JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130724/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130724/291536-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Tarnów: organizacja i przeprowadzenie  poradnictw, doradztwa, kursów, szkoleń realizowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie w ramach projektu systemowego Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie,  współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego -  Program Operacyjny Kapitał Ludzki</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 291536 - 2013; data zamieszczenia: 24.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie , Al. Matki Bożej Fatimskiej 9, 33-100 Tarnów, woj. małopolskie, tel. 14 688 20 20, faks 14 688 20 35.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> organizacja i przeprowadzenie  poradnictw, doradztwa, kursów, szkoleń realizowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie w ramach projektu systemowego Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie,  współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego -  Program Operacyjny Kapitał Ludzki.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictw, doradztwa, kursów, szkoleń dla 64 osób w wieku aktywności zawodowej, uczestników projektu pn. Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1.

Zamówienie zostało podzielone na osiem części. 
Zadanie  I: Zorganizowanie i przeprowadzenie  poradnictw, szkoleń : 
A) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z psychologiem  pn. Budowanie własnego wizerunku, 
B) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z psychologiem pn.  Rodzina jako system, 
C) Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Trening kompetencji społecznych,
D) Zorganizowanie i przeprowadzenie  poradnictwa z  prawnikiem  z zakresu prawa pracy z elementami prawa cywilnego. 
 
Zadanie II: Zorganizowanie i przeprowadzenie indywidualnego doradztwa zawodowego oraz warsztatów aktywnego poszukiwania pracy: 
A) Zorganizowanie i przeprowadzenie indywidualnego  doradztwa zawodowego, 

B) Zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów aktywnego poszukiwania pracy. 

Zadanie  III: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów: obsługi programów fakturujących i obsługi kasy fiskalnej, obsługi programów magazynowych, fakturujących i kasy fiskalnej oraz  kursu magazyniera z obsługą programów fakturujących: 

A) Kurs obsługi programów fakturujących i obsługi kasy fiskalnej, 

B) Kurs obsługi programów magazynowych, fakturujących i kasy fiskalnej,  
C) Kurs magazynier z obsługą programów fakturujących. 


Zadanie IV: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu - opiekun środowiskowy oraz florysta z obsługą kasy fiskalnej: 

A) Kurs - opiekun środowiskowy, 
B) Kurs -  Florysta z obsługą kasy fiskalnej. 
 Zadanie  V: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu spawania - Kurs podstawowy spawania metodą TIG 141. 
 Zadanie  VI: Zorganizowanie i przeprowadzenie  kursu operatora koparko - ładowarki wszystkie typy - klasa III oraz kursu  operatora wózków jezdniowych:

A) Kurs operatora koparko - ładowarki wszystkie typy - klasa III, 
B) Kurs  kierowca - operator wózków jezdniowych. 
Zadanie VII: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów prawa jazdy: 
A) Kurs  prawa jazdy kat. B, 

B) Kurs prawa jazdy kategorii C. 

Zadanie VIII: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu kosmetycznego i stylizacji paznokci: 
A) Kurs kosmetyczny, 
B) Kurs stylizacji paznokci.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.53.00.00-9, 80.41.12.00-0, 79.11.10.00-5, 79.14.00.00-7, 85.12.12.70-6, 85.31.23.20-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 8.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 14.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie jest wymagane</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w przypadku zadań:  Nr I, III, IV, V,  VIII Wykonawca spełni niniejszy warunek jeżeli jest wpisany do  rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy  właściwy ze względu na  siedzibę  Wykonawcy - zgodnie z  art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2013 r.  poz. 674,  z późn. zm.) 
============
w przypadku zadania Nr II: A i B Zorganizowanie i przeprowadzenie indywidualnego doradztwa zawodowego oraz Zorganizowanie i przeprowadzenie  warsztatów aktywnego poszukiwania  pracy: 

Wykonawca spełni niniejszy warunek jeżeli: 

1.  jest wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na  siedzibę  Wykonawcy - zgodnie z  art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia  2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2013 r.  poz. 674,  z późn. zm.) 

 2. działalność  gospodarcza Wykonawcy  w  zakresie świadczenia usług poradnictwa zawodowego jest wpisana do rejestru podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia, prowadzonego przez marszałka województwa właściwego dla siedziby  Wykonawcy 

====================
w przypadku zadania Nr VI: Zorganizowanie i przeprowadzenie:  

A) Kursu operatora ładowarko - wszystkie typy - klasa III:  

Wykonawca spełni niniejszy warunek jeżeli: 
1.	jest wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na  siedzibę  Wykonawcy - zgodnie z  art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia  2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2013 r.  poz. 674,  z późn. zm.) 
2.	 Wykonawca musi posiadać potwierdzenie wydane przez Instytut  Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa  Skalnego w Warszawie, że spełnia wymagania, o których mowa w § 25 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, poz. 1263), 

B) Kursu  kierowca - operator wózków jezdniowych: 

Wykonawca spełni niniejszy warunek jeżeli jest wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na  siedzibę  Wykonawcy - zgodnie z  art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia  2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2013 r.  poz. 674,  z późn. zm.) 
================
w przypadku zadania Nr VII (A i B) - Zorganizowanie 
i przeprowadzenie kursów prawa jazdy kategorii  B i C:  
Wykonawca spełni niniejszy warunek jeżeli: 
1.	jest wpisany do  rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy  właściwy ze względu na  siedzibę  Wykonawcy - zgodnie z  art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia  2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2013 r.  poz. 674,  z późn. zm.), 
2.	 działalność gospodarcza Wykonawcy w zakresie prowadzenia  ośrodka szkolenia kierowców  została wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców, prowadzonego przez starostę właściwego ze względu na  miejsce prowadzenia ośrodka szkolenia kierowców  w rozumieniu ustawy  z dnia  5 stycznia  2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. Nr 30, poz. 151 z  późn. zm.). 

Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (dotyczy zadań  I - VIII).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia  szczególnych wymagań w zakresie spełniania  tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (dotyczy zadań  I - VIII).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie  zadań: I, II, III, IV, VI, VII, VIII:  
Zamawiający nie stawia  szczególnych wymagań w zakresie spełniania  tego warunku
========================

W zakresie zadania V: Zorganizowanie i przeprowadzenie Kursu podstawowego spawania metodą TIG - 141: 
Wykonawca musi posiadać aktualny atest np. Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach, Urzędu Dozoru Technicznego  lub jednorazową zgodę na przeprowadzenie kursu dla spawaczy (objęty przedmiotem zamówieniem) lub posiadać dopuszczenie jednostki uznanej krajowej lub zagranicznej, wydającej  certyfikaty zgodnie z normą PN - EN 287-1 lub PN - EN ISO 9606. 
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez  złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (dotyczy zadań  I - VIII)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek  dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli: 
1. w zakresie zadania I: 

A) Zorganizowanie i poradnictwa specjalistycznego z  psychologiem pn. Budowanie własnego wizerunku

Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej jedną  osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą dyplom ukończenia studiów psychologicznych, która przeprowadziła minimum jedno poradnictwo (kurs,  szkolenie,  warsztat, doradztwo, zajęcie), którego zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia -  tj.  budowania  własnego wizerunku, 
 
B) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa  specjalistycznego z psychologiem pn. Rodzina  jako system

Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej jedną  osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą dyplom ukończenia studiów psychologicznych, która przeprowadziła minimum jedno poradnictwo (kurs, szkolenie,  warsztat, doradztwo, zajęcie), którego zakres tematyczny przynajmniej jednego modułu odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia (moduły występujące w  opisie przedmiotu zamówienia - I moduł  - role społeczne i podział zadań w rodzinie, II moduł - jasna komunikacja jako warunek wzajemnego  rozumienia się  i porozumienia, III  moduł - nawiązywanie relacji oraz emocjonalność  członków rodziny, IV moduł - refleksje nad własną postawą  wychowawczą, V moduł - problemy i  zagrożenia współczesnej rodziny), 



C) Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Trening kompetencji społecznych
Wykonawca wykaże, że dysponuje  lub będzie dysponować co najmniej dwiema osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi dyplom ukończenia studiów psychologicznych, które przeprowadziły minimum  jedno szkolenie (kurs,  poradnictwo,  warsztat,  zajęcie), którego zakres tematyczny przynajmniej jednego modułu odpowiada tematyce będącej przedmiotem  zamówienia (moduły występujące w opisie przedmiotu zamówienia: I moduł - komunikacja  interpersonalna, II moduł - rozwiązywanie  problemów oraz umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, III moduł -  uwierz w siebie, IV moduł - umiejętności społeczne),  

D) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa z prawnikiem  z zakresu prawa pracy oraz elementami prawa  cywilnego: 
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować osobą posiadająca dyplom ukończenia studiów prawniczych, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, która przeprowadziła minimum jedno  poradnictwo (kurs,  warsztat, doradztwo, zajęcie, szkolenie), którego zakres tematyczny przynajmniej  dwóch  modułów  odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia (moduły występujące w  opisie przedmiotu zamówienia - I moduł  - nawiązywanie umów o pracę, II moduł - zatrudnianie, III moduł - zmiana warunków  zatrudnienia i rozwiązywanie umów o pracę, IV moduł -  czas pracy, V moduł - wybrane zagadnienia z prawa cywilnego dotyczące  umów  pożyczek, poręczenia,  egzekucji cywilnej) 


==================================	2. w zakresie zadania II: 
A) Zorganizowanie i przeprowadzenia indywidualnego doradztwa zawodowego: 	
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować przynajmniej jedną osobą, posiadającą uprawnienia do wykonywania zawodu doradca zawodowy, która przeprowadziła minimum jedno indywidualne doradztwo zawodowe, którego zakres tematyczny dotyczył przynajmniej jednego z następujących tematów: stworzenie Indywidualnego Planu Działania, redagowanie dokumentów aplikacyjnych, praktyczne przegotowanie do  rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą,    

B) Zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów aktywnego poszukiwania pracy: 

Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą  uprawnienia do  wykonywania zawodu doradcy zawodowego, która przeprowadziła minimum jeden warsztat (kurs, szkolenie, poradnictwo, doradztwo, zajęcie), którego zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia -  tj.  metod poszukiwania pracy


==================

3. w  zakresie zadania III: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów: 
A)	Kursu obsługi programów fakturujących i obsługi kasy fiskalnej, 
B)	Kursu  obsługi programów magazynowych, fakturujących i kasy fiskalnej,  
C)	Kursu magazyniera z obsługą programów fakturujących

Wykonawca wykaże, że  dysponuje lub będzie  dysponować co najmniej jedną osobą (w przypadku każdego kursu), która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, która  uczestniczyła  - w charakterze wykładowcy, trenera, instruktora,  itp. w realizacji minimum  jednego kursu (szkolenia, zajęcia), którego zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia 

=====================
4. w zakresie zadania IV: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów: 
 A) Kursu opiekun środowiskowy, 

B)	Kursu -  florysta z obsługą kasy  fiskalnej:

Wykonawca wykaże, że  dysponuje lub będzie  dysponować co najmniej dwiema osobami  (w przypadku każdego kursu), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, które  uczestniczyły  - w charakterze wykładowcy, trenera, instruktora,  itp. w realizacji minimum  jednego kursu  (szkolenia, zajęcia), którego  zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia 

====================
5. w zakresie zadania V: zorganizowanie i przeprowadzenie Kursu podstawowego spawania metodą TIG (141): 
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie  dysponować co najmniej dwiema osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, które  uczestniczyły  - w charakterze wykładowcy, instruktora, itp. w realizacji minimum jednego  kursu,  którego zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia (kurs  spawania metodą TIG - 141) 



==================

6.	w zakresie zadania VI: Zorganizowanie i przeprowadzenie: 
A)	Kursu operatora koparko - ładowarki wszystkie typy - klasa III, 
B)	Kursu - kierowca  operator wózków jezdniowych:

Wykonawca wykaże, że  dysponuje lub będzie dysponować co najmniej dwiema osobami (w przypadku każdego kursu), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, które  uczestniczyły  - w charakterze wykładowcy, instruktora, itp. w realizacji minimum  jednego kursu, którego zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia

=======================
7.	w zakresie zadania VII: Zorganizowanie i przeprowadzenie: 

A)	Kursu  prawa jazdy kategorii B, 
B)	Kursu prawa jazdy kategorii C: 

Wykonawca wykaże, że  dysponuje lub będzie  dysponować co najmniej dwiema osobami (w przypadku każdego kursu), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, które  uczestniczyły  - w charakterze wykładowcy, instruktora, itp. w realizacji minimum  jednego kursu,  którego  zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia

===================
8.	w zakresie zadania VIII: Zorganizowanie i przeprowadzenie: 

A) Kursu  kosmetycznego: 

Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie  dysponować co najmniej jedną  osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, która przeprowadziła minimum jeden kurs 
(szkolenie, warsztat, zajęcie), którego zakres tematyczny przynajmniej jednego modułu odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia (moduły występujące w  opisie przedmiotu zamówienia - I moduł  - ogólne informacje o skórze człowieka, preparatach do pielęgnacji skóry, II moduł-  pielęgnacja i oczyszczanie skóry), 
 
B)  Kursu  stylizacji paznokci: 


Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie  dysponować co najmniej jedną  osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, która przeprowadziła minimum jeden kurs 
(szkolenie, warsztat, zajęcie), którego zakres tematyczny przynajmniej dwóch modułów  odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia (moduły występujące w opisie przedmiotu zamówienia - I moduł  - struktura i choroby paznokci, II moduł  - manicure, III moduł - pedicure, IV moduł - utwardzanie i  reparacja paznokci, V moduł - zdobnictwo paznokci). 

Zamawiający dokona oceny spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia na podstawie (dotyczy zadań nr  I - VIII):- oświadczenia złożonego przez Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału  w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych,-	przedstawionego przez Wykonawcę Wykazu osób, które będą uczestniczyć  w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych  za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami - sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do  specyfikacji istotnych warunków zamówienia, -	oświadczenia złożonego przez Wykonawcę, że osoby, które będą uczestniczyć  w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,  sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania  tego warunku.
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (dotyczy zadań  I - VIII).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Do oferty należy dołączyć  pełnomocnictwo: 
a) jeżeli oferta została podpisana przez pełnomocnika (o ile nie wynika to z innych
     dokumentów załączonych do  oferty), 
b)  w przypadku składania  oferty wspólnej.   

Jeżeli osoba( osoby)  podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać  uprawnienie do  podpisania oferty. Pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem (kopia pełnomocnictwa musi być poświadczona  notarialnie). 


Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału  w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą  brały udział w  realizacji części zamówienia, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Prawa zamówień publicznych, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Jeżeli w kraju  miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w  Sekcji III 4.3.1), zastępuje się je dokumentem, zawierającym  oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do  reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Przewiduje się zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 
2.	Zmiany postanowień umowy mogą dotyczyć:
a)	zmiany w harmonogramie szkoleń (za zgodą Zamawiającego), tylko w uzasadnionych przypadkach, pod warunkiem zachowania ostatecznego terminu realizacji umowy, 
b)	zmiany osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia pod warunkiem, że zmiana ta jest konieczna z przyczyn niezależnych od Wykonawcy oraz,  że osoba nie wykazana w ofercie, a wskazana przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, będzie posiadała wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie odpowiadające wymaganiom Zamawiającego określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia - po pisemnym zawiadomieniu Zamawiającego i uzyskaniu zgody Zamawiającego, 
c)	zwiększenia wymiaru zajęć w poszczególnych dniach szkolenia - powyżej 8 godzin zajęć szkoleniowych  dziennie  oraz  zwiększenia liczby dni w tygodniu, w których będą mogły odbywać się zajęcia - do  siedmiu dni w tygodniu,  po wcześniejszym uzgodnieniu terminu zajęć z przedstawicielem Zamawiającego, 
d)	zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, 
e)	zaistnienia siły wyższej mającej wpływ na realizację umowy, 
f)	zmiany  miejsca  prowadzenia szkoleń - po uzyskaniu pisemnej zgody  Zamawiającego, 
g)	nieistotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, wg której dokonano wyboru Wykonawcy (np. osoby upoważnionej do kontaktów, numerów telefonów, adresów wskazanych w umowie). 
3.	  Warunkiem dokonania zmiany jest zawiadomienie o zaistnieniu w/w okoliczności w formie pisemnej. Zgodę na dokonanie zmian musi wyrazić każda ze stron.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> portal.mops.tarnow.bip-gov.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie, al. Matki Bożej Fatimskiej 9, 33 - 100 Tarnów.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.08.2013 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie, 33- 100 Tarnów,  al. Matki Bożej Fatimskiej 9, pokój nr 20.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pn. Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego -  Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1.

Zamówienie jest finansowane w całości ze środków publicznych..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie  poradnictw, szkoleń.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z psychologiem 
pn. Budowanie własnego wizerunku, Kod CPV - 85121270-6 - usługi psychiatryczne lub psychologiczne, 805 300 00 9 - usługi szkoleniowe. 
Zakres zamówienia obejmuje zagadnienia:
-	analiza własnego stylu prezentacji pod kątem celu i audytorium,
-	techniki wywierania pozytywnego wrażenia,
-	efektywna komunikacja jako narzędzie autoprezentacji,
-	mowa ciała, praca głosem,
-	budowanie relacji z odbiorcami - atmosfera, przestrzeń, dynamika,
-	profesjonalna prezentacja - przygotowanie merytoryczne i mentalne,
-	sposoby eliminacji stresu, 
-	swoboda głosowa - dynamizm, dykcja, akcentowanie, modulowanie głosem, 
-	wygląd zewnętrzny w autoprezentacji,
-	 wpływ kolorów na wygląd osobisty, ubiór i makijaż. 
Zajęcia odbywać się będą  m. in. z wykorzystaniem  kamery wideo. 
Dodatkowo tematyka poradnictwa związana będzie z  bieżącymi potrzebami uczestników, które zgłoszą podczas spotkań. 

Liczba uczestników	-  6 osób.   
Liczba  godzin	  20 godzin.  



B) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z psychologiem pn.  Rodzina jako system,  Kod CPV - 85121270-6 - usługi psychiatryczne lub psychologiczne, 805 300 00 9 - usługi szkoleniowe. Zakres zamówienia obejmuje następujące zagadnienia: 
Role społeczne i podział zadań w rodzinie:
-	odpowiedzialność rodziców za opiekę nad dzieckiem (warsztat), 
-	zagadnienia z zakresu edukacji oraz treningu w zakresie profilaktyki zdrowotnej, higieny, prawidłowego żywienia i pielęgnacji dzieci,  a w razie potrzeby leczenia i rehabilitacji,
-	odpowiedzialność członków rodziny za wykonywanie przypisanych zachowań,  
a)	wspólne określanie zadań przez członków rodziny,
b)	definiowanie problemów, 
c)	poszukiwanie alternatywnych rozwiązań, 
d)	wprowadzanie w życie  rozwiązań oraz ocena ich efektów,
-	- wykorzystanie rytuałów rodzinnych jako  rozszerzenie perspektywy w procesie poszukiwania  rozwiązań. 
Jasna komunikacja jako  warunek wzajemnego rozumienia się i porozumiewania: 
-	cechy dobrej komunikacji,
-	zakłócenia w komunikacji,
-	komunikacja werbalna i niewerbalna, 
-	kontakt z samym sobą - kontakt z drugim człowiekiem,
-	istotne elementy w  komunikacji z drugim człowiekiem.
Nawiązywanie relacji oraz emocjonalność członków rodziny: 
-	wyrażanie i okazywanie uczuć, 
-	 trudności w ekspresji emocjonalnej, 
-	komunikowanie się emocjonalne,
-	błędy i zniekształcenia w komunikacji emocjonalnej,
-	emocjonalność jako jakość kontaktów interpersonalnych,
-	 rodzaje relacji emocjonalnych.
Refleksja nad własną postawą wychowawczą: 
-	dialog z dzieckiem i kształtowanie więzi opartych na wzajemnym szacunku,
-	świadomość  własnych celów wychowawczych,
-	 poznanie i rozumienie świata uczuć własnych oraz dziecka, 
-	nauka umiejętności rozmawiania o uczuciach, 
-	stawianie granic i wymagań, 
-	wspólne rozwiązywanie konfliktów, 
-	kara  i pochwała jako metody nauki dyscypliny, 
-	wspieranie samodzielności dziecka. 
Problemy i  zagrożenia współczesnej rodziny: 
-	mieć przed być, 
-	 przemęczenie psychiczne i fizyczne, 
-	zanik więzi społecznych, 
-	 anarchizacja postaw moralnych, 
-	 zwiększenie się bezrobocia i jego wpływ na członków rodziny, 
-	 bierny sposób spędzania czasu wolnego, 
-	 uzależnienia i ich wpływ na członków rodziny, 
-	przemoc w rodzinie i jej wpływ na członków rodziny.
Dodatkowo tematyka poradnictwa związana będzie z bieżącymi potrzebami uczestników, które zgłoszą podczas spotkań. 
Liczba uczestników	  4 osoby. 
Liczba  godzin	  40 godzin  w grupie + 1 godzina konsultacji z każdym uczestnikiem, tj. łącznie  44 godziny.  



	C)  Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Trening kompetencji społecznych, 
Kod CPV - 80 53 00 00 - 8 - usługi szkolenia zawodowego,  80 53 00 00 9 - usługi szkoleniowe,  85121270-6 - usługi psychiatryczne lub psychologiczne. 	Zakres zamówienia obejmuje cztery bloki tematyczne:
Komunikacja interpersonalna 
Pierwszy blok tematyczny obejmuje zagadnienia z zakresu:
-	cech dobrej komunikacji,
-	zakłóceń w komunikacji,
-	komunikacji werbalnej i niewerbalnej, 
-	kontaktu z samym sobą - kontaktu z drugim człowiekiem, otwartości na drugiego człowieka,
-	istotnych elementów w  komunikacji z drugim człowiekiem,
-	komunikacji w miejscu pracy.
Rozwiązywanie problemów oraz umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach 
 Drugi blok tematyczny obejmuje zagadnienia z zakresu:
-	psychologii konfliktu,
-	rozwiązywania konfliktów, 
-	radzenia sobie w trudnych sytuacjach życiowych,
-	 radzenia sobie ze stresem.
Uwierz w siebie 
  Trzeci blok tematyczny obejmuje:
-	analizę słabych i mocnych stron, odpowiedzialność za własną osobę i przyszłość, 
-	umiejętność kreatywnego myślenia, 
-	wzorce, przekonania, nawyki - po co je zmieniać?,
-	budowa poczucia własnej wartości, podniesienie pewności siebie, 
-	wpływ sposobu myślenia na nasze życie,
-	wizualizacja jako tworzenie wizji szczęśliwego życia,
-	autoprezentacja, budowanie własnego wizerunku.
 Umiejętności społeczne 
  Czwarty blok tematyczny obejmuje zagadnienia z zakresu:
-	asertywności (definicje, czym jest asertywność),
-	stawiania sobie celów i ich osiągania,
-	budowania więzi emocjonalnych,
-	umiejętności wyrażania własnych opinii (konstruktywna krytyka, komplement), 
-	umiejętności wyrażania negatywnych i pozytywnych uczuć,
-	empatii, 
-	nawiązywania i budowania relacji z ludźmi.
Techniki pracy: mini - wykłady, arkusze i testy ćwiczeniowe, dyskusja, ćwiczenia
    z wykorzystaniem m.in. kamery video. 
Liczba uczestników	  49 osób  w trzech grupach równomiernie podzielonych. 

Liczba  godzin 	   50 godzin - każda grupa, łącznie 150 godzin.  



D) Zorganizowanie i przeprowadzenie  poradnictwa z  prawnikiem  z zakresu prawa pracy z elementami prawa cywilnego, Kod CPV: 79140000-7 - doradztwo prawne i usługi informacyjne,  79 11 10 00 - 5 usługa w zakresie doradztwa prawnego,  805 300 00 9 - usługi szkoleniowe. 
Zakres  zamówienia obejmuje następujące  zagadnienia: 
Nawiązywanie umów o pracę: 
-	prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika,
-	rodzaje umów o pracę,
-	elementy umowy o pracę,
-	sporządzenie przykładowej umowy o pracę,
-	potrącenia  z wynagrodzenia za pracę.
Zatrudnianie: 
-	porównanie umowy o pracę, umowy zlecenia i umowy o dzieło,
-	dokumentowanie stosunku pracy,
-	podstawowe zasady dotyczące wynagradzania pracownika,
-	sporządzenie przykładowej listy płac,
-	podstawowe obowiązki pracodawcy w zakresie ubezpieczeń społecznych, ubezpieczenia zdrowotnego,
-	sporządzenie wybranych dokumentów zgłoszeniowych na potrzeby ubezpieczeniowe (np. ZUA), rozliczeniowe (DRA, RMUA),
-	zasady odprowadzania składek ZUS, składki na ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych.
Zmiana warunków zatrudnienia i rozwiązywanie umów o pracę:  
-	zmiana warunków pracy i płacy, 
-	sposoby rozwiązywania umów (porozumienie, wypowiedzenie, rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia). 
Czas pracy - definicje, wymiar, systemy czasu pracy, praca w godzinach nadliczbowych, 
  w porze nocnej oraz w niedziele i święta: 
-	definicja czasu pracy z praktycznym omówieniem zagadnienia czasu pracy i podróży służbowych pracownika oraz szkoleń pracowniczych,  systemy i rozkłady czasu pracy,  dopuszczalność pracy w godzinach nadliczbowych, w  porze nocnej, niedziele i święta. 
Zagadnienia z zakresu prawa cywilnego - dotyczące umowy pożyczki, umowy poręczenia, umowy kredytu bankowego, postępowania egzekucyjnego w świetle kodeksu postępowania cywilnego.
W ramach konsultacji  indywidualnych  omówione zostaną  zagadnienia z zakresu prawa pracy i wybranych zagadnień z zakresu prawa cywilnego  zgłaszane przez uczestników zajęć. 


Liczba uczestników	31 osób  w dwóch grupach - równomiernie podzielonych. 
Liczba  godzin	20 godzin - każda grupa + 1 godzina konsultacji indywidualnej z każdym uczestnikiem - łącznie 71  godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.12.12.70-6, 80.53.00.00-9, 80.53.00.00-8, 79.14.00.00-7, 79.11.10.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie indywidualnego doradztwa zawodowego oraz warsztatów aktywnego poszukiwania pracy..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A)	Zorganizowanie i przeprowadzenie indywidualnego doradztwa zawodowego, Kod CPV -85 31 23 20 - 8 - usługa doradztwa,   805 300 00 9 - usługi szkoleniowe.   

Zakres zadania	-	stworzenie Indywidualnego Planu Działania,
-	redagowanie dokumentów aplikacyjnych (CV, list motywacyjny),
-	 praktyczne przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą. 
Liczba uczestników	2 osoby. 
Liczba  godzin	2 godziny - każda osoba,  łącznie  4 godziny. 




B) Zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów aktywnego poszukiwania pracy, Kod CPV -85 31 23 20 - 8 - usługa doradztwa,   805 300 00 9 - usługi szkoleniowe.   

Zakres zadania	-  tematyka warsztatów: 
-	metody poszukiwania pracy, 
-	zapoznanie uczestników z aktywnymi formami poszukiwania pracy i nabycie nowych umiejętności zwiększających szansę powrotu do pracy, 
-	wskazanie możliwości wykorzystania Internetu w poszukiwaniu pracy,
-	przygotowanie dokumentów aplikacyjnych,
-	przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej (najczęściej zadawane pytania przez pracodawców, wymogi pracodawców, autoprezentacja). 

Liczba uczestników	 38 osób,  trzy grupy  - w grupach równomiernie podzielonych. 
Liczba  godzin	8 godzin - każda grupa,  łącznie  24 godziny.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.31.23.20-8, 80.53.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów: obsługi programów fakturujących i obsługi kasy fiskalnej, obsługi programów magazynowych, fakturujących i kasy fiskalnej oraz  kursu magazyniera z obsługą programów fakturujących.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A) Kurs obsługi programów fakturujących i obsługi kasy fiskalnej, Kod CPV - 80 53 00 00  8
     - usługi szkolenia zawodowego,  805 300 00 9 - usługi szkoleniowe.  
 

Po zakończeniu  kursu uczestnik powinien posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu:
-	obowiązujących przepisów prawno-fiskalnych, 
-	obsługi programu do fakturowania, 
-	wystawiania faktur i paragonów, 
-	obsługi kasy fiskalnej,
-	podstaw towaroznawstwa.

Liczba uczestników	 12 osób. 
Liczba  godzin	43 godziny, w tym  9 godzin zajęć teoretycznych i 34 godziny zajęć praktycznych. 
	 
B) Kurs obsługi programów magazynowych, fakturujących i kasy fiskalnej, 
        Kod CPV - 80 53 00 00 - 8 - usługi szkolenia zawodowego,  805 300 00 9 - usługi szkoleniowe. 

Zakres zamówienia obejmuje nabycie przez uczestnika wiedzy w zakresie:
-	obowiązujących przepisów prawno-fiskalnych, 
-	obsługi programu do fakturowania, 
-	wystawiania faktur i paragonów, 
-	 obsługi kasy fiskalnej,
-	podstaw towaroznawstwa,
-	zasad gospodarki magazynowej oraz dokumentacji magazynowej,
-	 zaznajomienia  z programem  finansowo - księgowym (moduł dotyczący logistyki),
-	zapoznania z obsługą programu magazynowo - księgowego.

Liczba uczestników	5 osób. 
Liczba  godzin 	 50 godzin. 

C) Kurs -magazynier z obsługą programów fakturujących,  Kod CPV - 80 53 00 00  8 
      - usługi szkolenia zawodowego,  805 300 00 9 - usługi szkoleniowe.  

Zakres zamówienia obejmuje nabycie przez uczestnika wiedzy w zakresie:
-	samodzielnego sporządzania dokumentów magazynowych, 
-	zasad gospodarki magazynowej oraz dokumentacji magazynowej, 
-	obowiązków magazyniera w świetle przepisów, 
-	wymagań dotyczących pomieszczeń magazynowych oraz sprzętu pomocniczego ze względu na rodzaj magazynowego towaru, 
-	prac pomocniczych w tym sprzętu pomocniczego związanego ze składowaniem,
-	udziału w inwentaryzacjach i wyjaśnianiu różnic inwentaryzacyjnych,
-	obsługi programów magazynowych,
-	organizacji spedycji, 
-	postępowania w przypadku stwierdzenia różnic w przyjęciu na stan magazynu,
-	postępowania w przypadku stwierdzenia różnic inwentaryzacyjnych, 
-	zapoznania z przepisami p.poż i BHP,
-	zaznajomienia z  programem finansowo -  księgowym ( moduł dotyczący logistyki),
-	zapoznania z obsługą programu magazynowo - księgowego,
-	obowiązujących przepisów prawno-fiskalnych, 
-	obsługi programu do fakturowania, 
-	wystawiania faktur i paragonów. 

Liczba uczestników - 2 osoby.   
Liczba  godzin- 60 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.53.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 14.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu - opiekun środowiskowy oraz florysta z obsługą kasy
                           fiskalnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A) Kurs - opiekun środowiskowy, Kod CPV - 80 53 00 00 - 8 - usługi szkolenia
        zawodowego, 805 300 00 9 - usługi szkoleniowe. 
 
W trakcie kursu uczestnik powinien nabyć umiejętności i wiedzę m.in. z zakresu: 
-	wybranych zagadnień prawnych, 
-	wybranych zagadnień z zakresu psychologii, 
-	 wybranych zagadnień z zakresu gerontologii, 
-	wybranych zagadnień z zakresu psychiatrii, 
-	dietetyki, 
-	podstaw higieny i pielęgnacji, 
-	udzielania pomocy przedmedycznej,
-	etyki itp. 
Liczba uczestników	10 osób. 
Liczba  godzin 	120 godzin, w tym  96 godzin zajęć teoretycznych oraz 24 godziny zajęć praktycznych. 



B) Kurs -  Florysta z obsługą kasy fiskalnej,  Kod CPV - 80 53 00 00 - 8 - usługi szkolenia zawodowego,  805 300 00 9 - usługi szkoleniowe.  
 	
    Zakres zamówienia obejmuje teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do wykonywania pracy na stanowisku florysty. 
W wyniku kursu uczestnik powinien posiadać wiedzę na temat:
-	anatomii i fizjologii roślin, 
-	asortymentu roślin ozdobnych, 
-	sposobów utrwalania materiału roślinnego, 
-	narzędzi i środków technicznych, 
-	stylów w kompozycjach,
      nabyć umiejętności w zakresie:
-	florystyki ślubnej, 
-	florystyki żałobnej, 
-	dekoracji okolicznościowych, 
-	dekoracji doniczkowych, 
-	kompozycji z roślin suchych, sztucznych i preparowanych 
 oraz nabyć umiejętności w zakresie obsługi kasy fiskalnej (budowa i obsługa kasy fiskalnej, praca przy kasie fiskalnej - rejestracja sprzedaży  i programowanie kas fiskalnych). 


Liczba uczestników	  8 osób. 
Liczba  godzin 	120 godzin, w tym 25 godzin zajęć teoretycznych oraz  95  godzin zajęć praktycznych.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.53.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 14.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu spawania.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Nazwa 	 Kurs podstawowy spawania metodą TIG - 141, Kod CPV - 80 53 00 00 - 8 - usługi szkolenia zawodowego, 805 300 00 9 - usługi szkoleniowe. 
 
Kurs spawania blach i rur spoinami pachwinowymi metodą TIG. 

Kurs powinien mieć na celu  zdobycie przez  uczestników  umiejętności spawania metodą TIG - 141 (spawania łukowego elektrodą wolframową) w zakresie wykonywania spoin  pachwinowych  w złączach blach i rur. 
Po ukończeniu  kursu uczestnik  powinien umieć: przygotować elementy do spawania (w tym brzegi do spawania), dobierać materiały dodatkowe (gatunek i średnicę)  dla danego materiału podstawowego (gatunek, grubość), czytać rysunki prostych konstrukcji spawanych, uruchamiać i obsługiwać urządzenia spawalnicze, dobierać parametry spawania, wykonać złącza blach i rur ze spoinami pachwinowymi w poszczególnych pozycjach zgodnie z uzyskanymi  kwalifikacjami/
uprawnieniami, oceniać jakość wykonywanych przez siebie złączy spawanych, stosować  odpowiednie środki ochrony indywidualnej i obsługiwać podręczny sprzęt przeciwpożarowy, udzielać pierwszej pomocy w nagłych wypadkach, postępować w razie pożaru powstałego 
w wyniku prac spawalniczych.
Kurs powinien być prowadzony zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie, a w szczególności z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 27 kwietnia 2000 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy pracach spawalniczych (Dz. U. Nr 40, poz. 470) oraz rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa  i higieny pracy (Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650, z późn. zm.),  a także wytycznymi Instytutu Spawalnictwa. 

   Wykonawca pokrywa koszty zlecenia i wykonania niezbędnych badań lekarskich oraz koszty egzaminu końcowego przed Komisją Egzaminacyjną Instytutu Spawalnictwa oraz wydania książeczki spawacza i świadectwa egzaminu spawacza  (pierwszy  egzamin). 
 
Liczba uczestników	   6 osób. 
Liczba  godzin 	 zgodnie z obowiązującymi przepisami.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.53.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 14.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie  kursu operatora koparko - ładowarki wszystkie typy - klasa III
       oraz kursu  operatora wózków jezdniowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A) Kurs operatora koparko - ładowarki wszystkie typy - klasa III,  Kod CPV - 80 53 00 00  8  
     - usługi szkolenia zawodowego, 805 300 00 9 - usługi szkoleniowe.  

 Kurs realizowany będzie zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, a w szczególności  z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, poz. 1263), rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 14 października 2008 r. w sprawie upoważnienia Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego do uznawania kwalifikacji (Dz. U. Nr 192, poz. 1185).

Szkolenie musi zostać przeprowadzone zgodnie z wytycznymi Instytutu Mechanizacji  Budownictwa i  Górnictwa Skalnego w Warszawie.
Zakres usługi w ramach szkolenia winien obejmować:
a)	przeprowadzenie szkolenia teoretycznego i praktycznego, 
b)	przeprowadzenie i uiszczenie opłaty za badania lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania zawodu operatora koparko-ładowarki kl. III,
c)	wydanie dokumentu zgodnego z obowiązującymi przepisami uprawniającego do przystąpienia do egzaminu państwowego, 
d)	zapewnienie odpowiedniej odzieży ochronnej niezbędnej do pracy przy obsłudze koparko-ładowarki kl. III  (m.in. kamizelka, obuwie robocze, kask),
e)	zorganizowanie przystąpienia uczestnika do sprawdzianu z uiszczeniem opłaty. 

 Uczestnik otrzymuje zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 
2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych książeczkę operatora oraz świadectwo  z pozytywnego wyniku sprawdzianu  na uprawnienia operatora przeprowadzonego przez komisję powołaną przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie. 
W przypadku gdy uczestnik nie zaliczy pozytywnie sprawdzianu, Wykonawca winien wydać  zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. 


Zajęcia praktyczne mogą odbywać się do 25  km od granic administracyjnych miasta Tarnowa. 


Liczba uczestników	1 osoba.  
Liczba  godzin	 Liczba godzin -  zgodnie  z obowiązującymi przepisami. 





  B) Kurs  kierowca - operator wózków jezdniowych, Kod CPV - 80 53 00 00  8 
      usługi szkolenia zawodowego,  805 300 00 9 - usługi szkoleniowe. 
 
Kurs ma na celu  przygotowanie uczestników do wykonywania zawodu kierowcy - operatora wózków  jezdniowych z napędem silnikowym i uprawnieniami UDT wraz z  bezpieczną wymianą butli gazowych. 
          Kurs musi być przeprowadzony zgodnie z przepisami  prawa w zakresie go obejmującym, w szczególności z ustawą z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. Nr 122, poz. 1321 z późn. zm.), ustawą z dnia 06 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 1265, z późn. zm.)- w zakresie dotyczącym kwalifikacji zawodowej w zawodzie kierowcy - operatora wózków jezdniowych,   rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 18 lipca 2001 r. w sprawie trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i konserwacji urządzeń technicznych (Dz. U. Nr 79, poz. 849 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 10 maja 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków jezdniowych z napędem silnikowym (Dz. U. Nr 70,  poz. 650 z późn. zm.). 
Program szkolenia (minimum 67 godzin) musi wyczerpywać tematykę niezbędną w celu prawidłowego przygotowania uczestników do wykonywania zawodu kierowcy - operatora wózków jezdniowych.
          Kurs musi kończyć się egzaminem przed komisją kwalifikacyjną powołaną przez organ właściwej jednostki Urzędu Dozoru Technicznego i wydaniem zaświadczenia kwalifikacyjnego, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 18 lipca 2001 r. w sprawie trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i konserwacji urządzeń technicznych. 
        Szkolenie winno rozpocząć się po wykonaniu badań lekarskich (profilaktycznych i specjalistycznych) oraz psychotechnicznych potwierdzających zdolność uczestnika do podjęcia zatrudnienia w w/w zakresie. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest zapewnić i pokryć koszty badań profilaktycznych i specjalistycznych wymaganych do podjęcia zatrudnienia zgodnie z rodzajem zawodu i obowiązującymi  przepisami prawa.  
Koszt kursu obejmuje sfinansowanie opłaty za  egzamin  (pierwszy) przed komisją kwalifikacyjną, nadającą uprawnienia.
      
Liczba uczestników  12 osób. 
Liczba  godzin 	zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.53.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 14.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów prawa jazdy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A) Kurs prawa jazdy kat. B,  kod CPV - kod CPV: 804 11 200  4 - usługi szkół nauki
       jazdy,  805 300 00 9 - usługi szkoleniowe. 

Zajęcia muszą być prowadzone zgodnie z obowiązującym prawem, w oparciu m. in. o ustawę z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym ( Dz. U. z 2012  r., poz. 1137 z późn. zm.),  ustawę z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. Nr 30, poz. 151 z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia  13 lipca 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do  kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz. U. z 2012 r. poz. 1019),  rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów  stosowanych w tych sprawach (Dz. U. z 2012 r., poz. 995 z późn. zm.) oraz inne akty prawne  niezbędne do  prawidłowej realizacji zamówienia. 
W ramach szkolenia uczestnik nabędzie wiedzę i umiejętności pozwalające przystąpić do egzaminu na prawo jazdy kategorii B.

Przed rozpoczęciem zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zorganizować i skierować uczestników szkolenia na badania lekarskie, potwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami. 
Wykonawca ma obowiązek zorganizować i przeprowadzić egzamin wewnętrzny  dla każdego uczestnika szkolenia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wykonawca  ma obowiązek  przygotowania i  wydania uczestnikom, którzy ukończyli szkolenie zaświadczenia o  ukończeniu  szkolenia. 
Praktyczne zajęcia szkoleniowe mogą odbywać się poza miastem Tarnowa, z tym zastrzeżeniem, że uczestnik szkolenia rozpoczyna i kończy  każde zajęcia szkoleniowe na terenie miasta  Tarnowa. 

Liczba uczestników	 2 osoby. 
Liczba  godzin 	60 godzin, w tym:  30 godzin zajęć teoretycznych, 30 godzin zajęć praktycznych (po  60 minut). 
























B)  Kurs prawa jazdy kategorii C,  kod CPV:  804 11 200 - 4  - usługi szkół nauki jazdy,
      805 300 00 9 - usługi szkoleniowe. 
  Zajęcia muszą być prowadzone zgodnie  z obowiązującym prawem, w oparciu m. in. o ustawę z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym ( Dz. U. z 2012  r., poz. 1137 z późn. zm.),  ustawę z dnia 5 stycznia  2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. Nr 30, poz. 151 z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia  13 lipca 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz. U. z 2012 r. poz. 1019), rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów  stosowanych w tych sprawach (Dz. U. z 2012 r., poz. 995 z późn. zm.) oraz inne akty prawne niezbędne do  prawidłowej realizacji zamówienia. 
W ramach szkolenia uczestnik nabędzie wiedzę i umiejętności pozwalające przystąpić do egzaminu na prawo jazdy kategorii C.
Przed rozpoczęciem zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zorganizować i skierować uczestników szkolenia na badania lekarskie i psychologiczne, potwierdzające brak przeciwwskazań  do kierowania pojazdami. 
Wykonawca ma obowiązek zorganizować i przeprowadzić egzamin wewnętrzny dla każdego uczestnika szkolenia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wykonawca  ma obowiązek  przygotowania i  wydania uczestnikom, którzy ukończyli szkolenie zaświadczenia o  ukończeniu  szkolenia. 
Teoretyczne zajęcia szkoleniowe muszą odbywać się na terenie miasta Tarnowa.  Praktyczne zajęcia szkoleniowe mogą odbywać się poza miastem Tarnowem, z tym zastrzeżeniem, że uczestnik szkolenia rozpoczyna i kończy każde zajęcia szkoleniowe na terenie miasta  Tarnowa.  

Liczba uczestników	 2 osoby. 
Liczba  godzin 	 50 godzin,  w tym: 20 godzin - zajęcia teoretyczne, 30 godzin - zajęcia praktyczne  (po 60 minut).</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.41.12.00-4, 80.53.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 14.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu kosmetycznego i stylizacji paznokci.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A)  Kurs kosmetyczny, Kod CPV - 80 53 00 00 - 8 - usługi szkolenia zawodowego,  
         805 300 00 9 - usługi szkoleniowe. 

	Tematyka zajęć: 
Ogólne informacje o skórze człowieka, preparatach do pielęgnacji skóry: 
-	specyfika pracy w gabinecie kosmetycznym, 
-	budowa i funkcje skóry, 
-	schorzenia skóry najczęściej spotykane w gabinecie kosmetycznym,
-	proces starzenia się skóry, 
-	 substancje czynne w preparatach kosmetycznych, 
-	preparaty do pielęgnacji skóry, 
-	preparaty w ampułkach, 
-	warunki przystąpienia do zabiegu kosmetycznego
   Pielęgnacja i oczyszczanie skóry: 
-	profesjonalny demakijaż, 
-	rodzaje peelingów, 
-	techniki złuszczania skóry, 
-	mechaniczne oczyszczanie skóry, 
-	maski kosmetyczne, 
-	zabiegi regeneracyjne na twarz, 
-	zabiegi specjalne na twarz - z siarką, glinkami, cynkiem, rutyną itp.
-	elektrolecznictwo w kosmetyce, 
-	depilacja woskiem - usuwanie zbędnego owłosienia, 
-	masaż twarzy, szyi, dekoltu, 
-	henna brwi i rzęs. 
Wykonawca powinien zapewnić uczestnikowi zestaw podstawowych narzędzi i kosmetyków niezbędnych do wykonania ćwiczeń.

Liczba uczestników	 1 osoba. 
Liczba  godzin 	80 godzin.  

B) Kurs stylizacji paznokci, Kod CPV - 80 53 00 00  8 - usługi szkolenia zawodowego, 
     805 300 00 9 - usługi szkoleniowe. 
Zakres zamówienia obejmuje teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestnika do wykonywania pracy stylisty paznokci. 
Tematyka zajęć: 
Wykład na temat struktury i chorób paznokci: 
-	pielęgnacja dłoni i paznokci,
-	prezentacja produktów i akcesoriów oraz zasady ich używania,
-	stanowisko pracy,
-	przepisy BHP w pracy manicurzystki - tipserki,
-	zasady postępowania w kontaktach z klientami,
-	 specyfika rynku pracy
Manicure: 
-	zasady opiłowywania płytki paznokcia,
-	manicure tradycyjny, manicure przy użyciu frezarki,
-	manicure biologiczny, hot manicure
Pedicure: 
-	technologia przedłużania i modelowania paznokcia,
-	przedłużanie i modelowanie paznokci na szablonie (metodą żelową i akrylową), lnie, jedwabiu, przy użyciu tipsa,
-	różnice między tipsami a sztucznymi paznokciami,
-	 tipsy: dobór do płytki paznokcia; klejenie; obróbka,
-	 krycie masą:  żelową (z użyciem lampy uv ) - technika jednofazowa i trójfazowa,
-	trwałe zdobienie:  masą żelową (franche żel, szewron żel), akrylową (akryl tradycyjny, francuski, kolorowy)
Utwardzanie i reperacja paznokci: 
-	żelem, akrylem, jedwabiem i włóknem lnianym,
Masaż dłoni
Zdobnictwo paznokci: 
-	cyrkonie, brokaty, pióra, malowanie akrylami, kalkomanie, pawie oczka, folia, franche manicure, szewron, manicure ślubny i inne.
Wykonawca powinien zapewnić uczestnikowi zestaw podstawowych narzędzi
i kosmetyków niezbędnych do wykonania ćwiczeń. 
Liczba uczestników	 1 osoba. 
Liczba  godzin 	-  40 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.53.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 14.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com